Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 27 Dec 2009 22:16:04 Titlul subiectului: |
121750 |
|
bogdan a scris: | Doar 2 vagoane au iesit din ultimul lot de GT4 sosit de la Augsburg? |
Unul - 108.
Celelalte 5 "tragatoare" sunt pregatite, iar acum se lucreaza la "remorci", fiind necesare cateva modificari in zona postului de conducere A.
Numere de parc pana in prezent:
101 - ex Augsburg 415
102 - ex Augsburg 416
103 - ex Augsburg 418
104 - ex Augsburg 417
105 - ex Augsburg 420
108 - ex Augsburg 412
|
|
Sus |
|
|
Bogdan A.
Data înscrierii: 14/Noi/2007 Ultima vizita: 07/Aug/2023 Mesaje: 70 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Dec 2009 11:05:59 Titlul subiectului: |
121756 |
|
Radu, toate bune și frumoase, dar... ce înseamnă mai exact "trăgător", "remorcat" și ceilalți termeni pe care-i utilizezi?
Mă interesează domeniul dar asta nu înseamnă că m-am născut cu cunoștințele necesare să înțeleg toți termenii. Și deși mi-aș putea imagina ușor ce-ar putea însemna diversele denumiri, prefer să ascult/citesc o explicație avizată.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Dec 2009 12:52:36 Titlul subiectului: |
121767 |
|
Toate cele 350 de vagoane produse pentru SSB au fost dotate din fabrica astfel incat sa poata fi utilizate independent. SSB a folosit vagoanele GT4 in cuplaj, preferand de la un moment dat ca fiecare vagon sa aiba in mod clar statut de tragator (führenden Triebwagen - vagon motor "conducator") sau remorca (geführten Triebwagen - vagon motor "condus") in cadrul unui cuplu. Modificarile facute de SSB in aceasta etapa nu afecteaza calitatile de vagon motor ale unei "remorci", insa fac dificila utilizarea sa independenta sau ca tragator - au fost eliminate o serie de comenzi de la bord, scaunul vatmanului, un far, a fost acoperit bordul, etc.
Fiecare serie sau subserie aduce ceva nou sau modifica ceva ce exista pana atunci. Am enumerat doar unde au fost incadrate vagoanele noastre si intr-un singur loc am descris o parte a modificarilor (m-am limitat doar la chestiunile care pot fi observate la noi, pentru ca altfel as fi facut o descriere "in orb"). Daca exista interes, in masura timpului disponibil as putea face o descriere completa in cadrul unui subiect dedicat (de la maruntisuri pana la chestiuni complexe). Singura problema e ca as spune toate lucrurile astea ca pe o poveste, neavand cum sa ilustrez (ma rog, imagini vechi exista din belsug, insa nu am drept de publicare, iar in cadrul muzeului din Stuttgart nu mai exista vagoane care sa pastreze caracteristicile primelor serii).
Modernizarea facuta la MGB pentru Halle elimina notiunile de tragator si remorca, vagoanele fiind utilizate acolo in ambele ipostaze, lucru valabil si la ultima modificare facuta de SSB, din care au rezultat asa-numitele "GT4-2000" (aici se incadreaza si cele 31 de vagoane aduse anul trecut si care se afla in depoul din Dacia).
Modernizarea facuta la MGB, dar si modernizarile partiale facute la SWA si ZWM pentru Augsburg pastreaza impartirea in tragatoare si remorci (unele vagoane au trecut, insa, de la o categorie la alta - comparativ cu statutul lor din Stuttgart).
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 28 Dec 2009 20:38:57 Titlul subiectului: |
121776 |
|
Daca n'au facut modificari acolo, poti vedea ceva similar la tramvaiele Tatra TB4D dela Craiova (seria 244xxx), care sunt tot cam la fel ca modificare: bordul este acoperit, nu mai are cabina &c. Detalii aici.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 30 Dec 2009 17:14:02 Titlul subiectului: |
121831 |
|
De astazi pe trasee: 101, 102, 105.
Foto 1: 101, 30 decembrie 2009, Tesatura, traseul 5
Foto 2,3: 102, 30 decembrie 2009, Tesatura, traseul 11
Foto 4: 105, 30 decembrie 2009, Podu Ros, traseul 5
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.78 kb |
Vizualizat: |
de 20419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.21 kb |
Vizualizat: |
de 20419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.06 kb |
Vizualizat: |
de 20419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.87 kb |
Vizualizat: |
de 20419 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 02 Ian 2010 16:00:46 Titlul subiectului: |
121881 |
|
A iesit si 104 (foto: 2 ianuarie 2010, Podul de Piatra, traseul 5):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.5 kb |
Vizualizat: |
de 20273 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.9 kb |
Vizualizat: |
de 20273 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Sâm 02 Ian 2010 20:24:31 Titlul subiectului: |
121884 |
|
Am vazut si la tramvaiele GT4 de la Stuttgart si acum vad si la acestea de la Augsburg ca reclamele au ramas intacte.Este vreo intelegere cu fostii propietari ca acestea sa mai ramana un timp pe tramvaie?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 02 Ian 2010 20:35:44 Titlul subiectului: |
121885 |
|
Evident ca nu. La ce le-ar folosi?!
