Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
lucian-crusher



Data înscrierii: 25/Iul/2008
Ultima vizita: 21/Dec/2010
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)

MesajTrimis: Mie 24 Mar 2010 09:45:47    Titlul subiectului: 124993

Cred ca intre Aurel Vlaicu si Aviatorilor distanta este mai mare de 1620 de metri Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Mie 24 Mar 2010 10:08:34    Titlul subiectului: 124995

Pe site-ul Metrorex, ei isi calculeaza distanta medie intre statii de 1,5 km. Este clar o aproximare rotunjita Laughing Pe de alta parte, intre 1,5 si 1,6 km nu e mare diferenta, poate difera modalitatea de calcul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Dum 28 Mar 2010 17:53:46    Titlul subiectului: 125110

Stie cineva care este data exacta, cand metroul a inceput sa circule automatizat (in afara perioadei de probe cand mai circulau trenuri si automatizat si clasic. Deci data in care pe M2 circulau numai pe ATP/ATO) pe sistemul ATP/ATO pe magistrala 2?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Mar 2010 22:56:35    Titlul subiectului: 125153

Pentru cine este interesat, am gasit pe internet instructia de semnalizare la Metrorex:
http://www.scritube.com/administratie/legislatie/INSTRUCTIA-DE-SEMNALIZARE94611513.php
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 21:09:51    Titlul subiectului: 126382

Foarte interesanta situatia cu macazul in X transformat in Y la intrarea in statia Politehnica, dinspre Eroilor. Ceea ce am vazut acolo, este ca s-a renuntat si la spatiile tehnice situate de cele doua parti ale macazului, unde mai stationa cate un utilaj (nu mai retin daca doar spatiul dinspre eroilor avea conexiune cu o linie, desi inclin sa cred ca doar acela dupa urmele ramase de la fostul macaz). Acel spatiu nu mai era util cumva? Chiar daca probabil acel mic utilaj nu a mai fost miscat de acolo de ani buni de zile, dar sa nu uitam ca era si singura dubla legatura intre cele doua sensuri pe tot parcursul tronsonului pana la Preciziei. Trebuie sa mentionez si incidentul de acum cateva luni din statia Gorjului, in care s-a circulat naveta pe un singur sens intre eroilor si politehnica, gararea facandu-se la linia 3 in eroilor, si totusi atunci exista macazul vechi in X la politehnica. Daca acum s-ar intampla ceva din nou, orice, inseamna ca va si mai interesant...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 22:12:56    Titlul subiectului: 126386

Probabil fiecare tren va face o pendula de cate o statie/maxim doua, de la Eroilor sau Politehnica pana la Preciziei; intre doua/maxim trei statii succesive fiind un singur tren, ba pe linia 1, ba pe linia 2, in stilul fermoarului. Evident, pentru calator ar fi dezastru. Ramane de vazut in viitorul apropiat, cand se va defecta vreo IVA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Apr 2010 08:08:43    Titlul subiectului: 126389

bogdaneftimie a scris:
Foarte interesanta situatia cu macazul in X transformat in Y la intrarea in statia Politehnica, dinspre Eroilor [..........]sa nu uitam ca era si singura dubla legatura intre cele doua sensuri pe tot parcursul tronsonului pana la Preciziei. Trebuie sa mentionez si incidentul de acum cateva luni din statia Gorjului, in care s-a circulat naveta pe un singur sens intre eroilor si politehnica, gararea facandu-se la linia 3 in eroilor, si totusi atunci exista macazul vechi in X la politehnica. Daca acum s-ar intampla ceva din nou, orice, inseamna ca va si mai interesant...
Garare la linia 3 la Eroilor ? Linia 3 este sensul M1care vine de la Grozavesti...
A ramas singurul sens care este folosit in mod curent in cazul vreunui eveniment. Nu o sa vedeti vreun metrou plecand de la peronul mic de la Eroilor si intrand pe contrasens la Politehnica, la fel cum nu o sa vedeti un metrou venind dispre Preciziei si folosind acel fir al macazului scos pentru a intra la linia 2 peronul mic la Eroilor...Asa ca acel fir al macazului era folosit extrem de rar. Ultima oara cand eu imi amintesc ca a fost folosit in mod curent este prin 1996-1998 cand s-a construit statia Gorjului, peronul nou spre oras. Atunci s-a facut transbordare la Armata Poporului, existand pendula Armata Poporului- Preciziei.
Cand va mai exista vreun incident se va proceda cum s-a procedat atunci cand s-a lucrat la sistemul ATP la Eroilor, adica de la linia1 peron central se va sosi si se va pleca inapoi spre Politehnica, urmand ca acolo sa se intre pe sensul normal. Sau se va pleca de la linia 2, ca pana acum 1 an cand M3 era limitat la Eroilor.
Pe de alta parte este adevarat ca ar fi trebuit sa existe prevazute din constructie mai multe macazuri, poate la fiecare statie, dar asta, la fel ca multe altele (amplasamentul statiilor, lungimea dintre ele, gurile de acces pe o singura parte, etc) fac parte din capitolul proasta proiectare a metroului..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 29 Apr 2010 11:20:16    Titlul subiectului: 126394

