|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Mai 2010 23:06:29 Titlul subiectului: |
127384 |
|
Voua v-ar conveni sa va ia 25% din salarii? Stai sa vedem daca se ajunge , eu as vrea sa intre toata tara in greva ca astia prea si-au luat-o in cap, de ce sa isi reduca ei cheltuielile (conducerea tarii) cind poate sa reduca la prosti?!? |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Mai 2010 10:59:11 Titlul subiectului: |
127393 |
|
Pai nu doar la metrou se reduc salariile cu 25%. In alte parti se si da afara!
Grevele nu se fac pentru a rezolva o problema. Sunt miscari organizate de partidele politice din opozitie, care ar face orice sa dea la gioale astora de la putere. Problema e ca o greva la metrou sau la RATB ne-ar da la gioale si noua, calatorilor.
Si da, ar fi o solutie foarte buna sa iasa toata lumea in strada si sa refuze sa mai munceasca in conditiile astea, dar pana una-alta miscarile care exista sunt grav manate politic, nu de interesele personale ale participantilor... |
|
Sus |
|
|
aztec
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Dec/2019 Mesaje: 85 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Mai 2010 12:42:02 Titlul subiectului: |
127396 |
|
Lucrez la privat.
La noi au scazut salarile cu 25% si au mai fost si disponibil;izati si totusi, chiar daca nu ne place, intr-un fel intelegem situatia.
Cei de la RATB si Metrou ar trebui sa faca in asa fel incat sa-si pastreze locurile de munca, si nu se agite acum, ca nu sunt prea intelesi de restul bugetarilor... |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Mai 2010 14:35:52 Titlul subiectului: |
127404 |
|
bygy007 a scris: | Voua v-ar conveni sa va ia 25% din salarii? , stai sa vedem daga se ajunge , eu as vrea sa intre toata tara in greva ca astia pre si-au luat-o in cap de ce sa isi reduca ei cheltuielile (conducerea tarii) cind poate sa reduca la prosti | Nu as vrea sa intram iar intr-o polemica fara sfarsit, dar la Metrorex s-au tot acordat in ultimii ani mariri de 20% pe an intr-o veselie, asa ca ar avea de unde sa se taie acum fara probleme...Nu pot sa uit acel fluturas de salariu al casierei cu 1800-1900 RON NET, in timp ce putini profesori/doctori ajung la acest salariu...
Insa nu stiu daca Metrorexul intra in aceasta categorie vizata de reduceri...Dupa cum se vede, ei intra in greva "din solidaritate", nu ca i-ar afecta masura... Metrorexul a avut si are statut mai aparte..
Si, da, nu ne convin astfel de masuri, dar asa cum bine spun Flo si aztec, noua la privat ne-au fost deja reduse salariile in ultimul an si au mai fost si oameni dati afara, in timp ce la Metrorex salarile si sporurile au tot crescut an de an si n-a ramas nimeni fara slujba...Daca nu cresteau salariile se punea urgent de o greva. |
|
Sus |
|
|
Mihai
Data înscrierii: 02/Iul/2008 Ultima vizita: 16/Dec/2012 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Mai 2010 17:20:50 Titlul subiectului: |
127414 |
|
aztec a scris: | Cei de la RATB si Metrou ar trebui sa faca in asa fel incat sa-si pastreze locurile de munca, si nu se agite acum, ca nu sunt prea intelesi de restul bugetarilor... | Domnii mei, din pacate situatia ne obliga sa invatam si macroeconomie. Ori mai bine sa nu ne dam cu parerea daca nu stim despre ce esre vorba. Atentie mare: bugetar este una, angajat in companii de stat sau regii autonome este cu totul si cu totul altceva. Asta pe deoparte.
Pe de alta, eu "privat" am fost toata viata. Dar tot vreau sa vad Romania inchisa pe motiv de greva generala. Si asa, ce alta treaba avem, ca tara functionala oricum nu suntem. |
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 25 Mai 2010 08:51:44 Titlul subiectului: |
127498 |
|
1. Metrorex si R.A.T.B. NU SUNT INSTITUTII BUGETARE.
2. Subventiile de la stat sunt acordate CALATORILOR prin mentinerea unui tarif redus per calatorie si nu operatorilor de transport.
