Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Diverse prevederi privind transportul public

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 10 Oct 2008 00:44:54    Titlul subiectului: rvreverver 99348

Câtă vreme autobuzul este definit conform legii 102 / 2006, slabe șanse împotriva acestor autovehicule.
Termenul de maxi-taxi e o denumire populară, că în realitate, acesta este autobuz... Degeaba există acel mic "amănunt" cu locurile în picioare atâta vreme cât:
-se spune că numărul minim de locuri pe scaune este de 8+1
-nu se dă un raport cu privire la numărul de locuri pe scaune versus număr de locuri în picioare calculat măcar la o densitate de 8,5 călători / metru pătrat, deși normele apusene cer o densitate sub 6 călători pe metru pătrat. Densitatea călătorilor în dube se apropie uneori si de 10 călători / mp

Trebuie schimbată legea în sensul includerii următoarelor caracteristici (în cazul autobuzului urban):

-cel puțin două uși pe o parte, comandate de la șofer
-numărul locurilor în picioare să fie mai mare decât numărul locurilor pe scaune

Al doilea criteriu - cel care, probabil, ar defini clar noțiunea de autobuz, ar putea fi formulat: numărul locurilor pe scaune să nu depășească jumătate din numărul total de locuri..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 10 Iun 2009 15:36:00    Titlul subiectului: Diverse prevederi privind transportul public 112256

In Ordinul 972/2007 al ministrului transporturilor pentru aprobarea Regulamentului-cadru pentru efectuarea transportului public local si a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport public local, scrie ca:

"în salonul mijlocului de transport va fi asigurata INFORMAREA PUBLICULUI CALATOR PRIN MIJLOACE VIZUALE ȘI SONORE cu privire la denumirea statiei care urmeaza si la legaturile cu alte mijloace de transport public local de persoane"

Daca ar fi sa se respecte aceasta prevedere, ar trebui ca anuntul vocal pentru statii sa fie PRIORITAR fata de muzica ambientala, asadar fie se anuleaza total muzica in salonul vehiculului pe timpul anuntului vocal, fie ar putea fi doar scazut volumul muyicii si suprapus anuntul vocal, dar cred ca ar iesi o "mixtura" tare ciudata si poate si neinteligibila; cred ca oprirea muzicii pe timpul anuntului vocal e singura solutia care respecta intru totul acea prevedere.

Dar cum suntem in Romania... nu se stie niciodata...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 12:38:42    Titlul subiectului: 113693

Am facut un "update" la propunerile de definitii ale AUTOBUZULUI, definitie care sa impiedice utilizarea maxi-taxi-urilor pe post de autobuze:

In opinia mea, definitia actuala trebuie corectata, MINIM, de forma asta:

"AUTOBUZ – autovehicul conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare, care are mai mult de 22 locuri pe scaune, in afara locului conducatorului auto, dispunand de cel putin 2 usi de acces distincte, automate, comandate de la sofer, autovehiculul trebuind sa fie dotat obligatoriu cu facilitati pentru accesul persoanelor cu dizabilitati si cu sisteme audio/video de informare a calatorilor".

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 09:04:45    Titlul subiectului: 113950

Din pacate pe site-ul www.autogari.ro avem o definitie eronata a autobuzului:
Citat:
AUTOBUZ - autovehicul cu cel putin 4 roti si o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit PENTRU TRANSPORTUL DE PERSOANE PE SCAUNE SI IN PICIOARE si care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2009 14:45:28    Titlul subiectului: 117444

Ceva foarte interesant:

http://www.sansabuzoiana.ro/la_zi.html?aid=5259

Nr. 2447 de miercuri, 2 august 2006

"Fără chioșcuri în stațiile de autobuz

articol de: (M.I.)

