Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului clujean - Amintiri
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 09 Apr 2010 01:12:11    Titlul subiectului: Istoria transportului clujean - Amintiri 125577

Nu stiu cati ati mai vazut acest video, avand in vedere ca e de mult pe youtube, dar in acest colaj de 10 minute http://www.youtube.com/watch?v=joLktKlNUjE de filmari facute in centrul Clujului in septembrie 1989 se pot vedea mai multe mijloace de transport in comun. Mi-ar placea sa stiu de la cei care se pricep ce fel de marci erau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 09 Apr 2010 10:13:45    Titlul subiectului: 125592

Iata cateva, ii rog pe colegii mai "mari" sa ma corecteze daca gresesc:
03:34 Ikarus256
03:36 pare a fi o Karosa, nu sunt sigur
03:40 DAC 117E
03:41 Roman 112 (sau varianta de troleibuz, nu vad clar)
04:28 DAC 117UD pe gaz metan
07:25 DAC 112UD(M?)
07:35 DAC 117UD gaz metan
07:44 DAC 117UD
08:17 IK4 interventii
08:20 Timis (2?)
09:57 pare a fi botul unui DAC
10:12 DAC117UD

Interesant film, multumim.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 10 Apr 2010 01:56:10    Titlul subiectului: 125631

1. Troleibuzul "Roman" (de fapt DAC 112 E) era destinat transportului de marfa. Era ori 016, ori 020, ori un coleg de generatie cu acestea

2. DAC 117 UD cu rezervoare de gaz pare a fi din generatia 547-559 sau, poate, din generatia 572-574. Nu cred sa apartina seriei 487-497 dat fiind faptul ca acestea:
-aveau un ornament de forma unei sine, la cativa zeci de centimetri sub ferestrele laterale
-erau, deja, vopsite in rosu, trecand prin RK

3. DAC-ul 112 UDM este 523 ex 563. Circula pe liniile din Gruia; a fost achizitionat in 1986 iar pe masc din fata scria doar DAC 112 UD, fara "M", desi "M-ul face parte din denumirea completa a vehiculului
4. DAC-ul 117 UD care trece intre cel care filmeaza si 523 este 490, insa demult nu mai avea cutia de viteze originala (din 1985); a circulat o vreme cu o cutie de Roman iar apoi, cel putin 3 ani, cu o cutie de Ikarus 280. Se poate vedea acea "sina" de care zic

5. Timisul este format din doua vagoane de generatie diferita:
-vagonul din fata: numar de parc initial 27, devenit ulterior 014, apoi 14
-vagonul din spate: numar de parc initial 40, devenit 027 apoi 27
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 06:10:34    Titlul subiectului: 149286

O filmare cu vehicule de transport public realizata de Richard Lomas in 1996.
http://www.youtube.com/watch?v=qAO_iW20P74

Imi cer scuze daca s-a mai discutat undeva subiectul, dar am o nelamurire cu privire la tramvaiele Timis: cate cupluri au fost livrate la Cluj? 36 sau 38? Sursele germane (in speta, lucrarea Stadtverkehr in Rumänien 1992 de Axel Reuther, care se bazeaza inclusiv pe date de la RATUC) indica un numar total de 36 de garnituri (numerotate 01 - 72, cu numere impare la vagoanele motor si numere pare la remorci), din care 21 livrate in 1987 si 15 in 1988. In schimb, conform unor surse din RATUC, au existat 38 de astfel de cupluri, numerotate 01 - 76.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 18:22:17    Titlul subiectului: 149321

