Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ieri la ei si azi la noi - Tramvaiele GT4
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 31, 32, 33  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 27 Dec 2009 22:16:04    Titlul subiectului: 121750

bogdan a scris:
Doar 2 vagoane au iesit din ultimul lot de GT4 sosit de la Augsburg?

Unul - 108.
Celelalte 5 "tragatoare" sunt pregatite, iar acum se lucreaza la "remorci", fiind necesare cateva modificari in zona postului de conducere A.

Numere de parc pana in prezent:

101 - ex Augsburg 415
102 - ex Augsburg 416
103 - ex Augsburg 418
104 - ex Augsburg 417
105 - ex Augsburg 420
108 - ex Augsburg 412
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 07/Aug/2023
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 28 Dec 2009 11:05:59    Titlul subiectului: 121756

Radu, toate bune și frumoase, dar... ce înseamnă mai exact "trăgător", "remorcat" și ceilalți termeni pe care-i utilizezi?

Mă interesează domeniul dar asta nu înseamnă că m-am născut cu cunoștințele necesare să înțeleg toți termenii. Și deși mi-aș putea imagina ușor ce-ar putea însemna diversele denumiri, prefer să ascult/citesc o explicație avizată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 28 Dec 2009 12:52:36    Titlul subiectului: 121767

Toate cele 350 de vagoane produse pentru SSB au fost dotate din fabrica astfel incat sa poata fi utilizate independent. SSB a folosit vagoanele GT4 in cuplaj, preferand de la un moment dat ca fiecare vagon sa aiba in mod clar statut de tragator (führenden Triebwagen - vagon motor "conducator") sau remorca (geführten Triebwagen - vagon motor "condus") in cadrul unui cuplu. Modificarile facute de SSB in aceasta etapa nu afecteaza calitatile de vagon motor ale unei "remorci", insa fac dificila utilizarea sa independenta sau ca tragator - au fost eliminate o serie de comenzi de la bord, scaunul vatmanului, un far, a fost acoperit bordul, etc.

Fiecare serie sau subserie aduce ceva nou sau modifica ceva ce exista pana atunci. Am enumerat doar unde au fost incadrate vagoanele noastre si intr-un singur loc am descris o parte a modificarilor (m-am limitat doar la chestiunile care pot fi observate la noi, pentru ca altfel as fi facut o descriere "in orb"). Daca exista interes, in masura timpului disponibil as putea face o descriere completa in cadrul unui subiect dedicat (de la maruntisuri pana la chestiuni complexe). Singura problema e ca as spune toate lucrurile astea ca pe o poveste, neavand cum sa ilustrez (ma rog, imagini vechi exista din belsug, insa nu am drept de publicare, iar in cadrul muzeului din Stuttgart nu mai exista vagoane care sa pastreze caracteristicile primelor serii).

Modernizarea facuta la MGB pentru Halle elimina notiunile de tragator si remorca, vagoanele fiind utilizate acolo in ambele ipostaze, lucru valabil si la ultima modificare facuta de SSB, din care au rezultat asa-numitele "GT4-2000" (aici se incadreaza si cele 31 de vagoane aduse anul trecut si care se afla in depoul din Dacia).
Modernizarea facuta la MGB, dar si modernizarile partiale facute la SWA si ZWM pentru Augsburg pastreaza impartirea in tragatoare si remorci (unele vagoane au trecut, insa, de la o categorie la alta - comparativ cu statutul lor din Stuttgart).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 28 Dec 2009 20:38:57    Titlul subiectului: 121776

Daca n'au facut modificari acolo, poti vedea ceva similar la tramvaiele Tatra TB4D dela Craiova (seria 244xxx), care sunt tot cam la fel ca modificare: bordul este acoperit, nu mai are cabina &c. Detalii aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Dec 2009 17:14:02    Titlul subiectului: 121831

De astazi pe trasee: 101, 102, 105.

Foto 1: 101, 30 decembrie 2009, Tesatura, traseul 5
Foto 2,3: 102, 30 decembrie 2009, Tesatura, traseul 11
Foto 4: 105, 30 decembrie 2009, Podu Ros, traseul 5



IMG_0700.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.78 kb
 Vizualizat:  de 20336 ori

IMG_0700.JPG



IMG_0698.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.21 kb
 Vizualizat:  de 20336 ori

IMG_0698.JPG



IMG_0697.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.06 kb
 Vizualizat:  de 20336 ori

IMG_0697.JPG



IMG_0694.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.87 kb
 Vizualizat:  de 20336 ori

IMG_0694.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 02 Ian 2010 16:00:46    Titlul subiectului: 121881

A iesit si 104 (foto: 2 ianuarie 2010, Podul de Piatra, traseul 5):


IMG_0713.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.5 kb
 Vizualizat:  de 20190 ori

IMG_0713.JPG



IMG_0711.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.9 kb
 Vizualizat:  de 20190 ori

