Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Reteaua de troleibuze din cartierul Berceni - propuneri

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Iul 2009 23:31:56    Titlul subiectului: Reteaua de troleibuze din cartierul Berceni - propuneri 114736

Reteaua de troleibuze din cartierul Berceni are particularitatea de a fi izolata de restul retelei din Bucuresti. Unii spun ca este o modalitate eficienta de a face fata fluxului ridicat de calatori din zona, totusi, o linie RATB cu 6 statii este cam dubioasa.

In opinia mea, pentru explorarea la maxim a potentialului acestei retele, ar trebui luate urmatoarele masuri:
- Prelungirea liniei 76 pana la Piata Rosetti, pentru a realiza legatura fireasca dintre reteaua din Sud si restul retelei. Astfel RATB-ul ar putea gandi si cateva linii care sa uneasca puncte importante; momentan 76 circula oricum gol, pentru ca 312, 313, 381 il dubleaza pe cea mai mare parte din traseu.
- Reamplasarea/refacerea terminalelor. Terminalul de la Piata Sudului este prost gandit si plasat in mijlocul unei intersectii cu trafic infernal. 73 si 74, linii cu cate 6 statii fiecare, ajung practic in acelasi loc, terminalele Turnu Magurele si Alexandru Obregia fiind la circa 100 de metri distanta. De asemenea, la Piata Resita terminalul este foarte prost amenajat.
- Dezvoltarea locala a retelei, pentru a deservi zone mai intinse, de exemplu pe Luica, Berceni, Iriceanu, Giurgiului, Straja, Huedin, Metalurgiei, Brancoveanu.

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lucian-crusher



Data înscrierii: 25/Iul/2008
Ultima vizita: 21/Dec/2010
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)

MesajTrimis: Joi 30 Iul 2009 00:39:07    Titlul subiectului: 114739

Din cate se aude RATB are in plan construirea unei retele de troleibuz pe Splaiul Independentei, de la Eroilor pana la Piata Unirii. Pe aceasta retea va circula o linie din Drumul Taberei si una din Militari. Probabil le vor lega cu reteaua din Berceni si astfel vor face legatura directa de troleibuz intre Berceni si Drumul Taberei, respectiv, Berceni si Militari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 1067
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 30 Iul 2009 01:54:57    Titlul subiectului: 114743

Pe la Eroilor se poate lega si Gara de Berceni.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2011
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 13:06:08    Titlul subiectului: 114802

Ca legatura intre Berceni si Gara de Nord vad ori reinfiintarea uneia dintre liniile 94 si 95 prin centru, ori 132 in locul actualului 232. Pe viitorul Bd. Uranus, 132 ar putea merge de la Sos. Viilor - Uranus - Berzei - Buzesti - Grivita - Gara de Nord - Basarab(nu sustin varianta pe Dinicu Golescu de la Virgiliu, daca tot se face largire). Ocolul din Berceni pe la Eroilor mi se pare inutil.
_________________
133 circular: Puișor - Chirigiu - Parcul Carol - Nerva Traian - Foișor - Romană - Gara de Nord - M. Vulcănescu - Izvor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 11:01:57    Titlul subiectului: Re: Reteaua de troleibuze din cartierul Berceni - propuneri 114857

herminedirt a scris:
73 si 74, linii cu cate 6 statii fiecare, ajung practic in acelasi loc, terminalele Turnu Magurele si Alexandru Obregia fiind la circa 100 de metri distanta. De asemenea, la Piata Resita terminalul este foarte prost amenajat.

Linia 73 are doar 5 statii, si cred ca este cea mai scurta linie de troleu din Bucuresti. De fiecare data cand am fost cu 73, troleibuzele nu mergeau cu viteza foarte mare pe traseu, iar gradul de umplere mi s-a parut mai mic decat in cazul lui 76. La Piata Resita nu vad cum ar putea sa amenajeze altfel terminalul din cauza faptului ca spatiul este destul de mic. Ar trebui sa sincronizeze mai bine programul de circulatie al mijloacelor de transport care pleaca de la terminal ca sa nu se faca coada de troleibuze. Cu toate disfunctionalittile lor aceste troleibuze sunt bune, asigurand preluarea calatorilor care vin cu metroul la statia Piata Sudului si merg in cartier. S-a vazut ce s-a intamplat cu prelungirea lui 76 la Unirii, si scaderea frecventei acestuia, au trebuit sa bage o dublura intre Piata Sudului si Piata Resita, linia 77. Reteaua din Berceni se va reconecta cu reteaua mare din troleibuz cand vor continua lucrarile de montare a retelei pe Axa Nord-Sud. In acest caz probabilca 76 va merge pana la Piata Vicotriei. Nu stiu insa cat de rentabila va fi aceasta linie din moment ce este metroul plus linia 381.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 1067
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2009 00:27:16    Titlul subiectului: 114883

