Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

I.V.A./Astra vs Bombardier
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Dum 10 Ian 2010 20:37:17    Titlul subiectului: 122137

Designul scaunelor poate fi iarasi o nota buna pentru IVA si contra BM. IVA a fost calculata probabil pentru un procentaj de umplere mai mare decat BM, altfel nu s-ar explica pozitionarea relativ defectuasa a barelor de sustinere. Aceasta problema se poate observa in special la prima serie de vagoane, cea pentru M2.
_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Ian 2010 21:11:17    Titlul subiectului: 122168

Problema barelor nu se poate pune in balanta cu avantajul de a trece dintr-un vagon in altul, viteza si confortul calatoriei (atat fizic cat si fonic) sau macar cu aspectul nou si curat al lor.

Este o discutie stupida asta despre pastrarea, reconditionarea sau modernizarea IVE-lor, pentru ca sunt masinarii foarte vechi si nu se mai poate pastra nimic de pe ele: structura de rezistenta ruginita sau partile mecanice/electrice depasite.

Da, au insemnat mult pentru primii 30 de ani de metrou! Da, trebuie neaparat pastrate 2-3 rame din fiecare tip pentru un muzeu! Dar trebuie inlocuite cu ceva corespunzator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2010 06:45:10    Titlul subiectului: 122182

Pastrarea, reconditionarea sau modernizarea IVE-lor, este, intr-adevar, o discutie stupida. Mai putin stupida era insa producerea de vagoane noi, conform standardelor actuale...

Cat despre pozitionarea barelor, este foarte deranjanta, lucru evident daca mergi cu un BM la orele de varf: toata portiunea dintre usi, care este FULL, nu are nici o bara.

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Mai 2010 10:09:44    Titlul subiectului: 127433

Cel mai bine ar fi sa se opreasca sa caseze IVA acum, cat inca mai au ce. Ca din 252 REM, au ramas putin peste 100.

Sa incercam sa o gandim altfel, ramele IVA si-au facut datoria pentru 20-30 de ani, si au facut-o bine, si inca o mai fac ... chiar merita asa un sfarsit in defavoarea unor trenuri noi care nu sunt cu mult mai bune, ba chiar au unele puncte in minus. Toate chestiile astea cu barele, scaunele, afisajele si hartile sunt nimicuri. Din punct de vedere tehnic conteaza, sa nu uitam ca multi lucratori ai Metrorex s-au plans de diferite probleme ale BM. Sunt multi pe aici care spun toate aceste rautati despre IVA, chestii de gen: intunecate, usi defecte, murdare -- HELLOOO?! Terra catre voi, uitati ca pe acesta planeta oamenii conduc, inca?! Vina nu le apartine IVElor, ci conducerii care nu vor sa le repare decat in ultimul moment, la limita. Cat despre chestia cu curatenia sunteti penali; nu comentez din motive subiective, logic ce vreti, daca nu mai pune nimeni mana pe matura decat la BM care au prioritate.
IVEle sunt ca niste animale in cusca; daca nu le dai sa manance, mai traiesc ele putin, dar pana la urma tot mor; deci a cui e vina?
Nu a ingijitorului? Mi se pare rusinos sa dai vina pe ceva care nu se poate apara, la modul cel mai serios.
Cum se face ca in Rusia etc. merg si trenuri vechi foarte bine, curate, iluminate, reparate etc. - cum? Pai simplu, la ei directorul general nu castiga nimic personal daca cumpara trenuri noi paguboase, asa ce le convine sa le tina si pe cele vechi, in norme normale de siguranta + confort.
Nu-mi vine sa cred de cat de orbi sunteti, ganditi-va ca le-ar lasa si pe BM de izbeliste, credeti ca ar fi mai bune?

Ma enerveaza faptul ca de multe ori vorba romaneasca "Prostul nu e prost destul, pana nu e si fudul" se adevereste - nu fac referire la nimeni in particular!! Dar nu-mi vine sa cred ca putin plastic alb v-a fermacat asa...
Au lumini mai bune? Sunt mai curate? Au burduf? etc. - si IVEle pot, doar ca nu se doreste. Daca venea cineva cu un plan de calitate si se faceea totul corect si civilizat, IVEle erau la standardele de azi.

