Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 10 Mar 2010 22:02:07 Titlul subiectului: |
124475 |
|
Si acum, ca tot se vrea sa fim mai catolici decat Papa, cate din regulile de mai jos se respecta, daca tot va legati de regula mersului pe scara rulanta?
1. In asteptarea trenului nu stationati dincolo de banda de siguranta marcata la marginea peronului.
2. La oprirea trenului in statie, calatorii care coboara din tren au prioritate fata de cei care urca. Se recomanda atentie la urcarea si coborarea din tren pentru a nu calca gresit in spatiul dintre peron si vagon.
3. Blocarea usilor de acces ale trenului este interzisa.
4. Urcarea si coborarea calatorilor in si din tren dupa anuntul de inchidere a usilor este interzisa. Compania METROREX nu va fi responsabila de eventualele accidente produse ca urmare a tentativei de urcare sau coborare din tren, dupa anuntul de inchidere a usilor.
5. In timpul mersului trenului este interzisa sprijinirea calatorilor de usile de acces.
6. Nu se recomanda stationarea in zona burdufurilor de comunicatie dintre vagoanele trenului.
7. In cazul in care este sesizata functionarea anormala a trenului sau o degajare de fum, se va actiona sistemul de alarma si se vor astepta instructiunile personalului de conducere a trenului. .
8. In cazul opririi trenului intre statii, calatorii trebuie sa astepte plecarea trenului sau recomandarile personalului de conducere a trenului.
9. Dupa oprirea trenului la peron, pentru deschiderea individuala a usilor de acces, in cazul trenurilor echipate cu acest sistem, apasati butonul amplasat in zona mediana a usii.
10. Urcarea si coborarea calatorilor care transporta carucioare pentru copii sau a calatorilor in scaune rulante se va face obligatoriu pe la prima usa in sensul de mers al trenului.
11. Se recomanda atentie la deplasarea cu scarile rulante pentru evitarea producerii de accidente iar stationarea calatorilor pe scara rulanta se va face numai pe partea dreapta a acesteia, in sensul de mers.
12. Accesul in metrou pe patine cu rotile sau role precum si cu biciclete nu este permis.
13. Este ilegala introducerea oricarui obiect periculos in statiile sau trenurile de metrou. In cazul in care este observat un obiect suspect sau abandonat, calatorii sunt rugati sa alerteze de urgenta personalul METROREX sau orice agent de politie sau de paza, sa se indeparteze si sa nu atinga obiectul respectiv.
14. Actionarea semnalului de alarma din tren fara motiv este interzisa si constituie contraventie. Orice abuz va fi pedepsit.
15. In timpul cat se afla in incinta metroului, calatorii sunt obligati sa aiba in posesie o legitimatie valabila de calatorie. Contravenientii vor fi sanctionati conform Legii nr. 150/2005.
Si in cele de mai sus sunt mentionate reguli de securitate in calatorie, si de bun simt.
Cand se vor respecta intai aceste reguli, mai apoi putem cere sa se respecte si cea cu scara rulanta. Dar cand romanul nu stie nici mkr sa astepte sa coboare lumea din vagon, ca sa numai spun ca asteptatul se face in lateralul usii, si nu fata acesteia, ca de nu cobori prin oamenii de pe peron...
Exista o vorba, care spunea asa: "Nu vezi padurea de copaci...".
Pentru ca tot discutam de escalatoare si scarile fixe, de ce nu se respecta circulatia pe scarile fixe de exemplu, cei care inainteaza pe partea dreapta, si cei care vin pe partea stanga?
Daca acest lucrur s-ar respecat minimum, eu zic ca marile aglomeratii nu ar mai fi asa de mari, dar cand toata lumea merge haotic si-si taie fata, si urca pe scarile fixe prin toate partile fara sa mai lase loc si celor care coboara, nu este normal sa se creeze imbulzeli si aglomeratie?