Metroul nu trebuie sa inlocuiasca mijloacele de suprafata, ci sa fie complementar acestuia. (ce au facut inainte de 89 in Militari si pe centru? Au scos transportul de suprafata, dar au lasat doar cateva linii de maxitaxi). Daca realizeaza reteaua pe axa Nord Sud - pe cand s-o mai relaxa traficul asta salbatic - se pot face legaturi cu Gara de Nord si Berceni cu liniile 94 si 95, 76 va ramane la Unirii ca dublura pentru 95 asa cum a fost ea proiectata in anii 80 (in cursul anului 1982) - atunci vom avea la Resita 76, 95 si 381, deoarece in acel moment 77 ca cadea sau va fi redirectionata. Va mai fi posibila retea de troleibuz pe Oltenitei si Serban Voda (vechile 82, 87, 94).
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 29/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Lun 10 Aug 2009 10:04:50    Titlul subiectului: 115160

Daca mai sus rosetti61 a pomenit de anul 1982, iata o harta cu transportul comun al anului 1982, in cartierul Berceni.


P8070001.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  158.45 kb
 Vizualizat:  de 11408 ori

P8070001.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2015
Mesaje: 152
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Sâm 29 Aug 2009 00:27:22    Titlul subiectului: 116118

Legatura retelei de troleibuz din cartierul Berceni cu restul retelei se poate face asa cum a spus si herminedirt la Universitate/Piata Rosetti. Aceasta lucrare nu ar fi deloc costisitoare, avand deja legatura pana la Piata Unirii. Alta varianta, cea a lui lucian-crusher este putin probabila ca se va realiza, legatura prin Splaiul Independentei cu Pod Eroilor. Concluzia ar fi ca reteaua din Berceni este foarte utila in acea zona, dar din pacate este ciuntita si trebuie reunificata cu restul liniilor.
De asemenea terminalul Piata Sudului este foarte greu practicabil datorita aglomeratiei si trebuie urgent regandit si modernizat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 1067
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 30 Aug 2009 02:51:41    Titlul subiectului: 116154

Legatura temporara la Universitate, fiind in forma de "T" asigura legaturi spre Gara/Militari.Dr Tan\berei si Rosetti/Fundeni (improbabil sa existe linii spre Fundeni sau Baicului. In aceasta varianta:
73, 76 capat la Rosetti, 94/95 de la gara catre Berceni - 94 Metalurgiei asa cum intorcea in 1982 (ca si 83) si 95 la Resita (77 ori il pastreaza ca acum. il reorienteaza sau il desfiinteaza). 74 ramane de reorientat sau pus in locul lui 94 (liniile de Berceni ar putea fi la fel de bine reorganizate ca 73, 74 (94(, 75 (95), 76.
in varianta prelungirii la Romana, esxista posibilitatea de legaturi cu Pajura si Straulesti,.pe la Gara de Nord /Grivitei si pe la Piata Presei/Jiului - se pot reactiva liniile 81, 82, 83 si 87.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Noi 2009 13:49:21    Titlul subiectului: 119357

Tinand cont de traseul foarte scurt al liniei 73, o masura utila ar fi prelungirea acestuia pana la Piata de Gros. Astfel:
- 312, o linie rapida, ar putea fi lasat din nou doar pana la terminalul de la Obregia, autobuzele ramanand deseori blocate pe Bd. Metalurgiei, unde se circula foarte greu la orele de varf;
- 242 ar putea fi desfiintata, fiind inclusa 100% in 73, si asa mi se par cateva linii foarte prost gandite in Berceni: 125 (o linie care leaga doua puncte periferice si are un interval foarte slab => esec garantat), 242, 73 (care ar fi mult mai folositoare unite, dupa cum am propus), 74, 76 (chiar nu vad rostul pentru care a fost realizata prelungirea infrastructurii de troleibuz pana la Unirii).

