|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 25 Iul 2008 20:59:40 Titlul subiectului: |
96244 |
|
Biletele se scumpesc de la 1 leu la 1.50 lei de la 1 august:
http://www.presaonline.com/stire/biletele-de-calatorie-mai-scumpe-cu-50-la-suta,317875.html
Rompres a scris: | Pretul biletelor de calatorie pe toate traseele locale din municipiul Deva va fi majorat, de la 1 august, cu 50%, potrivit unei hotarari adoptate de Consiliul Local.
Noul pret al biletelor va fi de 1,5 lei (fata de 1 leu in prezent) si va fi practicat de cei doi operatori care au concesionat transportul de persoane in oras, DevaTrans si TiriusTrans.
In expunerea de motive care insoteste hotararea adoptata de consilierii locali se mentioneaza ca majorarea costului biletelor a fost determinata de cresterile de pret la motorina, cresterea salariului minim pe economie |
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 10 Aug 2008 08:24:02 Titlul subiectului: DEVA - Stiri si articole din presa |
96874 |
|
Posibila introducere a autotaxarii si la Deva. Interesant santajul soferi de duba - patronat relatat in articol:
http://www.mesagerulhunedorean.ro/detaliustiri.php?recordID=8310
Mesagerul Hunedorean a scris: | Devenii care circulã fãrã bilete fac acest lucru cu avizul soferilor. Numai la o singurã cãlãtorie, cel putin cinci pasageri urcã ilegal în microbuz. Cel putin asa sustin patronii firmelor de transport în comun.
Nu dau biletele, dau iau banii
Pe majoritatea traseelor din municipiul Deva pot fi întâlniti cãlãtori care fie urcã în autobuze fãrã a cumpãra bilet, fie plãtesc, dar nu iau biletul. În ultimul caz, conducãtorii auto bagã banii în buzunar si nu se mai sinchisesc sã taie pasagerilor bilet.
Numãrul celor care fac acest lucru creste de la o zi la alta. Situatia nu este una recentã, ci se prezintã sub acest aspect ,,încã de acum opt ani, câti au trecut de când am firma aceasta”, a declarat Marian Muntean, directorul firmei Devatrans. Conform acestuia, principalii vinovati sunt soferii. Desi a încercat în repetate rânduri sã punã capãt situatiei, directorul Devatrans nu s-a ales decât cu santajul propriilor angajati. Ei profitã cã oferta de conducãtori auto, categoria D, este deficitarã. În momentul în care sunt prinsi asupra faptului si urmeazã a fi concediati, replica lor este: ,,Nu mã poti concedia. Stii bine cã nu existã soferi care au categoria D. Vei rãmâne cu autobuzele, însã fãrã persoane care sã le poatã conduce”.
Speranta: tiketing european
În speranta cã lucrurile vor lua o altã turnurã, directorii societãtilor de transport în comun asteaptã sedinta Consiliului Local din 12 august, când alesii locali vor stabili sanctiunile împotriva celor care actioneazã ilegal, celor care nu taie bilete, însã care îsi îngroasã substantial veniturile proprii din banii cãlãtorilor.
Întrebat ce venit are un sofer de microbuz pentru transportul în comun, Marian Muntean a precizat cã acestia câstigã mai mult din ilegalitãti, decãt din salariu. Se pare cã banii pe care-i primesc lunar, în jur de 800 de lei, conform contractului de muncã, nu sunt suficienti pentru cei pe care îi vedem zilnic la volan atunci când mergem la serviciu sau mergem la piatã. „Si dacã ar avea un salariu de 1.000 de euro, tot ar fura. Mai mult furã, decât câstigã”, a adãugat Marian Muntean.
Având în vedere cã numai la o singurã cãlãtorie, minimum cinci pasageri circulã fãrã bilet, iar într-o zi un sofer efectueazã cel putin 12 cãlãtorii, suma încasatã la negru nu este neglijabilã.
Cu toate cã în unele masini au fost montate camere de supraveghere video, rezultatul nu a fost prea satisfãcãtor. Pe baza înregistrãrilor, 10 soferi au fost concediati, însã cel mai mult a avut de suferit compania de transport care a rãmas fãrã oameni.
Totusi, lucrurile nu se opresc aici. Stiti proverbul acela: ,,Încercarea moarte n-are”.
Astfel va proceda si conducerea Deva Trans, care intentioneazã sã treacã ,,de la mâna soferului, la cea a cãlãtorului”. În acest sens, reprezentantii societãtii de transport în comun vor sã implementeze un sistem de tiketing care presupune achizitionarea biletului de cãtre cãlãtor de la ghisee autorizate, nu de la conducãtorul auto. Astfel, cel care va urca în microbuz fãrã bilet, va face acest lucru pe propria rãspundere, fãrã a mai putea sã dea vina pe sofer, cãruia desi i-a plãtit, nu i-a acordat bilet. Sistemul este des întâlnit în alte orase ale tãrii, cum este Sibiul. |
|
|
Sus |
|
|
Arhiva de Presa
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Sep/2020 Mesaje: 931
|
Trimis: Mie 22 Sep 2010 10:20:47 Titlul subiectului: 2010-09-22 |
133831 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara/hunedoara-deva-adevarul_de_seara-scumpiri-apa-gunoi-caldura_0_339566603.html
"Consilierii locali din Deva au aprobat prețuri mai mari la apă, căldură și gunoi
Tiberiu Stroia
Miercuri 22 sep 2010
[ . . . . . ]
Și transportul local va fi mai scump
Nici tariful unui bilet pe cursele de transport local nu a scăpat de avalanșa scumpirilor. Astfel, începând cu 1 octombrie, prețul unui bilet de maxi-taxi va fi de 1, 6 lei față de 1, 5 lei cât este în prezent. Operatorii de transport local au motivat această cerere prin faptul că TVA-ul a crescut cu cinci procente." |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|