Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 15:31:32    Titlul subiectului: 121336

Rhadoo a scris:
Citat:
Trafic de iarna: tramvai deraiat in centru, ambulante blocate in judet, avioane intirizate

Un tramvai a deraiat miercuri dimineata pe strada Arcu si a blocat circulatia in zona timp de mai mult timp. Din cauza ninsorii cazute in ultimele 24 de ore, masinile de ambulanta ajung greu la pacientii din judet.
Un tramvai 13 a deraiat in fata Colegiului National, cind a incercat sa urce pe Copou. Din Targu Cucu pina in Copou s-au format cozi de tramvaie, iar traficul auto a fost si el perturbat, scrie Ziua de Iasi.

Sursa
Are cineva detalii? Din ce motive au deraiat aceste tramvaie?

Au fost 2 deraieri, una la National (132) si una in Pd. de Piatra (310). Desi macazurile au fost curatate si in plus functionau si instalatiile proprii de incalzire, aparatele de cale s-au defectat din cauza zapezii care este aruncata peste ele de catre masini in secunda 2 dupa curatare. La National, de exemplu, macazul s-a blocat pe directia Gara dupa trecerea normala a primului boghiu spre Copou. Problema se mentine deocamdata, iar tramvaiele de pe 1/13 circula spre Gara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 19:30:54    Titlul subiectului: 121348

Totusi, lucrarile sunt facute de o firma dintr'o tara unde se stie de multa vreme ca "iarna nu'i ca vara", fara sa aiba vreun marinar care sa le-o reaminteasca. Sunt convins ca personajele venite din tara aia care se tot plimbau pe la santiere sa-si verifice opera stiau bine realitatea de pe teren si traficul din Romania.

O precizare ar trebui facuta: este zapada aruncata de masinile care merg chiar pe linie sau cele care merg pe langa? Daca e ultima varianta, lucrarea e un mare wax, cel putin la acest capitol. Sau poate ca iarasi am uitat ca traim in fundul Europei si ca ideea era ca instalatiile sa fie facute si platite, nu sa si functioneze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 19:41:40    Titlul subiectului: 121349

Tara respectiva foloseste alte solutii pentru deszapezire, iar oamenii stiu sa mai foloseasca si transportul public si sa nu-si inghesuie masinile prin orice locusor prin care le pot strecura. Nici cele mai performante macazuri (cum sunt, de altfel, cele montate la Iasi de Martin Rose si Contec) nu pot face fata mentalitatilor din Romania.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 19:50:31    Titlul subiectului: 121351

Atunci ar trebui luate masuri sa nu mai intre masinile pe linie in zona macazurilor. In privinta deszapezirii, ma indoiesc ca se va face ceva, vedeti ce bine s'a descurcat Fishlanda in primele doua zile de zapada. Desi stiam cu o zi inainte ca va ninge (desi de obicei meteorologii nu le mai prea nimeresc), zapada a luat din nou prin surprindere autoritatile. Sa inteleg atunci ca la nemti nu apuca niciodata sa se aseze zapada in zona macazurilor. Probabil ca de aia sunt nemti. Problema e ce face orasul Iasi cu o tehnologie prea dezvoltata pentru el?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 20:08:10    Titlul subiectului: 121352

Cat despre solutiile de dezapezire sunt de acord, poate in alta parte sunt mai eficiente. Cat despre nefolosirea transportului in comun de catre ieseni nu pot sa fiu la fel de acord. Din ce am vazut astazi chiar erau destul de pline tramvaiele(si la ce folos? tramvaiele au stat mai mult impotmolite) si oricat de multa lume ar folosi transportul in comun, masini tot vor exista si aceasta chestiune trebuia bineinteles luata in calcul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 20:25:47    Titlul subiectului: 121354

Mijloacele de transport mergeau prost fix din cauza blocajelor din trafic. Ce parere ai de 25 de minute de la fostul Pod de Lemn pana in Pd. Ros, cu autobuzul 19? Asta ieri, probabil ca azi a fost si mai si...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2023
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 20:26:46    Titlul subiectului: 121356

Deci problema a aparut tot din nepasarea primariei care dupa avertizarea meteorologilor cu privire la vremea rea a preferat sa doarma in continuare. Lucrurile importante au nevoie de timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 20:27:53    Titlul subiectului: 121357

Problema este ca nici strazile nu au capacitatea sa preia atatea masini, nici transportul in comun nu are capacitatea de a prelua calatorii care ar vrea sa-si lase masinile acasa. Nici Romania nu este pregatita sa preia civilizatia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 20:43:01    Titlul subiectului: 121360

Rhadoo a scris:
Deci problema a aparut tot din nepasarea primariei care dupa avertizarea meteorologilor cu privire la vremea rea a preferat sa doarma in continuare. Lucrurile importante au nevoie de timp.