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Noi 2009 13:57:28    Titlul subiectului: 119359

Prelungirea retelei de troleibuz pana la Piata Unirii este doar o prima etapa dintr-o lucrare mai ampla, in care se urmareste refacerea magistralei de troleibuze pe axa nord-sud. Intr-o etapa urmatoare troleibuzul va fi adus pana la Piata Victoriei. S-a mai discutat despre acest lucru aici http://tramclub.org/viewtopic.php?t=9983&start=0
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2017
Mesaje: 603
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Feb 2010 20:10:47    Titlul subiectului: 123814

Se vede treaba ca cineva a tinut neaparat ca liniile de troleu sa fie neaparat dublate de unele de autobuz, sau invers. Care e scopul?
Eu as propune o alta configuratie a acestei retele. Observ bucla formata din strazile Obregia si Emil Racovita. Pe aici as unifica terminalul Obregia si as aranja liniile 73 si 74 in bucla, cu capatul la Obregia, iar 74 sa fie un fel de 73 barat. Ambele ar intoarce la Unirii, in detrimentul lui 76 care s-ar limita din nou la Sudului, iar 77 desfiintat. Nu inteleg de ce au ales tocmai linia 76 sa fie prelungita (motivul istoric n-a avut importanta pentru multe alte modificari ale RATB). Iar nu inteleg de ce nu prelungesc macar 381 la Progresu sau sa-l intoarca in bucla pe Brancoveanu si Oltenitei, orice pentru a nu mai fi identic cu 76.
Cat despre extinderea spre nord, prelungirea pe Splai este o idee care mie imi da fiori, datorita traficului infernal de pe bucata aia. Cel mai bine ar merge la Rosetti, via Piata Unirii - Corneliu Coposu - Sf. Vineri - Calea Mosilor - Hristo Botev. De aici, o linie o ia spre est si alta spre vest. Sunt impotriva ideii de a pune troleibuz pe IC Bratianu si Magheru, pentru ca este un mijloc de transport lent care ar incurca traficul si care se "muleaza" mai bine pe artere secundare.

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Mai 2010 22:36:58    Titlul subiectului: 126951

Linia 232 face foarte greu fata pe Soseaua Berceni. Pe de alta parte, acesta e singurul segment din cadrul traseului liniei care ar necesita un interval mai redus de succedare. Masura fireasca ar fi, zic eu, o linie care sa il dubleze pe 232 pe aceasta bucata. O idee interesanta ar fi o linie de troleibuz care sa plece de la Piata Sudului si sa intoarca undeva in zona IMGB.

S-ar mai putea face o linie de troleibuz si Piata Sudului - Secuilor - Brancoveanu - Turnu Magurele, si astfel reteaua de troleibuze din cartierul Berceni ar avea o acoperire mult mai eficienta, toate arterele care pleaca din Piata Sudului avand cate o linie de troleibuz.

Evident, pentru o asemenea masura ar fi necesara reconfigurarea terminalului Piata Sudului, care oricum este foarte prost gandit si asezat. Cea mai buna solutie pe care o vad eu pentru acest terminal este mutarea lui ceva mai sus pe Vacaresti, pe unul din acele campuri de dincolo de Cora. Acolo s-ar putea amenaja un terminal mult mai ordonat si aerisit, iar pentru iesirea troleibuzelor din el un semafor ar rezolva problema.

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Mai 2010 23:38:20    Titlul subiectului: 126959

Ar mai trebui rezolvata si problema cu parcarile de pe Sos. Berceni, unde banda 1 este in general ocupata de masinile parcate.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Mai 2010 00:05:57    Titlul subiectului: 126960

Pentru partea de propunere: Dar de ce nu ar fi utila o linie de autobuz 232 scurtata pe bucata aceea si care sa mearga la un interval de succedare mic si o linie de autobuz cu ceva de capacitate medie care sa preia traseul fostului 232?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community