Potrivit noului cod rutier publicat în Monitorul Oficial, prin aprobarea ordonanței de urgență guvernamentală nr. 195 din 12 decembrie 2002, este interzisă amenajarea unor chioșcuri, magazine sau orice astfel de construcții ce au ca scop desfacerea mărfurilor, în spațiile destinate staționării mijloacelor de transport public de persoane. În mod legal, în perimetrul stațiilor prestabilite, care sînt încadrate în circuitul zilnic al șoferilor ce conduc autovehiculele destinate transportului public de persoane, pot fi amenajate numai spații de așteptare pentru călători, precum și tonete care au ca unic scop comercializarea legitimațiilor de călătorie..
[ . . . . ]
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 28 Sep 2009 14:30:30    Titlul subiectului: 117691

Ceva ambiguu, dar cel putin "ciudat":

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=10084

"Un proiect de ordin al Ministerului Sănătății propune:

Autobuzele nu mai au voie să circule prin cartiere
[. . . ]
Ministerul Sănătății a introdus în dezbatere publică un proiect imposibil de aplicat în munici­piul Buzău, care interzice circulația mijloacelor de transport publice în comun în zonele cu lo­cu­ințe, școli și spitale.
[. . .]
Emisiile de poluanți, la fel de reale ca și lipsa soluțiilor
Prevederile respective au fost stipulate într-un proiect de ordin al Ministerului Sănătății, privind nor­mele de igienă pentru transporturile de persoane, care a fost deja introdus în dezbatere publică.
[. . .]
Corina RĂCHIȚEANU; Gabriel STOIAN
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 29 Sep 2009 13:42:01    Titlul subiectului: 117748

http://www.sansabuzoiana.ro/la_zi.html?aid=16671

Nr. 2887 de sambata, 19 ianuarie 2008

"Șoferii, obligați să conducă mai puțin

articol de: Titi PETRE
Pînă acum unii șoferi conduceau zile și nopți fără oprire, iar oboseala acumulată la volan își punea amprenta asupra siguranței rutiere. Astfel de practici se vrea a fi stopate și s-a luat măsura ca, în cursul unei săptămîni, timpul total de lucru al persoanelor care efectuează activități mobile de transport rutier să fie de cel mult 48 de ore. Durata maximă a timpului de lucru săptămînal poate fi prelungită pînă la maxim 60 de ore, cu condiția ca, pentru orice perioadă de 4 luni consecutive, media timpului de lucru săptămînal să nu depășească 48 de ore. Persoanele care efectuează activități mobile de transport rutier pot lucra cel mult 6 ore consecutive fără pauză. Timpul de lucru va fi întrerupt de pauze de cel puțin 30 de minute dacă timpul total de lucru este de 6 pînă la 9 ore, respectiv de cel puțin 45 de minute dacă timpul total de lucru depășește 9 ore. Pauzele pot fi împărțite în perioade de minim 15 minute. Nerespectarea prevederilor legale se amendează cu 1.500 pînă la 4.000 de lei. Diagramele tahograf aflate în dotarea mașini îi vor pîrî pe șoferii care încalcă durata timpului de condus.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2009 09:27:32    Titlul subiectului: 118124

Un articol mai mult decat interesant, care pare sa confirme ilegalitatea unui aspect pe care, pana acum, eu il conseidram mai mult imoral, dar se pare ca e si ILEGAL: inteleg ca este ilegala publicitatea electorala pe vehiculele de transport public !

Cunoaste cineva mai multe detalii?

http://www.sansabuzoiana.ro/5_minute.html?aid=18777

Nr. 2969 de joi, 24 aprilie 2008

"Crește numărul taximetriștilor la Rm. Sărat

articol de: (M.L.S.)