Ce s-a intamplat atunci a fost ca trenurile dinspre Preciziei au fost bagate la linia 3 in Eroilor, deoarece se circula doar pe firul Preciziei - Eroilor, celalalt fir fiind complet scos de sub alimentare electrica.

Tot atunci - pentru cateva ore bune - trenurile faceau pendula la linia 3, plecand inapoi spre preciziei tot de acolo si pe acelasi fir.

Am fost intr-unul din acele metrouri, si chiar m-am mirat de ce nu merge drept sa intre la peronul liniei 1 si in schimb face dreapta pe racordul spre linia 3... Parerea mea este ca, chiar daca sunt doar 5 statii pana la preciziei pentru moment, acestea sunt prea lungi pentru a nu avea macar un macaz
la 2-3 statii. Configuratia celui actual, este mai complicata pentru manevrele eventual necesare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Apr 2010 11:29:41    Titlul subiectului: 126396

Nu inteleg, aveau alimentare pe macazul pentru linia 3 dar nu aveau alimentare sa intre pe linia 1 ?
Pai si trenurile de pe M1 unde mai intrau ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Apr 2010 11:46:05    Titlul subiectului: 126398

Tot la linia 3. La Eroilor este o neglijenta a Metrorexului, nu inteleg de ce nu se poate pleca de la Liniile 1 si 3 spre Politehnica pe firul normal, exista gabarit pentru montarea unui macaz corespunzator. In alta ordine de idei, sunt de acord cu userul Sab, cu cat mai multe macaze cu atat mai bine in caz de urgente. Cel mai bine este intre GdN 1 si Victoriei (M 1).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 29 Apr 2010 12:14:14    Titlul subiectului: 126402

Mai este si o chestie, si anume este posibil sa se fi intrerupt alimentarea doar pe o portiune (aici nu stiu cum se face, pe segmente, pe toata linia - ma refer la Eroilor-Preciziei) sau doar de la iesirea din Eroilor spre Preciziei, si au ales sa faca jonctiunea la linia 3 - mai ales ca "deranjul" nu a dura decat cateva ore. Din observate, dar nu stiu daca are legatura sau nu, la statia Gorjului la capetele peroanelor sigur exista cablurile de joasa tensiune care alimenteaza sina 3 - si la fel trebuie sa existe oriunde se intrerupe sina 3 si/sau se schimba partea sinei in tunel/statie. Daca exista aceste conexiuni, nu este posibil sa se intrerupa doar pe acel segment, cum ar fi segmentul unui fir intr-o statie? Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Apr 2010 12:49:07    Titlul subiectului: 126403

Cel mai bine ne poate raspunde cineva din interior. Fiecare bucatica de sina III este alimentata separat, dar s-ar putea ca nu fiecare bucatica sa poata fi intrerupta independent. In oricecaz linia de la peron este independent alimentata de tunel. In tunel sina III pare a nu fi intrerupta deloc. Iar zona macazelor , acolo unde sunt multe bucati mici independente, cateodata de numai 2 metri, s-ar putea sa se poata opri curentul doar "in bloc" si nu pentru fiecare sectoraș in parte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
zombie_ro



Data înscrierii: 30/Mar/2010
Ultima vizita: 07/Noi/2013
Mesaje: 62
Locație: Bucuresti 2 (Iancului)-Brasov

MesajTrimis: Vin 30 Apr 2010 21:19:08    Titlul subiectului: 126456

Vad ca inca mai sunt probleme la Eroilor: azi metroul dinspre GN-Republica a stationat 2 minute la Semanatoarea si mai apoi a mers cu viteza melcului iar la intrarea in statia Eroilor a asteptat in tunel destul pana sa intre. Pana nu schimba astia tot sistemul de semnalizare si nu baga si pe tronsonul Preciziei-Anghel Saligny rame Bombardier, nu stiu cum vor imbina sitemul vechi cu cel nou Smile)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Mai 2010 12:34:45    Titlul subiectului: 126478

