Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Camioane deosebite
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autocamioane si autoutilitare adaptate pentru transportul de persoane
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Iul 2008 20:12:59    Titlul subiectului: 96146

Acum doua saptamani la muzeul militar a fost organizata o expozitie cu ocazia implinirii a 135 de ani de la infintarea Transmisiunilor. Printre exponate, am vazut si doua camioane adaptate pentru transportul militarilor.

Primul este un autocamion SR 114 M, intrat in dotarea armatei romane in perioada 1967-1998, cu motor de 140 CP, viteza maxima 80 km/ora, capacitate de transport: 24 persoane.



Captured 2008-7-13 00034.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.74 kb
 Vizualizat:  de 43981 ori

Captured 2008-7-13 00034.JPG



Captured 2008-7-13 00035.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.52 kb
 Vizualizat:  de 43981 ori

Captured 2008-7-13 00035.JPG



Captured 2008-7-13 00036.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.71 kb
 Vizualizat:  de 43981 ori

Captured 2008-7-13 00036.JPG



Captured 2008-7-13 00033.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.64 kb
 Vizualizat:  de 43981 ori

Captured 2008-7-13 00033.JPG



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Iul 2008 20:17:30    Titlul subiectului: 96148

Al doilea exponat care mi-a atras atentia, a fost un model Skoda, datand probabil dinaintea celui de-al doilea razboi mondial. Din pacate se afla intr-o stare destul de proasta.


Captured 2008-7-13 00014.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.76 kb
 Vizualizat:  de 43980 ori

Captured 2008-7-13 00014.JPG



Captured 2008-7-13 00018.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.88 kb
 Vizualizat:  de 43980 ori

Captured 2008-7-13 00018.JPG



Captured 2008-7-13 00015.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.48 kb
 Vizualizat:  de 43980 ori

Captured 2008-7-13 00015.JPG



Captured 2008-7-13 00016.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.75 kb
 Vizualizat:  de 43980 ori

Captured 2008-7-13 00016.JPG



Captured 2008-7-13 00017.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.95 kb
 Vizualizat:  de 43980 ori

Captured 2008-7-13 00017.JPG



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mie 23 Iul 2008 22:29:37    Titlul subiectului: 96153

Acest camion este o statie radar mobila. In interior inca se mai afla echipamentele originale.
_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
malasorte



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Oct/2020
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Aug 2008 23:38:31    Titlul subiectului: 97351

MAZ 7907 24X24
MAZ 525
http://photo.tramvaj.ru/kh_tb_old.htm
MAZ-525 a fost convertit in troleibuz in 1954 in URSS, in orasul Kharkov, acum orasul se afla in Ucraina.
Convertirea a fost un experiment si a fost oprita intrucat era dezavantajoasa.



MZKT-Molodec.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.22 kb
 Vizualizat:  de 43852 ori

MZKT-Molodec.jpg



maz525_arx5_209.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.77 kb
 Vizualizat:  de 43589 ori

maz525_arx5_209.jpg



maz_525trolley_490.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.55 kb
 Vizualizat:  de 43589 ori

maz_525trolley_490.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
malasorte



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Oct/2020
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Sep 2008 19:11:50    Titlul subiectului: 98192

Alt balșoi rusesc: KZKT-7428 transportând un tanc T-90 Wink


KZKT-7428 Rusich 211_01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.87 kb
 Vizualizat:  de 43640 ori

KZKT-7428 Rusich 211_01.jpg



kzkt74281-T 90.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.68 kb
 Vizualizat:  de 43640 ori

kzkt74281-T 90.jpg



_________________
ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 27 Noi 2008 13:40:49    Titlul subiectului: 101752

Un articol care m-a uns la inima...

http://www.gandul.info/viata/supercamionul-lui-ceausescu.html?3931;3228383

"ISTORIE DAC-ul a fost mult mai tare decât ROMAN-ul

Supercamionul lui Ceaușescu
de Daniel BEFU | 26 SEPTEMBRIE 2008

Supercamioanele românești produse la sfârșitul anilor ’80 aveau înglobată o tehnologie folosită acum de mașinile hibride Toyota

În ’88 s-au exportat cinci asemenea „monștri” în Australia, pentru 1.500.000 de dolari

1 foto 0 audio 0 video 0 alte fisiere
Mândria ingineriei auto românești la expoziție în față la Romexpo, în 1988

Ceaușescu a vrut ca inginerii români să-i facă un „camion-gigant” care să poată duce în benă o încărcătură de 120 tone la un singur transport. După zece ani de proiectare, în ’88 era omologat monstrul „DAC 120 DE” cu diametrul roților de 3,2 metri, lat cât șoseaua, ce cântărea 90 tone cu bena goală și a cărui înălțime de 5,4 metri ajungea până la demarcația dintre etajele unu și doi ale unui bloc.

