Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Generalitati despre transportul in comun galatean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 09:47:47    Titlul subiectului: 126814

Dacă primăria Galați investea în perioada "bumului ieconomic" în calea de rulare a tramavielor, poate acum existau mai multe tramvaie în circulație și așa se putea compensa lipsa de autobuze.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Iun/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 15:06:00    Titlul subiectului: 126834

Omule,...liniile pe care le avem acum, sa fie ele intretinute si reabilitate. Si sa se achiztioneze macar 10 vagoane de tramvai noi-noute cum s-a procedat la Oradea!
_________________
,,Vom fi iarasi ce-am fost si mai mult decat atat!" -Petru Rares-
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 16:18:11    Titlul subiectului: 126837

Unii politicosi, altii mahniti si chiar nervosi... Cam asa am putea caracteriza comportamentul soferilor de maxi-taxi care au ramas in serviciu. Desigur, nemultumirea cea mare provine de la schimbarea itinerariilor iar calatorii - aia care nu sunt repeziti in urma puhoiului de intrebari privitoare la noua repartizare urbana - le tin isonul si plang unul pe umarul celuilalt.
Oarecum surprinzator, a scazut numarul de persoane care circula cu maxi-taxi. Avem si maxi-taxi aglomerate, nu zic nu, insa multe sunt mai aerisite si prin urmare calatoria se desfasoara in conditii ceva mai bune decat pana in prezent. De asemenea, s-au imputinat depasirile si agresivitatile in trafic precum si sufocarea statiilor unde ar trebui sa incapa si autobuzele Transurb.
Din cate mi s-a spus, microbuzele nu mai intra la REAL ci merg direct in Cantemir. De aici, un nou val de nemultumiri... Sunt deja convins ca peste o luna se vor lua masuri si daca in aceasta luna nu apar nenorocitele de autobuze SH, Transurb-ul ar inregistra un esec partial.
Se spune ca am dorit sa facem prea multe intr-un timp prea scurt. Intr-un fel sunt de acord. CINEVA a stat ca ghimpele si nu si-a dat nici un interes sa se implice in ajutorarea Transurb-ului... Stim cu totii cine este acel CINEVA!
Spuneam intr-o postare anterioara despre costumatia obligatorie cat si despre noile placute de traseu. Am avut ieri norocul sa calatoresc alaturi de un sofer disciplinat si politicos pe traseul 61. Daca toti soferii ar fi ca el, ne-am mai spala obrazul manjit de grosolanii... Atasez mai jos doua fotografii:
foto 1: placuta de traseu;
foto 2: soferul respecta tinuta obligatorie.



IMG_0258.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  170.19 kb
 Vizualizat:  de 10467 ori

IMG_0258.JPG



IMG_0260.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.3 kb
 Vizualizat:  de 10467 ori

IMG_0260.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
greentiger



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2010
Mesaje: 63
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 16:59:20    Titlul subiectului: 126839

Masini noi,spatioase arhi pline si masini mici super pline,cel putin intr-o anumita zona a orasului!Astazi am calatorit prin oras sa vad cum e cu schimbarea in randul microbuzelor.Din cate am vazut eu in centru multe microbuze sunt arhipline,prin zona garii sau a politiei iarasi sunt extrem de pline.Am asteptat mai mult timp sa prind un microbuz mai liber ca sa-l analizez dar degeaba.Pana la urma am luat microbuzul cu traseul 75 ce duce la Billa 2 in care toate locurile erau ocupate si a devenit arhiplin prin centru.Ceea ce ma nemultumeste sunt noile masini Ford care dupa parerea mea mai bine nu mai existau.Microbuzele Ford sunt foarte mici .Azi nici nu am avut loc sa respir in el dar sa mai analizez cate ceva nici vorba.Parca eram intr-adevar intr-o cutie de conserva.Sunt foarte mici aceste masini si nici nu ai pe unde sa stai in picioare in ele,singurul confort fiind statul pe scaun.Am vazut ca pe traseul acesta sunt numai microbuze noi Ford.Cele mai confortabile sunt microbuzele de VW sau Mercedes noi,sunt si mari si confortabile,moderne.Eu cred ca peste tot masini din acestea trebuiau puse nu altfel.
Intr-adevar soferii poarta camasa si uneori cravata si au un interval de timp strict in care sa se incadreze.Orasul pare putin mai relaxat,mai golas,mai liber cu imputinarea microbuzelor dar.Masinile noi dau o oarecare frumusete orasului nefiind prezente masinile vechi care deabia rezistau,Iveco-urile vechi care scartaiau si VW-urile mici.
Imi place starea actuala si m-as bucura enorm de mult daca s-ar aduce autobuze la Transurb.

_________________
Alyn AVALOH

Nihil Sine DEO!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
greentiger



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2010
Mesaje: 63
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 11 Mai 2010 00:12:15    Titlul subiectului: 126854

Iata ce spune Viata Libera azi:

* Noul regulament de transport local și-a intrat în drepturi * SC Transurb a scos în stradă aproape tot parcul auto pentru a face față noii provocări * Directorul societății, Genica Totolici (FOTO 3), a fost „controlor de trafic” în Micro 19 * Indicații pentru gălățenii „pierduți” * Microbuzele maxi-taxi au embargo pe Brăilei, zona Micro 19 * Plăcuțele care indică stațiile, montate printre rămurele și cuiburi de păsărele * Unele microbuze circulă burdușite, altele consumă carburant degeaba * Trafic mai lejer pe Brăilei * Troiebuzele se mișcă… mai cu talent *

Ușor dezorientat, transportul urban gălățean și-a schimbat măcar pălăria, dacă nu fața în întregime.

Dacă ziua de duminică a fost doar una de încălzire, atât pentru șoferii societății Transurb, cât și pentru conducătorii auto de max-itaxi, ieri a avut loc examenul în sine.

Pe strada Brăilei traficul a fost ceva mai lejer, dar, în cartiere, mașinile mici s-au simțit intimidate de microbuzele care le-au tăiat calea. Împuținate la jumătate, microbuzele au fost ori supraaglomerate, ori au șomat pe traseele noi sau modificate.

În schimb, s-a simțit o revigorare a mijloacelor de transport Transurb. Chiar și troleibuzele, care mai mult se târau decât mergeau, s-au mișcat mai cu viață pe traseu.

Controlor de trafic rutier

La ora 7,45 în stația de la Spitalul Județean, am avut surpriza să dăm de directorul Transurb, Genica Totolici, care monitoriza de zor traficul.

În locul unde gălățenii erau obișnuiți să ia maxitaxi, un salariat Transurb, îmbrăcat în roșu, le explica faptul că microbuzele nu mai circulă pe tronsonul dintre capătul troleului și Spitalul Județean și îi îndemna să cumpere bilete și să urce în autobuze. Unii preferau să bage „viteză” până la stația maxi-taxi de la McDonald’s.

„Azi am folosit aproape 90 la sută din parcul auto (conform normativelor, ar trebui folosit zilnic 70 la sută - n.a.). La parcul pe care îl avem, de 119 autobuze, chiar este un efort, pentru că mijloacele de transport se mai și strică”.

„Am mai adus și conducători auto de acasă, timp de o lună, până când ne reorganizăm cu noul grafic de transport”.

„Pe zona Micro 19, circulă 18 autobuze, cu o frecvență din 3 în 3 minute. Problema este că din Țiglina I iarăși se aglomerează cu autobuze și maxi-taxi”.

