Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 12:51:35    Titlul subiectului: 134878

De ce nu s-a continuat a explicat subway guru pe undeva, desi cam laconic.
De ce nu se face acum ?Simplu, Metrorex se descurca si fara ea... Very Happy.Daca fosta M3 nu devenea prelungirea M1 poate nevoia pentru aceasta legatura era mai mare. Insa acum legatura de la Victoriei este suficienta....

Are cineva idee de ce la GdN sunt asa de multe macazuri? Exista spre Basarab, exista dupa curba pe sub Polizu si mai exista un macaz si inainte de PV. Se stie ca problema macazurilor este una sensibila la noi si aici avem asa multe...
Are legatura cu faptul ca acolo iniante de GdN este legatura cu M4 si inainte de Victoriei legatura M1-M2?

Intrebarea e daca macazurile au legatura cu liniile dintre magistrale si de aceea sunt asa multe pe distanta asa mica..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 14:28:04    Titlul subiectului: 134884

2009 a scris:
Dar, care e implicatia concreta a lui Gorbaciov in necontinuarea acestei legaturi?
E 'indirecta'...
Istoria incepe in mai 1986 (tin bine minte data pentru ca a fost aproape simultan cu accidentul de la Cernobil).
In dimineata duminicii de Pasti s-a produs accidentul tehnic de la Biserica Sf. Spiridon Nou soldat cu 'fracturarea' altarului.
La ora aceea era in executie galeria dubla de la Sf. Spiridon, dotata cu breteaua care a permis punerea in functiune a tronsoanelor 1+2 din M2 cu terminus la PU2, o bucata de galerie fir simplu de ramificatie spre PU1, iar in capatul liniei 3 din PU1 se facuse un PLS si scutul apucase sa parcurga cca 30m.
Imediat s-au facut diverse sedinte de 'analiza' la nivelurile cele mai inalte si am primit spre executare 'indicatiile Tovarasului':
1.- sa facem ce-om stii si sa reparam biserica sa nici nu se mai stie ca a fost 'ceva';
2.- sa facem bine si sa nu mai 'rascolim inutil' Piata Unirii, ca sa nu cumva sa 'intarziem' cu lucrarile de metrou celelalte lucrari de amenajare pentru 'Victoaria Socialismului asupra poporului'.
Punctul 1 s-a realizat (si eu si colegii am stat acolo zi si noapte inghitind din plin la 'strontisoara', in perioada cand toata lumea statea pitita prin casa de frica norilor radioactivi, fara sa primim macar o doza de iod pe post de antidot);
Pentru indeplinirea punctului2, s-a hotarat abandonarea imediata a lucrarilor la linia tehnologica de legatura M1/3-M2 si s-a renuntat la cel de-al doilea 'tub' al pasajului pietonal.
S-a facut rapid o groapa mare, s-a scos scutul, s-a umplut tunelul cu nisip si s-a astupat totul, inclusiv PLS si galeria fir simplu. Mentionez ca peretii mulati la ambele capete ale liniei tehnologice nu erau strapunsi.
Observatie: legatura de la PU1 era mult mai buna 'functional' decat cea de la PV. In lipsa ei o perioada buna M2 a functionat fara o legatura comoda cu atelierele din Militari, singura legatura posibila fiind pe CF.
Al doilea episod 'istoric' a fost exact dupa un an, in mai 1987, prilejuit de prima vizita a lui Gorbaciov la Bucuresti.
Ceausescu dorea sa-i arate 'colegului' maretele sale realizari si a dat dispozitie tot asa, sa inchidem cum om stii lucrarile care mai erau la suprafata.
La ora aceea era in curs de finalizare structura pasajului pietonal, asa cum e el si astazi. Ca sa putem 'intra in grafic', s-a modificat structura de rezistenta a pasajului din 'integral monolita' in 'partial prefabricata', s-a acoperit cu predale, s-a suprabetonat si s-a pus pamant si floricele, desi peretii mulati spre PU1, intre scari si tub si spre PU2 nu erau strapunsi. Inainte de a betona 'mormantul lui Tutankamon' s-au bagat in zona scarilor toate lazile cu piesele celor doua escalatoare si a mai ramas ca gol de acces doar o teava metalica verticala de D=1000mm, recuperata de la sifonare, in zona 'cotului' de la baza scarilor. Odata vizita lui Gorbaciov incheiata (care fie vorba intre noi, nici n-a vrut sa auda de o vizita la Casa Poporului si alte marete realizari), s-a trecut la spargerea legaturii intre scara si tub, cu mici incarcaturi de exploziv, doar ca orice explozie in spatii inchise e cu efecte mult mai mari decat in aer liber si rezultatul a fost cam 'devastator' pentru structura prefabricata, toate nodurile s-au deranjat si au inceput sa 'planga' din cauza infiltratiilor (infiltratiile s-au cam lichidat abia acum. la renovare' cand s-a mai tras un rand de injectii cu substante 'moderne' de etansare, iar finisajul demontabil de azi permite oricand o revenire de intretinere).
S-au luat la spart la pickhammer cele patru goluri(2+2) de legatura cu statiile, lazile cu piesele escalatoarelor le-am gasit intacte si s-au montat scarile rulante in subteran, s-a finisat si s-a pus in functiune...
Alta observatie: evazarea spre PU2 n-are nici o legatura cu 'jumatatea lipsa', e cerinta arhitectilor de a avea o 'rasfirare' a fluxurilor la capete, similar cu cea de pe 'consola' PU1.
Daca in tot 'tabloul' asta mai punem in ordine cronologica si 'sistematizarea' pietei+constructia blocurilor ce a dus la modificarile de accese ale PU1, amenajarea Dambovitei, constructia pasajului rutier ce a mai modificat si ea accesul de la Mag. Unirea si a impus sifonarea inferioara permanenta a Dambovitei in capatul aval, mutarile de prize de ventilatie, parcurile si fantanile, avem filmul complet al actiunii.
Nu-i asa ca e mai misto postingul meu decat tembelismele alea cu 'Misterele Bucurestilor' scrise de 'fatuci'? Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 16:11:27    Titlul subiectului: 134888