Propulsia electrică dezvoltată la Electroputere Craiova utiliza o tehnologie similară cu cea întâlnită azi la mașinile Toyota Prius, având amplasate în roțile de pe puntea spate două motoare electrice ce dezvoltau 520 de cai putere fiecare, care îi permiteau camionului „DAC 120 DE” să ruleze cu 70 km/oră gol și cu 55 km/oră încărcat. Prin circuitele electrice ale supercamionului curgeau curenți de 1.200 volți debitați de un generator diesel-electric alimentat de la două rezervoare de 1.600 litri fiecare. Cu tancurile de motorină pline, camionul putea rula 24 de ore din 24 timp de o săptămână. Servodirecția, servofrâna hidraulică, aerul condiționat și scaunul cu amortizor care echipau supercamionul erau importate din Occident.

Numai pneurile marca Michelin costau 10.000 dolari bucata, își amintește inginerul Adrian Novac, unul din proiectanții „monstrului”. „Erau pneuri speciale, fără cameră, care trebuiau să țină cel puțin unul-doi ani de rulaj pe drumuri de carieră. Un astfel de cauciuc n-avea voie să se spargă decât dacă vreun buldoexcavator intra accidental cu cupa în el”. Umflatul unei singure roți de 3,2 metri în diametru dura o jumătate de oră cu o instalație de debit mare, presiunea aerului din interiorul pneului era de aproape 10 atmosfere.

Sistemul de frânare al „camionului-mamut” seamănă cu cel folosit în zilele noastre de japonezi: „ Erau prevăzute cu două pedale de frână: una de securitate pentru blocarea completă a roților și o frână dinamică bazată nu pe frecare, ci pe disiparea sub formă de căldură a energiei cinetice. Pe pante lungi, motoarele electrice din roți deveneau generatoare de curent, însă spre deosebire de Toyota Prius, energia produsă nu se stoca în baterii, ci se disipa prin niște rezistențe electrice de frânare puse lateral pe platforma camionului, ca să se răcească de la aer”. Privit de aproape, camionul părea „un elefant stând lângă un copilaș. Erai mic, iar el era ca un monstru mare lângă tine.

Ca să poți ajunge la cabină, amplasată la înălțimea de 2,5 metri, aveai o scară cu balustradă și urcai treptele ca și cum ai fi urcat la etajul întâi. Sus era o platformă ca un balcon de apartament pe care stăteam cu aparatura noi, inginerii, când făceam probe privind tensiunile din șasiu, viteza de deplasare, frânările, viteza de basculare. Acolo era răcoare, că eram bine protejați de soare sub cozorocul benei”. Scara de acces la cabină a stârnit un val de veselie la vremea ei: „La uzină la Roman, când a fost Ceaușescu prin ’84 și a urcat să viziteze cabina unui camion de 120 de tone, a făcut o scenă din asta că toți am râs. La coborâre, el nu s-a dat jos cu spatele pe scara aceea, cum se procedează pe utilaje, ci s-a dat cu fața, ca la el în vilă, și era să cadă-n fund”.

„Ca să ajungi în bena cu un volum de 35 metri cubi, urcai o scară de cel puțin 6 metri. Era atât de mare încât câteodată, când ploua și se strângea apa în benă, ziceai că-i bazin de înot”. Pe șosea, basculanta-gigant nu a circulat decât o singură dată, inginerii cerând aprobare specială de la autoritățile Brașovului ca să măsoare viteza maximă cu care camionul poate rula pe drum plan: „Am mișcat-o prin oraș în ’82. Era dimineață într-o zi de lucru, pe o șosea betonată uzinală între Rulmentul și Tractorul, un fel de șosea de centură. Strada am golit-o de mașini și singurele care mai aveau dreptul să circule și cu care ne intersectam erau troleibuzele ce duceau muncitorii care urmau să intre în tură. Când ne vedeau camionul, oamenii își făceau cruce și coborau din troleie, ținându-se după noi cu alai”.

