|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 07 Iun 2009 20:46:05 Titlul subiectului: |
112134 |
|
Se lucreaza la peroanele de la Gara:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.86 kb |
Vizualizat: |
de 21983 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.92 kb |
Vizualizat: |
de 21983 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.21 kb |
Vizualizat: |
de 21983 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 20 Iun 2009 19:23:15 Titlul subiectului: |
112662 |
|
20 iunie - Refugiile statiei Gara:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.32 kb |
Vizualizat: |
de 21890 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.66 kb |
Vizualizat: |
de 21890 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
nebunul
Data înscrierii: 19/Ian/2009 Ultima vizita: 06/Oct/2010 Mesaje: 23 Locație: Piatra Neamt
|
Trimis: Mar 23 Iun 2009 11:42:22 Titlul subiectului: |
112750 |
|
Priviti poza anterioara si vedeti ca langa sina deja e crapat asfaltul ...si nici nu s-a terminat lucrarea
Edit: sa inteleg ca s-a acceptat greseala si de aia se toarna chit/mastic pe strada Garii ?! Superrrrrrrrr
_________________ http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1291 |
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Iun 2009 12:51:40 Titlul subiectului: |
112754 |
|
Mie imi plac foarte mult peroanele, nu sunt facute cu pavele?
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Bogdan A.
Data înscrierii: 14/Noi/2007 Ultima vizita: 07/Aug/2023 Mesaje: 70 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Iun 2009 14:48:03 Titlul subiectului: |
112763 |
|
Aveam și mai demult o nedumerire, dar abia acum întreb... de ce e peronul cu acea "șea" coborîtă în partea din față? Pentru a fi mai ușor de a urca pe peron celor în cărucior?
Întreb pentru că:
1. Slabe șanse să avem în următorii 10-15 ani tramvaie low-floor în Iași, la cum merg lucrurile cu economia României;
2. Tramvaiele vor opri probabil tot aliniate la capătul peronului, și atunci tanti Geta și moș Niculae, care abia se mai mișcă din cauza reumatismului și aleg întotdeauna locurile pentru bătrîni, cînd vor coborî din tramvai, vor avea de făcut adevărate salturi de parașutiști de pe ultima treaptă a ușii din față a tramvaiului, care va veni exact în dreptul adînciturii refugiului.
Sînt convins că vatmanii vor fi instruiți unde anume să oprească, dar obișnuința își va face simțită prezența... O situație oarecum similară din punctul de vedere al opritului este Piața Unirii. Tabla cu stația este hăt departe, în mijlocul stației de taxiuri (c-o fi oficială sau nu, nu mai contează; ideea e că acolo stau parcate - legal sau ilegal - mașini și e foarte incomod să te urci în tramvai ștergîndu-le acestora praful de pe capotă), iar unii vatmani opresc acolo chiar dacă văd marea de oameni cum stă în dreptul construcției care inițial avea și canapea. De parcă le-ar place să-i vadă pe tineri și bătrîni deopotrivă cum sprintează după tramvai. Iar alți vatmani opresc în continuare în locul consacrat, inducînd în eroare pe pățiții care se lipesc de mașinile parcate, în speranța că vor prinde un loc mai în față la urcare.
În fine, scriu cam mult... deci care e motivul clar pentru adîncitura din refugiu? Știu că unora le este evident, dar așa cum nu tuturor le este evidentă rezolvarea ecuației lui Schrodinger dependentă de timp pentru particule relativiste, așa nici mie nu-mi este motivația adînciturii.
|
|
Sus |
|
|
Rhadoo
Data înscrierii: 16/Ian/2008 Ultima vizita: 29/Noi/2023 Mesaje: 124 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Iun 2009 17:51:04 Titlul subiectului: |
112768 |
|
nebunul a scris: | Priviti poza anterioara si vedeti ca langa sina deja e crapat asfaltul ...si nici nu s-a terminat lucrarea |
La fel e situatia si in fata magazinului Billa, precum putem vedea in alte poze de aici de pe forum:
Cine stie cat o sa tina noul asfalt...
