Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M4: Gara de Nord - 1 Mai - Laminorului - Straulesti
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 29, 30, 31  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 21:09:07    Titlul subiectului: 132411

Proiectul statiei Bazilescu http://www.anuala.ro/proiecte/2010/studii/s31/panou1.jpg


panou1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.94 kb
 Vizualizat:  de 11071 ori

panou1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BIGRED1984



Data înscrierii: 27/Iun/2007
Ultima vizita: 07/Sep/2016
Mesaje: 67
Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 21:52:38    Titlul subiectului: 132413

Este Politehnica la nivel de peron; vestibulul seamana cu IMGB (Leonida) sau doar mi se pare ?
_________________
In me the WishMaster
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 22:08:12    Titlul subiectului: 132415

La nivel de peron e Dristor1 'Reloaded,Updated&Upgraded'
Vestibulul e suprateran, ceea ce e destul de rar la noi in urbe.
Salutare si toate cele bune 'softistilor', astia sunt bineveniti la Bucuresti pentru lucrul in 'soft ground'... Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Aug 2010 11:10:14    Titlul subiectului: 132424

Nu stiu la cate statii se putea construi vestibul suprateran. Daca statia era situata sub un bulevard, unde-i mai puneai vestibulul la suprafata? Asa, gura de acces o mai strecori intre doua blocuri, pe coltul unei intersectii, dar un vestibul mai greu...Sau daca vrei sa ai intr-o parte a statiei acces de pe ambele parti ale unui bulevard, cum faci vestibulul la suprafata? In mod cert Bazilescu nu are guri de acces pe cealalta parte a bd Bucurestii Noi, ceea ce inseamna ca intr-un fel repetem greselile trecutului...Si daca la statiile vechi mai sunt sanse sa remediem problema la un anumit moment daca vrem (si eu cred ca ar trebui studiata serios aceasta problema), in cazul Bazilescu nu vad cum s-ar mai putea face asta...Doar poate aplicand metoda Izvor, adica sapam in forma de "U" sau mai punem inca un vestibul suprateran pe cealalta parte si speram ca s-ar putea face intr-un fel racordul vertibului la peron..
Cu dezavantajul lipsei luminii naturale (inevitabila la o constructie subterana) vestibulul subteran iti ofera mai multe posibilitati. Inclusiv de utilizare mai buna a spatiului subteran care oricum rezulta in urma constructiei statiei.
Subway guru, la momentul lansarii investitiei M4R2 s-a pus problema prelungirii spre sud sau aceast tronson urma sa ramana o "mini magistrala" distincta ?
Pentru ca inteleg ca M4R1 a fost gandit inca de la inceput ca va apartine M1 de atunci, un nou capat in afara de Republica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Aug 2010 22:00:48    Titlul subiectului: 132448

Draga sab, tu esti un tip 'citit'. N-ai vrea sa numaram impreuna cate statii ce ar fi putut primi un vestibul suprateran NU SUNT sub bulevarde?
Toata povestea e generata de prevederile de AC, de prostia aia cu 'bomba'.
La Bazilescu, s-a 'decretat' de la luna citire ca tunelurile nu au fost proiectate AC si domnii aia cu AC-ul au fost trimisi 'la plimbare'.
Eu i-as fi trimis in plimbare 'de documentare' pana la Praga, Budapesta, Varsovia sau macar la Sofia...poate afla si ei ca 'pactul' a murit de mult si ca suntem acum in NATO...
Privitor la racorduri, lasa-mi ragaz sa-ti fac un raspuns mai 'exhaustiv'...
Toate cele bune!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 07:54:12    Titlul subiectului: 132463