„Autobuzele, fiind de mare capacitate, trebuie să aibă cale liberă de acces pentru a se încadra în frecvența dorită, și atunci toată lumea ar fi mulțumită. Poate în următoarele două-trei luni se va face o bandă unică pentru transportul urban”, ne-a declarat Genica Totolici, directorul Transurb.

Managerul a ținut să le transmită gălățenilor că Transurb are de luni traseu și de la Filești, respectiv, de la Bac, în Piața Centrală.

Debusolare totală

„Da’ unde ne duceți?”, a fost întrebarea pe care șoferii de microbuze îmbrăcați "ca la carte" în cămașă, cravată și pantaloni de stofă - au auzit-o cel mai des în ultimele două zile.

Călătorii erau nedumeriți când, de la Casa de Cultură a Sindicatelor, microbuzele se încadrau pe banda a doua pentru a intra pe Regiment 11 Siret.

Ca pieton, trebuie să ai ochi de vultur ca să nu treci pe lângă „stațiile maxi-taxi”. Plăcuțele care anunță că acolo opresc microbuze sunt mici, și postate prin copaci, printre rămurele și cuiburi de păsărele.

Dacă șoferii de pe traseele deja cunoscute și rămase neschimbate n-au avut timp nici să respire pentru a face față numeroaselor curse, graficului și numărului mare de călători, în Cartierul Cantemir, de exemplu, microbuzele ardeau gazul de pomană.

În contrapartidă, în Țiglina III sau la Port Bazinul Nou, gălățenii și-ar fi vândut sufletul pentru un maxi-taxi. Am văzut și autobuze burdușite cu călători, dar și microbuze în care călătorii se călcau în picioare să urce în mașinile deja pline, se înghesuiau câte doi pe un loc, numai să ajungă la destinație.

„Lumea nu cunoaște traseele astea și e o debusolare totală. Unde lași oamenii atâta timp cât ei vor să ajungă la Neacșu, la Spital, în Țiglina III?”

„Traversați Țiglina III sau Cartierul Dunărea ca să ajungeți la un maxi-taxi? Ce facem dacă vrem să ajungem cu bunica la spital? Ce facem cu bunicii dacă vor în Piața rușilor, cum ajungem acolo?”

„Ca să fim realiști, în acest cartier nici măcar un magazin sau o consignație nu există. Suntem și noi oameni! O toaletă ecologică e undeva la vreo 50 de metri în spate”.

„Sunt la a patra cursă și în tot acest timp doar o singură persoană am luat!”, ne-a declarat dezamăgit un șofer de maxi-taxi pe ruta Cantemir – Piața Centrală.

Dacă prima zi de examen a trecut cum a trecut, rămâne de văzut ce se va întâmpla în zilele și săptămânile care vor urma.

E greu de crezut că Transurb va putea scoate zilnic la bătaie 90 la sută din parcul auto.

Și atunci s-ar putea ca numărul de 170 de microbuze rămase în circulație să ni se pară tare mic!

Vocea străzii - ce spun gălățenii despre noul regulament de transport local

„Nu sunt mulțumit pentru că în plină criză sunt evacuați cei care oferă locuri de muncă. Tot orașul pute de Mercedes-uri subvenționate din banii mei, ai dumneavoastră, ai tuturor. Ar trebui să folosim forța de muncă pentru care nu plătim subvenții. Acum e exact invers. Am fost în cartierul Dunărea unde nu circulă microbuze, de ce? Nu știu, că sunt o grămadă care au nevoie și chiar dacă nu îți dă ție bilet, produc locuri de muncă, plătesc taxe la Primărie, dau bani la Primărie, nu iau!”.

„Problemele noastre ale oamenilor de jos sunt altele, nu transportul! Cu transportul putem să facem noi ce om face, că tot așa o să fie. Problemele noastre sunt traiul de zi cu zi, ce fac guvernanții ăștia de paie și oameni de nimic!”.

„Nu, sigur că nu sunt mulțumită. Aștept de 30 de minute un mijloc de transport. Ar fi fost bine să se mențină numărul de mașini”.

„A fost chiar mai bine decât mă așteptam, sunt mulțumită”.

„Ar trebui microbuze pe mai multe rute, ca să nu fiu nevoită să iau taxiul, pentru că mă costă”.

_________________
Alyn AVALOH

Nihil Sine DEO!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 11 Mai 2010 07:59:03    Titlul subiectului: 126861

greentiger a scris:
Ceea ce ma nemultumeste sunt noile masini Ford

Masinile Ford sunt doar pe traseul 75 si au 14+1 locuri. Intr-adevar, nu reprezinta deloc o solutie rentabila pentru fluxul de calatori de pe acest traseu. Imi amintesc ca au existat initial discutii, cum ca pana la noua organizare se vor aduce microbuze de 22 de locuri! Iata ca nu s-a mai adus asa ceva... Daca se impunea un set de norme in privinta capacitatii de transport era mai bine, dar deh, cine sa se gandeasca la toate?!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
greentiger



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2010
Mesaje: 63
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 11 Mai 2010 22:02:08    Titlul subiectului: 126892

Astazi am circulat o noua zi prin Galati sa vad cum e cu noua schimbare. Am observat multa lume in statii si microbuze arhi-pline precum si oameni debusolati. Am auzit la unii ca microbuzele sunt mai goale, din cate am vazut eu si au observat persoanele pe care le cunosc, cu care am intrat in contact microbuzele au fost aproape toata ziua, in general traseele importante 76, 63, 60 arhipline cu oameni multi in picioare. Am urcat la Cinema Dacia in 63 si era liber microbuzul cand colo pe la liceul Dunarea a devenit foarte plin incat lumea nu mai avea cum sa intre si sa iasa. Parerea mea este ca se simte lipsa microbuzelor si tot parerea mea este ca ar trebui aduse urgent autobuze fie ele noi, fie ele vechi, la Transurb. Eu nu sustin transportul cu maxi-taxi, dar sunt constient ca ori Transurbul sa aiba multe autobuze incat sa multumeasca populatia si sa faca fata la numarul de calatori ori sa existe microbuze daca Transurbul nu poate indeplini aceste conditii.
_________________
Alyn AVALOH

Nihil Sine DEO!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 11 Mai 2010 22:31:03    Titlul subiectului: 126897

Se considera o etapa de acomodare. Incercam si noi sa evoluam la un transport adecvat, corespunzator normelor Uniunii Europene. Principalele legaturi intre zonele de maxima importanta ale orasului au ramas, iar eforturile Transurb-ului de a asigura o frecventa cat mai buna ar trebui apreciate. Sa lasam carcotelile la o parte! Normal ca galateanului ii vine greu acum ca de la debandada aparent utila a itinerariilor microbuzelor private sa se incadreze intr-o oarecare forma de civilizatie. Vor exista comentarii mereu pe baza acestui aspect. Insa eu nu cred ca in tarile civilizate autobuzul opreste la fiecare colt de strada, in fata fiecarei case sau mai stiu eu in ce punct dorit de anume calatori. E vorba de disciplina, de intoarcerea intr-un regim de normalitate.
Mai devreme sau mai tarziu aveam sa ajungem in acest... impas. Aveam sa confruntam disciplina cu comoditatea. Dupa cum ziceam, e o etapa de acomodare, sa speram ca aceasta va fi imbunatatita si ca sansele acordate Transurb-ului vor fi fructificate, nu inecate de edili!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 12 Mai 2010 08:43:47    Titlul subiectului: 126911

Sa vedem cum evolueaza transportul in comun dupa noua forma stabilita inca de duminica trecuta. Pareri, opinii, promisiuni. Articolul de mai jos apartine cotidianului "Viata Libera", editia din 12.05.2010. Link-ul este: http://www.viata-libera.ro/articol-Transurb_isi_revigoreaza_veniturile__2.html

"Efectele noului transport
Transurb își revigorează veniturile


* Gălățenii din Micro 19 protestează: „De ce nu mai avem maxitaxi la Neacșu și Service-ul vechi?” *

Chiar dacă e prea devreme să se tragă concluzii după o primă zi de aplicare a noului regulament de transport, efectele se simt, totuși, în buzunarele SC Transurb.