3. Toti angajatii trebuie sa-si apere drepturile pe care cu greu le-au castigat. Cei din domeniul privat, care se pricep de minune sa injure cand nu circula metroul si se plang ca au salarii si mai mici, ar trebui sa invete sa-si ceara drepturile in loc sa fie sclavi pe plantatie.
4. Cand in acte lucrezi pe salariul minim si in realitate iei de 4-5 ori mai mult in plic de la patron, pacalind statul in acest mod, nu ai nici un drept sa comentezi, ci doar sa mergi pe jos.
5. Aceste intreprinderi contribuie din plin la dezvoltarea sectorului privat, pe care il tin in carca prin organizarea continua de licitatii publice, la care ofertantii se inghesuie ca mustele la...miere. Unde ar mai putea sa-si vanda unii bandaje, osii, frane, transformatoare, vagoane, locomotive, autobuze, etc? In piata la Matache? |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mar 25 Mai 2010 09:22:53 Titlul subiectului: |
127503 |
|
Foarte bun mesajul Tomberonului.
Legat de punctul 4:
Chiar, ar fi interesant cati din cei angajati la patron primesc in plic mai mult decat se declara? Ca asa putem afla una din cele 2 adevarate cauze pentru care nu sunt bani la buget...
Iar a doua cauza reala e tratata la punctul 5: firmele care fac afaceri cu statul (paguboase pentru stat, in 99,9% din cazuri, ca sa nu ziceti ca generalizez...), nu sunt tot private?
Ceea ce imi "place" mie e curentul asta, cum ca din cauza bugetarilor o ducem greu. Mi-am pus intrebarea cum s-a format. Pai cum sa se formeze, decat prin asa zisele situri / televiziuni / posturi de radio / ziare "elitiste", pe care majoritatea angajatilor la patron le urmaresc, uneori chiar si la cand sunt la serviciu, stand la birou si frecand menta.
De exemplu hotnews, Realitatea tv, Academia Catavencu (culmea ipocriziei). Adica dupa ce au acumulat averi uriase, pagubind statul, oameni ca SOV, Patriciu, Voiculescu, isi creeaza imperii media si apoi ne explica noua (prin angajatii lor, angajati la patron) cauzele prabusirii economice. Astia sigur mor de grija de a oferi informatii impartiale...
Destepti baieti.
Trezitit-va, oameni buni. _________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
Mihai
Data înscrierii: 02/Iul/2008 Ultima vizita: 16/Dec/2012 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 25 Mai 2010 09:53:09 Titlul subiectului: |
127507 |
|
Pmp si tomberonul, dar nu numai voi: inversunarea asta, pro sau contra, ajunsa aproape la lupta de clasa, este dovada ca Basescu si ai lui reusesc din plin ceea ce isi propun: dezbinarea. Divide et impera! O societate faramata de "lupta de clasa" este o societate primitiva, care nu progreseaza, dar care in schimb este foarte usor tinuta sub control. Eu tot sper ca, dupa 20 de ani de vanatori de vrajitoare, vom ajunge si noi la maturitate sociala, adica la renuntarea la lupta de clasa oricare ar fi ea.
Fiecare om, fiecare categorie sociala din Romania, are propriile probleme, la care isi gaseste solutii asa cum poate, ca sa supravietuiasca. Problemele sunt intotdeauna complexe si niciodata nu sunt transate in alb si negru. Tocmai de asta sa incepem cu calificative gen "bugetarii sunt paraziti" sau "privatii sunt hoti" sunt aberante.
Caz concret, discutia despre salariile la negru. Realitatea este foarte simpla: se dau salarii la negru pentru ca taxele pe salarii sunt aberant de mari. La fiecare leu dat angajatului, statul ia aproximativ 80 de bani. Spre comparatie, in SUA la fiecare dolar, statul ia 25 de centi, iar in Germania, la fiecare EUR, statul ia 30 de centi.
Intr-un buget de institutie, privata sau publica, de oriunde din lume, resursa umana este cea mai scumpa. Tocmai de asta exista termenul de productivitate a muncii, pentru ca o crestere nejustificata a cifrei de personal cu 10% te poate duce de la profit la pierdere. Asadar, orice firma, cand isi face bugetul, acorda o atentie maxima numarului de angajati si eficientei utilizarii angajatilor. Ei, si ce constata patronul din Romania cand isi dimensioneaza personalul: ca la fiecare angajat, de care are nevoie, statul practic dubleaza costurile. Asa ceva este aberant! Mai ales intr-o economie de criza nu ai de unde sa produci acesti bani. Daca incerci sa te conformezi, ajungi sa constati ca de fapt muncesti pentru stat. Adica ajungi practic in paradoxul epocii ceausiste, cand daca respectai regula ca ai voie numai 5 oua pe luna si 200g de salam de soia, mureai. Si nimeni nu vrea sa moara...