Intre paranteze e trecut numarul cu 3 cifre, provenit de la renumerotarea din 1991-1992; ulterior, a disparut zero-ul initial. Atentie la permutarile care au avut loc (si nu sunt toate)
01-02
03-04 (006); In 2002, 03-ul a devenit vagonul din fata a ramei 59
05-06
07-08 (vagonul din fata devenit 007; vagonul din spate nu stiu)
09-10 (vagonul din spate a intrat in componenta ramei 015)
11-12 (vagonul din spate a devenit 044)
13-14 (008); 08-ul de dupa anul 2000 nu e totuna cu 008 de atunci
15-16
17-18
19-20 (009)
Asta a fost primul lot, sosit la inaugurarea liniei de Tramvai. 10 rame Ulterior, dar tot in 1987 au sosit ina 3
21-22 (011)
23-24
25-26 (013)
In 1988 au intrat in circulatie cele mai multe garnituri dupa cum urmeaza
27-28 (e posibil ca aceasta sa fi venit in 1987 si sa fi intrat in circulatie mai tarziu); a devenit 014-014
29-30 (vagonul din fata, 015)
31-32 (016)
33-34
35-36 (023?)
37-38 (024)
39-40 (027)
41-42 (026)
43-44 (025)
45-46
Deci 23 de rame pana acum. Concomitent cu acestea au sosit si 5 tramaie V3A cu 5 usi: 101-105. Din acest motiv, cand s-a decis sa se numeroteze rama, nu vagoanele, s-a inceput cu 029, nu cu 024 cum ar fi fost de asteptat. Deci:
029-029 in loc de 47-48
030-030 in loc de 49-50
031-031 in loc de 51-52
032-032 in loc de 53-54
033-033 in loc de 55-56
Cand s-a revenit la modalitatea veche, s-a continuat cu 57. In decursul anului 1988, inafara tuturor tramvaielor mentionate, au mai sosit:
57-58 (035)
59-60 (034)
61-62 (037); exista un indiciu ca 61-le vechi a intrat in componenta lui 05)
In 1989:
63-64 (vagonul din fata a devenit 044)
65-66 (040)
67-68 (038)
69-70 (054)
71-72
73-74 (039)
75-76 (059); vagonul din fata a devenit, ulterior, 08 iar el din spate 59; astfel cele doua vagoane au intrat in componenta a doua rame diferite
77-78 (060)
concomitent cu achizitionarea a inca 18 tramvaie ITB: un V3A (106) si 17 V2A, numerotate de la 107 la 122

Deci, in total, 39 de rame Timis, de la 01 la 78 + 22 ITB-uri, numerotate 101-122

Tramvaiele ITB
101 (018)
102
103 (020)
104 (021)

Elemente necunoscute:

02. Vagonul din fata a facut parte, in mod cert din seria anterioara anului toamnei anului 1988. Dovada pozitia centrala scripetelui franghiei care trage pantograful din interior. Deoarece vagonul zacuse mult in depou, s-a scos scripetele vechi cu suport cu tot iar cand a fost repus in circulatie a trebuit a i se puna un scripete de tip nou. E o situatie similara cu 32-ul, care nu e altul decat 032-ul vechi De asemenea, asezarea lampilor pe doua siruri e un indiciu ca a fost fabricat inainte de 1989. Vagonul din spate, insa, avea lampile pe un sir, ceea ce indica o fabricare dupa septembrie 1988. La fel ca 033, 57-58 si toate vagoanele de la 63 incolo.

01. Nimic clar. Sa fie fostul 01-02? Nu am avut niciun indiciu in acest sens

05. Pozitia atipica (in imediata vecinatate a manometrului de aer) si culoarea butonului care actiona goarna este un indiciu ca vagonul din fata al ramei 05 ar putea fi fostul 61. De altfel, 037 nu mai circula cand a aparut 05, remorca acestuia fiind un fel de "vagon de lucru" folosit in depou

08-ul recent. Vagonul motor. Scripetele franghiei care trage pantograful era de tip vechi, dar pozitia intr-o parte (spre stanga) arata ca, de fapt, initial, era unul de tip nou. In plus, pe suportul in care se punea numarul de linie scria 059, ceea ce e un indiciu ca vagonul in cauza era fostul 75

Vagonul remorca. Nu am indicii clare din ce provine
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 19:04:02    Titlul subiectului: 149325