|
|
Sus |
|
|
mihail75
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2023 Mesaje: 43 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 25 Iun 2009 20:46:20 Titlul subiectului: |
112890 |
|
Nu s-a pus chit, nu va rezista prea mult asfaltul. Zgarcenia costa.
|
|
Sus |
|
|
Rhadoo
Data înscrierii: 16/Ian/2008 Ultima vizita: 29/Noi/2023 Mesaje: 124 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 25 Iun 2009 22:02:30 Titlul subiectului: |
112893 |
|
La linia din Alexandru si Dacia s-a pus chit si se vede ca asfaltul rezista foarte bine pe acea portiune. Atata investitie, atatia bani cheltuiti si vorba aia, ne inecam ca tiganul la mal cand nu punem niste chit mastic...
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 25 Iun 2009 22:31:47 Titlul subiectului: |
112896 |
|
Costa asa de mult chitul mastic sau deja vine vorba de leneseala si slaba forta de munca?
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Vin 26 Iun 2009 12:09:55 Titlul subiectului: |
112928 |
|
Vad ca si la Iasi se face aceeasi greseala care s-a facut la Arad atunci cand au reabilitat str. Voinicilor din cartierul Micalaca iar ulterior au trebuit sa reasfalteze acolo unde a crapat asfaltul. Pacat!
|
|
Sus |
|
|
nebunul
Data înscrierii: 19/Ian/2009 Ultima vizita: 06/Oct/2010 Mesaje: 23 Locație: Piatra Neamt
|
Trimis: Lun 29 Iun 2009 12:15:21 Titlul subiectului: |
113100 |
|
Bogdan A. a scris: | care e motivul clar pentru adîncitura din refugiu? |
E in dreptul trecerii de pietoni
+ cu sau fara carucior ...
Bogdan A. a scris: | Pentru a fi mai ușor de a urca pe peron celor în cărucior? |
_________________ http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1291 |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 02 Noi 2009 20:01:41 Titlul subiectului: |
119368 |
|
Debutul lucrarii:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.71 kb |
Vizualizat: |
de 21016 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.94 kb |
Vizualizat: |
de 21016 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 02 Noi 2009 21:55:04 Titlul subiectului: |
119375 |
|
Aceste suporturi vor fi instalate in toate statiile renovate?
|
|
Sus |
|
|
nebunul
Data înscrierii: 19/Ian/2009 Ultima vizita: 06/Oct/2010 Mesaje: 23 Locație: Piatra Neamt
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 03 Dec 2009 19:08:57 Titlul subiectului: |
120850 |
|
Specialistii de la CONTEC lucreaza pentru punerea in functiune a macazurilor automate de pe tronsoanele modernizate de MR. Cele de la National si Billa sunt puse in functiune.
Sa vedem, exemplificand pe macazul de la Billa, semnificatia semnalizarilor facute de semafoare:
- foto 1,2 - macazul a fost actionat automat (cu accelerare sub patina) si vagonul se afla in zona de siguranta (senzorii de masa si de scurtcircuit indica prezenta vagonului, impiedicand actionarea accidentala a macazului)
- foto 3,4 - macazul a fost schimbat manual si vagonul se afla in zona de siguranta
- foto 5 - vagonul a iesit din zona de siguranta, iar macazul a ramas schimbat spre dreapta
- foto 6 - un vagon a schimbat automat macazul (pentru a se incadra la dreapta) si se afla in zona de siguranta
- foto 7 - nu se afla nici un vagon in zona de siguranta, iar macazul a ramas schimbat catre stanga
- foto 8,9 - pozitionarea celor doua semafoare de pe Strapungere Silvestru
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.17 kb |
Vizualizat: |
de 20616 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.41 kb |
Vizualizat: |
de 20616 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.58 kb |
Vizualizat: |
de 20616 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
26.45 kb |
Vizualizat: |
de 20616 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.7 kb |
Vizualizat: |
de 20616 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.43 kb |
Vizualizat: |
de 20616 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.2 kb |
Vizualizat: |
de 20616 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.29 kb |
Vizualizat: |
de 20616 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.17 kb |
Vizualizat: |
de 20616 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
jax
Data înscrierii: 09/Mar/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 37 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 03 Dec 2009 21:13:22 Titlul subiectului: |
120856 |
|
As vrea sa stiu si eu care este modalitatea de schimbare automata a macazului. Daca e si cu date mai tehnice, nu ma deranjeaza.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Dec 2009 09:31:22 Titlul subiectului: |
120867 |
|
De fapt, e impropriu spus "automat", dar am folosit acest termen pentru a face cumva distinctia intre noul tip de actionare si cele vechi.