De actionat s-a actionat, problemele sunt doua: lipsa feedback-ului dinspre cetateni (fie autoritati, fie cetateni, toti trebuie sa-si ia niste masuri de prevedere cand este vorba despre conditii meteo dificile) si solutiile de deszapezire depasite.
In privinta transportului public, aglomeratia s-a datorat in principal cresterii artificiale a timpilor de asteptare in statii, din pricina traficului scapat cu totul de sub control. Cresterea numarului de calatori a fost insignifianta, oricum, in limitele actualelor planificari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 29 Dec 2009 11:33:45    Titlul subiectului: 121790

Incasarile RATP au scazut la jumatate
Ziarul de Iasi a scris:
Perioada Sarbatorilor este pentru regia de transport una neagra. Mijloacele de transport in comun plimba mai mult aerul. "Am vazut citeva tramvaie fara nici un calator. Nu era nici macar unul, ci vatmanul singur. De obicei scade numarul calatorilor in aceasta perioada. Speram ca in zilele pina la Revelion sa mai avem ceva calatori", a declarat Marcel Gherca. Scaderea numarului de calatori se reflecta cel mai bine in incasarile regiei.
Oficialii RATP au specificat ca din vinzarea de bilete si abonamente se incaseaza jumatate decit intr-o zi normala. Astfel, de la 120.000-140.000 lei, RATP vinde in prezent tichete de calatorie de doar 70.000 de lei.
Pina pe 4 ianuarie, regia de transport are la strada mai putine unitati. In total, numarul mijloacelor de transport a fost micsorat cu aproximativ 18%.
Pe linga unitatile care circula in mod normal, a fost micsorat si numarul ranforsarilor, adica a mijloacelor de transport care sint introduse suplimentar la orele de virf.

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/incasarile-ratp-au-scazut-la-jumatate~ni61jq
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 30 Dec 2009 14:38:56    Titlul subiectului: 121829

Suna cam macabru "o perioada neagra". E normal, lumea pleaca pe undeva sa-si petreaca sarbatorile, se duce la shopping sa faca plinul pentru 3-4 zile si nu umbla prin oras.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 08 Ian 2010 07:50:21    Titlul subiectului: 122047

O noua oferta de autobuze pentru RATP Iasi
Buna Ziua Iasi.ro a scris:
Cei interesati de noile autobuze, care ar putea lua locul celor care stau la dispozitia utilizatorilor de transport in comun, au avut ocazia sa testeze ieri, in fata Palatului Culturii, un model construit de catre o firma din Turcia. Firma Otokar a prezentat iesenilor si reprezentantilor Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi o varianta moderna prin care orice calatorie in comun s-ar putea transforma intr-o plimbare placuta, lipsita de disconfort. Modelul de autobuz pentru transportul urban dispune de o suta de locuri pentru utilizatori, o podea integrata joasa, pereti cu afisaj electronic, o trapa pentru persoanele cu dizabilitati si suspensie pneumatica. Calatorii ieseni ar putea beneficia, pe viitor, de un transport degajat, intr-o atmosfera placuta, cu aer conditionat si scaune confortabile cu tapiterie. Motorul Deutz cu care aceste autobuze ar putea fi echipate este de 280 cai putere, iar cutia automata de viteze este de productie Voith. Peretii acestora sunt tapetati cu monitoare LCD, iar barele pentru sustinere sunt confectionate integral din inox. Caroseria este compusa din elemente interschimbabile, adica, in caz de necesitate, se pot schimba doar anumite parti, nu integral. Pretul unui asemenea autobuz atinge valoarea de 160 - 170 mii Euro. "Ne-am dori ca pe traseele din Iasi sa circule asemenea modele, dar, deocamdata, trebuie sa asteptam decizia pentru bugetul local acordat pe acest an. Raportul dintre calitate si pret este unul extrem de bun, fiind vorba de una din cele mai bune oferte pe care le-am primit pana acum. Va veni vremea cand vor aparea asemenea autobuze si la noi", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.