Nu sunt probleme, pur si simplu se circula mai des decat permite sistemul instalat recent.
Problema este ca au facut sistemul de semnalizare total aiurea, desi tocmai asta s-a vrut, sa se poata merge si cu IVA si cu BM simultan. Au scos semnalele de parcurs, astfel incat nu pot exista intervale mai mici intre trenuri. Asa ca la Eroilor se da liber abia dupa ce metroul anterior este la Izvor. Din practica am observat ca sub 3 min nu se pleaca din Eroilor.
Ceea ce mi se pare foarte ciudat este ca metroul de pe M3 stationeaza cateodata in tunel desi cel dinaintea lui (tot de pe M3) a plecat din statie de 2-3min, deci peronul este liber. Cred ca semnalul de la intrarea in statie este influentat si de M1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Iul 2010 03:05:45    Titlul subiectului: 129721

Deficienta este la logica automata de decizie care tren intra primul la Eroilor si care tren are apoi prioritate la intrare/plecare. Se studiaza inca de Bombardier spre corecta rezolvare.

Asa cum bine zice zombie_ro, logica actuala da prioritate absoluta trenurilor dinspre Industriilor, lasandu-i pe cei dinspre Semanatoarea sa astepte nedefinit eliberarea totala a traseului.

Sper ca am mai luminat ceva, chiar daca nu total.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Iul 2010 12:31:23    Titlul subiectului: 129737

Ce inseamna "logica automata de decizie" ? La Eroilor se pleaca automatizat, nu se pleaca la "semnal uman" ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Iul 2010 12:56:50    Titlul subiectului: 129739

Inseamna softul sistemului ATO.
La ora asta ATO-ul e pus in teren si functioneaza atat pe relatia Semanatoarea - Eroilor cat si pe Industriilor - Eroilor si e in faza de reglaje finale. (scuze pt denumirile vechi dar inca nu m-am obisnuit cu cele noi).
Persoana cea mai avizata pe tema ATO e Dl. ing Dunuta de la Metrorex.
Ar fi o idee sa incercati sa-l contactati pe site-ul Metrorex pentru explicatii amanuntite.
Eu ce-am stiut v-am zis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Iul 2010 06:30:40    Titlul subiectului: 129795

La Eroilor dupa parerea mea si care rezulta din numeroase observatii din teren, este vorba de un principiu cat se poate de evident si care nu tine de nici o logica automata de decizie si de nici un ATO si cu atat mai mult de d-l ing. Dunuta care cu siguranta nu si-a batut capul cu ce se intampla la Eroilor.
La Eroilor - cat si la Grigorescu de altfel, este acelasi lucru se merge in logica a doua reguli elementare, si anume :
- logica alternarii trenurilor
- in cazuri cu totul exceptionale cand se intampla ceva cu una din magistrale "se da drumul" la 2 sau chiar 3 trenuri de aceeasi directie. La Eroilor (ca la Grigorescu nu ai cum sa-ti dai seama) am vazut 3 trenuri la rand pentru directia Gdn si un tren spre Preciziei - chiar de mai multe ori.
Treaba asta - dupa parerea mea - tine de un operator cat se poate de uman care este "la butoane" si nu tine de vreun soft de calculator.
Totodata - dupa parerea mea - nu mi s-a parut nici o clipa ca vreuna din directii ar fi priveligiata fata de alta, ci tine strict de regula nr 1 expusa mai sus - regula alternantei.
Tot o parere personala, cred ca sosirea in statie concomitent a 2 trenuri sau lipsa vreunui tren mai mult timp, ceea ce strica aceasta alternanta tine mai mult de posibilitatea asigurarii unei frecvente multumitoare pe cele 2 magistrale in cauza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 19:24:10    Titlul subiectului: 129858

ATO inseamna Automatic Train Operation, adica exprimat simplist, un sistem de circulatie automata a trenurilor, in care interventia factorului uman e minimala, limitata doar la situatiile de exceptie.
In cazul concret discutat M1+M3 (circulatia pe o linie cu un parcurs comun si derivatii la ambele extremitati), mecanicul unui tren aflat la cap de linie seteaza parcursul dorit prin precizarea statiei terminus la care trenul trebuie sa ajunga, iar sistemul ATO conduce trenul tinand cont de toti parametrii liniei, viteze prescrise, timpi prescrisi de asteptare in statii, eventuale restrictii, etc. pentru o circulatie cat mai apropiata de trasa ideala.
Sistemul instalat pe M1+M3 este gandit astfel ca sa permita circulatia trenurilor pe oricare din traseele posibile intre cele 4 statii terminus ale M1+M3.
Evident ca softul sistemului trebuie sa prevada tratarea corecta a unei multitudini de situatii cand din varii motive circulatia iese din trasa ideala.
Nu sunt de loc lucruri asa de simple si in nici un caz nu se limiteaza la doua reguli elementare.
Dl. ing Dunuta este persoana responsabila din partea Metrorex de implementarea corecta de catre Bombardier Transportation Italy SpA a sistemului ATC (ATO+ATP) si departe de a nu-si bate capul are numeroase dureri de cap.
Rezolvarea corespunzatoare a durerilor dumnealui de cap inseamna implicit si rezolvarea durerilor noastre de cap in calitate de simplii calatori cu metroul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 19:33:54    Titlul subiectului: 129861

