Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Statiile de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 48, 49, 50  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Iun 2010 08:11:12    Titlul subiectului: 128106

Normal ca nu apare pe schema aceea, care dateaza probabil de dinainte de/din timpul constructiei statiei Izvor (undeva 1977-1979), oricum pana la demolarea zonei din moment ce sunt figurate si foste strazi si cladiri care nu mai exista. Tunelul, daca exista, a fost construit odata cu Casa Poporului sau chiar ulterior, daca luam de bun ce scrie in articolul respectiv, cum ca in 1989 inca se mai lucra la el.
Ma gandeam au construit tunelul de legatura cu Casa Poporului pornind de la substatia de transformare dezafectata, astfel incat nu au existat lucrari in statia de metrou propriu-zisa. La ce santier si demolari au fost in zona nu cred ca ar fi bagat prea multi de seama ca se sapa ceva...
Chiar exista o usa rosie in acea zona la iesirea din statie.
Isi aminteste cineva de inundatia respectiva din 2006 ?



izvor_posibil tunel.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.03 kb
 Vizualizat:  de 15112 ori

izvor_posibil tunel.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Iun 2010 12:17:34    Titlul subiectului: 128118

Oricum, daca ar fi un tunel secret nu aparea pe scheme, nu-i asa? Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Iun 2010 18:11:24    Titlul subiectului: 128214

As vrea sa aduc in discutie aspectul bizar al statiei Gorjului ...Oare a fost proiectata din start sa nu comunice la nivelul etajului intermediar ? Mi se pare destul de straniu. In jumatatea veche a statiei exista niste zone cu finisaje diferite. Oare nu cumva pe acolo trebuia sa se asigure legatura intre cele 2 jumatati ale statiei la etaj ?
Mai exista inca un aspect ciudat la care inca nu s-a dat inca un raspuns. Pe partea peronului vechi exista doua guri de iesire, foarte apropiate. Dupa parerea mea una nu trebuia sa existe. Isi aduce aminte cineva daca a fost facuta ulterior ?



Gorjului.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  210.3 kb
 Vizualizat:  de 14966 ori

Gorjului.JPG



Gorjului-iesire adaugata.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.63 kb
 Vizualizat:  de 14966 ori

Gorjului-iesire adaugata.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vaDer



Data înscrierii: 05/Iun/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2012
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)

MesajTrimis: Joi 10 Iun 2010 23:29:40    Titlul subiectului: 128219

Daca imi aduc aminte bine una dintre iesiri este la Piata Gorjului. A doua nu trebuia sa mai fie acolo de mult.
Statia a fost amplasata ulterior (1991) si nu cred ca nu era in planul constructiei si a doua iesire.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Iun 2010 06:14:19    Titlul subiectului: 128226

Adica cum a doua iesire nu mai trebuia sa fie acolo de mult ? Nu inteleg afirmatia. Precum si anul 1991 cred ca este complet gresit. Exista doua statii Gorjului, una numai in proiect - de prin anii 1980 - 1982 care nu a fost realizata niciodata si una realizata in doua etape diferite, iti da senzatia ca sunt doua statii care nu au nimic in comun. Oricum desi nu sunt din zona, anul 1991 este fals mai mult ca sigur, userul sab cred ca stie mai mult despre etapele construirii acestei statii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Iun 2010 08:03:09    Titlul subiectului: 128229

Multe surse dau intr-adevar 1991 ca an de punere in functiune a primei jumatati a statiei Gorjului. Daca anul este corect, parerea mea este ca proiectarea (daca nu si executia) au inceput inainte de 1989. Sau poate imediat dupa Revolutie inca se mai putea executa o asemenea lucrare in doar 2 ani.. Very Happy
Chiar iesirea de la intersectie (spre piata) este cea care cred ca nu trebuia sa existe si a fost executata ulterior
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 11 Iun 2010 21:04:46    Titlul subiectului: 128251

In 1994 s-a dat in functiune prima jumatate a statiei, iar in 1998 s-a dat in exploatare cealalta jumatate.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Iun 2010 09:25:47    Titlul subiectului: 128348

