|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 21:27:22 Titlul subiectului: 10 |
6376 |
|
1. Vagonul GT 5 #355 venind dinspre Baza 3 spre Tesatura
2. #326 impins catre Depoul de la Gara de #110
3. #326
4. #326 & #110
5. #326 & #110
6. #326 & #110
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.2 kb |
Vizualizat: |
de 49606 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.67 kb |
Vizualizat: |
de 44146 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.74 kb |
Vizualizat: |
de 44145 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.88 kb |
Vizualizat: |
de 44145 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.36 kb |
Vizualizat: |
de 44145 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.52 kb |
Vizualizat: |
de 44145 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 22 Dec 2005 23:16:47 Titlul subiectului: 11 |
8696 |
|
1. Dupa trecerea celor 2 vagoane, unul mai trist ca altul, isi fac aparitia altele de pe traseele 5 si 13, care au stat "la coada", printre ele Gt 5 #367 si inca un Gt 4, al carui numar nu mi-l amintesc. Nu am mai reusit sa fac poze celorlalte vagoane din coloana ptr ca imi sosise tramaviul spre serviciu, dar au fost cateva!
2. Gt 4 #317 Piata Uniriiî
3. GT 4 #126 Fundatie
4. Gt 4 #134 Fundatie
5. Gt 4 #307 Copou
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.19 kb |
Vizualizat: |
de 46151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.05 kb |
Vizualizat: |
de 44146 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33 kb |
Vizualizat: |
de 44145 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.4 kb |
Vizualizat: |
de 44145 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.72 kb |
Vizualizat: |
de 44145 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2005 12:28:02 Titlul subiectului: 0000000 |
10185 |
|
In Iasi nu exista vagoane fabricate de catre Duewag, ci:
- GT4 - MF Esslingen
- GT5 - MAN
- ST7/ST8 - DWM Berlin
- Be 4/4 - SWS Schlieren - + B 4 - SWS Schlieren si FFA Altenrhein
- desigur, Tatre T4R si T4D.
Vagoanele ST7/ST8 si Be 4/4+B 4 isi fac treaba foarte bine. Chiar si GT4 (in special cele modernizate aduse din Halle si cele 2 modernizate aduse din Augsburg) se descurca. GT5, desi jalnice ca aspect, se descurca si ele. Problemele mari sunt legate de piesele de schimb (ST7/ST8 au fost produse in numar de 20 special pentru Darmstadt ; 16 au ajuns in Iasi, unul a luat foc in Darmstadt si 3 au ramas acolo, ca rezerve ; GT5 au fost produse special pentru Augsburg si ultimele 14 le-a primit Iasiul ; 3 au fost aduse pentru piese de schimb, insa au putut fi trimise la strada - #367, care apare intr-o fotografie de mai sus, circula si acum iar celelalte 2 au fost dezmembrate in 2004), insa solutii se gasesc.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 13 Ian 2006 22:41:07 Titlul subiectului: 00000000000000 |
12190 |
|
GT 4 sunt mai confortabile. O comparatie inte GT4 aduse din Stuttgart si cele din Halle...cred ca cele din Halle sunt mai ingrijite si mai confortabile, dar Timisuri mai bune decat GT 4 in nici un caz. In ciuda faptului ca linia din Iasi nu e grozava, GT-urile se descurca destul de bine, iar balansul este putin mai pronuntat ca la Tatre, dar Timisurile aveau balans destul de marisor. GT 4 din Augsburg arata si ele bine, unele chiar foarte bine (#324), sunt silentioase.
2. GT 4 #335 - ex #460 Augsburg
Pasaj Alexandru cel Bun
3. GT 4 #304 , a circulat in Stuttgart, nu stiu ce nr de parc a avut in Germania
Descriere: |
GT 4 #134 ex #873 Halle, Fundatie |
|
Mărime fișier: |
48.72 kb |
Vizualizat: |
de 45538 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.23 kb |
Vizualizat: |
de 43602 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.95 kb |
Vizualizat: |
de 43594 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 13 Ian 2006 22:50:03 Titlul subiectului: |
12193 |
|
GT4 aduse din Halle si 2 (#324 si #336) din cele 10 aduse din Augsburg au fost modernizate in anii '90, de catre MGB Mittenwalde (1990-1992 cele 27 aduse din Halle, 1996 cele 2 din Augsburg).