Ok, de acord, dar pierde-ti si tu timpul odata 3 ore la Eroilor si observa care este realitatea in teren. Aceasta realitate arata in felul urmator. :
La Eroilor regula de baza este regula alternantei. Nu o sa mai explic odata pe forum pentru ca risc sa plictisesc cititorii. Nu am putut sa deduc nici o secunda ca una din directii ar fi priveligiata, asa cum ai spus intr-o interventie anterioara. In cazul sosirii a 2 metrouri simultan in statie - iar acest lucru se intampla de multe ori - s-a dat liber celui care asigura alternanta.
Din nou apelez la userii care au studiat problema sa confirme / infirme ceea ce am spus eu aici. Eu nu prea mai circul in general cu metroul in ultima perioada, iar cu Eroilor nu am treaba chiar deloc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Sveik



Data înscrierii: 10/Feb/2010
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 1 - Giulesti

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 19:57:24    Titlul subiectului: 129864

Nu intotdeuna se asigura alternanta. Uneori pleaca 2 trenuri dinspre Gara si unul dinspre Industriilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 20:03:19    Titlul subiectului: 129865

Corect, dar cel de Industriilor nu este in statie. Nu cred ca ai vazut Industriilor in statie asteptand la peron doua metrouri de Gara. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 20:33:19    Titlul subiectului: 129869

Problema mai complicata e cea inversa, de intretesere a trenurilor care vin din din directii diferite.
Observatia lui andrei11 confirma tocmai existenta problemei pe care v-am adus-o la cunostinta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 14:42:20    Titlul subiectului: 130004

Se poate observa in acest filmulet:
http://www.youtube.com/watch?v=HpVyep2jdO8

o caseta care mi se pare ciudata, ca si locatie si forma, se observa la minutul 1:36. Care este rolul, scopul, sau la ce a servit aceasta caseta?

In continaure, se poate observa si peretele despartitor intre sensuri, care este la fel de ciudat ca si locatie, si conformatia, cu acele spatii libere de tip "usa". Nu este singurul loc pe traseu unde se pot observa.

Stie cineva daca au avut/au un rol anume? Ca si evacuare de personal/calatori in caz de forta majora nu cred ca poate fi cazul, pentru ca in acel loc sina a III-a este chiar langa zidul despartitor, ce face imposibila traversarea prin acele usi, in conditii de securitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 15:29:48    Titlul subiectului: 130010

Mie si mai ciudat, si comic in acelasi timp, mi se pare modul in care este filmat... Titlul filmuletului este "1 Decembrie - Linia de Centura", trenul intr-adevar merge pe aceasta directie dar... cu spatele si pe contrasens (cum bine se stie, pe acea portiune "contrasens" are alta semnificatie) Laughing Cum naiba vine asta? Laughing . Se vad si mecanici chiar, in cabina postului de comanda... A postat filmuletul derulat inapoi? Laughing

Golul pe care l-ai vazut, trecerea aceea in mijlocul interstatiei de la tunel circular la galerie rectangulara cu sensuri despartite de "perete cu usi" este foarte spectaculoasa si se vede foarte frumos si pe teren, pe viu Smile . E in interstatia 1 Decembrie - Policolor si este un fost put de lansare scut (PLS).

"Peretele cu usi" are rol strict in securitatea circulatiei si nu influenteaza structural rezistenta galeriilor. In cazuri de deraieri de trenuri, garnitura care a deraiat nu poate patrunde pe sensul celalalt, fiind oprita de acel perete. Peretii respectivi nu sunt montati peste tot in galerii, ci doar in anumite locuri (in special in zone cu macazuri sau in curbe). Rog a fi corectat daca gresesc.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.


Ultima modificare efectuată Kaustik la Mie 14 Iul 2010 15:52:06, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27  Următoare
Pagina 18 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community