Ba chiar unele statii ar fi putut fi construite in intregime la suprafata, mai ales cele din zonele cu mai putine constructii. Ma gandesc ca pocinogul de la Pod Constanta, ar fi fost mai interesant sa fie facut pe o pasarela deaspra podului de tren, decat sa asteptam 20 de ani sa treaca pe sub tren , pasaj si apeducte. Modelul se poate vedea tot in Praga, unde oamenii de acolo, de cat sa surpe ditamai parcul si sa sape pe sub lac, au facut un pod special pentru metrou, care supratraverseaza parcul si lacul in acelasi timp. Imagini se pot gasi pe google:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Prague_Metro_between_Luziny_and_Hurka.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 07:54:21    Titlul subiectului: 132464

subway guru a scris:
N-ai vrea sa numaram impreuna cate statii ce ar fi putut primi un vestibul suprateran NU SUNT sub bulevarde?
Asta am si spus, daca statia este situata sub bulevard si daca se doreste as existe acces de pe ambele parti ale unui bulevard, atunci nu prea vad cum poate sa existe vestibul suprateran.
In conditiile in care nu este situata sub bulevard si are acces doar dintr-o parte, atunci solutia se poate aplica. Insa in cazul Bazilescu din motivul mentiont al accesului dintr-o singura parte mi se pare o eroare sa ai vestibul suprateran. Dar cum suntem in epoca experimentelor si vrem sa incercam "fructele interzise" in 20 ani de constructie de metrou (astia de dupa 1989 nu se pun..) atunci o incercam si pe asta.
bogdaneftimie a scris:
Ba chiar unele statii ar fi putut fi construite in intregime la suprafata, mai ales cele din zonele cu mai putine constructii. Ma gandesc ca pocinogul de la Pod Constanta, ar fi fost mai interesant sa fie facut pe o pasarela deaspra podului de tren, decat sa asteptam 20 de ani sa treaca pe sub tren , pasaj si apeducte.
La noi metroul a avut si rolul de adapost, de aceea nu s-a construit nimic la suprafata. Pe de alta parte nici n-ar fi potrivit dupa parerea mea din cauza climei. Si asa vara ne refugiem la metrou pentru ca este mai racoare (cu toate ca in ultima vreme este destul de cald si in subteran cateodata, am citit de ex ca PU1 este dotata cu instalatii de climatizare, oare nu mai sunt functionale ?), gandeste-te cum ar fi intr-o statie de sticla supraterana cu efectul de sera din lunile de vara...Nu cred ca ne gandim ca la noi s-ar asigura o climatizare eficienta a acelor spatii.. Ai luat vreodata un BM care a stat pe M2 la suprafata cateva minute la capetele de linie supraterane sa vezi ce bine este inauntru ? Very Happy
Intr-adevar sunt orase unde din cauza costurilor (poate si a comoditatii) s-a preferat sa se supratraverseze anumite "obstacole" (rauri, lacuri), dar pe de alta parte exista orase care au inceput sa ingroape la adancime liniile construite la suprafata .
La Podul Constanta oricum nu este un exemplu relevant. Nu cred ca daca mai traia Ceausescu dura 20 ani sa subtraverseze doua tevi de apa. Doar au mai subtraversat apeducte si la Politehnica. Asa, dupa 1989, orice teava (de apa, de canalizare, etc) a devenit un obstacol major pentru constructorii nostri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 15:38:25    Titlul subiectului: 132481

Informatii anunt de participare asociat
Numar anunt: 92739 / 31.12.2009
Denumire contract: Magistrala 4. Racord 2. Lucrari pentru punerea in functiune. Zona 1 Mai – Parc Bazilescu. Instalatii generale. Finisaje spatii tehnice

Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
METROREX S.A.
Adresa postala: B-DUL DINICU GOLESCU NR. 38, SECTOR 1 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 010873 , Romania , Punct(e) de contact: EMIL SERBANESCU , Tel. 021.319.36.01/5470 , In atentia: Stefan Rotaru - Director Tehnic Investitii , Email: emil.serbanescu@metrorex.ro , Fax: 021.312.51.49 , Adresa internet (URL): www.metrorex.ro , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro

I.2) Activitatea principala (activitatile principale) a(le) entitatii contractante

- Servicii feroviare, de tramvai sau de autobuz

Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea atribuita contractului de autoritatea contractanta
Magistrala 4. Racord 2. Lucrari pentru punerea in functiune. Zona 1 Mai – Parc Bazilescu. Instalatii generale. Finisaje spatii tehnice
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Proiectare si executare
Locul principal de executare: In reteaua de metrou , conform specificatiilor din sectiunea II
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti

