Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa privind transportul din Sighisoara

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 12 Ian 2009 14:53:33    Titlul subiectului: Re: Stiri / Articole de presa 104045

http://www.zi-de-zi.ro/detalii-articol/article/027f61bdd0/38556/category.html?tx_ttnews%5Bswords%5D=autobuze
Firma de transport local din Sighisoara intampina noul an cu optiism.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 6093
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 11 Dec 2009 15:33:27    Titlul subiectului: Stiri/Articole de presa privind transportul din Sighisoara 121154

http://www.punctul.ro/articol/3596/au-sosit-primele-autobuze-urbane-din-elvetia.html

"Au sosit primele autobuze urbane din Elveția

Acestea au costat municipalitatea 3.550 de euro pentru fiecare bucată și, deși au 10 ani vechime, sunt într-o stare foarte bună. Cu aceste mașini, călătorii se vor deplasa în condiții mult mai confortabile, deoarece scaunele sunt tapițate, pe jos este mochetă sintetică, iar motoarele sunt performante. De asemenea, sunt dotate cu aer condiționat și cu butoane speciale, cu ajutorul cărora călătorii îl pot anunța pe șofer dacă doresc să coboare la stația următoare. În cazul în care pe scară se află o persoană sau o ușă a rămas deschisă, comenzile mașinii se blochează automat, iar aceasta nu mai poate porni  până la rezolvarea situației. Vehiculele au 19 metri lungime, pot transporta până la 175 de persoane, dintre care 46 pot ocupa loc pe scaune. Prețul mic de achiziționare, dar și consumul redus va face ca prețul biletelor să nu crească.
Modelul elvețian pentru transportul în comun, analizat pentru a fi aplicat la Sighișoara
Aurelian Ionescu, șeful sectorului transport din cadrul ATT, s-a declarat mulțumit de starea bună în care se găsesc autobuzele, dar și de dotările lor. Ionescu face un apel, prin intermediul săptămânalului nostru, către cetățenii Sighișoarei,  și îi roagă să se comporte civilizat în aceste mijloace de transport și să nu distrugă dotările. În anul 2007, ATT intenționează să mai achiziționeze încă un număr de 10 autobuze provenite din Elveția.
Mircea Oprea, director tehnic, ne-a declarat că "în timpul vizitei în Elveția, de la sfârșitul lunii iunie, a avut ocazia de a vedea și cum funcționează sistemul de transport din Baden, care este un oraș ce are sub 19 mii de locuitori". Elvețienii au creat un întreg sistem, plecând de la premiza că locuitorii trebuie să circule cât mai confortabil, mai rapid și în număr mare, urmărindu-se, în principal, descongestionarea traficului și reducerea poluării. Oprea dorește ca acest sistem să fie introdus și la noi. 
În orașul Baden există și o asociere la care participă șase localități din apropierea orașului elvețian, care plătesc o anumită cotă pentru ca transportul să le includă și pe ele. Emil Fabian crede că "o astfel de asociere ar fi benefică și la noi pentru satele din apropiere, cum ar fi Daneș sau Vânători. Astfel, ar dispărea concurența neloială practicată de unii, iar prețurile ar fi mai mici".


Vasile S. Muntean
2006-07-25 "
_____________________________________________________________________________________________

