|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 27 Noi 2005 19:57:03 Titlul subiectului: Autobuze din spatiul ex-sovietic |
4339 |
|
Dupa anul 1990, in Moscova a aparut o problema legata de pretul ridicat al autobuzelor Ikarus si de inchiderea liniei fabricii LIAZ. Initial, s-a decis construirea unor autobuze din categoria "3 axe" (14-15 m lungime, gen MAZ 107), acestea avand o capacitate mai mare decat cea a autobuzelor standard. Fabrica urma sa fie amplasata pe teritoriul garajului 5 din Moscova. Nu s-au inteles si atunci, s-a recurs la o solutie radicala. Clonand un model de LIAZ standard (daca bine stiu, e modelul 677), atelierele feroviare SVARZ din Moscova au construit un autobuz articulat lung de aproape 18 m: SVARZ 6240 . Prototipul a fost fabricat in 1993, dar aspectul lui te trimite cu gandul la anii 80. Motorul (fabricat la uzinele Altai din Ishinbaisk) era asezat la mijloc, intre axele A si B iar axa C avea roti duble. capacitatea de transport era remarcabila: 38 locuri pe scaune si 204 in picioare. testele au fost trecute cu succes iar autobuzul a intrat in dotarea garajelor 5 si 13 din Moscova, fiind prezent chiar si la o expozitie. In 1995 sau 1996, SVARZ a incetat fabricarea autobuzului respectiv pe motiv ca... respectiva fabrica e una de vagoane Desi spun ca e fabrica de vagoane, totusi au modernizat troleibuzele IK 283 T. Intre timp, in alta parte a Rusiei, uzinele din Iahrom au fabricat un autobuz aproape identic cu SVARZ 6240 si anume IAZ 6211 (IAZ insemnand Iahromskii Avto Zavod). Difera, insa, motorizarea. Daca SVARZ 6240 avea motor autohton, IAZ 6211 avea motor RABA. La teste, nu s-a descurcat cu nimic mai bine decat SVARZ 6240. Ba mai mult, la una din probe, s-a stricat transmisia (cred ca s-a rupt cardanul, dar nu sunt sigur). Cert este ca, in urma problemelor aparute, autobuzele respective sunt in conservare asteptand "un al doilea plaman" (expresia apartine celui care a scris despre autobuzul respectiv)
Ca sa vezi autobuzul respectiv trebuie safaci urmatoarele:
1 Scrii bus.ruz.net. Gooogle iti va da o singura adresa. nu te speria de literele rusesti, scrie si in engleza Moscow bus
2 dai click acolo si iti va aparea o imagine neclara cu un autobuz foarte vechi: este un LIAZ 677 (eu am gresit cand am spus ca SVARZ-ul s-a clonat dupa 677). Cand pui mousul pe imaginea respectiva, ea devine clara si dai click pe ea. Iti va aparea o imagine care infatiseaza AUTOBUZUL DUPA CARE S-A CLONAT SVARZ-UL, care este LIAZ 5256.
3 Instanga imaginii vei vedea mai multe coloane orizontale, cea mai de sus fiind alba, restul fiind galbene. dai click pe a cincea coloana , de sus (a patra galbena, cea care incepe cu litera A) si o sa-ti apare un tabel cu toate autobuzele care au circulat si mai circula in Moscova.