Ca tot vorbim de bare, stiti ca IVA au avut bare langa scaune... Unde au disparut? Intr-un proiect pagubos la fier vechi. Cineva care a lucrat la Metrorex de 29 de ani, momentan lucrand la Alstom, mi-a confirmat acest lucru - barele din IVA sunt destul de groase, facute dupa standardele de atunci, adica totul sa fie de calitate. Acestea au fost duse la fier vechi, un smecher din conducerea de atunci luandu-si bani.

IVEle albastre de exemplu, erau foarte bune, si nu existau probleme la computer sau alte bazaconii, din nou, domul respectiv, unul dintre inginerii care au lucrat la cele albastre, mi-a confirmat acest lucru. Aia a fost tot vreo spalare de bani sau ceva. Avem noroc totusi, ca 25 de ani de la modernizare nu pot fi casate! Iar 20 sau 30 de ani de la constructie nu pot fi casate. Ceea ce inseamna ca o sa mai vedem cateva IVA pana in 2020 - daca nu in circutatie, in depouri uitate tot le mai avem. Ultimele bucati produse, de la 240 in sus mai au sanse sa prinda anul 2020.

Nu uitati, nu va aruncati istoria la gunoi, putin plastic nu o sa valoreze niciodata mai mult decat un lucru facut de romani pentru romani, unde multi chiar au pus suflet. Desi stim ca IVEle nu mai au nici o sansa, macar sa nu le neindraptatim.

Personal la BM nu-mi place ca nu-s facute de noi - am ajuns prostii Europei, fara nici un fel de industrie, totul cumparam din strainatate, desi pe timpul lui Ceausescu am avut ce ne-a trebuit, puteam sa le fi construit chiar noi.


Ultima modificare efectuată de către ByOnu la Dum 23 Mai 2010 11:19:51, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Mai 2010 22:12:20    Titlul subiectului: 127492

Da... subiectele astea au fost toate dezbatute pana acum...

1) E stupid sa spui ca o IVA reparata face cat un tren nou, pentru ca nu este asa. Pe langa ca cele noi au garantie, piesele lor sunt moderne si mult mai rezistente in timp, ca sa nu mai vorbim ca sunt complet neuzate. Asta lasand la o parte pretul, pentru ca si o reparatie daca se facea, tot se cheltuiau mai multi bani decat trebuia.
2) Sunt perfect de acord sa nu se caseze toate vagoanele. Ar fi o mare pierdere, pentru ca fac parte din istoria metroului Bucurestean. Ar trebui pastrate cateva exemplare din fiecare model si expuse intr-un eventual muzeu. In plus, cred ca ar fi interesant sa fie expuse vagoane de metrou chiar si la muzeele feroviare din tara.
3) Nu sunt facute de noi Bombardierele pentru ca nu avem creier pentru asa ceva. Cele cateva fabrici care inca mai functioneaza ar fi oricum incapabile sa intruneasca cererea, pentru ca au putini angajati si aparatura limitata. Si nici cu tehnica nu stam prea bine: uita-te ca noile tramvaie, ca si noua locomotiva de la Craiova au la baza tot modele vechi, restaurate.

Per total eu cred ca metroul ar trebui sa tinda spre nou, nu spre vechi si carpacit. Ok... poate Bombardierele nu ar fi solutia ideala (desi cum s-a mai spus de mii de ori pe aici, caietul de sarcini a fost vina suprema!), dar nu puteam trage de niste vagoane vechi de 30 de ani o vesnicie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Jacques



Data înscrierii: 29/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Feb/2018
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Mai 2010 08:58:36    Titlul subiectului: 127674

Vagoanele IVA sunt o rusine pentru secolul 21!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Mai 2010 01:58:39    Titlul subiectului: 127705

Sper ca in curind sa vina trenul ala de la modernizat, sa vedem ce a iesit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Mai 2010 23:37:51    Titlul subiectului: 127748

Vagoanele IVA sunt cele mai "performante" pe actuala infrastructura de metrou existenta! Plus ca sunt infinit mai bine aerisite si mai comode decat Bombardierele. Eu le sustin.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Mai 2010 12:06:23    Titlul subiectului: 127779

bygy007 a scris:
Sper ca in curind sa vina trenul ala de la modernizat, sa vedem ce a iesit.
Alea nu o sa circule niciodata! Sunt doar prototipuri, pentru a fi studiate, iar... cel mai probabil, Metrorex desigur ca va alege sa cumpere trenuri noi, pentru a mai umple ilegal buzunarele cuiva.