Eu unul prefer sa vad pe ele reclamele pe care le purtau cand au venit decat reclame prost concepute, prost realizate si prost aplicate, cum sunt "capodoperele" firmelor de publicitate mioritice.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Ian 2010 17:04:02 Titlul subiectului: |
121928 |
|
Gata (valabil si pentru cele descrise amanuntit pana acum)...
302 - ex SSB (Stuttgart) 469, numar de fabrica 25581, livrat catre SSB la 18.01.1962 in cadrul seriei de livrare 2, tip Ostheim, tip initial 31.2, modificat in 1969 si incadrat la tipul 31.2a (vagon motor tragator), modificat in 1983 si incadrat la tipul 31.2c (v. descrierea lui 311), retras din circulatie si livrat catre RATC Iasi in 1997.
Foto: 4 ianuarie 2010, depou Gara
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.83 kb |
Vizualizat: |
de 20132 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Ian 2010 17:07:50 Titlul subiectului: |
121929 |
|
Gata...
304 - ex SSB (Stuttgart) 479, numar de fabrica 25591, livrat catre SSB la 06.03.1962 in cadrul seriei de livrare 2, tip Ostheim, tip initial 31.2, modificat in 1969 si incadrat la tipul 31.2a (vagon motor tragator), modificat in 1981 si incadrat la tipul 31.2c (v. descrierea lui 311), retras din circulatie si livrat catre RATC Iasi in 1997.
Foto: 4 ianuarie 2010, depou Gara
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.08 kb |
Vizualizat: |
de 20129 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Ian 2010 17:24:57 Titlul subiectului: |
121930 |
|
Gata...
305 - ex SSB (Stuttgart) 616, numar de fabrica 25729, livrat catre SSB la 24.05.1963 in cadrul seriei de livrare 3, tip Bopser, tip original 31.4, modificat in 1973 si incadrat la tipul 31.3b (vagon motor remorcat), retras din circulatie si livrat catre RATC Iasi in 1997. Fusese prevazut initial pentru livrare la Arad.
Foto: 5 decembrie 2009, depou Gara
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.59 kb |
Vizualizat: |
de 20124 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Ian 2010 17:53:21 Titlul subiectului: |
121931 |
|
Gata...
312 - ex SSB (Stuttgart) 474, numar de fabrica 25586, livrat catre SSB la 09.02.1962 in cadrul seriei de livrare 2, tip Ostheim, tip initial 31.2, modificat in 1969 si incadrat la tipul 31.2a (vagon motor tragator), modificat in 1983 si incadrat la tipul 31.2c (v. descrierea lui 311), retras din circulatie in 1999 si livrat catre RATC Iasi in 2000.
Foto 1,2: 14 octombrie 2009, rond Canta
Foto 3: 4 ianuarie 2010, depou Gara
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.06 kb |
Vizualizat: |
de 20036 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.89 kb |
Vizualizat: |
de 20036 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.17 kb |
Vizualizat: |
de 20036 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Ian 2010 17:58:41 Titlul subiectului: |
121932 |
|
Gata...
316 - ex SSB (Stuttgart) 467, numar de fabrica 25579, livrat catre SSB la 10.01.1962 in cadrul seriei de livrare 2, tip Ostheim, tip initial 31.2, modificat in 1969 si incadrat la tipul 31.2a (vagon motor tragator), modificat in 1983 si incadrat la tipul 31.2c (v. descrierea lui 311), retras din circulatie in 1997 si livrat catre RATC Iasi in 2000.
Foto: 20 decembrie 2009, depou Gara
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.63 kb |
Vizualizat: |
de 19999 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Ian 2010 18:08:19 Titlul subiectului: |
121933 |
|
Raman in circulatie 8 dintre cele 25 de vagoane GT4 aduse din Stuttgart in 1997 si 2000 (sa nu uitam primul GT4 disparut - 330, la sfarsitul lui 2006, in urma accidentului din 22 martie) si 9 dintre cele 10 aduse de la Augsburg in 2004:
- 1997, ex Stuttgart - 307, 309
- 2000, ex Stuttgart - 313, 314, 320, 326, 328, 333
- 2004, ex Augsburg: 318, 319, 321, 324, 331, 332, 334, 335, 336
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Lun 04 Ian 2010 19:05:12 Titlul subiectului: |
121935 |
|
Cu aceasta ocazie se va face si o renumerotare a vagoanelor GT4? Deoarece vad diferente destul de mari intre numerele de parc ale vagoanelor GT4.Incepand de la numarul 101, (noul nr 101) si pana la 459 (aici nu il mai pun pe 465, ex Augsburg) este o diferenta destul de mare. Ma gandeam ca unele vagoane ar putea prelua numerele de parc ale vagoanelor Tatra, din moment ce acestea au fost casate. Asa cum se va face nu nr de parc de la vagoanele ST7 si ST8.