Ca un exemplu este scara fixa din pasajul unirii, care acum este delimitata la mijloc de o balustrada: in fiecare zi exista persoane care urca prin partea de coborare si persoane care coboara prin partea de urcare, numaia cest lucrur daca s-ar respecta catusi de putin, si nu s-ar mai crea imbulzeli, exista si situatii cand sa spunem ca traficul este majoritar pe un singur sens, si atunci s-ar justifica si trecerea prin cealalta parte, dar de cate ori se intampla lucrul acesta? de prea putine ori. Daca aveti drum pe acolo, chiar va rog sa aruncati o privire la orele 8-8.30 dimineata si la orele 18-19 seara, sa vedeti cum stau lucrurile...
|
|
Sus |
|
|
Flat
Data înscrierii: 11/Feb/2010 Ultima vizita: 13/Iul/2016 Mesaje: 43 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 10 Mar 2010 22:29:35 Titlul subiectului: |
124477 |
|
bogdaneftimie a scris: | 12. Accesul in metrou pe patine cu rotile sau role precum si cu biciclete nu este permis. | Regula 12 e o dovada de lipsa de civilizatie.
Cat despre scari, oamenii nu sunt automobile sa respecte culoare si marcaje, de regula aleg cea mai scurta cale intre doua puncte, iar asta cade in sarcina proiectantilor de cai de acces sa prevada felul in care fluxurile de oameni se intalnesc..
|
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 11 Mar 2010 16:39:46 Titlul subiectului: |
124512 |
|
bogdaneftimie a scris: | Pentru ca tot discutam de escalatoare si scarile fixe, de ce nu se respecta circulatia pe scarile fixe de exemplu, cei care inainteaza pe partea dreapta, si cei care vin pe partea stanga? | Cand urca masiv oameni, persoana de sus, din capatul scarilor, care vrea sa coboare si vine din stanga cum traverseaza fluxul ca sa ajunga pe dreapta? Regula nescrisa, si cat se poate de normala, este "turma pe mijloc, aia mai putini pe laterale/margine", si in general se respecta.
|
|
Sus |
|
|
diesel_power
Data înscrierii: 16/Sep/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2016 Mesaje: 53 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 13 Mar 2010 14:58:04 Titlul subiectului: |
124590 |
|
A fost data in folosinta zilele trecute scara rulanta de la statia Petrache Poenaru (iesirea dinspre Grozavesti). Reamintesc ca este prima oara cand se monteaza o astfel de scara in statia aceasta.
|
|
Sus |
|
|
zombie_ro
Data înscrierii: 30/Mar/2010 Ultima vizita: 07/Noi/2013 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti 2 (Iancului)-Brasov
|
Trimis: Sâm 17 Apr 2010 19:40:06 Titlul subiectului: |
125939 |
|
La statia Pta. Iancului (iesirea dinspre piata) mai nou au demontat jumate din acoperisul intrarii si au demontat complet cele 2 scari rulante. Cred ca vor sa le inlocuiasca (desi in urma cu 1 an parca au schimbat elementele scariilor si mai nou cureaua ).
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 22 Apr 2010 09:17:16 Titlul subiectului: |
126134 |
|
Ce se mai intampla prin Tiganistan?
Pai lucruri "marete", bunaoara Pasajul Universitatii, renovat cu surle si trambite acum ceva timp are nevoie de ... noi reparatii
"Constructorii" astia ar merita sa fie executati direct acolo, la locul "lucrarii", ca exemplu pentru altii...
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Oprescu-_-Reparatiile_la_Pasajul_Universitatii_vor_fi_suportate_de_catre_constructor_0_247775570.html
"Oprescu: "Reparațiile la Pasajul Universității vor fi suportate de către constructor"
Valentin Bâlă
Miercuri 21 apr 2010
Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat, miercuri, că reparațiile la scările rulante de la Pasajul Universității vor fi suportate de către constructor.
Este vorba despre motoarele a două scări rulante dinspre Palatul Șuțu și Spitalul Colțea, care s-au ars din cauza apelor care s-au scurs de pe trotuarele înclinate spre aceste scări.
În legătură cu această problemă, reprezentantul constructorului scărilor de la pasaj Delta ACM, Marian Diaconu, a precizat că aceste scări sunt de exterior și că ar fi trebuit proiectate astfel încât să poată ploua peste ele.
