Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 13 Feb 2008 14:12:20 Titlul subiectului: *Pasajul superior "Podul Grant" |
88588 |
|
O carte foarte interesanta pe care am cumparat-o prin '97 de la Muzeul CFR se numeste "Construcții pentru transporturi în România", editată de Centrala de Construcții Căi Ferate CCCF București in 1986.
Autori sunt Dumitru Iordănescu și Constantin Georgescu.
Cartea contine informatii mai mult decat interesante despre evolutia transporturilor in Romania de la inceputuri si pana in prezent.
Iata aici capitolul dedicat celebrului Pod Grant
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.76 kb |
Vizualizat: |
de 24203 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
223.4 kb |
Vizualizat: |
de 24203 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.88 kb |
Vizualizat: |
de 24203 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.39 kb |
Vizualizat: |
de 24203 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 13 Feb 2008 14:13:28 Titlul subiectului: |
88589 |
|
Alte pagini
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
188.3 kb |
Vizualizat: |
de 24199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
210.32 kb |
Vizualizat: |
de 24199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
174.37 kb |
Vizualizat: |
de 24199 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 13 Feb 2008 19:42:48 Titlul subiectului: |
88619 |
|
Sunt cum nu se poate de binevenite aceste pagini de istorie. Pasajul Grant este in stransa legatura cu dezvoltarea strazii Turda si a Cartierului Crangasi si nu in ultimul rand de linia de tramvai 41. Pana la finalizarea lucrarilor la pod s-a realizat o bretea de linie de tramvai pe str. Turda pana la Calea Grivitei, traseu ce lega baza podului cu Piata Scanteii. (prima statie terminus a lui 41 a fost Turda). Dupa finalizarea lucrarilor la pod, linia a fost prelungita pe pod pana la inceputul caii Crangasi; dupa terminarea lucrarilor de largire si modernizare a Caii Crangasi, tramvaiul a mai fost prelungit cu inca o statie, pana la Piata Crangasi.
Vechi si nou intr-o poza din colectia Dan Vartanian, originalul si multe alte fotografii binecunoscute aici http://www.flickr.com/photos/danvartanian/168454853/sizes/o/in/set-72157594166834095/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.5 kb |
Vizualizat: |
de 24174 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.27 kb |
Vizualizat: |
de 24174 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Mie 13 Feb 2008 21:13:38 Titlul subiectului: |
88623 |
|
Intr-adevar, pasajul Grant este o importanta lucrare de constructii si care a fost, poate, printre cele mai bine realizate din punct de vedere tehnic si practic. Este o constructie importanta si intr-adevar nu trebuie trecuta in uitare datorita constructiilor la mult mai celebrul pasaj Basarab. Pana va fi finalizat acest pasaj nou, pasajul Grant ramane cea mai bine pusa la punct constructie din Bucuresti si, fara indoiala, una dintre cele mai importante din tara. Deasemenea si din punct de vedere estetic lucrarea este frumos realizata.
Multumiri colegilor pentru informatiile publicate aici. Sunt intr-adevar lucruri despre care e bine sa nu uitam si care inseamna mult pentru Romania in general. Consider maniera de prezentare aleasa ca fiind deosebit de buna.
|
|
Sus |
|
|
razvanl
Data înscrierii: 01/Mar/2008 Ultima vizita: 07/Ian/2009 Mesaje: 7 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Mar 2008 19:14:46 Titlul subiectului: perspectivă |
89817 |
|
Sigur că, în contextul bucurestean, Pasajul Grant este unic nu doar ca importantă, ci si ca anvergură. Nu pot să uit, însă, cât m-a dezumflat când, venit momentul ca trenul de Brăila, în care mă aflam alături de un italian să treacă pe sub pasaj, mi s-a spus ceva la modul "pasaje din astea se fac unu' pe săptămână la noi"...
Oricum, de remarcat timpul relativ scurt al constructiei, 18 luni, însă nici executia nu a fost neapărat de calitate:
"Institutul de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene (IPTANA) solicitase "in mod expres" impermeabilizarea betonului dalei prin tratare cu o pelicula de rasini sintetice, lucru pe care constructorii "l-au omis". Nici hidroizolatia de sub calea de tramvai nu a fost inlocuita o data cu schimbarea caii, dupa cum nu a fost refacuta nici pe zona rutiera."
(articol complet : http://stiri.kappa.ro/social/podul-grant-la-a-patra-reparatie-capitala-in-11-ani/stire_32932.html)
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Lun 10 Mar 2008 21:03:43 Titlul subiectului: Re: perspectivă |
89879 |
|
razvanl a scris: | "Institutul de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene (IPTANA) solicitase 'in mod expres" impermeabilizarea betonului dalei prin tratare cu o pelicula de rasini sintetice, lucru pe care constructorii "l-au omis". Nici hidroizolatia de sub calea de tramvai nu a fost inlocuita o data cu schimbarea caii, dupa cum nu a fost refacuta nici pe zona rutiera." | La ultimele lucrari de modernizare a pasajului (acum 2 ani) s-a rezolvat partial problema cu acumularea apei in suprastructura de beton, prin realizarea unor canale de colectare a apelor pluviale atat pentru partea carosabila, cat si pentru calea de rulare a liniei 41.
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Vin 13 Noi 2009 13:54:55 Titlul subiectului: |
119966 |
|
O fotografie din cartea Bucuresti-Monografie, in care se gaseste aceasta poza cu inaugurarea Podului Grant, cartea a aparut in anul 1985, la Editura Sport Turism
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.44 kb |
Vizualizat: |
de 22361 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|