Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Statiile de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 48, 49, 50  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 11:53:48    Titlul subiectului: 132529

Aviatorilor in proiectul initial (iar o sa intrebe subway guru care este proiectul initial... Very Happy ) nu avea si accesul dinspre parc, la fel PV nu avea accesul de la Guvern.

Vezi imaginea atasata. Accesul de la Herastrau a fost deschis mai tarziu.

Statiile de pe M5 au guri de acces pe ambele parti, unele chiar cate 2 accese in acelasi capat si pe aceeasi parte. Singura exceptie este Valea Ialomitei, care are intr-un capat acces pe o singura parte din cauza depoului.
Vom vedea in timp daca este o greseala sau nu. Iti dai seama din exploatare. Problema va fi daca se descopera ca este o greseala....

Nu stiu cat este moft, exista si in Viena o statie de unde iesi direct in magazin . Insa acolo la Pta Sudului este aberant cum au fost pozitionate gurile de acces, de ambele parti ale sos Berceni si niciuna dincolo de Oltenitei (adevarat ca poate la vremea accea poate nu se justifica).Insa daca ar fi fost macar o gura acolo puteai sa faci pasaj de traversare si desfiintai trecerile de pietoni. Cine trece des pe acolo stie la ma refer, cum este intersectia Berceni-Oltenitei si cum trebuie sa opresti cand se mai trezeste cate unul ca traverseaza...
Nu mai spun ca nu exista gura de acces in capatul opus spre blocuri.... Shocked Parca lumea care coboara la Pta Sudului vine numai la BIG...Te gandesti ca mai trebuia sa fie si nod acolo...
adrian rosca a scris:
Apropo, din puncul meu de vedere copertinele acceselor statiilor respective arata ORIBIL.
Atat de oribil cand au generalizat solutia si in locurile unde s-au schimbat scarile rulante... Very Happy


acces_herastrau_170.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.87 kb
 Vizualizat:  de 12110 ori

acces_herastrau_170.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 12:32:52    Titlul subiectului: 132538

SI in centrul Pragai, majoritatea iesirilor sunt realizate in incinta cladirilor, pentru ca locul permitea, si s-a economisit spatiu, etc.
Dar nu este cazul Pietei Sudului: aoclo nu este nici centru, nici mare lucru, doar un cartier aglomerat, si cam atat.
sab a scris:
Atat de oribil cand au generalizat solutia si in locurile unde s-au schimbat scarile rulante... Very Happy
Nici copertinele nou montate la accesele unde s-au schimbat escalatoarele nu arata foarte bine.
Plexiglas albastru, care va crea efect de sera, si tamplarie pvc pe margini...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 21:26:43    Titlul subiectului: Statiibun 132562

Până acum metroul bucureștean este o mare încropeală. O stație Gorjului care arată cum arată, un tronson Gara de Nord - 1 Mai fără pasaj pietonal între cele două stații de la gară (!!!), o încropeală de racord la Nicolae Grigorescu. Pentru că nimic nu a fost făcut și în continuare nu este făcut astfel încât să poată fi îmbunătățit sau continuat.

Problema este că înt-o ipotetică situație, dacă se dorește crearea unui acces pe partea opusă a unui bulevard, va fi inevitabil o altă încropeală!

Nu e vorba numai de opinii aici, e vorba și de un minim de planificare și viziune spre viitor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 22:17:05    Titlul subiectului: 132565

1. Era mai bine fara Gorjului?
2. Trecerea intre cele doua linii se face perfect la Basarab, si acolo a fost gandita cu 'viziune spre viitor' , pentru ca este locul nodului intermodal; De ce trebuia facuta intr-un alt loc lipsit de perspectiva?
3. In ce consta 'incropeala' de la N. Grigorescu? Ce-i lipseste? Argumenteaza, te rog!
In ceea ce priveste subtraversarile de bulevarde, asteapta sa-mi expun si eu parerile si dupa aia ai tot timpul sa ma contrazici. Asa, contrazici ceva ce nu s-a spus inca!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 09:55:30    Titlul subiectului: 132578

Să o luăm sistematic:
1) Evident că nu era mai bine fără Gorjului. Mă iau doar de aspectul stației, dincolo de asta e cât se poate de utilă.
2) Basarab e un exemplu bun de treabă reușită, însă de ce nu e nodul a două magistrale la gară din moment ce ele se întâlnesc și acolo? În Roma au doar două amărâte de linii care se întretaie în x fix la gară.
3) Încropeala de la Nicolae Grigorescu constă într-un peron lateral la nivelul vestibulului și o magistrală pe care se circulă „dandăratelea”. Știu, s-a mai discutat și a fost o soluție ieftină la problema legăturii între linii, dar lucrurile trântite așa o să aibă repercusiuni urâte pentru dezvoltarea metroului.

