Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 13:48:20 Titlul subiectului: Israel : Transportul in comun |
5489 |
|
Transportul in comun in ISRAEL / Geografie
Dupa infiintarea statului Israel (pe 14 Mai 1948), s-au reunit toate societatile de transport existente la acea data.
Pana astazi, transportul de baza este efectuat cu ajutorul autobuzelor.
Din punct de vedere organizatoric al transportului, Israelul a fost impartit in 9 regiuni.
1
Zona orasului "Tel Aviv - Iafo" si imprejurimile imediate, care include si orasele Ramat-Gan, Bnei-Brac, Petah-Ticva, Chiriat-Ono, Bat-Iam, Hulon, etc.
2
Zona "Șfeila", care reprezinta zona oraselor Lod, Ramle, Rehovot si Rișon-Lețion
3
Zona de sud, care include toata zona de la orasele Așdod, Așkelon si
Ber-Șeva (in nord) si pana la orasul Eilat (in sud)
4
Zona "Ierusalim" (=Ierușalaim=Jerusalem), care include orasele Ierusalim(=Jerusalem) si Beit- Șemeș
5
Partea de sud a zonei "Șaron", care include orasele Ramat-Hașaron, Herțlia, Raanana, Kfar-Sava, Hod-Hașaron
6
Partea de centru zonei "Șaron", care include orasul Natania
7
Partea de nord a zonei "Șaron" care include orasul Hedera
8
Partea interna a zonei "Galil", care include orasele Națrat(=Nazaret), Tveria (=Tiberias), Țfat (=Safad), Chiriat-Șmona, Zihron-Iaacov, Afula
9
Partea litorala a zonei "Galil", care include orasele Haifa, Aco(=Acre) si Naharia
Pana la privatizarea in masa a transportului public (din anii '90), peste 90 la suta din transportul in comun era centralizat in doua companii: "Dan"
si "Egged" (pronuntat [Eghed]).
Societatea "Dan" era preconizata sa deserveasca blocul (zona) Dan (in ebraica: Guș Dan), care include orasul Tel-Aviv si majoritatea celorlalte orase din zona 1.
Societatea "Egged" era preconizata sa deserveasca restul Israelului, adica atat zonele 2-9, cat si legaturile dintre ele si blocul "Dan".
_________________ ENG(tram)=ROM(vai)
Ultima modificare efectuată falizwim la Joi 08 Dec 2005 12:24:29, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 14:53:29 Titlul subiectului: Transportul in comun in ISRAEL / Numere de linii |
5497 |
|
Transportul in comun in Israel / "O linioara pierduta" intr-o "noapte furtunoasa"
Pentru o simpla orientare, din punct de vedere al marimii aproximative, societatea "Dan" (initiala) si blocul Dan (ca zona), corespundeau ITB-ului si orasului Bucuresti.
Numerele de linii de pana la doua cifre (1:99), erau folosite in cadrul trasportului urban si in cadrul trasportului intr-o anumita zona.
Numerele de linii de 3 cifre sunt folosite la liniile interurbane.
Inceputul dezordinei
Societatea "Dan" a folosit (pana la sfarsitul anilor '80) numai numere de 2 cifre. Din lipsa de numere libere au hotarat sa ceara aprobarea Ministerului Transporturilor pentru trecerea (in cazuri izolate) si la 3 cifre.
Din lipsa se rabdare, pana au primit aprobarea, au decis insa, sa inceapa sa foloseasca aceleasi numere de linii (de pana la doua cifre) in diferite locuri. Astazi au vreo cinci linii "1" diferite, vreo trei linii "6", etc.
Ca sa aveti o notiune de "lipsa de notiune", imaginati-va ce s-ar intampla daca toate liniile din Militari, Colentina, Ghencea, Pantelimon, Pipera, Berceni (care incep si se termina in acelasi cartier) ar fi numerotate - sa zicem - de la 1 la 10. Lipseste numai Caragiale in ebraica
Ulterior, au transformat si liniile "barate" in 100+ (de exemplu 49 barat a devenit 149, 86 barat a devenit 186, etc.). Ulterior, un alt 86 barat a devenit 286, si ... "Eu cu cine calatoresc " (In romana "Eu cu cine votez ")
Logica initiala a liniilor "Egged":
Prima cifra reprezenta zona careia ii apartinea statia initiala a liniei.
A treia cifra reprezenta zona careia ii apartinea statia finala a liniei.
A doua cifra reprezenta zona careia ii apartinea axa principala de legatura a traseului.
