Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Statiile de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 48, 49, 50  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Iul 2010 14:15:29    Titlul subiectului: 130255

Cele 2 peroane de la Izvor sunt egale ca latime si se invart in jurul cifrei de 5 metri ( confirmare din teren)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Iul 2010 19:20:45    Titlul subiectului: 130266

Multumesc mult, andrei11.
Avem acum confirmarea din cel putin 2 surse diferite ca la Izvor peroanele sunt egale si neobisnuit de late (cca 5m).
Nu mai avem pe cine intreba 'in direct' de ce e asa.
Putem insa face niste supozitii.
La stabilirea dimensiunii egale a peroanelor cred ca a prevalat parerea arhitectului (vezi ce am spus privind faptul ca lucrurile nesimetrice 'zgarie privirea').
Desi functional doar peronul dinspre garla ar fi trebuit sa fie mai lat, pentru ca are cele 4 scari fixe de acces in peron.
Mai exista o explicatie care acum nu mai este deloc evidenta.
La vremea constructiei in acel loc era un bloc inalt pe splai in capatul dinspre Unirii.
Probabil ca si inginerului de rezistenta i-a convenit sa se indeparteze cu cca 2m de acea costructie subreda.
Asa cum am mai spus, forma si amplasamentul unei statii se negocia 'in trei': arhitect, structurist, plan general.
Deci raportul 'de forte' a fost 2 la 1.
Singurul 'nefericit' a fost probabil cel de la plan general, pt. ca linia face niste 'S'-uri ciudate pentru a reintra in pozitie normala sub splai iar statia a intrat tot cu cca 2m in albia Dambovitei, fosta si actuala.
Lucrul acesta se constata cu usurinta si in ziua de azi la suprafata si in subteran.
Culmea ironiei e ca acea cladire, de care am pomenit, a fost demolata aproape la terminarea constructiei statiei, iar noi am ramas 'pe vecie' cu o linie 'chinuita' inutil si o pozitie excentrica a statiei, intr-o zona unde azi e 'camp'.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Iul 2010 15:24:45    Titlul subiectului: 130304

Exista si cartea "Construcții pentru transporturi în România", editată de Centrala de Construcții Căi Ferate CCCF București in 1986, autori Dumitru Iordănescu și Constantin Georgescu, care prezinta cateva date interesante si zic eu destul de bine documentate despre constructia metroului. Scan-ul este disponibil pe acest forum http://tramclub.org/viewtopic.php?t=8206
Despre Izvor acolo se spune ca peroanele au 5,10m, ceea ce mi-a iesit si mie in teren la masurare.
Insa apropo de aceasta carte, poate subway guru poate sa lamureasca un lucru la care nu s-a dat inca raspuns. La un momentdat este prezentata o schita in care tronsonul III al M1 (deci ramura de Militari) face stanga imediat dupa Spitalul Municipal, pe strada Dr Leonte. Ce este cu acest traseu ? A fost o varianta de lucru, s-a aflat vreodata "in carti" ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Iul 2010 20:39:10    Titlul subiectului: 130310

Din ce am putut constata consultand pe forum paginile scanate si cunoscand-ul personal pe primul dintre autori, cartea prezinta informatii exacte si de mare detaliu privind tehnologiile utilizate si lucrarile realizate de unitatile Min. Transporturilor, in speta CCCF. Are si informatii privind lucrarile realizate sub egida altor ministere. Daca e sa cauti nod in papura, sunt unele inexactitati minore de ex privind anumite criterii de proiectare sau rolul unor elemente constructive sa zicem, dar absolut neesentiale. E o lucrare valoroasa, era adresata unui 'cerc restrans' de specialisti din CCCF si poti pune baza pe cele scrise acolo, mai ales privind lucrarile efectiv realizate de CCCF.
Privind interstatia Eroilor-Politehnica, sectiunile prezentate corespund cu ce stiu eu, ce nu pot sa-ti confirm exact este amplasamentul ramificatiei, este in fata municipalului prin dreptul strazii dr. Leonte - proiectant ing Emil Coroiu.
Traseul se inscrie apoi pe strada dr. Juvara - galerie proiectata de ing Aglaie Paun, iar de la limita Gradinii Botanice sunt tunele - proiectant cred ca a fost ing Florea Zaharia si apoi iar o portiune de galerie inainte de intrarea in statia Politehnica - proiectant ing Ion Stefanescu, dupa care urmeaza Statia Politehnica - proiectant ing Emil Coroiu. La vremea aia eram la santier si nu am informatii de 'inside' despre ce se petrecea in 'sferele' inalte.
Pot sa-ti dau in schimb informatii 'ff interesante' privind problemele legate de realizarea tunelelor pe sub Gradina Botanica si ce s-a intamplat la realizarea excavatiilor de la Politehnica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Iul 2010 10:14:37    Titlul subiectului: 130336