Este foarte ciudat cu data de dare in folosinta pentru Gorjului. Nu stiu ce este asa greu sa existe o singura data, certa, ea variind intre 1991 si 1994 Shocked
De exemplu exista surse dau ca data pentru nava1 anul 1991.
1. wikipedia http://ro.wikipedia.org/wiki/Gorjului_(sta%C5%A3ie_de_metrou)
2. un articol din EVZ cu un interviu al lui Gheorghe Udriste ...pe poza atasata este mentionat tot anul 1991 (o fi data inceperii lucrarilor?) pentru prima jumatate a statiei
http://www.zf.ro/eveniment/infrastructura-subterana-in-bucuresti-metrorex-incepe-anul-viitor-doua-santiere-de-1-7-mld-euro-dar-nu-are-150-mil-euro-pentru-a-finaliza-1-mai-laminorului-cum-comentati-vezi-interviu-gheorghe-udriste-4667153/
Banuiesc ca Udriste a pus la dispozitie autorului schema respectiva cu tronsoanele si statiile...
Altele (de ex noul site metrorex) dau ca an 1994 pentru nava1 . ( http://www.metrorex.ro/despre-istoric.html)
Si despre peronul (sau nava) 2 data este un pic in ceata, dar macar aici se apropie 1998 sau 1999
1. site-ul metrorex da anul 1998
2. Un articol foarte interesant din Tribuna Contructiilor http://www.tc.ro/arhiva/304-28.01.2005/?cat=reportaj&underline=gorjului
da ca an efectiv de punere in functiune 1999
Din aceasta dilema nu putem iesi...
Stie cineva exact cand a fost limitata fosta M1 ramura de Militari la Eroilor ?



Gorjului-1992.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.46 kb
 Vizualizat:  de 14663 ori

Gorjului-1992.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vaDer



Data înscrierii: 05/Iun/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2012
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)

MesajTrimis: Lun 14 Iun 2010 20:03:40    Titlul subiectului: 1529 128369

Din ce stiu statia Gorjului s-a deschis mai tarziu decat tronsonul Eroilor-Industriilor (azi Preciziei).
In 1994 nu avea cum sa se deschida, pentru ca in iulie 1993 era deja in functiune.
Iar in 1998 ei se chinuiau la construirea magistralei 4 de la Gara De Nord la 1 Mai.
Sab are dreptate ca intre 1991-1994 s-a deschis.
In ce priveste a doua iesire am consultat o harta mai noua iar a doua iesire se afla foarte de cea de-a doua iesire de la statia Lujerului.
Ne vom da seama mai bine daca mergem pe teren.
sab a scris:
Daca anul este corect, parerea mea este ca proiectarea (daca nu si executia) au inceput inainte de 1989.
Proiectarea a inceput intr-adevar inainte de 1989 (pentru ca in 1988 se vorbea despre constructia ei), dar s-a oprit din pricina revolutiiei se revoltelor nationale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Iun 2010 21:43:03    Titlul subiectului: 128375

Maine se deschide pasajul care leaga statia Pta Sudului de centrul comercial Sun Plaza.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Pasaj_subteran_de_la_metrou_direct_in_mall-ul_din_Berceni_0_280172618.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Iun 2010 21:44:57    Titlul subiectului: 128376

Gorjului proiectata inainte de 1989 ? Interesanta afirmatie. Parerea mea sincera este ca ideea a aparut dupa 1989. Daca aparea inainte, era macar un proiect unitar. Asa cum se infatiseaza la ora actuala sunt 2 statii care nu au nici o legatura una cu alta. Asta e clar, nu mai trebuie demonstrat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Iun 2010 21:56:47    Titlul subiectului: 128379

Cred si eu ca 1991 este fals, pentru ca zona a fost un santier (s-a circulat pe un singur sens al Iuliu Maniu) un timp relativ indelungat (niste ani, in anii 90). cele mai probabile date sunt 1994 pe un sens, respectiv 1998.

Cat priveste asimetria si ilogica acceselor, ar fi de notat ca prima parte s-a construit dupa planul cu mezanin. Gura de iesire dinspre piata e cea veche, probabil si singura care a functionat in prima faza, se vede dupa materialele folosite si dupa pozitionare, fluxul principal de calatori in perioada "jumatatii" era numai cel de sosire, deci dispusa spre intersectie; oameni care sa intre in statie erau, logic, mult mai putini. pe acelasi principiu ca la Pacii, unde o iesire era permanent inchisa.

Parerea mea e ca planul initial a fost dat peste cap in cea de-a doua etapa, cand s-a ales solutia cea mai eficienta pentru iesirile simetrice pe fiecare parte, cu holul mare sus. Ganditi-va ca pe toata magistrala de la Politehnica la Pacii, iesirile sunt numai pe partea de Nord a bulevardului.

