|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 27 Ian 2008 16:34:33 Titlul subiectului: Olanda, Delft |
87697 |
|
Info: Delft, oras al provinciei Zuid-Holland, Tarile de Jos. Este situat la mijocul drumului dintre Haga si Rotterdam (15km). Este un oras studentesc acum, cu peste 100.000 locuitori. Universitatea Tehnica din Delft este una din cele mai renumite din lume. Deasemenea aici se afla si sediul TNO (organizatia olandeza de cercetare aplicata), precum si alte cateva companii mai mici.
Orasul este renumit pentru legatura cu familia Regala olandeza, incepand de la Wilhelm van Oranje, care avea resedinta si care a fost intemnitat si omorit aici. In incinta Bisericii Noi din centrul orasului se afla mormintul familiei regale.Delftl este renumit si pentru cultura ceramicelor aici fiind celebrul portelan de Delft colorat cu albastru. Fabrica este si astazi muzeu pe jumatate, cu cealalta jumatate functionala.
Transport public: din pacate, pozele si informatiile pe care le am sunt diniante de 10.dec.2006 cand s-a schimbat aproape tot in ceea ce inseamna trasee si indicative. Insa sunt cateva lucruri certe. Operatorul principal este Connexxion, care are un numar de linii locale si cateva preorasenesti. Deasemenea exista linia de tramvai 1 (operata de HTM) Delft Tanthof-Scheveningen Noorderstrand, care face o legatura utila dintre Delft, Rijswijk si regiunea Haga. Traseul are in jur de 30km si dubleaza 40% trenul, insa are foarte multe statii intermediare.
Sunt catreva proiecte importante in curs de derulare. Se vrea transformarea zonei universitare in campus si parc. Deja masinile au fost restrictionate sis-a inceput construirea unei parcari subterane. Din cate stiu, trebuia adus si trenul cu o gara subterana. In mod sigur insa se va aduce tramvaiul de la Gara (vreo 3km). La vremea aceea erau discutii asupra traseului, care sa vina din Haga la Universitate. Din pacate insa, lucrarile merg infiorator de greu, intr-un an d-abia au facut un peron si postamentul liniilor pe o bucatica de 200m (se va vedea in poze). Sunt neintelegeri la bani si la proiecte.
Autobuzele folosite sunt MAN, DAF, Mercedes Citaro si cateva SH-uri.
Linii care au ramas din 2006: 69 Delft NS-TNO (numai dimineata), 121 Delft NS-Zoetermeer Centrum West, 129 Delft NS-Rotterdam Centraal, 130 DelftNS-Den Haag Grote Markt, 37 Delft NS-Den Haag Leyenburg.
Acum va invit la poze (2006).
Descriere: |
Description: Terminalul central de la Gara. Aici se intalnesc trenul, tramvaiele si autobuzele. Capetele sunt duble. |
|
Mărime fișier: |
47.1 kb |
Vizualizat: |
de 10312 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.21 kb |
Vizualizat: |
de 10312 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.99 kb |
Vizualizat: |
de 10312 ori |
|
Descriere: |
Acesta e unul din peroanele unde va opri tramvaiul care merge (din)spre Universitate. Era in timpul lucrului. |
|
Mărime fișier: |
59.79 kb |
Vizualizat: |
de 10312 ori |
|
Descriere: |
Linia 121 Delft NS-Zoetermeer Centrum West, la peronul de coborire. |
|
Mărime fișier: |
49.85 kb |
Vizualizat: |
de 10312 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.81 kb |
Vizualizat: |
de 10312 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.06 kb |
Vizualizat: |
de 10312 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.92 kb |
Vizualizat: |
de 10312 ori |
|
Descriere: |
Panoul cu progremele liniilor si cu programul curent. Deasemenea acestea sunt reafisate si pe peroanele liniilor. |
|
Mărime fișier: |
73.82 kb |
Vizualizat: |
de 10312 ori |
|
Descriere: |
Pleacare de pe peron este anuntata si cu un bec care clipeste din carosabil. |
|
Mărime fișier: |
55.97 kb |
Vizualizat: |
de 10312 ori |
|
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 27 Ian 2008 16:40:58 Titlul subiectului: |
87698 |
|
Alte poze
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.79 kb |
Vizualizat: |
de 10311 ori |
|
Descriere: |
Linia 64, Delft Tanthof-IKEA, nu mai exista. |
|
Mărime fișier: |
63.21 kb |
Vizualizat: |
de 10311 ori |
|
Descriere: |
Zona din spatele peroanelor este pentru stationare indelungata, pregatirea masinii... |
|
Mărime fișier: |
65.45 kb |
Vizualizat: |
de 10311 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.43 kb |
Vizualizat: |
de 10311 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.63 kb |
Vizualizat: |
de 10311 ori |
|
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 07 Feb 2010 00:27:08 Titlul subiectului: |
123336 |
|
Ei bine, pot sa spun ca pozele si prezentarea de mai sus apartin de domeniul trecutului . Asta pentru ca din aprilie 2008 transportul public din regiunea Tinuturilor Hagai (De Haaglanden) - Haga, Delft, Rijswijk, Zoetermeer - a fost reconcesionat. Firma Connexxion a fost inlocuita cu firma Veolia. Nu stiu daca din acel moment sau de dinainte a inceput era schimbarilor de concesiuni de transport public, prin care firmele cu traditie sa le spunem, Connexxion, Arriva, Hermes si unii spun ca si GVU Utrecht, au fost inlocuite pe mari portiuni ale tarii.
Sa revenim la frumosul, istoricul si universitarul orasel de la sud de Haga si nord de Rotterdam. Aici firma Veolia a modificat si a restrins/extins unele trasee. S-au introdus mai multe autobuze pentru zona Universitatii Tehnice. S-a restrins lunga si costisitoarea cursa dintre Delft si portul Hoek van Holland. Aici Connexxion a pastrat o cursa de microbuz pana la trei sferturi din drum. Deasemenea autogara centrala va suferi modificari impreuna cu toata zona care a fost demolata.
Din pacate a ramas in aer proiectul liniei de tramvai de la Gara Delft pana la TU. S-au aruncat bani degeaba, pentru ca linia nu poate fi montata din cauza unui pod mobil care nu a fost proiectat sa indure asemenea sarcina. A ramas parasita frumoasa statie de linga pod, precum si statiile si zonele aferente tramvaiului din zona TU, care au fost transformate in spatii verzi pana la urma.
Una peste alta, oraselul temnitei lui Wilhelm de Oranje si al criptei familiei regale are un nou transport cu o flota absolut noua de autobuze Van Hool si MAN.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|