Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
adrianb
Data înscrierii: 29/Mar/2007 Ultima vizita: 09/Mai/2011 Mesaje: 72 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Dec 2009 10:39:16 Titlul subiectului: |
120768 |
|
Initial afisajele respective indicau distanta in metri ramasa pana la statie. Ulterior au inlocuit cu timpul ramas, probabil folosind viteza medie inregistrata pe linia respectiva sau pe portiunea respectiva. Cum aceasta poate varia in limite largi, evident timpul respectiv este de cele mai multe ori departe de realitate.
Poate nu era rau sa se pastreze si distanta ramasa, cel putin aceea este exacta.
|
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Mie 02 Dec 2009 20:11:00 Titlul subiectului: |
120804 |
|
Distanta dintre statii este apreciata cu destula exactitate. Insa timpii de parcurs dintre statii sau pana la capatul liniei sunt total aiurea. Spre exemplu 104 de la Pierre de Coubertin pana la Cora Pantelimon face doar 2 minute
_________________
|
|
Sus |
|
|
George85
Data înscrierii: 01/Sep/2009 Ultima vizita: 18/Noi/2011 Mesaje: 119 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Dec 2009 22:22:01 Titlul subiectului: |
121550 |
|
In autobuzele Mercedes Citaro 1 si 2 acum se anunta vocal "Regia Autonoma de Transport Bucuresti va ureaza sarbatori fericite alaturi de cei dragi! La multi ani!"!
Mai mult ca sigur acest anunt vocal este prezent si in troleibuzele Irisbus Citelis!
Ultima modificare efectuată de către George85 la Lun 21 Dec 2009 22:23:49, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Dec 2009 22:23:31 Titlul subiectului: |
121551 |
|
In ultimii doi ani apar acest gen de anunturi, inainte de sarbatorile de iarna si de Pasti.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 15 Ian 2010 17:36:51 Titlul subiectului: |
122332 |
|
Am avut o surpriza astazi cand la urcarea in V3A-ul 297 pe linia 41 am gasit sistemul de anuntare vocala + in scris a statiilor functional! La plecarea din statia precedenta se face anuntul vocal 'Urmeaza statia ...' iar numele statiei mai este repetat odata chiar inainte de deschiderea usilor. Afisajul cu leduri rosii de langa cabina vatmanului era si el functional.
Am mai prins si cu alte ocazii afisaje functionale pe linia 41, dar vocal parca nu tin minte sa mai fi nimerit in ultimii ani!
|
|
Sus |
|
|
swq2009
Data înscrierii: 30/Dec/2008 Ultima vizita: 13/Mar/2010 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 15 Ian 2010 22:17:54 Titlul subiectului: |
122352 |
|
Acum doi ani am mers pe linia lui 21 cu un V3A 347 care la fel avea sistemul de anuntare vocala +cel in scris pornit. Acest vagon in continuare dar nu stiu de ce sistemul nu mai e pornit.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 15 Ian 2010 22:47:30 Titlul subiectului: |
122355 |
|
Sistemul de anuntare a statiilor mai mergea si acum cateva luni pe tramvaiul care circula pe linia 21. Oricum aceste lucruri trebuiau sa reprezinte o NORMALITATE, adica nu sa fie un eveniment deosebit ca avem un tramvai la care functioneaza sistemul de anuntare al statiilor (vocal+vizual). Acestea trebuia sa mearga la TOATE tramvaiele. Intrebare pentru cei de la RATB. Ce este asa de greu sa mearga acest sistem de anuntare a statiilor la tramvaie ? Este chiar asa un efort supraomenesc? De ce in Ungaria de exemplu, toate tramvaiele din Budapesta (vechi sau noi) au sistemul de anuntare al statiilor functional? De ce la noi nu se poate?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Mie 20 Ian 2010 00:56:11 Titlul subiectului: |
122530 |
|
De cateva luni am vazut ca s-a schimbat softul din cabina soferului, care indica linia, turul, sensul de deplasare (dus/intors) - din pacate nu stiu exact cum se numeste - acum apare scris " +COMERC LINIA TURUL SI SENSUL".
Are cumva legatura cu noile softuri introduse in memorie prin care s-a schimbat caracterul literelor din afisajul electronic?
|
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Mie 20 Ian 2010 11:15:14 Titlul subiectului: |
122534 |
|
Nu, acel soft ii va arata soferului la cate minute se afla fata de autobuuzul din fata.