Ce e interesant de aflat este cum ar fi aratat statia in proiectarea din 89-91. Un peron este mai ingust decat celalalt, cu separarea destul de groasa intre ele, practic niste tunele de vreo 5-6m lungime. Imi vine greu sa cred ca initial s-ar fi proiectat asa si nu o statie deschisa cu acelasi peron sau macar cu peroanele egale Smile Problema ar fi distanta dintre linii, care daca are cineva curiozitatea sa o masoare, e mai mare decat la Lujerului si Pacii. din nou, o intrebare, de ce? De ce nu sunt liniile perfect paralele pe tot bulevardul Iuliu Maniu? La intersectia lujerului axa bulevardului se muta cu cativa m spre N, si apoi abia la Pacii. Intre ele este perfect drept
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 14 Iun 2010 23:15:57    Titlul subiectului: 128383

Citat:
Gorjului proiectata inainte de 1989? Interesanta afirmatie.
De ce nu? Si statia Romana a fost proiectata inainte de '89, s-a renuntat la ea, s-a dat drumul la circulatie pe M2 si apoi s-a revenit asupra deciziei si s-a construit statia, cu trafic pe magistrala. Toate acestea inainte de 1989. De ce sa nu fi existat un plan pentru Gorjului, poate chiar in 1989 pana in decembrie dar care sa nu mai fi fost dus la bun sfarsit decat dupa cativa ani, in doua etape? Modificari asupra magistralelor de metrou, cum bine stim cu totii, au fost frecvente, chiar si modificari dupa ce s-a dat drumul la circulatie. De ce nu s-ar repeta istoria?
Citat:
Un peron este mai ingust decat celalalt, cu separarea destul de groasa intre ele, practic niste tunele de vreo 5-6m lungime. [...] Problema ar fi distanta dintre linii, care daca are cineva curiozitatea sa o masoare, e mai mare decat la Lujerului si Pacii. din nou, o intrebare, de ce? de ce nu sunt liniile perfect paralele pe tot bulevardul Iuliu Maniu?
Pe sub Iuliu Maniu, sunt tuneluri de metrou, adica vorbim despre sapatura cu scutul. Un tunel astfel sapat are 5,70 m diametru interior (atentie, tunelul final, gata "captusit" cu boltari... tunelul sapat brut are cam 6,60 m diametru interior) iar intre tunelurile de pe sensuri se lasa o distanta cam echivalenta cu diametrul exterior (cel putin), adica vreo 6,60-6,70 m. Da, tunelurile sunt paralele, de aici rezulta ca peroanele au latimea de cel putin 6,60 m. Statia Industriilor de pilda are distanta dintre axele pilonilor (transversal pe statie) de 5,40 m, plus distanta pana la marginea peronului de fiecare parte, se ajunge la 6 m si ceva, latime totala a peronului. Deci Gorjului nu cred ca iese din tipare Wink .
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Iun 2010 07:58:06    Titlul subiectului: 128393