Mic spionaj industrial

Pentru ca proiectul „DAC 120 DE” să nu se transforme într-un alt eșec al industriei de mașini în care defecțiunile tehnice să apară la orice pas, românii au studiat reviste de specialitate de tipul „Truck and Diesel”, dar tot practica le-a elucidat nebuloasele, într-un final: „Când s-a făcut Canalul, s-a cumpărat o basculantă americană marca Lectra Haul, ce putea căra 100 tone la un transport. Mașina a fost dusă la Basarabi unde trebuia străpuns un deal de cretă și basculanta trebuia să care dealul de cretă.

De fapt, motivul principal pentru care statul român a cumpărat camionul american n-a fost să transporte pământ, pentru că în final mașina a ajuns la Roman Brașov unde a fost demontată și analizată. Câteva idei bune au fost în mașina respectivă și ne-am folosit de ele”. De pildă, amortizoarele folosite sunt de același tip cu cele care echipau basculanta americană: „Suspensiile obișnuite ar fi cedat sub greutatea celor 120 tone cât cântărește camionul plin, ei le-au făcut din niște pastile de cauciuc vulcanizat puse straturi și introduse într-un cilindru, amortizarea șocului făcându-se prin frecarea pastilelor de cauciuc între ele. Am avut nevoie de șase ani, din ’82 până în ’88, ca să ajungem la o rețetă de pastilă de cauciuc fiabilă pentru un asemenea tip de amortizor”.

În prezent, fiindcă suportă greutăți foarte mari, amortizoarele de cauciuc de tipul celor folosite acum 20 de ani de inginerii brașoveni la basculanta DAC 120 DE se montează sub terasamentul podurilor suspendate din beton. Inclusiv culoarea basculantelor „galbene cu niște dungi albastre” a fost inspirată de la competitori: „Probabil ca o inspirație de la mașinile americane, care folosesc culori ce le fac mai vizibile în condiții de șantier: orange, galben muștar”.

Exportate la preț de dumping

Opt dintre camioanele uriașe au ajuns la exploatația minieră de cupru de la Roșia Poieni, trei la cariera de calcar din Mahmudia, iar pentru o vreme s-a lucrat cu ele și la Canal, s-a transportat banatita din Moldova Nouă și sulful din Călimani. La Mârșa (Sibiu) s-au fabricat cinci „camioane-gigant” care au luat calea unei exploatări deschise de minereu feros din vestul Australiei: „Una a fost cam 300.000 dolari, preț de dumping, dacă ne gândim că basculantele americane de capacitatea asta se vindeau acolo de trei ori mai scump”.

Un an i-a luat echipei de șapte muncitori români să asambleze camioanele la mina „Mc Caimy Monster Pilbara” pierdută în deșertul australian, undeva pe Tropicul Capricornului: „Mașinile s-au dus bucăți și au fost remontate la fața locului, în condiții de atelier de mină, nu de uzină. Reasamblarea celor cinci camioane a durat un an, între ’88 și ’89”. Până în 1992, o echipă formată din trei români a asigurat în permanență mentenența „DAC-urilor 120 DE” explică Adrian Novac: „Mârșa Sibiu oferise garanție pentru 1.200 de ore de exploatare, așa că aveam în containere sigilate subansamble pentru încă un rând de camioane, aduse special ca piese de schimb”.

În caz de defecțiune, dacă un agregat trebuia înlocuit, muncitorilor le lua o săptămână numai demontatul-montatul subansamblelor ca să poată avea acces complet la motor, încât, din cele cinci supercamioane românești, efectiv lucrau doar trei, prin rotație, iar două erau permanent în revizie, ca în cazul în care vreuna se defecta, să poată fi înlocuită imediat. Asta fiindcă, atunci când muți munții din loc, nu-i vreme de stat: „La mina Mc Caimy Monster Pilbara, în 24 de ore, cele trei basculante umpleau două garnituri de tren de câte 200 de vagoane, fiecare vagon având 100 tone”.