Deocamdata acest sistem este inca in probe in linia 381. El va fi pornit peste tot cand vor fi montate statii pe toate masinile.
_________________
|
|
Sus |
|
|
dolomynum
Data înscrierii: 30/Aug/2008 Ultima vizita: 16/Iun/2018 Mesaje: 61 Locație: Brasov; Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Apr 2010 19:52:26 Titlul subiectului: |
125564 |
|
Detalii ecran afisaj de pe Citaro 2...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.03 kb |
Vizualizat: |
de 22893 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Joi 08 Apr 2010 20:34:28 Titlul subiectului: |
125565 |
|
Este GPS-ul acestuia si sistemul de anuntare a statiilor.
_________________
|
|
Sus |
|
|
BIGRED1984
Data înscrierii: 27/Iun/2007 Ultima vizita: 07/Sep/2016 Mesaje: 67 Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)
|
Trimis: Lun 05 Iul 2010 19:49:45 Titlul subiectului: |
129495 |
|
Se pare ca acest sistem are unele probleme la boot-are
24 : "Cannot boot without kernel loaded"
This error is returned if GRUB is told to execute the boot sequence without having a kernel to start."
Ce e interesant este ca m-am uitat in cabina si la sofer nu era nici o eroare, se afisau corect traseul, statia, strazile - pe un minidisplay, deci sunt 2 sisteme separate.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
277.2 kb |
Vizualizat: |
de 22654 ori |
|
_________________ In me the WishMaster |
|
Sus |
|
|
George85
Data înscrierii: 01/Sep/2009 Ultima vizita: 18/Noi/2011 Mesaje: 119 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Ian 2011 20:29:06 Titlul subiectului: |
139278 |
|
Am observat ca #146, #117, #302, dar si alte vagoane ale Depoului Titan care au firme Ameli nu mai au afisajele interioare !
Cunoaste cineva motivul ?
|
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 06 Feb 2011 23:34:03 Titlul subiectului: |
139607 |
|
Faceam poze in Rahova, iar la intersectia cu sos. Progresului soferul unui autobuz al liniei 173 a deconectat afisajul electronic. Am crezut atunci ca era un gest meschin de razbunare pentru faptul ca l-am fotografiat, ca sa nu iasa bine imaginea. Daca cineva stie vreun alt motiv pentru aceste atitudini bizare, as fi curios sa-l aflu.
Descriere: |
Calea Rahovei la intersectia cu sos. Progresului |
|
Mărime fișier: |
539.59 kb |
Vizualizat: |
de 22078 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Dum 06 Feb 2011 23:46:19 Titlul subiectului: |
139608 |
|
Ai vazut tu cu ochi tai ca nu mai era afisajul aprins sau ai vazut doar pe poza? Ca se intampla uneori ca, desi afisajul e pornit, in poze el sa para stins.
Operatiunea de oprire este destul de usoara, insa cea de ponire este mai grea fiind ca soferul trebuie sa introduca numarul sau de servici, linia, iar in anumite cazuri de linii chiar si statia care urmeaza.
Depinde si de camera si de momentul pozei. Tot acest lucru se intampla din cauza refrash rate-ului.
Iata cateva afisaje care mi-au aparut naspa si mie:
4560-lini253
4884-linia253: Va rog sa va uitati atent la afisaj.
_________________
|
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 08 Feb 2011 00:00:24 Titlul subiectului: |
139648 |
|
Am verificat pe fotografia originala si va pot spune ca numarul tramvaiului se vede perfect, este un 32 scris cu galben si de aceea mai putin vizibil, timpul de expunere fiind 1/500 sec. Nici nu incape vreo indoiala in privinta intentiei soferului, am prins vehiculul in cadru, se vedea numarul portocaliu pe LCD si deodata a disparut. Dupa ce am pozat, am vazut si cu ochiul liber ca afisajul se stinsese. Daca as fi stiut ca are aceasta intentie, ma miscam mai repede si il prindeam aprins, dar deh... avantaj el, c-asa e-n tenis.
Asa ca ma intreb din nou: avea ceva de ascuns?
|
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Mar 08 Feb 2011 11:32:32 Titlul subiectului: |
139657 |
|
O alta cauza poate fi ca ti se poate stinge afisajul sau chiar sa te trezesti cu afisaj de "Elevi" pe nepusa masa. Asta s-a intamplat nu odata cand eram si eu un cabina si m-am uitat la ecranul GPS si acesta nu mai afisa nimic.
