Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Iul 2009 22:31:56 Titlul subiectului: Reteaua de troleibuze din cartierul Berceni - propuneri |
114736 |
|
Reteaua de troleibuze din cartierul Berceni are particularitatea de a fi izolata de restul retelei din Bucuresti. Unii spun ca este o modalitate eficienta de a face fata fluxului ridicat de calatori din zona, totusi, o linie RATB cu 6 statii este cam dubioasa.
In opinia mea, pentru explorarea la maxim a potentialului acestei retele, ar trebui luate urmatoarele masuri:
- Prelungirea liniei 76 pana la Piata Rosetti, pentru a realiza legatura fireasca dintre reteaua din Sud si restul retelei. Astfel RATB-ul ar putea gandi si cateva linii care sa uneasca puncte importante; momentan 76 circula oricum gol, pentru ca 312, 313, 381 il dubleaza pe cea mai mare parte din traseu.
- Reamplasarea/refacerea terminalelor. Terminalul de la Piata Sudului este prost gandit si plasat in mijlocul unei intersectii cu trafic infernal. 73 si 74, linii cu cate 6 statii fiecare, ajung practic in acelasi loc, terminalele Turnu Magurele si Alexandru Obregia fiind la circa 100 de metri distanta. De asemenea, la Piata Resita terminalul este foarte prost amenajat.
- Dezvoltarea locala a retelei, pentru a deservi zone mai intinse, de exemplu pe Luica, Berceni, Iriceanu, Giurgiului, Straja, Huedin, Metalurgiei, Brancoveanu.
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
lucian-crusher
Data înscrierii: 25/Iul/2008 Ultima vizita: 21/Dec/2010 Mesaje: 100 Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)
|
Trimis: Mie 29 Iul 2009 23:39:07 Titlul subiectului: |
114739 |
|
Din cate se aude RATB are in plan construirea unei retele de troleibuz pe Splaiul Independentei, de la Eroilor pana la Piata Unirii. Pe aceasta retea va circula o linie din Drumul Taberei si una din Militari. Probabil le vor lega cu reteaua din Berceni si astfel vor face legatura directa de troleibuz intre Berceni si Drumul Taberei, respectiv, Berceni si Militari.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 30 Iul 2009 00:54:57 Titlul subiectului: |
114743 |
|
Pe la Eroilor se poate lega si Gara de Berceni.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Vin 31 Iul 2009 12:06:08 Titlul subiectului: |
114802 |
|
Ca legatura intre Berceni si Gara de Nord vad ori reinfiintarea uneia dintre liniile 94 si 95 prin centru, ori 132 in locul actualului 232. Pe viitorul Bd. Uranus, 132 ar putea merge de la Sos. Viilor - Uranus - Berzei - Buzesti - Grivita - Gara de Nord - Basarab(nu sustin varianta pe Dinicu Golescu de la Virgiliu, daca tot se face largire). Ocolul din Berceni pe la Eroilor mi se pare inutil.
_________________ 133 circular: Puișor - Chirigiu - Parcul Carol - Nerva Traian - Foișor - Romană - Gara de Nord - M. Vulcănescu - Izvor |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 01 Aug 2009 10:01:57 Titlul subiectului: Re: Reteaua de troleibuze din cartierul Berceni - propuneri |
114857 |
|
herminedirt a scris: | 73 si 74, linii cu cate 6 statii fiecare, ajung practic in acelasi loc, terminalele Turnu Magurele si Alexandru Obregia fiind la circa 100 de metri distanta. De asemenea, la Piata Resita terminalul este foarte prost amenajat. |
Linia 73 are doar 5 statii, si cred ca este cea mai scurta linie de troleu din Bucuresti. De fiecare data cand am fost cu 73, troleibuzele nu mergeau cu viteza foarte mare pe traseu, iar gradul de umplere mi s-a parut mai mic decat in cazul lui 76. La Piata Resita nu vad cum ar putea sa amenajeze altfel terminalul din cauza faptului ca spatiul este destul de mic. Ar trebui sa sincronizeze mai bine programul de circulatie al mijloacelor de transport care pleaca de la terminal ca sa nu se faca coada de troleibuze. Cu toate disfunctionalittile lor aceste troleibuze sunt bune, asigurand preluarea calatorilor care vin cu metroul la statia Piata Sudului si merg in cartier. S-a vazut ce s-a intamplat cu prelungirea lui 76 la Unirii, si scaderea frecventei acestuia, au trebuit sa bage o dublura intre Piata Sudului si Piata Resita, linia 77. Reteaua din Berceni se va reconecta cu reteaua mare din troleibuz cand vor continua lucrarile de montare a retelei pe Axa Nord-Sud. In acest caz probabilca 76 va merge pana la Piata Vicotriei. Nu stiu insa cat de rentabila va fi aceasta linie din moment ce este metroul plus linia 381.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 01 Aug 2009 23:27:16 Titlul subiectului: |