Dispariția „dinozaurilor“

„Rămășițele pământești ale ultimelor «DAC-uri 120 DE» ar mai fi șanse să poată fi zărite la mina de cupru Roșia Poieni. Eu presupun că cel puțin trei ar trebui să mai fie acolo, dacă cumva n-au fost date la topit. Ultima oară când am fost chemat acolo în 2003 pentru o revizie, una lucra și două erau în depou la reparat. Ultimul camion mamut a ieșit din fabrică în 1990. Fiindcă primele cinci basculante i-au surprins plăcut pe australieni, care ziceau că piesele sunt General Electric, în acel an scosesem o variantă îmbunătățită numită «Australia Alfa», preparată pentru condițiile de climă de la ei. Iar în ‘92 am avut intenția să repornim producția cu o variantă «Beta», pe care vroiam s-o trimitem în Rusia, la Krivoi Rog. Mașina ca idee era deja creionată, însă fabricarea ei însemna prea mult pentru puterile României acelor ani”.

„Aveam o teamă de fiecare dată când o conduceam. La cât era de mare, era totuși foarte maleabilă. Fiind electrică, puteai să o dai ușor înainte și înapoi și, ca să iei curba, nu depuneai deloc efort, că direcția era servoasistată”. - Adrian Novac, unul din cei 30 de ingineri proiectanți ai autocamionului „DAC 120 DE”

EXCLUSIV ONLINE

Șofer român versus șofer australian

Adrian Novac își amintește de luptele de culise care se dădeau între șoferi pe șantiere, ca să fie numiți titulari pe supercamion: „Ca să scape de munca grea, mulți vroiau s-o conducă pe asta, că avea servodirecție, servofrână și la cerere chiar și climă. Spre exemplu la cariera de la Mahmudia unde era mult praf, la basculante s-au pus deasupra cabinei instalații de aer condiționat nemțești, ca să nu deschidă geamurile și ușile. Plus că, fiind plătiți la cantitatea de minereu transportat, la 120 tone capacitatea benei, e clar că aveau salariu mai consistent. Cei mai mulți dintre șoferi erau puși pe pile și erau dintre cei care aveau trecere la șeful de coloană care conducea mina”. După revoluție șoferii celor câteva „DAC-uri 120 DE” au rămas tot niște răsfățați: „Ultima dată am fost în 2002 în Roșia Poieni și una din ele încă căra minereu, iar șoferul ei avea salariul de 250 dolari, mai mare decât mine ca inginer proiectant”. În Australia, șoferii lucrau doar câte șase luni pe an, prin rotație: „Cum minele erau în mijlocul deșertului la 1200 kilometri de orice oraș, ca șoferi veneau în general cei care făceau surfing pe la Sidney. Stăteau la mină jumate de an, câștigau bine și se întorceau înapoi să se dea pe valuri restul de șase luni, iar mulți șoferi aveau gândul să se întoarcă în Europa pe banii ăia, că li se aplecase de-atâta izolare”. În ce privește confortul în cabină, australienii duceau un trai de huzur: „Aveau scaune încălzite că se lucra în două ture și noaptea era destul de rece pe tropic, în jur de 10 grade, iar amortizoarele de la scaune erau nițel mai bune”.
daniel.befu@gandul.info
"



supercamionul-3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.79 kb
 Vizualizat:  de 43414 ori

supercamionul-3.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TV 14 C



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 01/Apr/2018
Mesaje: 34
Locație: Sighisoara

MesajTrimis: Sâm 31 Ian 2009 14:11:57    Titlul subiectului: 105252

guest a scris:
Acum doua saptamani la muzeul militar a fost organizata o expozitie cu ocazia implinirii a 135 de ani de la infintarea Transmisiunilor. Printre exponate, am vazut si doua camioane adaptate pentru transportul militarilor.

Primul este un autocamion SR 114 M, intrat in dotarea armatei romane in perioada 1967-1998, cu motor de 140 CP, viteza maxima 80 km/ora, capacitate de transport: 24 persoane.


Nu îmi vine sa cred ca aceste camioane istorice stau într-un "MUZEU"! Este batjocura! Asa ceva nu se tine sub cerul liber, mai ales ca nu sunt restaurate, nici macar nu mai au toate piesele originale (vezi semnalizatoare de Roman pe Bucegi). "Muzeul militar" este o rusine!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 13:02:08    Titlul subiectului: 114806

Am intalnit in Rosiori o bascula interesanta nu prin constructie, ci prin inscriptionari:


Copy of 090709_160014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.27 kb
 Vizualizat:  de 42057 ori

Copy of 090709_160014.jpg



Copy of 090709_155429.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.66 kb
 Vizualizat:  de 42057 ori

