Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Calculator rute - transporturban.ro
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2010 23:48:38    Titlul subiectului: Calculator rute - transporturban.ro 123553

De aproximativ 6 luni lucrez, mai intens sau nu, la un proiect in care am investit ceva timp si munca, si de care sunt foarte entuziasmat... Este vorba de un planificator de rute, pe mijloace de transport in comun, momentan numai in Bucuresti.

Adresa la care poate fi vizitat este:
http://www.transporturban.ro sau http://beta.transporturban.ro

Momentan este in lucru, multe facilitati vor fi adaugate insa pe parcursul urmatoarelor 2-3 saptamani. Totusi, la momentul actual, trasee pot fi calculate, strazi pot fi cautate, mici setari pentru alegerea rutelor pot fi efectuate Smile. Liniile de metrou si tramvai sunt afisate in intregime, la autobuze/troleibuze se lucreaza de zor in continuare.

Apelez la dvs. pe aceasta cale pentru FEEDBACK: pareri, argumente pro/contra, sugestii, reclamatii, dorinte sau orice alta informatie pe care o considerati utila.

Interfata/design-ul site-ului incearca sa faca din navigarea acestuia o experienta cat mai placuta si mai facila. Panoul de control, aflat in partea stanga, va ajuta sa navigati harta, sa cautati strazi, sa selectati ce elemente vor fi afisate pe harta si, bineinteles, sa calculati ruta intre punctele de plecare / sosire alese de dvs.

Astept cu nerabdare raspunsurile voastre Smile

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 15:03:43    Titlul subiectului: 123570

Este un proiect interesant la care m-am gandit si eu, se baza pe algoritmul grafurilor al lui Dijkstra, dar din lipsa de timp nu am reusit sa-l concretizez

Sugestiile mele:
- alegerea punctelor de plecare / sosire sa fie facuta cu click oriunde pe harta, urmand ca softul sa identifice singur cele mai apropiate optiuni de statii
- raportarea unei liste cu traseul (nu numai grafic) - ex., traseu ipotetic: mergeti pe jos 250m pana la statia Gorjului / autobuzul 336 sau troleibuzul 61 pana la piata rosetti / ramaneti in statie si asteptati / troleibuzul 70 sau 92 pana la calea calarasilor / traversati / tramvaiul 40 pana la Patinoar Smile
- autofocus si autozoom pe traseul obtinut ca sa fie incadrat in intregime in pagina
- alternative de traseu, stiu ca in cele mai multe cazuri se calculeaza cel mai scurt drum ca distanta, dar in Bucuresti trebuie tinut cont de mai multi factori, sigur la alegerea userilor - pe default ar trebui facuta o medie a acestora:
1 distanta - drumul cel mai scurt
2 timp de asteptare - probabilitatea sa vina acel mijloc de transport pe un tronson, in functie de intervalele de succedare oficiale
3 cost - nr. de bilete, metrou, cu sau fara abonament, etc
4 viteza - tipul mijlocului de transport si probabilitatea medie de blocaje in trafic, degeaba e drumul cel mai scurt pe iuliu maniu daca e blocaj si stau o ora in trafic
5 comoditate - cat mai putine schimbari sau transbordari, traversari strazi sau mers pe jos, urcat / coborat scari
6 daca am avea orare fixate ca in tarile civilizate ai putea obtine si orele optime de calatorit pe anumite trasee, in functie de timpii de asteptare intre legaturi - asta deocamdata poate merge pentru preorasenesti, care fiind f rare, sunt respectate ca ore de plecari.

- planficare traseu cu mai multe opriri
- optiunile legaturi sincronizate pentru sosiri trenuri si avioane pentru cei care nu sunt din Bucuresti - statiile din jurul garilor si aeroporturilor

Mult succes in continuare!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 15:20:11    Titlul subiectului: 123571

In primul rand felicitari pentru proiect, e pur din hobby sau e parte a unei lucrari pentru facultate (posibil proiect de diploma) ?

