Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Știri, articole de presă
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Feb/2020
Mesaje: 987
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2009 00:21:10    Titlul subiectului: 119899

Fata de articolul despre trenul urban, pot spune ca e clar: primarul nostru este, din fericire, pasionat de transportul in comun pe sine (pacat ca nu sunt asa si alti primari din tara, care sa foloseasca din cand in cand conceptul de "transport integrat").

Revenind la trenul urban, ideea este "misto", dar nu stiu cat de eficienta. Din Gara Aradul Nou, trenul nostru trece prin sud-estul cartierului Subcetate, trece Mureșul și ajunge la granița dintre Micălaca Nouă și cea Veche. În aceste cartiere ar putea fi amenajate niste statii, sa zicem. Apoi ajunge in zona Uzinei de Apa, aproape de depou si de cartierul Gradiste, apoi Gara Mare. Mai departe, triaj, Calea 6 Vanatori, o zona "crepusculara" (cartier Cadaș cred plus fabrici, gropi, de gunoi), intersecția cu strada Poetului, Făt Frumos, barierea CFR Gai, gara Bujac. Traseul "atinge" destule zone ale orașului insa cred ca este bine acoperit de tramvaie. Poate se simte lipsa unei linii (sau traseu autobuz) Aradul Nou-Subcetate, dar in rest nu stiu cine ar lua trenul sa ajunga de la Gara in Bujac. In plus, intervine problema cu programul CFR-ului, vor putea fi trenuri maxim din ora in ora, si alea cu timp destul de asteptare. Ganditi-va cat ar lua ca trenul sa mai opreasca pe traseu in unele locuri. In fine....

E adevarat, sunt oameni care atunci cand ajunge un personal in Aradul Nou il iau pana in Gara Mare, dar sunt destul de putini care s-au prins "de schema". Plus, câți călători vor să ajungă fix în zona Gării Mari?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
m_the_one



Data înscrierii: 05/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2014
Mesaje: 41
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2009 00:54:02    Titlul subiectului: 119901

Acest tren urban nu cred ca isi are rostul, precum a spus si quiksilver, pentru ca exista trenuri personale care acopera aceasta zona. Ca exemplu personal, calatoresc destul de des cu trenul Arad-Nadlac doar pana in gara Bujac. Timp de vreo 6 luni daca am prins 3 persoane care sa coboare acolo. Poate doar norocosii care au destinatiile aproape de gari. Cat despre Aradul Nou, deja destul de multi s-au prins de smecheria cu trenul. In momentul de fata cred ca e mai economic sa te deplasezi pana la gara si sa fii acasa in 10 minute decat sa stai 35 dupa autobuz si inca 30 in el...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 467
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2009 09:32:13    Titlul subiectului: 119912

Eu subliniez in continuare necesitatea mai mare de a lega cu tramvaie (sau macar microbuze) zona Billa de cea a Aradului Nou... Din cate am aflat, a existat acest proiect pe vremea comunismului, doar ca a durat enorm de mult timp constructia podului Micalaca-Subcetate (aprx 10 ani), incat in graba lor au si renuntat la proiectul tramvaielor... Cred ca cei din zona Garii Aradul Nou ar ajunge mai repede in zona Podgoria daca s-ar adopta aceasta masura...
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2020
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 09 Dec 2009 10:51:06    Titlul subiectului: 121032

Un articol cu sumele chelttuite de CTP pe asigurari - ale calatorilor, RCA pentru vehicule, asigurari pentru angajati samd:

http://www.aradon.ro/stiri/im:aradon:news-arad/articol/calatorii-ctp-asigurati-la-accidente/cn/news-20091208-05114258

Arad Online a scris:
Călătorii din mijloacele de transport în comun care, în urma producerii unui accident de circulație, vor avea de suferit, beneficiază de despăgubiri. Compania de Transport Public Arad se pregătește și pentru anul viitor. Instituția a lansat licitația pentru achiziția de servicii de asigurare contra accidentelor atât a conducătorilor auto, a vatmanilor și a personalului de întreținere, cât și a călătorilor, respectiv, a bagajelor acestora pentru anul viitor.

Despăgubiri de 10.000 lei

Asigurarea călătorilor din vehiculele CTP „are ca scop protecția călătorilor pentru deces, invaliditate temporară sau invaliditate permanentă, datorate accidentelor de circulație (electrocutare, strivire, arsuri, accidente de circulație, cădere de pe treptele vehiculului, lovituri sau izbituri rezultate în urma frânării bruște, daune provocate de calamități naturale sau incedii) etc.”, se menționează în documentație. Limitele minime de despăgubire / călător, solicitate pentru anul 2010, sunt în caz de deces: 10.000 lei, invaliditate permanentă: 15.000 lei, indemnizație de spitalizare: 500 lei pe zi.

În ceea ce privește asigurarea bagajelor călătorilor, CTP solicită societăților de asigurare ca despăgubirile minime să fie de 1.000 lei pe bagaj. Despăgubirile se dau pentru bunurile călătorilor distruse, în urma accidentelor de circulație (șoc electric, strivire, ardere, lovituri sau izbituri rezultate în urma frânării bruște etc.).
Indiferent de scumpirea biletelor

Scumpirea biletelor de transport nu va duce la acordarea unor despăgubiri mai substanțiale. Prevederea este inclusă chiar în caietul de sarcini. Pentru anul 2010, valoarea estimată a încasărilor din bilete, abonamente, curse de convenție și curse speciale este de 18.000.000 lei.