II.1.3) Anuntul implica

II.1.4) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Magistrala 4. Racord 2. Lucrari pentru punerea in functiune. Zona 1 Mai – Parc Bazilescu. Instalatii generale. Finisaje spatii tehnice
II.1.5) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45310000-3 - Lucrari de instalatii electrice (Rev.2)
45234122-7 - Lucrari pentru metrou (Rev.2)
45330000-9 - Lucrari de instalatii de apa (Rev.2)
45331210-1 - Lucrari de instalare de echipament de ventilatie (Rev.2)
45400000-1 - Lucrari de finisare a constructiilor (Rev.2)

II.1.6) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.2) Valoarea totala finala a contractului (contractelor)
II.2.1) Valoarea totala finala a contractului sau a contractelor
21,900,000 RON

SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa

IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Criterii Pondere
1. Pretul ofertei 80 %
Descriere:
2. Performante tehnice 20 %
Descriere:



IV.2.2) S-a organizat o licitatie electronica
Da
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Da
Anunt de participare
Numarul anuntului in JO: 2010/S1-000769 din 02.01.2010

SECTIUNEA V : ATRIBUIREA CONTRACTULUI
Contract nr: 127 Denumirea: Magistrala 4. Racord 2. Lucrari pentru punerea in functiune. Zona 1 Mai – Parc Bazilescu.
V.1) Data atribuirii contractului 8/19/2010
V.2) Numarul de oferte primite 6
V.3) Numele si adresa operatorului economic caruia i-a fost atribuit contractul
TIAB S.A.
Adresa postala: str. Pictor Arthur Verona, nr.17, sector1 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 010312 , Romania , Tel. 0213021230 , Email: office@tiabsa.ro , Fax: 0213021231 , Adresa internet (URL): www.tiab.ro


V.4) Informatii privind valoarea contractului
Estimarea initiala a valorii contractului
Valoarea: 31300000.00 Moneda: RON Fara TVA
Valoarea totala finala a contractului
Valoarea: 21900000.00 Moneda: RON Fara TVA

V.5) Contractul ar putea fi subcontractat
Nu



SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul de fata este legat de un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
VI.2) Alte informatii
VI.3) Cai de atac
VI.3.1) Organismul competent pentru caile de atac
Tribunalul Bucuresti , Sectia a 9 a Contencios Administrativ si Fiscal
Adresa postala: B-dul Unirii , nr 37 , sector 3 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 030823 , Romania

Organismul competent pentru procedurile de mediere
VI.3.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.3.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Serviciul Juridic - S.C. METROREX S.A
Adresa postala: B-dul Dinicu Golescu nr. 38, Sector 1 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 010873 , Romania , Tel. 021.319.36.01 , Email: contact@metrorex.ro , Fax: 021.312.51.49

VI.4) Data expedierii prezentului anunt
23.08.2010 13:11
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 19:19:34    Titlul subiectului: 132491

La Bazilescu, vestibulul suprateran suplineste spatiul restrans disponibil in vestibulul subteran.
In afara tuturor celorlalte 'consideratiuni', nu uitati sa luati in calcul ca un spatiu construit in subteran costa de zece ori mai scump decat orice spatiu construit suprateran...
Daca se poate face la lumina zilei, de ce ar trebui neaparat 'ingropat'?
Doar ca sa ne tina umbra la portofele???
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 07:50:06    Titlul subiectului: 132515

Nu ca sa ne tina umbra la portofele. Insa hai sa mergem pe argumente... cum faci cu vestibulul suprateran in cazul in care vrei acces de pe ambele parti ale bulevardului ?
Cat despre spatiul restrans, mie mi se pare ca exista destul spatiu sa fie facut un vestibul subteran. Insa asa cum am mai spus, probabil ca am vrut sa iesim din constrangerile unor tipare pre-1989 si asa cum ai spus si tu am vrut sa economisim si ceva bani. Insa nu vad marea economie, oricum spatiul acela subliniat cu rosu rezulta in urma constructiei . Daca ar fi fost astupat cu pamant as fi inteles, asa insa tare imi este seama ca nu va fi folosit.....



