Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Aug 2010 20:56:20 Titlul subiectului: |
131633 |
|
Mecanicul nu are dreptul sa faca altceva decat ceea ce este scris in instructia de exploatare, nu ce vrea muschii lui.
Si in plus exista intotdeauna inregistrarile din 'cutiile negre' care permit reconstituirea cu exactitate a tuturor celor intamplate!
In privinta discutiilor 'neprincipiale' cu calatorii dispeceratul nu are nici un rol. Aici intervine 'administratia' pe baza sesizarilor primite de la publicul calator. La fel si cu personalul de exploatare din statii. |
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Aug 2010 21:07:46 Titlul subiectului: |
131637 |
|
vaDer a scris: | ...Mecanicul sa spuna brusc ca trenul se retrage din circulatie fara ca rama sa dea vreun semn de defectiune?... | Ce vrei sa spui prin "a da un semn de defectiune"?
Te referi la explicatii despre retragerea trenului? Adica "Trenul se retrage deoarece a aparut o eroare la xyz..." (?) Mecanicul a actionat corect spunand politicos numai cele necesare. Crezi ca daca ar fi dat raportul tehnic al motivului retragerii calatoriilor, acestia ar fi fost mai fericiti? Sigur ar fi tinut minte sa povesteasca acasa ca au mers "azi" cu metroul si sa vezi ca s-a stricat ATC-ul, care Dumnezeu stie ce mai este si ala...
Pentru oamenii de rand astea sunt chestii extratereste, ei doar stiu sa bage cartela in aparat (am vazut un reportaj prin 2008 in care le explica paznicul cum se introduce cartela), sa citeasca afisajele din statii (depinzand de cultura fiecarui individ), sa urce in trenul corect si sa coboare. Nu sta nimeni sa ia nr. de parc, noi fanii suntem 1-2% din totalitatea oamenilor care folosesc metroul.
Imi cer scuze, doar ca nu inteleg ce tot comentam atat despre un tren care s-a retras normal si pe cat de civilizat posibil din circulatie. Mecanicul a anuntat ca se retrage si a facut-o. Apoi in cateva minute neinsemnate a venit trenul urmator. Unde-i marea problema?
Cat despre celelalte probleme sunt o cu totul alta discutie.
Ultima modificare efectuată de către ByOnu la Mar 10 Aug 2010 21:12:42, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
vaDer
Data înscrierii: 05/Iun/2010 Ultima vizita: 30/Iul/2012 Mesaje: 45 Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)
|
Trimis: Mar 10 Aug 2010 21:12:08 Titlul subiectului: |
131638 |
|
Ai inteles gresit, m-am referit la ce a zis zombie_ro si anume ca totul era in regula cand a ajuns la GdN.
Adica brusc fara sa mearga prost. |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Aug 2010 21:17:05 Titlul subiectului: |
131639 |
|
Cand mecanicul face altceva decat cele prescrise prin instructie este deja o abatere 'deosebit de grava' si cu consecinte 'incalculabile'.
Ca 'Dorel' ala care nu a oprit in statie la Aurel Vlaicu.
Doreii astia trebuie concediati 'pe loc' si eliminati deindata din sistem. Doar ca nu stiu ce spune 'contractul lor colectiv de munca' si liderul lor de sindicat!
Daca-i traznea prin cerebel sa faca treaba asta la Pipera, dadea cu trenul in zid? |
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Aug 2010 21:21:18 Titlul subiectului: |
131641 |
|
vaDer a scris: | Ai inteles gresit, m-am referit la ce a zis zombie_ro si anume ca totul era in regula cand a ajuns la GdN.
Adica brusc fara sa mearga prost. | Dar ce-ar fi trebuit saracul tren sa faca? Sa sara ca sa vada calatorii ca s-a stricat? Poate a fost o defectiune aparut pe la intrarea in statie sau etc...