„Situația reală a încasărilor o vom cunoaște abia după două săptămâni sau după o lună”.

„E prea devreme să spunem dacă ne-au crescut veniturile din serviciul de transport public”.

„După ziua de luni, încasările din vânzarea de bilete au fost mai mari cu aproximativ 10-20 la sută decât într-o altă zi obișnuită de până acum”, ne-a declarat rezervat directorul SC Transurb, Genica Totolici.

Managerul societății ne-a asigurat că parcul auto face față în continuare solicitărilor noului regulament de transport și că situația se va îmbunătăți după ce vor sosi cele 30 de autobuze la mâna a doua care vor completa zestrea actuală a societății.

Dar până la intrarea acestora în parcul auto al Transurb mai durează o lună.

Nemulțumiri: Neacșu – Service Vechi exclusivitatea Transurb

I-am transmis managerului Transurb nemulțumirea exprimată de gălățeni nu doar pe site-un ziarului nostru, ci și la telefonul redacției, legată de faptul că stațiile de pe strada Brăilei din Micro 19 sunt exclusivitatea Transurb.

„De ce în zona Neacsu - Spitalul Judetean nu mai avem maxi-taxi? De ce trebuie să ne obligați sa circulăm cu Transurbul?”, au protestat gălățenii din Micro 19.

„Locuiesc în zona Service Vechi din Micro 19 și după ce că sunt nevoit să urc în autobuzele Transurb, nici nu am de unde să cumpăr bilet la Neacșu!”.

„Ca să ajung la stația de maxitaxi de la Billa sau de la Dacia ar însemna să străbat toată piața, plus cartierul și să plec cu jumătate de oră înainte de acasă”, ni s-a plâns un alt cetățean.

Și nu sunt singurele opinii de acest fel exprimate de cei care se simt privați de dreptul de a alege între microbuze și autobuze.

Educație

Directorul Transurb, Genica Totolici, este de părere că gălățenii trebuie să învețe să urce în autobuze și să se obișnuiască să circule cu Transurb.

„În toate orașele mari din țară, transportul se face cu autobuzele societății locale de transport, nu cu maxitaxi”.

„Încercăm să asigurăm fluența în transport”, ne-a declarat Genica Totolici.

Directorul Transurb a reamintit că societatea face protecție socială nu doar pentru pensionari, studenți și elevi, ci și pentru restul călătorilor, pentru că tariful real al călătoriei nu este un leu, ci ar fi de 1,50 lei."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.96 kb
 Vizualizat:  de 10342 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.67 kb
 Vizualizat:  de 10342 ori

2.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 12 Mai 2010 15:41:49    Titlul subiectului: 126934

Sa privim acum si problema sub aspect financiar. Cateva rezultate ne sunt oferite de cotidianul "Adevarul", editia din 12.05.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galatenii_cumpara_mai_multe_bilete_de_la_Transurb_0_260374407.html

"Gălățenii cumpără mai multe bilete de la Transurb după limitarea numărului de microbuze private

După micșorarea numărului de microbuze și modificarea traseelor de maxi-taxi, încasările din biletele Transurb au crescut cu 50%

Viceprimarul Nicușor Ciumacenco a declarat că reorganizarea transportului în comun a dus la creșterea veniturilor pentru societatea publică de transport.

"Au crescut și încasările companiei Transurb, fapt ce înseamnă că în perspectivă ar putea scădea presiunea asupra bugetului local, odată cu îmbunătățirea performanțelor economice ale companiei. De exemplu, la sfârșitul zilei de luni, 10 mai, s-a făcut o analiză pe traseul 102 și s-a constatat că au crescut încasările cu 50 %", a declarat viceprimarul.

Reamintim că de luni, doar 170 de microbuze mai circulă pe străzile municipiului, cu 100 mai puțin decât până pe 10 mai."


Poza postata mai jos apartine cotidianului "Adevarul". Este o poza veche intrucat de ani de zile Cobrele nu mai ruleaza pe linia 102... Insa e frumos sa ne amintim si de acest aspect Wink



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.65 kb
 Vizualizat:  de 10313 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 14 Mai 2010 08:39:07    Titlul subiectului: 127019

Continuam lungul serial generat de modificarile in transportul urban de persoane... Citind articolul de mai jos, ne convingem de traditia inradacinata de la Galati de a calatori cu maxi-taxi... Nu conteaza ca in alte orase s-a renuntat la ele, noi, Galati-ul trebuie sa fim motul tarii fiindca oamenii s-au invatat comozi. Dau dreptate oamenilor care vor sa ajunga in zona portuara (Bazinul Nou). Acolo legaturile sunt rupte si trebuie luata o masura. Sunt de acord. In rest... nazuri. E o luna de proba, vor veni si autobuzele Transurb-ului si se va imbunatati frecventa, cu toate ca nici acum nu ar fi nimic de reprosat. Masinile de pe traseele ramase fara sprijinul privat vin foarte repede in statii. Probabil ca peste ceva timp galatenii isi vor aminti de disciplina si nu vor mai protesta...
O alta discutie cu caracter tampit ce a inceput sa se rotunjeasca la Galati: autobuzele SH vs maxi-taxi. Ca maxi-taxi sunt din 2008 si nu mai au dreptul sa circule pe cand SH-urile vin de undeva din a doua jumatate a anilor '90... Comparatie tampita, lipsita de orice documentare! Microbuzul privat din 2008 se poate considera o masina uzata... Zi de zi ingramadeala, fortari ale motorului, mici incidente... Am vazut microbuz din 2008 de pe care curgea rugina iar interiorul era mai uzat ca al unui autobuz din 1993. Autobuzele care se vor aduce nu au fost utilizate in regimul marlanesc pe care il cred unii... In alte tari, dupa un numar de ani de utilizare (4-6) autobuzele sunt trase pe dreapta, in parc. Din cate am vazut, va asigur ca 4-6 ani de functionare intr-o tara ca Danemarca, Norvegia sau Germania ar echivala cu 6 luni de utilizare la noi, in "epoca primitiva" cu calatori necivilizati, scuipatori de seminte sau grafferi de mare valoare, hoti de buzunare si drumuri care iti amintesc cu drag patriotism de practica comunista cand ne leganam pe potecile de tara spre campurile aurii... Inainte sa dam curs barfelor, haideti sa vedem autobuzele care vor veni, stimati cetateni, nu va mai grabiti ca mireasa la pat sa faceti comentarii stupide! Sa judecam situatia atunci cand avem toate cartile pe masa!
Articolul postat mai jos apartine cotidianului "Viata Libera", editia din 14.05.2010. Link-ul este: http://www.viata-libera.ro/articol-Politica_transport_si_durere_2.html

"Pro și contra pe șosele
Politică, transport și durere


* „Suntem în pragul falimentului”, se plâng operatorii de pe noile trasee ocolitoare ale orașului * „Vrem maxi-taxi la Neacșu, Micro19-Port, pe Siderurgiștilor”, strigă călătorii pe site-un ziarului nostru *

Pe site-ul ziarului nostru curg într-una, de zile în șir, opiniile exprimate de gălățeni referitoare la transportul de persoane.

