Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Iminenta despartire de troleibuzul sibian
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 26 Oct 2009 14:59:16    Titlul subiectului: 118987

Ultimul troleu
Călătoria cu troleul e tristă.

Și pentru că mașinile sunt vechi, miros urât și scârțâie din toate încheieturile dar și pentru că sibienii deja le duc dorul. Așa bătrâne cum sunt. Troleibuzele sibiene vor dispărea mai repede de o lună. Tursibul, când le-a scos pe linie moartă, n-a ținut cont de rațiuni ecologice ci doar de cele economice. Troleibuzele costă prea mult. Întreținerea lor a devenit un adevărat calvar pentru mecanicii societății. Piesele de schimb sunt tot mai rare, nu se mai fabrică nici măcar în Elveția, și sunt nevoiți să apeleze la tot felul de improvizații. Din acest motiv, locul vechilor troleibuze va fi luat în curând de „galbenele” pe motorină.
Dar troleul sibian e mai mult decât niște calcule pe hârtie. Într-o lună, el va lua drumul tramvaiului, spre topitorie. Iar sibienii se uită trist și galeș după cutiile cu roți care i-au transportat atâția amar de ani pe străzile orașului.
Domnul Ion Tabacu e șofer pe troleibuzele Sibiului din 1986. La trei ani după ce s-au introdus în circuitul public. N-a făcut nimic altceva decât să își conducă dragul său troleu, de 23 de ani încoace. Iar peste o lună, rămâne fără obiectul muncii. „E prea târziu pentru mine să mă apuc iară de școala de șoferi ca să obțin categoria de autobuz. Am doar Tb-ul, pentru troleibuze, de când mă știu. Oricum, în ianuarie ies în pensie, dar nu credeam niciodată că troleele se vor duce înaintea mea”, spune nostalgic șoferul. Primii ani de muncă au fost teribil de complicați. Introduse în anul 1983, primele troleibuze din Sibiu erau de fabricație românească. Lungi cât o zi de post, cu burduf și cu o mie de hibe la bord. „Pe vremea aia era rău de tot. Mașinile erau proaste, săreau de pe fire aproape în fiecare curbă dacă nu era atent. Și se lua curentul aproape în fiecare zi. Ce să facem? Stăteam pe loc în mijlocul străzii și așteptam să ne dea curent ca să plecăm mai departe”, povestește Ion Tabacu. A folosit de sute de ori cele două mânuși cauciucate cu care potrivea furca înapoi pe fire. După revoluție, însă, rețeaua electrică a fost schimbată încetul cu încetul, firele au fost bine întinse, iar vechile „burdufuri” au fost înlocuite de troleibuze cumpărate din Elveția. De aici începe povestea de dragoste a șoferului Ion Tabacu și a troleului său. „Am avut noroc de o mașină nemaipomenită. Dar am și avut grijă de ea. De 10 sau 12 ani lucrez doar pe mașina asta și n-am lăsat-o niciodată pe mâna altcuiva. O mai împărțeam rar cu vreun coleg care avea mașina stricată, dar tot timpul eram cu inima strânsă. M-am rugat să o mai pot conduce până la pensie, dar, ce să faci, asta-i viața”, spune cu regret șoferul.
De-a lungul vremii, Ion Tabacu a ajuns un fin cunoscător al călătorilor. A văzut cum ei se împuținează pe zi ce trece, dar îi știe și pe cei care sunt fideli. „Pe vremuri, mergeam câte patru trolee la IPAS când se termina tura de lucru. Acum mă duc de unul singur și îi încarc pe toți. Sunt și mulți particulari cu microbuze și convenții, dar lumea încă circulă cu troleul”, spune șoferul de troleu. Și are dreptate. La ora amiezii, troleul e plin. Copii care vin de la școală, pensionari care și-au făcut piața, muncitori care se întorc de la servici. Transportul în comun funcționează și funcționează bine. La piața Rahovei se urcă în mașină și doamna Maria. „Ooo, lume nouă”, spune șoferul. Doamna se așează pe scaunul de la geam și privește cu tristețe afară. Știe că sunt ultimele zile ale troleului cu care circulă de câteva ori pe săptămână. „Acuma io nu vreau să zic dac-o fi bine sau nu că renunță la ele. Dar mie-mi pare rău de ele”, zice femeia cu regret. A trăit să vadă și tramvaiul pe străzile orașului. Și acela s-a dus. „Pe vremea aia lucram la Balanța și eram bolnavă de lombosciatică. Îmi aduc aminte că mergeam cu tramvaiul și mă hurducăia tot timpul. Și atunci făceam „vai-vai” de durere”, râde femeia de vremurile demult apuse.
Troleibuzele dispar din Sibiu din 15 noiembrie. În curând, urmează cablurile. În scurt timp, din sistemul de transport electric nu vor mai rămâne decât amintirile. Rațiunile economice au învins, încă o dată.

