Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

TUTORIAL - macheta DAC 117 (N.T.S.)

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 12:00:48    Titlul subiectului: TUTORIAL - macheta DAC 117 (N.T.S.) 119394

Nu sunt la prima "lucrare" de autobuz articulat, de fapt ceea ce urmeaza sa va prezint este - zic eu - cea mai reusita macheta pe care am facut-o pana acum dintr-un lung sir de modele, mai mult sau mai putin reusite... In ceea ce priveste aceasta macheta, am sa va prezint "day by day" modul in care am realizat-o. Intrucat au fost si zile cand nu am avut timp sau rabdare sa lucrez la ea, am preferat sa duc lucrarea la capat si pe urma sa prezint activitatea pe care am desfasurat-o.

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 1

De ce "Ressurecting the dead?" Pentru ca macheta pe care am lucrat-o reprezinta un DAC 117 UD de la R.A.T.U.C. Neamt, mai precis este vorba de autobuzul cu numarul de parc 4490, care a prins din nou "forma" dupa aproape 10 ani de la casare...
Am pornit de la o schita pe care am realizat-o in AutoCAD, la scara 1:1. Pentru aceasta am luat in calcul atat detaliile tehnice oferite de forum si de cunoscatori cat si - in unele cazuri - anumite aproximari. M-am inspirat, pentru aproximarile "grosiere" de la autobuzul DAC 117 cu numarul de parc VL-36-BUS, fotografiat cu rabdare de colegul nostru, Catalin Ghita si postat in cadrul topicului destinat autobuzelor de la ETA Valcea.
Nu am lucrat la o anume scara, si asta din cauza "anvelopelor". Mai precis, am adaptat intregul desen la dimensiunea anvelopelor gasite (in cazul meu, puluri de la jocul de table). Prin urmare (si cu parere de rau), nu m-am incadrat intr-o scara tip (de genul 1:18, 1:32 sau 1:43) ci la una aleatoare.

Observatii:
-intrucat am lucrat in detaliu si exista o multime de linii (ulterior "dimensionate" cu functiile TRIM si EXTEND) functia HATCH nu a dat mereu rezultate (sunt unele erori minore care-mi apartin si care au fost "sanctionate" de program) prin urmare apar anumite contururi hasurate gresit sau incomplet care insa nu afecteaza rezultatul final al machetei;
-puteti observa, in schita pe care am postat-o, 6 anvelope (preluate tot de la VL-36-BUS), "trecute" prin programul PAINT si dimensionate la scara corespunzatoare in AutoCAD. Acestea vor fi puse peste rotile din "exterior" ale autobuzului incercand totodata sa dea un aspect cat mai original machetei.



model 1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.52 kb
 Vizualizat:  de 21896 ori

model 1.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 12:19:09    Titlul subiectului: 119395

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 2, ZIUA 3 si ZIUA 4

Pentru a-mi obisinui "mana" cu lucrarea si totodata, in cazul unei greseli, pentru a evita o refacere de proportii mai mari, am preferat sa incep cu articulatia, cum se spune, am inceput lucrul "de la cap la coada".
In cea de-a doua zi m-am ocupat de decupari si intariri ale celor sase componente ale articulatiei (ma refer la "pereti"). Am preferat - pentru inceput - sa lucrez cu elementele clasice: bucati de carton, folii de indosariere si scotch.
Pasii urmati:
-decuparea "peretilor";
-intarirea acestora cu scotch;
-fixarea pe sabloanele din carton;
-amplasarea foliilor transparente la geamuri;
-imbracarea intregului ansamblu in scotch.
Am utilizat scotch pentru a evita doua aspecte: murdarirea machetei cat si prafuirea excesiva. In plus, existenta a doua straturi de scotch permite inlaturarea celui de la suprafata (in caz de murdarire accentuata) fara a afecta lucrarea.
Totodata, nu am lucrat la salon, ma refer la dotarile interioare. Am preferat ca geamurile sa fie semi-transparente tocmai pentru a nu permite o imagine clara asupra interiorului (de altfel gol).

In cea de-a treia zi m-am ocupat de sasiu. Acesta a fost confectionat din carton rezistent si dimensionat corespunzator. Am preferat, pentru fixarea rotilor, o metoda destul de "primitiva": bucatica de lemn fixata de sasiu si in care se fixeaza, la randul lor, rotile. Elementele de fixare: cuie.
Dupa cum spuneam, metoda "primitiva" dar care a dar roade...
Tot in aceasta zi am confectionat aparatorile pentru roti.