4 Cand ai ajuns la tabel, vei vedea la inceput o serie de vechituri. Sunt autobuzele retrase din circulatie. Autobuzul AC 1 este, de fapt SVARZ 6240. da click pe imagine si, in cadrul textului pe care l-am rezumat mai sus, vei vedea diverse imagini cu autobuzul respectiv. Noroc cu bunica mea care a predat rusa la politehnica. Si ea a ras cand a aflat ca s-a dezintegrat transmisia. Daca te duci mai jos pe tabel, vei vedea si autobuzul IAZ 6211 care, insa, figureaza la sectiunea autobuzelor in circulatie, desi se afla in conservare
http://lauri.1g.fi/joukkol/kuvat/ruotsi/goteborg/gs802_01.jpg
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 02:21:33 Titlul subiectului: *Autobuze SVARZ |
9638 |
|
În 1993, din cauza scumpirii autobuzelor de import și a sistării producerii autobuzelor LIAZ (Likinskii), regia de transport din Moscova putea intra în colaps. Inițial, soluția consta în fabricarea unor autobuze cu 3 osii (probabil, de 14-15 m lungime, dar dimensiunile nu se specifică în articol), fabrica urmând să fie amplasată pe teritoriul garajului 5. Deși era în interesul regiei să aibă autobuze, negocierile s-au împotmolit când s-a pus problema efectivă a cedării unei părți a garajului respectiv. Evident, proiectul a eșuat în condițiile în care autobuzele cu 3 osii păreau soluția optimă de ieșire din criză. S-a recurs la o soluție radicală: Uzina Sokolniceskii (SVARZ), cu profil feroviar, a construit un autobuz articulat pornind de la autobuzul standard cu motor la mijloc LIAZ 5256. Așa a luat naștere SVARZ 6240 (numit și AS 1) care era, practic, un derivat al lui LIAZ 5256. Când spun derivat mă bazez pe faptul că atât partea din față cât și axa A au fost luate de la LIAZ-ul respectiv, urmând ca axa B și axa C să fie concepție proprie. Motorul, fabricat la uzinele Altai din Ișinbaisk, se găsea între axele A și B, dar axa C, cu toate că nu contribuia la tracțiune, avea roți duble. Testele au fost trecute cu succes iar primele autobuze SVARZ 6240 au intrat în dotarea garajelor 5 și 13. Totul părea OK până când, în 1996, uzinele SVARZ au încetat fabricarea acestui tip de autobuz motivând că... profilul lor e feroviar.
Concomitent, în altă parte a Rusiei, mai exact la uzinele Iahrom, s-a fabricat autobuzul IAZ 6211. Acesta arăta, practic, la fel cu SVARZ, diferența fundamentală fiind motorul care era de RABA. ca o ironie a sorții, autobuzele IAZ nu s-au dovedit cu nimic mai bune decât SVARZ. În timpul probelor au apărut probleme (inclusiv desprinderea cardanului). Autobuzele IAZ 6211 au intrat mai ales în dotarea garajului 13. Din cauza problemelor apărute în trafic, autobuzele respective au fost retrase din circulație după anul 2000, dar stau în conservare. Autorul articolului afirmă că autobuzele respective așteaptă un al doilea plămân . Pentru cei care vor să vadă autobuzul respectiv (SVARZ 6240 și IAZ 6211 constituie, de fapt, același autobuz clonat din LIAZ 5256) vă spun cum puteți ajunge la articol.
1. pe google scrieți bus.ruz.net va apărea un singur site: Maskovskii avtobus (scris cu litere rusești) sau Moscow bus.
2 După ce ați dat click, va apărea o imagine neclară a unui autobuz vechi, imagine care devine clară când se poziționează mousul pe ea. Autobuzul respectiv, care are culoare galbenă, e LIAZ 677. Dați click pe imaginea respectivă
3 Veți vedea un alt autobuz, ceva mai nou (LIAZ 5256) iar în stânga, o imagine mică și neclară cu autobuzul galben anterior. Dedesubtul imaginii cu autobuzul galben veți vedea mai multe linkuri. Dați click pe al cincilea rând numărat de sus (cel pe care scris Avtobusî; B românesc e V rusesc, Y românesc e U rusesc)
4 Aveți în față un tabel. Mergeți în jos pînă vedeți autobusul AC-1 (se citește AS-1) și dați click pe imagine. Interesant e faptul că SVARZ 6240 e pus la autobuzele retrase, în timp ce IAZ 6211 e pus la autobuzele care circulă
Dacă vă e prea greu să citiți literele, căutați numerele 6240, respectiv 6211.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 17:53:06 Titlul subiectului: |
9726 |
|
Trebuie să se țină cont că e vorba de două autobuze îngemănate care au apărut în două părți ale Rusiei. SVARZ a fost un autobuz fiabil, dar, din motive care nu s-au făcut publice, uzinele Sokolniceskii au sistat fabricarea autobuzului invocând un motiv "de adormit copii": că specificul lor e feroviar. De parcă o uzină feroviară nu ar putea fabrica autobuze, mai ales că s-a pornit de la un model existent. problema a constituit-o IAZ 6211 (IAZ= Iahromskii Avto Zavod) care a apărut în condiții suspecte. Practic, ste ca și cum cei de la Iahrom au aflat ce vor să facă cei din Moscova și au clonat, la rândul lor autobuzul standard LIAZ 5256, rezultând UN AUTOBUZ MULT MAI PROST CA SVARZ 6240. Deci, atenție! Sunt două autobuze diferite, aparent identice.
