Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Rame Bombardier pe M4 ?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Iul 2010 21:12:32    Titlul subiectului: 129503

Vin si eu cu o poza de prin 2005 cand pentru o scurta perioada de timp au circulat BM-uri pe M4. Smile


BM_M4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.83 kb
 Vizualizat:  de 20284 ori

BM_M4.jpg




Ultima modificare efectuată de către ByOnu la Lun 05 Iul 2010 21:50:19, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
Catalin Grigorie



Data înscrierii: 05/Feb/2009
Ultima vizita: 10/Iul/2011
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Iul 2010 22:08:43    Titlul subiectului: 129510

De-a lungul timpului s-au filmat anumite reclame in statia Gara de Nord 2 si s-au utilizat trenuri BM, dar poza aceea este in statia 1Mai... Nu cred ca era utilizat pentru calatori trenul acela, ci doar ca imagine, dar nu stiu exact de ce.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vaDer



Data înscrierii: 05/Iun/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2012
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)

MesajTrimis: Vin 09 Iul 2010 15:27:09    Titlul subiectului: 129656

Prin 2005-2006 m-am plimbat cu o rama Bombardier pe M4,dar le-a scos de pe traseu pentru a le introduce pe M1 in locul ramelor Iva/Astra care acum populeaza M3 si M4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Iul 2010 19:15:09    Titlul subiectului: 129684

Primo: atat REM (ramele electrice de metrou) tip IVA cat si TEM (trenurile electrice de metrou) tip Bombardier pot circula fara nicio problema din punct de vedere gabarite de circulatie, gabarite de libera trecere si gabarite de constructie pe oricare din tronsoanele existente si aflate in exploatare din reteaua de metrou.
Exista o diferenta destul de semnificativa doar intre cerintele privind alimentarea prin sina a-3a, in sensul ca TEM are nevoie ca sina de alimentare sa aiba zone neutre (intreruperi de continuitate) mai mici decat REM.
Adaptabilitatea mai buna a REM e data de un cablu electric de continuizare amplasat pe rama, ce face ca sa fie suficient ca un singur palpator al garniturii de REM sa fie in contact cu sina3 pentru ca trenul sa fie alimentat cu energie, cablu care la TEM nu exista.
Daca un TEM circula pe o linie de metrou la care sina a 3-a nu indeplineste cerintele lui, el trebuie sa parcurga zona neutra prin inertie, altfel risca sa ramana nealimentat. (de examplu s-a intamplat de destule ori inaintea statiei de la Dristor2)
M4 GdN-1Mai NU indeplineste cerintele TEM din acest punct de vedere.
Secundo: Pentru ca TEM & REM sa circule in regim normal de deplina siguranta a circulatiei trebuie ca instalatiile din cale si cele imbarcate sa fie pe deplin compatibile intre ele.
Altfel circulatia se desfasoara intr-un regim mai mult sau mai putin degradat.
Din acest punct de vedere, au fost instalate pe rand la reteaua existenta:
1. sistemul 'clasic' SCB pentru REM clasic pe M1-M2-M3 in regim ATP;
2. signaling Dimetronic pentru REM echipat cu Dimetronic pe M4 in regim ATP+ATO;
3. signaling Bombardier pentru TEM Bombardier care inlocuieste SCB-ul clasic pe M1-M2-M3 in regim ATP+ATO.
Dupa cum e usor de observat, circulatie cu calatori cu TEM pe M4 e posibila doar in regim total degradat datorita incompatibilitatilor de signaling intre cale si imbarcat.
Circulatia este totusi posibila la 'cale libera' si fanion.
Impiegatul de miscare primeste trenul, il noteaza in registru, cere confirmare telefonica de la statia urmatoare si da drumul la tren salutand voios cu mana la chipiu si agitand din fanion sau ceva de genul asta.
La fantasticul interval uzual de circulatie de pe M4 e fezabil, dar in niciun caz de dorit.
Explicatia cum ca din cine stie ce probleme de indisponibilizare de REM cu Dimetronic a fost nevoie ca volens-nolens sa bage fortat TEM-uri in loc de REM Dimetronic, e de luat in considerare, dar nu e deloc plauzibila.
Din cele ce stiu, sunt suficiente REM in rezerva echipate cu Dimetronic ce pot oricand sa fie puse pe M4, cu mult mai multe decat necesarul zilnic, si mai au si piese de Dimetronic ca sa echipeze cel putin inca 10 REM daca necesitatile o cer.
De ce au bagat Bm-uri pe M4?
Probabil pentru a-ti da sansa unica in viata, a unei calatorii de neuitat, plina de aventura si romantism!
In ceea ce ma priveste, prefer o calatorie in deplina siguranta, si de aceea repet si iar repet:
Bm pe M4 - NO WAY MAN!
Bombardierele trebuie sa circule pe M1-M2-M3, lucru pentru care au si fost cumparate!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Iul 2010 19:31:12    Titlul subiectului: 129685