Ca o prima schimbare care e probabil foarte usor de implementat as folosi culorile traditionale ITB/RATB pentru statii, si anume statiile de tramvai le-as colora intr-un rosu mai deschis, cam ca acela din sigla Tram Club din stanga-sus, in timp ce statiile de autobuz/troleibuz ar putea fi reprezentate printr-o culoare intre albastru si verde, de exemplu actuala culoare a statiilor de metrou.

Alte idei care cer ceva mai multa munca:
- La calcularea rutei as zice ca este mai putin importanta lista statiilor parcurse ci as afisa in schimb liniile folosite impreuna cu statiile de urcare si coborare;
- As redenumi site-ul din beta.transporturban.ro in bucuresti.transporturban.ro, in ideea unei posibile extinderi viitoare si la alte orase din tara;
- As face dezvoltarea pe un oras mai mic cu doar cateva linii de transport (in caz ca cunosti vreun astfel de oras) unde totul ar fi mai simplu; dupa ce softul e rezonabil de gata se poate trece si la Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 15:58:29    Titlul subiectului: 123573

In primul rand, multumesc pentru interesul aratat Smile
O sa incerc sa rapund la cat mai multe dintre intrebari / sugestii.

Proiectul nu are legatura cu facultatea, este doar o idee mai veche a mea, pe care am vrut sa o pun intai in practica in orasul natal, Ploiesti.
Insa, cand am ajuns la facultate in Bucuresti si m-am lovit de cateva ori de problema de a nu fi in stare sa ajung rapid intr-un loc complet necunoscut, mi-am zis ca e timpul sa actionez Smile Sunt sigur ca sunt si altii in situatia mea, in special studenti.

Flat:
- alegerea punctelor de plecare / sosire se poate face deja oriunde pe harta, si vor fi selectate statiile cele mai apropiate / optime.
- instructiunile pentru trasee si alternativele sunt in lucru chiar acum Smile in calcularea rutelor alternative intra absolut toate lucrurile pe care le-ai enumerat;

Intradevar, planificarea traseelor cu mai multe opriri nu este inca in plan.
Autozoom-ul pe traseul proaspat calculat este un lucru util, pe care cu siguranta il voi implementa Smile

stfp:
- culorile statiilor pot fi schimbate cu usurinta; voi avea grija de acest lucru, insa nu este o prioritate;
- cum am spus mai sus, lista statiilor e afisata momentan doar ca sa ma asigur eu ca nu am gresit ceva Smile Vor fi afisate instructiuni foarte detaliate.
- site-ul este numit beta.transporturban.ro temporar; cu un pic de noroc, va iesi din acest stadiu in maxim o saptamana. Denumirea de bucuresti.transporturban.ro va fi creata in momentul in care voi incepe dezvoltarea retelelor din alte orase Smile pana atunci, transporturban.ro va fi suficient.
- pe un oras mai mic nu isi are sensul dezvoltarea, intrucat acolo orientarea este mult mai usoara. Problema este in orasele mari, precum Bucuresti, Iasi, Timisoara, Brasov, orase pe care planuiesc sa le dezvolt ulterior.


Va astept cu alte intrebari Smile

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 17:33:06    Titlul subiectului: 123580

Raman la parerea mea ca ar fi mai simplu sa faci dezvoltarea soft-ului pe Ploiesti-ul natal care are mult mai putine linii, statii si complexitate cu un ordin de marime mai mica in general, plus ca acolo cunoscand orasul poti sa-ti dai seama cand rutele generate sunt corecte sau nu si sa modifici soft-ul cand genereaza rute care nu sunt optime.

Eu as zice sa amani iesirea din beta (sau 'lansarea' oficiala, ca sa zic asa) pana apuci sa mai bagi si inca 2-3 orase, astfel il poti prezenta ca un proiect 'national', care ar avea o alta anvergura fata de un proiect 'local' doar pentru Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 17:50:48    Titlul subiectului: 123582

Ideea e ca erorile in trasee apar doar in momentul editarii hartii de transport, nu din cauza algoritmului care calculeaza traseul. Deci este la fel de probabil sa nu am nici o eroare in Bucuresti, dar sa am in Ploiesti Smile
_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 23:10:35    Titlul subiectului: 123599

Logic, algoritmul este acelasi, nu va da rateuri nici la o schema cu 6 linii pentru un orasel mic, nici la o retea de 500 de linii.