De acord, insa in schita respectiva M1 tronson 3 face stanga exact pe strada Dr Leonte, nu mai ajunge la Podul Cotroceni si nu se mai indreapta spre Gradina Botanica pe traseul pe care il stim. Cel putin asa imi pare mie... Traseul pe sub strada Dr Leonte ar fi fost fost oarecum mai scurt si mai drept decat cel actual, insa ar fi trecut prin gradina Palatului Cotroceni (fost Palatul Pionierilor la vremea acea) si, din cate am inteles, Ceausescu pusese ochii pe acest palat si nu cred ca ar fi aceptat sa-i treca metroul "prin curte".
De aceea am intrebat daca s-a pus vreodata problema unui alt traseu al tronsonului III decat cel actual.
Si apropo de traseul actual, in zona ramificatiei avem doar o subtraversare a tronsonului III de catre tronsonul I sensul Grozavesti-Eroilor sau pe anumita portiune galeria este etajata, asa cum scrie in text ?
subway guru a scris:
Pot sa-ti dau in schimb informatii 'ff interesante' privind problemele legate de realizarea tunelelor pe sub Gradina Botanica si ce s-a intamplat la realizarea excavatiilor de la Politehnica.

Te rog...poate lamurim si ce este cu acea a 4-a iesire de la Politehnica care a nascut atatea discutii..Este vorba de cea "lipita" de iesirea care se continua cu subtraversarea Bd Vasile Milea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
logitech



Data înscrierii: 01/Dec/2009
Ultima vizita: 02/Oct/2017
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 19 Iul 2010 15:02:25    Titlul subiectului: 130385

Citat:
Te rog...poate lamurim si ce este cu acea a 4-a iesire de la Politehnica care a nascut atatea discutii..Este vorba de cea "lipita" de iesirea care se continua cu subtraversarea Bd Vasile Milea.


Mentionez ca daca stai langa intrare simti cum trece metroul si il si auzi.
Adica ar fi aceasta intrare:



Imagine462.jpg
 Descriere:
iesirea cu pricina
 Mărime fișier:  825.69 kb
 Vizualizat:  de 17548 ori

Imagine462.jpg




Ultima modificare efectuată de către logitech la Lun 19 Iul 2010 17:24:48, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Lun 19 Iul 2010 15:12:28    Titlul subiectului: 130386

Parca s-a mentionat pe undeva pe acest forum ca acel acces nu are legatura cu statia de metrou.
Poate fi acces la statia de alimentare APA NOVA din vecinatate, sau un spatiu tehnic al Metrorex (depozit).

Acestea erau cele doua supozitii mentionate. Dar nimic cert.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Iul 2010 15:59:19    Titlul subiectului: 130388

Si daca ar fi de la Apa Nova unde ar da si la ce ar folosi ? Plus ca ar trebui sa treaca prin perimetrul statiei, nu cred ca trece pe deasupra ei, dar fiind ca statia de metrou este acolo constructie supraterana acoperita cu pamant. Iar andrei11 afirma ca a prins acea iesire deschisa si functionala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Lun 19 Iul 2010 19:50:52    Titlul subiectului: 130392

Asa cum arata statia acum, si nu cred ca s-a modificat ceva la ea, nu vad cum s-ar fi ajuns la ea. capatul dispre Gradina Botanica are cele doua iesiri spre campus si spre bulevard, dupa turnicheti fiind casa de abonamente/cartele si cam atat.

Mai este ceva in spatele casei de abonamente? daca nu, nu poate fi decat un depozit, spatiu tehnic.