http://www.bzi.ro/Cum-ar-putea-arata-autobuzele-iesene-A85617.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2010 08:26:04    Titlul subiectului: 122186

"Sine de milioane de euro si tramvaie de sute de euro."
Ziarul de Iasi a scris:
Municipalitatea a aplicat din plin politica jumatatilor de masura la RATP. In doi ani de investitii masive, s-a inlocuit un sfert din sina existenta in Iasi. Pentru
reabilitarea celorlalte trei sferturi sau pentru cumpararea de tramvaie noi, bani nu mai exista. Doar pentru terminarea reabilitarii sinei de tramvai ar mai trebui 75 milioane euro. Pentru inlocuirea parcului de tramvaie, inca cel putin 150 milioane euro. 98% din tramvaiele care circula prin Iasi sint mai vechi de 25 de ani.
Iasul se poate lauda cu un paradox: sine de milioane de euro si tramvaie de sute de euro. In cei aproximativ 19 de kilometri cale simpla de rulare modernizata, s-au investit aproximativ 25 milioane de euro, ceea ce inseamna ca fiecare kilometru de sina a costat circa 1,3 milioane euro. La un pret de achizitie de 250 de euro pentru un tramvai, reiese ca un vagon second-hand inseamna doar 20 de centimetri dintr-un kilometru de sina noua. La un pret cuprins intre 800.000 de euro si 2 milioane de euro pentru un tramvai nou, probabilitatea aducerii unor vagoane noi pe traseele din Iasi ramine doar un vis indepartat. Edilii locali au specificat clar: nu sint bani. Cu toate acestea, in Oradea s-au gasit bani pentru a achizitiona 10 tramvaie noi. La Iasi, primele, dar si ultimele tramvaie noi s-au luat in perioada 1978-1981 - celebrele tramvaie Tatra.

Cel mai vechi tramvai are 51 de ani
Sina de tramvai proaspat modernizata in valoare de zeci de milioane de euro este parcursa zilnic de tramvaie care au fost cumparate cu nici 300 de euro. Intregul parc de tramvaie al regiei de transport este format de vagoane second-hand retrase demult din marile orase europene. Din cele 180 de tramvaie, cit numara anul trecut parcul RATP, 176 erau mai vechi de 25 de ani, unul cu o vechime intre 10 si 15 ani, iar 3 cu o vechime intre 5 si 10 ani. Majoritatea tramvaielor aflate acum in circulatie sint de tip GT4, fabricate in anii ‘60-'70 si modernizate ulterior. De exemplu, vagonul cu numar de parc 306 a fost dat in folosinta in Stuttgart in 1963, modificat in 1973, retras din circulatie si livrat catre RATP in 1997. Vagonul cu numar de parc 325 a fost fabricat in 1962, modificat in 1968 si 1983 si livrat regiei iesene in anul 2000. Pe traseele din Iasi circula si o veritabila piesa de muzeu. Este vorba despre vagonul cu numar de parc 128, care face parte din prima serie de tramvaie de tip GT4 ce au fost date in folosinta la Stuttgart. Vagonul 128 a fost produs in 1959, modernizat in 1968, 1982 si 1994, iar din 2003 circula pe traseele din Iasi.