[ . . . ]Vor fi urmărite și mașinile care au afișat ilegal postere cu caracter electoral și vor fi aplicate amenzi cuprinse între 2.500-5.000 lei. Taximetriștii care fac campanie electorală prin lipirea diverselor afișe pe mașini, riscă să li se ridice autorizația de funcționare.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 14:34:18    Titlul subiectului: 118370

O "Nota de fundamentare" cel putin "bizara" existenta pe site-ul Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Nu stiu de cand dateaza laudabila Evil or Very Mad "initiativa", dar arata "preocupare" si "interes" Twisted Evil ale astora pentru binele cetatenilor. Al unora dintre cetateni.

http://www.mt.ro/transparenta/proiect%20lege%20transport%20rutier.htm

Art. 3:

[ . . . ]

"20. - microbuz - autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune sau in picioare, in afara locului conducatorului"

Exclamation Exclamation Exclamation

Asta desi in Legea 102/2006 scrie ca:

''microbuz – autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto''

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 24 Feb 2010 18:10:22    Titlul subiectului: Acte normative privind transportul public din Romania 124041

Studiind "Anexa din 28/04/2009 cuprinzand anexele nr. 1 și 2 la Hotărârea Guvernului nr. 517/2009 privind declasificarea unor decrete ale Consiliului de Stat adoptate în perioada 1956-1989 și a unor decrete prezidențiale emise în perioada 1974-1989", am gasit cateva acte destul de interesante, pacat ca nu e disponibil si continutu lor; probabil insa ca ele ar putea fi puse la dispozitia celor interesati, contra cost...:

----------------------------------------------------------------------------------------
Decretul prezidential nr. 12/1979 privind scutirea de impozit a dobanzilor aferente creditului obtinut de intreprinderea specializata de comert exterior 'Autoexportimport' Brasov de la firma 'Iran National' la importul de autobuze si microbuze
----------------------------------------------------------------------------------------
Decretul prezidential nr. 149/1980 privind stabilirea preturilor de productie si de livrare pentru autobuzul urban de mare capacitate, articulat, tip D.A.C. 117-U.D.
----------------------------------------------------------------------------------------
Decretul Consiliului de Stat nr. 427/1980 privind modificarea unor indicatori economici si financiari, precum si a volumului si structurii bugetului de stat pe anul 1980, corespunzator influentelor rezultate din stabilirea pretului de productie si de livrare pentru troleibuzul de mare capacitate, articulat, tip DAC 117 - E.
----------------------------------------------------------------------------------------
Decretul Consiliului de Stat nr. 367/1983 privind creditarea stocului de punti, motoare si usi existent la Intreprinderea 'Autobuzul' Bucuresti, pentru realizarea de autobuze si troleibuze de mare capacitate. Graficul de intrare in consum sau oferire la export a motoarelor si puntilor RABA pentru autobuze si troleibuze precum si a usilor tip Ikarus pentru autobuze, existente in stoc la Intreprinderea 'Autobuzul' Bucuresti.

Cautati si voi pe net, poate dam si de continutul actelor...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 24 Feb 2010 18:51:08    Titlul subiectului: 124043

Ceva destul de interesant:
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 09 Mar 2010 12:53:52    Titlul subiectului: 124420

Ia sa mai vedem ce scrie in Ordinul 972 al ministrului transporturilor pentru aprobarea Regulamentului-cadru pentru efectuarea transportului
public local și a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor
de transport public local
.

Ia faceti comparatie intre ce scrie in legislatie si ce se intampla in realitate. Deci:

"Art. 2. — Organizarea și efectuarea activităților specifice serviciilor de transport public local trebuie să asigure satisfacerea unor cerințe și nevoi de utilitate publică ale comunităților locale, și anume:

b) îmbunătățirea siguranței rutiere, protecției mediului și calității transportului public local
"

Pai ia sa vedem:
Cum se imbunatateste "siguranta rutiera"? Pai foarte simplu, pentru ei: Pui niste dube nenorocite ale caror usi nici macar nu se blocheaza in mers, fiind cazuri de calatori care au cazut din mers; pui niste dube obosite care n-au suficiente bare de sustinere si care iau calatori pana pe bord, care oricand pot zbura prin parbriz in caz de accident; pui niste dube cu soferi disperati care gonesc ca dementii pentru a se baga in fata autobuzelor.
Asta da, e exact ceea ce se cere; "siguranta rutiera".