subway guru, mai de mult s-a vehiculat aici aceasta fotografie si foarte multi au sustinut ca nu poate fi din zona Pietei Unirii. Ai idee de unde este ? Opinia mea este ca este exact din zona bisericii, unde trebuia sa ajunga legatura M1-M2 si unde este acel macaz.


intrare in pta Unirii.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.58 kb
 Vizualizat:  de 11932 ori

intrare in pta Unirii.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 16:24:20    Titlul subiectului: 134891

N-as baga mana in foc pentru 'localizare', nu se vad suficiente elemente de la suprafata...
Elementul 'caracteristic' e sprijinirea cu ancoraje (punctele negre de la partea superioara a peretilor mulati). Din pacate nu-mi aduc aminte sa fi existat ancoraje la Sf. Spiridon, asa ca inclin sa cred ca nu e de acolo...dar e posibil sa fie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 17:27:06    Titlul subiectului: 134894

Dar in acea zona a macazului (unde este portiunea de tunel rectangular) exista o caseta dubla ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 17:40:19    Titlul subiectului: 134897

Sa o luam logic. Unirii 2 este ceva la Nivelul IV. Nivelul III ar corespunde lui M 1. Nivelul II vestibulului lui M 1 si pasajului rutier. Am mai lasat un nivel de rezerva, habar nu am pe unde este "strecurata" Dambovita...
Pana la biserica sa spunem ca M 2 "recupereaza" maxim un nivel, ar fi la Nivelul III. Mai sus nu poate sa fie. Ori in poza se vad doar 2 nivele. Bine, ce am facut eu aici e o speculatie, Nivelul III s-ar putea sa fie sub Nivelul II si sa fie deja cu un plafon pus peste el.
Dar oricum in dreptul bisericii cele 2 sensuri ale lui M 1 au o oarecare distanta intre ele corespunzator celor 2 tunele si nu sunt apropiate, cum sunt de exemplu intre Basarab si GdN 1.