„Se lua curentul aproape în fiecare zi. Stăteam pe loc în mijlocul străzii și așteptam să ne dea curent ca să plecăm mai departe”


http://www.turnulsfatului.ro/914/ultimul-troleu.html



dsc_0339.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  275.93 kb
 Vizualizat:  de 7685 ori

dsc_0339.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 31 Oct 2009 21:59:48    Titlul subiectului: 119265

Vor disparea in curand...si putem vedea modul in care au fost ingrijite troleibuzele in Sibiu... (sursa :www.flickr.com)
___________________________________________________________________________________

http://www.ronduldesibiu.ro/eveniment/Doua-saptamani-pana-reconfigurarea-traseelor-Tursib/

Articolul vorbeste de traseele noi dar ceea ce mi s-a parut interesant a fost ceea ce a spus Iohannis.

,,. Întrebat dacă va lua în considerare o eventuală petiție a sibienielor pentru reintroducerea acestora, primarul Klaus Iohannis a declarat, joi, că va analiza situația în cazul în care îi va fi înmânată o astfel de cerere...



3971713672_f7f3839945_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  512.82 kb
 Vizualizat:  de 7640 ori

3971713672_f7f3839945_b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 14 Noi 2009 18:36:49    Titlul subiectului: 120031

Ultima zi cu troleibuze la Sibiu - „Primăria a îngropat ecologia“

Autor: Sebastian David
Data: 14 nov 2009

"Din 15 noiembrie intră în vigoare noul plan de transport în comun al societății locale Tursib iar după 26 de ani, troleele sunt trimise în șomaj cu tot cu șoferi. Dispariția troleibuzelor este pusă de Tursib și Primărie pe seama cheltuielilor prea mari de întreținere."

"Sâmbătă a fost o zi obișnuită de weekend pentru cei mai mulți sibieni. Zi obișnuită de lucru și pentru Vasile Cinezan și Paul Deaconu, doi șoferi de troleibuz la Tursib. Deosebirea este că pentru ei a fost ultima zi de lucru."
"Cei doi, împreună cu alți opt șoferi sunt de luni șomeri pentru că posturile lor s-au desființat odată cu „Noul Tursib“ și renunțarea la troleibuze. “Aveam 20 de șoferi pe troleibuz, dar șapte și-au luat permis pentru autobuz și trei se pensionează”, explica în biroul lui, sâmbătă dimineață, la 5.45, inginerul Titel Banea, șef de coloană la Tursib, întrerupt de telefonul omului său, Vasile Cinezan, care îl anunța că iese pe traseu cu T1."

"Elvețienele neobosite"
"La poarta Tursib, două bătrânele troleibuze elvețiene stau gata de plecare pe acealași traseu, T1, Gară Dumbrava și retur. „T2 nu iese decât la 6.30“, ține să precizeze inginerul Banea, salutându-și apoi trist oamenii. Troleele nu pot pleca însă din cauza unui autobuz parcat în fața lor și Paul Deaconu, șofer de troleibuz de 26 de ani, ca și Vasile Cinezan, strigă spre portar să-l cheme pe colegul de pe autobuz. Apare în cele din urmă un tinerel cu gura până la urechi:„Ce-i nea Deaconu? Nu încapi?” Șoferul îi mormăie un răspuns și se suie la volan. Nu prea are chef de vorbă și pare copleșit de necazuri. “O zi obișnuită..ce să mai facem” spune el plecând spre Dumbravă."