Nu inteleg 2 lucruri :
1) Unde nu se potriveste sina III pe M 4 pentru TEM - uri, ca nu pricep. Oricum macazele de la GdN 2 nu sunt mai restrictive ca la Dristor II - asta e parerea mea, poate sa fie gresita. (Din punct de vedere al sinei III)
2) TEM - urile am inteles ca au 4 vagoane motor ( iar poate gresesc, nu ma pricep). Daca un singur vagon din cele 4 nu are alimentare, celalalte 3 nu au puterea necesara sa scoata trenul din zona ?
In principiu un produs mai nou ( BM ) ar trebui sa fie "mai destept" decat unul vechi (IVA)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 09 Iul 2010 20:07:55    Titlul subiectului: 129688

Da, trenurile Bombardier au patru vagoane motor dintr-un total de sase. Primul si ultimul vagon sunt "vagoane moarte".

Chestia cu sina a treia si cablurile dintre vagoane: cabluri si legaturi exista intre vagoane dar pentru altceva. La macazul ce face legatura intre sensul M3 Grigorescu 2 - Dristor 1 si sensul M1 Grigorescu 1 - Dristor 1, lumina in IVA se stinge, pe rand in fiecare vagon ce intra in zona neutra, pe cand in Bombardier nu se intampla asta (aici mai exista o explicatie, anume ca acumulatorii de IVA sunt consumati in majoritatea cazurilor). Nu intotdeauna se intampla sa se stinga lumina in IVA, cateodata se stinge pentru un interval de timp mai mare, alteori pe un interval mai scurt, rareori nu se stinge deloc chiar! Si nu este singura trecere peste macaz in reteaua de metrou bucuresteana unde se intampla lucrurile astea.

Si care sunt cazurile alea destul de frecvente in care raman blocate Bombardierele la Dristor 2 sau oriunde in retea?! S-a intamplat o singura data asta si oricum cauzele au fost altele, mai mult ca sigur. Si nu cred ca cei de la metrou introduceau Bombardiere pe M1 avand in vedere "defectul" sinei a treia (daca exista un asemenea defect...), sau oriunde in retea, de la bun inceput, ca sa le ramana trenurile blocate in tuneluri si nici inginerii care au proiectat trenurile Bombardier sau ramele IVA sau echipamentele electrice din tuneluri si galerii nu au fost la fel de cretini, incat sa nu gandeasca trecerile prin zonele astea neutre.

Explicatia cu sistemele de protectie e mult mai credibila, dar cea cu sina a treia nu prea tine.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vaDer



Data înscrierii: 05/Iun/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2012
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)

MesajTrimis: Vin 09 Iul 2010 20:31:26    Titlul subiectului: 129693

Subway guru, inteleg explicatiile tale si sunt de acord.
Dar in ceea ce priveste calatoria pana la fata locului nu putem sa ne punem impotriva. Eu si alti cativa useri ai acestui forum am fost pe teren. Poza userului byonu demonstreaza intr-adevar faptul ca ramele Bombardier au circulat pe M4. Poate ca au fost doar in proba, dar asta nu putem sti deocamdata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Iul 2010 01:12:30    Titlul subiectului: 129718