IMG_0711.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 681
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Sâm 02 Ian 2010 20:24:31    Titlul subiectului: 121884

Am vazut si la tramvaiele GT4 de la Stuttgart si acum vad si la acestea de la Augsburg ca reclamele au ramas intacte.Este vreo intelegere cu fostii propietari ca acestea sa mai ramana un timp pe tramvaie?
_________________
37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 02 Ian 2010 20:35:44    Titlul subiectului: 121885

Evident ca nu. La ce le-ar folosi?!
Eu unul prefer sa vad pe ele reclamele pe care le purtau cand au venit decat reclame prost concepute, prost realizate si prost aplicate, cum sunt "capodoperele" firmelor de publicitate mioritice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 17:04:02    Titlul subiectului: 121928

Gata (valabil si pentru cele descrise amanuntit pana acum)...

302 - ex SSB (Stuttgart) 469, numar de fabrica 25581, livrat catre SSB la 18.01.1962 in cadrul seriei de livrare 2, tip Ostheim, tip initial 31.2, modificat in 1969 si incadrat la tipul 31.2a (vagon motor tragator), modificat in 1983 si incadrat la tipul 31.2c (v. descrierea lui 311), retras din circulatie si livrat catre RATC Iasi in 1997.

Foto: 4 ianuarie 2010, depou Gara



IMG_0773.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.83 kb
 Vizualizat:  de 20049 ori

IMG_0773.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 17:07:50    Titlul subiectului: 121929

Gata...

304 - ex SSB (Stuttgart) 479, numar de fabrica 25591, livrat catre SSB la 06.03.1962 in cadrul seriei de livrare 2, tip Ostheim, tip initial 31.2, modificat in 1969 si incadrat la tipul 31.2a (vagon motor tragator), modificat in 1981 si incadrat la tipul 31.2c (v. descrierea lui 311), retras din circulatie si livrat catre RATC Iasi in 1997.

Foto: 4 ianuarie 2010, depou Gara



IMG_0757.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.08 kb
 Vizualizat:  de 20046 ori

IMG_0757.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 17:24:57    Titlul subiectului: 121930

Gata...

305 - ex SSB (Stuttgart) 616, numar de fabrica 25729, livrat catre SSB la 24.05.1963 in cadrul seriei de livrare 3, tip Bopser, tip original 31.4, modificat in 1973 si incadrat la tipul 31.3b (vagon motor remorcat), retras din circulatie si livrat catre RATC Iasi in 1997. Fusese prevazut initial pentru livrare la Arad.

Foto: 5 decembrie 2009, depou Gara



IMG_0466.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.59 kb
 Vizualizat:  de 20041 ori

IMG_0466.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 17:53:21    Titlul subiectului: 121931

Gata...

312 - ex SSB (Stuttgart) 474, numar de fabrica 25586, livrat catre SSB la 09.02.1962 in cadrul seriei de livrare 2, tip Ostheim, tip initial 31.2, modificat in 1969 si incadrat la tipul 31.2a (vagon motor tragator), modificat in 1983 si incadrat la tipul 31.2c (v. descrierea lui 311), retras din circulatie in 1999 si livrat catre RATC Iasi in 2000.

Foto 1,2: 14 octombrie 2009, rond Canta
Foto 3: 4 ianuarie 2010, depou Gara



IMG_8698.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.06 kb
 Vizualizat:  de 19953 ori

IMG_8698.JPG



IMG_8696.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.89 kb
 Vizualizat:  de 19953 ori

IMG_8696.JPG



IMG_0753.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.17 kb
 Vizualizat:  de 19953 ori

IMG_0753.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 17:58:41    Titlul subiectului: 121932

Gata...

316 - ex SSB (Stuttgart) 467, numar de fabrica 25579, livrat catre SSB la 10.01.1962 in cadrul seriei de livrare 2, tip Ostheim, tip initial 31.2, modificat in 1969 si incadrat la tipul 31.2a (vagon motor tragator), modificat in 1983 si incadrat la tipul 31.2c (v. descrierea lui 311), retras din circulatie in 1997 si livrat catre RATC Iasi in 2000.

Foto: 20 decembrie 2009, depou Gara



IMG_0593.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.63 kb
 Vizualizat:  de 19916 ori

IMG_0593.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 18:08:19    Titlul subiectului: 121933

Raman in circulatie 8 dintre cele 25 de vagoane GT4 aduse din Stuttgart in 1997 si 2000 (sa nu uitam primul GT4 disparut - 330, la sfarsitul lui 2006, in urma accidentului din 22 martie) si 9 dintre cele 10 aduse de la Augsburg in 2004:

- 1997, ex Stuttgart - 307, 309
- 2000, ex Stuttgart - 313, 314, 320, 326, 328, 333
- 2004, ex Augsburg: 318, 319, 321, 324, 331, 332, 334, 335, 336
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 681
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 19:05:12    Titlul subiectului: 121935