Dupa cum se stie, acel capat al statiei, este la adancime foarte mica, nivelul turnichetilor fiind nivelul solului pe acea parte 3-4 trepte, deci se aude/simte metroul cand trece.

Ca o paranteza, cred ca nivelul sonor/vibratie este amplificat si de spatiul din zona macazelor de la intrarea in statie - acele grinzi si stalpii de sustinere. Apropo, acea zona nu vine cam sub spatiul Apa Nova? Are cumva si rolul de sustinere pentru complexul de deasupra? Mi se pare destul de mare zona cu grinzile de sustinere, si a stalpilor de sustinere, doar pentru un macaz (fie el in X cum era, fie in Y cum este acum).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Iul 2010 22:17:22    Titlul subiectului: 130403

herminedirt a scris:
andrei11 a scris:
Statia Pantelimon / Antilopa ar mai fi trebuit sa aiba o cale de acces si la capatul celalalt. Intrarea exista, este pe teren.
Unde anume si sub ce forma?
Acea intrare va recomand sa o vizitati numai dupa ce va cumparati masti de gaz, cizme de cauciuc de unica folosinta, manusi, costum special.
Desi nu se vede prea bine in imagine, seamana foarte mult / este identica cu intrarea in pasajele subterane ale statiei de tramvai 41 de la Podul Grand ( ambele capete). Cat de curand posibil sper sa vin si cu poze "de la fata locului"



Antilopa.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144 kb
 Vizualizat:  de 17438 ori

Antilopa.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 10:33:52    Titlul subiectului: 130415

Foarte interesant... Nu am bagat de seama acea intrarea, desi am trecut prin zona de mai multe ori. Din ce se vede in poza, este in interiorul parcului?

Oricum, existenta acestei intrari cred ca este elocventa pentru faptul ca la Pantelimon a existat o schimbare radicala de proiect. Pentru actuala statie "tehnica", un alt acces nu isi avea rostul.

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 11:22:11    Titlul subiectului: 130421

Esti sigur ca in acea parte este cea de-a doua iesire? Eu am impresia ca in acea directie se merge spre depou.

Nu stiu, poate gresesc. dar linia vine dispre soseaua Dudesti-Pantelimon (aproximativ) spre parc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 11:34:11    Titlul subiectului: 130422

In mod sigur nu este spre depou, linia nu vine dinspre sos Dudesti Pantelimon. Are un traseu destul de sinuos, spre statie vine pe sub Sos Catelu, oarecum paralel cu parcul. Acel "acces" este spre Republica, nu spre Depoul Pantelimon, in capatul dinspre depou este iesirea normala. A doua imagine este din partea opusa fata de prima ca sa se vada bine gurile de acces. Gura respectiva nu este in interiorul parcului.
Atentie, spre Republica mai exista un loc interesant, o gura de vizitare cu o scara care probabil este un fost PLS/PSS, unde de multe ori este deschisa o usa de metal si se aude foarte bine cand trece metroul. A nu se confunda cu acel presupus acces de care vorbeste andrei11, care este mai spre statie si spre depou.
Ca sa fie lucrurile mai clare am figurat si traseul aproximativ intre Republica si Pantelimon.



Statia Pantelimon.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.7 kb
 Vizualizat:  de 17349 ori

Statia Pantelimon.jpg



Statia Pantelimon2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.93 kb
 Vizualizat:  de 17347 ori

Statia Pantelimon2.jpg



Statia Pantelimon3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.61 kb
 Vizualizat:  de 17346 ori

Statia Pantelimon3.jpg



traseu Republica-Pantelimon.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.61 kb
 Vizualizat:  de 17341 ori

traseu Republica-Pantelimon.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 12:18:31    Titlul subiectului: 130423

Corect. Mi-am adus aminte, ca s-a mai specificat pe undeva despre galeria simpla si traseul de semicerc care in face, pe sub zona acea de case.
Totusi, nu ar fi fost mai simplu / usor sa fi facut mai pe direct, in sensul unui traseu pe sub sos Dudesti-Pantelimon, dar cu o pozitionare mai buna a statiei Republica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 12:53:29    Titlul subiectului: 130429

Citat:
Atentie, spre Republica mai exista un loc interesant, o gura de vizitare cu o scara care probabil este un fost PLS/PSS
In mod sigur este un put pt scut! Din cate imi amintesc in acel loc se face si trecerea de la tunel rectangular si in aliniament la tunel circular si in curba (mergand de la Antilopa spre Republica). Chiar acolo este o "camera" mai mare cu o scara metalica. Deasupra gura este acoperita cu un grilaj cu o trapa incuiata iar mai jos se vede un podet metalic si o alta scara. Acum pare a avea rol de gura de ventilatie (naturala, pentru ca nu am auzit ventilatoare).