Unii sunt încântați că în sfârșit s-a mai fluidizat traficul prin oraș. Alții se plâng că nu mai au posibilitatea să aleagă între maxi-taxi și autobuze și că sunt obligați să călătorească doar cu Transurb.

Sunt și gălățeni care se plâng că reducerea numărului de microbuze îi obligă să meargă înghesuiți ca sardelele în mașinile rămase.

Primăria a anunțat prin vocea viceprimarului Nicușor Ciumacenco intenția de a cumpăra 30 de autobuze la mâna a doua.

Cert este că la începutul anului municipalitatea declara că are de plătit două mari credite bancare: unul de 26 milioane de euro, pentru cofinanțarea proiectului ISPA și cel de-al doilea credit, de 10 milioane de euro, cu care s-au cumpărat, anul trecut, autobuzele pentru Transurb.

Municipalitatea vrea autobuze la mâna a doua, fabricate în 1997-1999, în condițiile în care microbuzele nou-nouțe cu care operatorii au câștigat licitațiile sunt fabricate în 2009, deci nou-nouțe și mai tinere cu 10 ani!

De altfel nici nu au fost acceptate în competiția pentru trasee microbuze din 2008, fiind considerate vechi!

Mai nou, au început să apară opiniile transportatorilor. Cei de pe traseele deja tradiționale se plâng că abia mai pot face față solicitării.

În schimb, operatorii de pe noile trasee se plâng că sunt în pragul falimentului și că numai nu i-au bătut călătorii cu pietre pentru că nu mai circulă pe rutele obișnuite.

Doleanțe

”Veniți la intersecția de la General dimineața - parcă e miting, peste 200 de persoane așteptau maxi-taxi!”, scrie un gălățean.

„Cum se ajunge în Port din zonele Mașniță, General, IREG, Casa Roșie, Țiglina I? Oare s-a ținut cont că aceste zone sunt cartiere muncitorești? Suntem nevoiți să schimbăm două trasee la dus și la fel la întoarcere”.

„Oricum ne batem gura degeaba că nu citește nimeni doleanța fraierilor de muncitori din Șantier, Intfor, Inspectoratul Școlar, Liceul de Marină, AFDJ, Navrom, Navlomar…”, ne scriu gălățenii.

„Situație dramatică”

La capătul puterilor și al răbdării, operatorul de pe Traseul 68, Bogdan Andrievici, directorul general al SC Andry SRL, a tras semnalul de alarmă:

„Suntem în pragul falimentului. Oamenii sunt nemulțumiți că traseul 68 nu mai circulă pe Siderurgiștilor, ci pe Nae Leonard. Călătorii sunt supărați că nu mai ajung pe Siderurgiștilor, la General, la Combinat! Îmi reproșează că în curând o să-i las la Șendreni!”

„Încasările au scăzut atât de mult încât nu îmi acoperă nici măcar întreținerea mașinii și carburantul pe o zi, ca să nu mai spun de salariile șoferilor, leasing și redevență! Mi-au plecat deja 6 șoferi!”

„Situația mea și a colegilor de pe noile trasee 84 și 62 este dramatică! Domnii consilieri locali Maricel Oancea și Daniel Apetrechioaie au mers cu mine într-o zi și s-au putut convinge de realitatea de pe traseu ”, ni s-a plâns operatorul.

Bogdan Andrievici ne-a mărturisit că s-a cerut acordul pentru a afișa în microbuze numărul de telefon al Serviciului Transporturi din Primărie – serviciu public, de altfel – pentru a le da posibilitatea gălățenilor să își transmită opiniile și părerile celor mai avizați să le asculte și să ia măsuri. Mai ales că aceasta este o lună de probă pentru noul transport.

„Cei de la Serviciul de Transport din Primărie mi-au cerut să scot numărul – deși nu l-am afișat pe al lor personal, ci pe al instituției publice – și mi-au reproșat că am ceva personal cu ei”.

„Nu am nimic cu nimeni, consider că e normal să afle părerile cetățenilor care călătoresc pe traseul meu pentru a ști adevărul”, ne-a declarat supărat operatorul."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.59 kb
 Vizualizat:  de 10281 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 14 Mai 2010 09:18:25    Titlul subiectului: 127020

Calatorii trebuie lamuriti, cu tact, despre 2 aspecte:
- Transportul cu microbuze/maxi-taxi este un sistem de transport COMPLEMENTAR, adica scopul lui este/ar trebui sa fie sa preia strict ce NU poate prelua TransUrb!

Sunt unii natangi, inclusiv prin Primarii, care baga abureala cu liberul acces pe piata, cu "concurenta" si alte tampenii. FALS! Concurenta poate avea loc, eventual, la ATRIBUIREA unui traseu, adica liciteaza 2 sau mai multi operatori dar castiga NUMAI UNUL, pentru ca ala sa aiba exclusivitatea pe traseu, sa nu se ajunga la furturile generalizate de calatori de pe trasee.

Daca ar fi fost vorba de "concurenta", oare credeti ca strainii nu ar fi bagat si ei dube si j'de firme pe acelasi traseu?!? Dar aia sunt inteligenti si cinstiti, nu escroci ca astia de la noi care par sa faca totul in folosul unor grupuri de interese private, care probabil, la "schimb", "sustin" candidatul, partidul s.a.m.d

- Oamenii trebuie facut sa inteleaga ca aceste microbuze/maxi-taxi NU SUNT DESTINATE DIN CONSTRUCTIE PENTRU TRANSPORT PUBLIC URBAN, ci pentru cu totul alte scopuri, folosirea lor in transportul public este o IMPROVIZATIE GROSOLANA!

Aceste microbuze NU au nici cele mai elementare dotari necesare si nu merg mai departe decat simplul fapt ca NU DISPUN NICI MACAR DE CASUTE DE AFISARE A INDICATIVELOR DE TRASEU !!!
Pana si "vechile" si "depasitele" autobuze DAC/Rocar aveau acele casute, pe cand aceste maxi-taxi-uri "noi" nu au asa ceva, pentru ca DESTINATIA LOR CONSTRUCTIVA e total alta!
Daca erau destinate sa fie folosite in transportul PUBLIC URBAN, fiti siguri ca ar fi respectat reglementarile in vigoare in domeniu!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
greentiger



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2010
Mesaje: 63
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 15 Mai 2010 01:45:43    Titlul subiectului: 127063

Este adevarat ca in zona Masnitz/General este foarte multa lumea dimineata asteptand maxi-taxi. Am observat de-a lungul saptamanii oameni multi nemultumiti ca maxi-taxi-urile nu mai ajung la Spitalul Judetean si Neacsu.
Ceea ce am mai auzit este nemultumirea unor oameni ca nu exista transport pe strada Cosbuc, cei de acolo fiind cam ''izolati''.
Transurb trebuie sa faca ceva, am observat si eu, ca nu prea exista transport de la Spitalul Judetean, Neacsu catre Bariera. Este doar traseul 17 care circula foarte rar. Ar trebui sa se puna autobuze la 7-10 minute care sa faca legatura intre Spitalul Judetean/Neacsu si Bariera.