Mai mult, statul, dupa ce cere bani ca si cand ar fi angajat in firma, se mai si comporta ca cel mai ciufut actionar al firmei. Un patron nu are voie legal sa-si ia bani din firma decat la sfarsitul anului. Statul isi vrea banii "lui" in fiecare luna. Un patron poate decide, pentru binele firmei, sa nu-si ia bani din firma. Statul nici nu discuta. Daca nu-i dai banii la timp, iti blocheaza imediat activitatea firmei: popriri, executari silite etc. Daca statul are sa-ti dea bani, vine intai el sa te controleze pe tine, desi eu nu-l pot controla pe el cand imi cere bani. Iar daca stabileste ca ok, are sa-ti dea bani, te amana chiar si ani de zile! Iar eu nu-l pot executa silit.
Insa cel mai frustrant este faptul ca statul, ca entitate, nu ca oameni angajati ai statului, a ajuns dusmanul cetatenilor. Cere bani, dar nu-si executa rolul. Rolul lui nu este sa ne ia banii, ci de banii pe care ii are sa ne faca viata mai usoara si societatea mai eficienta. Daca as vedea ca face asta, as zice si eu: ok, dau 3 lei in plus la stat, ca uite, imi da autostrada, imi da cai ferate, imi da sistem de sanatate, imi da politie, imi da invatamant etc. Ori statul nu ne da nimic din toate astea. Totul este un simulacru.
Iar teoria ca statul nu da toate astea pentru ca n-are bani, este total falsa. Daca ii ceri cuiva bani si ajungi la concluzia ca nu-ti ajung, inainte sa ceri mai multi bani, intai vii si spui: uite, de cati bani mi-ai dat, am facut asta si asta. Daca mi-ai da mai multi bani, as face mai mult si mai bine. Niciodata nu te duci la cel care ti-a dat banii sa-i spui: "Bai, eu am pierdut toti banii pe care mi i-ai dat, din cauza ta, ca nu mi-ai dat suficient de multi". Daca ajungi sa spui asa, esti incompetent si du-te acasa.
Prin urmare, in Romania, nimeni nu este motivat sa se gandeasca serios sa dea bani statului, asa cum e un neamt, de exemplu. Solutia are doua componente, de aplicat urgent:
1. Reducerea drastica a fiscalitatiii
2. Demararea de mari proiecte de investitii.
Rezultatul logic si specatculos ar fi ca oamenii s-ar conforma voluntar la plata impozitelor si implicit ca s-ar creste incasarile bugetare de la 30% din PIB la 35-38% PIB. Asta pe langa faptul ca PIB-ul ar reincepe sa creasca. Si n-am mai avea nici o problema...
Asadar, mai usor cu lupta de clasa |
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Mie 26 Mai 2010 12:30:00 Titlul subiectului: |
127545 |
|
Greva de solidaritate... Ce e aia? Au angajatii acestia care doresc sa faca greva revendicari concrete si care ii privesc pe ei, nu pe altii? Consider ca o astfel de greva nu numai ca ar fi ilegala, ar fi o dovada pura de lipsa de respect pentru cei carora le presteaza servicii. Sa nu uitam de ce exista transport public: ca sa il foloseasca cetatenii, nu ca sa existe salariati si infrastructura de dragul de a exista.
Daca, prin absurd, de maine toti cetatenii ar decide sa boicoteze transportul public, care ar mai fi rolul acestuia? Sa nu uitam cine e clientul si cine plateste pe cine (regeste). Atitudinea normala, cand ai clienti, este sa te arati recunoscator fata de acei clienti pentru ca binevoiesc sa apeleze la serviciile tale platite (si nu gratuite)!
Sa ai clienti, prin urmare incasari si deci posibilitatea de a plati salarii nu este un drept lasat de la Dumnezeu, este un privilegiu pentru care trebuie sa te lupti si, in primul rand, sa mentii acei clienti intr-o stare de multumire fata de prestatia ta. Ori acum ar fi o dovada de crunta ticalosie si lipsa de respect pentru cei datorita carora mananci o paine.