Din cate am inteles ar fi o problema cu semnalul GSM care il bruiaza pe cel GPS si in momentul acela Thorebu (caci asa se numeste sistemul GPS) se restarteaza automat soferul fiind nevoit sa introduca linia si toate cele din nou.
_________________
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 13 Feb 2011 17:21:36 Titlul subiectului: |
139861 |
|
CRAZY BOY a scris: | Aaa si sa nu uit, sa nu va mai asteptati la actualizarea afisajelor de la Ikarus, RdS, Daf-uri pentru ca RATB tocmai ce a reziliat contractul de mentenanta cu O-PELEDU. | Referitor la contractele de mentenanta pentru afisaje, de ce trebuie un contract cu o firma terta ? Chiar nu pot sa fie instruiti cativa oameni din cadrul RATB sa se ocupe de afisaje ? Ce este asa mare dificultate in setarea unor afisaje ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Dum 13 Feb 2011 20:57:01 Titlul subiectului: |
139886 |
|
De instruit s-ar instrui dar nu au softul,si mufele necesare.
_________________
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 31 Mar 2011 10:59:08 Titlul subiectului: |
141965 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Ruta_electronica_a_tramvaiului_41-suspendata_0_453554738.html
"Ruta electronică a tramvaiului 41, suspendată
Elena Irimia
Miercuri 30 mar 2011
Afișajul din tramvaiul 41 nu funcționează de săptămâni bune
De mai bine de o lună, doar opt din cele 41 de „metrouri ușoare” mai au funcțional afișajul automatic. Reprezentanții RATB spun că panourile nu mai funcționează pentru că softul, deocamdată neachiziționat, este în probe. Sindicaliștii regiei spun că de fapt firma care se ocupă de mentenanță nu a fost plătită.
Una dintre cele mai aglomerate rute de tramvai din Capitală, linia 41, care face legătura între Piața Presei Libere și cartierul Ghencea, nu are mai are niciun sistem prin care să-i informeze pe călători despre traseu. Astfel, oamenii nu știu ce stații urmează și ce legături există cu alte mijloace de transport.
Reporterii „Adevărul de Seară” au făcut aseară un experiment: au stat o oră în stația Crângași și, din cele aproximativ 40 de tramvaie care au trecut în acest interval, 20 spre Ghencea și 20 spre Casa Presei, doar opt aveau panourile de informare funcționale.
„Stăm cu ochii lipiți de geam”
Călătorii, mai ales cei care nu fac zilnic acest traseu, spun că din această cauză pierd timp și mai mult în trafic. Ei se plâng că defecțiunea durează de mai bine de o lună, timp în care singurele surse de informare au fost alți călători sau vatmanul.
„Este un haos total, nu știi ce stație urmează, trebuie să-i întrebi tot timpul pe cei din jur unde te afli. Plus că nu știi dacă ai sau nu legături din zona aceea către o altă zonă, unde vrei să ajungi”, ne-a spus Roxana Rusu, o studentă din București care se afla aseară în tramvaiul 41.
Și cei care cunosc ruta tramvaiului 41 și care circulă zilnic cu el spun că panourile de afișaj le ușura viața. „Dimineața, mai ales, când sunt somnoros și merg spre muncă, îmi prindea bine să mă uit pe afișaj și să văd că urmează stația la care trebuie să cobor. Fără panouri stau cu ochii lipiți de geam ca să văd unde mă aflu, lucru greu de făcut în condițiile în care acest tramvai este mereu aglomerat. Ajung deja obosit la muncă”, ne-a spus Victor Smărăndescu, un bucureștean care se întorcea aseară de la serviciu cu tramvaiul 41.
Sistemul nu a fost încă achiziționat
Reprezentanții Regiei Autonome de Transport București (RATB), spun că panourile vor funcționa în următoarele săptămâni și că până acum doar s-a probat un soft.
„Panourile luminoase informative au funcționat până acum pe alocuri, pentru că se făceau probe. În această seară s-au implementat aceste softuri, la tramvaiele de la capetele de linie, respectiv Casa Presei și Ghencea, și urmează ca săptămânile viitoare să funcționeze toate afișajele”, ne-a spus Brândușa Răeceanu, purtătorul de cuvânt al RATB. Ea a adăugat că nu poate vorbi despre costuri pentru că acest sistem nu a fost încă achiziționat: „Acum se implementează, urmează să se semneze un contract”.