_________________
Alyn AVALOH

Nihil Sine DEO!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 20 Mai 2010 08:25:25    Titlul subiectului: 127318

Probleme atacate pe buna dreptate, dar care se vad a fi rezolvate... tot cu maxi-taxi! Este incredibil acest sindrom local care doar la Galati pare ca se manifesta in... voia curentului! Suntem de-a dreptul penibili atunci cand vedem rezolvarea problemelor prin suplementarea parcului privat cu microbuze in loc sa suplementam parcul Transurb-ului!
Oamenii s-au mai calmat in privinta modificarilor, nu am mai auzit vociferari si culmea, multi sunt multumiti de cum se prezinta transportul in comun in formatul actual. Dar deh, intotdeauna trebuie sa se gaseasca cineva care sa arunce paie pe foc sau sa rascoleasca in oala cu... magiun.
Iata un articol apartinand cotidianului "Viata Libera", in care se prezinta un interviu luat domnului Sorin Amarinei, presedintele FORT. Nu va suparati, n-o zic din rautate, dar poate ar trebui sa auzim si ceva mai... evoluat; de maxi-taxi ne-am cam saturat din 1993 incoace. Chiar nu e nimeni apt sa creeze un plan logic si satisfacator pentru transportul in comun din Galati, cu mijloace destinate propriu-zis transportului (adica autobuze, troleibuze, tramvaie)?! Domnilor edili, daca nu sunteti in stare, atunci ce naiba mai cautati in pozitiile alea inalte pe care le ocupati acum?! Se poate dormi si acasa, nu numai in post!
Link-ul este: http://www.viata-libera.ro/articol-Autobuze_vechi_sau_microbuze_noi_2.html

"Transport și durere
Autobuze vechi sau microbuze noi?


* „Este nevoie de o suplimentare în transportul local” crede președintele FORT Galați * Programul RABLA, varianta Primăria Galați *

„Cum adică nu mai ajungeți în Port Bazinul Nou? Păi și eu cu ce ajung acolo?! Pe jos!?”, se rățoia ieri, în stația de maxitaxi din Micro 19, o femeie către șoferul unui microbuz.

„Nu știu, doamnă, eu nu am nicio vină, n-aveți decât să cereți de la Primărie, și noi am cerut și nu am primit vreun răspuns!”, i-a replicat șoferul calm, lăsând-o pe călătoare în stație, confuză.

Asemenea discuții au loc de câteva ori pe zi în diverse zone ale orașului.

Viceprimarul Nicușor Ciumacenco a declarat că prima lună de după intrarea în vigoare a noului regulament de transport va fi una de probă și că lucrurile care nu merg vor fi îmbunătățite.

Dacă gălățenii care folosesc transportul local în comun se simt în continuare năuciți de modificarea traseelor și bombardează cu întrebări, în tabăra operatorilor privați lucrurile sunt din ce în ce mai triste.

Șoferii de pe traseele circulare se plâng nu mai apucă nici să-și tragă sufletul, darămite să mai facă vreo pauză de masă.

Cei de pe traseele Micro 19-Parc CFR sau Gară merg cu mașinile burdușite de călători care parcă sfidează autobuzele Transurb.

Operatorii de pe traseele noi nu știu dacă vor avea cu ce plăti leasingurile mașinilor, șoferii și celelalte cheltuieli.

Colac peste pupăză, municipalitatea a anunțat încă de săptămâna trecută intenția de a achiziționa – chiar și în actualele condiții de criză – 30 de autobuze SH pentru Transurb.

Așa stând lucrurile, am cerut opinia lui Sorin Amarinei (FOTO), președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT) – filiala Galați despre cum se simte transportul gălățean la zece zile după ce au intrat în vigoare regulile noi.

O mașină trage pentru două

Sorin Amarinei ne-a declarat că a participat la toate ședințele Comisiei de specialitate a Primăriei și Consiliului Local și că deocamdată s-a convenit pentru perioada următoare un stand-by.

Un lucru e cert: „E nevoie de o suplimentare a microbuzelor pe anumite trasee cum ar fi traseul 75 sau cele din Micro 19 către Gară și Parc CFR unde nu e normal ca oamenii să meargă înghesuiți ca sardelele pe cele 11 locuri rămase în microbuze”.

„Traseele noi se formează într-un an. În plus, în acest moment, o mașină lucrează pentru a acoperi plata leasing-ul la două mașini și abia reușim să ne plătim șoferii și celelalte cheltuieli zilnice”.

„O suplimentare cu 30 de microbuze, făcută diferențiat, pe anumite trasee, ar rezolva atât problema operatorilor, cât și a călătorilor”.

„Noi am anticipat toate aceste probleme înainte de intrarea în vigoare a noului transport, când tot trăgeam semnale de alarmă”.

„Se vede clar acum lipsa unui studiu bazat pe realitățile pieței atunci când a fost stabilit noul regulament de transport”, ne-a declarat Sorin Amarinei.

Liderul FORT Galați nu e încântat nici de faptul că pe zona Micro 19 gălățenii nu mai au posibilitatea de a alege între microbuze și Transurb.

Aducem Rabla pe șosele?

Vestea că municipalitatea vrea să suplimenteze numărul de autobuze al Transurb cu încă 30 de vehicule la mâna a doua i-a bulversat pe operatorii privați care stau cu mașini noi pe tușă:

„Ni se pare tot ce poate fi mai rău să vină autobuze care nu au nici măcar Euro 1 sau 2, care poluează, bune pentru programul Rabla și să mai și dăm bani pe ele, pe criza asta”.

Noi avem mașini din 2010 care stau degeaba. Poate că există interese, dar a apela la soluția achiziționării unor autobuze SH este cel puțin nelaloculei”, ne-a declarat Sorin Amarinei.

Soluția pentru Damen

Salariații Damen au la dispoziție cursele convenție asigurate de un operator privat.

„Am detensionat situația de la Damen prin aceste curse-convenție, încercând să răspundem nevoii oamenilor”.

„Facem curse la prețul de un leu deși, de regulă, prețul unei curse conveție ar trebui să fie mai mare, pentru că mașina se întoarce goală”.

„Nu vrem să punem, însă, presiune pe oameni în această situație de criză”, ne-a declarat liderul FORT Galați.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 22 Mai 2010 21:56:43    Titlul subiectului: 127421

Am sa incadrez aici o discutie auzita recent, privitoare la rentabilitatea devierii unor trasee prin Complexul Francezi... Sincer sa fiu, am ajuns in cazul unui paradox! Sa va spun si de ce: autobuzele care trec prin Francezi iau calatori - putini ce-i drept - la aproape fiecare statie pe cand microbuzele private nu se prea bucura de succes. Iata ca cei din Francezi sunt adeptii mijloacelor de transport "adevarate" si nu a hibrizilor uneltiti de imaginatia romanului. Frumos. Nu doar pensionarii sunt cei care apeleaza la Transurb ci si tinerii si oamenii de varsta medie. Am calatorit in cursul ultimelor doua saptamani atat cu autobuzele cat si cu microbuzele private si am sesizat acest aspect.
Sa va ofer si un exemplu justificator: iata cum arata statia din Complexul Francezi (pe retur) astazi, 22.05.2010, la orele 4 dupa-amiaza, dupa ce a trecut un microbuz pe traseul 60. Oamenii asteptau "sa vie MAZ-ul"...



Statia Complex Francezi - 22.05.2010.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  278.77 kb
 Vizualizat:  de 10128 ori

Statia Complex Francezi - 22.05.2010.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 25 Mai 2010 09:19:13    Titlul subiectului: 127502

Parerea unui galatean despre transportul local. A fi sau a nu fi pentru maxi-taxi, a dori sau a nu dori sa evoluam? Articolul apartine cotidianului "Viata Libera", editia din 25.05.2010. Link-ul este: http://www.viata-libera.ro/articol-Hocus-pocus_cu_autobuze___2.html

"Rupte din realitate
Hocus-pocus cu autobuze


* Microbuzele în viziunea cititorilor „Vieții libere” *

Mailul gălățeanului Florin Constan spune povestea cu tâlc a omului care nu s-a născut în mașina personală.