Pentru 644 de angajați

CTP caută, totodată, o firmă de asigurare care să încheie polițe de asigurare de accidente pentru toți cei 311 de vatmani și conducători auto, cărora li se adaugă 333 de persoane angajate la întreținere. Limitele minime de despăgubire pentru șoferi și vatmani, solicitate pentru anul 2010, sunt: deces: 10.000 lei, invaliditate permanentă: 20.000 lei, indemnizație de spitalizare: 100 lei/zi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 08/Aug/2016
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 13 Dec 2009 00:38:26    Titlul subiectului: 121193

ARADON a scris:
Tramvaiele repornesc spre Aradul Nou
ARAD - Vineri se vor face probe de circulație a tramvaielor între Piața Romană și Aradul Nou.
Vești bune pentru locuitorii din Aradul Nou care apelează la transportul în comun: dacă totul merge așa cum se așteaptă autoritățile, circulația tramvaielor ar putea fi reluată, sâmbătă, între Piața Romană și Aradul Nou.

„Executantul lucrărilor din cadrul Proiectului BERD Reabilitare Tranport Urban anunță că în data de 11 decembrie 2009 se vor efectua probe de circulație a tramvaielor în zona Piața Romană, ca urmare a finalizării lucrărilor de reabilitare a liniilor. În funcție de rezultatul probelor, circulația tramvaielor între Aradul Nou- Piața Romană – Cartierul Alfa- Uta va putea fi reluată a doua zi, respectiv, sâmbătă, 12 decembrie”, anunță reprezentanții Primăriei într-un comunicat.

Totodată, unii locuitori de pe Calea Romanilor s-au ales și cu o atenționare: „atenționăm conducătorii auto, care au staționat cu autovehiulele în ultima perioadă în zona mediană a Căii Romanilor, asupra reluării circulației tramvaielor”, se menționează în comunicat.

Arădenii mai au, însă, de așteptat pentru reluarea circulației tramvaielor în centrul orașului. Municipalitatea estimează ca probele să fie făcute la începutul săptămânii. „În ceea ce privește tronsonul Podgoria- Piața Romană, probele de circulație a tramvaielor se vor efectua la începutul săptămânii viitoare, cu posibilitatea ca începând de miercuri, 16 decembrie, să se reia circulația tramvaielor în zona centrală după programul normal”, anunță Primăria.

Reintroducerea tramvaielor va avea și efecte mai puțin așteptate de călători. Mai exact, se elimină transportul gratuit cu autobuzele pe rutele menționate.

„În momentul reintroducerii în circulație a tramvaielor, se vor suspenda liniile de autobuz care pe perioada lucrărilor au asigurat legătura între Gara Aradul –Nou și Piața Romană, respectiv între Podgoria și Piața Romană”, informează reprezentanții Primăriei.


Sursa: ARADON

_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 08/Aug/2016
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 01:43:20    Titlul subiectului: De vineri se reia circulația tramvaielor pe centru 121304

Glasul Aradului a scris:
De vineri se reia circulația tramvaielor pe centru

Vineri dimineața, arădenii vor scăpa de autobuzele care circulă în centrul orașului, deoarece după luni de amânare se reia circulația tramvaielor.

Reprezentanții Primăriei spun că joi încep probele și, dacă nu vor avea loc incidente, de joi seara sau vineri dimineața tramvaiele vor circula prin centrul orașului în regim normal. Săptămâna trecută a fost reluată și circulația tramvaielor spre Aradul Nou.
Chiar dacă se dă drumul tramvaielor pe centru, nu înseamnă că lucrările BERD Reabilitare Transport Urban au fost finalizate. Mai sunt de făcut unele retușuri, astfel încât să aibă loc și recepția tronsoanelor pe care circulația tramvaielor a fost reluată cu câteva luni în urmă. Tot de vineri va circula pe centrul orașului și tramvaiul lui Moș Crăciun. Acesta va circula până după Sfântul Ioan, în fiecare zi, între orele 8:00 și 20:00. Reprezentanții Primăriei spun că, atât conducerile instituțiilor de învățământ preșcolar, cât și cele ale școlilor primare sunt invitate să facă, din timp, programări pentru a evita aglomerația. Rezervările se pot face la dispeceratul Companiei de Transport Public, la telefonul 0257 243 981.


Sursa: Glasul Aradului

_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 08 Ian 2010 20:54:56    Titlul subiectului: 122089

Tramvaie și autobuze noi de zeci de milioane de euro

Arădenii ar putea circula în curând cu tramvaie noi, deoarece parcul auto al Companiei de Transport Public Arad (CTP) ar putea fi îmbunătățit cu mijloace noi de transport.

Este vorba atât despre autobuze, cât și despre tramvaie. Conducerea CTP a întocmit un program de inves- tiții pe care îl va înainta atât Consiliului Local Municipal, cât și Consiliului Județean. „Dorim să achiziționăm atât autobuze noi, cât și tramvaie, care să fie puse în circulație pe noile linii (cele reabilitate în cadrul proiectului BERD)”, a spus Petru Cuvineanu, director tehnic CTP. Dacă consilierii locali și județeni vor fi de acord și vor găsi finan- țare pentru aceste mijloace de transport va mai dura o perioadă până când acestea vor circula. În cazul tramvaielor se poate ajunge și la câțiva ani de la momentul licitației (timpul în care are loc fabricarea lor). Prețul unui tramvai nou depășește suma de 2 milioane de euro. Mai mult de atât, acestea ar putea fi produse de către o firmă arădeană și anume Astra Vagoane Călători.
Primarul Municipiului Arad a purtat discuții cu cei de la Astra în ultimii doi ani, iar aceștia s-au arătat dispuși să înceapă recondiționarea tramvaielor existente, modernizarea lor, ba chiar producerea altora noi. Tot edilul șef a afirmat că în municipiul Arad vor circula 10 tramvaie noi, iar în acest an se dorește achiziționarea a două sau trei bucăți.
În momentul de față parcul CTP Arad conține 160 de tramvaie și 180 de autobuze. Ultimele tramvaie intrate în circulație sunt cele second-hand aduse pe parcursul anului trecut din Austria, pentru care s-a plătit doar transportul.