Un exemplu de harta interactiva pe care eu o consider un fel de standard in domeniu este pagina RATP din Franta:
http://www.ratp.info/orienter/cv/carteidf.php?lang=uk

Ca un punct in plus pentru ei, nu numai Franta, dar toate tarile din jur au cam aceleasi sisteme de informare pentru transport in comun, de exemplu nu exista diferente majore intre indicatoarele de statie din Paris, Gent sau Amsterdam. Incet incet ar trebui sa ne aliniem si noi la acest stil, sa scapam de tablitele ruginite vopsite cu pensula si de hartile greoaie, indescifrabile..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Mar 16 Feb 2010 13:06:28    Titlul subiectului: 123752

Noutati:
- intre 2 puncte vor fi calculate mai multe trasee, dupa caz; numarul traseelor alternative poate varia de la 1 la 4-5; momentan nu sunt ordonate dupa nici un criteriu, si nu sunt furnizate informatii detaliate despre respectivele trasee... Aceasta functionalitate va fi disponibila incepand de joi / vineri.

Va rog, daca se poate, incercati sa calculati trasee intre locatii pe care le frecventati, si daca observati lucruri in neregula, comunicati-le aici Smile
Voi acorda foarte mare atentie feedback-ului primit.

Multumesc pentru ajutor.

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Feb 2010 19:34:43    Titlul subiectului: 123767

Vechiul soft al RATB-ului specifica si despre mersul pe jos. Adica de exemplu daca mergi cu ceva pana intr-un punct cum ar fi ASE, si trebuie sa iei ceva de la Romana cum ar fi autobuzul 381, distanta dintre cele doua puncte fiind foarte mica, aparea la variante si mersul pe jos de la ASE la Romana. Acest lucru este inclus in actualul soft ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Mar 16 Feb 2010 20:50:27    Titlul subiectului: 123773

Da, bineinteles Smile sunt zone cand se merge pe jos. Din pacate acest lucru nu este foarte clar la momentul actual, intrucat nu sunt furnizate indicatii exacte privind traseul Smile revino in 3-4 zile si ai sa fii uimit Razz
_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
theandy



Data înscrierii: 07/Apr/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2010
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Feb 2010 21:49:45    Titlul subiectului: 123822

reflexive, te felicit pentru ca ai incercat sa iei taurul de coarne si sa faci un planificator de transport. Citeam in timpul celebrei greve de la metrou, in ziarul de la metrou pe prima pagina, ca planificatorul de pe ratb.ro este complet inutilizabil si ma gandeam ce ar fi insemnat sa fie atunci un planificator functional pe care sa il descrie in ziar.

Eu lucrez la un proiect similar pe care l-am pus pe http://www.navibu.ro .Pe site planificatorul are reteaua cam pe la 50% insa chiar si asa te duce oriunde in Bucuresti. Puteti cauta folosind nume de statii sau adrese.

Atunci mi-am propus sa pot sa:
-atunci cand se poate merge cu mai multe linii sa le spun pe toate si sa consider ca intervalul de succedare este mai mic decat al fiecarei linii in parte
-combin metrou + RATB + mers pe jos
-gasesc un traseu cu schimbari cat mai putine ( asta este realizata partial din faptul ca adunand mersul pe jos si un nou intreval de succedare este mai dezavantajos decat continuarea unui traseu aparent mai lung dar acesta conditie nu e suficienta uneori )

Am reusit sa realizez plecand cu un algoritm Dijkstra/A*.

Acum imi propun sa pot sa planific un traseu la nivelul intregii tari. Cele doua diferente fundamentale fata de ce este pe navibu.ro ar fi sa pot pune mijloace de transport cu orar fix (CFR, Autobuze) si mersul pe jos sa fie calculat precis pe harta (acum este linie dreapta intre 2 puncte).

Desi proiectul tau este inca la inceput, din ce am observat cred ca principalul mod de a cauta trasee ar trebuie sa fie intre adrese si puncte de interes. Trebuie gandit cazul cel mai defavorabil, in care utilizatorul nu stie nimic despre destinatie (si poate nici despre punctul de plecare). El stie doar cum se numeste destinatia.