In cea de-a patra zi m-am ocupat de sistemul de iluminare cat si de asamblarea articulatiei. Am folosit, doua sisteme de iluminare, fiecare compus din doua LED-uri:
-sistemul de iluminare posterioara;
-sistemul de iluminare in salon.
Pentru aceasta am folosit LED-uri de 3.8. Circuitele au fost legate in serie.
Am sa prezint mult mai detaliat acesti pasi pentru cea de-a doua componenta ("tractorul")

Sa vedem stadiul in care se prezinta lucrarea:



IMG_3029.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  201.62 kb
 Vizualizat:  de 21895 ori

IMG_3029.JPG



IMG_3030.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  196.13 kb
 Vizualizat:  de 21895 ori

IMG_3030.JPG



IMG_3031.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  228.81 kb
 Vizualizat:  de 21895 ori

IMG_3031.JPG



IMG_3032.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  225.5 kb
 Vizualizat:  de 21895 ori

IMG_3032.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 12:31:15    Titlul subiectului: 119396

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 5

Am trecut apoi la confectionarea tractorului. De aceasta data am inceput de la sasiu (din motive obiective). Dupa cum spuneam in postarea anterioara, am utilizat carton rezistent precum si bucati din lemn pentru fixarea osiilor. In cazul de fata, termenul de "osii" are o conotatie cam fortata; "iluzia" este furnizata de doua cuie care strabat anvelopele (adica pulurile de la jocul de table) si patrund in bucatile de lemn. Marea bataie de cap va fi centrarea pulurilor, trebuie o masuratoare cat mai exacta, in caz contrar, daca veti calatori cu o astfel de macheta veti suferi de rau de masina. Glumeam... Ideea este ca pentru o redare cat mai exacta a realitatii, masuratorile trebuiesc efectuate cat mai precis.
In pozele de mai jos puteti observa cateva aspecte din modul in care am asamblat sasiul.

Observatii:
-pentru a evita blocarea rotilor atunci cand intra in contact cu bucata de lemn (cu suprafata rugoasa) am pus pe cuiul de fixare, intre pul si bucatica de lemn, cate o saiba.



IMG_3043.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  240.96 kb
 Vizualizat:  de 21890 ori

IMG_3043.JPG



IMG_3048.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  207.51 kb
 Vizualizat:  de 21890 ori

IMG_3048.JPG



IMG_3049.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  234.15 kb
 Vizualizat:  de 21890 ori

IMG_3049.JPG



IMG_3053.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.58 kb
 Vizualizat:  de 21890 ori

IMG_3053.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 12:41:15    Titlul subiectului: 119397

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 6

A sosit randul lateralelor pentru tractor. Dupa principiul enuntat mai sus, am decupat corespunzator lateralele (locasurile transparente pentru geamuri si usi), am utilizat un rand de scotch pentru intarire, pe urma am fixat fiecare lateral pe sablonul din carton (tot pentru intarire), pe care am fixat foliile pentru geamuri si usi. Desigur, la urma totul a fost intarit cu scotch.
Tot in aceasta zi, fiindca timpul mi-a permis, am realizat si o parte din instalatia de iluminare, mai precis pe cea din salon. Am preferat tot doua LED-uri (ar fi mers la fel de bine trei) pe care le-am legat in serie cu "girofarul".



IMG_3054.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  250.39 kb
 Vizualizat:  de 21888 ori

IMG_3054.JPG



IMG_3135.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  235.93 kb
 Vizualizat:  de 21888 ori

IMG_3135.JPG



IMG_3214.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.9 kb
 Vizualizat:  de 21888 ori

IMG_3214.JPG



IMG_3215.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  221.41 kb
 Vizualizat:  de 21888 ori

IMG_3215.JPG



IMG_3217.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.41 kb
 Vizualizat:  de 21888 ori

IMG_3217.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 12:49:26    Titlul subiectului: 119398

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 7

M-am ocupat si de cea de-a doua instalatie, cea de pozitii. De aceasta data, circuitele le-am prins in paralel. Pentru amplasarea bateriei am ales ca pozitie sasiul tractorului, zona dinaintea axei B. Pentru aceasta am confectionat un suport special, din carton, pe care l-am amplasat in locul mentionat anterior. De asemenea, pentru a nu slabi rezistenta sasiului, am preferat sa realizez o decupare laterala, mai precis, unul din capacele laterale de vizitare a devenit... mobil.
Dupa ce am verificat si pozitionat reteaua electrica, am trecut la amplasarea propriu-zisa a tractorului.
Sa vedem cum a evoluat lucrarea:



