Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 10 Dec 2005 20:37:05 Titlul subiectului: Autobuze: Schite sau pur si simplu imaginatie fara limite? |
6094 |
|
Tot ce doresc prin intermediul acestui topic este ca fiecare din noi sa dea frau liber imaginatiei si sa isi expuna propiile idei/concepte despre autobuze.
Mai jos voi posta niste schite personale cu autobuze / concepte de autobuze care sper sa va placa.
La aceste schite/desene as vrea sa nu va opriti la marca autobuzului (care de fapt este nesemnificativa) ci la analiza conceptului sau.
Crede-ti ca macar unul din ele va putea deveni realitate vreodata?
1. - 2. Autobuz standard 12m +remorca
3. - 4. Autobuz standard 13m cu articulatie
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.98 kb |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.19 kb |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.17 kb |
Vizualizat: |
de 14039 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.61 kb |
Vizualizat: |
de 14039 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 10 Dec 2005 20:40:16 Titlul subiectului: |
6097 |
|
1. Autobuz 15m standard cu articulatie
2. Autobuz articulat 18m double decker
3. Autobuz dublu articulat 25,55m
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.58 kb |
Vizualizat: |
de 15804 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.75 kb |
Vizualizat: |
de 14037 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.02 kb |
Vizualizat: |
de 14032 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 00:54:46 Titlul subiectului: 0000000 |
6166 |
|
Ultimul atobuz dublu articulat exista. E plin Utrechtul de ele aici in Olanda.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 10:52:26 Titlul subiectului: |
6216 |
|
Ionescu a scris: | Ultimul atobuz dublu articulat exista. E plin Utrechtul de ele aici in Olanda. | Stiu ca exista asemenea autobuze (VanHool, Renault, Marcopolo), dar au 4 axe (2axe in segmentul A, 1 axa in segmentul B si 1 axa in segmentul C). Daca te uiti mai atent o sa observi ca in schita cu autobuzul dublu articulat acesta are 3 axe cate una pt fiecare segment si la acest lucru m-am referit cand am intrebat daca vor putea exista vreodata asemenea autobuze.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 14 Ian 2006 13:56:55 Titlul subiectului: |
12271 |
|
alin a scris: | Autobuz standard 12m +remorca | Teoretic, e posibil, dar, tractorul avand motor in spate, exista riscul ca pasagerii din remorca sa inspire gazele de esapament. ca urmare, evacuarea ar trebui indreptata in sus. Autobuze cu remorca distincta au circulat prin 1960-1970 in Ungaria. Era vorba de IK 620.
Primele desene ale tale ar putea fi o soluție pentru orele de vârf. Astfel, când fluxul de călători e mare, autobuzului i se poate pune remorca iar când nu e nevoie de ea, aceasta se poate detașa. Una din o constituie sistemul de evacuare. Motorul fiind în spate, gazele trebuiesc evacuate la o anumită distanță de remorcă, pentru ca pasagerii remorcii să nu le inhaleze. Asta înseamnă că, ori se prelungește țeava de eșapament până la nivelul plafonului, ori se modifică în așa fel încât gazele să fie evacuate puțin în spatele roților din stânga spate ale "tractorului", cum e la Agora. O altă problemă ar fi manevrabilitatea. Axa A a remorcii ar trebui să fie orientabilă. Se știe că autobuzele IK 620, care au avut asemenea remorci, au întâmpinat probleme mari, preferându-se ca, în final, "tractoarele" să fie transformate în autobuze articulate.
O altă variantă ar fi ca "tractorul" să aibă tracțiune integrală, pentru a trage mai ușor remorca. Din câte am văzut, toate autobuzele cu remorcă distinctă au motorul în spate deci, nu cred că ar fi imposibil să li se monteze un cardan și un diferențial pe axa A. Practic e vorba de o tracțiune integrală, ca și la unele camioane Tatra, cu mențiunea că, la camioanele respective, motorul e în față iar la autobuzele postate mai sus e în spate. Deci, ar fi oarecare probleme la echilibrarea cardanului care ar transmite mișcarea la diferențialul axei A.