http://www.punctul.ro/articol/3550/autobuze-din-elvetia-pentru-att.html

"Autobuze din Elveția pentru ATT
ATT-ul a primit o ofertă avantajoasă din partea celor din Baden, care scot la vânzare mai multe autobuze pentru uz urban de călători. Emil Fabian, director ATT, ne-a declarat că într-o primă fază, vor fi achiziționate cinci autobuze marca MAN, urmând ca în anul 2007 să mai cumpere încă 10. Prețul pentru o mașină este de 3.550 de euro, în vreme ce valoarea de piață a unui astfel de autobuz este în jur de 20.000 de euro, după cum susține Fabian.
În perioada 27-29 iunie a fost prezentă în Baden o delagație a ATT-ului, pentru a vedea mașinile. Din aceasta au făcut parte Mircea Oprea, director tehnic, Aurelian Ionescu, șeful sectorului transport în comun și liderul de sindicat al șoferilor din societate. Mircea Oprea s-a arătat foarte încântat de mașinile pe care le-a văzut, mașini care, deși au 10 ani vechime, sunt într-o stare foarte bună. Cu aceste mașini călătorii se vor deplasa în condiții mult mai confortabile, deoarece scaunele sunt tapițate, pe jos este mochetă, iar motoarele sunt performante. Ele au 19 metri lungime și pot transporta până la 200 de persoane.
Parcul auto va fi reînnoit
Emil Fabian se gândește că va reînnoi parcul auto al societății în momentul când vor veni primele autobuze din Elveția. Tot atunci, vor fi vândute cele 14 autobuze urbane existente în prezent. Probabil că prețul de vânzare al unui autobuz va fi mai mare decât cel plătit pentru mașinile elvețiene. Autobuzele ATT-ului, dintre care doar 12 sunt în circulație, au între 11 și 21 de ani de utilizare.
Mircea Oprea, împreună cu ceilalți doi membri ai delegației, a avut ocazia de a vedea și cum funcționează sistemul de transport din Baden, care este un oraș sub 19 mii de locuitori. Elvețienii au creat un întreg sistem plecând de la premiza că locuitorii trebuie să circule cât mai confortabil, mai rapid și în număr mare, urmărindu-se în principal descongestionarea traficului și reducerea poluării. Pentru acest lucru, municipalitatea subvenționază cu 50% activitatea de transport în comun. Autobuzele beneficiază de benzi speciale în trafic, iar la intersecțiile semaforizate, anumiți senzori le acordă prioritate, fapt ce face ca deplasarea dintr-o parte a orașului să fie mult mai rapidă decât cu autoturismul. În stații există sisteme de afișare, care dau informații despre timpul de așteptare, numărul mașinii și ruta pe care va merge etc.
Pentru că și transportul feroviar este încurajat, în detrimentul automobilului, toate mașinile din Baden trec prin gară, astfel că programul autobuzelor este în concordanță cu cel al trenurilor. Mai există și o asociere la care participă șase localități din apropierea orașului elvețian, care plătesc o anumită cotă pentru ca transportul să le includă și pe ele. Emil Fabian crede că o astfel de asociere ar fi benefică și la noi pentru satele din apropiere cum ar fi Daneș sau Vânători. Astfel, ar dispărea concurența neloială, iar prețurile ar fi mai mici.

Vasile S. Muntean
2006-07-11
"
__________________________________________________________________________________________

"Autobuze modernizate "inteligent"

Mircea Oprea, director al ATT, spune că 2007 a fost un an bun. E anul în care societatea pe care o conduce a sărbătorit o jumătate de veac de existență. El se mândrește că a reușit să sărbătorească „într-un cadru festiv 50 de ani de activitate în transportul urban local în municipiul Sighișoara", unde au fost invitați angajații, dar și foștii șefi ai compartimentului de transport, mecanici auto sau conducători auto care în prezent sunt în pensie. Au mai participat și invitați din cadrul unor instituții și societăți cu care societatea colaborează precum și reprezentați ai administrației locale.

De la Mircea Oprea am aflat care au fost principalele reușite, dar și nerealizările anului tocmai încheiat, pentru că au fost și aceste aspecte analizate în bilanțul pentru 2007 la care lucrează. El a dat și câteva repere la ce speră să facă în 2008. La capitolul realizări a enumerat mutarea în sediul nou, dar a pus accentul „îmbogățirea parcului auto cu încă două autobuze aduse din orașul Baden (Elveția) cu care Primăria municipiului Sighișoara are o bună și susținută relație de prietenie." Din păcate, spune el, nu s-au putut achiziționa toate autobuzele pe care societatea încerca să le obțină deoarece „nici cei din Baden nu au reușit să-și înnoiască parcul auto după cum sperau". Este vorba de un contract în baza căruia ATT ar putea obține autobuze la un preț foarte mic. „Avem promisiuni ca în decursul anului 2008 să achiziționăm de la elvețieni încă 6 - 7 mijloace de transport în comun. Ele au fost cuprinse în planul de investiții al ATT". „Este vorba doar de surse proprii de finanțare", dar „totul depinde și de taxa de primă înmatriculare, care în prezent este de neacceptat. Dacă taxa se menține, va trebui să se renunțe la o parte din achizițiile de autobuze propuse". Dacă un autobuz, ATT îl poate achiziționa cu 4500 de euro, taxa de primă înmatriculare era de aproximativ de 11.000 de euro. Mircea Oprea spunea că el crede că taxa de primă matriculare ar trebui să dispară până la jumătatea anului 2008 sau să se modifice. „La această valoare nu cred că am putea achiziționa toate autobuzele ce ni le dorim".