In al doilea rand, prezentarea traseului ar trebui sa se axeze pe linii si puncte de schimb si harta ar trebui sa fie nr.2. Si mie mi se pare mult mai usor de citit o harta, insa nu e valabil pentru toti.

In final, iti recomand sa iti faci o baza de date foarte mare cu puncte de interes.Te poate ajuta si Google cu Local search, insa pt Bucuresti se poate si mai bine. Daca ai un numar mare de utilizatori poti sa faci o schema pt punctele de interes de tip Google cu strazile in Romania: comunitatea face harti din entuziasm, Google se alege cu o harta oarecum buna, comunitatea ramane cu mana in fund Smile .

Dupa ce m-am jucat putin pe site iti reprosez urmatoarele Smile
- daca dau zoom sa vad tot judetul ilfov, stau foarte mult pana deseneaza toate statiile
- daca incerc sa caut un traseu de la romano-americana catre oriunde ma va duce cu tramvaiul 42 care are interval 1 ora. As muri inghetat in statie pana ar veni Smile
- daca incerc sa calculez de la Autogara Militari la Apusului nu ma asculta. Oricum nu ai pus 178 dar ma asteptam sa ma invarta cu 106 cumva.
- traseul de la Timpuri Noi la Sala Floreasca. Cel mai rapid este mers cu 19/323 pana la Tineretului dupa care metrou Aviatorilor si mers pe jos la sala. Este mai lung geografic dar nu dureaza mai mult de 30 de minute.

Andrei Stefan
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Joi 18 Feb 2010 00:27:23    Titlul subiectului: 123837

Ca sa ma scuz un pic, revin asupra faptului ca harta este incompleta, lipsesc multe trasee.

Utilizatorul poate cauta adrese sau puncte de interes folosind casuta "cauta adresa"... rezultatul cautarii poate fi setat ca punct de plecare / sosire...

Metoda grafica va fi intotdeauna la indemana oricui. alegerea punctelor direct pe harta iti da multa libertate.

Despre incetinirea de care vorbesti cand sunt vizualizate toate statiile, la zoom mic, pot spune ca se datoreaza si performantelor pc-ului utilizatorului, dar si datorita faptului ca numarul de statii inghesuit pe ecran in momentul acela este urias; poate fi dezactivata aratarea lor (sau doar a unora) din sectiunea "arata pe harta".

Momentan indicatiile pentru traseu nu sunt disponibile, pe harta inca nu sunt aratate diferitele etape ale drumului (culori diferite pentru trasee diferite, pentru mersul pe jos etc)

Ar mai fi multe de spus, dar e tarziu, sunt obosit si mi-am cam pierdut ordinea gandurilor Wink)

PS: Imi place si ce ai realizat tu, doar ca nu m-am descurcat sa plec din 2 locuri/adrese alese de mine, ci doar plecand de la statii al carui nume il cunoaste oricine, gen grozavesti - tineretului Neutral... imi place modul de detaliere al etapelor traseului... ceva in genul acela aveam si eu de gand sa realizez

Imi place cum ai nimerit tocmai zona cu apusului, unde intre statiile de acolo nu exista momentan nici o conexiune Very Happy de aceea nu este gasit nici un traseu Razz

Ai dreptate in legatura cu cautarea punctelor de interes, o sa fac o modificare mica in zona aia, pentru a evita confuzia Smile

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Sâm 20 Feb 2010 15:36:17    Titlul subiectului: 123909

Indicatii (destul de) detaliate pentru fiecare traseu, plus alte imbunatatiri minore Smile

Este posibila cautarea strazilor, cat si a punctelor de interes

Reamintesc faptul ca harta nu are acoperire completa, deci unele trasee pot parea eronate la prima vedere.