IMG_3218.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  230.21 kb
 Vizualizat:  de 21883 ori

IMG_3218.JPG



IMG_3219.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.79 kb
 Vizualizat:  de 21883 ori

IMG_3219.JPG



IMG_3220.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  202.54 kb
 Vizualizat:  de 21883 ori

IMG_3220.JPG



IMG_3221.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  158.45 kb
 Vizualizat:  de 21883 ori

IMG_3221.JPG



IMG_3222.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  236.16 kb
 Vizualizat:  de 21883 ori

IMG_3222.JPG



IMG_3223.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  231.99 kb
 Vizualizat:  de 21883 ori

IMG_3223.JPG



IMG_3224.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  255.51 kb
 Vizualizat:  de 21883 ori

IMG_3224.JPG



IMG_3225.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  206.21 kb
 Vizualizat:  de 21883 ori

IMG_3225.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 13:04:30    Titlul subiectului: 119399

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 8

In aceasta zi m-am ocupat de articulatie. Desigur, am luat in calcul cele doua elemente distincte: modul de fixare si burduful.
Pentru modul de fixare am preferat doua bucati identice de carton de forma trapezoidala (rotunjite ulterior la capete pentru mobilitate), strabatute de un surub prevazut cu saiba si piulita. Pentru a asigura o rotatie mai buna, intre cele doua bucati de carton am introdus saiba iar strangerea piulitei pe surub am lasat-o destul de lejera, astfel incat sa se asigure fenomenul de rotatie insa articulatia sa nu "atarne" din cauza unui posibil joc.
Pentru exterior, burduful a fost confectionat din trei parti, toate trei realizate din hartie de culoare neagra. Zona superioara a fost taiata la extremitati pentru a permite incadrarea "pliurilor" pentru burdufurile laterale.
Sa vedem cum au decurs "ostilitatile pe teren"...



IMG_3227.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.05 kb
 Vizualizat:  de 21881 ori

IMG_3227.JPG



IMG_3228.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  232.6 kb
 Vizualizat:  de 21881 ori

IMG_3228.JPG



IMG_3229.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.04 kb
 Vizualizat:  de 21881 ori

IMG_3229.JPG



IMG_3230.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.69 kb
 Vizualizat:  de 21881 ori

IMG_3230.JPG



IMG_3232.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.96 kb
 Vizualizat:  de 21881 ori

IMG_3232.JPG



IMG_3233.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.62 kb
 Vizualizat:  de 21881 ori

IMG_3233.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 13:23:18    Titlul subiectului: 119400

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 9

In cea de-a noua zi m-am ocupat de detalii cum ar fi:
-oglinzile laterale;
-tampoanele (frontal + posterior);
-numarul de inmatriculare (frontal + posterior).
Ultimele detalii le vedeti in pozele de mai jos. Cam asa arata autobuzul 31-NT-4490 pe la inceputurile sale... Macheta nu este insa in totalitate completa. Mai am de efectuat cateva lucruri maruntele, cum ar fi:
-acoperirea zonelor de imbinaredintre laterale;
-adaugarea stergatoarelor de parbriz;

Probleme si esecuri:

Banuiesc ca sunt multe propuneri cat si corectari in ceea ce priveste macheta realizata. Ce pot sa spun... Am incercat si asta a iesit.
Printre nemultumiri (a fost practic cea mai mare surpriza neplacuta) amintesc faptul ca dupa ce in "probe" girofarul a functionat (este un LED intermintent) la asamblare, acesta nu a mai vrut sa-si faca datoria. Desi este legat in serie cu LED-urile din salon, acelea se aprind insa girofarul da dovada de incapatanare...
O alta problema cu care m-am confruntat este bateria propriu-zisa. Pentru a asigura iluminarea intregului circuit am avut nevoie de o baterie de 4.5V pe care, cu toata truda si buna-vointa de care am dat dovada, nu am gasit in comert (in nici unul din magazinele pe care le-am vizitat in Galati). Singura baterie pe care totusi am avut norocul de a o achizitiona este de la vecinii nostri de peste Siret insa este mult prea voluminoasa pentru macheta mea (nu ar incape in salon, oricum as dori s-o pozitionez).
Prin urmare, am aplelat la legarea fireasca in serie a trei baterii de 1.5 V. Am ales probabil cea mai proasta solutie (dat fiind si spatiul existent si materialele pe care le aveam la dispozitie) si anume legarea polilor cu lita subtire (precum cea din circuitul meu) fixata mai apoi cu scotch. Bateria merge insa contactul - dupa cum suntem cu totii constienti - este teribil de prost. Am facut proba, circuitul functioneaza insa ansamblul de baterii trebuie refacut.



