Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Cancerul maxi-taxi, in metastaza la Slobozia

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IALOMIȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 08 Dec 2008 12:02:37    Titlul subiectului: Cancerul maxi-taxi, in metastaza la Slobozia 102286

Fireste, si aici, ca mai peste tot, invocandu-se prost intelesul si gresit aplicatul motiv al concurentei, transportul public civilizat, cu autobuze, a fost falimentat, pentru a face loc acestor tiganii numite maxi-taxi...
In acest moment, la Slobozia nu mai e nici un autobuz pe traseele urbane!

http://www.asociatiaadria.ro/gazetadesudest/gse_detal.php?stire_id=7830&titlu=Cine+controleaz%26%23259%3B+Transport+Privat%3F&

"2007-09-14
Cine controlează Transport Privat?

Clauzele stipulate în Contractul de concesiune a serviciului regulat de transport public local de călători în municipiul Slobozia pare a nu interesa pe nimeni. La peste 4 ani de la semnarea documentului, mai sunt încă erori în contract, dar și articole a căror aplicabilitate este pusă sub semnul întrebării. Concesionarul, adică societatea Transport Privat trebuie să respecte indicatorii de performanță stabiliți, să aplice metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare, iar Consiliul Local are care obiectiv și promovarea calității și eficienței transportului public local de călători.

Acționariat confuz
Societatea Transport Privat a fost înregistrată în data de 13 decembrie 2000 și are ca acționar unic Asociația Operatorilor de Maxi Taxi din Slobozia. Administratorul societății este Cristian Andrei, numit în data de 21 mai 2002 și al cărui mandat expiră în 21 mai 2101(când administratorul va împlini 140 de ani!). Despre acționarul unic nu se știu prea multe, doar că Asociația este formată din mai multe societăți comerciale. Cu un asemenea acționariat, când patronul fiecăreia societăți componente are ca obiectiv să obțină un profit cât mai mare, este limpede că activitatea de la transport Privat nu prea are cum să meargă bine. O demonstrează și cifrele din bilanțul contabil. În 2005, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 4,227 miliarde de lei vechi, avea datorii totale de 4,194 de miliarde, iar anul a fost încheiat cu o pierdere de 6,13 milioane. Anul trecut a fost încheiat cu un profit de 2,42 de milioane, la o cifră de afaceri de 3,236 de miliarde (datoriile totale au fost de 2,963 de miliarde).

O evidență la „grămadă“?
Cum se ține evidența contabilă la Transport Privat, dar și la societățile care fac parte din Asociația Operatorilor de Maxi taxă rămâne o enigmă, pe care nu pare să dorească să o dezlege nici măcar Consiliul Local Slobozia, ca autoritate care a concesionat serviciul de transport public de călători în municipiu. Mai ales că, așa cum se prevede în regulamentul de organizare și funcționare a transportului public local de călători (aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.210 din 30 noiembrie 2006), în cazul în care sunt prestate mai multe tipuri de servicii de transport public, operatorul, adică Transport Privat, trebuie să țină o evidență separată a activităților desfășurate, cu contabilitate distinctă pentru fiecare tip de serviciu și localitate de operare. Cum Transport Privat și-a adjudecat și ruta Slobozia – Amara, dar efectuează și alte curse, este limpede că se impune delimitarea clară a acestor genuri de activități pe care societatea le prestează. Numai pe asemenea situații se poate, de exemplu, decide o majorare a tarifului practicat pe teritoriul municipiului Slobozia. Din câte știm, măcar în ședințele de Consiliu Local, nu s-a solicitat prezentarea unei situații financiare, numai pentru serviciul prestat în Sloboz