Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Depoul Giulesti

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Depouri si autobaze RATB
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 15:35:56    Titlul subiectului: 58777

Odata trecusem cu trenul prin apropierea depoului si mi se paruse ca vazusem in gardul dinspre calea ferata niste usi de la foste tramvaie EP. Asa ca ne-am dus acolo si treaba s-a verificat, o portiune de cativa metri buni din gard e "confectionata" din usi de tramvai, nu stiu daca e vorba de EP sau Vxx, n-as putea baga mana in foc. Se mai vede si culoarea originala a tramvaielor carora le-au apartinut . . .
Surpriza cea mai mare mi-a produs-o gasirea unei jumatati de usa de ROMAN 112 !!!
Mai era pana si piesa aceea care asigura prinderea segmentului de usa de bara care se rotea, permitand deschiderea/inchiderea usilor. . .



RF_DEPOU-0003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.01 kb
 Vizualizat:  de 29410 ori

RF_DEPOU-0003.jpg



RF_DEPOU-0006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.33 kb
 Vizualizat:  de 29410 ori

RF_DEPOU-0006.jpg



RF_DEPOU-0001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.7 kb
 Vizualizat:  de 29410 ori

RF_DEPOU-0001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 26 Iun 2006 14:55:20    Titlul subiectului: htrhtr 61565

O mentiune privind depoul giulesti: intrarea nu s'a facut NICIODATA prin spate. Prin 80-81 (aproximativ) a aparut spalatoria de autobuze, iar triunghiul de intoarcere) a aparut prin 85-86 din cauza nesfarsitelor lucrari la capatul tramvaiului la reteaua de canalizare.
Dupa diferite surse depoul ar fi din 1938, 1941 sau 1945, si e posibil ca actualul corp "A" sa fi aparut ulterior.
Nu va fi desfiintat pentru ca macazurile din fata sunt la locul lor, desi amplasamentul e intr'o stare deplorabila. interesant e ca toti stalpii sunt originali, la locul lor. din pacate acum trei ani s'au schimbat usile remizelor, erau superbe, din lemn.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2006 11:51:23    Titlul subiectului: giubg 64599

Depoul Giulești are cel puțin un vagon plug unidirecțional în hală (se vede de la stradă). Nu știu însă dacă a fost adus acum câteva zile când s-a testat linia sau a stata acolo pe toată perioada lucrărilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2006 12:00:54    Titlul subiectului: 64601

Dr2005 a scris:
Depoul Giulești are cel puțin un vagon plug unidirecțional în hală(se vede de la stradă)
In dep Giulesti, acum un an, era un EP in stare proasta si o remorca V07 Exclamation . Dar acum nu mai stiu ce e aia, depoul Giulesti ar trebuii ras si reconstruit de la 0.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 19:16:13    Titlul subiectului: 65103

Linia 44 va fi deservita de depoul Giulesti, care va adaposti Tatrele care sunt in prezent folosite la aceasta linie. Depoul poate tine cam 50 vagoane de lungimea unei Tatre.
Astazi incepusera lucrarile de curatare a liniilor pentru repunerea in functiune a depoului. S'au inlocuit si unele portiuni de sina in bucla din interiorul depoului. Partea proasta este ca depoul nu are acces decat spre si dinspre capat, ceea ce pune probleme daca este blocaj la capat.



RF_DSC01532.JPG
 Descriere:
©Chriss
 Mărime fișier:  189.56 kb
 Vizualizat:  de 28102 ori

RF_DSC01532.JPG



RF_DSC01541.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.38 kb
 Vizualizat:  de 28102 ori

RF_DSC01541.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 19:25:01    Titlul subiectului: 65104

Depoul Giulesti va intra in curand in functiune.
Iata si celebrele sale garduri, din usi de V5x, VxA si Roman.



RF_DSC01508.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  264.13 kb
 Vizualizat:  de 28545 ori

RF_DSC01508.JPG



RF_DSC01509.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  232.48 kb
 Vizualizat:  de 28545 ori

RF_DSC01509.JPG



RF_DSC01510.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  204.67 kb
 Vizualizat:  de 28545 ori

RF_DSC01510.JPG



RF_DSC01511.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  244.97 kb
 Vizualizat:  de 28543 ori

RF_DSC01511.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 19:33:36    Titlul subiectului: 65105

In penultima poza se vad masti de articulatie de VxA, la care s'a renuntat din motive tehnice si au ajuns garduri.