IMG_3234.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  201.59 kb
 Vizualizat:  de 21877 ori

IMG_3234.JPG



IMG_3246.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.02 kb
 Vizualizat:  de 21877 ori

IMG_3246.JPG



IMG_3247.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.12 kb
 Vizualizat:  de 21877 ori

IMG_3247.JPG



IMG_3248.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.18 kb
 Vizualizat:  de 21877 ori

IMG_3248.JPG



IMG_3252.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  214.67 kb
 Vizualizat:  de 21877 ori

IMG_3252.JPG



IMG_3254.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  236.15 kb
 Vizualizat:  de 21877 ori

IMG_3254.JPG



IMG_3255.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.02 kb
 Vizualizat:  de 21877 ori

IMG_3255.JPG



IMG_3261.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  241.26 kb
 Vizualizat:  de 21877 ori

IMG_3261.JPG



IMG_3263.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  211.7 kb
 Vizualizat:  de 21877 ori

IMG_3263.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
oleco2007



Data înscrierii: 13/Ian/2008
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 139
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Mie 04 Noi 2009 10:28:54    Titlul subiectului: 119476

Imi place cum a iesit, dar te rog sa ma scuzi deoarece am cateva "barfe" sa-ti spun: Crying or Very sad

1 - de ce nu ai dat o mica gaura in plafon prin care sa introduci ledul? Asa pus deasupra se vede destul de ciudat mai ales ca nu ai construit interiorul iar "ascunderea" partiala a ledului ar fi fost binevenita.

2 - de ce nu "confectionezi" si jante? Daca lucrezi in program de calculator, acest lucru iti usureaza situatia. Acele cuie se vad destul de urat fiind nevopsite.

3 - tampoanele, stopurile, lampile de semnalizare percum si trapele de pe plafon, mergeau lipite peste "caroseria" autobuzului. Tu le-ai lasat doar desenate si nu ies in evidenta.

4 - bratele ce se afla pe plafon si sustin burduful trebuia sa le confectionezi din ceva (...), chiar daca nu aveau utilitate ci erau doar de "decor". Ele se prindeau de un cadru pe care l-ai omis.

5 - este vorba de un cadru de "fier" de care se prinde burduful. Acel cadru (nu stiu cum se numeste in termeni) sustine rigiditatea burdufului si este vopsit in culoarea caroseriei. O parte din burduf vine prinsa de remorca si sustinuta de acel cadru, iar cealalta parte, se prinde de tractor si se uneste cu cadrul respectiv. Pe scurt, trebuia sa tai burduful in doua iar in mijlocul lui, sa adaugi acel cadru. Cred ca ai inteles ce am vrut sa spun

6 - cauciucurile mi se par prea bagate in interiorul caroseriei.

6 - geamul din fata trebuia bagat mai in interior la partea superioara.

Cam atat deoacamdata si sper sa nu-mi porti pica pentru remarcile de mai sus.

Bafta la machelit.

Razz Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 04 Noi 2009 12:04:44    Titlul subiectului: 119481

Multumesc pentru observatii, se justifica, insa o parte dintre acestea, dat fiind atat materialele de lucru cat si structura, sunt destul de greu de aplicat.

1. As fi putut sa dau o gaura mai mica in plafon insa nu aveam cum sa fixez LED-ul acela (ar fi trebuit sa fac un suport secundar, m-am gandit eu la asa ceva - insa pentru stabilitate - dar iesea o incurcatura destul de mare atat la fixarea firelor cat si la montaj;

2. In AutoCAD pot sa confectionez jante, nu e problema. Eu am preferat sa adopt o solutie mai "originala" sa zicem, adica sa preiau direct "cauciucurile" de la VL-36-BUS. Inca nu am prins cauciucurile, urmeaza sa efectuez si acest pas.