Planurile de achizitii vizeaza tot antichitati
Desi toate tramvaiele sint niste vechituri, achizitionate pe niste preturi
de nimic din tari ca Germania sau Elvetia care s-au descotorosit de ele, reprezentantii regiei sustin ca acestea sint mai mult decit necesare. In plus, sustin ca tramvaiele sint bune si functioneaza. "Costurile unei reparatii capitale sint mult mai mari decit achizitionarea unui vagon din afara care oricum a fost modernizat. De la tramvaiele care trec la casare recuperam piesele ce mai pot fi folosite", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP. Oficialii regiei au specificat ca durata medie de amortizare a unui tramvai este 14 ani. Reparatiile capitale se fac teoretic la 600.000 kilometri, dar de regula se decide retragerea vagonului si inlocuirea acestuia din cauza costurilor ridicate. In prezent, reviziile la vagoane se fac la 60.000 de kilometri, pe linga intretinerea zilnica si reviziile de grad I si II care se fac la intervale de 1.500 si 9.000 de kilometri. "Depinde de starea fiecarui vagon in parte. Nu intotdeauna se caseaza daca acestea corespund tehnic. In functie de fiecare tramvai si starea lui tehnica, stabilim durata de viata", a explicat Mihai. Sansa ca la Iasi sa se circule in mod civilizat, cu tramvaie noi, care sa aiba podea joasa, practic nu exista. Reprezentantii municipalitatii au afirmat ca s-a facut un efort financiar foarte mare pentru a putea moderniza calea de rulare. Cit despre aducerea de tramvaie noi, nici nu se pune problema. "Cine n-ar vrea sa se circule cu tramvaie noi, dar nu ne putem permite. La cit de veche era sina, nici un producator de tramvaie nu ne-ar fi dat garantie. Trebuia luat de jos in sus, dar pe masura posibilitatilor financiare. Am inceput cu sina de tramvai, care pe anumite tronsoane a fost modernizata", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Acesta a specificat ca pretul unui tramvai nou, in functie de producator, variaza intre 800.000 si 2 milioane de euro. Oficialii RATP au specificat ca in continuare se cauta achizitionarea de tramvaie second-hand. "Prin programul SECO urmeaza sa mai vina inca 9 tramvaie de tip BE 8/8. Sa vedem cind le au disponibile cei din Elvetia. Mai sint disponibile inca 9-10 vagoane GT8 in Germania", a explicat Adrian Mihai.

Ce s-a facut pina acum
Anul trecut, s-au dat in folosinta mai multe tronsoane de sina de tramvai modernizata: tronsonul Gara-Arcu-Bacinschi-Silvestru care masoara 2, 69 kilometri cale simpla de rulare, Gara-Moara de Foc care masoara 3,12 kilometri cale simpla, Moara de Foc-Canta de 1,89 kilometri, Cuza Voda - "Cinci Drumuri" de 3,57 kilometri, Silvestru-Podul de Piatra de 2,39 kilometri si Podul de Piatra-Pasaj Alexandru cel Bun de 1,48 kilometri. Toate aceste lucrari, in valoare de circa 19,5 milioane euro, au fost finantate dintr-un imprumut luat de la BERD de 15 milioane euro si fonduri de la bugetul local. Din imprumutul Dexia, a fost modernizat tronsonul Ateneu Tatarasi-Dr. Savini-Doi Baieti de 3,92 kilometri care a costat in jur de 5 milioane de euro. "Lucrarile nu au fost finalizate. A fost data in folosinta calea de rulare, dar mai este de lucrat la amenajarea refugiilor si a spatiilor", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al regiei. Practic, din cei 76 km de cale de rulare din oras, doar 25% au fost modernizati. La costuri similare, reabilitarea restului de 75% ar mai costa inca 75 milioane euro.

Cazul Oradea
Oradenii se pot lauda cu un transport electric ultra-modern. Circa 27 milioane euro au fost investite in 10 tramvaie Siemens de ultima generatie. Calatorii beneficiaza de conditii de confort
ca aer conditionat, sisteme de informare si facilitati pentru persoanele cu dizabilitati. In materie de siguranta, vagoanele sint dotate cu dispozitive de detectie a fumului si caldurii, toate informatiile de la detectoare fiind transmise vatmanului, materiale ignifuge si necombustibile. De mentionat ca si RATP a primit oferte de a achizitiona tramvaie noi, atit de la Siemens, cit si de la concernul Koncar din Croatia care avea in plan construirea de tramvaie moderne
la Pascani.