Un releu (actionat atunci cand vagonul accelereaza sub patina, rezultand o sarcina mai mare) trimite un semnal de comanda catre unitatea de procesare aflata intr-unul din acele dulapuri CONTEC (ca alternativa exista solutia transponderelor). De aici totul este electronica si software (din pacate, ma simt nevoit sa nu pun imagini, pentru a nu da idei unora certati cu civilizatia).
In lungul sinei, pe o anumita distanta, sunt amplasati senzori care detecteaza prezenta unui obiect cu o masa ce depaseste o anumita valoare. Macazul nu mai poate fi comandat cat timp acesti senzori de masa detecteaza prezenta tramvaiului (aici intervin alti senzori - numiti mai sus "de scurtcircuit" - care indica prezenta rotilor de tramvai, facandu-se astfel diferenta intre prezenta pe sine a unui camion sau a unui tramvai). Mai exista un senzor amplasat sub lacasul in care se introduce stanga si care detecteaza schimbarea manuala a macazului.
Patina este pozitionata pe retea, cu cativa metri inainte de macaz.
|
|
Sus |
|
|
Bogdan A.
Data înscrierii: 14/Noi/2007 Ultima vizita: 07/Aug/2023 Mesaje: 70 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 05 Dec 2009 10:46:22 Titlul subiectului: |
120911 |
|
Ok, aș vrea să "gîndesc cu voce tare" un pic.
Problema are caracteristicile următoare:
- tramvaiul trebuie să poată schimba macazul fără ca să mai oprească;
- macazul trebuie să rămînă pe poziția respectivă pînă cînd tramvaiul trece complet peste el;
- macazul nu trebuie să fie acționat de altceva decît de tramvai.
Eu aș mai adăuga cîteva condiții de confort al pasagerilor:
- tramvaiul nu trebuie obligat să frîneze/accelereze brusc pentru a schimba macazul;
- macazul ar trebui dublat cu un semafor sensibil la starea sa, astfel încît să îi acorde prioritate tramvaiului atunci cînd trebuie să treacă peste o bandă de circulație din sens opus.
Pentru asta, eu aș fi făcut un sistem în felul următor:
- cu vreo 10 metri înaintea macazului, un receptor radio, numit A, eventual Bluetooth (ca să fie tehnologie deja existentă) care să recepționeze semnale emise pe o rază de maximum 1 metru.
- în ambele sensuri ale macazului, după el, la o lungime ceva mai mare de a celui mai lung tramvai, cîte un alt receptor, numit B și C.
- pe fiecare tramvai atașat un emițător sub cabina vatmanului, cît mai aproape de linie, care să emită un cod specific liniei pe care rulează (de exemplu, chiar numărul liniei: 6 pentru linia 6, 3 pentru linia 3 și așa mai departe).
- logica ar fi următoarea: la apropierea unui tramvai, receptorul A "prinde" numărul acestuia și sistemul va decide: pentru numerele x,y va schimba pe sensul a, pentru numerele z,w va schimba pe sensul b; după schimbare, va refuza orice altă schimbare pînă cînd nu va recepționa pe B sau C același număr (evitîndu-se încurcăturile cu alte tramvaie din sens opus), apoi va lăsa încă vreo 3-4 secunde blocat macazul după care se va reseta, acceptînd noi comenzi pe A.