Multumesc foarte mult pentru aceste informatii. 2 precizari as vrea sa fac:

1. La Cluj nu au existat decat 16 V2A, nu 17. Au fost vandute la Iasi dupa revolutie. Cel putin in 1991 nu mai exista in circulatie nici unul.
2. Tramvaiul V3A 106 avea o particularitate interesanta, in sensul ca avea transformatoare pe segmentele A si C, nu pe A si B ca la restul seriei 101-105.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 06 Oct 2011 21:40:53    Titlul subiectului: 149332

Intr-adevar, au fost 16 V2A-uri (107-122), toate cu 4 usi iar ferestrele de pe elementii usilor erau dreptunghiulare, nu ovale. Altfel spus, aratau ca si fostul tramvai 4048 al RATB. Din pacate, comportamentul V3A-urilor, dar mai ales al V2A-urilor a lasat serios de dorit, motiv pentru care regia de transport clujeana a preferat sa mentina Timis-urile in circulatie.

Au fost reparate Timis-uri care au zacut in depou intre 2 si... aproape 5 ani. Deja in 1987 aparusera problemele: de exemplu vagonul 03 a circulat, o perioada, cu 14, semn ca 13-le si 04-le zaceau, deja, in depou. Si, cum am memorie la sunete, voi relata un fapt care arata preocuparea insuficienta a regiei clujene pentru tramvaie. Cand 03-ul circula impreuna cu 14, la 14 batea roata. Asta era spre sfarsitul lui 1987. In primavara lui 1992, deci dupa mai bine de 4 ani de inactivitate, cand a aparut rama 13-14, 14-le avea exact aceeasi bataie a rotii. Asta in conditiile in care, la autobuze si troleibuze lucrurile incepeau sa se imbunatateasca simtitor in raport cu perioada anterioara anului 1989.

Prima preocupare cu adevaat serioasa in domeniul tramvaielor e modernizarea asupa careia nu voi insista aici, avand in vedere ca exista un topic pe aceasa tema.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Oct 2011 07:32:52    Titlul subiectului: 149706

In 2005. Filmare de David Spencer:
http://www.youtube.com/watch?v=7QbMYukCDqs

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 21 Oct 2011 22:20:34    Titlul subiectului: 149766

La minutele 3: 30 - 3: 35 se poate auzi acel sunet caracteristic autobuzelor 112 UDM cu toba de esapament modificata. Autobuzul care se aude (imediat dupa troleibuzul 028) este din seria 640-650 (posibil 640) achizitionate in primavara lui 1996

Modificare tobelor de esapament a inceput in vara lui 1986 si a incetat, treptat, dupa 2003. cazuri izolate au mai fost, insa, si dupa. Caz concret, 659 care, pentru o perioada scurta de timp (in 2010) a avut sistemul de evacuare modificat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2011 19:43:06    Titlul subiectului: 151052

Sper ca nu a mai postat cineva clip-ul urmator; autobuze si troleibuze in 2011 in Cluj:
http://www.youtube.com/watch?v=gQuDX0LKS7Q&feature=watch_response

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Citelis



Data înscrierii: 01/Iul/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2012
Mesaje: 85
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 02 Ian 2012 18:40:10    Titlul subiectului: 151606

Imi poate spune cineva cate autobuze Dac 117 UD au mai fost dupa anul 2000, pe ce linii au circulat si cand au fost retrase ultimele, pentru ca in 2005 nu mai erau.
_________________
Fan convins Irisbus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 00:21:03    Titlul subiectului: 151622

223 circula sigur. Insa nu e vorba de 223 aparut in 1992, ci de 577 rebotezat 223 dupa a doua RK, care a avut loc la ISECO Targu Mures, in anul 1996. In acel an mai multe autobuze au facut "Rocada", autobuzul mai nou luand numarul celui vechi iar cel vechi mergea la RK si, cand se intorcea, lua numarul autobuzului (mai) nou. Deosebirea a fost ca, in cazul rocadei 577-223 si originalul 223, devenit 577 trecuse printr-o RK - insa nu la Tg Mures, ci la Cluj. 224 - cel din seria din 1992 care nu a suferit in urma rocadelor din 1996 - devenise autobuz pentru puscariasi; teoretic, trebuia sa prinda anul 2000; practic, nu e singurul autobuz disparut inainte de termen.