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Vin 26 Feb 2010 22:50:27    Titlul subiectului: 124113

Noi modificari / imbunatatiri:

- acuratete mai mare in calcularea traseelor
- rezolvarea catorva bug-uri minore
- adaugare cateva trasee noi (harta inca nu este completa!)
- adaugata optiunea "Complexitate cautare": ajustati slider-ul dupa preferinte; in functie de pozitia acestuia, cautarea traseelor se va face mai rapid (0.2 secunde) si se va genera un singur traseu, si poate dura pana la 10-15 secunde, dar va returna trasee mai exacte, si mai multe alternative.


Astept noi pareri Smile

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Joi 04 Mar 2010 00:33:20    Titlul subiectului: 124243

Noi update-uri:

- incadrare automata traseu in zona vizibila (conform dorintelor dvs. Razz);
- sortare trasee, dupa mai multe criterii, in ordinea in care sunt recomandate;
- alte mici ajustari.

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Mar 20 Apr 2010 22:27:56    Titlul subiectului: 126091

Noi ajustari, imbunatatiri, trasee noi Smile

In curand:
- trimitere traseu sub forma de link
- salvare traseu la favorite (presupune inregistrarea unui cont)
- statistici
- posibilitate marcare punct ca "home"; se pot calcula deci trasee direct din acest punct, catre oricare altul, ales pe harta.
- multe altele Smile

Am nevoie de suportul si parerile dvs. in continuare.

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Sâm 12 Iun 2010 16:16:36    Titlul subiectului: 128272

Mai multe rute, mai multe statii Smile

Totodata, cateva modificari (minore) de layout, si o functie binevenita, aceea de a putea trimite un traseu sub forma unui link. Tot ce trebuie sa faceti este sa copiati link-ul din adress bar-ul browserului, cum faceti in mod normal pentru orice link Smile

In scurt timp va exista posibilitatea trimiterii automate a link-ului prietenilor, pe e-mail, pe retelele de socializare etc

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BIGRED1984



Data înscrierii: 27/Iun/2007
Ultima vizita: 07/Sep/2016
Mesaje: 67
Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)

MesajTrimis: Dum 13 Iun 2010 23:35:36    Titlul subiectului: 128335

Felicitari pentru configurator.
Eu locuiesc in sudul Bucurestiului si am incercat sa vad cum arata zona mea, dar am observat lipsa unor trasee clasice, probabil sunt in dezvoltare.
Deci pentru sud-est nu stiu cum ai putea face un traseu fara 102; pe urma lipseste cel mai important troleu, 76 (vad ca 77 apare) si mai lipseste si 312.
Daca mai gasesc ceva, mai revin.

_________________
In me the WishMaster
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Joi 09 Sep 2010 15:46:24    Titlul subiectului: 133126

Acum ne puteti gasi si pe facebook!

Noutati, tips & tricks, updates si multe altele Wink

Va asteptam.

http://www.facebook.com/pages/Transport-Urban/123730984344496?ref=mf

Sectiunile site-ului au fost completate cu informatii, planificatorul poate fi accesat acum la adresele: http://www.transporturban.ro/ sau http://bucuresti.transporturban.ro/

Asteptam in continuare parerile si suportul dvs.

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Mar 11 Oct 2011 00:40:48    Titlul subiectului: V2! 149482

O noua versiune a planificatorului de rute a fost lansata astazi.

Facilitatile noi nici nu le voi mai discuta aici, sunt prea multe!

Versiunea beta poate fi accesata aici: http://v2.transporturban.ro/

Detalii despre imbunatatirile aduse le gasiti pe pagina de facebook: http://www.facebook.com/transporturban

Asteptam feedback-ul dvs.

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
reflexive



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 25/Iul/2013
Mesaje: 14
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2012 12:05:24    Titlul subiectului: 152056

V-am spus despre aplicatiile Android si iOS? (cea din urma va fi lansata in curand)

Ce facilitati ati mai vrea sa fie adaugate pe viitor?

Lasati-ne un mesaj pe site si urmariti noutatile pe pagina de facebook.