Problema nu este vestibulul suprateran neapărat, ci faptul că nu lasă loc la viitoare îmbunătățiri. E clar că e mai ieftin, dar o să rămânem cu el așa cum e și nu o să poată fi adăugate alte ieșiri. Tu nu înțelegi această problemă sau nu ți se pare așa gravă? Ca să știm dacă mai explicăm...

Un alt exemplu în sensul ăsta este discuția care s-a iscat acum despre prelungirea lui M4 și întretăierea acesteia cu M5 și M1. Dacă de la început s-ar fi pus problema de dezvoltare ulterioară ar fi fost altfel executate lucrurile și în eventualitatea unei intersectări am fi avut un nod de toată frumusețea. Fără compromisuri de genul pasaj pietonal de 3-400 m, stație trântită între sau renunțarea completă la transbordare, că doar există deja legături...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 11:30:46    Titlul subiectului: 132582

1. Nimeni nu a pus la indoiala UTILITATEA statiei Gorjului ci doar aspectul... Probabil ca si aici s-a vrut statie ieftina, nu conteaza cum arata. Pe baza principiului romanesc ca decat deloc mai bine ceva...
Subway guru, inca mai astept argumentele tale pentru iesirea navei1 situata la 50m de cealalta... Nu este tot o incropeala ?
Si inca ceva, ce rost au cele 2 coloane de pe peronul vechi care nici macar nu sunt aliniate ?
2. De ce la Basarab s-a pus din nou pe planul 2 aspectul peroanelor de pe M4? De ce nu s-au facut in acelasi fel, fie excavatie deschisa, fie daca nu se putea din cauza ca unul era situat sub peroanele CFR atunci sa fi fost amandoua executate cu scutul pt tuneluri CFR ? Nu este normal sa existe si o simetrie, sa fie ceva placut pentru ochi ? Ne plac mai mult struto-camilele? Insa probabil ca era mai ieftin asa...
3.Incropeala de la NG este evidenta, o vede oricine, mai ales un peron de 225m cu mult gard care nu are nicio noima.
De ce nu s-a facut peronul nou pe partea cealalalta ?
4. Astept cu interes si argumentatia legata de GdN. De ce nu s-a facut o legatura ca lumea intre statii (indiferent ca este nod sau nu acolo, mai exista vreun exemplu de genul asta in care trebuie sa platesti alta calatorie ?) si de ce nu exista acces in incinta garii, ca doar s-a subtraversat cladirea.
Nu mai spun ca dupa parerea mea (am mai spus-o si cu alte ocazii) locul statiei GdN2 trebuia sa fie in fata garii, sub str Garii de Nord sau in parc, depinde cum se dorea prelungirea pe viitor. Iesea si legatura mai bine in acest caz. Asa ai o statie care se zguduie" la orice garnitura care trece pe deasupra.
5. cu M1/M3 si M4 la Hasdeu nu am de adaugat altceva fata de ce a spus Flo. Intr-adevar in opinia unora mai bine nu faci un nod daca este mai greu si costa mai mult decat sa ajuti calatorii sa strabata distante mai mici sau sa aiba schimbari mai putine... Ca vin aia de Curtea de Conturi si te iau la bani marunti. Nu te iau insa pentru cati bani s-au bagat in statia GdN2 si care nu sunt justificati de nicio logica....Sau pentru cele doua guri de acces de la Gorjului la 50m distanta una de alta...
Revenind la GDN2, ce rost are acel pasaj pietonal, un nivel cu totul nejusticat al statiei ? Ce rost au acele scari rulante in care s-au investit bani in timp ce alte statii inca mai asteapta scari rulante ?
In schimb, in contrast cu aspectul "opulent" al statiei GdN2 la celelalte statii de pe M4 s-a preferat o simpla tencuiala pe pereti, care s-a degradat mult in cei nici 10 ani de exploatare. De unde se vede ca solutiile ieftine nu sunt intotdeauna indicate.