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Ian 2006 21:33:08 Titlul subiectului: |
12355 |
|
Pana la urma balansul vagoanelor este dat de calea de rulare. Daca este prosta, normal ca vagoanele nu vor fi confortabile (mai putin V*A). In Iasi, intre cartierele Alexandrul cel Bun si Dacia s-a schimbat linia, inclusiv terasamentul. Sa vedeti ce lin si rapid merg Tatrele si GT-urile, pe cand in alte zone unde exista linie dinainte de '89 (Canta, Zona Industriala, etc.) este normala aparitia balansului, iar structura vagonului si finisajele au de suferit. O mai repet: Tatrele sunt vagoanele care au cel mai mic balans pe cale de rulare proasta. Iar faptul ca sustin vagoanele Tatra se datoreaza design-ului, in primul rand, apoi performantelor si sigurantei. Sunt vagoane gandite "cu cap", nu ca V*A facute ca sa avem cu ce cara (nu transporta) oameni.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Ian 2006 21:48:25 Titlul subiectului: |
12359 |
|
La Iasi se spunea pe vremuri ca sunt 3 tipuri de tramvaie:
1. care te zgaltaie inainte si inapoi (Tatra)
2. care te zgaltaie lateral (V5x)
3. care te zgaltaie in sus si in jos (Timis)
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Ian 2006 21:56:48 Titlul subiectului: |
12360 |
|
TATRA a scris: | O mai repet: Tatrele sunt vagoanele care au cel mai mic balans pe cale de rulare proasta. | In Iasi sunt, totusi, intrecute la acest capitol de ramele Be4/4+B4, si ele vagoane exceptionale.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Ian 2006 22:48:24 Titlul subiectului: |
13348 |
|
Be 4/4 #149 - Targu Cucu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.37 kb |
Vizualizat: |
de 46031 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Ian 2006 22:49:54 Titlul subiectului: |
13349 |
|
GT 4 #143
GT 4 #335 - Rond TG CUCU
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.79 kb |
Vizualizat: |
de 46029 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.4 kb |
Vizualizat: |
de 44147 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 13 Feb 2006 22:41:59 Titlul subiectului: 00000 |
15735 |
|
Au existat numeroase discutii legate de traseele 2 si 6 si acoperirea incrucisata - si ilogica - a acestora. Traseul 2 deja nu mai intra in calcule deocamdata. Desfiintarea traseului 2, deservit de Sectia 2 (de la Depoul Dacia), insemna ca aceasta sectie ramanea cu doar 2 trasee - 5 si 11 -, deci era momentul prielnic pentru reglementarea situatiei descrise mai sus.
Daca zilele acestea e posibil sa mai vedem Tatre pe traseul 6 nu inseamna absolut deloc faptul ca acest tip de tramvai revine pe zona centrala. Traseul 6 va fi deservit de ST-uri, insa, pana se reglementeaza problema cu personalul, e posibil sa mai vedem situatii ca cea de astazi. Zilele trecute erau "acomodati" - "on the fly" - pe ST-uri, de catre vatmanii vechi, vatmani proveniti de pe Tatrele trase pe dreapta sau de la ultimele scoliri cu 238-ul.
E pacat ca s-a recurs la o astfel de solutie, avand in vedere ca ST-urile se pretau mult mai bine decat GT4 pe trasee in panta (Copou, Padurii). Pe 6 puteau foarte bine sa mearga GT5-urile (evident, cu o reimprospatare dpdv estetic), iar 5-ul putea sa fie acoperit cu Tatre. Aspectele negative nu se opresc doar aici... Pacat...