114883 |
|
Metroul nu trebuie sa inlocuiasca mijloacele de suprafata, ci sa fie complementar acestuia. (ce au facut inainte de 89 in Militari si pe centru? Au scos transportul de suprafata, dar au lasat doar cateva linii de maxitaxi). Daca realizeaza reteaua pe axa Nord Sud - pe cand s-o mai relaxa traficul asta salbatic - se pot face legaturi cu Gara de Nord si Berceni cu liniile 94 si 95, 76 va ramane la Unirii ca dublura pentru 95 asa cum a fost ea proiectata in anii 80 (in cursul anului 1982) - atunci vom avea la Resita 76, 95 si 381, deoarece in acel moment 77 ca cadea sau va fi redirectionata. Va mai fi posibila retea de troleibuz pe Oltenitei si Serban Voda (vechile 82, 87, 94).
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Lun 10 Aug 2009 09:04:50 Titlul subiectului: |
115160 |
|
Daca mai sus rosetti61 a pomenit de anul 1982, iata o harta cu transportul comun al anului 1982, in cartierul Berceni.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.45 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Vin 28 Aug 2009 23:27:22 Titlul subiectului: |
116118 |
|
Legatura retelei de troleibuz din cartierul Berceni cu restul retelei se poate face asa cum a spus si herminedirt la Universitate/Piata Rosetti. Aceasta lucrare nu ar fi deloc costisitoare, avand deja legatura pana la Piata Unirii. Alta varianta, cea a lui lucian-crusher este putin probabila ca se va realiza, legatura prin Splaiul Independentei cu Pod Eroilor. Concluzia ar fi ca reteaua din Berceni este foarte utila in acea zona, dar din pacate este ciuntita si trebuie reunificata cu restul liniilor.
De asemenea terminalul Piata Sudului este foarte greu practicabil datorita aglomeratiei si trebuie urgent regandit si modernizat.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 30 Aug 2009 01:51:41 Titlul subiectului: |
116154 |
|
Legatura temporara la Universitate, fiind in forma de "T" asigura legaturi spre Gara/Militari.Dr Tan\berei si Rosetti/Fundeni (improbabil sa existe linii spre Fundeni sau Baicului. In aceasta varianta:
73, 76 capat la Rosetti, 94/95 de la gara catre Berceni - 94 Metalurgiei asa cum intorcea in 1982 (ca si 83) si 95 la Resita (77 ori il pastreaza ca acum. il reorienteaza sau il desfiinteaza). 74 ramane de reorientat sau pus in locul lui 94 (liniile de Berceni ar putea fi la fel de bine reorganizate ca 73, 74 (94(, 75 (95), 76.
in varianta prelungirii la Romana, esxista posibilitatea de legaturi cu Pajura si Straulesti,.pe la Gara de Nord /Grivitei si pe la Piata Presei/Jiului - se pot reactiva liniile 81, 82, 83 si 87.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 02 Noi 2009 12:49:21 Titlul subiectului: |
119357 |
|
Tinand cont de traseul foarte scurt al liniei 73, o masura utila ar fi prelungirea acestuia pana la Piata de Gros. Astfel:
- 312, o linie rapida, ar putea fi lasat din nou doar pana la terminalul de la Obregia, autobuzele ramanand deseori blocate pe Bd. Metalurgiei, unde se circula foarte greu la orele de varf;
- 242 ar putea fi desfiintata, fiind inclusa 100% in 73, si asa mi se par cateva linii foarte prost gandite in Berceni: 125 (o linie care leaga doua puncte periferice si are un interval foarte slab => esec garantat), 242, 73 (care ar fi mult mai folositoare unite, dupa cum am propus), 74, 76 (chiar nu vad rostul pentru care a fost realizata prelungirea infrastructurii de troleibuz pana la Unirii).