Acestea o sa mai traiasca obligatoriu 25 de ani de la RK, conform regulamentului/legii, la fel si cu cele albastre. Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iun 2012 15:07:43    Titlul subiectului: 156732

Am citit acum ceva timp pe wikipedia (Very Happy) ca ramele IVA circulau candva in trenuri a cate 2 rame (nu 6 cum sunt azi). Daca asa au fost gandite sa functioneze, de ce statiile sunt lungi cat sa acomodeze 6 rame?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iun 2012 15:52:26    Titlul subiectului: 156735

Probabil se prognoza o crestere treptata a numarului de calatori. Nu avea sens sa pui o garnitura cu 6 vagoane pentru cei cativa curiosi care intrau la metrou in '79. Cam asa circula astazi garnitura de la Republica-Pantelimon: 6 vagoane si maxim 20 calatori per cursa (atati am vazut eu la o ora de varf).
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iun 2012 17:44:23    Titlul subiectului: 156738

Wikipedia este o enciclopedie unde cine vrea posteaza ce doreste.
Metroul Bucurestean a fost proiectat de la inceput sa functioneze cu TEM de 120 metri lungime.
In antiteza cu actualele Bombardiere care ai / nu ai treaba trebuie sa bagi tot trenul in circulatie, trenurile IVA au fost gandite mult mai inteligent, putand sa circule in garnitura de 40 / 80 metri, functie de necesitati.
Garniturile de 80 metri erau chiar ok in multe intervale orare.
S-au proiectat / construit si vagoane IVA intermediare ( fara post de conducere ) dar din diferite motive nu au circulat niciodata.
Deci la o adica se puteau forma si trenuri de 60 metri lungime.
Consider - din punctul meu de vedere - o treaba mult mai desteapta decat a celor de la Bombardier. Parere personala, nu neaparat si adevarata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iun 2012 21:48:26    Titlul subiectului: 156754

Bombardierele sunt mai eficiente energetic, deci nu prea se pune problema unei oarece economii.

In plus, e destul de greu sa faci manevre cu bucati de tren si sa le asamablezi/dezasamblezi cand ai nevoie. Bombardierul e gata de actiune mereu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iun 2012 23:18:18    Titlul subiectului: 156759

Stii vorba aia ? Unde dai si unde crapa
Cu alte cuvinte ce am spus eu si ce ai inteles tu.
Hai sa-ti explic, sa nu ramana cititorii in ceata.
Imagineaza-ti ca IVE -ele noastre ar avea motoarele (si restul ce tin de ele) la nivelul anului 2012, deci ar fi echivalente cu Bombardierele.
Acum reia ceea ce am scris cu 2 postari mai sus.
Pe de alta parte si neavand nici o legatura cu ceea ce am scris mai sus :
Stii care este diferenta intre o locomotiva electrica si una cu abur? Si de ce toate tarile de pe glob au in rezerva locomotive cu abur?
Aia electrica poa' sa aiba toate facilitatile vrute si nevrute, daca-ti "ia" curentu' nenea razboiu'/bombardamentul poti sa le pui in ramă (ramă de tablou).
Aia cu aburi la o adica merge si cu cafea macinata Idea ( nu am facut afirmatia la misto ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Iun 2012 18:07:02    Titlul subiectului: 156772

I-am zis de ce nu vad designul IVA, chiar si cu motoare de 12, mai eficient.

De fapt, sunt sigur ca BM-urile pot functiona si cu mai putine vagoane, dar acum sunt legate intre ele cu burduf, si nici nu exista suficiente vagoane de comanda.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Iul 2012 01:13:50    Titlul subiectului: 157016

Nu este viabila nici una din variante. La IVA, cu doua vagoane fara motoare s-ar simti imediat, ar fi puturoasa.