Nu uita ca defectiunile nu trebuie neaparat sa se vada. Un tren ar putea sa fie numai caroseria si geamurile pe el ca pasagerii tot nu si-ar da seama ca nu o sa se miste din loc... subway guru a scris: | ...Daca-i traznea prin cerebel sa faca treaba asta la Pipera, dadea cu trenul in zid? | Stai putin, uiti de ATC. Trenul si-ar fi facut programul normal, ar fi mers pana la punctul de oprire din tunel. S-ar fi intamplat ceva grav doar daca il punea pe manual -- parerea mea, tu sti mai bine. |
|
Sus |
|
|
vaDer
Data înscrierii: 05/Iun/2010 Ultima vizita: 30/Iul/2012 Mesaje: 45 Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)
|
Trimis: Mar 10 Aug 2010 21:22:12 Titlul subiectului: |
131642 |
|
Orice s-ari fi putut intampla, dar faptul ca astfel de incidente se intampla din ce in ce mai des si in conditii din ce in ce mai dubioase, ma fac sa cred ca cei de la Metrorex incep sa sara calul. |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Aug 2010 21:26:13 Titlul subiectului: |
131643 |
|
Nu uit de de ATC, ATO, ATP.
Tocmai asta a facut idiotul, a trecut pe comanda manuala fara sa ceara permisiunea cuiva.
In ce priveste retragerea din circulatie a unui tren ai perfecta dreptate. Mecanicul raporteaza la dispecer ce probleme are si executa intocmai instructiunile primite din dispecerat. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Aug 2010 21:55:51 Titlul subiectului: |
131648 |
|
Nu vreau sa intervin "pe linie falsa" (cunoscatorilor in circulatia feroviara le este cunoscuta expresia), dar in jurul orei 20,00 intotdeauna se retrage un BM la gara ( venind de la Crangasi ) si aproape tot timpul la 2 - 3 minute in spatele lui mai este un tren ce merge la Dristor II. Stiu pentru ca de multe ori m-am potrivit la ora aceea in gara si tot timpul s-a procedat asa. |
|
Sus |
|
|
zombie_ro
Data înscrierii: 30/Mar/2010 Ultima vizita: 07/Noi/2013 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti 2 (Iancului)-Brasov
|
Trimis: Mar 10 Aug 2010 23:12:44 Titlul subiectului: |
131653 |
|
Deci, inseamna ca am nimerit eu exact in acel BM cu "ora fixa" .
Asta e... nu va mai "certati" pe tema asta, si alte probleme si la BM-urile astea "ultramoderne" am mai vazut destule (anunta automatul gresit statile, iese din statie si se opreste brusc,etc), ca e de vina BM-ul, ca e mecanicul. Oricum remiza era goala ...se simtea lipsa unei garnituri acolo
Cei de la dispecerat sigur stiau de situatie, deoarece dupa anuntul facut doar in GdN de catre mecanic, dupa cum am mai zis, s-a auzit anuntul de la dispeceratul local din GdN ca peste 2 minute va veni alt tren, iar dupa inchiderea usilor a iesit mecanicu in tren si a verificat daca toata lumea a coborat intreband pe cei de la Scorseze, dupa care a mai stat un minut pana s-a schimbat macazu si a ridicat pantograful si a intrat in remiza. |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Sep 2010 16:09:05 Titlul subiectului: |
132983 |
|
sab a scris: | Am facut o reclamatie, astept cu interes raspunsul...
Am spus exact ce am spus si aici (M2, directia Berceni, ora 9.00, trenul Gladiola 1018-2018...) |
Raspunsul Metrorex...Partea interesanta este ca o reclamatie trimisa in data de 07.08 este inregistrata abia in 13.08. Si mai interesant este ca doar cu 2 ore inainte de acest raspuns am primit un alt email in care eram informat ca "acest caz este inca in cercetare". Numai ca acest email era adresat MT iar eu eram in CC. Mentionez ca reclamatia initiala a fost trimisa catre Metrorex cu MT in CC si probabil ca cei de la minister s-au interesat de stadiul ei, avand in vedere ca astazi se implinea o luna de la depunere, altfel nu vad cum la doar doua ore au si stabilit vinovatul, dupa ce o luna au tot "cercetat" si n-au ajuns la nicio concluzie .