_________________
http://www.transporturban.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BIGRED1984



Data înscrierii: 27/Iun/2007
Ultima vizita: 07/Sep/2016
Mesaje: 67
Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2012 21:59:30    Titlul subiectului: 152121

Salut, am din nou o mica atentionare, daca nu te superi:

Tramvaiele 34, 19... vad ca apar la troleibuz (cel putin e acelasi icon) - probabil a fost bagat la alta categorie - tramvai suspendat, ceva - dar cred ca asta ar trebui sa se specifice, poate un alt icon ar fi mai potrivit, un tramvai/troleibuz cu un X pe el.
De exemplu in statia Piata Sudului / Soseaua Oltenitei apar atat 34 cat si 76, stiut fiind ca nu mai circula de mult si nici nu se preconizeaza prea curand o reactivare.

Toate bune

_________________
In me the WishMaster
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 13 Iun 2012 08:37:38    Titlul subiectului: 156485

Iata ca aplicatia creata de cei 2 a reusit sa atraga atentia, acum inclusiv RATB-ul pare interesat de un parteneriat cu ei:

http://www.forbes.ro/Cel-mai-scurt-drum_0_4481.html

"Cel mai scurt drum

11 iunie 2012

Autor: Sabrina Răileanu

Cum poate telefonul tău mobil să schimbe transportul în comun din orașul în care locuiești? Doi tineri absolvenți de facultate au un plan..

Plouă îndărătnic de ceva vreme peste București, însă la Basarab oamenii se plimbă liniștiți dintr-o parte în alta a peronului, ocrotiți de cupola de sticlă. Față de restul stațiilor de tramvai, în care, chiar în momentul acesta, mii de bucureșteni se apără de ploaie și de frig cum pot, stația Basarab, în care Primăria Capitalei a investit 4 milioane de euro, arată cu totul altfel. Tudor Iliescu și Emil Dăncescu n-au mai fost pe aici de când stația s-a redeschis, acum mai puțin de o lună, așa că prima lor grijă e să dea o tură pe ambele peroane. „Trebuie să vezi asta!”, exclamă Tudor, frenetic, la întoarcere.

„L-am văzut mai devreme și ne-am minunat”, spune el căutând din priviri panoul interactiv de informare pe care l-au văzut cu câteva minute înainte. „E culmea tehnologică a stației ăsteia de tramvai: un ditamai ecranul digital – care nu vreau să mă gândesc cât a costat! –, pe care e afișată o hartă statică a rețelei de transport a RATB-ului. Asta e tot! Nici măcar touchscreen nu are!”, exclamă el, fără să-i vină să creadă. Odată ajunși în fața panoului, ne întâlnim în schimb cu un ecran negru, inert. „Eh, pesemne c-a funcționat prea mult!”, exclamă amândoi, resemnați.

Emil, 23 ani, tocmai ce-și pregătește zilele acestea lucrarea de licență la Politehnica, în timp ce Tudor, tot 23 ani, care a terminat Facultatea de Studii Europene din cadrul Universității București, lucrează la o companie de prospecțiuni petroliere. Sunt prieteni din copilărie și, când au schimbat amândoi Ploieștiul natal pe Capitală, cu patru ani în urmă, spun că au fost chiauni vreme de un an sau mai bine. Bucureștiul era plin de oportunități, e adevărat, dar în același timp – mare, neprietenos și alambicat. O vreme s-au descurcat prin oraș precum turiștii: cu o hartă mare cât o zi de post în mâini și cu ochii în patru după străduțe și indicatoare. Dar până când poți să tot străbați orașul așa?

În vara de după primul an de facultate, Emil a hotărât să ia problema în propriile mâini. Nu mai mergea așa. Bucureștiul are una dintre cele mai dense rețele de transport în comun de suprafață din Europa, aceasta fiind a patra cea mai mare de pe continent. În același timp, orașul e unul încurcat, cu străduțe sau chiar bulevarde mari nesemnalizate și greu accesibile, care dau bătăi de cap oricui care n-a petrecut ani în șir străbătându-le de la un cap la altul. Bucureștiul avea nevoie de un planificator de rute, la fel ca toate celelalte mari capitale europene.