Voi da câteva date al autobuzului IAZ 6211
TIP: urban articulat, cu 4 uși
LUNGIME: 17, 99 m
LĂȚIME: 2,5 m
ÎNĂLȚIME: 3, 06 m
MOTOR: Raba D 10 UTS 155 (motor asemănător Ikarusului 280), situat între axele A și B.
PUTEREA MOTORULUI: 210 CP la 1900 RPM
CUTIA DE VITEZE: ZF S6, mecanică, cu 6 trepte înainte și una în spate
AXA A: directoare
AXA B: motoare
AXA C: purtătoare, cu roți duble, identice axei B
CAPACITATEA: 242 pasageri (38 locuri pe scaune și 204 în picioare)
RAZA MINIMĂ DE VIRAJ. Nu se precizează, în condițiile în care legislația rutieră specifică foarte clar dimensiunile coroanei circulare în interiorul căreia trebuie să poată întoarce orice tip de vehicul. Un lucru e sigur și anume că autobuzul respectiv ia greu curba, deoarece roțile axei C sunt neorientabile.
Rectificări:
1. Capacitatea totală e de 204 locuri:
-38 pe scaune
-166 în picioare
nu se specifică densitatea de pasageri pe metru pătrat; văzând interiorul autobuzului, înclin să cred că e vorba de 8,5 sau 9 călători pe metru pătrat.
Link-ul corect e: http://bus.ruz.net/cars/as-1/
Autobuzele respective au fost fabricate începând cu 1993, deoarece atunci a apărut criza fără precedent în transportul în comun din Moscova. Impresia de vechime vine de la design și de la faptul că nu sunt foarte bine întreținute. Nici LIAZ 5256 nu e așa vechi cum pare. A fost fabricat începând cu 1985 și mai circulă și în prezent. Și, oricum, gândiți-vă că are o capacitate de 242 pasageri. Problema o constituie manevrabilitatea. Nu știu de ce s-a optat pentru roți rigide pe axa C, în condițiile în care puteau fi orientabile, tracțiunea fiind pe axa B. Poate ne spune Tudor.
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 18:58:54 Titlul subiectului: |
9738 |
|
In Europa constructorii de autobuze articulate le proiecteaza (majoritatea) pt 150 de locuri ,ceea ce mi se pare o prostie atata timp cat exista autobuze cu 3 axe de 15m cu o capacitate maxima intre 130-148 locuri. Exceptie fac Mercedes , Soalris si Irisbus ( cu Agora sau Citelis) unde capacitatea maxima variaza intre 168-193 calatori(Vezi noul Mercedes Capacity). Sincer ii admir pe rusi din acest punct de vedere , ei au reusit sa proiecteze un autobuz de aceleasi dimensiuni cu cele din Occident si care sa transporte 242 de pasageri . Se poate spune ca au ajuns la un nivel care nu poate fi doborat nici macar de VanHool AGG 300 (dubluarticulat) doar in privinta nr. max .de locuri ATAT .
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 30 Dec 2005 01:36:23 Titlul subiectului: |
9784 |
|
1. Autobuzul SVARZ 6240 în probe
2. Autobuzul IAZ 6211. vedere laterală. Se observă că evacuarea gazelor are loc mult mai în față decât la IK 280 sau DAC 117 UD. Vezi porțiunea înnegrită de pe trapa mare
3. Același autobuz văzut din spate. Are numărul de parc 13539, ceea ce înseamnă autobuzul 539 al garajului 13
4. Interiorul
5. Ușa a IV-a
Scaunele par de Ikarus 280 sau 260, generația mai nouă (1984-1989)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.2 kb |
Vizualizat: |
de 36342 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.49 kb |
Vizualizat: |
de 34909 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.57 kb |
Vizualizat: |
de 34909 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.13 kb |
Vizualizat: |
de 34909 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.83 kb |
Vizualizat: |
de 34909 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 05 Feb 2006 21:08:25 Titlul subiectului: INTRE TRADITIE SI MODERNITATE |
15035 |
|
Prezentare
MARCA: Liaz 6212
TIP: Urban articulat
LUNGIME: 17630 mm
LATIME: 2500 mm
INALTIME: 2970 mm
CAPACITATE: 211 pasageri: 33 pe scaune, 178 in picioare
MOTOR: Caterpillar-3126, diesel Euro 3: putere: 300 CP la 2200 RPM
CUTIA DE VITEZE: Voith Diwa automata
Spre deosebire de Ikarus 435, are o capacitate sporită; cel puțin așa rezultă din fișa tehnică. Se pune întrebarea la ce densitate e dată capacitatea. La autobuzele românești, e dată pentru 8,5 călători pe metru pătrat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.83 kb |
Vizualizat: |
de 36240 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Feb 2006 16:34:07 Titlul subiectului: |
15078 |
|
Nu se poate ! In facultate la mine proiectele se fac folosind o densitate de 5 calatori/mp, Ratb nu pot folosi peste 6,5 calatori/mp. Ce trece deja e suprasarcina.