El a mai spus că motoarele arse vor fi înlocuite de constructor în baza garanției pe care le are de la firma producătoare.
Pasajul Universității a fost inaugurat la sfârșitul anului 2008."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 22 Apr 2010 19:57:17 Titlul subiectului: |
126149 |
|
Pai chiar vroiam sa fac referire la acest lucru, am fost ieri in zona. Cum cobori dinspre Spitalul Coltea, la acea iesire exista multe placi de gresie lipsa, de asemenea monitoarele din centrul pasajului nu mergeau.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Mie 02 Iun 2010 10:56:15 Titlul subiectului: |
127863 |
|
In afara de Unirii 2, in ce statii se mai lucreaza la scari?
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Iun 2010 15:21:57 Titlul subiectului: |
127885 |
|
Universitate - ieșirea spre Pasajul Universității.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Iun 2010 18:59:25 Titlul subiectului: |
127889 |
|
S-au apucat recent si de cea de la Piata Victoriei 2, cea de langa linia spre Obor. Din fericire au fost inspirati si nu s-au apucat de ambele deodata.
|
|
Sus |
|
|
diesel_power
Data înscrierii: 16/Sep/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2016 Mesaje: 53 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Iun 2010 21:32:59 Titlul subiectului: |
127892 |
|
Si la GdN 1 se mai lucreaza la o scara. Deocamdata e in stadiul de hău, adica abia au demontat-o pe cea veche.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Iun 2010 18:14:13 Titlul subiectului: |
127915 |
|
Si la Izvor am observat astazi ca scara rulanta veche din pasajul de sub linii a fost incercuita cu gard, ba chiar au blocat si un aparat de taxat cu gardul. Probabil urmeaza demontarea scarii cat de curand.
Eu nu inteleg un lucru insa legat de aceste scari rulante noi. De ce dureaza asa mult din momentul in care sunt demontate pana in momentul in care sunt aduse componentele noii scari ?
|
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Iun 2010 18:43:27 Titlul subiectului: |
127917 |
|
Dureaza atat pentru ca se da comanda dupa ce se demonteaza, a zis-o Udriste intr-o emisiune. De ce asa, nu stiu...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 04 Iun 2010 10:47:30 Titlul subiectului: |
127934 |
|
Nu stiu daca asta e explicatia reala, insa cred ca scarile rulante nu au dimensiuni standard, ci sunt "customizate" functie de conditiile de la locul de montare; astfel ca scarile pot fi mai lungi sau mai scurte, mai late sau mai inguste s.a.m.d.
Probabil abia dupa demontarea scarilor vechi se masoara efectiv spatiul disponibil si functie de acesta se determina exact scara ce trebuie comandata, fie alegandu-se dintr-un catalog cu diverse scari cu dimensiuni presetate, fie la comanda.
Ma astept ca si pana si motoarele scarilor sa fie de diferite puteri, functie de lungimea scarii, gradul de aglomeratie specific acelei statii etc.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 04 Iun 2010 12:50:25 Titlul subiectului: |
127945 |
|
Bun, nu au dimensiuni standard, asta este clar, dar nu se stie dinainte dimensiunea scarilor ce urmeaza a fi inlocuite? Eu cred ca atunci cand au fost instalate au existat niste proiecte ale scarilor vechi, deci datele ar trebui sa existe. Daca nu, se pot masura inainte de a fi demontate si comandate deja cele noi. In principiu stiu inaltimea scarii, stiu lungimea, deci datele esentiale.
Bine, pot exista diferente constructive fata de scarile vechi, care sunt produse de alta firma, insa nu pot sa cred ca abia dupa ce le demonteaza le masoara "sa fie siguri" .. . Mi se pare mult prea greoi sistemul daca este asa. Oare si in alte parti dureaza cateva luni bune sa se schimbe o scara rulanta ?
