Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Intentii de introducere a transportului cu troleibuze

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Lun 14 Aug 2006 17:34:37    Titlul subiectului: Intentii de introducere a transportului cu troleibuze 30864

Mega-planuri pentru metropola
Asociatia Zona Metropolitana Oradea isi face planuri cu "bataie lunga". Construirea de drumuri, introducerea alimentarii cu apa si a canalizarii in comunele limitrofe Oradiei, extinderea transportului public in zona metropolitana, gestionarea unitara a deseurilor, realizarea unor proiecte de agrement si introducerea unui sistem alternativ de producere si distributie a energiei termice constituie principalele teme de proiecte pentru urmatorii ani.
In perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si a disponibilizarii fondurilor structurale, Primaria Oradea a inceput sa elaboreze un concept strategic de dezvoltare, care va include intreaga zona metropolitana. Aceasta presupune elaborarea de proiecte si alocarea de fonduri, in principal pentru dezvoltarea si modernizarea infrastructurii (transport, mediu, energie).
Pentru perioada 2007-2013, Zona Metropolitana Oradea preconizeaza ca va elabora peste 100 de proiecte, dintre care unele menite pentru dezvoltarea concreta a teritoriului metropolitan. Potrivit Raportului prezentat de primarul Petru Filip consilierilor municipali, una dintre prioritatile majore ale ZMO o constituie fluidizarea traficului rutier in zona metropolitana, proiect care se va realiza in doua etape. In prima etapa este cuprinsa realizarea infrastructurii stradale pentru Bors, Santandrei, Nojorid si Sanmartin, iar in a doua etapa sunt incluse localitatile Osorhei, Paleu, Cetariu si Biharia. Proiectul vizeaza fluidizarea circulatiei auto de acces rutier regional si transfrontalier, prin realizarea unei rute de ocolire a aglomerarii din spatiul urbanistic comun extins al zonei metropolitane, precum si realizarea conexiunilor cu E60, DN79, DN74 si Autostrada Transilvania. Valoarea proiectului este estimata la 146 de milioane de euro.
Al doilea proiect vizat este alinierea Aeroportului Oradea la standardele internationale ale transportului aerian de marfuri si persoane, proiect a carui valoare se va ridica la aproximativ 30 de milioane de euro.
Aproape 200 de milioane de euro, in reteaua de apa si canalizare
Extinderea retelei de alimentare cu apa, canalizare si epurare a apelor uzate in intreaga zona metropolitana constituie o alta prioritate. Proiectul este deosebit de important si pentru atragerea de investitori in zona metropolitana, valoarea lui ridicandu-se la peste 192 de milioane de euro. Dezvoltarea transportului public in zona metropolitana, in vederea asigurarii mobilitatii fortei de munca locale, se subscrie aceleiasi idei de dezvoltare economica si sociala. Proiectul vizeaza modernizarea bazei de transport public urban si extinderea acestuia la nivel metropolitan cu 20 de tramvaie, 20 de autobuze, 50 de troleibuze si 30 de microbuze. In cadrul proiectului este prevazuta si dotarea mijloacelor de transport public de persoane cu sistem de monitorizare GPS. De asemenea, se intentioneaza automatizarea vanzarii de bilete si abonamente pentru transportul public metropolitan.
Paralel, proiectul vizeaza modernizarea statiilor de transport public cu autobuze, troleibuze si tramvaie, precum si dublarea capacitatii depourilor si a statiilor de asistenta tehnica pentru mijloacele de transport public. Valoarea proiectului este de aproximativ 10 milioane de euro.