In ultima poza se observa doua segmente de usa de V56, cu doua dungi rosii spre mov. Ele par a fi ce a mai ramas din vagonul 280, un utilitar pe care l-am vazut o singura data la depoul Victoria. Dar este posibil sa mai fi fost vreunul in aceasta culoare, desi din 1988 pana cand au disparut n'am mai vazut altul.

Iata si celebra statie de spalare. Ea nu este propriu-zis a depoului, ci a tinut de maxi-taxi, pe vremea cand acestea erau ale ITB. Se pare ca nu a existat o alta intrare in depou, ci doar o linie care ocolea halele. In prezent, bucla se face printr'o hala.

Din cate imi amintesc, de la scoaterea EP'urilor, 44 avea tramvaie V3A roz, care nu prea cred ca erau de la Giulesti, ci de la Alexandria sau unde au mai stat ele cat a fost Alexandria in reparatii. Nu contest ca puteau sta la Giulesti, dar acolo era mai mult cimitir de tramvaie. Poate mai trageau acolo in afara orelor de varf.
Posibil sa fi fost o solutie temporara. Poate atunci a aparut si EP'ul roz 6047 (nu garantez pentru numar), acum in reparatie capitala si posibil fara sa mai iasa roz de acolo. Oricum, depoul Giulesti este cam mititel pentru mai mult de 1-2 trasee.

Faptul ca "incap" 45 vagoane acolo in Giulesti nu spune mare lucru. Problema este si cum sunt garate, iar in acel depou se manevreaza destul de greu, dupa cum arata schema lui, care era si ea pe undeva pe forum. Poate vor fi aici tramvaie pentru linia 44, dar nu cred ca pentru 2 si 11. Poate pentru 2, daca nu trebuie multe. 11 va fi sigur de la Alexandria.



RF_DSC01528.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.61 kb
 Vizualizat:  de 28542 ori

RF_DSC01528.JPG



RF_DSC01529.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  232.46 kb
 Vizualizat:  de 28542 ori

RF_DSC01529.JPG



RF_DSC01530.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.24 kb
 Vizualizat:  de 28542 ori

RF_DSC01530.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 19:59:13    Titlul subiectului: 65106

Iata si vagonul perie #06 la treaba prin depoul Giulesti.


RF_bscap021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.71 kb
 Vizualizat:  de 28529 ori

RF_bscap021.jpg



RF_bscap022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.24 kb
 Vizualizat:  de 28529 ori

RF_bscap022.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 20:26:33    Titlul subiectului: 65108

Linia care ocolea halele este in prezent demontata. O parte din ea mai exista. Restul era in stanga statiei de spalare, din pozitia din care am facut fotografiile cu aceasta, adica in stanga si in pozele de mai jos.


RF_bscap021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.07 kb
 Vizualizat:  de 28923 ori

RF_bscap021.jpg



RF_bscap022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.66 kb
 Vizualizat:  de 28923 ori

RF_bscap022.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2006 11:52:51    Titlul subiectului: 65185

Depoul Giulesti a avut in trecut mai multe linii? Chiar in poarta era un macaz cu doua ramificatii ce se infundau in locul unde este cabina portarului. Mereu mi se parea ciudat macazul ala care nu ducea nicaieri.
Gardul ala e o adevarata istorie – toate tipurile de vehicule si-au lasat usile acolo, unele chiar pastrand inca geamurile!
Era un macaz cu o bucata de linie care pornea din poarta si se oprea in cabana portarului. Inainte de lucrari era vizibila, acum nu stiu daca mai exista.
Linia din Jugastrului era triunghi de intoarcere cand s-a lucrat la capat

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 02 Dec 2006 23:15:03    Titlul subiectului: 67497

In afara de unele modificari la linii, depoul Giulesti este tot asa din 1956, de cand a fost infiintat (sau cel putin a inceput constructia lui). Linia din strada Jugastrului (3'unghiul de intoarcere) nu a avut niciodata legatura cu depoul, ci era doar pentru intoarceri in caz de urgenta.
Nu a existat nici alta intrare, doar aceea pentru statia de spalare de maxi-taxi ITB, fara sina. Poate in viitor, se va reface statia de spalare si poate se va face inca o intrare pentru vagoane, dar asta nu este prevazuta in viitorul apropiat. Depoul nu va fi desfiintat, fiind nevoie de el, dar necesita o modernizare.