Noua situatie a impus trecerea vagoanelor GT4 aduse din Augsburg care au avut probleme cu sursa (mergeau exclusiv pe 6, unicul traseu fara separatoare tramvai-troleibuz) pe alte trasee. Astazi au iesit pe Copou #331, #332 si #335, pe traseul 8. Reamintesc faptul ca #321 a circulat la inceput, in 2004, timp de cateva luni, in special pe traseele de pe Copou.
Fotografii cu #331 (ex-Augsburg #456, ex-Stuttgart #536), #332 (ex-Augsburg #458, ex-Stuttgart #541) si #335 (ex-Augsburg #460, ex-Stuttgart #574) pe Copou (13 februarie 2006):
#331 (Piata Eminescu):
#332 (Parcul Expozitiei):
#335 (Piata Eminescu):
Conform cotidianului regional Evenimentul din data de 13 februarie 2006, traseul 30 de autobuz va fi prelungit pana in Tutora, fiind posibila chiar trecerea sa in totalitate pe ruta fostului tramvai 2 (http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-renunta-la-unele.html).
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 21 Feb 2006 22:26:04 Titlul subiectului: |
16573 |
|
Un lucru imbucurator: se face scoala pe Tatra. Incepand cu 3 martie un nou val de viitori potentiali vatmani vor fi scolarizati. Zilele astea vagonul scoala #238 a iesit la strada, dar am vazut acelasi "elev" si doamna instructoare alaturi de el, vatmanita de pe #211. Sa speram ca vom vedea cat de curand vagoane Tatra noi in Iasi.
VAGON SCOALA - TATRA T4R #238
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.06 kb |
Vizualizat: |
de 44617 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.02 kb |
Vizualizat: |
de 44146 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către TATRA la Mar 21 Feb 2006 22:34:21, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
blood13
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2018 Mesaje: 110 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mar 21 Feb 2006 23:16:01 Titlul subiectului: |
16581 |
|
blood13 a scris: | Scoala se face pe 238 de cand s-a scos V2A-ul, indiferent de tipul pe care va lucra scolarul... | Probabil ca ST'urile sunt ocupate momentan complet. Altfel m-ar distra instructaj de tipul: vezi ca maneta e invers ca la V2A
Daca tot am vorbit de scoala, iata ce tramvaie au mai facut asta in Iasi:
Vo58: 96, 104, 82 (cu cabina mare, posibil dubla comanda, instructorul undeva in spate), 78, 75, 105+75r
Tatra: 213, 238
V2A: 374, 356 ex 352.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 00:39:57 Titlul subiectului: |
16598 |
|
Situatia personalului de pe ST-uri nu s-a clarificat inca. In privinta manetei, nu e vatman de pe ST care sa nu zambeasca amintindu-si de inceput .
TATRA: e bun optimismul, insa povestea cu achizitionarea de Tatre T4D e inca in faza de intentie exprimata. HAVAG nu renunta deocamdata la T4D-C-uri. Intentia de achizitionare a unor vagoane a fost transmisa mai multor societati de transport, printre care si celor din Stuttgart, Augsburg si Nordhausen (in cele trei cazuri, pentru vagoane GT4). Asa cum a spus si Tiberiu, scoala cu #238 se face indiferent de tipul vagonului pe care va lucra absolventul, acomodarea cu vagonul facandu-se ulterior.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 10:10:01 Titlul subiectului: |
16604 |
|
Problema cu maneta de ST e foarte serioasa, pentru ca daca vrea sa franeze in conditii de situatie de urgenta, risca sa accelereze. S'a mai intamplat cu alte tipuri de vagoane...
Daca in 1984 erau ST'uri la Iasi, putea exista o scuza pentru vatmanul lui 309, daca vina a fost intr'adevar a lui.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 22:30:17 Titlul subiectului: 1111111111 |
16659 |
|
Am observat ca vagoanele de la sectia 3 incep sa arate din ce in ce mai stralucitoare. Deci: daca se vrea se poate! Daca ar arata toate Tatrele precum #274 ar fi super!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.79 kb |
Vizualizat: |
de 45848 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către TATRA la Mie 22 Feb 2006 22:44:34, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 22:39:47 Titlul subiectului: |
16665 |
|
La sfarsitul saptamanii trecute vagoanele de la S3 au trecut putin prin perii. Arata, intr-adevar, bine.