Cea de-a doua intrare a statiei Antilopa (cea spre Catelu) este pe marginea trotuarului. Asa cum a spus si Andrei11, este ingusta ca gurile care la Podul Grant catre statiile lui 41. Este blocata (nu mai stiu cum), e mizerie ca la balamuc iar in statie ar trebui sa existe in continuarea peronului o sala asemanatoare cu cea de la intrarea cealalta unde sa se poata face taxarea.
Citat:
dar cu o pozitionare mai buna a statiei Republica
Cred ca la momentul constructiei statiei Republica nu se avea in plan continuarea liniei spre Antilopa.

Ultima modificare efectuată de către weeping eye la Mar 20 Iul 2010 13:00:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 12:59:12    Titlul subiectului: 130430

Pai statia Republica a fost data in folosinta in 1979, iar de Depoul Pantelimon s-au apucat prin 1987. Statia Republica este pozitionata foarte bine pentru ce se intentiona in 1979. Nimeni nu a prevazut ce avea sa se intample 10 ani mai tarziu.. Very Happy
S-a mai discutat pe baza acestui subiect. Nu au legatura (Republica cu depoul), depoul Pantelimon trebuia sa deserveasca fosta M3 GdN-Pantelimon. Cand "s-a sucit" proiectul M3 si in loc sa ajunga in Pantelimon a ajuns la D2 (si in plus in prelungirea M1 in loc sa fie magistrala separata), depoul Pantelimon a ramas izolat (se apucasera in avans de el si apucasera sa il construiasca in mare parte). Asa ca dupa ce a stat parasit o perioada s-a apelat la aceasta improvizatie de a-l lega de cea mai apropiata linie si asa s-a ajuns la traseul Republica- Pantelimon prin zona de case la mica adancime.
Statia Republica nu este de tip "fund de sac" (gen D2), adica mai are in continuare cateva linii folosite pentru rebrusment/garare si nu are macaz la intrare. De aceea probabil nu s-a putut lua "din scurt" curba pe sub Dudesti-Pantelimon, ar fi insemnat sa se sacrifice remiza pe perioada lucrarilor si metrourile de pe M1 sa nu mai poata face rebrusment. Si atunci M1 era Republica-Industriilor concomitent cu Republica-D2, adica era ceva trafic acolo. Asta presupunand ca tehnic s-ar fi putut lua acea curba, s-ar putea ca aici sa fi fost problema, altfel puteau sa faca o derivatie de partea cealalta, nu pe partea cu uzinele.
Ceea ce nu imi dau seama este daca linia spre Pantelimon este una complet noua sau a fost facuta in prelungirea si prin sacrificarea unei linii a remizei Republica.


Ultima modificare efectuată de către sab la Mar 20 Iul 2010 13:12:39, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 13:11:45    Titlul subiectului: 130431

sab a scris:
Pai statia Republica a fost data in folosinta in 1979, iar de Depoul Pantelimon s-au apucat prin 1987. Statia Republica este pozitionata foarte bine pentru ce se intentiona in 1979. Nimeni nu a prevazut ce avea sa se intample 10 ani mai tarziu.. Very Happy
1981 . Intradevar, a fost gandit pentru alt traseu depoul, dar a ajuns ce a ajuns.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 14:59:11    Titlul subiectului: 130435

bogdaneftimie a scris:
Asa cum arata statia [Politehnica..]acum, si nu cred ca s-a modificat ceva la ea, nu vad cum s-ar fi ajuns la ea. capatul dispre Gradina Botanica are cele doua iesiri spre campus si spre bulevard, dupa turnicheti fiind casa de abonamente/cartele si cam atat. [.....]