Toti din sistemul de stat par sa uite de aceste mici "amanunte", anume ca prestatiile lor sunt atat de utile pe cat le considera societatea a fi si nu este un drept fundamental de a fi angajat la stat. |
|
Sus |
|
|
Mihai
Data înscrierii: 02/Iul/2008 Ultima vizita: 16/Dec/2012 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 26 Mai 2010 17:43:29 Titlul subiectului: |
127554 |
|
BladHaund, hai sa ne exprimam pareri personale, nu colective. Eu sunt client de transport public, sunt platitor de taxe, sunt "privat", dar sustin 100% aceasta greva. |
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Mie 26 Mai 2010 18:33:10 Titlul subiectului: |
127555 |
|
Eu nu am cum sa sustin o initiativa care este de tipul "sa ne dea!" (cine? de unde?). Mai mult, nu exista revendicari clar definite, care sa se aplice grupului de angajati de la metrou. Faptul ca nu sunt de acord cu niste legi nu constituie revendicari sindicale. Care e conflictul de munca? De ce nu urmeaza caile legale? Au avut loc negocieri cu conducerea ("patronatul")? Logic ca nu, deoarece nu exista revendicari de natura sindicala. |
|
Sus |
|
|
Mihai
Data înscrierii: 02/Iul/2008 Ultima vizita: 16/Dec/2012 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 26 Mai 2010 18:40:15 Titlul subiectului: |
127557 |
|
Legea 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca a scris: |
Sectiunea a 6-a
Greva
Art. 40. - Greva constituie o incetare colectiva si voluntara a lucrului intr-o unitate si poate fi declarata pe durata desfasurarii conflictelor de interese, cu exceptiile prevazute de prezenta lege.
Art. 41. - (1) Greva poate fi declarata numai daca, in prealabil, au fost epuizate posibilitatile de solutionare a conflictului de interese prin procedurile prevazute de prezenta lege si daca momentul declansarii a fost adus la cunostinta conducerii unitatii de catre organizatori cu 48 de ore inainte.
(2) Inainte de declansarea grevei medierea si arbitrajul conflictului de interese sunt obligatorii numai daca partile, de comun acord, au decis parcurgerea acestor etape.
Art. 42. - (1) Hotararea de a declara greva se ia de catre organizatiile sindicale reprezentative participante la conflictul de interese, cu acordul a cel putin jumatate din numarul membrilor sindicatelor respective.
(2) Pentru salariatii unitatilor in care nu sunt organizate sindicate reprezentative hotararea de declarare a grevei se ia prin vot secret, cu acordul a cel putin unei patrimi din numarul salariatilor unitatii sau, dupa caz, ai subunitatii, compartimentului sau grupului de salariati in care s-a declansat conflictul de interese.
Art. 43. - Grevele pot fi de avertisment, propriu-zise si de solidaritate.
Art. 44. - Greva de avertisment nu poate avea o durata mai mare de doua ore, daca se face cu incetarea lucrului, si trebuie, in toate cazurile, sa preceada cu cel putin 5 zile greva propriu-zisa.
Art. 45. - (1) Greva de solidaritate poate fi declarata in vederea sustinerii revendicarilor formulate de salariatii din alte unitati.
(2) Hotararea de a declara greva de solidaritate poate fi luata, cu respectarea prevederilor art. 42 alin. (1), de catre organizatiile sindicale reprezentative afiliate la aceeasi federatie sau confederatie sindicala la care este afiliat sindicatul organizator. In cazul grevelor de solidaritate prevederile art. 42 alin. (2) nu se aplica.
(3) Greva de solidaritate nu poate avea o durata mai mare de o zi si trebuie anuntata in scris conducerii unitatii cu cel putin 48 de ore inainte de data incetarii lucrului. | Asa cum au anuntat oficial sindicatele de la metrou, CFR si RATB pe 31 mai, ei iau parte la greva de solidaritate cu membrii de sindicat din educatie, care au parcurs in domeniul lor toate etapele conflictului de munca inainte de greva generala.