A omului care, când iese din bloc, se uită după microbuz. Și care, de vreo două săptămâni de experiment, rămâne cu uitatul în gol.

Scrisoarea lui Florin – în rândurile de mai jos:

N-am înțeles ce-a fost în capul celor care au modificat traseele microbuzelor din urbea noastră. Asta dacă într-adevăr a fost ceva în capul lor!

O jurnalistă spunea că vechile traseele vor fi suplimentate „cu 70 autobuze”.

Ca să vezi! Hocus-pocus, avem autobuze!? Adică Galațiul s-a apucat să cumpere autobuze pe timp de criză, deși este posibil ca autobuzele să fi fost deja prezente, iar mai-marii orașului să nu aibă habar ce să facă cu ele, da?

Unde au fost autobuzele astea până acum?!? Că din mânecă n-aveau cum să le scoată edilii. Și nici nu poate fi vorba de fluidizarea traficului din moment ce 70 de mastodonți vor mărșălui zi de zi.

Bani mai mulți la buget? Aiurea! Căci noile autobuze vor avea nevoie de șoferii și mecanicii aferenți. Iar numărul pasagerilor n-a crescut peste noapte.

Care-i șpilul?

Prin urmare, la un calcul simplu, pe aceleași încasări, tu, ca regie de transport, cheltui cu 70 de autobuze mai mult.

Care-i șpilul? Pentru confort? Deci ne facem că uităm că e criză! Nu mai spun că oamenii sunt dezorientați de noile trasee!

Iar eu ar trebui să circul cu autobuzul? Înainte mergeam șapte minute pentru a lua microbuzul de la „Două babe”, acum trece prin fața blocului.
Să mai facă și alții șapte minute! În definitiv, microbuzul este un stil de viață, că doar nu toată lumea are merțan.

Concluzia? Se va mări prețul unui bilet de călătorie. N-aș putea spune cine va face primul pas, regia sau asociația transportatorilor, însă cealaltă parte o va urma.

Parabola papagalului important

Antoine de Saint Exupery avea o anecdotă preferată. Cică pe un vas călătorea odată un scamator care distra pasagerii.

Căpitanul vasului avea un papagal care devenise spaima bietului iluzionist. Ori de câte ori acesta din urmă încerca un truc, papagalul îl demasca explicând asistenței cum a procedat. Deștept papagalul.

Într-o zi, revoltat, iluzionistul nostru cere permisiunea căpitanului de a prezenta pasagerilor trucul cu dispariția unui papagal.

Căpitanul a fost de acord, numai că pe vas se afla doar un singur papagal. În cele din urmă au reușit să convingă papagalul să participe la demonstrație.

Se adună lumea pe punte și, în văzul tuturor, papagalul este acoperit cu o pânză.

Scamatorul nu reușește să își termine numărul căci cazanul navei explodează iar vasul se scufundă.

După trei zile marinarii unui alt vas zăresc papagalul.

Acesta mergea dintr-un capăt în celălalt al bușteanului pe care se afla, bodogănind într-una: „Ce scamatorie idioată! Ce mai tâmpenie!”.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 26 Mai 2010 12:24:57    Titlul subiectului: 127544

Un aspect pozitiv, as spune chiar surprinzator... Astazi, in timpul unei deplasari pe traseul 102, in jurul orelor pranzului, a fost control intr-unul din troleibuze. Rezultatul: toti cei peste 40 de calatori (de toate varstele), aveau fie bilet, fie abonament! Imi amintesc ca, in urma cu ceva timp, nu era masina in care sa nu fie cate un calator fraudulos, care fie sa se certe cu organele de control, fie sa caute o portita de scapare atunci cand constientiza... pericolul. In ultima vreme insa lucrurile s-au mai linistit si iata ca am mai facut un mic pas spre civilizatie in ceea ce priveste transportul in comun.
Un alt aspect: zona cuprinsa intre Spitalul Judetean si Micro 19 a sporit procentual in rentabilitate. Se pare ca modificarile impuse si-au atins scopul.
In fine, soferii de microbuze incep sa ravneasca spre Transurb. Nu e prima discutie la care asist, indreptata in directia amintita. In plus, desi microbuzele sunt arhi-pline pe majoritatea programului pe care il desfasoara, soferii sustin ca s-a pierdut din rentabilitate. Nu prea inteleg acest aspect, in fond, numarul mic de microbuze ar aduce incasari mai mari celor care le detin... Totusi, ar fi foarte bine ca la angajarea care va avea loc dupa achizitionarea celor 30 de autobuze, Transurb-ul sa se testeze si sa se verifice in special soferii care vin din regimul privat. Unii sunt civilizati si politicosi insa altii sunt niste haidamaci care trag de masini si se comporta cu calatorii intr-un mod josnic, revoltator! Mare atentie, acesti derbedei ar putea strica imaginea Transurb-ului.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 26 Mai 2010 12:34:55    Titlul subiectului: 127546

Nu cred ca si-ar permite sa faca asa ceva un fost privat viitor angajat la Transurb pentru ca masina va fi pe gestiunea lui, colegul lui de masina imediat ii va sari in cap, oamenii de la ateliere de asemenea ii vor sari in cap si daca ar face o prostie din vina lui s-ar putea sa fie dat afara si sa mai fie si dat in judecata pentru distrugere. Nu e ca pe duba unde nimeni nu ii cere socoteala. Soferii de pe dube nu am auzit sa faca teste psihologice periodic asa cum fac cei de la Transurb.
Din cate stiu, noile autobuze sh ar trebui sa ajunga in mai putin de o saptamana. Sper ca Transurb-ul sa aibe in vedere sa-si faca si site-ul pentru ca oamenii sa aibe toate informatiile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 26 Mai 2010 23:27:08    Titlul subiectului: 127573

Asta e... N-a tinut, nu s-a putut, s-a dorit intentionat. E imposibil ca, oricat de mult ai dori sa faci un lucru bun, inclinat spre o evolutie normala, a bunului simt, trebuie sa te confrunti cu o bariera de negativism. Degeaba incearca minoritatea cand majoritatea se opune. Pana la urma, trebuie sa acceptam aceasta forma bizara de transport... maxi-taxi... Nu se va termina niciodata ba dimpotriva, cine stie, poate vom intra in Cartea Recordurilor: galatenii care au descoperit transportul privat cu microbuze... Naiba stie, totul e posibil, nu?!
Sa citim articolul de mai jos. Ne-am grabit, nu-i asa? In mod normal ar fi trebuit sa mai asteptam o luna, sa vedem ce poate Transurb-ul cu cele 30 de autobuze ale sale! Dar nu... haideti sa ne grabim, sa facem jocul de interese! Nu ne-am miscat cu cap, daca era sa fie, se pregatea si Trasurb-ul insa nu s-a dorit... Vesnicul joc de interese. Nu trebuia o luna de tatonare ci doua. Oamenii au inceput sa se obisinuiasca cu noile modificari, discutiile incetasera insa... haideti sa facem haos. E o prostie ceea ce se intampla acum. Un mare rahat. Ceva lipsit de logica, cum numai la Galati se poate intampla. Fiti multumiti, dragi galateni, prin ceea ce sprijiniti... Si lasati-o naibii cu traiul mai bun si mai civilizat!! Ingropati totul cu seninatate si nonsalanta!
Articolul postat mai jos apartine cotidianului "Viata Libera", editia din 27.05.2010. Link-ul este: http://www.viata-libera.ro/articol-Transportul_public_se_modifica_iar_2.html

"Mintea autorităților, cea de pe urmă
Transportul public se modifică iar


* Aleșii locali așteaptă propunerile operatorilor privați pentru a îmbunătăți actualul transport de persoane * „Vrem să limităm la minim numărul de plângeri și de cetățeni nemulțumiți” * „Primăria încearcă de data asta să reprezinte interesul cetățenilor” *

În maxim o lună, traseele microbuzelor vor fi ajustate – acolo unde este cazul – iar numărul de 170 de maxi-taxi, care circulă în prezent, va fi suplimentat cu aproximativ 20 la sută.