Au fost si alte persoane care au impartasit aceeasi idee, valabil si pentru statia Gorjului, cum ca nu s-a adoptat o solutie buna si ca statia este departe de un aspect normal. Valabil si pentru Izvor, ca nu este o statie ergonomica etc.
Cel mai hilar mi se pare ca la depoul si statia Valea Ialomitei este cam singurul care sustine ca este o idee buna.Si exemplele cu tinutul "langa" pot continua...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 21:13:27    Titlul subiectului: 132610

Avem 2 statii - sunt mai multe - dar dau 2 exemple - cu iesiri mai mult decat fanteziste.
Prima : Titan : Ce o cauta o statie cu ambele iesiri in parc este un mister.
Republica : Ce cauta iesirile pe partea opusa uzinelor iar este un mister.

NG este clar o improvizatie, chiar subway guru a sustinut acest lucru. Dealtfel cu cat avansam in timp - este vorba de proiectul de dinainte de 1989 cu atat avem de-a face cu mai multe improvizatii.
Intrebare serioasa : De ce la Gorjului nu s-au pastrat inelele circulare sa se faca economie de materiale - ca la Bazilescu, mie tot nu-mi pica fisa. Lasati canalul colector in pace, la Gorjului se puteau pastra inelele - ca nu se incurcau de canal.
Nu inteleg de ce in proiectul initial - modificat - al statiilor Victoriei ( deci cel care este pe teren acum) s-a preferat incalceala de acces de la Victoriei (M 1) spre peronul de la Pipera si nu s-a executat de atunci accesul realizat de curand.
Treaba aceea cu pasarela trebuia sa functioneze exact 2 ani - decalajul intre M 2 si M 1 de la Victoriei si atat.
Daca la vremea aceea nu era voie cu scari rulante legatura se putea face cu scari fixe, dar trebuia facuta de atunci.
As mai putea sa dau si alte exemple de improvizatii facute la metrou dar deocamdata ma abtin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 16:47:30    Titlul subiectului: 132676

Citat:
3. In ce consta 'incropeala' de la N. Grigorescu? Ce-i lipseste? Argumenteaza, te rog!

Sincer nu vad nici un deranj in a se circula pe fals! Singurul lucru care trebuie este un sistem de avertizare a calatorilor despre acest lucru (nu am cunostinta daca acest lucru exista sau nu) deoarece circulatia pe firul din dreapta este o cutuma (nu si obligatorie!).
Din nou nu vad care este problema unui peron mai lung decat necesar si cu gard de protectie pe bucata "in plus". Ar fi o problema daca alta solutie ar fi fost mai ieftina - asta ar trebui discutat.
DAR VAD O PROBLEMA din a avea peroane diferite pe sensul catre Dristor! Daca peroanele erau diferite in asa fel incat unul era pentru Linia de Centura si unul pentru Republica venind dinspre Dristor, nu erau dezavantaje. Dar un calator pe traseul Nicolae Grigoerscu catre Eroilor ce peron va alege? Aici este buba! Trenul de la Policolor catre Dristor - Eroilor in mod sigur nu putea sa traga in Nicolae Grigorescu la acelasi peron cu cel de Republica decat daca ramificatia celor doua linii arata ca la tramvai. Dar DACA se putea face un peron central pentru cele doua linii pe sensul catre Dristor (ca la Eroilor sens spre Unirea sau putin decalate si cu tunele de corespondenta ca la Basarab) si cu costuri asemanatoare sau doar putin crescute fata de solutia actuala, atunci avem de-a face ori cu o lipsa de viziune din partea proiectantilor, ori cu o mare lipsa de respect fata de calator. Ramane de aflat care au fost cauzele pentru care nu s-a putut realiza acel peron central.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 19:20:40    Titlul subiectului: 132680

Problema la NG2 este ca peronul respectiv trb sa aibe acces la ambele capete, cu vestibulele superioare ale statiei vechi, si din graba, lene, comoditate, economie, nu au facut zidurile ca sa fie peronul fix 120m, ci a ramas cat lungimea peron NG1 + lungimea vestibulelor superioare.