Mai ieftine cu 40%

Dacă tramvaiele vor fi produse la Arad, municipalitatea va avea doar de câștigat, deoarece unul fabricat la Arad va fi mai ieftin cu până la 40% decât prețul tramvaielor fabricate de celelalte companii din domeniu. În momentul de față un tramvai costă aproximativ 2,8 milioane euro, iar compania arădeană precizează că prețul unitar al unui tramvai nu va depăși 1,6 milioane euro. Când vine vorba de tramvaie noi se dă ca exemplu orașul vecin (Oradea). Municipalitatea din Oradea a cumpărat 10 tramvaie noi Siemens, în valoare totală de 27 de milioane de euro. Pentru achiziționarea acestora Primăria Oradea a contractat un credit în valoare de 26,35 milioane de euro.
La sfârșitul anului trecut președintele-director general al societății Astra Vagoane Călători, ing. Valer Blidar, a declarat, că tramvaiul pe care compania arădeană îl va prezenta undeva la mijlocul acestui an va fi cu podea joasă, foarte modern. Anul trecut conducerea societății arădene a purtat discuții cu mai multe companii de talie internațională pentru încheierea unui parteneriat. Cel mai aproape de semnarea unui contract au fost cu cei de la Siemens. Ce au de gând, însă să realizeze cei de la Astra Vagoane Călători în acest an vom afla doar pe data de 18 ianuarie, când mai marii companiei vor reveni din concediu. De livrarea de tramvaie (tip Flexity Outlook) în Arad este interesată și celebra companie canadiană Bombardier Transportation.

Se amenajează stațiile

Tot anul trecut, din bani alocați de la Primărie și Consiliul Județean, parcul auto al Companiei de Transport Public Arad s-a înmulțit cu încă 17 mijloace de transport în comun (microbuze). Dacă cele destinate județului au fost puse în circulație, cele destinate municipiului nu au întrat încă pe trasee. CLM Arad a alocat anul trecut bani pentru cele 10 microbuze 1.600.000 lei (TVA inclus). „S-au stabilit traseele, însă mai trebuie amenajate stațiile”, a mai spus Petru Cuvineanu. Una dintre stațiile care vor fi amenajate este și ceea de la Podgoria, unde se va creea și o insulă.
În acest an, situația financiară a CTP va fi una mult mai bună decât anul trecut, deoarece tramvaiele și-au reluat circuitele, ceea ce înseamnă un venit în plus din vânzarea abonamentelor și biletelor. În ceea ce privește continuarea lucrărilor la linii spre Aradul Nou, nu se cunoaște data exactă când acest ultim tronson va fi reabilitat.


Sursa:http://www.glsa.ro/informatii/actualitati/56093-tramvaie_si_autobuze_noi.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Lun 18 Ian 2010 11:54:54    Titlul subiectului: 122452

Aleșii decid: tramvaiele, înapoi pe linia 2

ARAD - Locuitorii din Alfa și Confecții au cerut Primăriei să mențină în circulație linia doi a tramvaielor

Primăria Arad vrea să modifice prevederile primei anexe a Caietului de sarcini al serviciilor de transport public local, caiet care vizează Contractul de delegare a serviciilor de transport public local. Anexa propusă acum spre ajustare de către executivul local face referire la Programul de circulație al tramvaie în municipiul Arad, iar ideea modificării a venit ca urmare a solicitărilor formulate de arădeni.

Mai exact, cetățenii din cartierele Alfa și Confecții "și-au exprimat dorința de a menține linia 2 care leagă cele două cartiere de centrul municipiului". Aleșii sunt chemați acum să ia în considerare cererea locuitorilor din cele două cartiere și să reintroducă pe linii acest traseu. Revenirea la această linie presupune, însă, modificarea Programului de circulație al mijloacelor de transport public de călători pentru tramvaie și pe alte trasee. Mai exact, așa cum se arată în proiect, "pentru a nu se crea o aglomerare a traficului tramvaielor în zona centrală s-a regândit programul liniei 1 și al liniei 4b prin înlocuirea unor tramvaie care circulau pe linia 1 cu tramvaiele de pe linia 2. De asemenea, pentru a nu fi afectați de aceste modificări cetățenii din cartierul Aurel Vlaicu, s-a rectificat și linia 4b".

Arădenii decid?

E aproape sigur că acest proiect va trece cu unanimitate de voturi de consilierii municipali. Nu de mult, un proiect asemănător, care viza introducerea unor autobuze pe 6 Vânători, a fost votat de toți aleșii prezenți la ședință, fără comentarii. Alte modificări în circulația tramvaielor vor exista pe tot parcursul anului, în condițiile în care anumite linii vor fi suspendate, ca urmare a demarării unor lucrări de reabilitare.


Sursa: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/alesii-decid-tramvaiele-inapoi-pe-linia-2/cn/news-20100117-03215295
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 24 Ian 2010 13:03:26    Titlul subiectului: 122641

Compania de Transport Public va achiziționa uniforme pentru angajații săi, la un preț de peste trei milioane bucata

Sursa: http://observator.info/politic-6/compania-de-transport-public-va-achizitiona-uniforme-pentru-angajatii-sai-la-un-pret-de-peste-trei-milioane-bucata

Citat:
Conducerea Companiei de Transport Public Arad intenționeazã sã cumpere uniforme de varã pentru șoferii și vatmanii ce lucreazã în instituție. Comanda celor de la CTP va fi de 340 bucați, pentru 193 de vatmani și 147 de șoferi autobuz, toate de culoare bleumarin. Conform celor de la CTP, valoarea estimatã a contractului pentru achiziția uniformelor pentru șoferii și vatmanii companiei, este de 100.000 lei, fãrã TVA. Asta înseamnã cã un singur set de uniformã ar putea costa Compania peste trei milioane de lei vechi.