Mai nou la IZVOR odata cu lucrarile la scara rulanta a fost blocata in intregime trecerea subterana respectiva, adica nu se mai poate folosi nici macar scara fixa.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 05 Iun 2010 19:44:26 Titlul subiectului: |
127977 |
|
sab a scris: | Mai nou la IZVOR odata cu lucrarile la scara rulanta a fost blocata in intregime trecerea subterana respectiva, adica nu se mai poate folosi nici macar scara fixa. | Adica daca vin de la Unirii nu ma pot coborî la Izvor ??
Cat priveste dimensiunea scarilor rulante, nu cred ca se fac la comanda, ci se aleg dintr-un catalog, inclusiv "mana curenta" inclusiv motorul. Cat priveste lungimea scarii, asa cum se stie, se pot adauga trepte cate vrei. La fel si lantul pe care sunt fixate treptele, se "lungeste" / "scurteaza" cu numarul de zale necesare. Asa se facea la niste lanturi cu racleti cu care am lucrat, se montau zale in functie de cati racleti avea nevoie clientul.
Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Dum 06 Iun 2010 06:47:44, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 06 Iun 2010 01:49:11 Titlul subiectului: |
127996 |
|
Sunt doua iesiri la nivelul peronului pe partea cu turnichetii. Doar una dintre ele e blocata, cealalta, ca si toata subtraversarea, este functionala.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 06 Iun 2010 09:13:02 Titlul subiectului: |
128000 |
|
Am reprezentat pe schema statiei Izvor trecerea care este acum blocata. Celalalt acces catre peronul spre Eroilor (unde nu exista scara rulanta pana acum si s-a instalat de curand una) este perfect functional.
Sursa http://tramclub.org/viewtopic.php?t=8206
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.04 kb |
Vizualizat: |
de 14965 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zombie_ro
Data înscrierii: 30/Mar/2010 Ultima vizita: 07/Noi/2013 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti 2 (Iancului)-Brasov
|
Trimis: Sâm 12 Iun 2010 14:58:12 Titlul subiectului: |
128267 |
|
La Iancului au terminat de montat scarile rulante superioare ..dar scartaie .
La statia Petrache Poenaru au deschis si iesirea dinspre poarta fostei Semanatoarea si inlocuiesc si acolo scara rulanta.
|
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 10:12:43 Titlul subiectului: |
129229 |
|
Scările de la Universitate, ieșirea dinspre Pasaj, sunt terminate și date în folosință de circa o săptămână.
De asemenea, astăzi a apărut și primul escalator de la Piața Unirii 2, cel mai din dreapta. Probabil că o sa fie tot patru, deci apare și posibilitatea de a coborâ pe acolo.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 10:22:32 Titlul subiectului: |
129230 |
|
In mod sigur. Este statia cea mai adanca si ar trebui sa ai si posibilitatea sa cobori cu o scara rulanta ... Normal ar fi trebuit sa le instaleze ca la Unirii1, la fiecare scara fixa, asa este cam in afara fluxului de calatori...
Sau vor fi folosite ca la Gorjului (urci cu rulanta, dupa care cobori scara fixa sa iesi la iesirea dinspre piata ). In cazul Unirii2 cei care schimba si vor sa mearga spre M1/M3 ar trebui sa coboare scarile dintre nivelul la care dau scarile rulante si nivelul pasajului pietonal .
|
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 13:22:53 Titlul subiectului: |
129249 |
|
La Unirii 1 se făcuse economia maximă la construcție: dacă vroiai să ieși spre Bd. Dimitrie Cantemir nu exista nici o scară rulantă, nici de la nivelul peronului nici de la nivelul superior. Erau toți tineri și în formă pe vremea aia!
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 17:13:23 Titlul subiectului: |
129264 |
|
Nu mi se pare ca la Unirii1 s-a facut economie maxima, economia maxima s-a facut pe fosta M3. Numai cand te uiti la PV2 iti dai seama ca este complet improprie pentru o statie de asemenea importanta. Dupa parerea mea este cea mai prost proiectata statie importanta si nu cred ca are vreo legatura cu modificarea proiectului. PV1 daca nu este practica macar este spectaculoasa, in schimb PV2 nu are nimic, este inghesuita si inestetica.