Legatura M 1 se intalneste cu M 2 in zona Victoriei si nu pana la Piata Romana.
Practic macazul acela face parte teritorial din Victoriei. Nici macar cu tunelul nu are treaba - cum e macazul de la Unirii 2 de exemplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 17:51:02    Titlul subiectului: 134898

Hai sa folosim pentru claritate 'jargonul metroistilor'...
Portiunile rectangulare executate in sapatura deschisa 'cut&cover' sunt 'galerii' cu 'caseta', celelalte executate cu scutul si sectiune circulara sunt 'tunele'...
Revenind la acea zona, este o 'caseta' cu 'etaj', la partea inferioara este o 'bretea' si nu un simplu macaz, la partea superioara e o centrala de ventilatie de interstatie.
Priza era o 'monstruozitate' amplasata la trotuar...nu mai stiu cum arata acum...
Tot cu titlu de curiozitati arheologice, in intersectia de la Budapesta, pe directia Bdul. Marasesti s-a gasit vechea conducta de gaz lampant pentru iluminat (Bucurestiul a folosit sistemul asta de iluminat public la inceput de secol), la Radu Voda am gasit un vechi tunel ce mergea din taluzul vechi al Dambovitei spre curtea manastirii - copil fiind, iesirea spre Dambovita era zidita cu caramida si era pusa o teava de scurgere a apei (o barbacana) si prostimea venea sa ia apa de acolo spunand ca e un fel de izvor al tamaduirii - daca ar fi stiut ce beau nu cred ca ar mai fi fost asa de 'incantati' - tunelul ala a fost partial distrus la construirea galeriei de metrou si a centralei de ventilatie de interstatie...
Tot asa, la Cinema Patria (ARO) am gasit calea de tramvai ingropata sub carosabil (treaba tipic comunista) precum si vechile pivnite ale cladirilor boieresti demolate la 'taierea' bulevardului, ramase in mijlocul strazii...

Alte 'curiozitati arheologice'...
La excavatiile pentru Casa Poporului, se vedeau foarte clar in taluzul dinspre Dambovita doua 'tunele' rectangulare mici captusite cu caramida, afumate de un vechi incendiu ce coborau dinspre fostul 'Arsenal'.
In coasta dealului de pe vechea Rahova era un tunel mai mare (puteai circula cu caruta prin el) folosit de fosta fabrica de sampanie pentru 'invechirea licorii'. N-am vazut decat intrarea, nu era iluminat si n-am idee unde ducea...
Jos in vale in taluzul Dambovitei, intre statia de metrou Izvor si Str. Hasdeu era o chestie similara cu ce v-am povestit despre Radu Voda, o arcada zidita cu caramida, tot cu 'barbacana' si lumea venea si acolo, tot asa ca sa ia 'apa buna de baut'...
Pe Regina Maria, cand s-a modernizat linia de tramvai s-a gasit un 'tunel pietonal' ce subtraversa strada...
Plus vechiul canal colector din caramida boltita, situat foarte aproape de suprafata strazii...Lucrarea de acum din vale sub liniile de tramvai banuiesc ca este tot pe o surpare a acestui colector 'istoric'...
La modernizarea terminalului Sf. Gheorghe s-au gasit pivnitele fostului han ce inconjura pe vremuri biserica pe partea fostului magazin 'Cabana'...
In fata Bisericii Coltei, la executarea unui ecran de protectie s-au gasit ramasite omenesti, probabil vechi morminte ce erau in fata pridvorului...
In Dealul Cotrocenilor se zice ca ar fi fost foarte multe 'crame' subterane pentru depozitarea budanelor cu vin din dealul viilor...
Vom vedea daca gasim ceva cu prilejul lui M5...
Astea subiecte de 'Misterele Bucurestilor'...nu 'tembelisme'...
Tot ce am pomenit sunt lucruri vazute de mine, nu povesti...
Si inca un lucru, la executia pasajului pietonal din PU am gasit vechea 'podina de lemn' a Dambovitei, pusa pe piloti scurti tot de lemn, in perfecta stare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 18:40:44    Titlul subiectului: 7895 134905