Din totalul de uniforme, 312 vor fi îmbrãcate de angajații-bãrbați, ele urmând a fi compuse din: pantalon, sacou (ambele bleumarin), douã cãmãși, una cu mâneci scurte și alta cu mâneci lungi, un pulover bleumarin, o cravatã din aceeași culoare și un ecuson. Reverul sacoului va fi clasic, iar pe marginea exterioarã a reverului va fi aplicatã (cusutã) bandã reflectorizantã, lãțime 10-12 mm. De asemenea, sacoul va avea douã buzunare exterioare clasice, dar și unul interior prevãzut cu sistem de închidere. Pantalonii și sacoul vor trebui sã aibã compoziția de 20% lânã și 80% poliester. Cãmãșile nu vor mai fi bleumarin, cei de la CTP optând în cazul lor pentru o nuanțã de albastru deschis. Puloverul va trebui sã fie 80% din lânã și 20% din poliester. Atât puloverul, cât și cravata, vor avea sigla S.C. C.T.P. S.A. brodatã, de culoare - galben, în partea stângã fațã. Ecusonul va fi din material plastic, va fi nominal, având fondul de culoare albastru deschis. Cele 28 de uniforme pentru femei vor fi compuse din aproximativ aceleași piese, în plus apãrând doar o fustã, tot bleumarin, având croiul clasic, peste genunchi.
Exigențele celor de la CTP fațã de calitatea viitoarelor costume sunt destul de mari, având în vedere cã piesele de îmbrãcãminte vor trebui sã satisfacã mai multe cerințe. În primul rând, acestea vor trebui sã fie confortabile, pentru a fi purtate zilnic de cãtre personalul de bord, în sezonul primãvarã-varã-toamnã, rezistente la uzurã și vor putea fi spãlate și cãlcate. Apoi, costumele vor prezenta rezistențã la alungire și la rupere, efect pilling redus și rezistențã la frecare și la solicitari repetate. În caietul de sarcini al licitației se mai aratã cã îmbrãcãmintea va trebui sã “favorizeze un confort termic foarte bun și o circulație eficientã a aerului, respectiv a vaporilor de transpirație între corp și mediul înconjurator. De asemenea, materialul va trebui sã reducã acumularea energiei electrostatice generate de frecarea țesãturilor și mediul încãrcat electromagnetic pe care îl implicã postul de conducere al vehiculului”.

Ofertele primite vor fi deschise pe data de 9 februarie, ora 11, la sediul societãții de pe Calea Victoriei, aceeași datã fiind și ultima la care se pot depune oferte din partea agenților economici interesați de licitație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 10 Mar 2010 10:26:08    Titlul subiectului: 124441

Studiu pentru tramvai

ARAD - Autoritățile se pregătesc pentru demararea reparațiilor la linia de tramvai dintre Arad și Ghioroc.

În bugetul Consiliului Județean s-au prevăzut deja 100.000 lei, bani destinați finanțării întocmirii documentațiilor necesare pentru realizarea investiției. Concret, suma va merge pentru studiul de fezabilitate, caiet de sarcini și proiectul lucrării de înlocuire a elementelor componente ale liniei de tramvai din zona suburbană Arad-Ghioroc, ca urmare a uzurii și a scăderii siguranței de funcționare.


Sursa: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/studiu-pentru-tramvai/cn/news-20100309-05202227
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Feb/2020
Mesaje: 987
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 11 Mar 2010 00:21:46    Titlul subiectului: 124480

Ok, studiile se pot face, dar pentru finantare mai mult ca sigur se vor cauta ceva surse europene. Avand in vedere deschiderea UE fata de transportul electric, cred ca se va putea gasi o linie de finantare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 21 Mar 2010 22:45:14    Titlul subiectului: 124900

Se anunta lucruri frumoase... Sursa: cotidianul "Adevarul", editia din 21.03.2010. Link-ul: http://www.adevarul.ro/locale/arad/arad-adevarul_de_seara-linii_de_tramvai-primarie-intersectii-proiect_0_228577535.html

"Aradul va avea cât de curând treceri moderne peste mai multe linii de tramvai

Arădenii trebuie să suporte un nou șantier, care va cuprinde mai multe intersecții ale orașului. Primăria va plăti aproape 41.000 de euro, bani care vor ajuta și la modernizarea liniilor din zonele în care se vor produce modificările.

Municipalitatea a anunțat că intenționează să plătească până la 41.000 de euro pentru proiectul lucrărilor de refacere a trecerilor peste liniile de tramvai. Arădenii vor fi nevoiți să suporte un nou șantier în mai multe zone ale orașului, peste doar câteva luni, când vor demara lucrările.

„Licitația pentru desemnarea firmei care să va ocupa de proiect va avea loc zilele viitoare. Intenționăm să schimbăm 25 de treceri la nivel cu liniile de tramvai. Lucrările nu se vor reduce doar la reabilitarea carosabilului, ci, printre altele, și a liniilor de tramvai”, a declarat Corina Drăghici, purtător de cuvânt în cadrul Primăriei Arad.

Reducerea ambuteiajelor

Scopul acestei investiții este motivat de faptul că transportul rutier și pietonal în zona intersecțiilor este afectat de diferite incidente, atât din cauza numărului mare de autovehicule, cât și din cauza insuficientei amenajări ale trecerilor la nivel cu liniile de tramvai. „Cred că ar fi nevoie de o astfel de investiție, căci pe Bulevardul Iuliu Maniu, dar și în cartierul Aurel Vlaicu liniile de tramvai trec pe șosea pur și simplu, fără nicio trecere semnalizată”, a spus Horia Nemeș, șofer de taxi.

