Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 17 Mai 2009 21:08:14 Titlul subiectului: |
111062 |
|
Alt site despre metrou http://www.metro-pole.net/
http://carto.metro.free.fr - harti ale mai multor sisteme de metrou.
Cred ca multi si-au dorit sa vada asa ceva http://carto.metro.free.fr/documents/CartoMetroParis.v2.7.pdf
Nu mai stiu pe ce site se afla, mai exista niste trackmapuri detaliate ale liniior din Paris - semnalizari, sensuri de mers, alte observatii.
Pe www.amtuir.org, in sectiunea Paris gasiti alte informatii interesante despre metrou, dezvoltarea lui (o fotografie de acolo in atasamment - neputand salva poza am copiat cu totul fereastra)
Descriere: |
Bucla de la Etoile, cca 1900 |
|
Mărime fișier: |
77.91 kb |
Vizualizat: |
de 22119 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
2009
Data înscrierii: 24/Feb/2009 Ultima vizita: 22/Aug/2014 Mesaje: 62
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 14:00:35 Titlul subiectului: |
111097 |
|
Oare stie cineva unde este cea mai mare panta de la metroul din Paris? Eu banuiesc ca intre Abbesses catre Pigalle si Saint Georges pe magistrala 12 ca la Saint Georges am impresia ca metroul cand vine de catre Pigalle coboara si daca luam in considerare ca Abbesses e cea mai adanca statie din Paris ca se afla sub colina Montmartre...Insasi peronul de la Saint Georges e in panta.( Ma refer la cea mai mare panta din subteran la metrou ca la suprafata sigur e la Bir Hakeim ca acolo urca foarte mult metroul cand vine de la Dupleix)
|
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Joi 02 Iul 2009 18:14:32 Titlul subiectului: |
113352 |
|
Voi completa povestile anterioare cu observatiile mele si impresiile despre metroul parizian, comparat cu cel din Bucuresti.
In primul rand, trenurile au mai putin spatiu interior. Nu sunt sigur daca e o chestiune obiectiva sau doar o impresie (vedeti mai jos cum e cu scaunele), dar asa mi s-a parut.
Eu consider ca francezii au unele ciudatenii privind transportul si mie imi place sa le atribui "mintii intortochiate" de care dau ei uneori dovada.
Francezii par indragostiti de... curbe. Soselele lor sunt pline de curbe, sensuri giratorii, etc. Nici metroul nu este ocolit de aceasta particularitate care poate fi atribuita si faptului ca tunelul urmeaza traseul strazii, dar am avut deseori impresia ca se putea rezolva tema de proiectare fara atatea schimbari de directie.
Deosebit de distractiv mi s-a parut traseul liniei 5, intre statiile Gare d'Austerlitz si Quai de la Rapee. Dupa ce trenul traverseaza Sena pe un pod de suprafata, intra in subteran pentru o scurta perioada, abordand o curba unde ai senzatia ca esti pe o linie de montaigne russe din parcul de distractii: in panta, terasament inclinat ca sa compenseze curba, forte G cu duiumul, viteza... Mai lipsea ca pasagerii sa tipe in extaz.
Trenurile sunt de productie Alstom. Am remarcat pe la metrou niste afise propagandistice cum ca Bombardier construieste "pentru calatorii parizieni" trenuri noi, mai incapatoare, mai mari, etc. Probabil ca sa ii convinga sa renunta la producatorul national.
In Paris, unele lucruri sunt mici. Stramte. Cred ca asa s-au obisnuit si asa le plac. Mesele de la restaurant sunt cat cele de la Mc Donald's din Romania, modelul vechi, gri. La fel si scaunele in metrou (si tren).
Probabil francezii sunt foarte sociabili (desi mie mi-au parut, in general, mai nesimtiti si artagosi decat alti vest-europeni). Deoarece sunt ei asa de sociabili, scaunele in metrou sunt dispuse cate 4 pe ambele parti ale vagonului, fata-n fata cate doua. Ramane intre ele un culoar stramt. In genul scaunelor din Citaro, dar numai fata-n fata 2 cate doua, astfel incat sa te poti calca bine pe picioare.
Orarul de circulatie e de vis: interval de 3 minute intre garnituri si 5 minute in week-end. Combinat cu statiile deosebit de dese, e o placere sa te transporti cu metroul parizian. Ajungi oriunde, fara probleme. Nu am mers deloc cu autobuzul (deoarece eu sunt fan inrait al metroului si autobuzele imi repugna).