Exemplu:
201 - Rehovot - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
301 - Așkelon - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
401 - Ierusalim - Tel Aviv (soseaua de pe litoral nu este relevanta)
501 - Herțlia - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
601 - Natania - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
701 - Hedera - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
901 - Haifa - Tel Aviv (prin soseaua de pe litoral)
Singura linie speciala (deservita in paralel si de "Dan" si de "Egged") este
linia 400 (Ierusalim - Bnei-Brac).
Cu timpul, dezordinea a ajuns si aici, si dupa vreo 4-5 decenii
orice legatura intre numerele de linii si principiul de baza este complect ... intamplatoare.
Exemplu elementar :
550 - Arad - Bnei-Brac
551 - Tel-Aviv - Herțlia (astazi scurtat pe ruta Petah-Ticva - Raanana - Herțlia)
552 - Petah-Ticva - Ramat Hașaron - Herțlia
Exemplu si mai "chinezesc" de doua linii "Egged" diferite, dar cu acelasi numar
280 - Tel-Aviv - Așdod
280 - Elad - Bnei-Brac
_________________ ENG(tram)=ROM(vai)
Ultima modificare efectuată de către falizwim la Mar 06 Dec 2005 22:00:52, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 21:31:11 Titlul subiectului: Transportul in comun in Israel / Talcioc de ... autobuze |
5561 |
|
In anii '90 a inceput procesul de privatizare "in stil mare".
Actualmente sunt vreo 24 de companii si fiecare dintre ele si-a facut o
"mini-nationalizare" a unor zone care au apartinut lui "Dan" si/sau "Egged".
Concluzie:Fiecare importa ce vrea
Exemple: MAN, MERCEDES, VOLVO, SCANIA, etc.
Cele mai bune sunt MERCEDES, dar sunt si cele mai scumpe.
Ultimile LEYLAND-uri au fost trimise in anii '80 in Africa, Burma si Tailanda la mana a doua. MERCEDES-urile vechi (foste in Tara Sfanta) se invartesc pe la Moscova din anii '90.
Cei mai pagubiti "pe plan de lunga durata" au fost englezii
cu LEYLAND-urile lor. Dupa razboiul din 1973, au hotarat sa nu mai vanda
LEYLAND-uri Israelului, ca sa poata sa continue sa primeasca petrolul de
la arabi. Astazi, cand toata Europa aduce autobuze in Israel, englezii stau si se uita cu limba afara, ca "mitza" in calendar.
Pacat ca nu sunt multi precum soferul din poza de mai jos
Lucreaza pe linia 564 (intre orasul Kfar-Sava si spitalul Tel-Hashomer.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.35 kb |
Vizualizat: |
de 32916 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 07 Dec 2005 09:52:41 Titlul subiectului: Re: Transportul in comun in ISRAEL / Sofer ideal (la propriu |
5610 |
|
falizwim a scris: | Pacat ca nu sunt multi precum soferul din poza de mai jos
Lucreaza pe linia 564 (intre orasul Kfar-Sava si spitalul Tel-Hashomer. | Cum e in Israel cu pozele ?
Se pot face poze la mijloacele de transport ? Se pot face poze in garaje ?
Eu am fost intr'o tara invecinata, nu am facut poze la mijloace de transport, dar erau locuri (cam multe) unde nu era indicat sa faci poze. falizwim a scris: | Cei mai pagubiti "pe plan de lunga durata" au fost englezii
cu LEYLAND-urile lor. Dupa razboiul din 1973, au hotarat sa nu mai vanda
LEYLAND-uri Israelului... | Dar Leyland nu era fabricat si in Israel de Merkavim ?
Adica, nu aveau licenta de fabricatie ? Romanii nu au fabricat sub licenta MAN ?
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Mie 07 Dec 2005 14:47:30 Titlul subiectului: Re: Transportul in comun in ISRAEL / Sofer ideal (la propriu |
5635 |
|
Tom a scris: | Dar Leyland nu era fabricat si in Israel de Merkavim ?
Adica, nu aveau licenta de fabricatie ? Romanii nu au fabricat sub licenta MAN ? | Structurile LEYLAND-urilor erau fabricate in Anglia, aduse de acolo, si numai caroseria era facuta si asamblata la fabrica MERKAVIM din Israel.
Pe acel timp, fabrica era la Petah-Ticva, dar astazi e mutata la Caesarea.
Este o "mica" deosebire intre fabricare si asamblare. Azi si fabrica de la Caesarea asambleaza MAN-uri (printre altele).
_________________ ENG(tram)=ROM(vai) |
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Joi 08 Dec 2005 12:10:18 Titlul subiectului: Transportul in comun in ISRAEL / Privatizare |
5745 |
|
Transportul in comun in ISRAEL / Societati de toate pentru toti
La inceput au fuctionat societati particulare numai urbane si doar in orasele Nazaret si Ber-Șeva.