Nu e normal ca un articulat sa duca mai multi calatori decat un single?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 07 Feb 2006 01:45:38 Titlul subiectului: |
15115 |
|
Capacitatea DAC-ului 117 UD e dată la 8,5 călători pe metru pătrat. Citez fișa tehnică a autobuzului DAC 117 UD, așa cum apare ea dată de Silviu Sintea pe forumul vechi:
AUTOBUZ DAC 117 UD
Locuri pe scaune 37
Capacitatea de transport la 8,5 calatori/mp 161
Este normal ca un autobuz articulat sî fie mai încăpător ca unul standard, dar e normal ca un autobuz biarticulat să fie mai puțin încăpător ca unul articulat? Și totuși:
Autobuzul SVARZ 6240 / IAZ 6211 are o capacitate de 242 pasageri
2. Autobuzul AKA 6226 Rossianin are o capacitate de 260 pasageri
În timp ce Vanhool AGG 300 are o capacitate de 186 pasageri
Lungimile și numărul pasagerilor celor 3 autobuze sunt:
-17990 mm pentru SVARZ/IAZ; 38 pasageri pe scaune, 204 în picioare
-17545 mm pentru Rossianin; 40 pasageri pe scaune, 220 în picioare
-24785 mm pentru Vanhool 300 AGG: 66+4 pe scaune, 120 în picioare. Cele 4 locuri au un regim special (invalizi?), din moment ce capacitatea autobuzului e dată ca fiind 186 pasageri + șoferul, nu 190
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.2 kb |
Vizualizat: |
de 36168 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.9 kb |
Vizualizat: |
de 34911 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către OAB la Mar 07 Feb 2006 01:52:46, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 08 Feb 2006 11:20:52 Titlul subiectului: |
15251 |
|
In timp ce politicienii si afceristii nostri locali, mai mult sau mai putin colorati, se chinuie din rasputeri sa falimenteze fabricile locale, tarile ex-sovietice bagau la greu si faceau autobuze pentru export.
1. Bunaoara iata un LAZ expus la TIB 2004:
2. Autobuzul in cauza are podea joasa, facilitati pentru handicapati...
3. Mi se parea suspecta forma usitei aceea care separa spatiul destinat soferului de restul salonului. "Rusii" aia care insoteau autobuzul, desi la inceput au fost foarte amabili, permitandu-mi sa fac poze, au devenit foarte ingrijorati cand au vazut cat de multe poze am facut. . .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.36 kb |
Vizualizat: |
de 36242 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.16 kb |
Vizualizat: |
de 34912 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.45 kb |
Vizualizat: |
de 34912 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 08 Feb 2006 11:26:49 Titlul subiectului: |
15257 |
|
Un alt autobuz ex-URSS prezentat acolo:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.41 kb |
Vizualizat: |
de 36237 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 12:46:34 Titlul subiectului: |
16610 |
|
Un autobuz Laz A183 City , cu numere de inmatriculare din Ucraina ( tara unde se produce) trece din cand in cand si prin Brasov. Cred ca reprezentanta Laz are un sediu si in Brasov. Ultima oara l-am vazut acum 3-4 saptamani mergea spre Noua.
Cateva poze cu autobuzul LAZ A183 City (acest autobuz circula de asta vara pe strazile Kievului iar un astfel de autobuz trece din cand in cand si prin Brasov(are aceeasi culoare ca si cel din pozele de mai jos)):
EXTERIOR:
( prototipul de la care s-a pornit dezvoltarea modelului)
INTERIOR:
Alta organizare a interiorului (In aceasta versiune autobuzul are 24 de locuri pe scaune si 96 de locuri in picioare.Cu alte cuvinte capacitatea maxima este de 120 de calatori .):
SURSA POZELOR:http://www.kievbus.info/A183D1.files
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 13:30:55 Titlul subiectului: |
16614 |
|
Mai jos am postat un articol de pe site-ul oficial al producatorului ucrainian din care reiese ca autobuzul LAZ A183 City se bucura succes si anume s-au incheiat contracte pt 830 de autobuze care vor ajunge in: Moldova 30 de bucati , India 500 bucati si Egipt 300 bucati. Ceea ce vreau sa evidentiez este urmatorul lucrul , tari precum Moldova si India isi permit sa cumpere acest tip de autobuz care este la un nivel de fabricatie destul de inalt iar in Romania(tara care se vrea mult inainte celor 2 enumerate mai sus, dpdv al standardului de viata) se cumpara MAZ 103 care este cu mult sub nivelul de finisare(in mod cert) si calitate(cred)LAZ-ului A183 City.