Si tramvaiele de la S2 vor arata mai ingrijit in curand. Deja s-a trecut la chituire. Toata lumea de acolo vorbeste despre noua statie de vopsire .
Cele mai vechi tramvaie din Iași sunt 3 remorci elvetiene B4 - 1951 si 3 vagoane motor germane GT5 - 1956
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mie 22 Feb 2006 22:50:32, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Mar 2006 20:20:38 Titlul subiectului: |
17610 |
|
GT5-urile se descurca destul de bine, dar deservesc numai traseul 5 impreuna cu Tatrele. Cateodata mai merg si pe 11 si foarte rar pe 6.
Vagoanele sunt construite de MAN & SIEMENS. Transmisia este asemanatoare cu a ITB-urilor. Au si aeroterme care inca mai functioneaza in unele vagoane.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 23 Mar 2006 18:00:33 Titlul subiectului: |
18951 |
|
Din cate vad, in Iasi GT4-urile au tapiterie de GT8 ( cel putin asa sunt in Arad tapitate tramvaiele.) Pe Gt4 e tapiterie din piele rosie, care in unele vagoane a cam trebuit inlocuita, si asa vagoane precum #633, #561 au spatar rosu, si sezut maro. Singurele vagoane cu ferestre zgariate care au venit in Arad au fost T4D si B4d-urile. In rest, au venti destul de ok din acest punct de vedere.
Oricum, diferenta nu e numai de civilizatie, ci si de calitatea vagoanelor. Cele nemtesti sunt fabricate in anii 60-70 si inca merg, iar Timisurile de ex, fabricate in `80, mai sunt doar cateva de samanta. De ex, in Timisoara , vagoanele Hansa, care au inlocuit in mare parte Timisurile, sunt facute in 1966....
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Mar 2006 20:54:59 Titlul subiectului: |
18972 |
|
Vagoanele GT4 nemodernizate aduse din Stuttgart (25 la numar) au bancile clasice de GT4.
Vagoanele GT4 partial modernizate aduse din Augsburg (8 bucati) au husa schimbata cu un soi de imitatie de plus, modificarea fiind facuta in Augsburg, dupa cumpararea vagoanelor de la SSB Stuttgart.
Vagoanele GT4 modernizate aduse din Augsburg (2 bucati) au suferit modificari substantiale (in Augsburg au fost aduse nemodernizate de la SSB Stuttgart).
Vagoanele GT4 modernizate aduse din Halle (27 de tramvaie) au fost si ele transformate radical (majoritatea au fost aduse in Halle de la SSB Stuttgart, nemodernizate, iar unele au ajuns in Halle din Stuttgart via Freiburg, de asemenea, nemodernizate).
Modernizarea vagoanelor GT4 din Halle si Augsburg s-a realizat la inceputul-mijlocul anilor '90, la Mittenwalde, de catre firma MGB (Mittenwalder GerÀtebau GmbH). Aceeasi firma s-a ocupat de modernizarea vagoanelor din foarte multe orase germane.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 26 Mar 2006 16:08:30 Titlul subiectului: |
19138 |
|
Sa ne gandim putin cum aratau vagoanele GT4 cand au fost aduse de "noi" din Germania (Stutgart, Halle, Augsburg) si cum sunt la ora actuala. Vina nu este a nemtilor. Intradevar statul roman este incopetent, dar NU prin faptul ca aduce vagoane la mana a doua din vest, ci pentru ca nu asigura functionarea acestora in parametrii specificati in cartea tehnica a vagonului.
Mai jos o imagine a vagonului GT4 #147, fostul #890 in Halle, chiar unul din cele mai bune GT-uri ale RATP.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.99 kb |
Vizualizat: |
de 46284 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către TATRA la Dum 26 Mar 2006 22:07:45, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 17 Mai 2006 12:05:22 Titlul subiectului: 30 |
23100 |
|
Miercuri, 17 Mai 2006
Ziarul de Iasi
Scoatem sau nu tramvaiele din Iasi?