Ba da, Gorjului iese din tipare. Este clar, cred, ca Gorjului este o statie complet noua din punct de vedere al proiectului, nu s-a folosit un proiect-tip gata calculat si aplicat cu mici diferente in alte statii. Nu este o statie proiectata sa aiba accese la capete, asa cum sunt majoritatea statiilor. Daca ar fi exacavat tot spatiul dintre peroane ar fi iesit o statie cel putin la fel de lata ca Unirii2. Ar fi fost o risipa de spatiu si de finisaje, nu s-ar fi justificat prin fluxul de calatori.
Acum de ce a iesit o parte mai ingusta si una mai lata...Parerea mea este ca totul a depins de pozitionarea tunelelor circulare sub Bd Iuliu Maniu, mai exact fata de axul lui. Cel mai probabil tunelul spre Preciziei este mai aproape de axul bulevardului si atunci cand au blocat jumatatea aceea de bulevard si au facut peronul vechi a rezultat un peron mai ingust. Apoi peste cativa ani au blocat cealalta jumatate a bulevardului (inclusiv spatiul verde) si acolo tunelul cred ca era mai departe de axul bulevardului, destul de aproape de blocuri. Si asa cred a rezultat un peron mai lat.
Daca gandeau peroanele egale, atunci la peronul vechi trebuiau sa blocheze si o banda sau doua de pe sensul spre oras, ceea ce ar fi fost o catastrofa pentru trafic.
Trebuie sa mai tinem cont de 2 aspecte :
1. De fapt si bulevardul Iuliu Maniu nu este la fel de lat intre Lujerului si Pacii, ma refer nu la partea carosabila, ci la distanta dintre blocuri. Daca pana la Gorjului pe sensul de iesire din oras exista blocuri mai vechi, fara spatii comerciale la parter, situate la o oarecare distanta de carosabil, imediat dupa Piata Gorjului blocurile mai nou construite sunt chiar "in bulevard" iar distanta intre blocurile de pe ambele parti ale bulevardului se micsoreaza vizibil.
2. Pe partea spre oras mai exista si acea "parcare", echivalentul cam a 3 benzi de circulatie, intre blocuri si bulevard (cam pe toata lungimea bulevardului, intre Apusului si Lujerului) pe care multi o folosesc pe post de banda de ocolire a aglomeratiei de pe bulevard, in timp ce pe sensul spre Pacii parcarea respectiva nu exista. Cu exceptia distantei intre Lujerului si Gorjului, unde este altfel de amplasare a bl;ocurilor, asa cum am aratat mai sus la pct1.
S-ar putea ca si aceste lucruri sa influenteze traseul si pozitionarea tunelelor.
Cred ca distanta intre tuneluri la iesirea din statia Lujerului este vizibil mai mica decat cea de la Gorjului. Ipoteza trebuie verificata cu ajutorul unei garnituri BM, unde poti sa observi fiecare curba a traseului.
Ceee ce nu imi explic este de ce nu este un proiect unitar. In mare cele doua jumatati de statie seamana cat de cat, cu toate ca finisajele sunt diferite, dar sunt lucruri care le deosebesc. De ex de ce pe peronul vechi exista acei stalpi? Nu le vad rolul de rezistenta si nici estetic.
Deasemenea nu vad rolul acelor 3 trepte pe care le urci si apoi le cobori intre accesele simetrice (exact in spatiul dintre cele 2 peroane).
Flat a scris:
Cat priveste asimetria si ilogica acceselor, ar fi de notat ca prima parte s-a construit dupa planul cu mezanin. Gura de iesire dinspre piata e cea veche, probabil si singura care a functionat in prima faza, se vede dupa materialele folosite si dupa pozitionare, fluxul principal de calatori in perioada "jumatatii" era numai cel de sosire, deci dispusa spre intersectie; oameni care sa intre in statie erau, logic, mult mai putini. pe acelasi principiu ca la Pacii, unde o iesire era permanent inchisa
Dupa parerea mea accesul dinspre piata este mai nou decat cel de la mijlocul statiei din cel putin 2 motive :
1. scarile rulante si fixe (la peronul vechi, dar si la cel nou) sunt orientate simetric catre accesul din centrul statiei. Daca nu ar fi existat initial decat accesul dinspre piata ar fi trebuit ca cei care veneau din oras si erau in ultimele vagoane sa urce pana la nivelul accesului central si, cum acesta nu exista, sa coboare apoi pana la accesul dinspre piata...Cam ilogic, nu ?
Desi sunt si acum unii care prefera sa urce cu scara rulanta pana la mijlocul statiei pentru a cobora apoi scarile fixe si a iesi pe accesul dinspre piata, in loc sa foloseasca scarile fixe si sa reduca distanta parcursa la jumatate Very Happy
2. mi se pare daca te uiti la pereti ca se vede clar ca acolo s-a spart pentru a se executa accesul dinspre piata.
Cred ca am mai spus, probabil ca statia a fost proiectata inititial doar cu 2 accese, cele 2 simetrice de pe ambele parti ale bulevardului. Numai ca dupa darea in exploatare a primei jumatati a statiei si-au dat seama ca acea gura de acces era prost pozitionata, lumea traversa aiurea, neexistand trecere de pietoni acolo. Asa ca s-a mai construit si acel acces spre piata, chiar la trecerea de pietoni. Tin minte ca s-a incercat sa se impiedice traversarea neregulamentara prin instalarea unui gard pe mijlocul bulevardului, dar nu a fost facut prea inalt si oamenii il sareau cu usurinta.
Flat a scris:
de ce nu sunt liniile perfect paralele pe tot bulevardul Iuliu Maniu? La intersectia lujerului axa bulevardului se muta cu cativa m spre N, si apoi abia la Pacii. Intre ele este perfect drept
Este adevarat ca acolo fostele bulevarde Armata Poporului si Pacii nu sunt aliniate (pentru cine nu stie, inainte de construirea Pasajului Lujerului acolo exista si o intersectie si cu bd Uverturii (cel care merge la Rosu).
Insa mai este inca un aspect de luat in seama... Atunci cand au fost construite statiile nu au fost construite pe centrul bulevardului, ci , in functie de conditii, numai pe o parte, pentru a nu se bloca complet circulatia. De aceea si tunelurile nu sunt centrate pe axul bulevardelor. Tot timpul unul din tunele sau amandoua iau o mica curba la intrarea in statii.
La iesirea din statia Lujerului spre Politehnica este foarte vizibila o curba de drepta pentru ca metroul sa se incadreze iar sub bulevard