Eu personal nu vad nimic rau in asta, ba chiar este ceva mai altfel decat pana acum, si sincer metroul nostru duce inca lipsa de noutati din acestea, care sa il mai scoata din comun.

Tine cont si de faptul ca in solutia actuala, doar un sens supratraverseaza liniile lui M1, motiv pentru care linia lui M3 este la nivel cu vestibulele, pentru a facilita supratraversarea dinainte de Dristor.

Solutia actuala a fost cea mai simpla constructiv, si mai economica, tinand cont si de faptul ca acest tronson (NG-LDC) nu avea aceasi forma ca astazi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 20:05:29    Titlul subiectului: 132684

Exact asta e, in loc sa se mai 'tranteasca' un zid inutil, care sa 'accentueze' senzatiile de claustrofobie s-a preferat 'un parapet' ceva mai aerisit care indeplineste acelasi rol.
sab a scris:
Revenind...Responsabilitatea pentru realizarea pasajelor de subtraversare ar trebui sa fie a primariei, dar ATENTIE, numai pentru pasajele care pot fi folosite independent de metrou (gen Universitate si cum probabil ca va fi si la Moghioros).
La pasajele care sunt folosite exclusiv pentru metrou (gen NG, Gorjului) eu cred ca responsabilitatea revine Metrorex. Altfel ce faci cand acele pasaje se inchid ? (in timpul noptii sau chiar in timpul zilei in cazul grevelor de la metrou cand sunt acoperite cu grilaje...).
Este insa alt mod de a pasa responsabilitatea atunci cand nu vream sa facem ceva. Pana la urma acel pasaj la Bazilescu ar fi servit exclusiv clientilor metroului, doar nu ne imaginam ca el putea fi folosit si de altcineva. Doar scarile rulante duc direct la peronul statiei de metrou
Ai sesizat perfect!
Numai ca problema asta este pusa exclusiv in 'carca' Metrorex de 30 de ani de zile incoace, pentru simplul motiv ca minunata noastra primarie generala nu este in stare sa gestioneze de nici un fel aceasta problema...
Ba mai mult, a pasat-o in intregime in sarcina primariilor de sector!?!?!?
Sa mai amintesc aici de situatia penibila a pasajului pietonal de la Eroii Revolutiei?
Sau a pasajelor pietonale 'abandonate' pur si simplu si transformate in 'latrine' de la Podul Grant sau Piata Presei Libere?
Pentru a rezolva 'cum se cade' situatia ar trebui macar sa aiba bunul simt si sa co-finanteze realizarea acestui tip de utilitati urbane.
Dar cui ce-i pasa?
Daca nu 'serveste exclusiv' la accesul calatorilor la metrou, atunci nu au decat sa traverseze pe la semafor.
De ce trebuie sa rezolve Metrorex-ul problemele rutiere de traversare a Caii Grivitei pentru pietonii de pe Strada Pietei care se duc sa cumpere praz si usturoi?
Si de ce ar trebui sa finanteze cetatenii din Satu Mare impotenta primariilor bucurestene?
In problema asta Metrorex este exact in situatia celor de la Sun Plaza. Daca muschii lor considera ca un pasaj pietonal e 'avantajos' pentru ei din punct de vedere comercial n-au decat sa-l faca pe banii lor.
Daca nu, NU.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cavver



Data înscrierii: 07/Sep/2008
Ultima vizita: 28/Aug/2011
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 22:47:01    Titlul subiectului: 132691

weeping eye a scris:
Dar un calator pe traseul Nicolae Grigoerscu catre Eroilor ce peron va alege? Aici este buba! Trenul de la Policolor catre Dristor - Eroilor in mod sigur nu putea sa traga in Nicolae Grigorescu la acelasi peron cu cel de Republica decat daca ramificatia celor doua linii arata ca la tramvai. l.
Din fericire tehnica moderna a venit cu un raspuns la intrebarea asta -panourile de informare.
Un potential calator se va uita pe panourile de informare si isi va alege peronul potrivit. Toata solutia e mult mai ieftina decat tonele de beton necesare pentru o remodelare a statiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 22:58:36    Titlul subiectului: 132693