Vestibul.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.66 kb
 Vizualizat:  de 10759 ori

Vestibul.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 09:12:47    Titlul subiectului: 132517

Nu este obligatoriu sa fie acces la statia de metrou de pe ambele parti ale bulevardului.

Este o cheltuiala sa ai pe ambele parti, doar ca sa nu traverseze omul pe la intersectie nu? Si alte tari se descurca de minune fara sa aibe acces de pe ambele parti ale unui bulevard, ba mai mult, sunt o multime de orase cae au statii cu un singur access in vestibul.

Daca ai sa spui ca e trafic mare, e aglomeratie, acest aspect se rezolva cu regandirea sistemului de turnicheti, de taxare, etc.

Nu ai nevoie de amplasare a gurilor de acces pe lateralele unui bulevard (Pacii, Lujerului, Poli, Eroilor, etc. nu au pe laterale), iar statii care au un singur access se stiu, iar unele chair au trafic la anumite ore, dar asta nu impiedica calatorii sa aibe un acces normal in statie.

Ar trebui sa gandim "outside the box" si sa simplificam lucrurile. Cu cat un lucru este mai simplu cu atat este mai eficient.

Cat despre vestibulele sau chiar statiile supraterane, nu cred ca ar muri nimeni pentru 3-5-10minute sa zicem de putina caldura. Sa nu uitam ca la suprafata ventilatia si aerisirea ar exista, fata de statiile subterane unde nu functioneaza intotdeauna, si nu ar mai fi probleme de infiltratii, statii/vestibulele ar avea o structura mai aerisita, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 09:54:47    Titlul subiectului: 132519

Este foarte adevarat ca este o cheltuiala, insa este foarte necesar dupa parerea mea. Faptul ca statii precum Lujerului si Pacii nu au acces de pe cealalata parte este o mare greseala (posibil sa fie legat si vreo teava, cine stie?). La fel Politehnica, gandeste-te cand toata populatia de la Apaca iesea din schimb si trebuia sa traverseze. Nu stiu cati stiu, dar statii precum Dristor1, Republica de pe M1 si Tineretului de pe M2 aveau prevazute in proiect accese si pe partea opusa. Ca nu s-au mai facut probabil tine de economie, insa nu ineamna ca trebuie sa repetam greselile de atunci. Altfel ajungem la absurditati precum Titan care are ambele accese in parc si niciunul in zona de unde vin calatorii... Very Happy . Nu spun ca este greu sa traversezi intersectiile, insa de exemplu la Lujerului un acces de pe trotuarul opus in partea dinspre Veteranilor ar scuti Bd Iuliu Maniu de un semafor si o trecere de semafor inutile.
Trebuie sa analizam fluxurile de calatori, de unde vin si in functie de ele sa orientam accesele. In niciun caz invers, sa "civilizam" calatorii sa faca ei cum vrem noi. Este ca exemplul clasic de constructie a unui parc...Lasi oamenii sa mearga pe unde vor si atunci vezi cum sa trasezi aleile in functie de potecile care se fac.

Intrebare. Daca nu sunt necesare accese de pe ambele parti ale unui bulevard (in zonele locuite) atunci de ce cam tot ce s-a construit (mai exact spus dat in folosinta) dupa 1989 are guri de acces de pe ambele parti ? Ia exemplul M4 (inclusiv intortocheala facuta la Basarab) sau statiile tronsonului M3 NG-LdC...Sau chiar Gorjului, unde amplasarea aiurea a gurii de acces initiale a dus in final la constructia unei noi guri la 50 m (poate subway guru lamureste si misterul acesta..).
Ia si exemplul Pta Sudului unde s-a construit un acces din mall direct in metrou (adevarat, pe cheltuiala dezvoltatorului). Ce, oamenii aceia nu puteau sa traverseze ? Dar este mai bine asa..

Tocmai, poate ca trebuie sa gandim "outside the box", trebuie vedem cum este mai bine pentru calatori. Arhitectii au viziunile lor, nu inseamna ca intotdeauna sunt cele mai bune.
La Eroilor nu este exemplul cel mai concludent, ca de altfel intregul tronson construit de-a lungul Dambovitei. Din cauza raului nu s-au construit guri pe partea cealalta. Chiar si la Eroilor insa, odata cu M5 am vazut ca se incearca corectarea acestei greseli, fiind prevazut acces si pe partea cu spitalul, insa si unul dincolo de Dambovita.