Autor: Felix GUZGA
Primaria supune dezbaterii publice o investitie imensa, de zeci de milioane de euro, in sinele de tramvai. Avind in vedere siguranta transportului public, in acest moment nu sint decit doua variante: ori se face aceasta mare investitie, ori se renunta de tot la tramvaie. In plus, ulterior ar trebui achizitionate si tramvaie, cu alti bani. Numai cu sumele ce se vor baga in sina se pot achizitiona inca 150 de autobuze MAZ noi. Primarul are sase planuri mari de investitii pentru care vrea sa imprumute o suma foarte mare in contul orasului: 85 milioane de euro. In lei, imprumutul ar fi cit bugetul de venituri al Iasului pe un an intreg. Aceasta inseamna pe de o parte avantaje, dar incumba si obligatii pe care le vom avea aproape 20 de ani de acum incolo. "Ziarul de Iasi" invita cititorii sa-i dea sfaturi primarului inainte ca acesta sa faca un astfel de angajament financiar important.
Pentru prima data, un primar al Iasului vrea sa bage mina adinc in buzunarele bancilor. Gheorghe Nichita s-a hotarit sa testeze piata pentru un imprumut record pentru Iasi: 85 milioane de euro. In lei, imprumutul preconizat inseamna in jur de 3.000 miliarde lei, bugetul intregului oras pe un an. Cu aceasta suma, Nichita propune realizarea a sase proiecte importante pentru oras. Toate ar urma sa fie gata cel tirziu in 2009. Unul dintre cele mai importante proiecte propuse pentru linia de finantare il reprezinta reabilitarea completa a 30 de km de cale simpla de tramvai. Acesta este, ca valoare, cel mai important proiect din mapa propusa pentru imprumut. Acelasi proiect va fi insa si unul dintre cele mai dezbatute. Suma extrem de mare l-a convins pe Nichita de nevoia unei dezbateri publice cu privire la transportul cu tramvaiele. "Ne vom consulta si noi cu specialisti, cu cei de la BERD, de la regie. E nevoie de o dezbatere publica. Sa vedem daca merita sa investim atitia bani in tramvaie. Pe de o parte, exista avantajul ca tramvaiele sint ecologice si, dupa calculele RATP, transportul cu tramvaiul este mai ieftin. Multe orase revin la transportul cu tramvaiele dupa ce renuntasera cu ani in urma. Pe de alta parte, daca s-ar lua in calcul si investitiile, nu stiu daca e mai ieftin. Poate ajungem la concluzia ca trebuie sa renuntam la transportul cu tramvaie in favoarea celui cu autobuze", a afirmat Nichita. Imprumutul de 3.000 miliarde lei va fi pe masa consilierilor locali la sedinta de luni. Pina atunci, "Ziarul de Iasi" va gazdui o dezbatere publica pe aceasta tema, asteptind in acest sens reactiile cititorilor fie pe adresa redactiei, fie pe adresa de e-mail, fie pe forumul de pe editia electronica. Dar sa luam la rind fiecare proiect.