Si ce vreti sa spuneti cu asta ? Ca NG - in asamblul ei - cu cele 3 linii va sa zica, este un stralucit exemplu de rezolvare a unei bifurcatii de directii ? Pentru NG nu mai trebuie adus nici un argument - este o improvizatie. Probabil ca s-a ales solutia cea mai buna. Oricum e o improvizatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 09:34:06    Titlul subiectului: 132700

Este o adaptare la noile cerinte de unire a tronsonului cu reteaua de metrou. Nu poti spune ca este prost facuta, sau fara cap, sau doar ca a vrut cineva sa fie asa. A fost o solutie, si s-a executat. Nu a iesit rau, si este perfect utilizabila
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 09:38:42    Titlul subiectului: 132701

Citat:
Din fericire tehnica moderna a vent cu un raspuns la intrebarea asta -panourile de informare.Un potential calator se va uita pe panourile de informare si isi va alege peronul potrivit.

Citat:
Nu a iesit rau, si este perfect utilizabila

Un calator care trebuie sa ia metroul de la Nicolae Grigorescu pana la Eroilor (poate nu m-am exprimat destul de clar inainte) poate folosi atat trenul care vine dinspre Policolor cat si cel care vine dinspre Republica iar de asteptat va astepta pe unul dintre peroane. Exista undeva vreun mod de anunta care tren ajunge primul in statie inca de la nivelul vestibulului? Intreb pentru ca nu cunosc bine statia dar sunt convins ca daca omul asteapta pe un peron iar trenul vine din directia cealalta este imposibil sa mai schimbe peronul si sa prinda trenul in conditiile unei stationari de durata normala si nu prelungita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 12:37:56    Titlul subiectului: 132714

Da exista, sau cel putin trebuie sa existe. Pe M3 la toate vestibulele sunt amplasate ecranele care anunta ce tren soseste si la ce linie, valabil si pe Eroilor - NG pentru M1 + M3
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 18:00:03    Titlul subiectului: 132731

Până la urmă, Nicolae Grigorescu 2 nu a ieșit rău, părerea mea. Trebuie să mai ai și unicități de genul asta la metrou altfel rețeaua de metrou nu ar avea o istorie bogată. Unde mai vedem noi magistrală în vreun oraș din lume unde pe o parte să circuli pe dreapta, iar apoi pe stânga, eu nu știu să fie, dar poate sunt sau o stație unde când cobori să dai cu nasul de perete. Gorjului și ea e unică în felul ei zic eu, pentru că deși e aceeași stație peroanele sunt în săli diferite, sau o magistrală care pleacă din Dristor și ajunge tot la Dristor, dar nici nu se oprește acolo, schimbările de plan de la Gara de Nord etc. Astea fac adevăratul farmec al metroului....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 22:24:52    Titlul subiectului: 132742

Ceea ce supara nu este aspectul acestor statii, ci pur si simplu faptul ca nu se reuseste a avea o conceptie cat de cat unitara. O retea de metrou se poate face si in 50 de ani - de fapt ea se construieste continuu, dar tousi, frate, fa-i o schita generala si daca e buna urmareste planul respectiv, repet, chit ca se face in 100 de ani.
Evident ca in 100 de ani unele lucruri se schimba dramatic, pot dispare statii - trasee intregi, dar totusi s-a mers conform unui plan. La noi planul acesta n-a prea existat, sau daca a existat s-a schimbat de atatea ori incat nimeni n-a mai inteles nimic pana la urma. Exemple sunt cu duiumul din pacate.
De exemplu atat Gorjului cat si NG. De ce nu s-a reusit un proiect unitar ? Bine, stim de existenta canalului colector din Militari, nimeni nu a spus nimic, dar de ce faci tu statia Gorjului ca fiind 2 statii diferite, nu o sa pot intelege. E asimetrica, vai de mama ei.
Si conform cu spusele lui subway guru asimetria oboseste in asemenea cazuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
vaDer



Data înscrierii: 05/Iun/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2012
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 23:24:29    Titlul subiectului: 132750