20 de intersecții vor intra în proiect

Intersecțiile propuse pentru modernizare sunt: zona Polivalentă, intersecțiile dintre Calea Radnei cu străzile Mioriței, Pășunii, Renașterii și Digului, Bulevardul Titulescu intersecție cu străzile Marcel Olinescu, E.Drăgoi, C.Radu, strada Pădurii, intersecția cu Abatorului, intersecțiile dintre strada Petru Rareș cu Șoimului, Turturicii, Buciumului, G. Tocilescu și Odobescu, respectiv, intersecțiile dintre străzile L. Roth cu Calea Zimandului, Petru Rareș, urcarea pe podul Grădiște.
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 03 Apr 2010 13:45:35    Titlul subiectului: 125416

Petru Cuvineanu, director tehnic CTP: "Nu se pune problema de a avea tramvaie mai încărcate"

Preconizatele schimbări în sistemul de transport public din municipiul Arad nu vor fi de natură să afecteze prea tare confortul călătorilor, ne spune directorul tehnic din cadrul Companiei de Transport Public Arad, inginerul Petru Cuvineanu. Începând de joi, Primăria a dat publicității un proiect de hotărâre prin care se prevede desființarea unor linii de tramvai și introducerea abonamentelor unice, valabile pe toate liniile de transport urban (tramvai, autobuz sau microbuz). Conform legii, proiectul va sta 30 de zile la transparență, urmând ca apoi să fie intrdous pentru vot în cadrul unei ședințe a Consiliului Local Municipal. Teoretic, sistemul ar putea intra în vigoare din a doua jumătate a lunii mai sau de la întâi iunie.

Actuala configurație a liniilor de tramvai, viabilă în condițiile cererii de transport de pe vremea comunismului
Conducerea Companiei de Transport Public spune că reducerea numărului de linii este viabilă în condițiile gradului redus de încărcare ale unor curse, coroborată cu faptul că transportul public este un serviciu public, subvenționat. Adică, tramvaiele merg chiar și cu foarte puțini călători. „Costurile de transport pe kilometru, la tramvaie, sunt cam de 3 lei. Pe lună, tramvaiele parcurg peste 400.000 de kilometri, în condițiile în care unele curse nu justifică datorită încărcării reduse. Traseele acestea funcționau pe vremuri, când erau industriile”, a spus Petru Cuvineanu, directorul tehnic din cadrul CTP. Cuvineanu admite că „puțin mai afectați vor fi cei din Grădiște și Micălaca, unii dintre ei”. Dar, „important este că nu se pune problema de a avea tramvaie mai încărcate pentru că circulația este organizată conform unui orar. Vor fi tramvaie mai puține cu 5-6%”, mai spune Cuvineanu. Din punct de vedere economic, măsura reducerii curselor de tramvai se speră că va ajuta la redresarea situației financiare a CTP, afectată anul trecut de lucrările BERD, când mai multe trasee au fost înlocuite de autobuze gratuite. „Când rețeaua este completă, se obțin venituri pentru a acoperi o parte din cheltuielile de producție. Din luna mai ne așteptăm însă la închiderea circulației în Aradul Nou și să vedem cum se va circula și între Biserica Sârbească și Piața Romană”, a mai explicat directorul tehnic din cadrul CTP. Gradul de subvenționare al transportului public în Arad este de „20%, mai mic decât în alte orașe.” Fără această subvenție însă, un bilet de tramvai ar costa „3-4 lei călătoria”, față de 1,5 cât este în prezent.

Situația financiară a CTP: pierderi de aproape două milioane lei noi, înregistrate în 2009
În bugetul Companiei de Transport Public pe anul 2010, aprobat în ședință de Consiliul Local Municipal, se prevede o țintă de 650.000 lei în dreptul indicatorului rezultat brut. Pentru a ajunge la această țintă, Compania trebuie să recupereze drumul de la o pierdere de 1.815.000 lei noi în 2009, adică 18 miliarde lei vechi. În același proiect de buget, se prevăd o serie de măsuri pentru reducerea cheltuielilor companiei. De exemplu, s-au eliminat primele de vacanță, iar angajații care le-au primit deja, au fost obligați să le restituie. De asemenea, a fost anunțată disponibilizarea unui număr de 29 angajați, și neangajarea altora pe un număr de 12 posturi de unde vechii ocupanți au ieșit la pensie. „Toată lumea se așteaptă să facem disponibilizări, dar asta înseamnă să renunțăm la anumite servicii prestate sau să le reducem activitatea. De exemplu, nu se vor mai salubriza zilnic stațiile și veți vedea mai multe gunoaie în stații și printre linii”, a precizat directorul tehnic din cadrul CTP, Petru Cuvineanu. Conform acestuia, disponibilizările respective au fost deja făcute.

Noile prețuri la abonamente
Conform proiectului de hotărâre, sistemul de plată al transportului cu tramvaiele va fi modificat doar în privința abonamentelor. Prețul biletelor va rămâne neschimbat, pentru toate traseele (urbane sau spre Vladimirescu-Ghioroc). În cazul abonamentelor, cele nominalizate valabile o lună vor costa 60 de lei, se vor introduce abonamente valabile două săptămâni (35 de lei), abonamentul săptămânal urmând să coste 20 de lei. O legimitație valabilă pentru o zi va putea fi achiziționată la prețul de 7 lei. În cazul abonamentelor nenominalizate (transmisibile), cel lunar va costa 150 de lei, cel pe două săptămâni 80 de lei, în timp ce abonamentul săptămânal va costa 45 de lei.


Sursa: http://observator.info/eveniment-1/petru-cuvineanu-director-tehnic-ctp-nu-se-pune-problema-de-a-avea-tramvaie-mai-incarcate
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Joi 08 Apr 2010 10:45:31    Titlul subiectului: 125545

Studii pentru achiziționarea de tramvaie noi

CLM a aprobat alocarea sumei de 100.000 de lei pentru efectuarea unui Studiu de oportunitate vizând achiziționarea de tramvaie noi.