Cu exceptia liniei 1, care are trenuri mai noi (dar tot Alstom), pe celelalte linii usile sunt cu deschidere de catre calatori. Unele trenui au zavor manual, altele au butoane. Si trenurile locale (RER) sau regionale (Transilien) au acelasi sistem de deschidere al usilor.
Trenurile sunt dotate cu fereastra intre compartimentul pasagerilor si cel al mecanicului!!! Eu am avut intotdeauna o curiozitate exacerbata privind constructia si infatisarea tunelurilor si imi amintesc ca, fiind copil, prin 90-91 trenurile noastre IVA aveau lipsa o incuietoare a usii mecanicului. Era acolo pur si simplu o gaura circulara, de circa 3 cm diametru. Care era exact in dreptul ochiului meu de copil. Circulam cu metorul si ma uitam numai in tunel. Apoi am crescut, gaurile au fost peticite cu dopuri...
In Paris am simtit din nou acea bucurie. Tunelul metroului este iluminat cu neoane, cam in genul cu exista la noi la unele capete de linii sau macaze mai importante. Numai ca in Paris nu e discriminare, sunt neoane destul de dese pe tot parcursul tunelului. Cuplat cu fereastra spre cabina mecanicului, vederea in tunel este excelenta. Trenurile par a circula automat, mecanicul nu facea nimic, cel mult debloca usi / dadea semnal de inchidere usi.
Nu exista decat pe linia 1 (si poate 14, nu am circulat) anunturi auditive ale statiei care urmeaza. Anuntul de inchidere usi e inlocuit cu un semnal acustic scurt. De multe ori ma gandesc la modul cum in Bucuresti trenul pierde vremea cu: semnal luminos - semnal acustic - anunt vocal - inchidere usi. In Paris e mult mai rapid: semnal acustic (scurt) - pac! usi inchise. La fel si la oprirea in statie, la noi mai intai se opreste trenul, urmeaza semnal acustic si apoi deschidere usi (sau activare buton). Mecanicul parizian deblocheaza usile cu o fractiune de secunda inainte de oprirea trenului in statie. Ai ocazia sa cobori literalmente din mers, ca la tren.
In tren nu am vazut panouri de afisaj electronice (sau sunt poate numai pe linia 1, unde sunt trenuri noi, nu mai tin minte).
Orice statie are peronul pe partea dreapta. Exceptie sunt numai capetele de linie si una sau doua statii mai noi. La unele capete de linie exista in tunel un inel de intoarcere, la fel ca la capetele tramvaiului de la noi (deh, dragostea de curbe ).
Uneori biletele folosite la RER sau Transilien au fost bune si la metrou. Uneori au fost bune unele bilete folosite recent tot la metrou. Cunosc regula celor 90 de minute, dar marturisesc ca nu am inteles-o. Desori am introdus in aparat biletele vechi, ca sa constat cu surprindere ca sunt (inca) valabile. Cam nesimtiti ca nu mai exista abonamente decat pe cartela RFID. Cica ca sa jecmaneasca turistii care inainte isi luau abonamente.
In statii exista si distribuitoare automate de bilete si personal care vinde bilete la ghiseu. Distribuitoarele automate par a fi montate pe la Revolutie (a lor), intrucat marea majoritate accepta numai monede. Sau carti de credit. Ici-colo gasesti cate un automat dotat cu o anexa evident montata ulterior, care stie sa "citeasca" si bancnote. E destul de greu sa ai prin buzunare 11,4 euro in monede, cat costa un carnet de bilete. Probabil tot cu ideea de a jecmani turistul, cu bilete de o calatorie cu pretul de 1,6 euro.
Rareori exista scari rulante in statii. Statiile au o multime de iesiri. Coridoarele de acces sunt stramte, scunde si intortochiate (dragostea de curbe sau constrangeri de amplasare).
Si un mic comentariu legat de trenul regional Transilien: in general, e vorba de automotoare, nu exista locomotive. Acest tren, aparent prapadit, cu vagoane murdare, numai de clasa a doua, cu etaj, circula cu... 200 km/h. Viteza este doar o estimare, nu am avut rabdare s-o masor efectiv.