Așa că, într-una dintre zilele din vara lui 2009, Emil a hotărât că trebuie să se apuce să facă el unul. Și-a dat seama repede că e prea multă muncă pentru un singur om, așa că l-a sunat pe Tudor. Au urmat câteva luni de muncă asiduă, iar prima versiune a TransportUrban.ro a fost lansată la 1 ianuarie 2010. În acel moment, recunosc ei, n-aveau niciun gând serios de monetizare a platformei. O făcuseră pentru că trebuia făcută. Așa se explică de ce, de la lansare și până azi, n-au promovat-o în niciun fel: nu tu campanie de marketing, nu tu acțiuni de PR, comunicate de presă. Cu toate acestea, azi, în jur de 36.000 de vizitatori unici le folosesc planificatorul de pe telefon sau computer.

Lucrurile au început să devină serioase în toamna anului trecut, când s-au hotărât să își înscrie platforma în competiția Pepsi Refresh, a cărei miză era selectarea unui proiect care ar putea schimba în bine viața locuitorilor orașelor din România.

Au pierdut la mustață investiția de 20.000 de dolari, care le-ar fi permis extinderea și în alte orașe din țară, clasându-se pe locul doi. Dar le-a rămas ideea: de ce doar București?

În plus, competiția le-a adus un adevărat boom de trafic, numărul vizitatorilor urcând brusc de la 100 la 1.000 de vizitatori unici pe site pe zi. Atunci au știut că au ceva solid și s-au hotărât să se concentreze cât se poate de serios pe proiect. Au dezvoltat aplicația de Android – care a atins în doar 6 luni de existență 16.000 de descărcări –, cea de Windows Phone și pe cea de iOS, care așteaptă zilele acestea aprobarea Apple. Dar, cel mai important, au început să se gândească la cum să dezvolte niște parteneriate care să îi ajute să își ducă proiectul la următorul nivel.

„RATB-ul e pe lista noastră de câteva luni”, spune Emil. „Nu știu ce anume așteptam, ne făceam curaj, nu știu. Tot voiam să facem ceva mai bine, țineam să facem o impresie bună.” Prezentarea pentru RATB era într-o fază finală și în sfârșit se pregăteau să le trimită un e-mail când, într-o dimineață, Emil și-a verificat inbox-ul. „Când am văzut cine era expeditorul primului e-mail din listă, nici n-am apucat bine să citesc mesajul, îmi transpirase mâna pe telefon”, spune Emil. „L-am sunat pe Tudor în secunda doi. Ghici cine ne-a contactat!” „Cine?”, l-a întrebat el. „RATB-ul!!”

Dan Horhoianu, șeful S.I.E.A.R. din cadrul RATB, spune că a dat peste TransportUrban din întâmplare. „Pur și simplu căutam o hartă interactivă pentru București… și am găsit… mai mult.” Astăzi, regia autonomă discută cu cei doi antreprenori despre un parteneriat care i-ar permite acesteia să se folosească de serviciul dezvoltat de ei pentru a populariza transportul în comun în Capitală și a ușura viețile turiștilor din București. Însă Tudor spune că nu vor lua bani de la RATB. Nici nu vor așa ceva.

Monetizarea aplicației lor rămâne însă o problemă. Deși au muncit la ea aproape doi ani, aplicația e gratuită. „La noi, e presiunea mai mare să faci o aplicație gratuită decât afară”, spune Emil. „În alte părți, dacă ai făcut o aplicație cu adevărat utilă, lumea o cumpără. La noi de-abia se descarcă cele gratuite.” Alternativa evidentă sunt veniturile din publicitate. „Să zicem că ajungem la baza de utilizatori la care sperăm – 300.000 de utilizatori din toată țara. La un nivel de genul ăsta, teoretic, ai putea să trăiești din publicitate”, spune Tudor. „Însă s-ar putea ca veniturile să nu fie totuși suficiente și oricum n-am vrea să stricăm aplicația cu publicitate excesivă.” Și atunci? Ce pot face doi antreprenori care au dezvoltat un serviciu pentru care există cerere?