Acest studiu este necesar dacă ținem cont că structura pe vârste a parcului mijloacelor de transport indică un grad mare de uzură tehnică și morală, cu efecte nefavo rabile asupra costurilor de operare. Dacă ne uităm în „certificatul de naștere” al tramvaielor, între 0 și 10 ani sunt 25 de bucăți, între 11 și 20 de ani sunt 102 bucăți, între 21 și 30 de ani Aradul are 57 de bucăți, iar peste 30 de ani sunt 10 bucăți. Pe lângă acest argument, necesitatea achiziționării de tramvaie noi se mai impune și prin achiziționarea de tramvaie cu podeaua joasă, confortabile, sigure și cu un grad sporit de securitate a călătoriei. De asemenea, este evidentă și necesitatea încurajării folosirii transportului în comun, care va avea ca efect creșterea numărului de călători, prin oferirea unor condiții de transport la nivelul standardelor internaționale.
Nu în ultimul rând, se mai are în vedere necesitatea reducerii poluării, a creșterii vitezei de rulare și a men ținerii unor costuri mai mici de întreținere și reparații.


Sursa: http://www.glsa.ro/informatii/actualitati/59765-studii_pentru_achizitionarea_de_tramvaie_noi.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 10 Apr 2010 23:46:05    Titlul subiectului: 125678

S-a decis: se închid patru străzi

ARAD - Străzile Preparandiei, Dornei, Mucius Scaevola și Splaiul Mureș vor fi închise, de marți, circulației mașinilor.

[...]Potrivit comunicatului Primăriei, "transportul cu tramvaiul între Piața Romană și Biserica Sârbească se va desfășura, în ambele sensuri, pe linia de pe strada Dornei. [...]


Sursa: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/s-a-decis-se-inchid-patru-strazi/cn/news-20100409-04472033
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 16 Apr 2010 15:19:36    Titlul subiectului: 125894

Semnături contra modificării programului la tramvaie

ARAD - Miscarea Aradeana strânge semnături contra modificării programului de transport cu tramvaiele.

Miscarea Aradeana a început, încă de ieri, strângerea de semnaturi pentru Petitia împotriva desființării unor trasee de tramvai și a creșterii tarifului la transportul cu tramvaiul. Intenția de modificare a programului de transport la Arad a provocat deja ample reacții din partea cetățenilor care apelează la mijloacele de transport în comun, iar acum, Mișcarea Arădeană cheamă la acțiune „cetățenii Aradului, organizațiile nonguvernamentale, asociațiile, sindicatele și partidele politice pentru a opri desființarea traseelor de tramvai și a nu permite scumpirea mascată a tarifului”.

Petiția poate fi vizualizată și pe internet, la http://www.petitieonline.ro/petitie-p66495055.html, respectiv, poate fi consultată și pe pagina de internet a organizației. Semnatarii petiției cer primarului să retragă proiectul de Hotărâre depus la transparență în 1 aprilie, iar dacă proiectul va ajunge pe masa consilierilor, solicită CLM să nu adopte acest proiect de horărâre.

Scumpire și dinsconfort

Claudiu Cristea a motivat, la începutul săptămânii, solicitarea, prin faptul că dacă se adoptă modificarea programului de transport, „decontarea modernizărilor BERD în prețul biletelor. Nu modernizezi ceva ce urmează să reduci ca și activitate; creșterea prețului transportului cu tramvaiul, pentru că mulți vor fi nevoiți să achiziționeze două sau trei bilete pentru a ajunge la destinație; va crește durata de parcurgere a unui traseu, călătorul fiind nevoit să schimbe tramvaiul; cetățenii vor folosi mai des autoturismul, iar acest lucru va duce la îngreunarea traficului și la cresterea poluarii”.


Sursa: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/semnaturi-contra-modificarii-programului-la-tramvaie/cn/news-20100415-01373958
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 21 Apr 2010 22:10:21    Titlul subiectului: 126127

A doua etapă a lucrărilor BERD demarează în iunie

A doua etapă a lucrărilor BERD (Transport Urban în Municipiul Arad) va demara cel mai probabil în luna iunie, conform celor declarate de către reprezentanții Primăriei Arad.

În momentul de față se lucrează la finalizarea primei etape. Dacă această etapă a cuprins traseul Făt –Frumos-Piața Romană, cea de-a doua (BERD 2) va consta în continuarea lucrărilor până pe Calea Timișorii (intresecția cu Ștefan cel Mare). Lucrările care vor fi executate pe traseul amintit sunt similare celor ce s-au derulat pe Calea Aurel Vlaicu și în centru. Costurilor acestei etape cuprind și suma de 6,5 milioane euro, bani proveniți din împrumuturi de la Banca Europeana pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Pentru finalizarea primei etape, dar și pentru începerea celei de a doua, Primăria Municipiului Arad a mai cerut anul trecut un credit de la BERD. Este vorba despre 13 milioane de euro. Din aceștia 6,5 milioane euro au fost pentru finanțarea primei etape și 6,5 milioane euro, pentru etapa a doua a proiectului. Proiectul „Transport urban în municipiul Arad” a început în 2005, an în care s-a aprobat studiul de fezabilitate și s-a contractat un credit de 20 de milioane de euro de la BERD, însă anul demarării lucrărilor a fost 2007.

Reprezentanții Primăriei spun că lucrările la cea de-a doua etapă a acestui proiect vor demara abia după ce se va face recepția primei etape.

Începerea lucrărilor înspre Aradul Nou va aduce după sine, la fel ca și pe celelalte tronsoane, restricții de circulație, atât pentru automobile, cât și pentru tramvaie, mai ales că încep lucrările și la Podul Traian. Transportul călătorilor va fi asigurat și de această dată cu autobuzele.