"Primăria a îngropat ecologia"
"Colegul său, Vasile Cinezan, e mai deschis și, deși vorbește calm conducând ultima oară troleibuzul, din vorbele lui răzbate mânia. Nu și-a închipuit niciodată că nu va ieși la pensie ca șofer de troleibuz. „Pe 3 februarie am sărbătorit cu soția 22 de ani de când m-am angajat șofer de troleibuz. Singurul meu loc de muncă. “ spune el, manevrând butoanele care deschid ușile unui călător matinal. Dincolo de pierderea locului de muncă, pe bărbatul de 42 de ani îl roade o întrebare la care nu găsește nicicum un răspuns. „De ce scot acum troleibuzele, când se vorbește de transport ecologic? Păi mai ecologic decât troleibuzul, ce e? MAZ-urile astea care scot fum negru și sunt ca vai de ele? Mie nu mi-e frică să spun” se revoltă Vasile Cinezan. De supărare, Vasile Cinezan a pregătit și un banner dar pentru că ceilalți colegi s-au consolat cu soarta, a renunțat să-l mai afișeze pe troleibuz “Îl am aici în spate, dar nu-l mai pun. Am stricat un cearceaf și am scris „Primăria a îngropat ecologia“. În troleibuzul său e ca în farmacie și se vede că i-a păsat de el și l-a îngrijit, deși când l-a primit acum cinci ani să lucreze pe el avea deja peste 25 de ani de funcționare în Elveția, de unde a fost cumpărat de Tursib în leasing. Nici călătorii nu înțeleg de ce s-au scos troleibuzele, dar nu își bat capul prea mult cu asta. „Erau bune, domnule, ce să zic, dar ce sa facem. Mergem cu ce se poate” a tras azi dimineață concluzia un ceferist, care circulă cu T1 din 1983, când a fost dată linia în folosință."


sursa acestui articol , unde gasiti articolul complet: http://www.adevarul.ro/articole/sibiu-ultima-zi-cu-troleibuze-la-sibiu.html



thumb_troleibuz_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.48 kb
 Vizualizat:  de 7530 ori

thumb_troleibuz_1.jpg



cinezan.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.57 kb
 Vizualizat:  de 7530 ori

cinezan.jpg



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 15 Noi 2009 00:06:01    Titlul subiectului: 120062

Indraznesc sa pun cateva imagini cu troleibuzele de astazi. Parca mi-au dat si lacrimile cand am calatorit astazi pentru ultima data cu troleibuzul #243 pe T2.

1.#237 pe T1 (acest troleibuz avea agatata de oglinda din dreapta o panglica neagra pe care scria ceva-poate ai vazut Radu daca ai calatorit cu el ce scria si ne poti zice).
2.#244 pe T2
3.#243 pe T2
4.#245 pe T1
5.#240 pe T1



Picture 031.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.4 MB
 Vizualizat:  de 7489 ori

Picture 031.jpg



Picture 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.2 MB
 Vizualizat:  de 7489 ori

Picture 024.jpg



Picture 034.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.68 MB
 Vizualizat:  de 7489 ori

Picture 034.jpg



Picture 032.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.47 MB
 Vizualizat:  de 7489 ori

Picture 032.jpg



Picture 044.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.36 MB
 Vizualizat:  de 7489 ori

Picture 044.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Sep/2017
Mesaje: 1033
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 15 Noi 2009 00:37:02    Titlul subiectului: 120065

Astazi pe T1 au fost troleibuzele 237, 240, 244, 245 si pe T2 doar 243!
Am reusit sa conduc 245 si 237! Sunt niste bijuterii. trist si pacat.

Cu un ochi plang, cu altul rad. Astazi au circulat ultimele troleibuze in Sibiu.

Cu riscul de a nara, trebuie sa va destainui ultimile clipe ale troleibuzului. Pe traseu se aflau 5 troleibuze care s-au retras in felul urmator: 245, 244, 240, 243 si ultimul 237! Asteptam la poarta 1 sosirea troleibuzului 237 cu Ilie, un om extraordinar, care ne-a mai plimbat pe mine si Dragos (un tip f inteligent si cu bun simt din ce l-am vazut) originar din Craiova, dar locuind la Sibiu.

244 cu Petre Alexandrescu intoarce la Cimitir si vine in poarta 1. Dl Alexandrescu coboara pe usa din spate si schimba captatorii: il ajung si il felicit! Bravo! "Eu le am bagat, eu le scot!" mi-a zambit vadit marcat! L-am salutat aplaudandu-l! A ajuns in cabina intunecoasa si a izbucnit in plans! Se ascundea, dar m-a marcat profund! M-a salutat din intunericul cabinei lui 244, stergandu-si lacrimile!

"Nu stim sa apreciem!" spune si Dragos si ii raspund afirmativ! Vine Ilie cu al lui 237! Aveam o gramada de "flash"-uri in cap cu diferite troleibuze pe care le am asteptat de a lungul vietii fara a ma gandi ca, vreodata, o sa astept ultimul troleibuz. Urcam in troleibuz: un singur calator!