„Ce părere ai avea dacă ai putea să cumperi biletele de autobuz direct din aplicație?”, spune Tudor, zâmbind pieziș. Ar putea deveni aplicația lor o platformă all-in-one, pentru toate problemele legate de transportul în comun? „Nu știm, ne jucăm cu diferite variante”, spune el. Una dintre variante e să dezvolte o funcționalitate adiacentă, care să îți arate permanent, pe hartă, unde se află autobuzul tău. Dacă e în întârziere, în loc să îl aștepți în stație, în ploaie, poți să îți permiți să mai zăbovești în casă 5 minute la cafea. „Planul nostru e să facem în așa fel încât să atragem călătorii, dar să oferim și soluții transportatorilor. Aici e adevăratul potențial de business”, spune Tudor.

TransportUrban s-ar putea dovedi astfel un adevărat cal troian într-un sistem greu de penetrat și la fel de greu de modernizat.

„Instituțiile astea de stat, cum sunt regiile autonome de transport, n-au ce face”, continuă el. „E în ADN-ul lor să se miște greu. Prind greu de veste de noile tehnologii și cheltuiesc banii aiurea pe chestii care nu mai au sens. Poate că noi vom reuși să folosim asta în avantajul nostru, pentru a-i aduce noi cumva în secolul XXI”, spune Tudor, în timp ce trecem din nou pe lângă panoul interactiv al cărui ecran rămâne, în continuare, negru.

PLANIFICATOARELE DE RUTE au devenit unele dintre cele mai folosite programe de software din întreaga lume, odată cu răspândirea Google Maps și a smartphone-urilor ce permit localizarea utilizatorului și accesul permanent la internet.

BUCUREȘTIUL ARE una dintre cele mai dense rețele de transport în comun de suprafață din Europa: doar în rețeaua RATB sunt 2.019 stații de oprire. Metroul, cu cele patru magistrale ale sale, mai adaugă la acestea alte 51.

PÂNĂ LA SFÂRȘITUL ANULUI, aplicația va fi disponibilă și în alte șase mari orașe din România: Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Brașov, Craiova. „Targetăm în primul rând orașele-centre universitare și cu potențial turistic”, spun ei.

TRANSPORTURBAN A PRIMIT până acum cinci oferte serioase de la diverși investitori din zona aplicațiilor mobile. Cea mai consistentă a fost în jurul a 50.000 de euro pentru un procent din aplicație.

„O FACILITATE SUPLIMENTARĂ care să îți permită să urmărești în timp real, pe hartă, avansul autobuzului pe care îl aștepți, asta ne dorim să ajungem să implementăm în viitor în aplicație”, spune Tudor Iliescu."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TudorIliescu



Data înscrierii: 12/Oct/2011
Ultima vizita: 22/Mai/2014
Mesaje: 12
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Iun 2012 14:36:59    Titlul subiectului: 156503

Mulțumim! Very Happy

Avînd în vedere că sunteți, cei de pe acest forum, cei mai în măsură să evaluați un produs/serviciu legat de transportul public, așteptăm cu mult interes sugestiile dvs. Noi continuăm să lucrăm pentru dezvoltarea aplicației Transport Urban și pentru accesibilizarea transportului public din România.

Cu prietenie,
Tudor Iliescu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TudorIliescu



Data înscrierii: 12/Oct/2011
Ultima vizita: 22/Mai/2014
Mesaje: 12
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 01 Oct 2012 15:46:02    Titlul subiectului: 159373

Dragi colegi de forum,

Avem o veste foarte mare. În următoarea perioadă ne vom integra cu Simplus, companie de top în plățile mobile. Împreună vom dezvolta proiectul Transport Urban și aduce la un nivel pe care, pînă de curînd, doar îl visam.

Extras din postarea de pe blogul nostru:
"Visăm la o aplicație care să îți spună cînd sosește autobuzul în stație și cînd să cobori, o aplicație din care să cumperi titluri de călătorie adaptate nevoilor de mobilitate, o aplicație care să-ți ofere toate informațiile de care ai nevoie atunci cînd ieși în oraș, o aplicație care să-ți spună cînd se modifică traseele tale favorite. Bineînțeles, toate aceste facilități disponibile în cît mai multe orașe din România."

Ne puteți urmări pe Facebook și ne puteți scrie prin formularul de contact de pe site. Așteptăm, ca de obicei, opiniile și sugestiile dvs.

Să auzim de bine,
Tudor Iliescu
Responsabil Dezvoltare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community