Copy of 090709_155429.jpg



_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Joi 06 Aug 2009 17:27:48    Titlul subiectului: 115034

Un camion rusesc pozat de mine marti 26 mai 2009, in Statiunea Eforie Nord. As dori sa aflu cateva informatii despre acest model de camioane.


gx1tXSp0[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.49 kb
 Vizualizat:  de 41996 ori

gx1tXSp0[1].jpg



Pq1ht08A[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.17 kb
 Vizualizat:  de 41996 ori

Pq1ht08A[1].jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
malasorte



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Oct/2020
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Noi 2009 12:12:34    Titlul subiectului: 120720

Alte poze cu SR 114 M expus la Muzeul Militar :

http://www.dishmodels.ru/wshow.htm?p=1205



DSC03302.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  255.69 kb
 Vizualizat:  de 40939 ori

DSC03302.JPG



_________________
ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
malasorte



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Oct/2020
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Noi 2009 12:16:47    Titlul subiectului: 120721

Skoda 6ST 6L la Muzeul Militar

http://www.dishmodels.ru/wshow.htm?p=1218



DSC03133.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  343.37 kb
 Vizualizat:  de 40938 ori

DSC03133.JPG



_________________
ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
malasorte



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Oct/2020
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Dec 2009 10:14:15    Titlul subiectului: 120747

In pozele tale este un camion sovietic ZIL 157.

ZIL este prescurtarea de la Zavod Imeni Likhacheva ( Завод имени Лихачёва ).

Intre 1931-1956 fabrica era denumita Zavod Imeni Stalina dupa Iosif V. Stalin și erau fabricate autoturismele, autobuzele și camioanele ZIS.

Din 1956 si până astăzi fabrica se numește Zavod Imeni Likhacheva adică - ZIL.

Denumirea ZIL a fodt data dupu directorul Ivan Alekseevich Likhachev.

Date tehnice ZIL 157 :


Model- ZIL-157
Seating- 3
Net-weight, kg [lb]- 5,800 [12,760]
Full load weight, kg [lb]- 10,525 [23,155]
Load weight, kg [lb]- 4,500 [9,900] (2,500 [5,500] on unpaved roads)
Total trailer weight, kg [lb]- 3,600 [7,920]
Length, mm [in.] - 6922 [272]
Width, mm [in.]- 2315 [91]
Height, mm [in.]- 2360 [93]
Base, mm [in.-] 4225 [166]
Minimal clearance, mm [in.]- 310 [12.2]
Minimal radius of turn, m [yards]- 12 [13.2]
Maximum speed, km/h [mi/h]- 65 [40]
Maximum horsepower, hp [kW]- 109 [81] @ 2,800 rpm
Maximum torque, N•m [lb•ft]- 34 [220] @ 1,100-1,400 rpm
Engine displacement, liters [cc]- 5.55[5,555]
Compression ratio- 6.2:1
Gear ratios- 6.24/3.32/1.91/1.00/0.81/R-6.70
Main gear ratio- 6.67
Mileage, liters/100km [mi/gal]- 42 [5.6]
Acceleration time from 0-100 km/h- [62 mi/h], seconds -
Breaking distance, m [yards] -
Fuel tank capacity, liters [gal]- 150 + 65 [40 + 17]
Years of production- 1958-1964?
Type of engine- ZIL-157, carb., 4-tact, 6 cyl., sv
Bore/Stroke, mm [in.]- 101.6 [4.00]/ 114.3 [4.50]
Wheel formula- 6 X 6


ZIL 157 expus la Muzeul Aviatiei :

http://dishmodels.ru/wshow.htm?p=1289



DSC04866.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  291.53 kb
 Vizualizat:  de 40872 ori

DSC04866.JPG



_________________
ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MagnuM4WD



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Mar/2012
Mesaje: 31
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Dec 2009 16:26:07    Titlul subiectului: 121580

malasorte a scris:
... MAZ-525 a fost convertit in troleibuz in 1954 in URSS, in orasul Kharkov, acum orasul se afla in Ucraina.
Convertirea a fost un experiment si a fost oprita intrucat era dezavantajoasa.
Greu de crezut! Să convertești un MAZ 525 din autobasculantă în troleibuz... și asta doar adăugând o pereche de captatori! De la transport de marfă vrac (este o autobasculantă!) la transport de persoane (troleibuzul este destinat transportului de persoane prin definiție!)!