Toate observatiile mele de mai sus sunt valabile la nivelul lunii mai 2009. Tot in aceasta primavara am avut (ne)inspiratia de a calatori cu trenul pana la Viena. Comparativ cu "prapaditul" Transilien, cu automotoare, magnificul tren international romanesc circula maxim cu: 120 in Romania (locomotiva CFR), 130 in Ungaria si 140 in Austria (ultimele doua cu locomotiva MAV). Viteze absolut certe, masurate cu dispozitivul GPS.
Mai intai, mi s-a parut ca in Franta IPhone e la mare cinste. Prin urmare, RATP ofera o aplicatie pentru IPhone care te poate alerta (in timp real) cand soseste in statie autobuzul care te intereseaza.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 00:32:35 Titlul subiectului: |
113406 |
|
Paiejenisul actual al retelei este dat de continua dezvoltare a ei, de conectarea ulteiorara a capetelor de linie initiale - din cauza asta s-au ales cu doua statii care nu au fost folosite niciodata (Haxo si Molitor). Statiile au neuumarate iesiri deoarece sunt conectate prin pasaje mai multe statii alaturate (pe linia 3b parca au modificat un vechi tunel ca pasaj de trecere), alte statii au fost pur si simplu lungite sau mutate cativa metri (cam la fel s-a intamplat si la NY sau la Londra - e o "boala" a retelelor dense de metrou). Buclele sunt rezultatul conectarii la o alta linie. Internetul este foarte cuprinsator referitor la primele trei retele de metrou (Londra, NY, Paris, puteti incerca cautari dupa Aquintanar, station fantomes, etc). Centrul, daca nu dispeceratul, intregii retele se afla la Chatelet (un fel de Piata Unirii).
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Lun 13 Iul 2009 10:20:33 Titlul subiectului: |
113961 |
|
Citat: | [...] The RER serves 257 stops and runs over 587 km (365 miles) of track, including 76.5 km (48 miles) underground. Thirty-three stops are within the city of Paris. Each line crosses the city almost exclusively underground and on dedicated tracks. The RER is operated partly by the RATP, the city transport authority that operates the Métro, and partly by SNCF, the national rail operator; the differences are of little concern to riders during normal operations because of the seamless fare structure and absence of transfers at SNCF/RATP boundaries. [...]
The RATP operates 66 RER stations, Line B south of Gare du Nord and branches, and Line A - all eastern branches, and the western branch to Saint Germain en Laye from Nanterre Prefecture. All RER track on lines A and B within Paris is maintained and operated by RATP.
SNCF line D interlaces with RATP line B rolling stock by sharing RATP track slots on line B between Gare du Nord and Châtelet. On the sections of shared track, each company operates separately: the SNCF RER operates on RFF track and the RATP on its own. Of these RATP RER stations, 9 have interchanges with Metro lines, and 9 with the Transilien SNCF service. |
Sursa
Mie mi se pare mai degraba ca au jurisdictie comuna, dar linii comune de metro si RER, nu vad.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 13 Iul 2009 11:27:16 Titlul subiectului: |
113966 |
|
Are dreptate BladHaund, in Paris cel putin dupa stiinta mea nu exista nici o portiune de cale comuna intre RER si Metrou; dealtfel se vede clar si diferenta intre cele doua sisteme, RER-ul fiind un tren adevarat iar metroul aducand mai degraba cu un tramvai decat cu un tren prin dimensiuni si gabarit.
Exista totusi statii comune dar peroanele sunt in toate cazurile dedicate.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 10:29:11 Titlul subiectului: |
114124 |
|
Cele cateva autobuze pozate in scurtul rastimp petrecut in Paris.
1. #1538
2. - 3. #2132
4. #3099
5. #3102
6. #3103
7. #3438
8. #7348
9. #7436
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.58 kb |
Vizualizat: |
de 21613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.91 kb |
Vizualizat: |
de 21613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.52 kb |
Vizualizat: |
de 21613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.34 kb |
Vizualizat: |
de 21613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.61 kb |
Vizualizat: |
de 21613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.75 kb |
Vizualizat: |
de 21613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.62 kb |
Vizualizat: |
de 21613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.29 kb |
Vizualizat: |
de 21613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.57 kb |
Vizualizat: |
de 21613 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 10:32:20 Titlul subiectului: |
114125 |
|
1. - 2. #8506
Vehicule turistice
3. 759NPX75
4. 831MJR75
Un mini-car precum cele de la noi, insa cu diferenta ca asta avea 3 remorci/vagoane, in fata Bazilicii Sacré-Cœur din Paris.