Ultima modificare efectuată de către sab la Mar 15 Iun 2010 10:44:25, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 15 Iun 2010 10:19:31    Titlul subiectului: 128399

Citat:
Este clar, cred, ca Gorjului este o statie complet noua din punct de vedere al proiectului, nu s-a folosit un proiect-tip gata calculat si aplicat cu mici diferente in alte statii.
Totusi... nici cu pasul sau cu palma nu cred ca a fost masurata... A existat un proiect si un desen tehnic dupa care a fost realizata (chiar daca statia in sine este o improvizatie, la fel ca Romana), n-a fost facuta "din ochi"...

Prin "nu iese din tipare" m-am referit la faptul ca are latimea peronului (cu totul, din linie in linie prin "pasaje") atat cat este si cel de la Politehnica de pilda sau de la Lujerului.

Daca ar fi sa excavam tot spatiul dintre sensuri, ar iesi o statie de maniera Dristor 1, daca ar fi sa pastram si peretii concavi, tubulari.

Inca o chestie: tunelurile pe sub Iuliu Maniu sunt pe dreapta, cum mergi sa iesi din oras, si distanta intre ele este echivalenta in orice punct (sunt "paralele"... am pus ghilimele pentru ca in curbe nu se poate folosi sintagma asta...), asa ca daca tunelul drept (sensul catre Industriilor) coteste un pic catre stanga la un moment dat pentru a "ocoli" blocurile, la fel face si cel din stanga (sens catre Eroilor) pentru a se pastra acea "distanta regulamentara" intre ele.

Singurele locuri unde tunelurile circulare se apropie oarecum sub acea limita de 6,60 m sunt jonctiunile dintre tuneluri si galerii excavate, de pilda intre Politehnica si Eroilor, cand se trece din caseta de galerie in tunel circular, este o mica "palnie", apoi cativa stalpi si apoi se intra in tunel. Un alt exemplu este interstatia Semanatoarea - Cringasi. Cand mergi dinspre Cringasi spre Semanatoarea, initial se circula prin tunel, apoi este "o pauza" de nici 2 m, apoi imediat caseta de galerie excavata. Aici "palnia" galeriei este foarte alungita, sensurile sunt foarte apropiate, comparativ cu exemplul precedent. Puncte de genul acesta, jonctiuni galerie-tunel, "papa" mult beton, pentru stabilizarea formei circulare a sapaturii cu scutul in acel loc, pana la atingerea unei distante suficiente intre sensuri, cat "sa se tina" singur solul. Tocmai de aceea se lasa spatiul ala intre tuneluri echivalent cel putin cu diametrul tunelului, pentru a preveni deformarea lor.

Alte astfel de exemple mai intalnesti la intrarea si iesirea din statia Obor, la fel. Daca nu ma crezi ce spun, poti verifica pe teren Smile .

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Iun 2010 10:35:43    Titlul subiectului: 128406

Gorjului și Piața Romană au fost proictate și construite după 1989. În opinia "conducătorului iubit", populației din Militari îi erau suficiente Armata Poporului (actuala Lujerului) și Păcii. Piața Romană ar fi prezentat un potențial pericol pe traseul oficial spre CC. Basarab și Brâcoveanu au fost proiectate, construite și finisate odată cu celelalte stații de pe respectivele magistrale, deci înainte de 1989. Nu au fost deschise traficului de pasageri decât după 1989, pentru că, același "conducător iubit", pe Basarab nu a vrut-o, pur și simplu, iar Brâncoveanu ar fi prezentat același potențial pericol pentru sala sporturilor din Parcul Tineretului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Iun 2010 10:50:48    Titlul subiectului: 128408