Depoul Giulesti se renoveaza, nu se modernizeaza. El a fost in mare parte renovat (cladirile), fata de mizeria care era in 1999 acum arata foarte bine halele. Exteriorul arata cum arata pentru ca nu este betonat sau cu cale de rulare ca la depourile noi si de aceea se mai face noroi pe acolo. In rest, depoul arata destul de bine. In special gardurile din usi de tramvai si troleibuz si din masti de articulatie de VxA Smile Oricum, depoul poate tine cam 40 Tatre, daca vor veni acolo. Cred totusi ca acolo se vor muta vagoane in conservare + 44 / o linie naveta pana la pasajul videan, cand acesta va bloca tramvaiul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2007 21:50:21    Titlul subiectului: *Depoul Giulesti 77355

Depoul Giulesti a fost construit in 1956 si dat in functiune in 1957. Cel putin din 1995, el nu mai are vagoane de calatori, aici fiind duse vagoane care urmeaza a fi casate sau vagoane utilitare. Pana la inchiderea depoului in timpul lucrarilor la Calea Giulesti, aici a stat vagonul V09, vagonul stropitor 004, trenul EP 6001+6334(6201)+6270(6340), EP'ul roz (6047), 6094 si alte vagoane utilitare, printre care 06 si 034.
Inainte de 2000, aici au fost taiate majoritatea V5x'urilor si a Rathgeber M4.
In prezent, depoul este in reparatii, urmand ca aici sa se aduca vagoane pentru linia 44 si posibil 2 sau 11, dar in functie de pasajul videan. In timpul lucrarilor la linia de pe calea Giulesti, in depou a ramas doar vagonul 06, iar in prezent este acolo si vagonul 19.
Halele au fost modernizate, dar nu chiar la nivelul depoului Alexandria sau Militari.
In imagini, schema depoului, in format Bahn. Daca am inteles bine, el poate tine cam 30-35 V3A sau ca. 70 Tatre.
In partea stanga (nordica in pozitionarea reala) trece o cale ferata chiar pe langa depou. Din cate cunosc, au fost niste probleme legate de terasamentul caii ferate, mai inalt fata de depou si din aceasta cauza nu s'a realizat un gard solid acolo. In prezent, gardul este format din usi de tramvaie si troleibuze vechi si din masti de articulatie de VxA.



Giulesti.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.07 kb
 Vizualizat:  de 28536 ori

Giulesti.png



DSC01508.jpg
 Descriere:
Usi V5x
 Mărime fișier:  96.35 kb
 Vizualizat:  de 28536 ori

DSC01508.jpg



DSC01510.jpg
 Descriere:
Masti articulatie VxA.
 Mărime fișier:  77.83 kb
 Vizualizat:  de 28536 ori

DSC01510.jpg



DSC01511.jpg
 Descriere:
Usi de troleibuz, tramvai V5x, EP si V2A (tip Tatra). Dupa schema de culoare, al 3'lea set de usi din dreapta pare a fi dela vagonul V5x nr. 280.
 Mărime fișier:  90.22 kb
 Vizualizat:  de 28536 ori

DSC01511.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2007 22:07:05    Titlul subiectului: Depoul Giulesti 77357

Statia de spalare pentru maxi-taxi. Se pare ca dupa incheierea litigiului cu maxi-taxi, RATB intentioneaza sa construiasca linii si posibil si inca o intrare in acest spatiu.

Iata mai jos si vagonul 06 pregatindu-se de curatat liniile in depou.