Îi putem da o veste bună domnului Mircea Oprea, Guvernul tocmai a aprobat printr-un memorandum taxa auto pentru mașini second-hand. Dacă pentru mașinile noi, taxa auto se reduce cu doar câteva procente, la cele între 1 și 2 ani, taxa scade deja semnificativ cu 15%. Se pare că planurile pentru 2008 se vor putea realiza. Mai ales că și cifra de afaceri a ATT se poate înscrie la capitolul reușite.

Profit înregistrat
și perspective bune

Dacă după despărțirea societății „de partea de apă și canal", se prognozau 3.900.000 de lei, această cifră a fost depășită binișor, realizările ajungând la 4.800.000 lei noi.

Pentru 2008, Mircea Oprea crede că poate prevedea o creștere cu zece la sută chiar în condițiile în care au fost făcute reduceri la abonamentele pentru elevi întrucât numărul celor care își fac acum abonamente este în creștere. Totodată dacă se va reuși și înnoirea parcului auto, ATT ar putea să se extindă și în afara localității.

Deocamdată însă se limitează la transportul local pe care vrea să-l facă cât mai bine. Accentul e pus în continuare și pe modernizarea „inteligentă" a acestuia, continuând programul de dotare al autobuzelor cu GPS-uri și computere de bord. Cinci automate de bilete au fost contractate de la Alien Concept Oradea, trei au și sosit urmând a fi instalate pe str. Viilor la capătul liniei șase, str. Ana Ipătescu - capăt de linie, la intersecția semaforizată de la pod, stația din dreptul benzinăriei OMV – spre centru, și la stația de lângă Penny Market. La acestea se vor adăuga patru chioșcuri moderne pentru bilete și abonamente.

Mircea Oprea spune că în transport local ATT se compară cu orașele mari, nu cu cele mici care sunt depășite...

Dan Todea
2008-01-16
"



3596.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.71 kb
 Vizualizat:  de 3425 ori

3596.jpg



3550.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.9 kb
 Vizualizat:  de 3424 ori

3550.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 6093
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 15 Sep 2010 13:23:50    Titlul subiectului: 133430

http://www.adevarul.ro/locale/targu-mures/Fara_masini-_in_Cetatea_Medievala_a_Sighisoarei_0_335966530.html

"„Fără mașini” în Cetatea Medievală a Sighișoarei

Alexandru Ramadan

Miercuri 15 sep 2010

Campanie pentru protecția mediului la Sighișoara

Sighișoara se alătură celor peste 2.000 de orașe europene care au aderat la inițiativa „În orașe fără mașini”.

Incepând de azi, șoferii care vor traversa orașul mureșean vor fi înștiințați că în data de 22 septembrie circulația autovehiculelor (în afara celor ce țin de transportul public de persoane n.r.) va fi descurajată în Cetate.

„Campania de informare a locuitorilor Sighișoarei va promova folosirea transportului în comun, care va fi gratuit în acea zi, a bicicletelor sau a mersului pe jos. În plus, face apel la conștientizarea din punct de vedere civic a fiecărui cetățean cu privire la importanța păstrării unui mediu înconjurător cât mai curat”, a afirmat Anca Silvia Rațiu, purtătoare de cuvânt în cadrul Primăriei Sighișoara.

Campania este parte a Săptămânii Mobilității Europene, în cadrul căreia cetățenii întregului continent sunt invitați să participe la manifestări care să promoveze modalitățile de transport nepoluante sau mijloacele de transport în comun, cu scopul conștientizării populației asupra impactului negativ pe care-l are traficul auto asupra mediului înconjurător și sănătății umane.

Acțiunea „Ziua fără mașini”, organizată în Sighișoara, are rolul de a atrage atenția asupra problemelor cauzate de intensificarea traficului urban, poluarea fonică și atmosferică, precum și asupra nevoii fiecăruia de a contribui la menținerea unui mediu curat și sănătos.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community