Cat despre minutele in care trebuie sa astepti in caldura in lunile de vara prefer sa ma abtin. Insa clima se schimba si trebuie sa analizam bine lucrurile. Altfel cadem in modul de gandire al lui Videanu care spunea in gura mare ca nu este necesar sa avem autobuze Citaro cu A/C pentru doar 2 luni de vara, pentru ca apoi sa-si dea seama de prostie si sa cumpere urmatoarele transe cu A/C...Valabil si pentru garniturile BM.


Ultima modificare efectuată de către sab la Vin 27 Aug 2010 10:04:18, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Grigorie



Data înscrierii: 05/Feb/2009
Ultima vizita: 10/Iul/2011
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 10:50:26    Titlul subiectului: 132524

Eu nu cred ca este o greseala ceea ce se va face la Bazilescu.. ce mare trafic ar fi generat de pe cealalta parte a bulevardului ? si in plus, nici nu prea ai unde sa faci acces acolo.. Sunt de acord ca in zonele centrale si de importanta accesele in statie sa favorizeze o circulatie mai usoara, lucru care se si intampla (vezi statiile construite si planurile viitoarelor statii de pe M5), insa pentru o statie in genul celei de la Bazilescu accesele curente sunt mai mult decat suficiente.
Statia mi se pare chiar foarte reusita. Accesul este rapid si in plus s-au gandit si ei sa nu mai lase peretii dezgoliti asa cum sunt celelalte statii de pe M4.
Ceva despre statia Pajura se stie, sau mai important.. cand vor inaugura statiile astea ??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 11:43:26    Titlul subiectului: 132526

Bazilescu va genera cati calatori va genera, exista niste blocuri si pe acea parte si un teatru, insa nu stiu daca in general se justifica o statie acolo sau daca M4 in ansamblul ei se justifica.
Problema este ca nu stim cum se vor schima fluxurile peste 5 ani, ce se va mai construi in zona (exemplul cel mai bun Pta Sudului, cine stia la constructie ca acolo peste cativa ani se va construi cel mai mare mall din Bucuresti? Very Happy ) .
Loc era destul la Bazilescu sa se faca acces pe trotuarul celalalt. Problema insa cred ca a fost alta, pozitionarea tunelurilor (si implicit statia), care nu mai sunt sub strada ca la Grivita sau 1 Mai, ci sunt in intregime in afara bulevardului, ba chiar exista o usoara curba acolo, tunelurile inscriindu-se sub parc pana la Zarea. Adica era mai greu de executat acces pe partea cealalta, trebuia sapat special pentru asta...
De inaugurat, ultimul termen era 2010, parca... Very Happy


Ultima modificare efectuată sab la Vin 27 Aug 2010 11:46:47, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 11:55:11    Titlul subiectului: 132530

Vestibulul suprateran de la Bazilescu arata ok in randarile arhitectului. Pun pariu insa ca frumoasele 'spidere' prevazute de proiecant se vor transforma intr-o banala tamplarie de pvc, cam cum s-a facut pe tronsonul spre Linia de Centura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 15:05:15    Titlul subiectului: 132543

sab a scris:
Cat despre spatiul restrans, mie mi se pare ca exista destul spatiu sa fie facut un vestibul subteran. Insa asa cum am mai spus, probabil ca am vrut sa iesim din constrangerile unor tipare pre-1989 si asa cum ai spus si tu am vrut sa economisim si ceva bani. Insa nu vad marea economie, oricum spatiul acela subliniat cu rosu rezulta in urma constructiei . Daca ar fi fost astupat cu pamant as fi inteles, asa insa tare imi este seama ca nu va fi folosit.....
Cand privesti la un plan, analizeaza-l cu atentie.
Spatiile figurate cu gri sunt spatiile publice, spatiile figurate in alb sunt spatiile tehnice.
Ca sa ai imaginea 3D, pune si sectiunea transversala. Ai sa constati ca nivelul zis 'vestibul' are o suprafata aproape la jumatate decat la o statie 'clasica'.
Este o zona lunga dar ingusta si complet 'populata'.
Restul nu e decat 'mie mi se pare ca...' Embarassed
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 16:03:14    Titlul subiectului: 132546