E posibil sa fi circulat si 225 (ex. 530) reparat, de asemenea, la ISECO; cutia e viteze nu mai era cea originala, ci luata de pe un IK 280. Nu mai stiu exact daca 556 (care trecuse prin ceva care poate fi considerat intre RC si RK in 1997) a prins sau nu anul 2000.

559 trecuse, in 1997, printr-o reparatie cel putin ciudata, dar nu mai stiu daca a prins sau nu anul 2000; Segmentului B i s-a inlocuit musamaua de pe podea si i s-a aplicat, in interior, un strat de vopsea direct pe rugina. Segmentului A insa, nu i s-a facut nimic care sa atraga atentia in mod deosebit. A mai fost un autobuz care a trecut printr-o reparatie similara, Ikarusul 205 (ex. 210), tot in 1997. Liniile deservite erau 29, 52, 43 si pana in 1998, si 34 si 48. Pe Grigorescu intrau mai rar.

Autobuzele SC 10 (indiferent ca sunt Saviem sau Renault) nu se comportau foarte bine cand trebuiau sa urce; nu ca DAC-urile 17 UD ar fi grozave la acest capitol, insa pe rutele unde sunt rampe iar fluxul de pasageri era mare, se utilizau si DAC-uri articulate
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Citelis



Data înscrierii: 01/Iul/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2012
Mesaje: 85
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 08 Ian 2012 10:34:19    Titlul subiectului: 151839

Puteau pastra seria de autobuze DAC 112 UDM 640-654, pentru ca se stia ca va incepe reabilitarea liniei de tramvai si ca vor fi necesare autobuze in locul tramvaielor. Aceste puteau fi trimise pe linile 9, 24 si 30 care au fost descoperite, pe 39 si 40 unde drumul este extrem de rau, iar in zilele nelucratoare puteau fi trimise chiar si pe linia 101. In trecut cand se faceau lucrari de intretinere la linia de tramvai circulau autobuze DAC 112 UDM si Ikarus 280.
_________________
Fan convins Irisbus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 08 Ian 2012 23:45:46    Titlul subiectului: 151847

DAC în Cluj-Napoca au circulat până în 2008 inclusiv și chiar 2009, apai au început treptat să dispară... Au venit Renaulturile.
_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2012 22:34:08    Titlul subiectului: 151987

DAC-urilor le-a trecut demult timpul...
Acum nu mai puteau fi folosite, fiind extenuate fizic, dar mai ales moral...
Decat cu DAC-ul, mai bine pe jos...
Iar iarna erau adevarate congelatoare, ce sa mai vorbim...
ADIOS Exclamation

_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2012 01:09:31    Titlul subiectului: 151991

Adios, adios dar puteau pastra unul așa de dragul amintirilor și a vremurilor trecute. Îl scoateau din circulație și îl puneau în consarvare... Dar chiar toate ? în fine asta e... Au rămas fotografiile.
_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 13 Mar 2012 01:11:22    Titlul subiectului: 154056

In slide-ul acesta de poze http://ziuadecj.realitatea.net/economie/cum-arata-clujul-dupa-50-de-ani-de-proiecte--86166.html (care nu prea au legatura cu articolul), am identificat 2 poze cu garaje de autobuze (sau troleibuze) de pe vremuri. E vorba de poza 3 din slide (trebuie dat click pe poza ca sa se vada tot), unde e cel de la intrarea in Marasti, de a carui existenta stiam, iar in ultima poza din slide, in Piata Cipariu, par sa fie garate masini si in interiorul complexului de cladiri ce au fost demolate (in zona catedralei in constructie), cat si pe latura sudica a pietei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 25 Iun 2012 19:38:15    Titlul subiectului: 156744