Sursa: http://www.glsa.ro/informatii/actualitati/60260-a_doua_etapa_a_lucr_rilor_berd.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 08/Aug/2016
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 01 Iun 2010 20:59:20    Titlul subiectului: Anunț: Modificare program circulație autobuze 127841

CTP Arad a scris:
Datorită necesității fluidizării traficului, începând cu data de 01.06.2010, se desființează stația de autobuz din Piața Romană. Prin urmare, se vor înregistra următoarele modificări:

* autobuzele care circulă pe traseele 25 ( Arad – Fântânele ), 26 ( Arad – Aluniș ), 27 ( Arad – Tisa Nouă) vor avea cap de linie Gara Aradul Nou. Programul de circulație, de pe aceste tronsoane, va suferi anumite modificări datorită necesității corelării acestuia cu programul liniei de tramvai nr. 3.

* autobuzele care circulă pe traseul 46 vor avea cap de linie Parcul Reconcilierii. Programul de circulație va respecta plecările și sosirile în Sânpaul.

* linia 41 va circula pe următorul traseu: strada Trotușului - strada Independenței - strada Șezătorii - strada Fluieraș - strada Cocorilor - Piața UTA.


Descărcați modificarile în format PDF. Faceți click AICI
(Este necesar să aveți instalat programul ADOBE Reader pe care îl puteți descărca gratuit de pe site-ul producătorului, www.adobe.com)


Sursa: CTP Arad

_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 03 Iun 2010 14:53:34    Titlul subiectului: 2010-06-03 127906

http://www.adevarul.ro/locale/arad/adevarul_de_seara_arad-Corina_Draghici-transport_in_comun_0_272973274.html

"Primăria îi ia la întrebări pe arădeni cu privire la obiceiurile lor de transport

Claudia Adjudeanu

Joi 3 iun 2010

Obiceiurile de transport ale arădenilor, subiect de studiu

Proiectul prin care traficul în Arad va fi eficientizat a ajuns la o nouă etapă care constă în afectuarea uni amplu sondaj de opinie cu privire la obiceiurile de transport ale arădenilor.

Începând de săptămâna viitoare, arădenii vor fi luați la întrebări de către o firmă germană cu privire la obiceiurile lor de transport. „Sondajul de opinie privind gradul de mobilitate al populației se va realiza pe un eșantion public reprezentativ, iar chestionarele la care arădenii sunt invitați să răspundă vor solicita informații despre deplasările zilnice și mijloace de transport folosite”, a declarat Corina Drăghici, purtător de cuvânt al Primăriei Arad. Studiul, care va acoperi circa 10% din gospodării, va fi urmat de întocmirea unui masterplan pentru asigurarea unei infrastructuri de transport eficiente și pentru dezvoltarea rețelelor în viitor.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 14:33:00, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 05 Iun 2010 18:50:12    Titlul subiectului: 127976

CTP contractează un consultant care să îi spună ce investiții să facă în următorii zece ani

CTP Arad vrea să afle, contra cost, de câte tramvaie noi are nevoie municipiul, ce fel de tramvaie ni se potrivesc și cum putem să cheltuim cât mai puțini bani pe ele. Toate aceste informații ar urma să le primească de la un consultant care va întocmi un studiu de oportunitate în acest sens, contra unei sume de 84.000 de lei, fără TVA. Sursa de finanțare a acestei investiții o vor constitui alocațiile bugetare primite de la CLM Arad.
Studiul va trebui să conțină elemente motivante și de analiză a necesității de dotare cu tramvaie noi, cu podea joasă și care să corespundă ca și capacitate de transport cerințelor de mobilitate a cetățenilor, precum și tehnic, respectiv economic, condițiilor de exploatare în rețeaua din municipiu.

Costurile trebuie să fie minime

Flota actuală de tramvaie va fi analizată privind tipul, vârsta, dimensiuni, utilizare și nivelele de disponibilitate. Consultantul va recomanda tipul și numărul de vehicule care pot fi înlocuite cu tramvaie noi, în funcție de posibilitatile orașului. De asemenea, va fi recomandat regimul de întreținere și investițiile, în funcție de cerințele noului material rulant. Aceeași firmă va trebui să prezinte costurile de exploatare optime pentru a se asigura eficiența prestației în condițiile parcurgerii ciclurilor de revizii și reparații planificate pe durata a 30 de ani.

Recomandări de viteză și distanță între stații

Analiza valorii nete va include și costurile relevante ale modificării de infrastructură, care a fost necesară, a echipamentului tehnic și a regimurilor de întreținere, economiile rezultând din reducerea mărimii flotei, a costurilor mici cu întreținerea și personalul, alte economii și a costurilor identificate de consultant. Se vor face inclusiv recomandări privind distanța minimă între stații, pentru asigurarea unor caracteristici de mers și energetice optime, viteze de mers și operare. Ni se va comunica și numărul de vehicule pe care am putea să le achiziționăm într-o perioadă de 10 ani și scenariul de finanțare a unei astfel de investiții.


Sursa: http://observator.info/eveniment-1/ctp-contracteaza-un-consultant-care-sa-ii-spuna-ce-investitii-sa-faca-in-urmatorii-zece-ani-
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 15 Iun 2010 21:02:56    Titlul subiectului: 128431


Plătesc tramvaie pe hârtie

ARAD. CTP dă startul licitației pentru studiul de oportunitate pentru cumpărarea de tramvaie noi.

Pentru că administrația și cel mai probabil călătorii sunt sătui de transportul public făcut cu tramvaie la mâna a doua, Compania de Transport Public comandă realizarea unui... studiu de oportunitate privind achiziția de tramvaie noi. Studiul de oportunitate a creat încă din momentul în care a fost amintit, în primăvară, discuții aprinse. În bugetul local au fost alocați banii necesari pentru plata acestui studiu, dar în cadrul dezbaterii publice pe tema bugetului alocația a fost aspru criticată de câțiva reprezenanți ai sociatății civile. Cert este că propunerile făcute în cadrul dezbaterii nu au produs efecte. Compania de Transport Public a anunțat că va plăti, în urma unei licitații, o sumă de până la 84.033 lei pentru realizarea studiului.