E cum am zis - orice lamurire creeaza intrebari suplimentare!
Intrebarea este ce va doriti - un YESMAN-guru care sa va confirme toate teoriile, uneori corecte, alteori usor aberante sau informatii 'autentice' in functie de care sa va puteti recalibra gandirile?
Reiau deci cu noi explicatii:
TEM au nevoie de zone neutre mai scurte decat REM. (ceea ce ar implica faptul ca proiectantii romani de material rulant au fost cu ceva mai destepti decat suedezii de la AdTranz - lucuru deloc neimportant).
Cablurile de care am facut vorbire sunt cabluri de forta (tractiune) nu cabluri de utilitati pentru serviciile proprii ale ramei (gen iluminat interior de siguranta).
Suedezii nu au vrut sa puna acel cablu pe trenul lor pentru ca i-ar fi costat ceva bani substantial in plus, desi caietul de sarcini prevedea ca trenul lor sa circule pe liniile noastre asa cum erau ele.
De ce sa nu platim noi ca sa adaptam linia la trenul lor, in loc sa plateasca ei ca sa circule trenul lor pe linia noastra asa cum era ea? Aici ei au fost baietii destepti, iar noi fraierii lor.
Zonele neutre din cale nu sunt "defecte", sunt lucruri normale impuse din considerente geometrice si de gabarit de circulatie. Aceste zone neutre apar in principal pe zonele de macaze si la pragurile portilor AC de tunel.
Pe M1+M2+M3 toate zonele neutre au fost reanalizate si reconformate pt a fi restranse ca lungime si a indeplini cerintele TEM.
Acolo unde acest lucru nu a fost posibil s-au gasit solutii alternative, gen rebrusment Dristor2 unde s-a instalat fir aerian pentru ca TEM sa nu ramana in nici un caz nealimentat cu tractiune.
Pana la instalarea firului aerian s-a intamplat de mai multe ori ce v-am spus - a ramas Bm-ul fara curent, intepenit pe zona neutra.
La M4 nu s-au facut astfel de adaptari la sina a 3-a, pentru ca nu erau necesare, fiind-ca Bm-urile nu au ce cauta pe M4.
Era de presupus ca un tren mai nou sa fie mai destept decat un tren mai vechi asa cum pe buna dreptate presupune andrei11, dar viata bate filmul uneori si in anumite privinte.

Draga vaDer, o fotografie e o fotografie si o proba indubitabila (daca nu e un trucaj). Presupun ca e facuta in statia 1Mai.
Tot ce am vrut sa-ti spun e ca acest fapt e doar o nastrusnicie.
Trenurile Bm nu au ce cauta deocamdata pe M4.

Trebuie gasit un MR-ist de meserie care sa cunoasca cu exactitate specificatiile trenurilor Bombardier.
Eu am expus suficient de extins cerintele ce trebuie indeplinite de instalatiile fixe pentru circulatia in conditii conforme a TEM si o parte din motivele pentru care cerintele TEM nu sunt identice cu REM.
Asa cum am mai convenit, hai sa ramanem fiecare pe terenul lui propriu de competenta.

Eu daca simt nevoia sa aflu ceva despre materialul rulant apelez la un specialist.
Acelasi lucru ar trebui sa-l faceti si voi.
Cu stima si consideratie!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 21:58:50    Titlul subiectului: 129873

Am stat si m-am gandit din nou la o motivatie logica pentru introducerea de Bm-uri pe M4 si sigurul lucru care-mi vine in minte este doar dorinta Metrorex de a verifica in practica cerinta din caietul de sarcini de la achizitia Bm-urilor ca acestea sa fie capabile a circula pe toata reteaua existenta (inclusiv M4).
Dar de ce cu calatori? O proba nu se face in mod normal cu calatori (orice proba implica anumite riscuri ce nu trebuie suportate de oameni nevinovati)
Raman la parerea mea ca a fost doar o nastrusnicie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 22:13:28    Titlul subiectului: 129877

Am reusit sa raspund misterului prezentei trenurilor Bombardier pe M4? Smile

Au fost aduse acolo cu ocazia filmarilor la o reclama, iar oamenii aceia nu sunt nici pe departe calatori obisnuiti, ci doar figuranti adusi acolo pentru filmari.

Iata primul filmulet. Relevant este de la secunda 15 incolo:
http://www.youtube.com/watch?v=l4aHtB5uCX8&feature=related

Iata si al doilea filmulet:
http://www.youtube.com/watch?v=w4e0wvJikb4

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 22:22:50    Titlul subiectului: 129878

Pai poza e din 2005, confirm si eu ca am vazut-o prima data acum cativa ani, iar reclamele sunt din 2009 si 2010
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 22:59:22    Titlul subiectului: 129882

Inca si inca o data!
Probele nu se fac pe pielea calatorilor!
Hai sa-ti dau niste exemple 'clasice':
Cand s-au inceput probele de circulatie cu primele rame pe M1 tronson 1, prima reactie a tovilor a fost ca sa ne imbarce in tren pentru probele de circulatie 'full load' pe proiectantii si executantii de metrou alesi la plezneala exact pe aceleasi criterii ca atunci cand ne trimeteau la manifestatiile de 23 august (eu eram atunci la santier).
Si-au dat repede seama ca fac o greseala grava si ca expun inutil viata unor 'nevinovati' si ne-au trimis imediat inapoi la treaba noastra.
Au schimbat incarcarea cu oameni in incarcare echivalenta cu saci cu nisip.
Pentru ca manevrarea sacilor cu nisip presupunea un efort fizic considerabil, au schimbat ulterior cu saci de plastic plini cu apa. Lucru inteligent!
Iar de atunci toate probele s-au facut numai si numai cu personalul uman direct implicat in problema!
Si pot sa-ti mai dau 'n' exemple si snoave dragute despre cum a fost de ex. la M1 tr2, si M2 tr3+4, la M3 sau la M4 R2.
Am pus pe aici pe forum niste poze cu prima rama care a circulat de la Grigorescu (M4 R1).
Stii cine era la peron si in tren pentru probe?
Conducerea Metrorex in frunte cu Directorul General, directori executivi, sefi de sectie etc, Proiectanti & Consultanti + ceva Constructori.
Fata de cele spuse anterior, n-a fost un lucru nici in regula si nici bine gandit, circulatia 'de proba' a Bm-urilor cu calatori pe M4.
Bine ca nu a avut o consecinta nasoala!