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/un-tramvai-costa-cit-20-cm-de-sina~ni62fj
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2010 09:51:21    Titlul subiectului: 122188

Da, era sigur mai bine daca aveam tramvaie de 1,5 milioane euro care sa se rupa pe splendida sina care era intre Podul de Piatra si Canta de exemplu.
Era si normal sa se inceapa cu modernizarea infrastructurii intai pentru ca se prezenta intr-o stare mult mai proasta decat cea a tramvaielor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
just me



Data înscrierii: 28/Feb/2009
Ultima vizita: 03/Oct/2015
Mesaje: 39
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2010 16:40:02    Titlul subiectului: 122199

Sa nu uitam ca in cazul tramvaielor din Oradea, acele achizitii au fost facute de catre autoritati pentru a impresiona alegatorii. Iar tramvaiele respective sunt foarte scumpe, chiar si pentru un tramvai, si pentru oleaca mai putin comfort puteau fi cumparate mai multe sau putea fi reabilitata calea de rulare in cele mai rele zone. Si sa nu mai vorbim de intretinerea tramvaielor respective. Tramvaiele respective sunt printre cele mai scumpe din Europa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rgv



Data înscrierii: 13/Mai/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2011
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 10:24:25    Titlul subiectului: 122246

Nu stiu cui folosesc astfel de articole, dar argumentele aduse sunt puerile.
Cu toate ca ziarul respectiv continua sa-si pastreze pozitia de lider in manipulare locala, se observa, in ultimii ani, o continua scadere a calitatii articolelor respective (acum 10 ani manipularea se facea mult mai documentat si argumentat, era mai cu staif, semn ca nici politrucii nu mai sunt cum au fost Smile).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 681
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Vin 15 Ian 2010 17:46:14    Titlul subiectului: 122334

Jignire peste jignire in acel articol.Daca nu se aduceau tramvaie si ramaneau tot cele vechi sareau in sus..ca de ce nu se schimba flota. Acum ca au venit acestea.. ca sunt prea vechi... Cine sa mai inteleaga ceva?
_________________
37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 16 Ian 2010 11:52:44    Titlul subiectului: 122375

Buna ziua Iasi, 16 ianuarie 2010, a scris:
Femeile vatman, mai bune in trafic decat barbatii

● Viata de vatman este, in primul rand, solicitanta ● Responsabilitatea care revine unei persoane angajate sa conduca un tramvai creste direct proportional cu numarul calatorilor din transportul in comun ● Aceasta meserie este una la care putine femei se gandesc, in primul rand pentru ca nu este una delicata ● In Iasi, 33 de femei asigura zilnic un transport in conditii de confort si siguranta in trafic

Viata de vatman este, in primul rand, solicitanta. Responsabilitatea care revine unei persoane angajate sa conduca un tramvai creste direct proportional cu numarul calatorilor din transportul in comun. Nu e un lucru usor sa duci la destinatie sute de calatori in conditii de confort si siguranta in trafic. Nu este deloc comod gandul ca viata atator ieseni depinde de atentia ta. Meseria de vatman este una la care putine femei se gandesc, in primul rand pentru ca aceasta slujba nu este una delicata. Femeile vatman au un program de lucru dificil, dar isi duc la indeplinire sarcinile indiferent de conditii. Pentru o persoana angajata intr-un birou, de pilda, munca pe postul de vatman nu este nici pe departe un ideal. Chiar daca vara sunt nevoite sa lucreze la temperaturi insuportabil de mari, iar iarna trebuie sa coboare din tramvai prin ninsoare pentru a schimba macazul, femeile vatman sunt adevarate modele pentru persoanele puternice. Stresul si conditiile de trafic grele nu le impiedica sa considere aceasta meserie cea mai frumoasa pe care ar fi putut-o face vreodata. Satisfactia ca a mai trecut o zi in care calatorii s-au bucurat pe deplin de un trafic lipsit de incidente le face pe angajatele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi sa iubeasca slujba de vatman.