Imi poate spune cineva pana in ce an au circulat autobuzele DAC 117 UD, pentru ca intr-o poza a lui sisintea din anul 2006 din depoul Manastur cu tramvaiele KT4D apare si un astfel de autobuz de genul celor care circulau pe 29. Intreb acest lucru deoarece la sfarsitul verii si in toamna anului 2005 circulam destul de des cu linia 29 si erau numai autobuze DAC 112 UDM.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 11 Sep 2012 14:18:20    Titlul subiectului: 158828

O scurta referinta la adresa de mai jos

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Cum_era_descris_Clujul_in_unul_din_primele_ghiduri_turistice_din_lume_0_772122913.html

"[ . . . . . ]

„Klausenburg, ung. Kolozsvár.- Hoteluri. Hotel Central, în piață; Hungaria; *Königin von England; Biasini, lângă Universitate. - Restaurant al căilor ferate. - Cafenele Nagy Gabor, Europa; ambele în piață. - Birjă din gară, 60 coroane, cu doi cai, 1 florin; Omnibus 30 de coroane. - Tramvai spre oraș pe Nagyutza (Strada Mare - n.r.). - Tramvai cu aburi de la gară prin oraș spre Cluj-Mănăștur.

[ . . . . . ]
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 09 Oct 2012 16:54:32    Titlul subiectului: 159519

Pe acest blog (http://sareinochi.com) am gasit in rechizitoriul evenimentelor din 21 decembrie 1989 din Cluj declaratii privind evenimente in care au fost implicate mijloace de transport in comun