5. - 6. 840QJE75 + (. . . ) + (. . . ) + 985QJE75
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.82 kb |
Vizualizat: |
de 21612 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.84 kb |
Vizualizat: |
de 21612 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.27 kb |
Vizualizat: |
de 21612 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.98 kb |
Vizualizat: |
de 21612 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.86 kb |
Vizualizat: |
de 21612 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.3 kb |
Vizualizat: |
de 21612 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 10:49:16 Titlul subiectului: |
114127 |
|
Cateva imagini cu metroul parizian.
Spre deosebire de Londra unde nu stiam daca ai voie sa pozezi sau nu, la Paris am vazut ca erau destui care faceau poze, ba chiar erau multi natangi care faceau poze cu blitz-ul trenurilor care intrau in statie, orbind temporar mecanicii in cauza!.
Ramele sunt asemanatoare IVE-lor noastre, in ce priveste compartimentarea, vagoane independente legate intre ele, nu poti trece din unul in altul, si vad ca nu se agita nimeni pe chestia asta, ca la noi.
Mi-a placut in schimb ca in zona usilor aveau niste strapontine, scaune rabatabile, astfel ca spatiul acela putea fi folosit si pentru accesul persoanelor in scaun rulant sau cu carucioare de copii, dar si ca locuri de sezut.
M-a amuzat sistemul de inchidere a usilor, este cate un zavor la fiecare usa, si pe interior si pe exterior, care, dupa inchiderea usilor, le blocheaza.
La urmatoarea statie mecanicul comanda deschiderea usilor, dar acestea nu se deschid efectiv, fiind blocate de acele zavoare; daca vrei sa urci/cobori, trebuie sa te "auto-servesti", deschizand acele zavoare.
Asa "tehnologie" mai zic si eu... Poate punem si noi la IVE...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.98 kb |
Vizualizat: |
de 21608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.9 kb |
Vizualizat: |
de 21608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.09 kb |
Vizualizat: |
de 21608 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.23 kb |
Vizualizat: |
de 21608 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 10:50:20 Titlul subiectului: |
114128 |
|
Acum cateva imagini din statii.
Mi-a placut ca pe panourile din statie iti indica atat timpul pana la primul metrou, cat si pana la al doilea care merge in aceeasi directie, astfel ca daca vedeai ca primul e full, decideai daca "dai din coate" sau mai astepti cele cateva minute... Simplu si eficient, nu?
Ca o paranteza, de obicei se spune despre enclezi ca sunt conservatori, insa vizitand succesiv Anglia si Franta, pot spune ca in Anglia si englezii mi s-au parut mult mai deschisi la nou, sub orice forma ar fi, incepand de la vehiculele folosite in transport, sistemele de taxare, infrastructura etc.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.94 kb |
Vizualizat: |
de 21607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.29 kb |
Vizualizat: |
de 21607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.21 kb |
Vizualizat: |
de 21607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.51 kb |
Vizualizat: |
de 21607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.63 kb |
Vizualizat: |
de 21607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.27 kb |
Vizualizat: |
de 21607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.5 kb |
Vizualizat: |
de 21607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
173 kb |
Vizualizat: |
de 21607 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
2009
Data înscrierii: 24/Feb/2009 Ultima vizita: 22/Aug/2014 Mesaje: 62
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 11:24:04 Titlul subiectului: |
114131 |
|
Totusi ramele de metrou pariziene sunt de prin anii 60- 70 numai atat ca au fost reconditionate...Numai linia 1 si pe linia 14 sunt ceva modele noi facute de cativa ani... Linia 14 e preferata mea din mai multe motive:
metroul circula fara mecanic si poti sta in fata trenului sa faci poze, este complet automatizata cu platform edge doors in fiecare statie si e singura linie din tot metroul care anunta statiile. Statia Gare d' Lyon e cu peron central si pe laterale are un fel de gradina botanica in statie... Metroul parizian are o gramada de locuri unde metroul ba urca ba coboara asta in general unde iese la suprafata si urca pe viaduct de exemplu pe linia 2 la Colonel Fabien, pe linia 6 la Bir Hakeim la Saint Marcel, la Bercy. Stiti ce ma surpride pe mine? Oare cum au reusit ei sa construiasca asa de rapid multe linii tinand cont de faptul ca subteranele parsiului au SUTE de kilometri de catacombe si zonele alea trebuiau ocolite plus canalizarea Parisului care dupa cum stim cu totii au canalizarii cat un intreg bulevard? Ma mir ca a mai incaput si metroul
|
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 11:36:06 Titlul subiectului: |
114132 |
|
Vad in unele poze de mai sus ca metroul are si roti de cauciuc, iar pe langa sine exista o alta pereche de sine pe care circula rotile de cauciuc. Cum functioneaza acest sistem?