Coboram pe Cl. Dumbravii. Ma uit la oglinda lui si vad o panglica pe care scria "Un sas si un popa ne harazesc pe ultimul drum!". Ii spun lui Ilie ca 244 si 245 s-au retras, deci ne rarisem. Pe la Vlahuta urca si 240 cu Laci, un ungur simpatic ce a lucrat mult timp la Medias. Ne saluta cu un claxon! La statia Matei Millo mai luam o domnisoara care coboara la Dioda! La Dumbrava urca si Pardaian cu al lui 243 (de drept si de fapt il suplineste pe Gonzo - zis si Maria - care nu poate conduce pe noapte). La Teatru ramanem cu troleibuzul gol. Ilie mai povesteste niste amintiri si claxoneaza vrand parca sa sugereze ca troleibuzul plange. Coboram in Constitutiei si ne intoarcem! In sus nu mai oprim in nici o statie! Este ora 21.50 si suntem in Cimitir. Ilie se da jos (aproape din mers) si mi spune sa urc la volan. Urc fara comentarii si incep sa conduc. Un sentiment unic (nu chiar - mai condusesem si alte troleibuze pe aceasta ruta Cimitir - Han: 226, 227, 236, 240, 242, 245) parca nici un troleibuz nu mergea asa bine ca 237! Culmea-primul 237 era cel mai rau DAC! (ma gandeam in sinea mea Smile ! Intorc la Han si cobor cat pot de repede spre Cimitir! Il intreb pe Ilie: Nu mai dam o tura pe T2 te rog? E tarziu, daca raman fara curent pe retea? defapt la zece trebuia sa plec din Teclu! Pai atunci hai sa fugim! Nu mi am imaginat ca voi ramane la volan! "Baga mare!" spune Ilie. Gata sefu! ii spun. "Numai sa ai grija!" "No problem"! Si ii dau drumul pe retea! Un vis devine realitate. Merg pe Cl. Dumbravii in jos! La semaforul de la capatul C. Dumbravii se opresc niste tineri, pe care ii stiu din vedere. Si ei ma stiu si incep sa faca ochi mari, sa se uite, sa se minuneze! Le zambesc fericit! Ma saluta! Cobor de spital, dau sa fac comanda macazului pt T2 spre podul garii. Comand macazul si trec de intersectie. Acelasi lucru se intampla si la urcare cand activez o ultima oara si macazul de urcare spre cimitir! Urc la han, intorc si intru in depou. Schimb o ultima data captatorii si intru pe canalul din mijloc. Pe stanga langa tramvaie se mai afla 243, 244, 242 pe dreapta 245, 240, 230 si 236! Inaintea intrarii in garaj mai schimb odata betele si intru pe canalul din dreapta! In interior se mai aflau 246 si 229 fiecare pe un canal! Mai arunc o privire peste ele, catarandu ma pe un balcon! Ies in curtea din spate! Le mai vad odata pe 226 pe stanga si 238,239 pe dreapta descompletate! fug in spate si l mai vad pe Marele Alb 218 ascuns dupa niste remorci. 330 zace langa sura! Doar inspre spalatorie mai este garat 227 si chiar in fata 241 a lu Filomita, fiind gata oricand de plecare! Cortina a cazut! Totul s a racit! Oare cand si cum vor mai pleca aceste troleibuze? Oare de ce si au meritat soarta asta? Oare am putut face totul pentru a le salva? ... sunt intrebari care ma macina si acum! Nu vreau sa plictisesc si sunt convins ca doar cei curiosi au citit toate aceste randuri! Pentru mine a fost un moment unic din toate punctele de vedere! O parte din mine a murit! Sibiul a involuat! Mi-am luat angajamentul ca voi face ce-mi sta in putinta in aceasta viata sa le vad din nou circuland prin Sibiu, egal daca se va desfiinta si reteaua! Viitorul este al nostru! Poate suna foarte idealist si poate ca sunt foarte infantil, dar este un scop in viata aceasta si sper sa l realizez!

LA REVEDERE TROLEIBUZULE!