Unul dintre liderii de sindicat de la RATB, Mircea Ionescu, spune că alta este cauza acestei anomalii. „Unii dintre lucrători spun că era o firmă care avea contract cu RATB care ar fi trebuit să se ocupe de mentenanța softului. Se pare că firma nu a fost plătită și softul a căzut. Din câte știu, noul director al RATB se ocupă acum de refacerea unor contracte cu partenerii companiei, poate că și această firmă este printre ei”, ne-a spus Mircea Ionescu."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Mar 2011 18:35:31 Titlul subiectului: |
141978 |
|
Nici inainte nu functionau. In toamna anului 2002 cand noua linie reabilitata a fost data in functiune, la toata tramvaiele functiona sistemul vocal de anuntare al statiilor, precum si sistemul de afisaj al statiilor care urmeaza. Cum in Romania nici "o minune" nu dureaza mai mult de trei zile, treptat sistemele de anuntare a statiilor nu mai functionau.
La un moment dat s-a ajuns sa fie mare mirare sa vezi un tramvai de pe linia 41 cu sistemul de anuntare al statiilor functional. De ce toate aceste lucruri trebuie facute de terti, de firma x sau firma y ? Chiar nu poate sa aiba RATB-ul un departament care se ocupa de problemele astea ? Cred ca ar fi si mai ieftin.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 16 Oct 2011 00:34:49 Titlul subiectului: |
149613 |
|
În seara asta am remarcat că pe afișajul unui Citaro care se retrăgea la autobaza Militari scria „efectuează opriri pe următoarele artere: Calea Giulești, Bd Constructorilor, Șos Virtuției, Iuliu Maniu”. Greșeala asta e programată doar pe respectivul (4661) sau e standard, deci apare pe toate de pe același traseu?
|
|
Sus |
|
|
Flat
Data înscrierii: 11/Feb/2010 Ultima vizita: 13/Iul/2016 Mesaje: 43 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Dec 2011 10:27:02 Titlul subiectului: |
150780 |
|
Intrebare: cui folosesc informatiile afisate pe ecranele din autobuze: "PERSOANA DISPARUTA", cu datele de disparitie de genul 26.09.1991? Presupunand prin absurd ca o persoana disparuta de 20 de ani ar mai fi in viata, semnalmentele nu mai corespund, deci sunt niste informatii complet inutile si oarecum stresante.
|
|
Sus |
|
|
gogoneata
Data înscrierii: 02/Dec/2011 Ultima vizita: 28/Oct/2012 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Dec 2011 13:41:20 Titlul subiectului: Sisteme Hanover |
150788 |
|
Din ce am aflat la Hanover, exista reprezentanta in Romania, dar poate actionarii nu sunt romani si nu sunt obisnuiti sa miste din urechi.
Un raspuns pentru cel care isi pune intrebarea cu anunturile de pe linia 41. Cei care se ocupau cu aceasta problema nu se mai ocupa de aceasta deoarece nu s-a mai prelungit contractul de mentenanta si nu pot sa mai faca munca benevola in folosul comunitatii si nici nu pot repara pe ochii frumosi.
Cu scuzele de rigoare, ca si ei sunt bucuresteni si isi platesc transportul in comun.
M-am intalnit cu un fost coleg si stand la o bere am aflat ca a lucrat pana in vara la aceasta firma si mi-a spus ca nu exista nici un contract de mentenanta din primavara lui 2010 si nici nu se intrezarea semnarea a acestui contract.Motivul: nu stie deoarece toate sesizarile se rezolvau in cel mai scurt timp (cateva ore), iar pentru partea de software a fost instruite persoane din cadrul RATB.Nu este vorba numai de soft ci si de partea hardware care nu are contract de mentenanta iar pentru piese de schimb (module) nu poti cumpara decat de la aceasta firma fiind unicul reprezentant al lui Hanover in Romania, iar de la firma mama din UK ti se raspunde: Am reprezentant in Romania si pentru orice problema luati legatura cu acesta.Pentru partea de software nu se poate invinui cu nimic firma care a facut acest lucru pana in vara lui 2010 deoarece RATB-ul a primit softul necesar si persoane din cadrul regiei care au fost instruite pentru a-l folosi.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
|
|