|
|
Sus |
|
|
2009
Data înscrierii: 24/Feb/2009 Ultima vizita: 22/Aug/2014 Mesaje: 62
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 11:49:27 Titlul subiectului: |
114135 |
|
Liniile care folosesc roti din cauciuc sunt 1, 4, 6, 11 si 14. Sinele mai au o pereche de sine pentru ca ele impreuna cu primele sine formeaza un ghidaj pe care circula rotile ca sa nu deraieze. Deci practic rotile de cauciuc sunt intre cele doua sine....Rotile de cauciuc sunt binenteles din cauciuc plin si au rolul sa amortizeze zgomotul pentru ca pe liniile 1, 4, 6 si 11 metroul iese la suprafata si inchipuie-ti ce zgomot ar fi daca ar iesi la suprafata pe sine normale. Si linia 14 are roti din cauciuc chiar daca aceasta linie nu iese deloc la suprafata .Un studiu facut recent a aratat ca cea mai poluata zona a Parisului e la metrou. Stiti si de ce?? Cauciucul se incalzeste si degaja un miros de cauciuc ars care contine microparticule. Asta se datoreaza datorita franelor puse la metrou. Microparticulele ating la metroul parizian si 1200 de micrograme pe metru cub mult peste medie maximul in Franta fiind admis de 347 de micrograme de microparticule pe metru cub.
|
|
Sus |
|
|
B3Su
Data înscrierii: 08/Feb/2010 Ultima vizita: 30/Iul/2023 Mesaje: 12 Locație: Vaires sur Marne (Franta)
|
Trimis: Mar 09 Feb 2010 12:29:38 Titlul subiectului: Tram Paris linie T1 |
123437 |
|
Tramway de Paris. T1 Line "Saint Denis - Noisy le sec"
Bobigny le 31 janvier 2010.
tramvaiele "TFS "Alsthom".
TFS:TramFrançaisStandard "
série 100 année construction 1992
série 200 année construction 1995
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 09 Feb 2010 18:05:12 Titlul subiectului: |
123447 |
|
Tot de pe T1:
- foto 1-5: statia intermodala Bobigny - Pablo Picasso
- foto 6: interior
- foto 7-9: capatul de linie de la Noisy-le-Sec
(fotografii realizate pe 26 iulie 2009)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.71 kb |
Vizualizat: |
de 20728 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.55 kb |
Vizualizat: |
de 20728 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.21 kb |
Vizualizat: |
de 20728 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.26 kb |
Vizualizat: |
de 20728 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.48 kb |
Vizualizat: |
de 20728 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.93 kb |
Vizualizat: |
de 20728 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.72 kb |
Vizualizat: |
de 20728 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.02 kb |
Vizualizat: |
de 20728 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.27 kb |
Vizualizat: |
de 20728 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Feb 2010 20:35:53 Titlul subiectului: |
123642 |
|
Linia T3 - Pont du Garigliano - Porte d'Ivry, punere in exploatare - 2006, tramvaie Alstom Citadis 402.