3. Nu puteam sa lipesc stopurile, ele se aprind de la LED-uri si prin urmare nu s-ar mai fi vazut mare lucru. Tampoanele sunt din carton, sunt amplasate peste bara insa greseala mea este ca am folosit carton prea subtire si prin urmare nu ies prea clar in evidenta. Acest lucru il voi schimba. La fel am sa procedez cu semnalizarile laterale (astea nu se aprind si prin urmare am sa-ti urmez sfatul). Trapele de pe plafon sunt transparente, asa erau si cele originale. Am sa incerc totusi sa scot in evidenta si acest aspect.

4, 5 Am sa ma ocup si de bratele articulatiei. Cat in privinta acelui cadru, l-am omis intentionat intrucat nu aveam cum sa efectuez 6 fixari suplementare (teoretic ar fi mers insa practic era mult prea dificil iar in momentul rotirii ansamblului articulatia s-ar fi miscat mult mai greu).

6. Ai perfecta dreptate, voi incerca sa corectez acest aspect.

7. Cu geamul din fata am avut si cel mai mult de furca. Am incercat sa-l indoi mai tare insa folia de indosariere utilizata cat si scotch-ul trecut peste au inceput sa faca "pliuri", prin urmare am indoit cam cat s-a putut. Deja sunt cam nemultumit de modul in care am fixat partea frontala si cred ca am sa ii fac un mic retus.

In concluzie, apreciez mult sfaturile pe care mi le-ai furnizat. Nu e vorba de pica, ranchiuna sau alte astfel de aspecte, orice parere este bine venita. Te felicit totodata pentru rabdarea, meticulozitatea si profesionalismul de care dai mereu dovada la realizarea machetelor tale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 08 Iun 2010 15:00:23    Titlul subiectului: 128089

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 10

A trecut ceva timp de cand nu m-am mai ocupat de macheta. In cursul ultimelor zile, intrucat nu-mi place sa las lucrurile neterminate, m-am reapucat de lucru. Am tinut cont de observatiile postate mai sus de colegul oleco 2007 si am efectuat astfel unele imbunatatiri (in masura in care am putut si-n care m-a "necajit" talentul Rolling Eyes )

Pentru inceput, am centrat axele si am corectat pozitia rotilor. Daca va amintiti, erau prea in interior. Am lucrat si la roti (nu am confectionat jante dar am... imbunatatit oarecum aspectul lor). Ca elemente de centrare am utilizat saibe.
Sa vedem ce-a iesit la sfarsitul programului de lucru:



001.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  171.74 kb
 Vizualizat:  de 20783 ori

001.JPG



002.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  178.29 kb
 Vizualizat:  de 20783 ori

002.JPG



003.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.56 kb
 Vizualizat:  de 20783 ori

003.JPG



004.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.75 kb
 Vizualizat:  de 20783 ori

004.JPG



005.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  207.8 kb
 Vizualizat:  de 20783 ori

005.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici


Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Mar 08 Iun 2010 15:17:41, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 08 Iun 2010 15:09:51    Titlul subiectului: 128090

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 11

Zi plina... de detalii. Pentru inceput am confectionat capacele de aerisire. Am scos apoi LED-ul acela "urias" si - de voie, de nevoie - a trebuit sa redau un alt aspect din existenta lui 4490: desenul de pe acoperis sub care se ascundea suprafata curatata de rugina si chituita. As fi preferat aspectul anterior, cu girofar deasupra cabinei insa... sa nu deformam prea tare realitatea.
Au urmat apoi elementele de articulatie. Desigur, nu puteam reda acum si bratele acestora...
Dupa amplasarea acestora am confectionat si pozitionat tampoanele.
Si la urma, profilele sistemului de iluminare exterioara.



011.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  205.43 kb
 Vizualizat:  de 20781 ori

011.JPG



012.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  234.65 kb
 Vizualizat:  de 20781 ori

012.JPG



013.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.15 kb
 Vizualizat:  de 20781 ori

013.JPG



014.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.32 kb
 Vizualizat:  de 20781 ori

014.JPG



015.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.38 kb
 Vizualizat:  de 20781 ori

015.JPG



016.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  195.35 kb
 Vizualizat:  de 20781 ori

016.JPG



017.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  220.29 kb
 Vizualizat:  de 20781 ori

017.JPG



018.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.76 kb
 Vizualizat:  de 20781 ori

018.JPG



019.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.26 kb
 Vizualizat:  de 20781 ori

019.JPG



020.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.48 kb
 Vizualizat:  de 20781 ori

020.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 08 Iun 2010 15:13:28    Titlul subiectului: 128091

Si cateva imagini de ansamblu. Ramane sa confectionez si o diorama specifica.