1. Sina de 33 milioane euro?
Investitia masiva in calea de rulare este planuita de citiva ani, dar pina acum nu s-au putut gasi fondurile necesare. In acest moment, Primaria este in curs de a contracta 15 milioane de euro de la BERD pentru a demara lucrarile la sina. Pentru diferenta pina la 33 milioane lei, municipalitatea intentioneaza sa acceseze fonduri europene nerambursabile, disponibile dupa integrarea in Uniunea Europeana. Cu cele 33 milioane de euro ar urma sa fie reabilitati complet 30 de km de cale simpla. Printre tronsoanele incluse in proiect se numara tronsoanele Tesatura - N. Iorga - Gara - Moara de Foc - Canta si Gara - str. Arcu -Tirgu Cucu - Elena Doamna. In plus, sustin sefii Primariei, se va investi in reteaua de fir contact si in statiile de redresare de la tramvaie. Sefii Primariei au stabilit deja si un calendar al lucrarilor. Astfel, in 2006 ar urma sa se investeasca 3 milioane de euro, in 2007 in jur de 17 milioane de euro, iar restul in anul urmator. "Valoarea de investitii este foarte mare comparativ cu achizitia de autobuze. In acest moment avem mai multe variante", a declarat Nichita. Practic, cu cele 33 milioane de euro, RATP ar putea cumpara 150 de autobuze MAZ noi, la pretul celor deja achizitionate. Astfel, una din variante ar fi pastrarea a doar citeva linii de tramvai, restul traseelor urmind sa fie acoperite de autobuze. "O alta varianta ar fi limitarea la maxim a tramvaielor, iar ultima ar fi varianta cu investitii in calea de rulare. In cazul in care s-ar renunta la tramvaie, s-ar fluidiza si traficul, pentru ca masinile ar putea circula si pe benzile destinate tramvaielor", a adaugat Nichita.
|
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 17 Mai 2006 14:21:30 Titlul subiectului: |
23104 |
|
Se pare ca exemplul negativ al Brasovului se multiplica; acum avem si in Iasi un demolator,; si cel mai tare argument mi se pare cel cu fluidizarea traficului: nu stiu cum va reusi sa fluidizeze traficul cind pe strada vor fi din ce in cwe mai multe masini in loc sa fie mai putine si mai multe mijloace de tarnsport in comun rapide (tramvaie in site propriu); aceeasi prostie au facut vest europenii acum 40-50 de ani, exact cu aceeasi motivatie:costa mult sa reabiliteze linia si in plus , fluidiizau tarficul daca scoteau tramvaiele; si s-a vazut foarte curind cum s-a fluidizat traficul, ca de a a ajuns un haos total in multe orase, asa ca in urma cu 20 de ani au inceput sa isi dea seama de greseala facuta si sa puna accentul pe transportul in comun in detrimentul celui individual; astfel ca acum , in orase ca Paris, spre exemplu, se propune ca la orizontul anului 2012 sa se interzica complet traficul cu autoturismele in mare parte din oras, asa cum se intimpla deja in alte orase din europa; dar probabil ca va prima si de data aceasta comisionul primit de la MAZ in detrimentul cetatenilor(pe care deja au inceput sa ii prosteasca prin intermediul presei, cu afirmatii de genul costului urias al operatiei de reabilitare,; mincinosii nu spun insa care vor fi costurile totale pe care le va presupune renuntarea la tramvai (si care nu se reduc doar la achizitia celor 150 de autobuze); in plus imprumutl ar fi 20 de ani, si apoi se presupune ca bugetul orasului va creste in timp, nu va ramine la valoarea de acum; dar cum interesul poarta fesul, se evidentiaza doar o parte din adevar, doar cel care convime, pentru a se reusi o mai usoara manipulare a cetatenilor;si cum traim in Romania, nu m-ar mira ca in 2-3 ani sa auzim ca au disparut tramvaiel;e din iasi , iar celor care au decis asta(sau rudelor)le-a crescut brusc averea pe seama MAZ-ului
altfel, cred ca primul pas ar fi punerea in balanta a tuturor costurilor pe care le presupune acest lucur, nu doar faptukl ca se vor lua 150 de autobuze cu banii aia; dar in primul rind va conta atitudinea presei locale prea greu de anticipat care va fi aceasta din pacatesi nu este
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 17 Mai 2006 22:40:41 Titlul subiectului: |
23118 |
|
Noi nu aveam tramvaie, dar acum cativa ani au luat decizia sa inlocuieasca autobuzele cu maxi-taxi, pt. fluidizarea traficului. Prostie mare, pe care sapt. trecuta am aflat si eu. Cert este ca de cand sunt auobzue, in oras se circula mai repede, pentru ca nu-i tot aia, ca pe o linie sunt 40 de vehicule, sau 5!!! Daca scazi capacitatea de transport, trbuie sa maresti fluxul, ceea ce conduce la aglomerarea traficului!
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|