- statia Stade Charléty (Porte de Gentilly), 27 iulie 2009
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.13 kb |
Vizualizat: |
de 20632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.8 kb |
Vizualizat: |
de 20632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.69 kb |
Vizualizat: |
de 20632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.24 kb |
Vizualizat: |
de 20632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.34 kb |
Vizualizat: |
de 20632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.66 kb |
Vizualizat: |
de 20632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
145.01 kb |
Vizualizat: |
de 20632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.91 kb |
Vizualizat: |
de 20632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.85 kb |
Vizualizat: |
de 20632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.6 kb |
Vizualizat: |
de 20632 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Feb 2010 20:44:53 Titlul subiectului: |
123643 |
|
- statia intermodala Porte d'Italie, 27 iulie 2009
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.68 kb |
Vizualizat: |
de 20630 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.85 kb |
Vizualizat: |
de 20630 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.09 kb |
Vizualizat: |
de 20630 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.9 kb |
Vizualizat: |
de 20630 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.71 kb |
Vizualizat: |
de 20630 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.85 kb |
Vizualizat: |
de 20630 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.52 kb |
Vizualizat: |
de 20630 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.97 kb |
Vizualizat: |
de 20630 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.5 kb |
Vizualizat: |
de 20630 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.06 kb |
Vizualizat: |
de 20630 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Feb 2010 10:48:57 Titlul subiectului: |
123653 |
|
Interior:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.2 kb |
Vizualizat: |
de 20596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.16 kb |
Vizualizat: |
de 20596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.62 kb |
Vizualizat: |
de 20596 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Feb 2010 10:54:46 Titlul subiectului: |
123654 |
|
Elemente de infrastructura (Porte d'Italie, Stade Charléty, Porte de Versailles):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.57 kb |
Vizualizat: |
de 20594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.98 kb |
Vizualizat: |
de 20594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.96 kb |
Vizualizat: |
de 20594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.79 kb |
Vizualizat: |
de 20594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.9 kb |
Vizualizat: |
de 20594 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Terry Ronald Lawson
Data înscrierii: 18/Noi/2007 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 120 Locație: Gosport (Marea Britanie)
|
Trimis: Mar 20 Apr 2010 12:32:00 Titlul subiectului: |
126054 |
|
During my visits to Paris when I was a schoolboy in the 1960s I saw the remarkable Renault Paris buses with a nose at the front and a balcony at the back! These very successful vehicles were in service for more than 35 years. There is a working example privately owned on the Isle of Wight. Two images of it follow. It is a 1935 Renault TN4F.
Descriere: |
1935 Renault TN4F at Havenstreet 4/10 |
|
Mărime fișier: |
155.75 kb |
Vizualizat: |
de 20343 ori |
|
Descriere: |
1935 Renault TN4F at Newport Quay (near the bus museum) 10/09 |
|
Mărime fișier: |
157.64 kb |
Vizualizat: |
de 20339 ori |
|
_________________ Terry Lawson
Public Transport Enthusiast |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 12:03:28 Titlul subiectului: |
132222 |
|
T2, La Défense, Alstom Citadis 402 431+439 (foto: 4 august 2010)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.79 kb |
Vizualizat: |
de 19890 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.56 kb |
Vizualizat: |
de 19890 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.92 kb |
Vizualizat: |
de 19890 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 12:51:29 Titlul subiectului: |
132225 |
|
Linia de tramvai T4 este operata de SNCF sub marca Transilien (reteaua de transport feroviar a SNCF din interiorul regiunii Île-de-France). Vagoanele sunt Siemens Avanto si pot functiona atat cu alimentare din reteaua feroviara de 25 kV c.a., cat si din reteaua de tramvai de 750 V c.c.
Vagonul TT02, Bondy (foto: 5 august 2010):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.31 kb |
Vizualizat: |
de 19888 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.78 kb |
Vizualizat: |
de 19888 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.15 kb |
Vizualizat: |
de 19888 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.27 kb |
Vizualizat: |
de 19888 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.38 kb |
Vizualizat: |
de 19888 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.28 kb |
Vizualizat: |
de 19888 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 12:55:42 Titlul subiectului: |
132226 |
|
Vagonul TT06, Bondy (foto: 5 august 2010):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.04 kb |
Vizualizat: |
de 19884 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.91 kb |
Vizualizat: |
de 19884 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Lun 04 Oct 2010 11:35:00 Titlul subiectului: |
134340 |
|
sab (in alt topic) a scris: | Metroul (ca si trenul dealtfel) nu "intoarce" prin "bucla de intoarcere". Deh, s-au inventat macazurile |
Ca fapt divers, vei fi poate surprins sa afli ca desi are 2 posturi de conducere, existe capete de linie in Paris unde metroul (inca) intoarce prin bucla.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 04 Oct 2010 22:10:58 Titlul subiectului: |
134378 |
|
Era ma demult o bucla (cu cateva peroane) la capatul vestic al liniei 10, inainte de prelungire, bucla care se intersecta cu alta linie.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
|