Asociatia ZMO intentioneaza sa realizeze si un sistem de management integrat al gestionarii deseurilor in zona metropolitana prin colectarea si transportul deseurilor la noua halda functionala de pe teritoriul municipiului Oradea. In acelasi domeniu, se urmareste reabilitarea vechii halde de deseuri menajere a municipiului si introducerea acesteia in circuitul productiei de energie neconventionala. Acest proiect este legat de inchiderea vechii halde, de realizarea unei statii pentru obtinerea si prelucrarea biogazului, respectiv distributia acestuia in vederea utilizarii de catre agentii economici de pe platforma industriala din zona de vest a municipiului. Valoarea proiectului se situeaza sub trei milioane de euro.
Apa geotermala in loc de carbune
Un alt obiectiv aflat in atentia ZMO il constituie "circuitul apei si agrementului in zona metropolitana Oradea". Aici sunt incluse trei proiecte care vizeaza realizarea unui centru de agrement – Aqua Park – in comuna Sanmartin, amenajarea malurilor raului Crisul Repede pe intregul aliniament al zonei prin crearea de spatii de agrement, debarcadere si platforme pentru servicii specifice, respectiv reabilitarea si alinierea la standarde internationale a subzonei termale din Sanmartin (Baile Felix si 1 Mai). Aceste proiecte vor valora peste 30 de milioane de euro.
In fine, ultimul proiect prioritar pentru zona metropolitana, in urmatorii ani, il reprezinta realizarea unui "sistem modular integrat de producere si distributie energetica pentru asigurarea termoficarii alternative in municipiul Oradea, care sa asigure diminuarea ponderii actualului sistem bazat pe arderea carbunelui in vederea depoluarii zonei metropolitane Oradea si eficientizarii costurilor de consum". Proiectul prevede introducerea in toate punctele termice legate la reteaua de termoficare a municipiului, si care utilizeaza ca agent termic apa calda produsa ca urmare a arderii carbunelui, a apei geotermale si a gazului, prin retele de transport de distributie inelara, modulara si integrata, ca alternativa energetica de asigurare a termoficarii consumatorilor din municipiu si din comunele limitrofe care sunt cuprinse in ZMO. Acest sistem va utiliza ca agent termic principal apa geotermala, gazul avand rolul de a acoperi eventualele perioade de risc, cand se impun reabilitari punctuale ale forajelor. Valoarea proiectului este estimata la aproximativ 115 milioane de euro.
Marti 08.08.2006 (Mihaela Alexandru)
Realitatea Bihoreana
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fzcsm



Data înscrierii: 23/Feb/2010
Ultima vizita: 20/Iun/2010
Mesaje: 4
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 23 Feb 2010 20:06:18    Titlul subiectului: 124003

La noi se in Oradea se vorbeste sa se faca linii de troleibuz, dar multi privesc cu reticenta acest lucru din cauzaa traficului incredibil de mare in orele de varf.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 25 Mar 2010 12:15:19    Titlul subiectului: 125035

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Propuneri-introducerea-transportului-ecologic-Oradea_0_230977281.html

"Propuneri pentru introducerea transportului ecologic, după model maghiar, în Oradea

Andreea Costea

Miercuri 24 mar 2010

Odată cu inițiativa Regiei Autonome de Transport Local de a aloca bani pentru tramvaie ecologice, asociația Transira a venit cu propuneri de parteneriat cu regia de transport din Szeged. Transira atrage că se obțin fonduri europene pentru orașele care au transport electric și vor să apelze la tramvaie eco.

În Planul Integrat de Dezvoltare Urbană al Zonei Metropolitane Oradea se prevede Introducerea transportului ecologic cu troleibuzul. Conducerea OTL RA, a alocat în buget sumele necesare demarării studiilor de fezabilitate. Impulsionați de această inițiativă, asociația Transira vine în întâmpinarea administrației locale cu o propunere de a iniția un program de colaborare cu Regia de transport public din Szeged. „Specialiștii maghiari au o experiență deosebită în exploatarea rețelelor electrice (cale de rulare tramvaie și rețele de troleibuz, cu piese speciale de contact) și modernizarea tramvaielor și troleibuzelor. Din discuțiile pe care le-am purtat cu dumnealor, sunt dispuși să se implice în parteneriate cu diverse entități dornice de modernizare a transportului electric", se arată în comunicatul transmis de Transira. Membrii asociației atrag atenția că Oradea a deschis deja o punte de legătură cu societatea maghiară, prin aducerea omnibuzului din Szeged, cu prilejul sărbătoririi a 103 ani de transport public orădean
."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community