111.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  216.39 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

111.JPG



112.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  210.84 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

112.JPG



113.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  232.01 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

113.JPG



114.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  203.88 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

114.JPG



115.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  193.67 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

115.JPG



116.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  206.43 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

116.JPG



117.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.52 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

117.JPG



118.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  174.76 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

118.JPG



119.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.21 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

119.JPG



120.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.04 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

120.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 09 Iun 2010 11:19:43    Titlul subiectului: 128113

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 12

4490 a primit si inele de protectie la jante... Mi-am amintit eu ca DAC-ul a avut si inele de protectie, la inceput albe, pentru rotile axelor 1 si 3, pe urma galben ocru (putin mai inchise decat schema de culoare a autobuzului) dar doar pentru rotile axei 1... si pana la urma, spre sfarsitul carierei, au "disparut" pe la rotile altor autobuze. Dupa ce am montat inele de protectie, rotile au capatat un aspect mult mai prezentabil iar sistemul de prindere pe baza de cui (pe care, dupa cum am mai mentionat, nu l-am schimbat) a devenit (si cu ajutorul unui marker negru) greu de observat. Mai jos cateva aspecte:
-jentile dupa prima vopsire (aspect grosier);
-montate pe roti si imagini de ansamblu.



201.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  203.3 kb
 Vizualizat:  de 20722 ori

201.JPG



202.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.72 kb
 Vizualizat:  de 20722 ori

202.JPG



203.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.17 kb
 Vizualizat:  de 20722 ori

203.JPG



204.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  182.23 kb
 Vizualizat:  de 20722 ori

204.JPG



205.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  179.82 kb
 Vizualizat:  de 20722 ori

205.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
oleco2007



Data înscrierii: 13/Ian/2008
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 139
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Mie 09 Iun 2010 19:52:57    Titlul subiectului: 128141

Fiind prima macheta, arata destul de ok.

Cateva observatzii:

- capacele rotitzilor sunt prea mari si astupa practic jantele;
- articulatia trebuia facuta cu mai multe pliuri;
- lampile de semnalizare sunt prea mari.

Uite imagini pentru edificare.



12-burduf.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.22 kb
 Vizualizat:  de 20677 ori

12-burduf.jpg



GJ-02-YLW-9Mai-Artego-005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.39 kb
 Vizualizat:  de 20677 ori

GJ-02-YLW-9Mai-Artego-005.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 12 Iun 2010 14:40:15    Titlul subiectului: 128265

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 13

Corecta observatia cu jantele, prin urmare m-am ocupat de ele si am schimbat din nou si "anvelopele". Acum par mai apropiate de realitate (parerea mea). Sa vedem cateva aspecte:



401.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  241.75 kb
 Vizualizat:  de 20599 ori

401.JPG



402.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.18 kb
 Vizualizat:  de 20599 ori

402.JPG



403.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  192.5 kb
 Vizualizat:  de 20599 ori

403.JPG



404.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.71 kb
 Vizualizat:  de 20599 ori

404.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 12 Iun 2010 14:47:34    Titlul subiectului: 128266

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 14

Nu-mi placea deloc burduful vechi, arata aiurea si in plus nu prea era centrat. Prin urmare, l-am refacut si am avut de aceasta data grija sa adaug si cadrul acela de sustinere, vopsit in culorile autobuzului (dupa cum, de altfel, era si-n realitate). Am marit si numarul de pliuri. Sa vedem si ceva aspecte "evolutive":



503.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  204.52 kb
 Vizualizat:  de 20596 ori

503.JPG



504.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  189.54 kb
 Vizualizat:  de 20596 ori

504.JPG



505.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  220.81 kb
 Vizualizat:  de 20596 ori

505.JPG



506.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.89 kb
 Vizualizat:  de 20596 ori

506.JPG



507.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.47 kb
 Vizualizat:  de 20596 ori

507.JPG



508.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.3 kb
 Vizualizat:  de 20596 ori

508.JPG



509.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  169.48 kb
 Vizualizat:  de 20596 ori

509.JPG



510.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  169.18 kb
 Vizualizat:  de 20596 ori

510.JPG



511.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  195.87 kb
 Vizualizat:  de 20596 ori