Bun, si ce a fost mai intai, oul sau gaina ?
Adica una este sa adopt un model de proiect si ca atare sa nu-mi ramana spatiu tocmai pentru ca am adoptat acest proiect si alta este sa fiu nevoit din anumite considerente tehnice sa adopt o solutie si ca urmare sa nu imi mai ramana spatiu de vestibul...
De ce nu s-a adoptat solutia Gorjului si anume sa se scoata complet inelele ? De ce acele coloane sunt pe mijlocul inelelor si nu dupa inele ?



bazilescu_statie1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.62 kb
 Vizualizat:  de 10644 ori

bazilescu_statie1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 16:13:26    Titlul subiectului: 132547

De ce sa darami ceva in loc sa folosesti? Orice demolare e o 'paguba' pentru societate...
Tunelele erau gata construite, deci 25% din statie gata facuta!
Factorul timp nu era ceva presant, tunelele nu erau in circulatie iar costurile SUNT intotdeauna un factor esential.
Gandeste-te cum sa faci metrou fara sa arunci banii pe fereastra, am vrut o statie 'buna' si 'ieftina'. Pohta ce am pohtit'...
E spatiu super-suficient la suprafata pentru un vestibul super-elegant.
Cu macazul e aceeasi de acum veche poveste, decat sa dam banii pe un macaz complet inutil, e mai bine sa investim exact aceeasi suma pentru a realiza rebrusmentul necesar de la Laromet.

Daca aveti rabdarea sa va uitati cu atentie, o sa remarcati ca exista si un vestibul subteran care permite traversarea bulevardului.

Raspunsul pentru sab se referea la spatiile tehnice, alea de le incercuisi cu rosu...
Raspunsul pentru Flo se referea la spatiile publice.

Asta e farmecul oricarui forum, e un dialog de idei, dar ideile trebuie sustinute cu argumente pertinente, eu nu postez decat solutiile pe care le consider corecte.
Am si eu destule opinii personale pe care le pot expune cu lux de amanunte si multe dorinte 'de mai bine'.
Sa dai in functiune un tronson nu e niciodata 'ilogic'.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 16:15:56    Titlul subiectului: 132548

Totul este clar acum. Atunci nu trebuie sa ne plangem ca nu exista spatiu de vestibul. Din ce inteleg eu s-a adoptat intentionat aceasta solutie pentru reducerea costurilor. In loc sa vrem o statie adevarata am vrut una ieftina...Asta vom avea... Very Happy

In privinta macazului de la Bazilescu, care ar fi trebuit sau nu sa existe, au fost si alte persoane care au impartasit aceeasi idee (ca el trebuia sa fie acolo), deci nu am fost singurul "nebun" care a sustinut ca este ilogic sa dai in folosinta un tronson si sa se circule pe o singura linie tocmai pentru ca vrei cu orice pret sa faci economie la un macaz si astepti o ipotetica mult prea indepartata prelungire spre Laromet pentru o exploatare normala a tronsonului.

Nu vreau neaparat vestibul subteran, dealtfel mi-este indiferent ce vestibul va fi acolo. Nu circul decat foarte rar in zona. Am sustinut doar ca nu mi se pare o solutie buna. Am incercat sa aduc si argumente, principalul argument al meu impotriva vestibului suprateran (in general, nu in cazul particular Bazilescu), a fost ca nu permite acces de pe ambele parti ale bulevardului.

O statie ieftina poate, buna ramane de vazut. Numai calatorul si exploatarea in timp o poate spune. Asa si statiile de la Victoriei au fost la fel de bine gandite ca a fost nevoie sa se execute o noua legatura,.. Deci nu este vorba de statii super-scumpe, este vorba de eficienta si economie/ergonomie. Si nu pentru investitor, ci pentru calatori, ca doar pentru ei se construieste metroul. Dar probabil ca si complexul Victoriei il consideri o lucrare buna, asa ca nu are rost sa continui.
Insa stii cum este in general, daca vrei sa vezi defectele unui lucru trebuie sa apelezi la persoane care nu au nicio implicare si vei observa cu supriza ca iti vor descoperi puncte slabe la care nici nu te-ai gandit vreodata.