Andraș Mikloș, conducător auto IJTL: “Am ajuns în fața magazinului Sora în jurul orei 18.00 unde am fost oprit de către organele de circulație ale Miliției. Am observat că în intersecția cu str. Gheorghe Doja se găseau mai multe tancuri și un cordon de militari. Circulația prin intersecție era oprită. În timp ce staționam în acest loc, am observat că dinspre Someșeni au venit două sau trei autocamioane militare și câteva tancuri cărora li s-a permis să treacă prin intersecție. Precizez că în fața mea se mai aflau încă 9 troleibuze. După aproximativ 45 de minute ni s-a permis să trecem prin intersecție și ne-am oprit în coloană începând din dreptul străzii Corvin și până în dreptul magazinului Dorna. Staționând în acest loc, am urmărit, timp de aproximativ 3 ore și jumătate, ceea ce se întâmplă. Femeia gravidă care era în troleibuzul meu a plecat. În jurul orelor 19.30 – 20.00, am observat că cordonul de militari din partea restaurantului Melody a executat mai multe focuri de avertsiment în aer pentru a opri demonstranții care se apropiau, venind dinspre magazinul Sora. Ulterior am observat că un tanc care se găsea la intrarea pe str. Doja, a executat, de asemenea, focuri de avertisment în aer, probabil pentru intimidarea demonstranților. În momentul în care am auzit împușcăturile, eu m-am adăpostit în poarta de la intrarea în restaurantul Gambrinus. Fac precizarea că înainte de a mă adăposti, în timp ce mă aflam la volan, asupra troleibuzului meu s-a executat foc, un cartuș trecând prin geam și oprindu-se în bordul autovehiculului. Acest foc a fost executat din colțul pieței Libertății cu strada 30 Decembrie. La aproximativ 15 – 20 de metri, în fața autobuzului meu, înspre parcare, se găseau un cordon format din 4 – 5 milițieni cu caschete albe pe cap care nu aveau însă arme. Am observat cum demonstranții care veneau dinspre strada 30 Decembrie se apropiau de cordonul de milițieni, scandând și strigând diferite lozinci, între care în majoritate se refereau la lipsuri în alimentație. Precizez că militarii care se găseau între restaurantul Melody și biserică erau îmbrăcați în uniforme de culoare verde, cu căști metalice pe cap și având asupra lor armament. În celălalt colț al pieții, în fața fostului consiliu popular municipal, se găsea un grup mare de militari îmbrăcați în uniformă de culoare albastră și purtând pe cap căști albe. Nu am observat dacă aveau sau nu armament. În jurul orei 21.30 am făcut apel, prin stația pe care o aveam în troleibuz, la centrală, pentru a întreba ce trebuie să facem. Mi s-a răspuns să ne retragem, fără troleibuze, la garaj. Am plecat toți cei zece șoferi la garaj și am așteptat aici până în jurul orei 23.00. Am primit apoi dispoziție să ne reîntoarcem la troleibuze pentru a le duce la capăt de linie în Mănăștur. Fac precizarea că în timp ce ne găseam la garaj am observat o coloană de demonstranți venind dinspre cartierul Mărăști și îndreptându-se spre centrul orașului. În jurul orei 23.00 ne-am urcat toți cei 10 șoferi într-un autovehicul al unității și ne-am îndreptat spre piața Libertății. Trecând prin dreptul spitalului Stanca am observat că o coloană de demonstranți a fost oprită de către un cordon de militari îmbrăcați în uniformă de culoare verde care se găseau în acel loc. Nouă ni s-a permis să trecem. Am ajuns în piața Libertății, ne-am urcat la volanul troleibuzelor și ne-am deplasat, excortați de către o mașină a miliției. ajungând pe strada Moților, lângă Fabrica de Bere, troleibuzele au fost oprite de către o coloană de demonstranți care veneau dinspre Mănăștur. Eu am oprit troleibuzul în dreptul magazinului Azuga și am observat că pe strada Mărginașe se găseau un cordon de militari, îmbrăcați în uniformă de culoare verde, care trăgeau focuri de avertisment în aer. Era în jurul orei 23.30. De frică să nu se tragă asupra mea m-am ascuns în vagonul din spate al troleibuzului, la burduf. Am rămas acolo timp de aproximativ o jumătate de oră. În acest timp demonstranții mi-au spart geamurile din partea dreaptă a troleibuzului, iar unul dintre aceștia (…) a pătruns în troleibuz, a verificat dacă este cineva înăuntru și apoi a coborât fără să mă observe. După aproximativ o jumătate de oră am ieșit din troleibuz. În jurul acestuia era plin de demonstranți. Am fost înconjurat de patru cetățeni care m-au întrebat cine sunt și ce caut acolo. Le-am răspuns că sunt șoferul troleibuzului și ei m-au ajutat să deschid ușa din față și să-mi iau cheile și foaia de parcurs. Precizez că și ulterior s-au tras focuri de avertisment în aer. În afară de militarii dispuși pe strada Mărginașe, nu am observat alți militari în zonă. În jurul orei 0.30 am plecat pe jos spre casă, spre cartierul Mănăștur. În acest timp demonstranții se împrăștiau. Am ajuns acasă și, în jurul orei 3.30, am venit din nou pe strada Moților pentru a vedea ce se întâmplă cu mașinile lăsate acolo. Am constatat că troleibuzele nu mai erau acolo și m-am întors în cartierul Mănăștur. Ducându-mă la capătul liniei am constatat că troleibuzele erau parcate acolo. Nu am constatat alte lipsuri sau stricăciuni în afara celor menționate anterior.”

(sursa: http://sareinochi.com/2010/12/22/21-decembrie-1989-xv-comandantul-era-un-om-mic-de-statura-si-artagos-calea-motilor-%E2%80%93-fabrica-de-bere-cluj/)

Căpitan Dicu Ilie: “Pentru ca să opresc coloana de demonstranți, când aceasta se afla la aproximativ 100 – 150 m, personal am strigat «Stai, stai că trag», făcând câțiva pași în fața militarilor, după care tot dispozitivul a executat foc de avertisment în plan vertical. Coloana s-a oprit pentru moment, însă apoi profitând de faptul că dinspre gară au venit două tramvaie, primul gol și al doilea plin cu oameni, bănuind că vor să-mi spargă dispozitivul și să treacă de mine, am ieșit în fața tramvaiului și l-am somat pe vatman cu pistolul. Acesta s-a oprit, s-a dat jos, i-am strigat să tragă captatorul jos de pe rețea, lucru pe care l-a făcut, a închis ușile și prin dispozitivul nostru a trecut spre Casa de Modă. L-am întrebat imputativ ce vrea să facă, nu-și dă seama că generează o stare de pericol, la care el mi-a răspuns în zeflemea «ce să fac?» și a plecat”.