A fost o poveste frumoasa...poate cea mai frumoasa!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Sep/2017
Mesaje: 1033
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 17 Noi 2009 13:45:47    Titlul subiectului: 120173

Pe principiul: "SA NU LE MAI VAD AICI!" au fost mutate toate troleibuzele in spatele depoului pe 2 randuri: astfel pe randul din mijloc sunt garate 229, 244, 245, 237,240 si 241 iar pe randul de langa sura sunt 227, 243, 230, 236, 242. Din toata ecuatia lipseste 246 care probabil a ramas in depou. In fata depourilor se afla nemiscate si in stare de descompunere 238,239 si 226. In aceasta zona unde au fost garate, descompunerea si distrugerea lor este mult mai sigura! Astfel Popa ramane victorios in lupta cu raul suprem: TROLEIBUZUL!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 17 Noi 2009 14:57:32    Titlul subiectului: 120175

Radu,daca le-au mutat mai mult ca sigur ca le vor casa. Oare se va pastra un troleibuz ca si amintire? Pentru ca nu cred ca ocupa mult loc astfel incat sa il deranjeze pe Popa! Sau isi va duce planul la bun sfarsit?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Sep/2017
Mesaje: 1033
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 17 Noi 2009 17:45:54    Titlul subiectului: 120185

Din pacate nu ai cu cine vorbi...si am simtit asta inca din 2007 de cand am adus troleibuzul 330, desi mi aduc aminte la inceput ce bucurie ma incerca! Este absolut trist! Daca nu se intereseaza cineva de ele urgent sa le vanda (gen Medias, sau zic prin absurd Targoviste) atunci ele vor fi probabil casate, ramanand doar amintirile pe pelicula!

Din ciclul "CE AM AVUT SI CE AM PIERDUT" daca ar fi sa facem o evaluare trebuie luat in calcul faptul ca suntem primul oras din Romania care a avut troleibuz (Omnibuzul). Sibiul a fost orasul care avea "sub acelasi acoperis" atat autobuze cat si troleibuze si tramvaie. Am fost orasul cu cea mai lunga retea de troleibuz la numarul de locuitori, am fost orasul care a introdus pentru prima data in Romania retea "Kummler Matter". Am fost orasul care avea aproape toate sistemele de prindere de retea folosite in Romania (izolatori, element curba dublu sau simplu,etc.) dar si singurul din tara cu macaze atipice. Am fost printre primele orase din tara care am avut DAC 117E si nici un Roman(exceptand ungatorul brasovean) sau TV! Am fost primul oras care a avut troleibuze de origine straina(1990- marele alb si apoi cele 4 FBWuri) dar si printre primele care au schimbat alimentarea din 820 in 600V. Totodata am fost printre primele orase care au trecut din 2004 doar la troleibuze scurte si am fost primul oras care am introdus semnificativul "T" la traseu! Am fost al 6. oras din Romania cu un astfel de sistem si am avut in anii de glorie peste 3 soferite, ultima fiind Filomita (inca din 1985)! Am avut printre cele mai longevive troleibuze (219 adus in anul 1992 si care a activat pana in acest an(17 ani de Romania dupa alti 37 de ani de elvetia). Am avut peste 100 troleibuze romanesti dintre cele mai longevive enumerand 243(DAC117E albastru din primul lot casat in 1993) dar si 283, 289(1986-2002), 213,214,215(foste 322,328,331-1988-2002).
Am fost printre orasele care au mai folosit Bucegiul ca si masina de interventie fir contact (Sibiul avand 2 astfel de masini) si un total de 7 turnuri mobile de alungul celor 26 de ani.
Paralele printre ani:
1983-2 trasee T1 si T2 (troleibuze 20buc. nr inv. 228-247)
2009-2 trasee T1 si T2 (troleibuze 15buc. nr inv 226,227,229,230,236-246)
Interesant este faptul ca coincid pana si numerele de inventar ale troleibuzelor insa nu si directorii.
Singurul sofer de troleibuz ce a fost adus de la Bucuresti, dl. Petre Alexandrescu este si singurul care a reusit sa le vada si sfarsitul, restul soferilor, desi vechi, sunt de generatii ulterioare anului introducerii troleibzului in Sibiu!
Am fost singurul judet cu 2 orase cu sistem de troleibuz!