Alles klar? |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 26 Mai 2010 19:03:06 Titlul subiectului: |
127559 |
|
Sunt de acord cu greva celor de la metrou. Motivele nu le mai reiau, le-am spus in alte postari. Referitor la finantare lucrurile sunt foarte simple: daca se colecteaza mai multi bani la buget, de la marile companii cum ar fi Petrom-ul, Rompetrolul, Mediapro (Sarbu nu a mai platitt datorii de nu stiu cat timp), echipele de forbal (astea fiind exemplele vizibile) nu ar mai fi problemele astea.
Multi sunt cei care au hulit transportul public, inclusiv metroul si urlau aici la noi pe forum, cat de aglomerate sunt trenurile, cat de mojici pot sa fie cei care lucreaza la metrou (uneori chiar asa este), sau ca trenurile vin rar (uneori asa se intampla). Cu toate aceste impedimente metroul impreuna cu RATB-ul sunt o componenta importanta a vietii de zi cu zi a capitalei. Tare mi-e teama ca fara ele ar putea fi haos in Bucuresti.
Bravo lor ca au curaj sa faca ceva. Ii compatimesc pe cei care isi plang de mila ca lucreaza 14-16 ore pe la diversi patroni si nu au si nu vor avea curaj in viata lor sa ia atitudine, adica sclavi moderni. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 26 Mai 2010 21:27:50 Titlul subiectului: |
127563 |
|
Mihai, nu e vorba ca nu ar fi legal, ci ca este o masura absolut gratuita si stupida in contextul actual. Dupa ce ca ne asteapta lucruri nasoale si o sa se creeze oricum un oarecare haos, hai sa contribuim cu totii la starea asta, din "solidaritate".
Cum spuneai si tu: vreau si eu sa vad Romania inchisa de greve. Dar sa o inceapa cei care au nevoie! |
|
Sus |
|
|
Mihai
Data înscrierii: 02/Iul/2008 Ultima vizita: 16/Dec/2012 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 27 Mai 2010 09:05:49 Titlul subiectului: |
127578 |
|
Nu conteaza cine incepe. Eu, de exemplu, nu pot face greva, ca nu ma baga nimeni in seama. Pe ei ii bagam toti in seama. Deci e bun si asa rau
Normal ca o sa ma incurce si pe mine, normal ca o sa-mi fie greu sa ma deplasez, ca clientilor mei le va fi greu sa ajunga la mine etc. etc. Dar in contextul actual, oricum nu mai conteaza... |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 27 Mai 2010 10:29:05 Titlul subiectului: |
127583 |
|
BladHaund a scris: | Daca, prin absurd, de maine toti cetatenii ar decide sa boicoteze transportul public, care ar mai fi rolul acestuia? Sa nu uitam cine e clientul si cine plateste pe cine (regeste). Atitudinea normala, cand ai clienti, este sa te arati recunoscator fata de acei clienti pentru ca binevoiesc sa apeleze la serviciile tale platite (si nu gratuite)! | Hai sa boicotam si pretul benzinei, sa nu mai cumparam poate asa o sa mai scada pretul.
Ca nu te obliga nimeni sa platesti serviciile, asa cum nimeni nu ma obliga sa merg cu masina personala. |
|
Sus |
|
|
Sveik
Data înscrierii: 10/Feb/2010 Ultima vizita: 24/Sep/2017 Mesaje: 88 Locație: Bucuresti 1 - Giulesti
|
Trimis: Joi 27 Mai 2010 11:45:23 Titlul subiectului: |
127584 |
|
Cica intra din solidaritate cu ceilalti bugetari. Minciuni. Radoi a pus mana si pe o parte din RATB si face ce vrea cu Bucurestiul. Parca ii auzi ca mai cer inca o marire salariala in loc sa taca din gura si sa munceasa, ca au un loc de munca asigurat indiferent ca e criza sau nu, tot ei sunt cu gura mare. Sa le fie rusine ca-si bat joc de calatori, din banii carora sun platiti! ( pretul cartelelor + subventia de la stat, care logic provine din impozitele tuturor romanilor, nu doar a bucurestenilor ) |
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Joi 27 Mai 2010 11:46:38 Titlul subiectului: |
127585 |
|
Asa este, ar trebui sa fie optionala utilizarea transportului public. Cat se poate de corect. Sunt perfect de acord. Daca nu-mi convine serviciul oferit, nu am decat sa gasesc o solutie mai buna pentru mine. Perfect in spiritul economiei concurentiale. Asa ar trebui sa fie in orice domeniu.