Ok mersi subway guru de explicatii. Am citit undeva, dar nu mai gasesc articolul cum ca la acoperirea Dambovitei, ma refer la vechea acoperire din fata Palatului de Justitie, aceasta acoperire s-a facut in perioada interbilica din cate stiu, s-au lasat una sau doua camere subterane pentru metrou, dar nu stiu cu ce scop, viitor tunel sau statie habar nu am. E vorba de vechiul plan al metroului, metroul Leonida. Cum ar fi aratat acest metrou? Cu magistralele nu gasesc niciunde o schita cat de sumara, poate stie cineva si face o schita. Iar aceste camere au fost cumva refolosite la M1 pe tronsonul Izvor Piata Unirii 1, sau s-au facut tunele noi si camerele au fost umplute la casetarea Dambovitei sau exista si astazi. Poate tot subway guru ne poate lamuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 18:59:07    Titlul subiectului: 134910

subway guru a scris:
Pentru indeplinirea punctului2..s-a renuntat la cel de-al doilea 'tub' al pasajului pietonal.
Sa inteleg ca era vorba de doua tuneluri distincte (separate), nu de unul dublu ca latime fata de cel actual? Sau macar de unul cu perete despartitor?
Citat:
Ideea construirii unui mijloc de transport subteran pe cale ferata in capitala Romaniei a fost concretizata in anul 1907 de prof.ing. Dimitrie Leonida (1883 - 1965), atunci student in anul IV la Scoala Regala Tehnica Charlottenburg din Berlin. El a efectuat un proiect intitulat "Metropolitanul din Bucuresti", pentru o linie intre Gara de Nord si Piata Sf. Gheorghe, cu o ramificatie spre Calea Mosilor si alta spre Gara Filaret.
http://www.agir.ro/univers-ingineresc/metroul_bucurestean_1165.html
subway guru a scris:
Daca in tot 'tabloul' asta mai punem in ordine cronologica si 'sistematizarea' pietei+constructia blocurilor ce a dus la modificarile de accese ale PU1...
Apropo, trapa aceea verde din parc este ramasita unuia din vechile accese de la PU1?
subway guru a scris:
Jos in vale in taluzul Dambovitei, intre statia de metrou Izvor si Str. Hasdeu era o chestie similara cu ce v-am povestit despre Radu Voda, o arcada zidita cu caramida, tot cu 'barbacana' si lumea venea si acolo, tot asa ca sa ia 'apa buna de baut'...
Probabil de aici denumirea de Izvor ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 19:14:57    Titlul subiectului: 134915

@2009:
Am mai spus pe aici pe undeva ca in perioada cand ma documentam pentru pasajul pietonal am gasit la Arhivele Statului planurile originale ale planseului de acoperire a Dambovitei, o splendoare in tus, pe calc englezesc panzat bleu, caligrafiate cu penita topografica. Tot acolo am vazut si planurile podului 'cu buturugi' din Cismigiu (daca nu ma insel una dintre primele constructii de beton armat de la noi).
Pe planurile planseului Dambovitei era marcat cu linie intrerupta in cele doua deschideri marginale, in vechile taluze, gabaritul pentru o viitoare linie de metrou.
La constructia reala a M1 traseul a fost amplasat 'sub Splai' si nu pe traseul creionat de inaintasi...
@sab:
N-am idee cum ar fi aratat 'metroul' lui Leonida...daca ai un desen, o schita, ceva, ar fi interesant de vazut...
In ceea ce priveste pasajul pietonal am sa mai revin pentru ca nu am terminat decat cu 'partea istorica'...
N-am idee despre ce trapa verde e vorba, probabil e ceva legat de 'prize si bransamente'...
Denumirea de 'Izvor' cred ca e legata de lucruri situate ceva mai 'in deal', acolo unde era si fosta fabrica de sampanie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 20:32:39    Titlul subiectului: 134923