Sa sintetizez:

1.Am vrut o statie cat mai ieftina, ca atare am pastrat partial inelele tunelului ( deosebit de Gorjului unde am facut risipa)
2.Ca sa fie si mai ietina nu am sapat intre tuneluri decat pana la axul tunelelor
3. Ca atare a rezultat un spatiu insuficient pentru un vestibul subteran, asa ca am pus un vestibul suprateran
4. Cu toate ca este insuficient, spatiul subteran permite racordari ulterioare in cazul in care se doreste sa se execute noi guri de acces.
Vezi ca poate sa fie simplu ? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 20:03:48    Titlul subiectului: 132603

Hai să îți explic eu ce văd în planul acela, notat fiind din start că sunt complet neavizat atât în construcția de stații de metrou, cât și în citirea de planuri.
În primul rând culorile: roz pentru spații destinate călătorilor, alb pentru spații tehnice și scara rulantă. Văd că nu e chiar așa de supraterană, cu roșu și alb presupun că sunt turnicheții (?), dar oricum este mult prea la suprafață pentru a fi folosită ca punct de plecare pentru o subtraversare a bulevardului. Mai departe, pe la mijlocul scării rulante văd o linie orizontală care presupun că e o podea ce face legătura între spațiile tehnice de sub scară și cele de deasupra peronului. Îmi e neclar dacă acea „podea” e accesibilă călătorilor, dacă e suficient de lată pentru a prelua traficul unui acces sau dacă există o scară fixă sau rulantă care duce acolo fără a face alte „încropeli”.

Spune-mi ce am nimerit și ce nu, suntem totusi doar o comunitate de pasionați, nu o comunitate de ingineri în tuneluri, material rulant, autovehicule și altele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 20:43:37    Titlul subiectului: 132607

1. Perfect corect, am vrut sa refolosim tot ce era executat, nu sa aruncam la gunoi, ca nu cred ca ne putem permite asa ceva!
Situatia de la Gorjului nu era identica, asta e farmecul constructiilor 'lucrari de arta', fiecare lucrare este un unicat - ramane sa mai dezbatem subiectul pentru clarificare...
2. Nu chiar, am sapat atat cat sa ne permita pastrarea a cat mai mult din tunelele executate;
"3. A rezultat un vestibul subteran restrans ce a fost suplimentat cu un vestibul suprateran generos.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 21:33:52    Titlul subiectului: 132612

Neexecutarea unei subtraversari a bulevardului este o greseala de neiertat. De ce la NG si la Gorjului s-a executat acea subtraversare ? Care solutie este buna, prima sau a doua ? Una o exclude pe cealalta.

Se putea aduce urmatorul argument :
Tinand cont ca la trecerile de pietoni avem nu stiu cate zeci de mii de accidente, si ca pierderile de productie cauzate de internari / inmormantari costa atat, iar pasajul pietonal de 25 de metri costa ata, se propune construirea pasajului pietonal, tovarasi ! - fiind pe asamblu mai ieftin.

Chestia cu "lipsa spatiului" la Parc Bazilescu mi se pare un argument extrem de subtire - si nu inteleg la ce spatiu va referiti. Peronul este prea ingust ? De ce nu s-a adoptat atunci solutia ca sensul spre Laminorului sa fie cu peron stanga iar sensul spre 1 Mai cu peron dreapta ?

Eu as fi adoptat solutia cu un singur acces aproximativ la mijloc - s-a mai practicat, sunt multe exemple - BIG Berceni, Tineretului, Costin Georgian, etc, etc si as fi facut si pasajul de legatura cu celalalt "mal". Doua intrebari - iarasi serioase : Trebuie sa permita atat adancimea cat si latimea peronului central - care intuiesc ca este foarte mica...
O alta intrebare - tot despre M 4 : Statia P A J U R A care intuiesc ca este o statie clasica, ori gen "Lujerului" ori gen "Iancului". - Acolo de ce nu s-a putut construi un pasaj cu "malul opus" ca doritori de metrou de pe cealalta parte s-ar fi gasit...