Mai este ceva in spatele casei de abonamente? daca nu, nu poate fi decat un depozit, spatiu tehnic.Ca o paranteza, cred ca nivelul sonor/vibratie este amplificat si de spatiul din zona macazelor de la intrarea in statie - acele grinzi si stalpii de sustinere. Apropo, acea zona nu vine cam sub spatiul Apa Nova? Are cumva si rolul de sustinere pentru complexul de deasupra? Mi se pare destul de mare zona cu grinzile de sustinere, si a stalpilor de sustinere, doar pentru un macaz (fie el in X cum era, fie in Y cum este acum).

Buna intrebarea daca este ceva in spatele peretelui de caramizi de sticla. Din cate am inteles acel perete nu era prezent la inceput. Nu stiu cat de veridica este informatia ...
Macazul nu se afla sub zona Apa Nova, traseul metroului acolo ocoleste acea zona..
Am descoprit o fotografie pe net in care acea intrare pare ca lipseste. Am mai postat-o acum ceva vreme, dar revin... Intr-adevar lipseste sau mi se pare ?



statia Politehnica.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.6 kb
 Vizualizat:  de 17260 ori

statia Politehnica.jpg



politehnica_ metrou.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.85 kb
 Vizualizat:  de 17254 ori

politehnica_ metrou.jpg




Ultima modificare efectuată sab la Mar 20 Iul 2010 15:05:44, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 15:04:04    Titlul subiectului: 130436

sab a scris:
Buna intrebarea daca este ceva in spatele peretelui de caramizi de sticla. Din cate am inteles acel perete nu era prezent la inceput . Nu stiu cat de veridica este informatia ..
Macazul nu se afla sub zona Apa Nova, traseul metroului acolo ocoleste acea zona..
Cu atat mai mult, acea structura de grinzi deasupra macazurilor, sustine ceva mai mult decat galeria propriu-zisa? Are cineva ideea ce ar putea fi acolo?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 15:11:45    Titlul subiectului: 130439

Buna si aceasta intrebare...nu stiu daca acele grinzi sunt pentru a sustine ceva, acolo este insa si o deschidere mare intre linii. Statia Politehnica este mult mai lata ca o statie obisnuita "standard" cu peron central. Ca atare si galeria de intrare in statie este foarte lata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 15:14:42    Titlul subiectului: 130440

Stiu ca pe centrul statiei, la intrarea dinspre Eroilor, erau in ambele zone ale macazurilor cate o linie (sau doar intro singura parte???) pe care se tinea un utilaj micut. In partea lipita de statie, era o zona imprejmuita cu tabla, si nu stiu daca continea si linie acolo.

@sab
Cea de-a doua imagine pare a fi iesirea dinspre campus? Decorul nu seamana cu ce este la ora actuala, dar este posibil sa fi fost amenajat ulterior.
Din unghiul actual este greu de spus daca este iesirea de acum dinspre campus, sau cea mentionata cu semnul intrebarii.
Dar o mica analiza a peretilor laterali, la imbinarea cu plafonul, si la o mica atentie asupra plafonului, cele doua iesire nu sunt una si aceasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 19:34:00    Titlul subiectului: 130442

In mod sigur in imaginea "de epoca" este iesirea care este folosita la ora actuala. Exista diferente notabile intre cele 2 iesiri numai daca te uiti la unghiul copertinei si la peretii laterali. La iesirea inchisa copertina este groasa si drepta, la iesirea utilizata copertina este in unghi. La fel si "peretii", sunt diferiti si la iesirea folosita urca pe lateralul "streasinii", la cea nefolosita sunt in intregime sub streasina.
Iesirea care naste discutii ar fi pe unde oamenii care au participat la un miting (?) urca dealul, in stanga intrarii fotografiate cand te uiti la ea. Intrebarea este daca cea de-a doua iesire era acolo, pe unde mai urca oamenii ? Ar mai si intrebarea unde se duc, dar asta nu are asa mare importanta...Probabil se indreapta spre a doua iesire din acel capat al statiei pentru ca nu mai au loc sa intre pe acolo. Si, asa cum se stie, acea iesire dinspre Pta Leul este la inaltime fata de cea care da in campus...
Dar acum uitandu-ma la imaginea de epoca mi-a venit alta idee. Se vede clar statia acoperita cu pamant si galeria metroului deasemenea acoperita cu pamant. Insa galeria nu ar trebui sa fie asa inalta, nu vine la nivelul vestibului in statie, ar trebui sa fie mult mai jos daca este o galerie simpla. Si asa cum se obeserva cu ochiul liber de pe peron la intrarea in Politehnica galeria este in urcare evidenta. Atunci ce este acolo in portiunea inaltata ? Si oare de ce nu au venit cu tunel circular pana aproape de statie?