Deci pe M4 nu era vorba de o proba, e o 'afacere' comerciala, pe riscul si pielea celor care au platit-o.
Asa vine de se mai leaga!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 23:34:14    Titlul subiectului: 129887

Iti dai seama ca n-au miscat Bombardier-ul pe toata lungimea magistralei. L-au dus cativa metri in spate, cat sa iasa de la peron, apoi cand a zis regizorul "Motor", i-au dat bice si asa a iesit in filmare ca trage chipurile trenul la peron... Asa se fac filmarile... Nu cred ca ar fi riscat nicio clipa nimeni vreun experiment cu oameni, oricat de smecheri ar fi fost cei de la Orange si si-au permis luxul de a inchiria un Bombardier si o statie intreaga... Smile Parerea mea... Apropo, Orange are vreun "tratat de prietenie" cu Metrorex-ul, ca vad ca tot ei au fost primii fericiti beneficiari ai proiectului de sistem de taxare cu telefonul mobil?
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Iul 2010 00:28:59    Titlul subiectului: 129890

Lucrul care m-a pus serios pe ganduri a fost doar afirmatia ca a fost cu calatori.
Dar acum, ca ai introdus o raza de lumina, parca incep sa-mi reamintesc ca am avut oarece informatii privind un astfel de 'advertising stunt' la vremea respectiva.
Trebuie sa ma intelegeti si voi pe mine. Lucrurile importante nu le uiti toata viata, celelalte Dumnezeu cu mila!
Din pacate, acum trei ani am facut curatenie si am aruncat la gunoi si agendele personale, asa dezordonate cum erau ele, deci trebuie sa ma bazez doar pe memorie pentru lucrurile trecute.
Cat despre tot felul de 'scheme' comerciale, nici nu mi-am dorit si nici nu-mi voi dori sa am vreo implicare.
Toata viata am fost, sunt si va garantez ca voi fi numai si numai un simplu si doar un 'amarat' de tehnician, nici 'comersant', nici 'politician'.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Iul 2010 15:40:08    Titlul subiectului: 129914

Unii dintre voi confundati TEM = BM ... TEM nu inseamna numai BM, ci si 2xREM sau 3xREM = TEM.

Oricum, nu inteleg care-i chestia cu zonele astea problematice... Cine este de vina? Ce i-a impiedicat sa o faca ca lumea? De asemenea, ce s-ar putea face? Nu pot sa mai "planteze" putina sina III? Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 18:37:17    Titlul subiectului: 130141

Nimeni nu confunda nimic.
Doar ca in ultimii 20ani m-am obisnuit sa nu folosesc denumiri comerciale, ci numai termeni generici, altfel risti cine stie ce claim-uri sau procese de daune/interese.
Cum Bm nu se poate desface in REM, chiar daca REM se pot cupla intr-un TEM, distinctia e clara si ati inteles cu totii la ce faceam referire.
Pentru zonele neutre 'cine este de vina?'. Din cate stiu eu doar 'geometria elementara'.
De impiedicat n-a impiedicat nimeni nimic. 'REM' circula ok fara sa schimbi un surub din ceea ce este.
Daca intentionezi sa mai 'plantezi' niste sina3 trebuie sa fii cu bagare de seama ca sa nu o dai cu trenul in 'bara' (aka S3).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bluepuffle20



Data înscrierii: 27/Ian/2015
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2015 17:51:41    Titlul subiectului: 176875

In vara,s-a filmat o reclama la Orange,in care un tren Bombardier intra in statia Jiului. Din pacate,n-am link-ul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TudorSt



Data înscrierii: 10/Iul/2013
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2015 22:53:08    Titlul subiectului: 176895

https://www.youtube.com/watch?v=rPyr2JPo60M acesta e?
_________________
Tramvai+Troleibuz+Metrou
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community