Dar... de ce atunci din bugetul de stat si din bugetele locale, deci din banii MEI, aceste servicii sunt subventionate? Cat timp exista aceasta situatie, argumentatie de mai sus nu este valabila si am tot dreptul moral sa pretind servicii de un anumit nivel si sa refuz dreptul celor deja platiti din banii mei, de a face greva de dragul grevei, fara sa revendice nimic.
Am platit, deci imi pot exprima parerea in calitate de persoana care finanteaza acest serviciu. Se pare ca fara mine, serviciul nu ar fi posibil. Deci doresc si eu in schimb aumite lucruri. Cum ar fi acela de a nu face greva ca asa vor ei.
Sunt perfect de acord ca atunci cand o entitate care se autosustine inceteaza sau nu lucrul, dupa bunul plac. Cat timp eu am platit in avans, in mod obligatoriu, bunul plac nu mai poate sa intervina. |
|
Sus |
|
|
Mihai
Data înscrierii: 02/Iul/2008 Ultima vizita: 16/Dec/2012 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 27 Mai 2010 16:06:37 Titlul subiectului: |
127593 |
|
E clar ca cei mai multi nu inteleg nimic din ce se-ntampla cu tara asta. Istoria ne invata ca in buimaceala asta iau nastere dictaturile cele mai feroce. Normal insa, e valabil pentru cine citeste istorie. |
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 31 Mai 2010 13:24:04 Titlul subiectului: |
127785 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Metroul_este_oprit_maine_doar_pana_la_12-00_0_271773095.html
"Metroul este oprit mâine doar până la 12.00
Luni 31 mai 2010
Greva de la metrou din noiembrie a ținut două zile
Angajații de la metrou vor intra mâine în grevă de solidaritate între orele 04.00-12.00, și nu între 04.00-16.00, așa cum anunțase inițial liderul de sindicat.
Șeful sindicaliștilor, Ion Rădoi, a luat această decizie la solicitarea celor care organizează concertul din Piața Constituției cu ocazia zilei de 1 iunie.În schimb, sindicaliștii RATB, după discuțiile cu primarul Capitalei, s-au răzgândit. Astfel, 85% din mijloacele de transport în comun din Capitală vor circula mâine.
Toate liniile de transport din Capitală vor fi acoperite mâine
Regia Autonomă de Transport București va asigura mijloace de transport pe toate liniile. În plus, în condițiile în care metrourile nu vor circula, în intervalul 4.00-12.00, RATB va suplimenta numărul mașinilor de pe traseu. Reprezentanții RATB nu știu încă pe ce linii nu vor circula tramvaiele și troleibuzele, sau pe ce linii va fi suplimentat numărul mijloacelor de transport." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Iun 2010 08:56:39 Titlul subiectului: |
127809 |
|
"Salariile Metrorex, între 607 lei pentru un ajutor de mecanic și 7.000 lei pentru un șef serviciu
http://www.mediafax.ro/social/salariile-metrorex-intre-607-lei-pentru-un-ajutor-de-mecanic-si-7-000-lei-pentru-un-sef-serviciu-6227951/
Cel mai mic salariu net de la Metrorex din luna aprilie a fost de 607 lei pentru un ajutor de mecanic, urmat de remunerația unui operator de introducere date, care a câștigat 1.048 lei, iar cel mai bine plătit a fost un șef serviciu, cu 7.073 lei, în timp ce directorii câștigă aproximativ 6.000 lei.
Directorul general, Gheorghe Udriște, a încasat 4.694 de lei, în timp ce directorul comercial a câștigat 6.350 de lei, directorul economic 6.231 de lei, iar cel tehnic 6.222 de lei.
Compania are trei psihologi, care au primit între 2.300 lei și 2.800 de lei, un șef de birou a luat în medie un salariu de 4.000 de lei, un consilier juridic aproximativ 2.500 de lei, la fel ca un contabil.
Un zugrav de la secția de administrare și întreținere stații are un salariu între 1.655 de lei și 2.400 de lei.
Metrorex are în total 4.187 de angajați."
NO COMMENT..... |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Iun 2010 09:22:44 Titlul subiectului: |
127812 |
|
Ce salarii sunt la ministerul economiei sau ministerul muncii ?
NO COMMENT
Sa mai terminam cu mentalitatea asta comunista, toti sa aiba venituri egale, au trecut 20 de ani de la revolutie. Maturizati-va oameni buni....