De fapt despre ce este vorba: prin anii '50, in URSS s-au facut o serie de incercari in ce priveste rentabilizarea transporturilor, in special al consumul de combustibil. Din punctul asta de vedere, o serie de vehicule de marfa, erau dotate cu propulsie mixta (motor cu ardere interna/motor electric), pentru a putea utiliza in marile orase (nu erau restrictii de trafic) liniile troleibuzelor. In felul asta se spera la reducerea consumurilor si a poluarii.
Sistemul si-a dovedit lipsa de fiabilitate prin faptul ca, in general, rutele utile pentru aceste camioane nu aveau nimic comun cu rutele troleibuzelor, sistemul te transport electric acoperind in foarte mica masura necesitatile tranzitarii unui oras mare, iar tranzitul acestor vehicule hibrid se facea printre vehiculele de calatori, fiind obligate sa respecte specificul traseelor, astfel aceste transporturi combinate devenind ineficiente.



MAZ 525.jpg
 Descriere:
MAZ 525
 Mărime fișier:  161.76 kb
 Vizualizat:  de 40567 ori

MAZ 525.jpg



YaAZ 210.jpg
 Descriere:
YaAZ 210
 Mărime fișier:  162.92 kb
 Vizualizat:  de 40567 ori

YaAZ 210.jpg



_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 16 Iul 2010 13:42:52    Titlul subiectului: 130246

Sa (re)devenim patrioti: amintiri "uriase" din 1981, imortalizate intr-un calendar din 1982 din biblioteca 'tusicii mele:


IMG_2153.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  196.37 kb
 Vizualizat:  de 38506 ori

IMG_2153.JPG



IMG_2155.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.59 kb
 Vizualizat:  de 38506 ori

IMG_2155.jpg



IMG_2156.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  185.88 kb
 Vizualizat:  de 38506 ori

IMG_2156.JPG



IMG_2157.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  235.05 kb
 Vizualizat:  de 38506 ori

IMG_2157.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 10 Sep 2010 11:49:42    Titlul subiectului: 133174

Povestea mai de multisor colegul nostru, Catalin Ghita, despre camioanele care au fost dotate (din fabrica, desigur) cu usi pliante in partea dreapta a sensului de mers. La Galati avem si noi un astfel de camion - de fapt colector de deseuri menajere. Iata-l in poza de mai jos.


Colector deseuri menajere Galati.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.26 kb
 Vizualizat:  de 37891 ori

Colector deseuri menajere Galati.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 10 Sep 2010 22:30:41    Titlul subiectului: 133208

Este unul asemanator si la Rosiori, cu volan pe dreapta. Am inteles ca e inchiriat de la o firma din Piatra Neamt (e inmatriculat cu NT).
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 11 Sep 2010 20:20:42    Titlul subiectului: 133227

Sunt autocamioane MERCEDES BENZ ECONIC. Atașez prospectele producătorului german, în format pdf. Cabină cu podea joasă, motorul dispus în spatele axei din față.... Sunt produse de serie, nu sunt niște prototipuri experimentale.


080421_Econic_datenblattbr_RZdt[1].pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  080421_Econic_datenblattbr_RZdt[1].pdf
 Mărime fișier:  2.39 MB
 Descărcat:  de 1292 ori


080911_econic_kompetenzhb_RZ_D[1].pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  080911_econic_kompetenzhb_RZ_D[1].pdf
 Mărime fișier:  3.08 MB
 Descărcat:  de 863 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefangro1



Data înscrierii: 13/Ian/2009
Ultima vizita: 04/Apr/2023
Mesaje: 7
Locație: Nürnberg (Germania)

MesajTrimis: Sâm 02 Oct 2010 08:36:27    Titlul subiectului: 134274

Am fost n Franta si intre Le Mans si Paris am gasit ceva frumos si deosebit, ce ziceti? cred ca are peste 70 de ani. Este precis o ramasita americana de la al doilea razboi modial.


29092010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  251.6 kb
 Vizualizat:  de 37502 ori

29092010.jpg



29092010(001).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  266.1 kb
 Vizualizat:  de 37502 ori

29092010(001).jpg



29092010(002).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  290.63 kb
 Vizualizat:  de 37502 ori

29092010(002).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autocamioane si autoutilitare adaptate pentru transportul de persoane Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community