De nota zece

La RATP Iasi lucreaza 33 de femei vatman, dintr-un total de 190 angajati pe postul de conductor de tramvai. In fiecare zi, acestea manuiesc cu responsabilitate manetele din cabina unde petrec cele opt ore din program. Cea mai tanara dintre ele are doar 25 de ani, dar sustine ca a ajuns sa se indragosteasca de aceasta meserie. "Initial, am lucrat ca taxatoare pe mijloacele de transport in comun, cand inca mai functiona serviciul de vanzare bilete in tramvaie si autobuze. Am fost transferata, apoi, pe postul de tonetista. Mai tarziu m-am gandit ca ar fi interesant sa ma inscriu si la o scoala de soferi. A ajuns sa-mi placa foarte mult aceasta meserie. Este, intr-adevar, una solicitanta, dar daca iti place, nu mai tii cont de conditii. In trafic sunt disciplinata si, desi nu lucrez pe acest post decat de un an si ceva, nu am avut nici un fel de incident stradal", a declarat Cristina Ciobanuc, una dintre femeile vatman din Iasi. Din totalul angajatelor pe postul de conductor de tramvai, sapte au varsta peste 50 ani. Experienta si profesionalismul cu care acestea isi desfasoara activitatea fac din femeile vatman o sursa de mandrie a conducerii regiei de transport public. O singura persoana de sex feminin mai conduce astazi unul din microbuzele RATP Iasi. Cu toate ca lucreaza numai cu barbati, acest lucru nu o impiedica sa fie un sofer de nota zece, fara nici un incident inregistrat pana acum.


Statut de doamne si in trafic

Aceasta meserie, pentru femei, asigura confort. Reprezentand o minoritate in colectivul de vatmani ai regiei de transport public, acestea sunt ocrotite si, de fiecare data, ajutate de catre colegi. "Suntem, practic, dadacite de catre barbatii care lucreaza cu noi. Ne ajuta de fiecare data cand avem probleme sau daca se leaga cineva de noi in trafic. Sotul meu este si el vatman. Este o meserie de familie, dar copiilor le-as recomanda sa aleaga alta slujba. Trezitul foarte dimineata si responsabilitatea care iti revine atunci cand conduci un tramvai sunt doua aspecte de care mi-as proteja fetitele", a mentionat Nicoleta Tibichi, vatman de cinci ani. Pe traseu, de cele mai multe ori, femeile vatman sunt pasuite de ceilalti participanti la trafic. Ceilalti barbati le dau aproape de fiecare data prioritate si le saluta din mers. "Mai ales in intersectia din zona Podu Ros, unde traficul este intens, soferii ne dau prioritate, chiar daca nu avem. Daca apare o defectiune la tramvai, se gaseste mereu cate un barbat care sa ne sara in ajutor. E chiar un statut bun cel de femeie vatman", a completat Nicoleta Tibichi.


Femei puternice

Angajatele pe postul de vatman sunt mai disciplinate in trafic decat barbatii, argument la aceasta afirmatie stand incidentele reduse sau aproape inexistente ale acestor angajate. "Am avut foarte putine tamponari usoare, dar nu s-au produs din vina mea. Lucrez pe tramvai din 1977, cu o mica intrerupere. Pentru femei este grea aceasta meserie, mai ales cand ai familie si copii. Cu colegii ma inteleg foarte bine, ii pun mereu la punct. De obicei, in trafic, se respecta legea si nu sexul. In general, barbatii sunt considerati mai buni profesionisti in trafic, cand, de fapt, lucrurile stau un pic altfel. Femeile au mult mai putine accidente decat ei", a precizat Tincuta Chirica. Reprezentantii RATP Iasi sunt mandri ca au in colectiv femei atat de puternice. "Desi nu opteaza prea multe pentru aceasta meserie de vatman, cele care sunt angajate la noi constituie un grup serios, fara abateri de la regulile de circulatie sau cele interne. Suntem foarte multumiti de prestatia lor zilnica. Cine are aptitudini pentru aceasta slujba ajunge, cu adevarat, sa se ataseze de ea. Cele mai multe femei vatman au fost, initial, angajate ca taxatoare sau vanzatoare la tonetele de bilete ale regiei. Dupa ce au terminat scoala, s-au transferat pe acest post, mult mai bine remunerat. Nu s-au inregistrat incidente in care sa fi fost implicate femei vatman, tocmai de aceea se lucreaza foarte bine cu ele", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP Iasi.