Avantajele ar fi:
- evitarea consumului inutil de curent atunci cînd se trece sub o patină;
- evitarea accelerărilor inutile, foarte inconfortabile (pe tramvaiele Tatra exista un "releu de curent maxim", după cum scria pe panoul de comandă, care nu există sau nu e utilizat la tramvaiele actuale, din cîte am observat eu);
- faptul că greutatea, masa, cîmpul magnetic al tramvaielor nu mai contează, ci doar prezența semnalului digital și mica sensibilitate a receptoarelor face ca sistemul să fie teoretic foarte sigur.
- automatizarea la acest nivel este foarte la îndemîna multor firme din Iași, iar dacă ar fi existat intenția (pe principiul "eu te scarpin pe tine, tu ma scarpini pe mine") s-ar fi putut colabora cu o universitate tehnică sau teoretică (de exemplu, electronica) și ar fi ieșit și un sistem ieftin și fiabil, și un ajutor dat celor de la facultăți.
Cablarea nu cred că ar fi fost o problemă. În loc să se utilizeze senzori costisitori (știu ce înseamnă astfel de senzori de greutate sau magnetici) lucrurile sînt reduse la minimum: două cabluri de tensiune mică și semnal digital care să se întindă (pe sub șină sau în terasament) pînă la macaz, electronica în sine poate fi realizată nu mai mare decît un MP3 player, iar partea de putere (de acționare) poate fi separată complet comandînd un singur releu de putere.
Radu, ce părere ai?
P.S. Am uitat, toată treaba se poate face și analogic pur. Un emițător pe fiecare tramvai care să emită un semnal pe o frecvență dată, modulat cu o anumită frecvență specifică, apoi la receptor un analizor foarte simplu de făcut care pur și simplu va trece în 1 un nivel de tensiune digital dacă frecvența căutată este găsită. Logica se poate rezolva cu cîteva circuite generice TTL și e atît de simplă încît un licean de la liceul de Informatică ar putea s-o realizeze. Însă faza cu emisia de semnale analogice are un dezavantaj, fiind oarecum sensibilă la paraziți (și asta se poate rezolva din proiectarea algoritmului).
Cu inteligență și minte destupată se pot face foarte multe economii. Dacă n-ar fi și interese economice obscure...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 05 Dec 2009 11:29:53 Titlul subiectului: |
120913 |
|
Prioritatea pentru vehiculele de transport public este o problema pe care ne-am dori-o din tot sufletul rezolvata. Nu ar fi nevoie decat de o hotarare a municipalitatii.
Pentru problema actionarii... Au fost luate in calcul mai multe solutii: 2 simple, dar care genereaza un mic disconfort pasagerilor (varianta implementata si varianta de la Tatarasi Nord, care presupune detectarea prezentei vagonului sub patina, schimbarea automata si blocarea macazului pret de cateva secunde), solutia transponderelor si solutii avansate care presupun identificarea in mod unic a fiecarui vagon din parc si a liniei pe care circula la un moment dat. Exista intentia de a testa solutia transponderelor si avem si posibilitatea de a ne face singuri dispozitivele necesare (avem electronisti foarte buni in regie). Nu e exclus sa mergem chiar pe ultima varianta, mai ales in conditiile echiparii vehiculelor si cu alte dispozitive electronice in viitorul apropiat. Dispozitivele montate de firma din Germania sunt compatibile cu oricare dintre solutiile de actionare, echipa prezenta la Iasi incurajandu-ne chiar sa mergem pe ultima solutie.
Vedem cum va fi in final. Deschiderea spre modernizare exista si cred ca incepe deja sa se vada si concret, nu doar la nivel declarativ.
|
|
Sus |
|
|
Bogdan A.
Data înscrierii: 14/Noi/2007 Ultima vizita: 07/Aug/2023 Mesaje: 70 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 05 Dec 2009 23:23:01 Titlul subiectului: |
120934 |
|
Păi "micul" discomfort al pasagerilor nu mai este chiar așa de mic atunci cînd e vorba de niște accelerări destul de brutale urmate de încetarea tot așa de brutală a accelerării. Nu zic că e rău că s-a modernizat o parte importantă din calea de rulare, dar nu numai asta trebuie modernizat, ci și atitudinea vatmanilor și conducătorilor auto, iar dacă există motive obiective pentru care ei să se comporte cu mijloacele de transport în comun de parcă ar fi camioane care transportă cartofi, atunci chiar că n-avem nici o credibilitate de a le atrage atenția că au totuși de transportat oameni (unii poate chiar nu au experiența sau puterea să se țină din răsputeri de barele instalate în tramvaie/autobuze).