Despre finisajele de pe tot tronsonul nu mai incape vorba, pana si pe pereti avem predominant faianta, ceea ce nu se mai intamplase pana atunci. Adio marmura si travertin...
Unirii2 este la o adancime aproape dubla fata de Unirii1. Unirii1 este situata foarte la suprafata, clasandu-se pe locul doi din acest punct de vedere intre statiile de primul tronson, pe locul intai fiind Izvor. Nu stiu daca in planul initial Unirii1 avea vreo scara rulanta la gurile de acces. Dupa cum se stie iesirea de la Horoscop este singura care a supravietuit din planul initial, restul iesirilor fiind distruse sau modificate. Si la Unirii2 accesul de la magazin a fost modificat, nu stiu daca el avea initial si scara de coborare sau este un compromis rezultat din strecurarea pasajului rutier pe acolo prin disparitia scarii fixe de pe acea parte si mutarea ei "in oglinda".
Problema la Unirii este ca scarile rulante ar trebui sa fluidizeze traficul, cel putin in teorie. Ori daca la Unirii2 nu se instaleaza scari pana la nivelul pasajului de corespondenta atunci nu s-a facut nimic. Cei mai multi dintre calatori care coboara acolo schimba magistrala, nu parasesc statia..Sincer nu am inteles niciodata plasarea scarilor rulante in acel capat al statiei. Sa nu uitam ca acel acces de la Manuc nici nu exista initial, a fost construit ulterior.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 18:45:26 Titlul subiectului: |
129270 |
|
Iesirea de la Manuc a fost prevazuta din proiect. La accesul de la Unirii, intr-adevar scarile fixe au trebuit sa fie mutate "in oglinda" datorita pasajului rutier, dar nu vad nici o cosecinta negativa in acest lucru. Pentru accesul in pasajul de legatura nu s-a considerat necesar o scara rulanta, diferenta de nivel nefiind prea mare. Tot la fel, si diferenta de nivel intre pasaj si turnichetii de la Unirii II s-a considerat a nu fi prea mare.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 20:05:26 Titlul subiectului: |
129276 |
|
Aici http://carti.tramclub.org/09/009 nu este prevazut niciun acces spre Manuc. Schitele statiilor din acest almanah sunt destul de exacte. Sa nu uitam ca in unele cazuri prezinta guri de acces care erau prevazute si din diverse motive nu s-au mai executat (Tineretului-accesul de la liceu, Victoriei-accesul de la Calea Victoriei,etc), de aceea ma indoiesc ca ar fi o scapare la Unirii2. Chiar si in text se pomeneste de singurul acces propriu, cel de la magazin. Eu cred ca ideea acelui acces le-a venit ulterior, pe masura reconfigurarii zonei. Ceea ce nu inteleg este de ce nu au facut si o derivatie care sa dea la Unirii1, mi se pare ca ar fi fost foarte utila pentru cei care veneau la Unirii1 si voiau sa iasa in acea parte, fara sa mai treaca prin statia Unirii2 si sa se amestece cu cei care schimbau magistrala. Sau invers, cei care intrau pe acolo la metrou si voiau sa se indrepte spre M1. Desi tunelul ar fi destul de lung in niciun caz nu cred ca ar fi la fel de lung ca traversarea statiei Unirii2 si a pasajului de legatura. Nu cred ca Dambovita le-ar fi pus probleme odata cu devierea prin conducte.
Diferenta de nivel dintre peron si nivelul intermediar al pasajului de legatura la Unirii2 cred ca este mai mare decat diferenta intre peron si nivelul turnichetilor la Unirii1. Oricum cazurile in care se montau scari rulante de la peron catre vestibul sau alte niveluri intermediare erau foarte rare. In general diferenta de nivel era de cca 4m, ceea ce nu justifica o scara rulanta in opinia proiectantilor. La fel de rare erau cazurile in care se montau scari rulante pentru coborare. Singura exceptie cred ca este la Universitate, statie care se bazeaza in cea mai mare parte pe scari rulante, atat la urcare cat si la coborare.
|
|
Sus |
|
|
|