Potrivit zicalei „dă, Doamne, mintea românului cea de pe urmă”, autoritățile au ajuns să admită exact ceea ce cereau operatorii de transport înainte de intrarea în vigoare a actualului regulament: că e nevoie de mai multe maxi-taxi și că unele trasee nu au fost foarte „inspirate” și au rămas zone întregi neacoperite.

Vestea ne-a fost dată de președintele Comisiei de Servicii din Consiliul Local, viceprimarul PNL Mircea Cristea, în urma analizei făcute marți cu operatorii.

În așteptarea autobuzelor

„Sistemul de transport, în mod evident nu face față. În mod normal, la ora aceasta ar fi trebuit să avem 30 de autobuze la Transurb pe care nu le avem”.

„Transurb iese cu toate mașinile pe stradă, și practic treaba asta nu poate funcționa la nesfârșit. Dacă vor intra autobuzele în reparații, va exista o capacitate de transport care va dispărea de pe piață”.

„Cele mai multe dintre plângerile primite se referă la porțiunea dintre Neacșu și Spitalul Județean, dar și de modificarea unor trasee spre Valea Orașului, până la Șantierul Naval și din Piața Energiei spre restul orașului, mai puțin traseul prin Siderurgiștilor”, a declarat viceprimarul.

Liberalul a subliniat că municipalitatea nu a renunțat la ideea de a dota Transurb cu 30 de autobuze SH, dar nu toți consilierii locali sunt de acord cu finanțarea acestora.

Atipic, dar necesar

Admițând că transportul cu microbuzul este atipic, Mircea Cristea a anunțat: „Am hotărât împreună cu operatorii să încercăm chiar și o majorare a numărului de maxi-taxi cu 20 la sută, număr care, de fapt, ar atinge 220 de microbuze noi pe care le are la dispoziție Galațiul”.

Suplimentarea se va face, însă doar acolo unde nu este suficientă capacitatea actuală de transport, dar concomitent cu ajustarea unor trasee.

Pentru a putea promova un proiect de hotărâre, autoritățile așteaptă propunerea comună a operatorilor: „Vrem să limităm la minim numărul de plângeri și de cetățeni nemulțumiți”.

„Sperăm că în câteva săptămâni, vom primi propunerile, acceptabile pentru Primărie, care încearcă de data asta (N.R. Abia acum?) să reprezinte interesul cetățenilor”, a spus Cristea.

Ce s-ar putea schimba?

Traseele de maxi-taxi până în Cartierul Dimitrie Cantemir ar putea fi scurtate până la Real, dar fără a-i priva cu totul de transport local pe locatarii acestei zone.

Nu se știe dacă microbuzele vor avea acces pe Brăilei în Micro 19, sau dacă va fi păstrată ruta prin cartierul Francezi. Cert este că operatorilor le va fi greu să ajungă la un acord.

„Licitația pe trasee s-a făcut în anumite condiții. Modificarea unor trasee ar face ca acestea să se suprapună peste rutele câștigate de alte firme la licitație, cărora nu le convine deloc acest lucru”.

„Dincolo de toate, este bine că autoritățile au ajuns exact la ceea ce am anticipat noi acum o lună. În prezent, transportul acoperă doar 75 la sută din ceea ce este necesar, deci există loc și de mai bine”, ne-a declarat Sorin Amarinei, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT)."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 27 Mai 2010 12:54:48    Titlul subiectului: 127587

Citat:
http://www.viata-libera.ro/articol-Transportul_public_se_modifica_iar_2.html

Admițând că transportul cu microbuzul este atipic, Mircea Cristea a anunțat: „Am hotărât împreună cu operatorii să încercăm chiar și o majorare a numărului de maxi-taxi cu 20 la sută, număr care, de fapt, ar atinge 220 de microbuze noi pe care le are la dispoziție Galațiul”.
Ce "coincidente" Evil or Very Mad

Ia sa analizam:

- cica "alesii" au "hotarat"...; mai sa fie, dar asta cum vine, e asa, ne gandim, ne "horatam", mai la stanga, mai la dreapta, dupa cum avem senzatia pe moment ?!? ... nu trebuie facut un studiu tehnic din care sa rezulte niste concluzii CLARE si FERME, ce trasee, cate vehicule, ce frecvente s.a.m.d. ?!?
- ce "coincidenta", suplimentarea numarului de microbuze este EXACT, dar EXACT cate microbuze isi cumparasera dubagii INAINTE de licitatii ! Mai sa fie, ce "intuitie" au avut... nu pute cumva a ceva penal ?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 31 Mai 2010 11:10:07    Titlul subiectului: 127773

Ne miscam mai greu... dar cu talent. Sursa: cotidianul "Adevarul", editia din 31.05.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/galati/Transport_de_criza-_liber_la_achizitia_de_autobuze_SH_0_271772904.html

"Transport de criză: liber la achiziția de autobuze SH

Un sfert din autobuzele Transurb sunt noi, dar în următorii doi se vor lua numai autovehicule second-handAutoritățile din Galați, Brăila, Buzău și Focșani nu mai au bani pentru mașini noi.Autoritățile locale, care sunt proprietarele companiilor de transport public, spun că nu se pot face investiții decât dacă activitatea va aduce profit.

Autoritățile din Galați, Brăila, Buzău și Focșani se confruntă cu mari probleme în asigurarea unui parc acceptabil de autobuze pentru transport urban în comun. Principala problemă este, categoric, lipsa fondurilor necesare.

Galați: Se trece pe second-hand

Un sfert din cele 120 de mijloace de transport în comun ale SC Transurb SA Galați sunt noi, respectiv 30 de autobuze și 10 troleibuze. Un autobuz marca MAZ cu o capacitate de transport de 110 locuri a costat 174.000 euro, în timp ce pentru un troleibuz, s-au plătit 234.150 euro.
Conducerea societății de transport va organiza în perioada următoare o licitație în vederea completării parcului auto prin cumpărarea de autobuze second-hand. Achiziția este necesară pentru a se putea asigura necesitățile de transport în comun după înjumătățirea numărului de microbuze maxi-taxi.

„Avem alocați cam 600.000 de euro pentru achiziția de autobuze second-hand. Acum stabilim criteriile de participare la licitație, iar în perioada următoare vom întocmi caietul de sarcini", ne-a declarat directorul SC Transurb SA, Genica Totolici."


Si in fine, o situatie destul de bizara, tot in cadrul articolului amintit anterior:

"Redevența a crescut de 10 ori

Primăria Galați a încasat în 2009 de la societatea de transport public Transurb o redevență de 380.000 de lei, pentru ca în 2010 să majoreze de 10 ori această taxă fără vreo explicație prealabilă.

Transurb trebuie să plătească 3,7 milioane de lei în 2010 drept redevență, bani pe care ulterior îi primește înapoi de la Primăria Galați în cadrul unui proces destul de alambicat
."