Bazilscu 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.98 kb
 Vizualizat:  de 10539 ori

Bazilscu 1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 21:40:42    Titlul subiectului: 132613

Evident ca solutia cu subtraversari pietonale e mai buna, e la mintea cocosului!
Dar te-ai intrebat vreodata a cui responsabilitate este?
andrei11 a scris:
Eu as fi adoptat solutia cu un singur acces aproximativ la mijloc - s-a mai practicat, sunt multe exemple
De ce??? :roll:

@Flo:
Zona asupra careia trebuie sa-ti indrepti atentia este asta:



Untitled.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.94 kb
 Vizualizat:  de 10529 ori

Untitled.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 21:58:17    Titlul subiectului: 132615

Sa ne intelegem : Turnichetii sunt la suprafata din doua motive :
1) Asa a vrut arhitectul. Desi cu aceasta solutie s-a taiat din start posibilitatea unui pasaj de legatura cu celalalt trotuar.
2) Statia nu are nici adancimea "standard" nici latimea standard ca vestibulul sa fie in subteran. Ma gandesc ca latimea unui vestibul este calculata in functie de niste parametrii - trafic, plan de evacuare in caz de incendiu sau alte calamitati, etc.
Ma gandeam ca nu este loc "in lungime" pentru acces la ambele capete, de aceea am sugerat un singur acces. Oricum distanta intre cele 2 accese este foarte mic - poate este doar o impresie, cineva care stie parametrii statiei poate sa confirme / infirme.
Parerea mea sincera este ca nu au fost bani si pentru un acces de legatura si atunci arhitectul a creat ceva original - turnichetii la nivelul solululi.
Totusi peronul mi se pare foarte ingust, poate cineva sa confirme ? Eu din schite nu deduc nici o cota.



Bazilescu 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.56 kb
 Vizualizat:  de 10512 ori

Bazilescu 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 22:13:21    Titlul subiectului: 132616

"Sa ne intelegem : Turnichetii sunt la suprafata din doua motive :
1) Asa a vrut arhitectul." - fals, asa a dorit clientul, ca sa aiba suficient spatiu sa-si puna toate jucariile. Dar e si un avantaj, se poate instala un escalator de la suprafata direct la peron...
"Desi cu aceasta solutie s-a taiat din start posibilitatea unui pasaj de legatura cu celalalt trotuar." - iarasi fals, am comentat, nu mai repet.
" 2) Statia nu are nici adancimea "standard" - iarasi fals, sorry...
"nici latimea standard ca vestibulul sa fie in subteran. Ma gandesc ca latimea unui vestibul este calculata in functie de niste parametrii - trafic, plan de evacuare in caz de incendiu sau alte calamitati, etc." - are tot ce-i trebuie, nu-ti fa griji de pomana...
" Ma gandeam ca nu este loc "in lungime" pentru acces la ambele capete, de aceea am sugerat un singur acces. Oricum distanta intre cele 2 accese este foarte mic - poate este doar o impresie, cineva care stie parametrii statiei poate sa confirme / infirme." - E lungimea normala de 120m de peron ca la toate statiile, iar amplasarea de accese pe capete e net mai buna din punc de vedere 'culegere' de calatori si PSI decat pe mijloc.
" Parerea mea sincera este ca nu au fost bani si pentru un acces de legatura si atunci arhitectul a creat ceva original - turnichetii la nivelul solululi.
Totisi peronul mi se pare foarte ingust, poate cineva sa confirme ? Eu din schite nu deduc nici o cota." - Peronul este foarte normal si punct.
Dar nu ai incercat sa-mi raspunzi la intrebare:
A cui responsabilitate crezi tu ca este realizarea de pasaje pietonale pe sub bulevarde? Ghici ciuperca ce-i?
'Chestia aia' e statia de pompare a apelor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 29, 30, 31  Următoare
Pagina 11 din 31

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community