politehnica_metrou_225.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.56 kb
 Vizualizat:  de 17154 ori

politehnica_metrou_225.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 20:13:11    Titlul subiectului: 130443

@sab
In mod clar mai este ceva acolo. Chiar daca galeria urca inainte de a ajunge la portiunea cu macaz, ea nu ajunge la nivelul iesirii respective, care este si nivelul vestibulului, ci este mai jos de atat.
Mie imi pare ca acolo ar fi un depozit al Metrorex, fara legatura cu Apa Nova.
Poate ne poate confirma "subway guru" daca are cunsotiinte despre aceasta locatie?

O imagine de ansamblu:



untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.76 kb
 Vizualizat:  de 17141 ori

untitled.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 20:27:55    Titlul subiectului: 130444

O precizare
Asa cum a amintit si userul subway guru dupa ce iese din tunelul executat de scut pe sub Gradina Botanica, linia intra intr-o sectiune rectangulara probabil executata la suprafata pentru ca apoi sa intre in zona macazului si apoi in statia "Politehnica".
Nu stiu de unde stiu, poate sa fie "o chifla", acolo, in zona rectangulara cica ar fi o magazie a Metrorexului.
Sab are dreptate, intrarea din fotografie este cea "activa", cea care duce spre "Politehnica"
Fotografia nu este de la un miting, ci chiar de la inaugurarea statiei. Au fost chemati inclusiv elevi - care erau pe acasa pentru ca era vacanta - si recomandarea a fost sa fie in uniforma de scoala.
Fotografia este facuta dupa inaugurare, atunci cand oamenii ieseau ca sa se duca la treburile lor.
O parere care poate fi infirmata, ei nu au putut veni cu tunelul circular pana in statie pentru simplu motiv ca pe acea portiune linia iesea la suprafata sau era cel mult la 1 metri sub pamant. Era stupid sa pui inele la suprafata si apoi sa le acoperi cu pamant. Repet, pot sa ma insel, subway guru are informatii mai precise. Dar acolo configuratia terenului era putin diferita inainte de inaugurarea statiei.
Si repet, cred ca pentru ultima oara, nu o sa insist, credeti / nu credeti pe mine ma depaseste, eu insumi cu propriile picioare am folosit de vreo 2 - 3 ori "intrarea secreta" pana ce s-a inchis. Am prins (am pus mana pe el si am impins) in locul peretelui de sticla si un perete de mucava care asa cum am spus, cand am pus mana pe el pur si simplu a inceput sa se "balangane" (nu este o expresie prea academica, dar este semificativa).
Cine vrea sa creada bine, cine nu, nu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 20:44:12    Titlul subiectului: 130446

Se mentionase in presa ca in zona Gradinii Botanice exista niste depozite Metrorex, cele din care furasera cabluri anumiti indivizi.

Este posibil ca la Politehnica sa fie celalalt capat al depozitelor? Question Question

Nu negam ceea ce tu spui, dar in schimb ne punem intrebarea de ce este cum este ridicatura de pamant deasupra galeriei, in zona acelui acces.

Deasemenea, daca la inceput statia avea acel acces, de ce l-au inchis, si functionau toate cele trei guri de acces in acea perioada la captul respectiv al statiei? Conform principiului de atunci ar fi fost ilogic si risipa sa ai tocmai acolo 3 iesiri, mai ales ca iesirea dinspre campus in ultimii 10 ani, se deschidea doar in cursuls aptamanii de la ora 7-8 pana seara la ora 8, pentru accesul studentilor ( dar nu numai al lor).


Ultima modificare efectuată de către bogdaneftimie la Mar 20 Iul 2010 21:45:47, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 48, 49, 50  Următoare
Pagina 25 din 50

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community