Rechizitoriul Procuraturii Militare din 29 mai 1998: “În momentul în care coloana de demonstranți a ajuns în dreptul ușii de la intrarea în restaurantul Metropol de pe str. Horea, din spatele dispozitivului de militari de pe pod, cpt. Dicu a făcut semn vatmanului de pe un tramvai să se deplaseze cu tramvaiul înspre coloana de demonstranți, lucru pe care vatmanul l-a făcut de altfel. În momentul în care tramvaiul a intrat în masa de manifestanți, în rândul acestora «s-a produs panică, deoarece masa era deosebit de compactă, producându-se un vacarm, auzindu-se, țipete, strigăte» “.


(sursa: http://sareinochi.com/2010/12/22/decembrie-1989-xiv-%E2%80%9Cvoi-sunteti-puscariasii-de-la-cug%E2%80%9D-strada-horea-zona-hotel-astoria-%E2%80%93-restaurant-metropol/)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 27 Dec 2012 11:23:51    Titlul subiectului: 161251

O poza facuta in 1974. O retea superba, parca mai apropiata de cea a Brasovului.


cluj 74.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.7 kb
 Vizualizat:  de 27923 ori

cluj 74.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 08 Feb 2013 23:32:09    Titlul subiectului: 162554

Citat:
Imi poate spune cineva pana in ce an au circulat autobuzele DAC 117 UD, pentru ca intr-o poza a lui sisintea din anul 2006 din depoul Manastur cu tramvaiele KT4D apare si un astfel de autobuz de genul celor care circulau pe 29.
Din cele scrise mai sus rezultă că acel DAC 117 este cel cu numărul A 31582. dacă are 2 uși, e aproape sigur cel de care zic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2013 00:44:19    Titlul subiectului: 162883

Autobuz DAC pe linia 10 in anul 1988 Smile sa fie oare actuala linie 48, in ce zona e luata fotografia oare ?
o tempora, parca a fost ieri...

_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2013 03:06:04    Titlul subiectului: 162884

Citat:
Linia 10 in anul 1988 sa fie oare actuala linie 48


1. Linia 10 din 1988 = 35-ul actual

2. Nicio rețea de troleibuz pe stradă (traseul Gheorgheni-CUG a fost de troleibuz până în 1994); deci, greu de crezut că poate fi actualul traseu 48; dacă, totuși, este, înseamnă că poza e datată greșit iar traseul e deviat temporar; atât Soporului (Vaida Voievod) cât și Cehoslovaciei (Mihaly) aveau rețea pe ele


3. Niciun bloc; Poza pare a fi făcută în imediata vecinătate a Bastionului Croitorilor.

4. Numărul se vede foarte bine, ceea ce înseamnă că autobuzul era nou.

5. Parcă disting pe rândul de sus "Piața Gării" iar pe cel de jos "Cart. Zorilor"

6. Nu exclud deloc ca DAC-ul din față să fie 540, devenit 533 și dispărut ulterior, urmând ca numărul 533 să fie preluat de 576 și să dispară și acesta după o reparație ceva mai serioasă, în 1994.


Ultima modificare efectuată de către OAB la Vin 22 Feb 2013 03:12:13, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2013 21:19:00    Titlul subiectului: 162902

Intradevar linia 10 este actualul 35, si era o linie derivata din 10, care era o linie turistica cu indicativul 10A care mergea in Faget numai sambata.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community