Trapa este vechea intrare in statie pana cand Piata a fost reconfigurata total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 21:10:49    Titlul subiectului: 134927

subway guru a scris:
@2009:Pe planurile planseului Dambovitei era marcat cu linie intrerupta in cele doua deschideri marginale, in vechile taluze, gabaritul pentru o viitoare linie de metrou.
La constructia reala a M1 traseul a fost amplasat 'sub Splai' si nu pe traseul creionat de inaintasi...
Si gabaritul asta pe ce parte era? Dupa cum ai spus tu intre cele doua deschideri marginale, dar atunci unde mai era Dambovita?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 21:28:09    Titlul subiectului: 134931

Am spus 'in cele doua deschideri marginale, in vechile taluze'...pe ambele maluri...
Dar mai bine uite, am facut o mazgaleala la repezeala, e mai edificatoare...



planse.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  15.33 kb
 Vizualizat:  de 11867 ori

planse.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 21:38:57    Titlul subiectului: 134933

Imi cer scuze! Nu am inteles! Uite aici chiar in al doilea paragraf scrie ca au si fost realizate!
http://metroubucuresti.webs.com/istoric.htm

Eu am incercat sa fac o harta cu liniile metroului de atunci, dar nu ma descurc care era Bulevardul Academiei, actualul Regina Elisabeta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 21:59:25    Titlul subiectului: 134935

Nu scrie nicaieri ca s-ar fi realizat ceva (si nici nu s-a realizat), doar s-au 'creionat' si s-au 'anticipat' niste lucruri.
Ar fi foarte interesant daca cineva are rabdarea sa mearga din nou la 'Arhivele Statului' si sa mai consulte din documentele pe care le pastreaza ei acolo...cred ca accesul e mult mai 'liber' decat pe vremea cand am fost eu acolo, nu-ti mai trebuie 'aprobari speciale' ca sa consulti documentele, si-mi amintesc ca arhivarii erau oameni extrem de amabili si draguti in a te ajuta sa gasesti ceea ce-ti trebuia...timp sa ai...
In anii '70 a mai existat o propunere de 'metrou aerian' peste albia Dambovitei (vezi schita)



aerian.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.69 kb
 Vizualizat:  de 11844 ori

aerian.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 22:40:16    Titlul subiectului: 134936

Eu la asta m-am referit cand am zis ca s-au realizat, cum ca cei care au turnat planseul au fost nevoiti sa lase aceste buzunare. ,,Dovada ca solutia avansata are aderenta mare si faptul ca cei chemati sa toarne planseul peste Dimbovita sunt obligati sa lase doua locuri libere (buzunare), pe ambele maluri ale raului pentru circulatia de mai tarziu a trenurilor subterane''
http://metroubucuresti.webs.com/istoric.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 22:57:24    Titlul subiectului: 134937

Cred ca nu ne intelegem...n-au fost nevoiti de nimeni sa faca nimic, si nici nu au lasat 'buzunare'. Taluzele vechi ale Dambovitei dateaza de pe vremea primei 'sistematizari' a raului...
Au avut 'prevederea' ca atunci cand si-au conformat structura podului-planseu peste Dambovita sa amplaseze in asa fel infrastructurile podului incat o eventuala linie de metrou (sau cale ferata) amplasata in taluze sa nu se izbeasca de infrastructura planseului...
Eu incerc sa-ti explic cum sta treaba si tu-mi tot citezi de pe un amarat de site de parca ar fi evanghelia dupa Matei...
Daca vrei sa mergi la 'surse', urmeaza-mi sfatul si du-te la Arhivele Nationale...si punct!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Oct 2010 07:02:49    Titlul subiectului: 134939

2009 a scris:
care era Bulevardul Academiei, actualul Regina Elisabeta?
Da
subway guru a scris:
N-am idee cum ar fi aratat 'metroul' lui Leonida...daca ai un desen, o schita, ceva, ar fi interesant de vazut...
.......
N-am idee despre ce trapa verde e vorba, probabil e ceva legat de 'prize si bransamente'.....
N-am vazut nicio schita pe nicaieri pana acum cu metroul lui Leonida...