Cu aceasta ocazie se va face si o renumerotare a vagoanelor GT4? Deoarece vad diferente destul de mari intre numerele de parc ale vagoanelor GT4.Incepand de la numarul 101, (noul nr 101) si pana la 459 (aici nu il mai pun pe 465, ex Augsburg) este o diferenta destul de mare. Ma gandeam ca unele vagoane ar putea prelua numerele de parc ale vagoanelor Tatra, din moment ce acestea au fost casate. Asa cum se va face nu nr de parc de la vagoanele ST7 si ST8.
_________________
37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 23:09:49    Titlul subiectului: 121939

465 isi va primi si el numarul cu 1xx.
Rearanjari de numere nu vor fi facute. Diferentele de numerotare tin si de faptul ca ambele depouri au vagoane GT4. Fiecare si le-a numerotat cum a crezut de cuviinta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 23:31:31    Titlul subiectului: 121940

Cu tot cu GT4-urile din ultimul lot la cat va ajunge numarul efectiv de GT4 utilizate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 23:39:00    Titlul subiectului: 121941

Maxim 87.
Total GT4 aduse la Iasi din 1997 pana in 2009: 106.
Total GT4 prezente acum la Iasi (inclusiv cele retrase): 104.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Ian 2010 08:26:25    Titlul subiectului: 121947

Dupa principiul "Numai sase-s norocoase", vagoanele 304, 308, 315, 317, 323 si 325 vor mai face putin serviciu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ovidiu



Data înscrierii: 19/Iun/2009
Ultima vizita: 12/Feb/2024
Mesaje: 33
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Ian 2010 23:32:18    Titlul subiectului: 121970

Putin cat? Poate reusesc sa-l prind pe 308. Ii am macheta acasa, dar nu-mi amintesc sa fi facut vreun drum cu el. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Ian 2010 23:44:36    Titlul subiectului: 121971

Nu ti-as putea spune o data precisa, insa cel mult pana la venirea celor 10 Be8/8 de la Berna. E posibil ca unele dintre cele 6 sa nu mai iasa decat cateva zile, pana cand vor iesi la strada toate Be-urile (4/4 si 8/8).
308 a iesit de azi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 07 Ian 2010 18:35:38    Titlul subiectului: 122020

Circula si 103 (foto: 7 ianuarie 2010, Podu Ros, traseul 5):


IMG_0808.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.8 kb
 Vizualizat:  de 19293 ori

IMG_0808.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 09 Ian 2010 17:46:08    Titlul subiectului: 122103

Validatoarele electronice pe care probabil le-ati observat in vagonul 108 inca de la iesirea sa pe trasee si-au luat in primire atributiile.


IMG_0839.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.06 kb
 Vizualizat:  de 19220 ori

IMG_0839.JPG



IMG_0841.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.88 kb
 Vizualizat:  de 19220 ori

IMG_0841.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 09 Ian 2010 22:03:40    Titlul subiectului: 122110

Revenind putin la "tragatoare" si "remorci" aduse de la Augsburg, zona postului de conducere A in cele doua cazuri arata astfel:

- foto 1: vagonul 108 (ex Augsburg 412, "tragator")
- foto 2: vagonul 466 ("remorca"), asa cum se prezenta la strada in Augsburg
- foto 3: vagonul 465 ("remorca") la Iasi, cu panourile care acopereau bordul indepartate
- foto 4: acelasi vagon 466 din foto 2, de data aceasta la Iasi, in curs de modificare

Vagoanele 324 (ex Augsburg 413) si 336 (ex Augsburg 468), aduse la Iasi in 2004, sunt identice cu aceste 13 vagoane aduse anul trecut. Inainte de venirea la Iasi, 336 a fost "remorca" lui 324. 336 a iesit la strada ultimul din seria de 10 din 2004, si in cazul lui fiind facute modificarile necesare utilizarii independente.



IMG_0837.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.7 kb
 Vizualizat:  de 19168 ori

IMG_0837.JPG



img_3090_124.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.38 kb
 Vizualizat:  de 19168 ori

img_3090_124.jpg



IMG_0076.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.86 kb
 Vizualizat:  de 19168 ori

IMG_0076.JPG



IMG_0656.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.26 kb
 Vizualizat:  de 19168 ori

IMG_0656.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ovidiu



Data înscrierii: 19/Iun/2009
Ultima vizita: 12/Feb/2024
Mesaje: 33
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 10 Ian 2010 14:10:56    Titlul subiectului: 122123

L-am vazut azi pe 308 in fuga pe linia 13. El venea de la Doi Baieti spre Metalurgie, eu, invers. Am sarit repede in primul 3 si l-am asteptat in Tg. Cucu, dar nu s-a mai intors. A avut program doar dimineata sau a suferit vreo defectiune care l-a obligat sa se retraga?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 31, 32, 33  Următoare
Pagina 7 din 33

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community