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Ian 2010 23:09:49 Titlul subiectului: |
121939 |
|
465 isi va primi si el numarul cu 1xx.
Rearanjari de numere nu vor fi facute. Diferentele de numerotare tin si de faptul ca ambele depouri au vagoane GT4. Fiecare si le-a numerotat cum a crezut de cuviinta.
|
|
Sus |
|
|
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 04 Ian 2010 23:31:31 Titlul subiectului: |
121940 |
|
Cu tot cu GT4-urile din ultimul lot la cat va ajunge numarul efectiv de GT4 utilizate?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Ian 2010 23:39:00 Titlul subiectului: |
121941 |
|
Maxim 87.
Total GT4 aduse la Iasi din 1997 pana in 2009: 106.
Total GT4 prezente acum la Iasi (inclusiv cele retrase): 104.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Ian 2010 08:26:25 Titlul subiectului: |
121947 |
|
Dupa principiul "Numai sase-s norocoase", vagoanele 304, 308, 315, 317, 323 si 325 vor mai face putin serviciu.
|
|
Sus |
|
|
ovidiu
Data înscrierii: 19/Iun/2009 Ultima vizita: 12/Feb/2024 Mesaje: 33 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Ian 2010 23:32:18 Titlul subiectului: |
121970 |
|
Putin cat? Poate reusesc sa-l prind pe 308. Ii am macheta acasa, dar nu-mi amintesc sa fi facut vreun drum cu el.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Ian 2010 23:44:36 Titlul subiectului: |
121971 |
|
Nu ti-as putea spune o data precisa, insa cel mult pana la venirea celor 10 Be8/8 de la Berna. E posibil ca unele dintre cele 6 sa nu mai iasa decat cateva zile, pana cand vor iesi la strada toate Be-urile (4/4 si 8/8).
308 a iesit de azi.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Ian 2010 18:35:38 Titlul subiectului: |
122020 |
|
Circula si 103 (foto: 7 ianuarie 2010, Podu Ros, traseul 5):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.8 kb |
Vizualizat: |
de 19367 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Ian 2010 17:46:08 Titlul subiectului: |
122103 |
|
Validatoarele electronice pe care probabil le-ati observat in vagonul 108 inca de la iesirea sa pe trasee si-au luat in primire atributiile.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.06 kb |
Vizualizat: |
de 19294 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.88 kb |
Vizualizat: |
de 19294 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Ian 2010 22:03:40 Titlul subiectului: |
122110 |
|
Revenind putin la "tragatoare" si "remorci" aduse de la Augsburg, zona postului de conducere A in cele doua cazuri arata astfel:
- foto 1: vagonul 108 (ex Augsburg 412, "tragator")
- foto 2: vagonul 466 ("remorca"), asa cum se prezenta la strada in Augsburg
- foto 3: vagonul 465 ("remorca") la Iasi, cu panourile care acopereau bordul indepartate
- foto 4: acelasi vagon 466 din foto 2, de data aceasta la Iasi, in curs de modificare
Vagoanele 324 (ex Augsburg 413) si 336 (ex Augsburg 468), aduse la Iasi in 2004, sunt identice cu aceste 13 vagoane aduse anul trecut. Inainte de venirea la Iasi, 336 a fost "remorca" lui 324. 336 a iesit la strada ultimul din seria de 10 din 2004, si in cazul lui fiind facute modificarile necesare utilizarii independente.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.7 kb |
Vizualizat: |
de 19242 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.38 kb |
Vizualizat: |
de 19242 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.86 kb |
Vizualizat: |
de 19242 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.26 kb |
Vizualizat: |
de 19242 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ovidiu
Data înscrierii: 19/Iun/2009 Ultima vizita: 12/Feb/2024 Mesaje: 33 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 10 Ian 2010 14:10:56 Titlul subiectului: |
122123 |
|
L-am vazut azi pe 308 in fuga pe linia 13. El venea de la Doi Baieti spre Metalurgie, eu, invers. Am sarit repede in primul 3 si l-am asteptat in Tg. Cucu, dar nu s-a mai intors. A avut program doar dimineata sau a suferit vreo defectiune care l-a obligat sa se retraga?
|
|
Sus |
|
|
|