Astea fiind zise, identificarea unică a unui tramvai nu e necesară. Singurul lucru care trebuie să-l "știe" un macaz este că tramvaiul de pe linia X trebuie trimis în stînga și cel de pe linia Y în dreapta. De ce să ne complicăm? Un dispozitiv care face un lucru simplu are o anumită complexitate; cere-i să mai facă încă ceva și ai dublat (sau mai mult) complexitatea sa și implicit ai scăzut fiabilitatea (mai multe componente care pot să se defecteze).
Regula KISS... Este absolut salvatoare, sincer.
A, printre altele: am fost azi din Cucu în Dacia cu 6. Și la dus și la întors vatmanii au trebuit să recurgă la foarte moderna rangă la schimbarea macazului, fie la Billa (la dus), fie la rondul din Podul de Piatră. Plus, la dus, tramvaiul a trebuit să aștepte în spatele peronului, înainte de a ajunge în stația din fața Gării, plecarea unui alt tramvai (presupun, 3) spre P. Unirii înainte de a trage în stație și a acționa electric macazul. Dacă ar fi fost pusă în practică o metodă similară celei descrise de mine, tramvaiul 6 ar fi tras la refugiu (încăpea!) și la plecarea 3-ului, ar fi pornit ușor spre macaz, ar fi ajuns deasupra receptorului A ipotetic instalat cu 3-4 metri în fața macazului (obturat pînă atunci de tramvaiul 3) și fără nici un efort, dat fiind că 3-ul ar fi trecut deja de receptorul B iar macazul ar fi fost deja deblocat, s-ar fi schimbat pe direcția spre P. Piatră, rămînînd blocat pînă tramvaiul 6 trecea peste următorul receptor, C.
Rezultat? Fluidizarea traficului, consum mai mic de curent (tramvaiul ar fi făcut 1 frînare și 1 accelerare în loc de 2 accelerări și 2 frînări pentru o singură stație), viteză mai mare de tranzit a stației (timpul cît 3-ul a stat în stație, 6-ul a staționat degeaba fără a avea voie să deschidă ușile) și practic capacitate mai mare de transport a întregii rețele (cîștigurile la fiecare cursă se adună), deci necesar mai mic de tramvaie per linie. Deci, iar economie.
Mă rog, scuze dacă-mi apăr o idee pînă-n pînzele albe, dar chiar cred că sînt o mulțime de avantaje. Mulțumesc, Radu, că răspunzi prompt, îmi face plăcere să duc o discuție lămuritoare pe calea asta...
În altă ordine de idei, am observat, din cît am mai mers cu tramvaiul în ultima perioadă, că zonele reabilitate nu sînt chiar impecabile... tot se mai simt pe ici, pe colo, diverse mici "hopuri". La un moment dat am avut chiar impresia unei denivelări accentuate, de parcă placa de beton în care a fost încastrată linia s-ar fi crăpat și s-ar fi afundat puțin... cred că era prin zona Filarmonicii sau așa ceva... Nu știu dacă mai ții minte, dar la o belea de genul ăsta mă refeream cînd am văzut prima oară în imagini metoda tehnică de realizare a reabilitării. Ai vreo confirmare sau infirmare mai oficială că astfel de problemă ar fi apărut deja?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 06 Dec 2009 00:46:34 Titlul subiectului: |
120936 |
|
Pentru Podul de Piatra stiu situatia de vineri, si anume ca lucrarea nu era gata.