Ce se mai cere?

"c) deplasarea în condiții de siguranță și de confort, inclusiv prin asigurarea de risc a mărfurilor și a persoanelor transportate, precum și a bunurilor acestora prin polițe de asigurări"

Abia acum m-am prins: inghesuiala aia de cate 40 de insi intr-o duba de 19 locuri asa se cheama, "confort", pentru nesimtitii astia si cei care-i pastoresc....

apoi:

"e) optimizarea funcționării pieței transportului public local prin
asigurarea unui cadru concurențial normal, dinamic și loial."

Pentru astia, concurenta loiala inseamna lipsa afisarii orarelor, nerespectarea lor, parazitarea traseelor de transport cu autobuze prin dube janghinoase, "inchiderea ochilor" la neregulile evidente de pe trasee...

Ca de o bicei in tigania asta de tara, legile sunt facute .... ca sa fie, ca sa mimam "alinierea" prin minciuna si fals la legislatia "ieuropeana".

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 09 Mar 2010 13:12:25    Titlul subiectului: 124421

Sa vedem ce drepturi mai aveti si va sunt incalcate grosolan:

Iata, Legea 92/2007, Cap. I, Dispoziții generale, art. 1. - (4):

"Serviciul de transport public local de persoane și de mărfuri se organizează de către autoritățile administrației publice locale, pe raza administrativ-teritorială respectivă, cu respectarea următoarelor principii:

p) consultarea asociațiilor reprezentative ale operatorilor de transport și/sau ale transportatorilor autorizați, precum și ale utilizatorilor în vederea stabilirii politicilor și strategiilor locale privind transportul public local și modalitățile de funcționare a acestui serviciu.
"

V-a consultat cineva, v-ati expus punctul de vedere daca sunteti sau NU de acord cu proliferarea cotetelor/maxi-taxi?!? Pe mine nu!

Si uite asa ne priveaza de un drept legal, facand doar ceea ce le convine lor! Solicitati-le celor din orasele voastre sa va demonstreze ca au consultat populatia cand au hotarat sa introduca sisteme parazitare de transport, tip maxi-taxi.

Ia sa mai vedem si aici:

"(6) Principalele obiective urmărite de autoritățile administrației publice locale în domeniul serviciului de transport public local sunt:

c) asigurarea transparenței în procedurile de achiziție publică".

O, da: nici acum nu am intrat in posesia listei cu operatorii de transport, tipul de vehicule, numerele de inmatriculare, data inceperii si sfarsitului perioadei de concesionare...

"d) informarea și consultarea periodică a populației asupra politicilor de dezvoltare durabilă din domeniul serviciului de transport public local".

Ca mai sus, consultare din parti, pentru informare cica nu e loc, cel putin asa sustine Boscodeala al Buzaului...

"f) corelarea capacității mijloacelor de transport de persoane cu fluxurile de călători existente"

Asta ati vazut si voi ca se face: daca ai 40 de calatori, pui o duba cu 19 locuri, e la fix. Acuma, multi politicienii d-astia probabil au vazut scoala doar din afara ei, deci e scuzabil...

"h) atribuirea serviciilor de transport public local operatorilor de transport rutier și transportatorilor autorizați în funcție de nivelul efortului investițional al acestora, realizate în mijloacele de transport și în infrastructura de transport."

Pai ce, nu-i asa? Pai "investitiile" constau in inlocuirea rablelor vechi cu niste rable noi...

" ( 8 ) În toate raporturile generate de executarea serviciilor de transport public local, protecția vieții umane și a mediului sunt prioritare."