BM teoretic ar putea merge si jumate de tren singur (sint practic 2 in oglinda), dar intervin chestii de calculatoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 00:00:41    Titlul subiectului: 158033

sab in topicul "Titlurile de calatorie Metrorex si validarea lor" a scris:

Singurul dezavantaj la IVA este consumul mare de energie, dar acest lucru nu este perceput de calatori.
Deraiaza BM-urile o data la 2-3 luni cum fac IVA? Nu.

Se opresc BM-urile in tunel, deschid usile, stau acolo de parca nimic nu s-ar fi intamplat apoi trec mai departe spre urmatoarea statie? Nu.

Dupa ce mergi mai mult de 4 statii cu un BM te doare capul de parca ai fi stat intr-o fierarie? Nu.

Stai in zgomot suficient de mare incat sa nu-ti mai auzi propiile ganduri intr-un BM? Nu.

Cat despre legendarele tale bare de sustinere, sa stii ca nici IVA nu sunt mai grozave, multe din barele instalate nu sunt folosite niciodata, in special cele de deasupra scaunelor, in care dai cu capul daca esti un pic mai inalt decat media sau trebuie sa te hlizesti la picioarele alora care incearca sa se tina de ele si sa te amuzi de pozitiile ciudate in care isi tin umerii ca sa nu te ia pe tine cel de pe scaun complet in brate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 09:03:16    Titlul subiectului: 158037

Nu vreau sa intru in polemica, dar...
1. IVA nu deraiaza "o data la 2-3 luni", s-a intamplat o data cu calatori la Timpuri Noi in ultimii ani si cam atat. Iar investigatiile nu au scos la iveala cauza exacta...Asta cu "o data la 2-3 luni" este o exagerare mare. Deraierile sunt evenimente neperevazute si nu ne-am dori deloc sa se intample asa ceva o data la 2-3 luni, ar fi catastrofal..
2. Nu stiu de vreo IVA sa se opreasca in tunel si sa deschida usile, daca s-a intamplat a fost o eroare, nu este o regula, sa nu generalizam.
3. Pe mine nu ma doare capul cand merg cu IVA. In schimb ma doare sigur cand merg cu BM-ul si nu pot sa respir..
4. Normal ca BM-ul este mai silentios, doar are geamurile inchise "din fabricatie". Stai sa vezi cand vor avea toate geamuri cat de mica o sa fie diferenta de zgomot...Dar este ca si cum compari o Dacie (model 1300), cu suspensie "cu arcuri", zgomotoasa cat cuprinde cu un Mercedes E Classe, insonorizat si avnd cu totul alta platforma tehnica.
5 Legat de "legendarele" bare, spune-mi si mie de ce te tii la BM-urile seria 1 (florile) cand esti langa usa sau in zona dintre usi? Eu "ma tin" de gurile de aerisire din plafon, ca bare nu exista...
Este adevarat ca si la IVA unele bare de sustinere sunt situate prea sus pentru cei de inaltime mai mica, dar totusi exista si bara pe mijlocul culoarului si bare la usi, iar unele modele mai au si bare verticale pe centrul culoarului dintre usi.
Cat despre barele de desupra scaunelor sa stii ca ele sunt folosite, ba as spune ca sunt foarte folosite. Acum daca tu dai cu capul in bara, asta este, mie nu mi s-a intamplat...
Oricum ai lua-o, la acest capitol al barelor IVA sta mult mai bine si generatia 2 de BM-uri a incercat sa mai rezolve din acest neajuns, deci pana si ei au realizat ca este o problema.. .

In schimb pot sa-ti spun ca de multe ori BM-ul se opreste inainte de a fi complet intrat in statii pe M3, pleaca greu din statii, are viteza mica.
Deasemenea s-a scris despre nenumarate cazuri cand BM-urile ramaneau blocate la macazurile de la Dristor2, asa cum s-a scris despre uzura pronuntata a sinelor.
Despre aerisire, nu mai spun nimic, in sfarsit s-a inteles ca este o problema si se va rezolva montand geamuri, deci revenim intr-un fel de unde am plecat, la solutia IVA.
Nu spun ca IVA este mai buna. Fiecare tip de tren are avantaje si dezavantaje. Oricum nu poti sa compari un tren al anilor 70 cu unul al anilor 2000. Dar sa dai un milion euro/vagon si sa ai totusi destule probleme, parca nu este in regula.
Sa vedem cum se vor comporta CAF-urile...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 09:28:21    Titlul subiectului: 158038