In rest, e posibil sa existe rateuri, fie din cauza sistemului, fie din cauza abordarii gresite din partea vatmanilor. Sistemul e inca in testare, sunt posibile ajustari. Rateuri vor exista probabil si pe viitor intr-un anumit procentaj (stiu ca exemplele negative de la altii nu reprezinta un argument, insa trebuie sa acceptam ca suntem cu multi pasi deasupra a ce era inainte si incercam sa ne obisnuim cu aceste lucruri noi - deci, vin totusi cu exemplul Viena, unde am vazut si rateuri).
Legat de identificarea fiecarui vehicul, consider ca totusi e de preferat sa utilizezi un sistem compatibil cu mai multe aplicatii (modernizarea nu se limiteaza la punerea in functiune a noilor echipamente pentru macazuri).
Privitor la solutia cu prinderea elastica a sinei, recunosc ca si eu am fost reticent la inceput, cand am vazut modalitatea de fixare. Intre timp, insa, am vazut aceeasi solutie aplicata cu succes in multe alte orase (inclusiv in Romania - vezi exemplul Timisoara, unde MR - Confort au avut lucrari) si m-am mai linistit (astept, insa, sa vad cum se va comporta intreaga constructie in conditiile specifice orasului nostru). Iti recomand rasfoirea forumului Drehscheibe Online, unde vei gasi si imagini de pe santierele din orase ale Germaniei, Austriei sau Elvetiei.
Nu pot confirma, nici infirma cele sesizate de tine - din pacate, in ultima vreme calatoresc extrem de putin cu tramvaiul (spre/dinspre serviciu folosesc autobuzul 19, iar lipsa de timp ma face sa ajung destul de rar prin alte parti ale orasului). La nivelul regiei nu am cunostinta de vreo astfel de problema.
Bogdan A. a scris: | Mă rog, scuze dacă-mi apăr o idee pînă-n pînzele albe, dar chiar cred că sînt o mulțime de avantaje. Mulțumesc, Radu, că răspunzi prompt, îmi face plăcere să duc o discuție lămuritoare pe calea asta... |
Schimbul de idei si discutiile constructive pe teme de transport public sunt motivele principale pentru care tinem "in picioare" acest forum al pasionatilor si al celor interesati de domeniu. Evident ca nu ai pentru ce sa-ti ceri scuze.
Bogdan A. a scris: | atitudinea vatmanilor și conducătorilor auto |
Permite-mi, te rog, sa nu fiu de acord cu generalizarea (nici macar a spune "majoritatea" nu e drept)!
|
|
Sus |
|
|
Scumpete
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 16/Aug/2021 Mesaje: 31 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 07 Dec 2009 10:55:59 Titlul subiectului: Denivelari pe linia reabilitata |
120962 |
|
Bogdan A. a scris: | În altă ordine de idei, am observat, din cît am mai mers cu tramvaiul în ultima perioadă, că zonele reabilitate nu sînt chiar impecabile... tot se mai simt pe ici, pe colo, diverse mici "hopuri". La un moment dat am avut chiar impresia unei denivelări accentuate, de parcă placa de beton în care a fost încastrată linia s-ar fi crăpat și s-ar fi afundat puțin... cred că era prin zona Filarmonicii sau așa ceva... |
Aceste mici denivelari exista (cred eu ca sunt la imbinarea dintre linii unde nu s-a masurat corect nivelarea liniei sau au slefuit prea mult sudura). Unele puncte, ce imi vin in minte acuma, sunt in locatiile urmatoare: cum pleci din statia Gara spre Billa (cam in dreptul pizzeriei), cum pleci din statia Centru spre liceul Sadoveanu (cam dupa separator), cum pleci din statia Vointa spre Billa, cum pleci din statia Pd. de Piatra spre Gara Nicolina (cam in dreptul separatorului), dinspre Gara Nicolina spre Pd de Piatra (exact intersectia cu pasaj Galata - la viteza mica nu prea se simte, dar la o viteza mai mare se simte denivelarea pe toata intersectia; asta din cauza ca portiunea aceea nu a avut continuitate, ci a fost reabilitata separat de restul linie), dar nu exista comparatie intre denivelarile "realizate" de Martin Rose si cele "facute" de Them beli; la urcare pe Tatarasi mai este cum mai este, dar la coborare aproape toate imbinarile se simt.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|