Fadia HIRTAN

Articolul este insotit de materiale foto si video.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 19 Ian 2010 07:49:41    Titlul subiectului: 122484

Primaria datoreaza bani RATP
Buna Ziua Iasi.ro a scris:
● Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi are de recuperat de la primarie peste un milion si jumatate lei, suma care ar acoperi abonamentele pensionarilor pe mijloacele de transport in comun din oras
Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi are de recuperat de la Primaria Iasi peste un milion si jumatate lei, suma care ar acoperi abonamentele pensionarilor pe mijloacele de transport in comun din oras. O centralizare a datelor cu privire la acordarea liberelor a fost finalizata de curand. Pentru luna decembrie a anului trecut, Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi a eliberat peste 35 mii de legitimatii cu ajutorul carora mai multe categorii de ieseni au putut circula gratis cu tramvaiele, autobuzele si microbuzele puse la dispozitie. Dintre acestia, peste 25 mii reprezinta numarul pensionarilor cu varsta peste 65 ani sau cu un venit mai mic de 400 lei. Veteranii de razboi si sotiile acestora au beneficiat de peste doua mii de legitimatii de libera circulatie, in timp ce categoria fostilor detinuti politic nu a adunat mai mult de 855 utilizatori ai mijloacelor de transport in comun. Pentru persoanele cu dizabilitati, al caror numar a fost de aproape sapte mii, si pentru eroii Revolutiei, nu mai multi de 17, RATP Iasi a facilitat acordarea liberelor de circulatie. Doar aproximativ patru mii de studenti au beneficiat de abonamente la pret redus in ultima luna a anului 2009. "Desi numarul persoanelor care beneficiaza de transport gratuit este unul destul de mare, acesta nu depaseste pe cel care achita integral pretul unui abonament. Primaria Iasi acopera la timp suma de 60 lei, reprezentand valoarea unui abonament pentru pensionari. De restul categoriilor care beneficiaza de acest serviciu se ocupa Consiliul Local, prin fondurile trimise de la bugetul de stat, prin ordonante speciale", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP Iasi.

http://www.bzi.ro/Primaria-datoreaza-un-sac-cu-bani-transportului-local-A87067.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Ian 2010 09:33:07    Titlul subiectului: 122488

Citat din http://www.ziaruldeiasi.ro/local/proiectul-pasarelei-dintre-cartierele-dacia-si-pacurari-s-a-blocat-in-birocratia-de-la-cfr~ni631h

"Municipalitatea va finaliza in aceasta luna o alta documentatie pentru finantare europeana. "Axa Est - Vest" presupune modernizarea bulevardului Pacurari, amenajarea unui pasaj subteran pe sub rondul de la Fundatie, modernizarea bulevardului Independentei, a strazii Elena Doamna, pina in intersectia Bucsinescu."

Stie cineva daca acest proiect include si linia de tramvai de pe Elena Doamna?

"Aceeasi societate va preda in februarie alte doua documentatii pentru a fi depuse la finantare pe fondurile europene, reabilitarea strazilor din zona cultural istorica a municipiului, dar si reabilitarea soselei Nicolina cu tot cu pasarela si liniile de tramvai.
"

O veste buna pentru linia de tramvai CUG - Podu Ros.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 21 Ian 2010 07:55:16    Titlul subiectului: 122562

Reprezentanții corpului controlorilor RATP au făcut bilantul activitatii pe 2009
Evenimentul.ro a scris:
Reprezentanții corpului controlorilor RATP au făcut public bilanțul activității pe anul trecut. Potrivit acestuia, în 2009 au fost întocmite 13.369 de procese verbale, cei prinși fără legitimații de călătorie achitând suprataxa în valoare de 20 de lei. De asemenea, controlorii RATP au întocmit 13.532 rapoarte de contravenție, banii fiind încasați de Direcția Economică a Finanțelor Publice Locale: 100 de lei sau 50 de lei achitați în 48 de ore. În același raport de activitate se arată că luna cea mai „încărcată” a fost martie 2009, când au fost întocmite 1.371 de procese verbale și 1.618 rapoarte de contravenție. La polul opus se situează luna august, când controlorii RATP au amendat în total 1.206 de persoane.
În altă ordine de idei, reprezentanții RATP au precizat că ieri a fost ultima zi în care pensionarii și-au putut viza legitimațiile de călătorie. „Celor prinși fără viză li se va ridica legitimația de călătorie, care va fi înmânată reprezentanților Direcției de Asistență Comunitară. Aceștia vor viza respectivul act, urmând ca posesorul legitimației să fie invitat la sediul DAC pentru a-și recupera cartonul care îi asigură transportul gratuit pe mijloacele de transport ale regiei noastre”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. (T.D.)

http://www.evenimentul.ro/articol/27000-de-ieseni-prinsi-fara-bilet.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 11:38:49    Titlul subiectului: S-a mai spus 122773