Dupa aceea, au inceput toate sa se infrupte din "prajitura":
BEITAR a luat axa Beitar - Ierusalim.
CAVIM a luat orasele Chiriat-Ono (zona 1) si Afula (zona 8 ).
CONNEX a luat axa dintre zonele 1 si 3 inspre Așdod.
EGGED-TAAVURA a luat axa Tel-Aviv - Bnei-Brac - Elad.
MARGALIT a luat axa Tel-Aviv - Modiin.
METRODAN a luat axa Tel-Aviv - Ber-Șeva.
METROPOLIN a luat partial axa dintre zonele 1 si 3 inspre Ber-Șeva.
NETIV-EXPRES a luat axa dintre zonele 6 si 7 si ulterior axa dintre zonele 8 si 9.
SUPERBUS a luat partial axa dintre zonele 1 si 2.
EGGED si DAN au ramas cu ... coada intre picioare.
Deoarece nu exista nicaieri doua societati care pot sa functioneze in paralel (adica sa se concureze una pe alta), de fapt guvernul a distrus prin mijloace politice societatile DAN si EGGED.
Cui ii pasa de transport
De ce ? A fost vreodata (vorba despre) transport
La societatea "Dan" sunt MAN urbane.
La societatea "Egged" sunt MERCEDES urbane.
La celelalte societati sunt sperante urbane.
_________________ ENG(tram)=ROM(vai) |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 09 Dec 2005 10:07:24 Titlul subiectului: |
5850 |
|
Dan si Egged sunt initiale ale unor cuvinte ca in cazul RATB, RATC, RATUC, ITB s.a. sau sunt nume proprii, gen Vasile, Gheorghe?
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Vin 09 Dec 2005 12:38:51 Titlul subiectului: |
5859 |
|
Catalin Ghita a scris: | Dan si Egged sunt initiale ale unor cuvinte ca in cazul RATB, RATC, RATUC, ITB s.a. sau sunt nume proprii, gen Vasile, Gheorghe? | DAN:
Zona (Blocul) "Dan" era deservit initial (90-95 la suta de societatea Dan si 5-10 la suta de societatea "Egged"). Aceasta este zona din jurul orasului Tel-Aviv.
Conform "Vechiului Testament", tribul Dan (unul din cei 12 fii ai lui Iacob) s-a asezat original in nordul Israelului, ulterior (si definitiv) mutandu-se in zona de centru (in actualul bloc "Dan", numit dupa acest trib).
OBS: Aceasta este si sursa numelor proprii Dan, Dana, Daniela, etc. din limba romana.
EGGED:
Cuvantul ebraic "egged" (pronuntat in romana: "eghed") este unul din sinonimele care inseamna "legatura". Din aceeasi familie este si cuvantul "agudah" (pronuntat: "aguda") care inseamna "organizatie".
In acest context, este vorba de un substantiv comun, care a trecut o reducere de inteles, devenind substantiv propriu.
_________________ ENG(tram)=ROM(vai) |
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 13:04:18 Titlul subiectului: 000000 |
6237 |
|
. . .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.89 kb |
Vizualizat: |
de 37326 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.42 kb |
Vizualizat: |
de 32916 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.4 kb |
Vizualizat: |
de 32916 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.09 kb |
Vizualizat: |
de 32916 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.13 kb |
Vizualizat: |
de 32912 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.18 kb |
Vizualizat: |
de 32912 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.48 kb |
Vizualizat: |
de 32912 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 20:35:26 Titlul subiectului: Muzeu istoric al companiei "EGGED" |
7023 |
|
La cea mai mare societate israeliana de transport in comun ("Egged"), s-a hotarat acum cativa ani ca sa se deschida muzeul "Egged", si din orice exemplar de autobuz care a circulat vreodata in cadrul companiei, sa se ia unul, sa se reconstituie ca nou-nout, si sa fie transformat in exemplar al muzeului.
In fata fiecarui exponat, s-a pus un stalp de statie, pe care insa figureaza toate datele tehnice ale autobuzului respectiv, inclusiv anii intre care acel model a fost in serviciu, si cate autobuze de acel fel erau. Toate exponatele au fost fotografiate si puse pe internet la adresa:
www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=2814
Deoarece muzeul este istoric, exemplarele care sunt in folosiinta astazi, nu sunt incluse mai sus. Pozele lor apar la adresa:
www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=1686
Apropo: Cu ce se ocupa (printre altele) directorul muzeului Bate tara-n lung si lat ca sa gaseasca rable aruncate ale putinelor exemplare care inca nu au fost reconsituite
P.S. Cine vrea fotografiile cu datele tehnice traduse in romana sub restrictia de uz personal si necomercializare, poate sa-mi trimita adresa sa de EMAIL.