Poza postata mai jos apartine cotidianului "Adevarul":



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.83 kb
 Vizualizat:  de 9877 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 06/Iun/2024
Mesaje: 825
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 31 Mai 2010 17:55:42    Titlul subiectului: 127799

Pe Str.Traian in zona Pietii Centrale am observat ca au inceput sa repuna linia de tramvai si sa asfalteze...lucrarile continua spre Baia Comunala, astfel ca-capetele traseelor 6, 7, 8 si 35 au fost mutate din nou spre Baia Comunala, stfel ca aceste trasee acum circula pe Str.Serei apoi Alexandru Carnabel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 07 Iun 2010 09:58:17    Titlul subiectului: 128048

Am sa amintesc acum si de un alt aspect, care, de aceasta data ii are in prim-plan pe cei care calatoresc atat cu microbuzele private cat si cu mijloacele Transurb-ului. Exista o tendinta care a fost "promovata" de pensionari, si anume de a sta in dreptul usilor, ciorchine, in timp ce portiunile de salon cuprinse intre usi este liber. La autobuzele DAB si MAZ, datorita saloanelor spatioase, acest fenomen se simte mai putin insa la Cobre, Isuzu-uri, Prestij-uri cat si la maxi-taxi, este un dezastru atunci cand trebuie sa cobori. De obicei pensionarii (si nu numai ei) au mereu teama ca nu vor cobori la timp din autobuz, ca soferul nu ii va vedea in oglinda, ca se vor inchide usile iar ei vor ramane "captivi" pentru inca o statie... Din aceasta cauza ei raman in zonele de actiune ale usilor, blocand de multe ori atat urcarea cat si coborarea. Cum disciplina propriu-zisa este biruita de teama, o modalitate eleganta ar fi fost stabilirea usilor de urcare precum si a celor de coborare. In anumite orase se respecta acest principiu si se evita astfel imbrancelile, nemultumirile si ingramadeala "zonala". Pana cand Galati-ul va mai urca o treapta in civilizatia urbana insa... va mai trece multa apa pe Dunare.
In poza de mai jos observati ingramadeala dintr-un salon de maxi-taxi, ingramadeala formata in zona usii de acces, chiar din dreapta soferului. E clar, omul nu poate vedea nimic in oglinda laterala dreapta si prin urmare, pe parcursul intregii calatorii a rugat oamenii sa inainteze pe culoar si sa ocupe locurile libere din spatele microbuzului (de aceasta data trebuie sa recunosc, erau locuri care nu justificau aglomeratia din zona frontala). Cu greu s-au miscat cativa... cativa care nu coborau nici la prima statie, nici la a doua statie, ci... aproape de capat. Aceeleasi probleme se inregistreaza si la autobuzele de mica si medie capacitate, unde soferii sunt probabil satui pana peste cap sa tot ceara calatorilor sa se organizeze in salon si sa nu stea ciorchine la usi... In fine... poate candva vom renunta la acest aspect neplacut.



1a.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  205.81 kb
 Vizualizat:  de 9776 ori

1a.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 10 Iun 2010 13:34:24    Titlul subiectului: 128181

Pana la urma, cu mic cu mare, Transurb-ul si-a mutat punctul de asteptare din vechea locatie in fata Garii C.F.R. O idee buna, calatorii au timp sa-si cumpere bilet, sa se informeze despre trasee si sa se urce in liniste in mijloacele de transport. Desigur, masura a fost luata si din cauza unor considerente interne, de monitorizare (nu intram in detalii). Insa, rezultatul este OK si multumeste pe toata lumea.
Rareori mai ramane cate o masina (suplinitoare sau pregatita pentru Cursele Conventie) in fosta zona de stationare. In rest... fotografia de mai jos si panoul ruginit par a spune totul. A ramas in urma o zona pustie, abandonata ca si cladirea fara geamuri care strajuie de-atatia ani langa statie...
Si cand ne gandim, in anii din urma, cate autobuze (simple si articulate) se inghesuiau in suprafata aceea, acum pustie... si cate tramvaie zornaiau vesele pe sinele care acum sunt aproape acoperite de praf...



IMG_1091.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  217.94 kb
 Vizualizat:  de 9703 ori

IMG_1091.JPG



IMG_1092.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.78 kb
 Vizualizat:  de 9703 ori

IMG_1092.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 11 Iun 2010 07:55:25    Titlul subiectului: 128228

Din nou, prilej de interese si prostii... A trecut ceva timp de cand s-au operat modificarile privitoare la transportul de persoane din oras, oamenii s-au obisinuit, in mare parte, unii fiind chiar foarte multumiti de noua organizare. E si normal ca parerile sa fie impartite, e si normal ca unii sa fie pro iar altii contra... Pe acest fundal marcat de "nesiguranta" se pregatec noi schimbari. Dupa parerea mea, nu sunt justificate, absolut deloc! Adica inca 50 de maxi-taxi ar intra in circuitul urban...
Aspect: daca aveati impresia ca 170 de microbuze nu se sincronizeaza in asa fel incat orarul sa fie respectat iar calatorii multumiti, va inselati. Culmea, cu mai putine masini obtinem eficienta mai mare (in cazul de la Galati). N-am scapat insa de vechile naravuri (oprirea pe la semafoare sau taraganarea de prin unele statii) insa haideti sa spunem ca se compenseaza cu tinuta si comportamentul mai civilizat al soferilor. S-a mai echilibrat cat de cat balanta...
In masura in care cele 30 de autobuze intarzie s-apara (ma gandesc sa nu fie vreo manevra cu intarzierile astea!!!) iata ca aducem iar maxi-taxi, deci este ceea ce am anticipat atat eu cat si colegul Catalin Ghita inainte de noua organizare. Acum se spune ca autobuzele SH vor intra in circulatie undeva pe la sfarsitul lunii iulie... Pana acum - conform promisiunilor - trebuiau aduse deja insa probabil ca si birocratia joaca un rol semnificativ, drumul printre hartii fiind probabil de 100 de ori mai lung decat cel pe care ar trebui sa-l urmeze autobuzele, din tara lor natala si pana la noi...
Ce ne asteapta? Sa citim articolul de mai jos, apartinand cotidianului "Viata Libera", si sa ne convingem... Link-ul este: http://www.viata-libera.ro/articol-Operatorii_din_transportul_public_n-au_ajuns_inca_la_un_acord_2.html

"În așteptare
Operatorii din transportul public n-au ajuns (încă) la un acord


Recent, viceprimarul PNL Mircea Cristea a anunțat că până la finele acestei luni traseele microbuzelor vor fi ajustate – acolo unde este cazul – iar numărul de 170 de maxi-taxi, care circulă în prezent, va fi suplimentat, dar nu cu mai mult de 20 la sută.

Motivul pentru care autoritățile au ajuns la concluzia că e nevoie de mai multe maxitaxi este acela că Transurb este deja suprasolicitat și nu mai face față.

Pentru a face modificări în actualul transport este însă necesar ca operatorii să fie de acord și să vină cu o propunere comună de îmbunătățire a actualului transport local.

O măsură impusă de autorități fără a fi împărtășită și de operatori ar putea fi contestată de oricare dintre cei nemulțumiți. Până în acest moment, însă, deși au avut mai multe runde de întâlniri cu Comisia de Servicii a Consiliului Local, transportatorii nu au reușit să se înțeleagă între ei.

Nemulțumirile sunt legate de faptul că unii operatori doresc modificarea traseelor în așa fel încât să se suprapună cu altele câștigate de firmele care au avut un punctaj mai mare cărora nu le convine deloc acest lucru.

În ceea ce privește suplimentarea, cu o singură excepție, toți operatorii vor să circule cu mai multe mașini pentru care plătesc deja leasingul."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Următoare
Pagina 7 din 20

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community