Podea joasă

„Studiul va trebui să conțină elementele motivante și de analiză a necesității de dotare cu tramvaie noi, cu podea joasă și care să corespundă ca și capacitate de transport cerințelor de mobilitate a cetățenilor, precum și tehnic, respectiv economic, condițiilor de exploatare în rețeaua din municipiul Arad”, se specifică în documentația de licitație.

Prognoză pe 30 de ani

Conducerea CTP se așteaptă ca, după cumpărarea de tramvaie noi, să fie atrași noi clienți pentru transportul public. Firma care va realiza studiul va trebui să realizeze și o proiecție pe 30 de ani a dezvoltării urbanistice a ariei de operare a noilor vehicule și, nu în ultimul rând, să precizeze ce reglementări locale vor trebui adoptate pentru încurajarea transportului public nepoluant, cu vehicule cu podea joasă și cu o capacitate de minim 200 de călători.

Pe model străin

Firma va avea și sarcina de a analiza ce fel de tramvaie, și de unde, ar putea fi cumpărate de CTP.

Nu oricine va fi acceptat, însă, la licitație. Una dintre cerințe este că „firma solicitantului își va demonstra experiența internațională în transportul public și, în special, în ceea ce privește transportul cu tramvaie prin unul sau mai multe proiecte sau studii privind transportul public cu tramvaie, aplicate în ultimii 10 ani în orașe sau aglomerări urbane de minim 200.000 locuitori.

195 de vagoane de tramvai

Materialul rulant utilizat de CTP în prezent este format din 195 vagoane de tramvai din care 28 sunt remorci. „Materialul rulant provine din dotări second hand făcute în perioada 1995-2009, de la diverse societăți de transport din Germania, respectiv Austria”, menționează reprezentanții CTP în documentele publicate.

Sursa: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/platesc-tramvaie-pe-hartie/cn/news-20100614-06335520
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Feb/2020
Mesaje: 987
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 03 Iul 2010 13:20:38    Titlul subiectului: 129358

"Tramvaiul nu va mai circula între Piața Romană și Piața Sârbească, de luni

Ca urmare a solicitării executantului lucrărilor din cadrul proiectului "Reabilitare Centru Istoric Vechi", incepand de luni, se suspendă circulația tramvaielor intre Piața Romană și Piața Sarbească, pentru lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai și a carosabilului de pe str. Dornei.Proiectul "Reabilitarea Centrului Istoric Vechi al Municipiului Arad", in valoare totală de 58.782.037 de lei este finanțat in proporție de 85% din fonduri europene nerambursabile, fiind cel mai mare proiect cu fonduri structurale derulat in cadrul Regiunii V Vest.
Proiectul cuprinde restaurarea clădirii Preparandiei, monument istoric, reabilitarea a 12 străzi din zona Centrului istoric vechi al Aradului și a utilităților conexe (rețele de canalizare, alimentare cu apă, iluminat public) precum și reabilitarea podului Traian.
Executantul lucărilor este asociația SC Tehnodomus SA Arad / S.I.R.D. SA Timișoara. (C.P.)
"

www.observator.info

Sincer cred ca s-ar cuveni o masura reparatorie pentru cetatenii din cartierul Alfa. Eu as alege intre aceste doua masuri:
1. Suplimentarea liniei de autobuz 21 (Alfa-Spital Judetean-Podgoria-Gara). S-a mai incercat sistemul cand a fost inchisa strada Kogalniceanu pentru reparatii, concomitent cu introducerea liniei 2 pe traseul Cpt Ignat-UTA-Piata Romana. Apropo, si aceasta linie ar putea fi reintrodusa, macar la orele de varf, dar ea nu prea devine functionala in absenta unei legaturi Alfa-Capitan Ignat (distanta e destul de mare, mai ales pentru batrani). O varianta de autobuz ar putea fi si 22 scurt, intre Cpt Ignat si centrul cartierului Alfa, sau chiar spre Piata Sarbeasca.
2. Introducerea de vagoane bidirectionale pe traseul Cpt Ignat-Piata Sarbeasca, cu oprire inainte de santier, eventual in ultima statie. Cred ca un tramvai pe fir ar asigura o frecventa destul de ok pentru a face legatura cu bucla Cpt Ignat, de unde se ia 4-le. Vagoane ar avea destule CTP-ul. Si asa au fost sacrificate doua GT6 Bogestra (35 si 43) pentru a se plinba intre Piata Sarbeasca si Piata Romana. Ele ar putea fi dublate de alte Bogestre cu ambele cabine functionale (33, 53), ca sa nu mai vorbim de vagoanele M8S.
Comunicatul primariei nu vorbeste de nicio masura reparatorie, ceea ce mai face sa cred ca nu se va lua nicio masura de compensare. Ar fi o premiera pentru Arad, ca un cartier foarte populat sa fie lasat cu doar o linie de autobuz, si aceea la orele de varf.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Sâm 03 Iul 2010 23:11:41    Titlul subiectului: 129375

^Ma intreb oare de ce NU au fost mentionate si celalalte doua Bogestre #34 si #44 in articolul de mai in sus... Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Feb/2020
Mesaje: 987
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 04 Iul 2010 14:20:00    Titlul subiectului: 129395

Eu la 33 si la 53 am vazut semne care aratau ca pot fi actionate si de la postul nefolosit. 53 a fost si pe linia 15s, cand aceata a circulat, iar 33 are oglinzile fixate si la postul B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Dum 04 Iul 2010 16:51:26    Titlul subiectului: 129415

^Dar imi amintesc si de GT6 #44 ca functionand de la ambele posturi A si B din cand in cand - pe linia 18, mai exact.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Următoare
Pagina 14 din 18

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community