_________________ ENG(tram)=ROM(vai) |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Ian 2006 23:10:41 Titlul subiectului: |
14012 |
|
La muzeul ăla se păsterază și vre-un "Leyland"?
Aș vrea să văd vre-un director de muzeu din România făcând ceea ce face cel din Israel (cel de care ai zis).
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Lun 22 Ian 2007 11:47:43 Titlul subiectului: Re: Transportul in comun in ISRAEL / Privatizare |
44386 |
|
nokia2010 a scris: | La muzeul ăla se păsterază și vre-un "Leyland"?
| Daca te vei uita la saitul al doilea (mentionat), care include autobuze istorice, vei putea vedea destule sub-tipuri de Leyland.
Daca, insa, il cauti specific pe cel care a functionat la Bucuresti, nu-l vei putea gasi deoarece a fost folosit numai pe liniile societatii "Dan". falizwim a scris: | Transportul in comun in ISRAEL / Societati de toate pentru toti - continuare |
Citat: | BEITAR a luat axa Beitar - Ierusalim. | ... si a fost schimbata de societatea [noua] ILIT din cauza nemultumirii calatorilor. Citat: | CAVIM a luat orasele Chiriat-Ono (zona 1) si Afula (zona 8 ). | ... si si-a adaugat si orasul Petah-Ticva (din zona 1).
_________________ ENG(tram)=ROM(vai) |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 22 Ian 2007 13:33:45 Titlul subiectului: |
44398 |
|
am observat o chestie mare finete: companiile Egged si Dan se recomanda reciproc in links. fair-play... rar mai vezi asa ceva in zilele noastre!
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Lun 19 Feb 2007 14:46:52 Titlul subiectului: |
76256 |
|
Acier a scris: | Egged si Dan se recomanda reciproc in links. fair-play ... rar mai vezi asa ceva in zilele noastre! | Ce-ai zice daca ai vedea societatea Nativ-Expres de la adresa:
www.nateevexpress.com
avand pe prima pagina linkurile tuturor societatilor de transport din Israel
_________________ ENG(tram)=ROM(vai) |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 19 Feb 2007 15:59:05 Titlul subiectului: |
76261 |
|
Ăsta e carosat în Israel? Parcă are design puțin diferit de un MB O 405 obișnuit
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Mie 21 Feb 2007 13:37:10 Titlul subiectului: trjjyj |
76383 |
|
OAB a scris: | Ăsta e carosat în Israel? Parcă are design puțin diferit de un MB O 405 obișnuit | Israelian get-beget
1. - 2. Acestea sunt primele caroserii paralele din Israel (made in IL si made in D), ale acordeonului de verde.
3. - 4. Ce face o societate de transport pentru pastrarea verdetii in mediul inconjurator Isi vopseste autobuzele in verde
5. - 6. Un alt exemplu de autobuze asamblate in paralel in D si in IL:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.19 kb |
Vizualizat: |
de 33424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.03 kb |
Vizualizat: |
de 33424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
7.01 kb |
Vizualizat: |
de 32904 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.52 kb |
Vizualizat: |
de 32904 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.52 kb |
Vizualizat: |
de 32904 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.84 kb |
Vizualizat: |
de 32904 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
|
Sus |
|
|
bgg
Data înscrierii: 05/Dec/2007 Ultima vizita: 09/Aug/2019 Mesaje: 4 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 13 Iun 2009 00:29:59 Titlul subiectului: |
112382 |
|
Proaspat facute, acum vreo trei saptamani. Merkavim, licenta MAN cred.
Soferii de pe autobuz au un stil foarte violent de condus. Daca nu stai pe scaun, te lovesti de toti peratii masinii, in special pe liniile periurbane.
De obicei am vazut ca se sta pe scaun, sunt foarte putini calatori in picioare. Am prins eu o cursa fara scaunul de rigoare si... nu a fost prea grozava, mai ales ca aveam si ceva bagaje cu mine.
|
|
Sus |
|
|
pigs
Data înscrierii: 17/Iul/2009 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 34 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Mar 2010 22:03:57 Titlul subiectului: |
124986 |
|
Si cateva poze cu singurele mijloace de transport in comun pe care le-am vazut in Bethleem. De altfel strazile inguste si pantele din Bethleem nu permit folosirea unor autobuze mari.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
254.34 kb |
Vizualizat: |
de 28355 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
305.04 kb |
Vizualizat: |
de 28355 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
284.19 kb |
Vizualizat: |
de 28355 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
387.38 kb |
Vizualizat: |
de 28355 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
391.92 kb |
Vizualizat: |
de 28355 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|