"Astra Vagoane Călători lansează Aradul în industria construcțiilor de tramvaie!
Noile garnituri vor dispune însă de un grad mult mai ridicat de confort, aer condiționat, scaune comode, afișarea electronică a traseului. În funcție de solicitările beneficiarilor, aceste tramvaie pot fi cu ecartament larg sau îngust, și cu o capacitate de la 55 la 200 de pasageri."

http://www.observator.info/actualitate-1/ziarul-observator-anticipa-corect-astra-vagoane-calatori-lanseaza-aradul-in-industria-constructiilor-de-tramvaie

Deci tramvaie pentru ecartament ingust se vor fabrica chiar si in Romania, la pret mai mic decat cel oferit de alte firme externe, doar de bani mai e nevoie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gavryll



Data înscrierii: 10/Dec/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2016
Mesaje: 23
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 16:16:40    Titlul subiectului: 122805

Din pacate, cei de la Siemens au omis o componenta cheie la proiectarea acestui model de tramvai: LAMA de BULDOZER asezata la loc de cinste in fata acestor minunate vehicule de transport calatori.
Si aceasta nu pentru a face partie prin troienele adunate de-a lungul si de-a latul caii de rulare de fiecare data cand, spre surprinderea autoritatilor, "ninge iarna", ci pentru stimatii nostri colegi de trafic,ce sunt indemnati de propriile constiinte sa parcheze masina pe linia de tramvai sau eventual sa vireze stanga, in ciuda faptului ca tramvaiul din spate merge inainte. Deh ,doar nu o sa treaca prin intersectie 20 de calatori inaintea unui singur sofer.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rgv



Data înscrierii: 13/Mai/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2011
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 29 Ian 2010 10:44:46    Titlul subiectului: Re: S-a mai spus 122853

cristian a scris:
"[...]Deci tramvaie pentru ecartament ingust se vor fabrica chiar si in Romania, la pret mai mic decat cel oferit de alte firme externe, doar de bani mai e nevoie.
Ecartamentul nu pune nicio problema pentru producatorii de astfel de echipamente, asa zisa problema cu ecartamentul a fost si este una falsa. Ecartamentul metric este si va fi folosit in continuare, intensiv, in multe tari (de pe aproape toate continentele).

Pentru cei interesati de o realizare recenta ce foloseste ecartamentul metric in transportul urban dintr-un oras aflat in UE:
http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_Bilbao
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 09 Feb 2010 07:52:55    Titlul subiectului: 123427

Greva la RATP luni dimineata pentru neacordarea bonurilor de masa
Flacara Iasului.ro a scris:
Peste 50 de angajati ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi au protestat luni dimineata la depoul de la Gara. Vatmanii si soferii au refuzat sa iasa la strada, dupa ce sefii regiei au hotarat sa nu mai acorde tichete de masa.
Oamenii spun ca nu se pot descurca fara bonurile de masa, mai ales ca salariile nu au mai fost negociate de mai bine de 2 ani.
Protestul spontan nu a afectat, insa, transportul public, intrucat s-a desfasurat intre orele 4.00 si 5.00. Sefii RATP au reusit, pana la urma, sa isi convinga angajatii sa iasa la strada in jurul orei 5.30.
"Incasarile din ultima luna au scazut foarte mult, astfel ca nu am mai avut cum sa acordam aceste tichete de masa pentru luna ianuarie. Abia am reusit sa platim datoriile pe care le aveam de anul trecut. In plus, prin Ordonanta de Urgenta 114 din 23 decembrie 2009, Guvernul a intrezis acordarea tichetelor de masa angajatilor din institutiile publice. Exceptie fac doar institutiile care au venituri proprii. Or, noi nu stim inca unde ne incadram, pentru ca avem venituri proprii, dar primim si subventii de la Consiliul Local Municipal. Am trimis o adresa catre Guvern pentru a lamuri aceasta chestiune, sa vedem daca ne incadram sau nu in prevederile ordonantei. Am comunicat aceasta masura si sindicatelor, dar nu stiu de ce acestea nu au anuntat si angajatii", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/protest_spontan_al_angajatilor_ratp_luni_dimineata_pentru_tichetele_de_masa_30870.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 9 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community