Am o intrebare pentru subway guru: Pentru ce au fost amplasate acele garduri de metal din statia NG2 ?Pentru ca peronul e prea lung sau pentru a interzice unei gasti cu chef de tepe sa intre in tunel?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Sep 2010 10:13:38    Titlul subiectului: 132758

Sau poate ca diferenta de nivel dintre peron si calea de rulare este mai mare? Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Sep 2010 11:59:45    Titlul subiectului: 132762

Balustrada este pentru protectia calatorilor pe zona din fata peronului, unde trenul intra cu viteza in statie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Sep 2010 21:38:10    Titlul subiectului: 132790

P R O T E S T - O B S E R V A T I E
Denumirea de NG 1 si 2 precum si Basarab 1 si 2 o consider abuziva. De unde si pana unde ? De ce sa nu apara denumirea de Crangasi 1 si 2 precum si de Eroilor 1 si 2 - ca doar linia 1 de la Eroilor apartine lui M 3 si linia 3 de M 1.
O sa ne trezim ca Metrorex a inaugurat nu stiu cate zeci de mii de statii dupa 1989.
Cel putin la NG este o stare de ceata mare : Statia NG 2 are in dotare L I N I A 3 !!.
Intreb onor conducerea Metrorex, unde sunt liniile 1 si 2 ale respectivei statii (NG 2 ????)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ik149



Data înscrierii: 26/Mar/2008
Ultima vizita: 20/Feb/2024
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Sep 2010 10:29:52    Titlul subiectului: 132806

O idee virtuala despre cum ar putea arata statiile de metrou, daca..
Citat:
In viziunea mea statiile de metrou ar trebui sa ofere o imagine a ce se intampla la suprafata. Design-ul lor ar trebui sa fie o legatura cu zonele de la suprafata, cu istoria lor, sau cu imaginea de ansamblu. Ar trebui doar sa ne imaginam cum ar putea fi statia de metrou de la Romana, preluand elemente ale bulevardului Magheru, sau Victoriei cu elemente ale cladirii guvernului sau a zonei Kiseleff. Cred ca statiile de metrou ar putea fi proiectate fiecare in mod diferit si distinct, astfel incat sa devina embleme ale metroului si orasului.


aici:
http://idei-urbane.blogspot.com/2010/08/timpuri-noi-la-metrou.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Sep 2010 21:42:51    Titlul subiectului: 132840

Mie mi se pare deranjantă și incoerența de pe hărțile de la metrou, unde Eroilor e simbolizat cu bulină ca o stație normală, iar Basarab cu două. Eroarea a fost remediată pe ultimele pliante apărute, dar harțile din stații și metrouri au rămas la fel.
Părerea mea este că atâta timp cât sunt dub același acoperiș și la același nivel este o singură stație. Aici diferă opiniile noastre: eu văd Nicolae Grigorescu ca două stații distincte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Sep 2010 21:53:49    Titlul subiectului: 132841

E oarecum corect dar si discutabil ce spui.
Sunt perfect de acord cu tine ca statiile de metrou trebuie sa aiba un 'specific' arhitectural, sa nu fie ceva otova.
La statiile existente deja nu cred ca trebuie sa schimbam doar de dragul schimbarii. Ele si-au capatat o personalitate in timp si calatorii le recunosc cu usurinta personalitatea.
In privinta 'corelarii' cu suprafata iau in discutie ca exemplu statia 'Policolor'. A fost finisata in culori vii care sa reflecte prezenta la suprafata a celei mai reprezentative fabrici de vopseluri din Romania, numai ca intre timp uzina s-a inchis si capacitatile de productie s-au mutat in Bulgaria iar statia si-a schimbat si denumirea. Acuma totul e ca nuca'n perete. La fel si cu Timpuri Noi la care faci tu referire. acum ar trebui sa faca referire la un mega viitor mall care nu stiu ce mare 'personalitate' ar avea.
Si in final nu cred ca ai argumente pertinente sa susti ca statiile de metrou 'seamana' una cu alta, pentru ca pur si simplu nu seamana.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 04 Sep 2010 00:11:10    Titlul subiectului: 132896

Timpuri Noi se poate numi Gheorghe Sincai (de la bulevard, liceului ii corespunde alta statie), Splaiul Unirii, Traian sau Vacaresti.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 48, 49, 50  Următoare
Pagina 30 din 50

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community