Kaustik a scris:
Prin "nu iese din tipare" m-am referit la faptul ca are latimea peronului (cu totul, din linie in linie prin "pasaje") atat cat este si cel de la Politehnica de pilda sau de la Lujerului..
Parerea mea este ca te inseli. Distanta intre linii la Gorjului este mai mare vizibil ca la Lujerului sau la Pacii, care sunt practic acelasi proiect. In articolul din Tribuna Constructiilor (linkul l-am postat mai sus) sunt date niste dimensiuni si ATENTIE, numai pentru peronul nou :Dimensiunile: lungimea nava 120,80 m, latime medie 15,00 m Eu inteleg de aici ca numai peronul nou are latime 15m (nu stiu daca include si legaturile cu peronul vechi, acele mici "tuneluri"), deci daca mai adaugi si peronul vechi cel putin vreo 7,5 m -numai rama IVA are prevazut 3.6min gabarit fata de obstacole, iar cel mai ingust peron nu cred ca are sub 4m gen Semanatoarea/Grozavesti- ajungi la cel putin la 22m.
P.S. si intre Lujerului si Politehnica este diferenta vizibila de latime.
Kaustik a scris:
Inca o chestie: tunelurile pe sub Iuliu Maniu sunt pe dreapta, cum mergi sa iesi din oras.
Tunelurile sunt mai spre drepta intre Lujerului si Gorjului daca ne orientam dupa statia Lujerului, insa intre Apaca si Cora sunt mai pe stanga, lucru cauzat de evitarea blocurilor de pe marginea pasajului vis-a-vis de Cora si de aliniamentul diferit al fostului bulevard Armata Poporului fata de fostul Bd Pacii. Cineva, nu mai retin cine, spunea ca a vazut de pe peron de la Lujerului luminile metroului care stationa la Gorjului la peronul nou, lucru care mi s-a parut si mie ca se intampla, deci sensul spre Eroilor este oarecum drept intre Gorjului si Lujerului. Insa in mod cert inainte de Lujerului si dupa tunelurile sunt pozitionate diferit.
Kaustik a scris:
Singurele locuri unde tunelurile circulare se apropie oarecum sub acea limita de 6,60 m sunt jonctiunile dintre tuneluri si galerii excavate[ .... ]Tocmai de aceea se lasa spatiul ala intre tuneluri echivalent cel putin cu diametrul tunelului, pentru a preveni deformarea lor.
Alte astfel de exemple mai intalnesti la intrarea si iesirea din statia Obor, la fel. Daca nu ma crezi ce spun, poti verifica pe teren Smile .
Perfect de acord ca trebuie sa existe o distanta minima intre tuneluri care "sa tina solul". Insa nimic nu impiedica ca aceasta distanta sa creasca in anumite locuri. Trebuie sa tinem cont ca la noi tunelurile nu au fost facute cu TBM sau alte masinarii sofisticate ghidate prin laser astfel incat sa se pastreze o distanta egala intre tuneluri.
La Obor oricum este o statie de tramvai si peroanele sunt dispuse lateral, iar situatia difera mult fata de Muncii unde este tot fosta statie de tramvai, dar peronul este central.
bucsan a scris:
Gorjului și Piața Romană au fost proictate și construite după 1989.
Cu Piata Romana te inseli in mod sigur, statia este construita si data in folosinta inainte de 1989. Iar Brancoveanu a stat inchisa pentru ca nu genera trafic suficient, blocurile din zona nefiind inca finalizate. Nu are absolut nicio legatura cu Sala Polivalenta, aceasta nu este nici pe departe in apropierea statiei de metrou, ci la o distanta apreciabila.
Cu Basarab nu ma pronunt care au fost motivele intarzierii darii in exploatare, dar este foarte probabil sa fi fost datorate modificarii de la o statie cu 2 peroane pe M1 la o statie cu 4 peroane comuna M1-M4. In mod sigur la momentul constructiei tronsonului Crangasi- Basarab constructia M4 nu era planificata sau cel putin nu sub forma pe care o vedem astazi, dovada fiind fostele tuneluri ale M3 pe care M4 a fost nevoita sa le strabata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Iun 2010 19:52:57    Titlul subiectului: 128424

sab a scris:
Cineva, nu mai retin cine, spunea ca a vazut de pe peron de la Lujerului luminile metroului care stationa la Gorjului la peronul nou, lucru care mi s-a parut si mie ca se intampla
Asta 100% cert nu se intampla. Eu stau exact la Lujerului si cand iau metroul inainte de a veni, se vad timp de cateva secunde reflectiile farurilor metroului in sina de tren, in curba. In plus, curbura liniei este vizibila!

