Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Intervale de numerotare pentru liniile de transport

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 19 Iul 2008 10:31:35    Titlul subiectului: Intervale de numerotare pentru liniile de transport 96001

Spre deosebire de toate celelalte orase, care am vazut ca isi numeroteaza liniile de transport in comun, autobuze, tramvaie, troleibuze si microbuze dupa o anumita ordine, la noi e cam aleatoriu as zice. De exemplu, uitati-va la Bucuresti: Tramvaiele de la 1 la 60, troleibuzele de la 61 la 99, iar autobuzele de la 100 la 783, si mai sunt destule exemple, In transportul brailean si galatean sunt niste mozaicuri de toata frumusetea. Astfel in Braila autobuzele cu tramvaie si cu maxi-taxi iar in Galati autobuzele cu tramvaiele.

Astfel in Braila: de la 2 la 20 autobuze, maxi taxi au si numere printre acestea de ex 1, 3, 5, 10 ale Braicarului, 13, 16, 17 ale operatorilor privati
Tot Maxi-Taxi operatori privati mai au si numere intre 33 si 42

Apoi tramvaiele de la 21 la 25. In Galati Autobuzele si tramvaiele sunt iarasi mozaic. Intre 1 si 60 apoi macar este bine ca maxi-taxi le-au numerotat de la 60 la 99.

Parerea mea e ca ar fi trebuit ca liniile de transport in comun sa fie numerotate astfel:

In Braila: Autobuze 1-20, tramvaie 21-25, maxi-taxi braicar 26-31, maxi taxi privat: 32-50
In Galati: Autobuze 1-40, tramvaie 41-60, maxi-taxi 60-100, troleibuze 100-105.
Mi se pare mult mai buna aceasta ordine decat un mozaic de toata frumusetea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 20 Iul 2008 01:27:54    Titlul subiectului: 96028

In alte orase liniile de troleibuz se interpatrund cu cele de autobuz: ce am vazut in Cluj si Brasov (exemplific cu situatii mai vechi)
Cluj: 1-4, 25-27, 30, 35, 37 troleibuze restul intervalului fiind ocupat de autobuze
Brasov: 1-10 b, 16, 30-33 troleibuze, restul intervalului fiind ocupat de autobuze.

E mai bine ca fiecare categorie de vehicule sa aiba numerotare intr-un interval bine stabilit, pentru a se evita confuziile, indiferent de unde se porneste cu aceasta: de ex tramvaiele pot avea la fel de bine indicative de la 1, 80, 100 sau 200.
In alte orase am vazut ca au aparut linii peste 50, chiar de forma 1xx sau 2xx, in special la autobuze.
Unele regii de transport pot proceda la alocarea aceluiasi numar pentru fiecare categorie de vehicule, poate fi tramvaiul 1, troleibuzul 1, autobuzul 1, ceea ce nu stiu daca este foarte indicat.
In Ploiesti deja au aparut multe numere din trei cifre datorita conventiilor, chiar cu 6xx.

Incepand cu anul 1981 Bucurestiul a renuntat la numerotarea cu "barat" a liniilor, lucru practicat in continuare in celelalte orase.

Orasele care au avut tramvai de la inceput l-au pastrat cu merotarea de la 1, Braila - desi a avut tramvai de la inceput - liniile existente au forma 2x. Dupa 1985 a aparut celebrul "101" pentru tramvai - startul l-a dat Constanta cu al sau 100 (singurul oras la vremea aceea unde noile linii de tramvai incepeau cu 100, restul pornind de la 101). Constanta (RIP tw) avea in epoca de glorie - mijlocul anilor 80 - urmatoarea schema de numerotare: Tramvai 100-102, troleibuze 40-49, restul intervalului fiind ocupat de autobuze.
Ploiesti: la uin moment dat avea tramvaie cu nr 101-107, de la 1 fiind autobuze, troleibuzele prinmind la inceput indicative de forma 2xx (a existat tramvai 28 ex autobuz 28, si troleibuz 44 ex-autobuz 44).

Bucurestiul a avut pana in 1981 urmatoarea plaja de numerotare:
tramvai: 1-30, troleibuz 81-99, autobuz 31-80, 100>; din cauza ca noile linii nu mai aveau loc in plaja de numerotare s-a ajuns la linii barate, rapide si la autobuse s-a trecut dincolo de 100. Renumerotarea din 1981 a rezolvat aceste neajunsuri. O singura linie barata mai exista acum. 155 b prin Voluntari.

Ca linii principale de numerotare se folosesc intervalele succesive si cele amestecate, desi in ultimpul timp au aparut noi trasee care incearca sa se alinieze la cele doua metode de numerotare - la fel se intampla si in celelelalte tari, cu deosebirea ca acolo se intalnesc linii normale cu numere de forma 4xx pana la 9xx (de ce sa nu existe de ex. troleibuze 108, 110 sau 331, 371?)
Amestecarea liniilor am vazut numai la troleibuze cu autobuze, tramvaiele si-au pastrat intervalul lor; aparitia numerotarii amestecate se poate datora si faptului ca in timp unele linii de autobuze au fost transformate in troleibuze, fara a mai aloca o numerotare speciala.[/i]

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 01/Iun/2021
Mesaje: 322
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 15 Iun 2010 09:40:36    Titlul subiectului: 128395

Va zic ce este in capitala Poloniei, Varsovia.
Liniile 1-->100 sunt pentru tramvaie ,astfel
1--->40 linii permanente
41-->80 linii ocazionale
81--->99 linii temporare (in cazul unor evenimente sau inchideri de trasee)
Liniile 100--->999 linii de autobuze
100--->699 Linii in interiorul orasului
100--->399 linii care opresc in fiecare statie
300--->399 linii temporare care opresc in fiecare statie
400--->599 linii rapide care opresc in anumite statii
400--->499 linii rapide temporare
700--->899 linii suburbane
800--->899 linii suburbane temporare
900--->999 linii speciale
E-1--->E-5 linii express care circula dintr-un capat in altul al Varsoviei (fiind o singura linie de metrou) si opresc in cateva statii de pe traseu
N01--->N90 linii de noapte
N01--->N09 nu circula in centrul orasului
Z-X linii zonale care circula daca sunt inchideri de drumuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
slaiciprian



Data înscrierii: 18/Iun/2010
Ultima vizita: 05/Aug/2010
Mesaje: 4
Locație: Botosani

MesajTrimis: Sâm 26 Iun 2010 16:38:10    Titlul subiectului: 129015

In Botosani au inceput baietii de la 101 cu tramvaiele. Astfel exista liniile 101 si 102. Si atat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 661
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 13 Iul 2010 18:37:09    Titlul subiectului: 129929

La Galati sunt urmatoarele intervale:

1-8 tramvaie

9-35 autobuze

35-54 tramvaie

60-90 microbuze

101-104 troleibuze

Oricum nu sunt toate traseele numerotate unul dupa altul.

_________________
https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community