Sab cu ce sunt vinovati aia de la BM ca "specialistii" de la Metrorex nu sunt in stare sa faca un caiet de sarcini?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightboy



Data înscrierii: 27/Sep/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2014
Mesaje: 20
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 10:03:35    Titlul subiectului: 158039

Daca nu se doteaza cu aer conditionat CAF-urile, poti sa pui 500 geamuri ... degeaba. Aerisirea in subteran este deficitara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 10:12:27    Titlul subiectului: 158040

CAF-urile nu vor avea A/C. De altfel, pentru un metrou situat in intregime in subteran, unde temperatura este acceptabila, nu stiu daca merita investitia in A/C. Cu geamuri este acceptabil, se vede diferenta la BM...
@elef. Nu cautam vinovatii. Doar faceam comparatii intre un produs de peste 1 mil euro/vagon si unul vechi de 30 ani. Bineinteles ca Metrorex are vina lui, mai ales la partea cu ventilatia , cu barele, cu profilul rotii, neadaptat caii de rulare etc. Bineinteles ca BM a livrat ce i s-a cerut. Daca i s-a cerut o prostie, pentru care Metrorex era dispusa sa plateasca bani grei, BM asta a livrat...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightboy



Data înscrierii: 27/Sep/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2014
Mesaje: 20
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 10:38:46    Titlul subiectului: 158042

Degeaba temperatura este acceptabila, daca nu ai aer, efectiv te sufoci. Aerul din subteran este altceva, nu se compara cu ce este la suprafata. Macar un sistem de ventilatie ceva, daca nu pun A/C.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 12:26:41    Titlul subiectului: 158043

Sab, tu evident esti pornit in a apara IVA si indeiferent ce iti spun nu o sa iti schimbe parerea. E de apreciat cea ce faci tu, dar la un moment dat devine...cum sa-ti spun...incapatanat...ca sa nu folosesc alt cuvant.

Cat despre aerul conditionat, voi cred ca nu faceti diferenta intre Aer Conditionat si Ventilatie Fortata. Sunt doua lucruri cu totul diferite. A/C nu este necesar intr-un tunel si nici in vagon.

Sentimentul de sufocare pe care-l ai atunci cand trenul este plin (apropo, e valabil si pentru IVA si pentru BM, la IVA e mai rau) vine de la doua aspecte foarte subtile

1) Mecanicul uita sa adapteze ventilarea la numarul de pasageri (nu ma intreba de ce nu se face automat).

2) Datorita numarului mare de oameni din vagon, aerul nu mai prezinta acea miscare sus-jos (aerul cald urca, cel rece coboara, apoi se schimba temperaturile). Este un fenoment asemanator cu apa "statuta" in lacurile cu prea multa vegetatie acvatica. Ventilarea fortata nu face decat sa introduca aer cu viteza mare, care intamplator vine din tunel cu o temperatura mai joasa si forteaza astfel circulatia normala sus-jos a aerului in vagon, crescand astfel si presunea atmosferica pana la o valoare mai usor de suportat pentru plamanii nostri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 13:12:26    Titlul subiectului: 158045

nightboy a scris:
Macar un sistem de ventilatie ceva, daca nu pun A/C.

Am vazut la BM-uri cum este cu un sistem de ventilatie si sincer, NU...
Niciodata nu am calatorit cu un BM care sa faca fata cu ventilatia la gradul maxim de incarcare. Ceea ce inseamna ca este un sistem prost, pentru ca imi este greu sa cred ca niciodata mecanicul nu vede cati oameni transporta si nu adapteaza sistemul la nevoi. Pur si simplu este un sistem prost, care nu functioneaza. Sau este gandit pentru un grad de incarcare de 50%.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightboy



Data înscrierii: 27/Sep/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2014
Mesaje: 20
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 13:31:45    Titlul subiectului: 158046

Zici tu ca nu este cazul de A/C la metrou? Eu mereu la metrou dau toate de pe mine ca mor de cald, transpir ca ultimul porc. E cald de mori, trebuie A/C, nu un sistem anemic de ventilatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 4 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community