Articolul de pe http://www.laz.ua:
" JSC “LAZ” work results for the year 2005
For JSC “Lvivsky Automobilny Zavod” the year 2005 was not only jubilee, but difficult as well. Cancellation of benefits for automobile and bus manufacturing field, change of managers destabilized situation at the plant, but in spite of that the enterprise managed not only to put work in order but even to improve it.
For the first time during the years of privatization the plant had positive activities and had not arrears of wages (the workers of plant got two wages in December).
The plant mastered output of new low-floor city buses A-183 (2 buses were produced in 2004, 136 buses were produced in 2005) as well as low-floor trolleybus in 2005.
Besides, production of tourist’s highly-convenient buses NeoLAZ 5208 was increased (3 pieces in 2004, 16 pieces in 2005).
Quantity of new models (A-183 and 5208) in total output was 74.9% in 2005 and 4.2% in 2004.
The revenue for this output was 165 925.9 thousand hryvnias. Volume of production has increased for 20.3% in comparison with the year 2004.
In February 2005 JSC “Lvivsky Automobilny Zavod” got the Diploma of a finalist in the regional stage of All-Ukrainian Production Quality Contest “100 Best Ukrainian Goods” in the nomination “Manufactured Goods for Population”. The first diploma was for NeoLAZ 5208ML and the second for LAZ-A183.
Final of the contest “Automobile of the year 2005 in Ukraine” took place in the same month. At this contest JSC “Lvivsky Automobilny Zavod” became the winner in the nominations “The Best Middle Class and Large Sized Bus” with its LAZ-A183 “City” and in the nominations “The Best Tourist’s Bus” with NeoLAZ LAZ-5208ML.
In March 2005 the plant became the winner in the nomination “Manufactured Goods for Population” (NeoLAZ 5208ML – intercity tourist’s high-convenient bus) and the finalist of the contest (LAZ-A183 “City” – low-floor city bus).
In May 2005 the enterprise celebrated its 60th anniversary since the day of its foundation. The festive event took place.
In August 2005 a new Board of Directors Chairman was appointed. Chief Constructor of the enterprise Vasyl Petsuh occupied this post. The structure of production distribution was changed. “Ukrainian Commercial Automobiles Ltd.” was created as an official dealer of the plant.
New test pattern of low-floor trolleybus LAZ-E183 was presented in Kyiv.
In October 2005 in the course of V International Economic Forum which took place in Lviv President of Ukraine had familiarized himself with the production of JSC “Lvivsky Automobilny Zavod” and estimated the plant highly.
Testing of the trolley bus of the European standard made on the basis of the low floor bus LAZ-A183 “City” and getting a certificate for its further manufacturing.
In December 2005 the supply of 140 low floor buses LAZ-A183 “City” for public utility company “Kyivpastrans” is finishing and the contract for 45 low floor trolley buses LAZ-E183 will be signed.
The company participates in the international tenders: the Republic of Moldova – 30 buses (LAZ-A183 “City”), Egypt – 300 buses (LAZ-A183 “City”), India – 500 buses (LAZ-A183 “City”).
The elaboration of 18-metres trolley bus, started in the middle of this year, is in progress.