SC METROREX SA
Buna ziua,
Referitor la reclamatia dumneavoastra inregistrata la Metrorex cu nr.M.01.9353/13.08.2010, va comunicam ca in urma cercetarilor efectuate s-a constatat ca reclamatia dumneavoastra este intemeiata. Avand in vedere faptele constatate, mecanicul implicat in incident a fost sanctionat disciplinar prin retragerea din toate functiile ce au legatura cu siguranta circulatiei trenurilor de metrou.
Cu deosebita consideratie,
Evelyne Croitoru, specialist Relatii Publice METROREX |
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Lun 06 Sep 2010 19:24:15 Titlul subiectului: |
132989 |
|
Totusi nu mi se pare corect sa fie retras din functie. Ok, a facut o tampenie, este sanctionat si la a doua abatere, se desface contractulde munca. Asa ar fi corect. |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Sep 2010 20:58:57 Titlul subiectului: |
132994 |
|
Eu cred că de mult timp îl aveau în colimator și în mod sigur nu era prima abatere. Altfel nu dai afară un angajat (probabil) cu vechime. |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Sep 2010 15:58:53 Titlul subiectului: |
133029 |
|
Cica nu ar fi apasat pe buton |
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Sep 2010 12:43:04 Titlul subiectului: 1546 |
133583 |
|
Inca o (presupun) IVA, care se pare ca luat foc. Citat: | Circulatia metroului a fost intrerupta timp de cateva minute in statia Gorjului, dupa ce din primul vagon al garniturii s-a observat ca iese fum, transmite Realitatea TV. Doua persoane au fost intoxicate usor cu fum, fara sa le fie pusa in pericol viata, una a refuzat internarea, iar celalalta a fost dusa la Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti, a declarat pentru Mediafax Bogdan Oprita, coordonatorul SMURD Bucuresti.
Incendiul a fost stins.
Incidentul a fost provocat de o problema tehnica la motorul unui tren, a declarat, pentru Mediafax Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex, care a precizat ca circulatia metroului nu a fost intrerupta.
Calatorii au fost evacuati in statia Gorjului, iar garnitura afectata a plecat la depou fara persoane, a spus directorul Metrorex.
Potrivit purtatorului de cuvant la Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Bucuresti, incidentul s-a petrecut in jurul orei 12:15. | http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-7801482-update-circulatia-intrerupta-metrou-urma-unui-incendiu-fost-reluata.htm |
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Sâm 18 Sep 2010 18:42:36 Titlul subiectului: |
133595 |
|
Nu de la defectiunea motorului iese fum, ci de la sistemul de franare.
Se poate observa ca atunci cand franeaza brusc, se incinc componentele sistemului de franare, si miroase puternic a cauciuc ars, uneori facandu-si prezenta si fumul... |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Sep 2010 21:44:24 Titlul subiectului: |
133605 |
|
Se numeste ferodou si mirosul este asemanator cu cel de la tramvaie cind merg frinate, are un miros specific ,dar daca a luat foc un motor, fumul ala este mult mai inecacios.
Acum depinde ce s-a defectat, dar daca a fost motor cum zic ei, ala scoate fum mult si pe linga ala a mai ars si altceva... |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Sep 2010 22:15:23 Titlul subiectului: |
133611 |
|
Sau un cablu??? Ca in anii '90 era o obisnuinta sa mai ia foc cate un cablu pe IVE...