În legătură cu tracțiunea autobuzelor articulate, soluțiile sunt diverse
-tracțiunea doar pe puntea corespunzătoare motorului
-tracțiune pe axele B, C și D (motorul fiind în spatele axei D), cum este cazul autobuzului biarticulat Heuliez GX 237
-tracțiune pe axele B și C întâlnite la unele Mercedesuri articulate cu motor în spate (conform spuselor lui AndrĂĄs)
iar la troleibuze mai poate fi varianta tracțiunii pe axele B și C, fiecare având câte un motor corespunzător; soluția a fost aplicată la unele troleibuze Skoda precum și la Rocar 318, acesta din urmă nu a intrat în producția de serie.
La Tatrele KT4D am observat că nu există boghiu sub articulație. Poate de aceea sunt atât de instabile.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Dum 15 Ian 2006 01:05:02 Titlul subiectului: |
12388 |
|
Tatra KT4D nu da cu articulatia de asfalt pt ca ea permite miscare doar in plan orizontal...asa si la majoritatea tramvaielor noi low-floor doar una-doua articulatii (uneori chiar nici una) permit si miscarea in plan vertical
Asa ca a gandesc ca ar merge faza cu autobuzul cu doua punti si o articulatie, daca s-ar folosi o articulatie gen kt4d
|
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Vin 02 Mai 2008 20:03:25 Titlul subiectului: |
92863 |
|
Autobuz articulat cu etaj exista. De fapt e un autocar: Neoplan Jumbocruiser (in unele locuri mentionat ca N138 in alte locuri N128). Pe site-ul www.neoplan.de l-am gasit in istoric, ca un prototip lansat in 1975 care nu a intrat in productia de serie mare. Wikipedia in schimb spune ca a fost produs intre 1975 si 1992.
Se spune ca a atins toate limitele maxime de gabarit: lungime 18m, latime 2,5m si inaltime 4m, trecerea in segmentul din spate se facea numai la nivelul superior.
Un alt site spune ca s-au produs numai 11 unitati. Tot de aici aflam ca era echipat cu un motor V12 Mercedes-Benz, si putea transporta 144 de persoane.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 03 Mai 2008 09:06:03 Titlul subiectului: |
92877 |
|
Idea mi-a venit de la siamezele VxA, inainte de a sti de conceptul 318ET. Este vorba de un troleu care ar putea sa intoarca pe strazi inguste, fara sa intoarca la propriu. (fiind simetric cu exeptia axul C nefiind motor ci director pentru a usura curbe fara a acrosa cu spatele, cum era cazul lui 318ET)
Si eventual va aparea si pe AutoCAD dupa ce termin cu modelele din realitate.
E clar ca nu il vom vedea in realitate...(poate virtual numai), Rocar numai e...dar chiar daca exista, vehiculul e paradoxal, e bidirectional pentru drumuri inguste, desi iar trebui o raza de curbura foarte mare, deci nu s-ar incadra in curbe be strazi mici...deci ori ar exista intr-un oras mare unde nu ar avea sens se fie bidirecional, ori in linie dreapta (ca un sat), care din nou, nu ar avea noima.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
312.14 kb |
Vizualizat: |
de 13632 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 04 Mai 2008 00:30:09 Titlul subiectului: |
92911 |
|
Articulația trebuie să fie de același tip ca și la autobuzele articulate cu motorul în spate deoarece cele două segmente au următoarele funcții:
-"trăgător" și "remorcă" pentru sensul "A"
-"împingător" și "cărucior" pentru sensul "B", ca și la autobuzele / troleibuzele cu motor în spate
Deci, un vehicul rutier bidirecțional care întoarce prin rebrusare.
|
|
Sus |
|
|
|