In ultima imagine, seful pazei depoului Smile



DSC01530.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.75 kb
 Vizualizat:  de 28530 ori

DSC01530.jpg



DSC01541.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.93 kb
 Vizualizat:  de 28530 ori

DSC01541.jpg



DSC01542.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.63 kb
 Vizualizat:  de 28530 ori

DSC01542.jpg



DSC01543.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.37 kb
 Vizualizat:  de 28530 ori

DSC01543.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2007 19:34:10    Titlul subiectului: 77475

Astazi am vazut ca s'a daramat statia de spalare pentru maxi-taxi, dar linii nu se vor pune curand, pentru ca depoul va primi cel mult 2 vagoane siameze V2A2S, care "vor ajunge cu trailerul la URAC" daca se strica. Deocamdata depoul nu primeste Tatre si nici macar ce e in conservare prin alte parti, asa ca in prezent este gol, in afara de cele doua pluguri care vor trebui probabil inlocuite cu unele bidirectionale in caz ca se intrerupe linia din cauza lucrarilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Daf686



Data înscrierii: 19/Dec/2006
Ultima vizita: 27/Iul/2014
Mesaje: 173
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2007 08:53:20    Titlul subiectului: 78989

Acest depou va primi tot ce e VxA-2S, inclusiv V3A-2S si V2A-2S.
V2A - 2S = 4037, 4038, 4039, 4040, 4041, 4042, 4043, 4044
V3A - 2S = 028, 034, 036, 037, 237, 245
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
baciudibaciu



Data înscrierii: 12/Ian/2009
Ultima vizita: 01/Mai/2012
Mesaje: 4
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Oct 2010 07:19:07    Titlul subiectului: 134273

Dupa multe discutii se pare ca soarta acestui depou a fost hotarata: demolarea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 02 Oct 2010 13:05:39    Titlul subiectului: 134283

Interesant, dupa ce i-au reconstruit gardul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Sâm 02 Oct 2010 16:17:35    Titlul subiectului: 134289

Totusi eu nu prea cred ca acesta va fi demolat.Din cate auzisem eu de curand acest depou va ramana in subordinea depoului Victoria (la fel cum este si acum) si va deservi doar linia 44 cu siameze care vor gara acolo.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mar 28 Ian 2014 16:15:46    Titlul subiectului: Il mut la Giulesti 170755

Trebuie precizat si acest lucru depoul Giulesti este in momentul de fata in patrimoniul Circului de Stat aici sunt parcate TIR-urile circului ,in interiorul depoului a fost desfiintata toata reteaua electrica si au fost scoase si ceva din liniile existente acolo.Gata cu off-topicul,iar in legatura cu faptul ca linia 44 a fost arondata depoului Militari a fost probabil din cauza faptului ca au ceva linii de unde pot scoate vagoane si pentru a acoperi si linia 44,in trecut linia 44 a mai fost in curtea celor din Militari dar si la Bucuresti Noi(EP-uri),Victoria(vagoanele siameze) sau Alexandria (V2A si V3A si modernizate dar si nemodernizate-aici V2A au fost decat nemodernizate).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2018 13:21:32    Titlul subiectului: 197054

Depoul este dezafectat, conform stierei de pe siteul STB: http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=962
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2019 10:02:10    Titlul subiectului: 199419

Poate, poate se va reactiva când vor veni tramvaiele noi, să bage acolo Tatrele sau V3A-93-urile de casat. Cel puțin, așa cred că nu vor fi aglomerate depourile celelalte, lăsând Giulești ca o platformă de depozitare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Bogdan_PB



Data înscrierii: 26/Apr/2013
Ultima vizita: 16/Feb/2021
Mesaje: 30
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2019 15:09:21    Titlul subiectului: 199435

Din ce se vede pe streetview, nu mai există deloc șină în depou, iar curtea este plină de camioane aparținând Circului București.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2019 15:43:48    Titlul subiectului: 199438

Aha, înțeleg. Păcat, acolo chiar putea fi un spațiu bun de depozitare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 22 Ian 2020 04:05:34    Titlul subiectului: 205207

Păcat că acele uși provenite de la tramvaie și autobuze (poate și troleibuze) și folosite pe post de gard, nu au fost mai întâi reparate și revopsite înainte de a fi montate. Ar fi arătat cu totul altfel. Ceva de genul s-a creat și prin autobaza Alexandria, tot așa s-a format ceva, nu gard, din ușile de la fostele autobuze Ikarus 260. Prin depoul Nițu Vasile era construit o anexă din tablele lui 7091, singurul troleibuz dublu-articulat, iar pe undeva ori prin oraș ori înafară o parte din tabla unui fost autobuz Ikarus 260 a fost folosit drept poartă unui cetățean. Pe acea tablă se mai putea observa și numărul de inventar, ceva cu 3xx.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Depouri si autobaze RATB Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community