Toate aceste lucruri ne faceau unici! daca am omis ceva este fara intentie Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Sep/2017
Mesaje: 1073
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Noi 2009 22:40:59    Titlul subiectului: 120199

Da, ai omis ceva si asta ti-o spun aici, fara legatura cu alte forumuri din domeniu. Era locul unde este(Question) sediul unei asociatii care militeaza pentru transport curat, ca sa nu spun termenul ala de ecologic si de aceea e paradoxal ca tocmai acolo dispare troleibuzul, iar tramvaiul e mai mult un moft turistic, altfel ar fi disparut si el. Nu o spun ca un repros, ci ca o trista constatare ca suntem multi si putini in acelasi timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Sep/2017
Mesaje: 1033
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 18 Noi 2009 01:32:25    Titlul subiectului: 120205

Ai dreptate, insa crede-ma si ti o spun cu mana pe inima fara a implica actiunile facute de Silviu Sintea si Transira, ca era utopic sa salvezi ceva. Primarul nu simpatiza ideea de troleibuz, il vedea ca pe ceva socialist si inutil si in parte avea dreptate: retele uzate, troleibuze neingrijite si neintretinute corespunzator. Acest lucru se datoreaza si oameniilor din sistem (mai exact din Tursib). Si aici nu ma refer nici la dobitocul Popa (si mi permit sa i spun asa pt ca asta e limbajul cu care sunt convins ca vorbeste si el despre noi) ci ma refer la retelisti, la mecanici, electricieni, soferi etc. care de a lungul vremii nu au stiut decat sa astepte foduri pt mai bine. S a furat la greu de la cel mai mic la cel mai mare. Si asa se face si acum (cu motorina)! Transira a pornit la initiativa noastra: a mea si a lui Silviu pe vremea cand inca asteptai cateva secunde pana sa se incarce o pagina pe internet. si probabil nu se realiza daca nu doream veunul din noi! Nu stau sa caut vinovati si cred ca este tardiv sa dau vina pe cineva fie el si Silviu, ci mai de graba ma intreb daca eu am facut tot ce se putea face. Si inchei prin a ma intreba daca cineva putea face ceva impotriva dorintei primarului, care, recunosc, s a gandit ceva timp pana sa se decida, insa decizia i a fost ajutata si de acest nenorocit de director!

Prezenta Transirei in jud. Sibiu este cred intamplatoare! O fi fost Slviu bun sau rau, npo fi facut destule. Ok! Dar altcineva a facut ceva? Sunt profund dezamagit de noi, o comunitate mica. Nu a fost nimeni in stare macar sa aminteasca ceva de acea intalnire pe 7 noiembrie desi am incercat sa organizez ceva cu un anunt pe ambele forumuri. Nici nu aveam asteptari fiind patit inca din 2005! In afara de a ne da toti cu parerea si de a aduce un aport la aceste forumuri nu miscam un deget. De ce nu facem un alt ONG daca nu suntem de acord ce ce face Silviu? Dar daca am veni cu o idee oare nu ne ar sustine-o? Nu cred! Nu ii iau apararea dar societatea in care traim dovedeste ca ONGurile in general sunt cam ca patrunjelu'n supa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 18 Noi 2009 15:31:36    Titlul subiectului: 120232

NU cred ca este cazul Radu sa te invinovatesti.Ai mare dreptate atunci cand spui ca toti stim sa ne dam cu parerea,stim doar sa scriem pe forum si nu vrem sa actionam deloc.Poate trebuie sa speram ca peste cativa ani sa avem puterea sa facem ceva.Dar nici nu trebuie sa asteptam fara sa luam cateva masuri.Tu cel putin te implici prea mult in aceasta chestie cu troleibuze dar inca poate nici unul nu are puterea sa faca ceva in legatura cu aceste trolee.
Eu sunt optimist Radu si cred ca in viitoul apropiat vom vedea din nou trolee in Sibiu!O sa vezi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Sep/2017
Mesaje: 1033
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 20 Noi 2009 02:17:26    Titlul subiectului: 120336

Ma bucura optimismul tau Bogdan. Asa sa fie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Noi 2009 02:58:54    Titlul subiectului: 120337

Poate in loc de troleibuz apare ceva mai eficient si mai usor de facut.
Transportul in comun prin definitie este mai curat, in ceea ce priveste mediul. Mijloacele se schimba, cresc... se modifica in functie de timp si de timpuri.
La Sibiu ca si oriunde sunt schimbari mai mici sau mai mari, cu caracter mai trecator sau permanent. Troleele au fost o epoca, va veni o epoca altor masinarii si tot asa. In urma ne uitam cu duiosie si inainte ne uitam cu nitel pragmatism.

LE: Mai rau este cand politica se amesteca cu idealurile unora si ale altora, atunci treaba se cam incetoseaza... iar idealul devine instrument de lupta politica. Cat de eficient este, mai ramine de vazut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community