O sa revin cu o poza daca vreti dovezi palpabile Smile

Parerea mea e ca pe toata magistrala statiile sunt pe partea nordica, ca si toate iesirile, iar tunelurile sunt aproape exact pe sub axul bulevardului. Practic daca iei un metrou de la Pacii la Eroilor, la fiecare intrare si iesire din statie simti / vezi cum metroul face o curba.

De fapt, cred ca asta e motivul pentru care statia Gorjului este alungita spre partea sudica a bulevardului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Iun 2010 21:05:10    Titlul subiectului: 128432

Din masuratorile mele (evident este vorba de valori aproximative, nu exacte la cm) statia Pacii are cam aceeasi latime a peronului cu Lujerului (undeva pe la 9.6m), iar Politehnica are peron de cca 12m.
Partea interesanta este la Gorjului, statia are undeva intre 21.5 si 22.5m latime intre marginile peroanelor, deci mult peste statiile vecine. Peronul vechi are undeva pe la 5.70m, iar peronul nou undeva pe la 7.80m. Din masuratori reiese statia ca se ingusteaza spre Pacii (ceea ce intr-un fel este si logic, asa cum am spus mai sus, dupa Pta Gorjului latimea bulevardului Iuliu Maniu se micsoreaza si este normal ca tunelurile sa se apropie). Totusi nu imi explic de ce tunelurile se departeaza asa mult de la Lujerului la Gorjului pentru ca apoi sa se apropie iar la Pacii.
Cred ca acum este clar ca nu puteau sa faca o statie "normala", excavand tot spatiul dintre tuneluri. Cred ca nici Unirii2 (cea mai lata statie) nu are 22m de peron.
Flo a scris:
De fapt, cred ca asta e motivul pentru care statia Gorjului este alungita spre partea sudica a bulevardului.
Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui. Daca tunelurile sunt simetrice fata de axul bulevardului atunci si Gorjului ar fi trebuit sa iasa simetrica daca au sapat intai sub jumatate din bulevard si apoi sub cealalta jumatate, nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zombie_ro



Data înscrierii: 30/Mar/2010
Ultima vizita: 07/Noi/2013
Mesaje: 62
Locație: Bucuresti 2 (Iancului)-Brasov

MesajTrimis: Mar 15 Iun 2010 23:09:26    Titlul subiectului: 1529 128450

Legat de "statia remiza" de la Eroilor: saptamana trecuta cat stateam in statie asteptand metroul catre GN, m-am asezat si eu jos pe scaunele din dreptul peretilor falsi Laughing ... si am avu ocazia sa vad - peretele despartitor fiind mai destabilizat urmatoarele - desigur un IVA era garat:

Imagine facuta cu tel. mobil. Deh... privind si comparand cu structura arhitecurala a peroanelor, dupa parerea mea, as zice ca si acest spatiu s-a dorit candva ca si statie (linia-banda de siguranta este la aceasi distanta ca si pe oricare alt peron), numai ca a fost proiectat ca si peron comun cu actuala peron 2 (spre GN).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Iun 2010 08:10:32    Titlul subiectului: 128453

S-a tot discutat pe baza peronului respectiv, el nu a existat initial, nu a fost proiectat ca si peron comun cu linia 2, era pur si simplu o linie de garare prevazuta cu un mic peron tehnic de 80-100 cm. La un momentdat probabil ca au vrut sa-l transforme intr-o linie activa. S-au apucat cu "avant muncitoresc", au spart peretele, au montat finisajele si totul s-a terminat asa cum vedem, adica nu au facut nimic concret. Se observa cu usurinta ca finisajele difera de cele de la peronul 2, deci dateaza din alta perioada.
Ce au vrut sa faca nu se stie, probabil sa separe linia de Militari de cea de D2, dar amanuntele nu se cunosc...Oricum bani irositi pe respectiva lucrare.
Flo a scris:
Parerea mea e ca pe toata magistrala statiile sunt pe partea nordica, ca si toate iesirile, iar tunelurile sunt aproape exact pe sub axul bulevardului. Practic daca iei un metrou de la Pacii la Eroilor, la fiecare intrare si iesire din statie simti / vezi cum metroul face o curba.
Da, dar este valabil numai pentru statiile Pacii si Lujerului, care au existat de la inceput si pare sa fie legat mai mult de spatiul liber disponibil pentru a construi statiile respective. Atat la Lujerului cat si la Pacii pe latura nordica exista incomparabil mai mult spatiu decat pe latura sudica.
La Gorjului regula nu pare sa se mai aplice, iar la Politehnica nu este sigur asa, acolo exista o curba pronuntata datorita faptului ca statia Politehnica nu este paralela cu Iuliu Maniu, ci este asezata sub acel parc, intr-un unghi cam de 45 grade fata de bulevard. Dupa cum se stie de acolo traseul M3 nu mai este pe sub Iuliu Maniu, ci prin Gradina Botanica. Statia Politehnica este foarte interesanta din punct de vedere al asezarii, practic este situata partial intr-o groapa sau pe malul unei gropi, capatul dinspre Apaca pare facut prin excavare (se urca foarte multe trepte), in timp ce in capatul celalalt cred ca statia este partial supraterana si astupata cu un strat de pamant.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Iun 2010 08:37:21    Titlul subiectului: 128457