“This year was really difficult, - said the Chairman of the Supervisory Board Igor Churkin. – There has been made a huge volume of work for restructuring the company, using new technologies and implementing into manufacturing an absolutely new model of bus with low floor. The works on the trolley bus of the European standard LAZ-E183 are finished. The demand of the customers from Ukraine and abroad was being constantly investigated. It is pleasing to say that LAZ buses have interested European cities and Eastern countries, proving their compatibility with famous world trade marks products. I hope next year the plant will step up a higher level of not only product manufacturing, but also of its selling.” "
SURSA:http://www.laz.ua/eng/event/2005year
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 23:02:36 Titlul subiectului: |
16674 |
|
Din păcate, "dulapul" e prezent și la LAZ. Că din punctul de vedere al finisajului, LAZ e deasupra MAZ-ului e perfect adevărat, nu zic nu, dar, ca și MAZ-ul are "sacrificate":
-ultima fereastră de pe lateral stânga
-o parte a lunetei
Versiunea de 120 locuri e promițătoare.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 23 Feb 2006 10:14:51 Titlul subiectului: |
16696 |
|
Interesant, autobuzele astea au motoare Deutz (adica racite cu aer). Folosesc incalzire Webasto pentru salon. Adica consum suplimentar de motorina.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 23 Mai 2006 23:13:30 Titlul subiectului: rs |
23467 |
|
Autobuzul de mai jos are o particularitate care mă determină să îl menționez și la acest topic: Butucul roților axei C este gros în condițiile în care tracțiunea se realizează numai pe axa B. Lucrul respectiv este spus explicit la fișa tehnică: 6x2:
Aparent, normal ar fi fost ca roțile axei C să aibă butuc subțire; ce rost are să pui butuc gros dacă în interiorul acestora nu sunt angrenaje planetare? Proabil se dorește folosirea unor piese stas. Astfel roțile duble, indiferent dacă sunt motoare sau nu, au butucul gros. Ideea folosirii unor piese stas e prezentă și la Daciile Papuc. "Papucii" cu tracțiune față vor avea acea "umflătură" la axa B, ca și "papucii" cu tracțiune spate sau integrală, dar în interiorul "umflăturii" respective nu e nimic.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 24 Mai 2006 14:39:21 Titlul subiectului: *Autobuze Liaz |
23501 |
|
LIAZ 6212
Tip: Urban articulat, 6x2
Dimensiuni: 17630/2500/2970
Motor: Caterpillar-3126, Euro 3
Cutie de viteze: VOITH DIWA automată
Axa A: directoare
Axa B: portantă
Axa C: motoare
Capacitate: 33 locuri pe scaune, 178 locuri în picioare
Vedere din spate
Bordul:
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 21 Iun 2006 15:24:06 Titlul subiectului: laz |
26011 |
|
1. Uitați-vă puțin la interiorul unui LAZ A291
Autobuzul are motorul în spate, dar podeaua are multe capace de vizitare. Poza e făcută privind din față către spate
2. Uitați-vă la roțile autobuzului
Și acest model are butuci groși la roțile axelor B și C
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 05 Sep 2006 12:00:17 Titlul subiectului: *Autobuze rusesti |
32710 |
|
MARZ, adică Miciurinskii Avto Zavod, văzut din față
Văzut din spate
Alterna 6230
Alterna 7202
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 05 Sep 2006 12:04:28 Titlul subiectului: |
32713 |
|
Golaz 4242
Ceva ce aduce a cașcarabetă: KAVZ 3244
KAVZ= Kurganskii Avto Zavod
LIAZ 5256: Motor în V8, diesel, de 10357 cmc:
LIAZ = Likinskii Avto Zavod
Se observă clar că modelul din care a fost inspirat SVARZ/IAZ a fost acesta. O variantă perfecționată a acestui autobuz circulă și în prezent în Oradea.
Ikarbus 160 alături de un LIAZ 677
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mar 17 Oct 2006 08:13:22 Titlul subiectului: |
35959 |
|
sasiu de autobuz Mercedes low-floor articulat
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 17 Sep 2007 10:56:18 Titlul subiectului: *Autobuzul Liaz 677 |
82864 |
|
Autobuzul LiAZ 677
O schita cotata. Poze se gasesc pe internet, precum si date tehnice mai amanuntite (anul aparitiei, motorizare, variante, etc.)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.93 kb |
Vizualizat: |
de 35048 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Adrian
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 31/Ian/2011 Mesaje: 12 Locație: Kiev (Ucraina)
|
Trimis: Vin 07 Mai 2010 13:31:00 Titlul subiectului: |
126695 |
|
1. "Un autobuz Laz A183 City , cu numere de inmatriculare din Ucraina ( tara unde se produce) trece din cand in cand si prin Brasov. Cred ca reprezentanta Laz are un sediu si in Brasov".
Nu a avut si nu are LAZ reprezentanta la Brasov. Poate ca o fi un autobuz, care sa fi fos pe la targurile din Romania sau din alte tari si o fi trecut prin Brasov.
2. La ora actuala se bucura de succes autocarele LAZ (NeoLAZ si LEMBERG).
3. Nu este chiar ca in avion, dar ...
4. NeoLAZ pe stazile din Lvov
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.37 kb |
Vizualizat: |
de 30401 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.13 kb |
Vizualizat: |
de 30401 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.33 kb |
Vizualizat: |
de 30401 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|