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 02 Noi 2009 12:57:28 Titlul subiectului: |
119359 |
|
Prelungirea retelei de troleibuz pana la Piata Unirii este doar o prima etapa dintr-o lucrare mai ampla, in care se urmareste refacerea magistralei de troleibuze pe axa nord-sud. Intr-o etapa urmatoare troleibuzul va fi adus pana la Piata Victoriei. S-a mai discutat despre acest lucru aici http://tramclub.org/viewtopic.php?t=9983&start=0
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 17 Feb 2010 19:10:47 Titlul subiectului: |
123814 |
|
Se vede treaba ca cineva a tinut neaparat ca liniile de troleu sa fie neaparat dublate de unele de autobuz, sau invers. Care e scopul?
Eu as propune o alta configuratie a acestei retele. Observ bucla formata din strazile Obregia si Emil Racovita. Pe aici as unifica terminalul Obregia si as aranja liniile 73 si 74 in bucla, cu capatul la Obregia, iar 74 sa fie un fel de 73 barat. Ambele ar intoarce la Unirii, in detrimentul lui 76 care s-ar limita din nou la Sudului, iar 77 desfiintat. Nu inteleg de ce au ales tocmai linia 76 sa fie prelungita (motivul istoric n-a avut importanta pentru multe alte modificari ale RATB). Iar nu inteleg de ce nu prelungesc macar 381 la Progresu sau sa-l intoarca in bucla pe Brancoveanu si Oltenitei, orice pentru a nu mai fi identic cu 76.
Cat despre extinderea spre nord, prelungirea pe Splai este o idee care mie imi da fiori, datorita traficului infernal de pe bucata aia. Cel mai bine ar merge la Rosetti, via Piata Unirii - Corneliu Coposu - Sf. Vineri - Calea Mosilor - Hristo Botev. De aici, o linie o ia spre est si alta spre vest. Sunt impotriva ideii de a pune troleibuz pe IC Bratianu si Magheru, pentru ca este un mijloc de transport lent care ar incurca traficul si care se "muleaza" mai bine pe artere secundare.
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Mai 2010 21:36:58 Titlul subiectului: |
126951 |
|
Linia 232 face foarte greu fata pe Soseaua Berceni. Pe de alta parte, acesta e singurul segment din cadrul traseului liniei care ar necesita un interval mai redus de succedare. Masura fireasca ar fi, zic eu, o linie care sa il dubleze pe 232 pe aceasta bucata. O idee interesanta ar fi o linie de troleibuz care sa plece de la Piata Sudului si sa intoarca undeva in zona IMGB.
S-ar mai putea face o linie de troleibuz si Piata Sudului - Secuilor - Brancoveanu - Turnu Magurele, si astfel reteaua de troleibuze din cartierul Berceni ar avea o acoperire mult mai eficienta, toate arterele care pleaca din Piata Sudului avand cate o linie de troleibuz.
Evident, pentru o asemenea masura ar fi necesara reconfigurarea terminalului Piata Sudului, care oricum este foarte prost gandit si asezat. Cea mai buna solutie pe care o vad eu pentru acest terminal este mutarea lui ceva mai sus pe Vacaresti, pe unul din acele campuri de dincolo de Cora. Acolo s-ar putea amenaja un terminal mult mai ordonat si aerisit, iar pentru iesirea troleibuzelor din el un semafor ar rezolva problema.
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Mai 2010 22:38:20 Titlul subiectului: |
126959 |
|
Ar mai trebui rezolvata si problema cu parcarile de pe Sos. Berceni, unde banda 1 este in general ocupata de masinile parcate.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 12 Mai 2010 23:05:57 Titlul subiectului: |
126960 |
|
Pentru partea de propunere: Dar de ce nu ar fi utila o linie de autobuz 232 scurtata pe bucata aceea si care sa mearga la un interval de succedare mic si o linie de autobuz cu ceva de capacitate medie care sa preia traseul fostului 232?
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
|