Statia "Politehnica", daca ne-am fi raportat la situatia de dinainte de constructie, 1/3 din ea este sub pamant si 2/3 din ea e la suprafata, deci baietii au degajat pamantul numai pe 1/3 apoi au construit statia la suprafata.
Daca veneai de la Politehnica, vedeai statia ca un bloc cu parter si 2 etaje, nu aveai cum sa cazi in groapa de la o statie de metrou obisnuita (Lujerului de exemplu, ca tot suntem in zona).
Cat priveste statia Gorjului, evident ca acolo sunt 2 statii lipite legate cu tunele intre ele, asa cum este de exemplu la Basarab, peronul lui M 4 (directia catre GdN 2) care nu are nici o treaba cu statia Basarab de pe M 1 si este legat de aceasta cu tunele.
Cat priveste curbele tunelurilor in traseu, acestea aveau si un rol strategic, cineva care se pricepe la razboiul urban poate sa ne spuna mai multe. Cu siguranta ca formula de calcul a traseului tunelului a tinut cont si de parerea expertilor militari (nu ma pricep absolut de loc, deci nu am cum sa dezvolt subiectul)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Iun 2010 10:03:27    Titlul subiectului: 128461

sab a scris:
Flo a scris:
De fapt, cred ca asta e motivul pentru care statia Gorjului este alungita spre partea sudica a bulevardului.
Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui. Daca tunelurile sunt simetrice fata de axul bulevardului atunci si Gorjului ar fi trebuit sa iasa simetrica daca au sapat intai sub jumatate din bulevard si apoi sub cealalta jumatate, nu ?
Am spus ca e "alungita spre sud", nu ca este simetrica fata de axul bulevardului. Alungirea am raportat-o la celelalte statii care sunt exclusiv sub partea nordica (nu cred ca "atinge" vreuna scuarul verde de pe mijlocul drumului).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Iun 2010 10:13:36    Titlul subiectului: 128463

Situatia se prezinta astfel datorita distantei mari intre cele 2 tuneluri de metrou. De ce este asa mare, asa cum am spus si mai sus, ma depaseste.
Era mult mai complicat sa modifice distanta tunelurilor ca sa rezulte o statie "normala".
Si ca sa raspund la o nedumerire aparuta ceva mai sus ghidajul scutului s-a facut prin raza laser. Scuturile ajungeau la locul de intalnire intre ele sau cu statia cu tolerante foarte mici ( maxim 10 cm era eroarea de traseu) ceea ce presupune folosirea laserului. Si tineti cont ca traseul tunelului are variatii semificative si in plan vertical dealungul a 2 statii, iar nu ma intrebati de ce ca nu stiu sa raspund, dar e legat tot de armata.


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Mie 16 Iun 2010 16:31:29, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Iun 2010 11:15:21    Titlul subiectului: 1529 128466

Am gasit referirea asta:
freyutz a scris:
Armata Poporului-Gorjului distanta foarte mica; de pe peronul de la Gorjului se vede statia Armata Poporului si invers..

Ce imi place aici este cand stai la Armata Poporului si astepti trenul de la Gorjului se observa cand acesta sta la Gorjului... se vede cum tunelul este luminat de catre tren
Intre Lujerului si Gorjului ambele tuneluri vireaza spre stanga, spre bulevard
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 48, 49, 50  Următoare
Pagina 21 din 50

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community