511.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
oleco2007



Data înscrierii: 13/Ian/2008
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 139
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Dum 13 Iun 2010 14:26:16    Titlul subiectului: 128311

Asa mai merge. Pe cand un autobuz sau autocar cu detalii in interior? Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 13 Iun 2010 22:05:46    Titlul subiectului: 128334

Pana sa ma apuc de alta lucrare trebuie s-o termin pe aceasta... (partial off-topic: ceea ce intentionez pe viitor este redarea articulatului romanesc 31-GL-7273 cu tot cu interior, insa la o scara mult mai mare - acesta este insa un alt proiect pe care sper sa-l duc la bun sfarsit impreuna cu sfaturile si observatiile voastre.) Multumiri colegului oleco2007 pentru corectari, functie de posibilitati, o parte din aceste corectari au fost aplicate. Insa lucrarea nu este gata. Deci...

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 15

Munca de finisare: oricat de atent am fost, imbinarile la care am utilizat scotch au creat un disconfort vizual... mai exact se observa zonele de imbinare intr-un mod grosolan. Pentru a corecta si acest neajuns, am utilizat marker cu vopsea si sablon. Sa vedem primele aspecte.



602.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.02 kb
 Vizualizat:  de 20508 ori

602.JPG



603.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  210.37 kb
 Vizualizat:  de 20508 ori

603.JPG



604.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.44 kb
 Vizualizat:  de 20508 ori

604.JPG



605.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  218.84 kb
 Vizualizat:  de 20508 ori

605.JPG



606.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  179.2 kb
 Vizualizat:  de 20508 ori

606.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 15 Iun 2010 20:50:40    Titlul subiectului: 128428

RESSURECTING THE DEAD: ZIUA 16

Un alt aspect care m-a deranjat au fost imbinarile cu scotch, vizibile in unele zone. Am decis sa le acoper cu petice care sa nu strice insa aspectul masinii. Ceva mai "rafinat" si nu prea stanjenitor. Pana acum a strans pareri bune si foarte bune.

Pana observ si alte neregularitati sau alte aspecte ce-ar putea fi corectate, am sa opresc lucrul la macheta aici si voi incepe confectionarea dioramei. Pana atunci, sa observam ultimele aspecte ce tin tot de finisare.
CONFRUNTARE CU REALITATEA: conform notitelor si amintirilor pe care le posed raportate la detalii, macheta respecta realitatea in proportie de 95%. Peticele nu au aceelasi contur ca cele reale, care acopereau zonele mancate de rugina, in plus macheta mea are un petic suplementar in zona burdufului. Am sa recunosc sincer si am sa spun ca aceasta corelare intre realitatea peticelor si ceea ce am utilizat eu s-a realizat intamplator, in mod corect eu nu am dorit sa amplasez aceste petice decat atunci cand am observat imbinarile suparatoare... Dar totusi, sunt un aspect real, care a facut parte din istoria acestui DAC. Pe viitor, pentru imbinari am sa incerc sa schimb metoda de lucru - este una dintre primele experiente pe care le-am dobandit in urma constructiei acestei machete.
Sa vedem si ultimele detalii:



1 - nefinisat si cu zone urate de imbinare.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  174.07 kb
 Vizualizat:  de 20411 ori

1 - nefinisat si cu zone urate de imbinare.JPG



2 - dupa prima finisare.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  161.76 kb
 Vizualizat:  de 20411 ori

2 - dupa prima finisare.JPG



3 - zona de imbinare scotch.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.37 kb
 Vizualizat:  de 20411 ori

3 - zona de imbinare scotch.JPG



4 - zona de imbinare scotch.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.14 kb
 Vizualizat:  de 20411 ori

4 - zona de imbinare scotch.JPG



5 - dupa prima finisare.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.98 kb
 Vizualizat:  de 20411 ori

5 - dupa prima finisare.JPG



6 - stadiu complet.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  202.09 kb
 Vizualizat:  de 20411 ori

6 - stadiu complet.JPG



7 - stadiu complet.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  195.7 kb
 Vizualizat:  de 20411 ori

7 - stadiu complet.JPG



8 - stadiu complet.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  201.35 kb
 Vizualizat:  de 20411 ori

8 - stadiu complet.JPG



9 - stadiu complet.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  193.82 kb
 Vizualizat:  de 20411 ori

9 - stadiu complet.JPG



10 - stadiu complet.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.06 kb
 Vizualizat:  de 20411 ori

10 - stadiu complet.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community