Trapa verde este foarte vizibila. Din observatiile mele cred ca ea da in magazinul alimentar situat in capatul culoarului de iesire. Am observat ca de multe ori este folosita pentru aprovizionare. Probabil este ramasita vechiului acces dublu de la Spitalul Brancovenesc, a doua iesire find distrusa pentru a se construi actualul pasaj pe sub sosea (s-a prelungit vechiul pasaj).



trapa.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.66 kb
 Vizualizat:  de 11768 ori

trapa.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 14:20:10    Titlul subiectului: 135105

Citat:
In dimineata duminicii de Pasti s-a produs accidentul tehnic de la Biserica Sf. Spiridon Nou soldat cu 'fracturarea' altarului.
Mai exact, ce s-a intamplat acolo? Ma intereseaza sa aflu daca a fost vreo greseala sau doar Mana Domnului! Biserica pare destul de departe de bulevard (mai retrasa decat blocurile), dar nu-mi dau seama foarte bine care este distanta dintre ea si tunel. Pe langa asta, anumite reactii violente din cadrul altor discutii m-au facut sa inteleg ca la metrou nu s-au facut, nu se fac si nu se vor face greseli.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 19:49:32    Titlul subiectului: 135131

subway guru a scris:
Daca in tot 'tabloul' asta mai punem in ordine cronologica si 'sistematizarea' pietei+constructia blocurilor ce a dus la modificarile de accese ale PU1, amenajarea Dambovitei, constructia pasajului rutier ce a mai modificat si ea accesul de la Mag. Unirea si a impus sifonarea inferioara permanenta a Dambovitei in capatul aval, mutarile de prize de ventilatie, parcurile si fantanile, avem filmul complet al actiunii.
1.Sa inteleg ca pasajul rutier nu era in plan la constructia M2 sau ca, asa cum s-a spus, trebuia sa fie suprateran ? Mi se pare ciudat sa construiesti si la scurt timp sa modifici. Este vorba nu numai de accesul de la Magazinul Unirea, ci si de cel disparut de la PU1 (capatul dinspre Timpuri Noi, unde sunt acum pompierii).
2. Dambovita este sifonata in ziua de astazi? Trece pe sub pasajul rutier ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 19:55:50    Titlul subiectului: 135133

1. Daca ar fi fost in 'plan' s-ar fi facut mai 'cumsecade'...
2. Da, e un sifon inferior (gravitational) permanent pe sub pasajul rutier.

La orice accident tehnic, ca sa se produca trebuie sa fie un cumul de 'berbecarii'+'mana Domnului'...adica 'sa fortezi mana Domnului' (asta ca replica la 'micile intepaturi').
Pe de alta parte, la orice lucrare de mare anvergura exista si 'accidente' (e de teoria probabilitatilor). La metrou au fost foarte putine...doar 'ziaristii' pot judeca in termeni de greseala/fatalitate, inginerii judeca in cifre (probabilitati) si cauze/efecte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 19:59:23    Titlul subiectului: 135135

Infiltratiile urate de la PU2 pe peronul spre Tineretului exact la inceputul pasajului pietonal ai idee de unde sunt ? Vreo legatura cu Dambovita ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 20:01:03    Titlul subiectului: 135136

Acele infiltratii multi ani semanau cu niatw paraiase.. Peretele a fost peticit cu panouri de tabla.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 20:15:37    Titlul subiectului: 135139

Alte 'defectiuni istorice'...
N-are Dambovitsa treaba cu astea, mai ales ca acum e 'incorsetata' in beton, e vorba de apele subterane...
Tot metroul e 'un mare submarin' si orice 'defectiune' la structura se manifesta prin 'izvoare' mai mici sau mai mari...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9892
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Oct 2010 07:25:07    Titlul subiectului: 135173

Nu sunt si niste pompe care scot apa ? La Piata Unirii au mai fost si in trecut probleme cu infiltratiile.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 25, 26, 27  Următoare
Pagina 21 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community