Revenind la subiect, se pare ca greva metroului a avut ca efect blocarea partiala a capitalei. Asta in conditiile in care RATB-ul a iesit la traseu. Articolul se gaseste aici
Citat: | Circulația auto se desfășoară cu dificultate în Capitală
Poliția Rutieră a primit astăzi de dimineață 47 de apeluri care anunțau blocajepe străzile bucureștene.
Mai multe artere din Capitală sunt blocate. Circulația auto este îngreunată, din cauza grevei de la metrou, a declarat pentru NewsIn purtătorul de cuvânt al Brigadei Rutiere a București, Dan Piștea, care a mai spus că în intersecțiile aglomerate au fost trimiși polițiști.
Astfel, potrivit lui Piștea, marți dimineață Poliția Rutieră a primit 47 de apeluri care anunțau blocaje în Capitală. 22 dintre acestea se refereau la circulația din zonele Lujerului-Arcul de Triumf, Șoseaua Mihai Bravu și Bulevardul Theodor Pallady.
Angajații de la metrou au intrat în grevă de solidaritate, începând cu ora 4.00, astfel că nicio garnitură de metrou nu va circula până la ora 12.00.
În schimb, toți angajații RATB au ieșit pe traseu, marți dimineața, după ce șoferii mijloacelor de transport electrice care anunțaseră că vor fi în grevă de solidaritate au renunțat la protest. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Iun 2010 11:30:35 Titlul subiectului: |
127821 |
|
guest a scris: | Sa mai terminam cu mentalitatea asta comunista, toti sa aiba venituri egale, au trecut 20 de ani de la revolutie. Maturizati-va oameni buni.... | A zis cineva de venituri egale?
Problema este sa dai salariile pe care ti le permiti in conditii de eficienta economica, nu de presiune sindicala. Daca Metrorex si-ar acoperi cheltuielile si ar putea in aceste conditii sa dea salariile respective sau chiar si mai mari nu ar fi nicio problema. Insa atata timp cat esti ineficient si traiesti prin subventii (adica din bani publici) nu vad de ce o casiera acolo ar castiga bine-mersi 2000 ron net si un zugrav 2400 ron, iar un medic/profesor ar castiga mai putin...Tot de bani publici este vorba si de risipa, ca tot se vorbeste de taieri de cheltuieli zilele astea.
Daca ar fi o firma PRIVATA nu ar avea nimeni nimic de comentat referitor la nivelul de salarizare, dar cand vorbim de o firma de stat , ba chiar de una subventionata, atunci este cu totul altceva. Mai ales in contextul actual.
Asta este singura problema, daca vrem sa o intelegem...Nu este vorba de comunism, ci doar de smecheria unora care au prins salarii caldute la stat, in timp ce altii, tot la stat, sunt tratati in cu totul alt fel.
Si inca o data, nu sunt cam multi 4000 oameni la doar 60km de retea?
Da, ai perfecta dreptate, si in ministere este aceeasi risipa de bani publici...Este acelasi principiu, al smecheriei... Pentru unii statul este muma, pentru altii ciuma.
Si sa stii ca pana si in comunism unii erau mai egali decat altii, nu eram toti egali decat la nivel declarativ... |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mar 01 Iun 2010 12:20:00 Titlul subiectului: |
127822 |
|
Citat: | Daca ar fi o firma PRIVATA nu ar avea nimeni nimic de comentat referitor la nivelul de salarizare, dar cand vorbim de o firma de stat , ba chiar de una subventionata, atunci este cu totul altceva. Mai ales in contextul actual. | Bine ca o tot dati inainte cu comparatii salarii intre diversi bugetari, dar nu va sesizati cand firme private sug bani de la stat.
Vreau sa va aud de contractul Metrorexului cu Alstom, sau Bombardier, chestii reale si mult mai grave. Vreau sa aud de iertari de datorii (tot ale unor companii private).
M-ati innebunit cu firmele private, de parca nu se vede ce bine ne e. Ramanem tot in domeniul transportului, ca sa nu fim off topic: mare evolutie de la RATB (de stat) la maxi taxi (privat) in Ilfov.
S-a privatizat totul, nu mai avem aproape nici o resursa naturala neinstrainata, vedeti halul in care s-a ajuns, si tot p-asta bateti moneda. Mai ramane sa va aud ca trebuie lasati si aia cu Rosia Montana sa-si faca de cap si m-am lamurit. _________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|