Daca afli ceva mai concret, tine-ne si pe noi la 'curent' |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Sep 2010 00:44:36 Titlul subiectului: |
133617 |
|
Da dar atunci era cu totul altceva, alte cabluri (cu izolatie de plastic) si pe post de protectie circuit niste automate facute la Electroaparataj (care acum e una cu pamintul la propriu...) |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Sep 2010 14:55:29 Titlul subiectului: |
133631 |
|
Intradevar, cablurile alea au fost inlocuite de Metrorex din primul imprumut capatat de la BEI, asa-numitul imprumut 'Apex Global Loan', din care s-a finantat si Gorjului nava2.
Acum pe rame sunt cabluri 'halon free' care chiar daca iau foc nu mai fumega in asa hal incat sa te bage in spital...
Intrebare la care va rog tot pe voi MR-istii sa raspundeti:
Daca lua foc un motor se mai putea deplasa prin forte proprii rama la depou sau trebuia tractata?
Din comunicat ar rezulta ca rama s-a retras din circulatie 'pe picioarele ei', nu tractata cu 'Mitica'.
Sau comunicatul e eliptic in privinta asta... |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Sep 2010 20:33:15 Titlul subiectului: |
133649 |
|
Sint 3 unitati separate comandate dintr-un singur loc , din post se pot decupla pe rind fiecare din cele 3 unitati (se poate intrerupe alimentarea instalatiei de tractiune de pe tren), se poate deplasa si cu 1 unitate functionala. |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Sep 2010 18:06:54 Titlul subiectului: |
134095 |
|
Are cineva idee ce s-a intamplat azi la LdC cu IVA proptita in perete? |
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 29 Sep 2010 22:40:23 Titlul subiectului: |
134103 |
|
Ieri seara in jurul orei 20.30-20.45 o IVA s-a afumat in statia Lujerului. Dupa frana brusca din statie, de aceasta data trecand peste marcajul final al franei (deci dincolo de peronul statiei) a stationat aprox 3min, si a plecat in viteza "melcului beat" ajungand intrun timp foarte mare la statia Gorjului.
Observ ca din ce in ce mai multe IVA nu mai pot fi franate corect, se observa numai frane bruste, si cu oprirea trenului neconforma (inainte sau dupa marginea peronului). |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Sep 2010 22:58:43 Titlul subiectului: |
134104 |
|
Cred ca e o legatura intre incidentele astea si 'neplata' Metrorex in contractul cu Alstom pentru mentenanta trenurilor.
IVE-le sunt mai batrane si orice ne-intretinere se vede imediat.
Sa nu ajungem si cu 'Boambele' in aceeasi situatie. |
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 29 Sep 2010 23:04:44 Titlul subiectului: |
134105 |
|
Nu stiu daca este de la neintretinere. Oricum am observat si ca mai toate garniturile au primit o "sigilare" a usilor, astfel incat nu mai bate vantul printre ele, si nici nu mai este spatiu cat sa bagi mana intre usa si peretele vagonului.
A inceput sa se simta si la "bombe" ca intretinerea sta cam prost la multe. Spre exemplu iar au cam disparut BM-urile de pe M3, si sunt numai IVE.
Exista vreo data cand vor sa introduca numai BM-uri pe M3? Initial ar fi trebuit cand se intregea aceasta magistrala, dar au lungit si raslungit, si efectele se vad: daca pe M3 segment Eroilor ele mergeau bine, acum pe tot M3 incep sa scartaie rau de tot... |
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Joi 30 Sep 2010 09:03:31 Titlul subiectului: |
134118 |
|
Astazi, ora 8.20 statia Lujerului, IVA pe sensul Eroilor a plecat din statie, ca numai dupa 2metri sa franeze brusc si sa se auda un sunet de claxonat puternic. Mecanicul a anuntat sec: "Este o mica problema!" dupa care a mers inapoi in statie unde a stationat cateva minute, plecand apoi.
Un astfel de caz am mai vazut in statia Eroilor, in care s-a declansat alarma la unul din posturile de conducere intermediare, si ajutorul de mecanic alergand la acel vagon, apasand cateva butoane si apoi trenul reluandu-si traseul.
Cam numeroase astfel de incidente... |
|
Sus |
|
|
|