Evident, gargara de 2 lei, care protectie a vietii umane in cotete improvizate? Care protectie e mediului la fumigenele maxi-taxi? A, troleibuz, a, pai ala nu e bun, ca "ai nostri" nu-si pot sau nu vor sa-si aia asa ceva, deci ce rost are?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 08 Apr 2010 09:51:18    Titlul subiectului: 125542

Am gasit pe site-ul A.R.R., www.arr.ro/verticala/noutati/B_SRPP.doc , "Bibliografia pentru ocuparea postului de inspector / referent de specialitate la Serviciul Licente Programe de Transport Autorizari", care contine majoritatea sau poate chiar toate reglementarile ce se cer personalului A.R.R.

Gasiti anexat si documentul arhivat.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 08 Apr 2010 13:00:57    Titlul subiectului: 125558

Am gasit "Norma metodologica privind clasificarea pe categorii a autobuzelor și microbuzelor utilizate pentru transporturi publice de persoane prin servicii regulate in trafic national", pe care v-o atasez, arhivata.

Sunt cateva prevederi cel putin interesante, care ridica mari semne de intrebare privind legalitatea acestor "dube-microbuze/maxi-taxi".

Bunaoara, iata:

"Condițiile de clasificare pe categorii
Art. 10. - Se admit la clasificare numai autobuzele/microbuzele care sunt în stare tehnică bună, după următoarele criterii de apreciere:
a) exterior - stare generală bună, în special absența ruginei și a zgârieturilor vizibile, capacele portbagajului și cele de acces să fie bine fixate și încuietorile să fie funcționale;
b) interior - stare generală bună, în particular scaune, cotiere în stare bună (fără deșirări, rupturi), învelișul de pe podea și de pe plafon nedeteriorat, capacele podelei să fie etanșe și bine fixate;
c) curățenie - în mod deosebit învelișul scaunelor, învelișul interior, perdelele și parasolarele."

Pai vedem zi de zi microbuze rapanoase, ruginite, zgaraiate, cu scaune si cotiere jegoase/soioase, cu linoleum-ul de pe podea dezlipit, tocit, sau rupt? Pai cam vedem, la multe astfel de parodii de mijloace de transport... deci?!?

Apoi:

"Art. 11. - Pentru a putea fi clasificate autobuzele/microbuzele trebuie să îndeplinească următoarele cerințe legate de securitatea pasagerilor:
a) ieșirile de siguranță să fie inscripționate și echipate cu dispozitive corespunzătoare;
b) treptele de acces în autovehicul, precum și treptele interioare (dacă există) să fie iluminate, alimentate pe circuitul lanternelor de poziție ale autobuzului/microbuzului;
c) să fie dotate cu stingătoare de incendiu și truse medicale.
"

Poftim?!? Cati dintre voi ati vazut ca rablele maxi-taxi sa aiba iluminate treptele de acces, asa cum le aveau pana si vechile si hulitele autobuze DAC/Rocar ?!?

"Art. 12. - Se resping de la clasificare autobuzele/ microbuzele care nu îndeplinesc următoarele cerințe tehnice:
a) integritatea și etanșeitatea instalației de evacuare;
b) lipsa oricăror pierderi de lubrifianți, combustibil etc.;
c) existența marcajului de omologare a ferestrelor și execuția acestora din geam securizat;
d) integritatea instalației de iluminare și semnalizare luminoasă (inclusiv existența catadioptrilor laterali)."


Pai... cam din parti, am poze cu o rapandula de microbuz de Buzau care circula de luni de zile cu semnalizarile sparte...

Existenta catadioptrilor?!? Cate dintre dubele maxi-taxi indeplinesc aceasta conditie?!?

Ce parere aveti, nu credeti ca multe dintre junghiurile de dube de prin orasele Romaniei cam au "bube" pe partea asta, deci in starea in care le vedem noi, zi de zi, nu ar trebui NICI MACAR ADMISE la clasificare?
Poate o sa ziceti ca la momentul clasificarii indeplineau conditiile. Pai da, da' ia sa vedem ce scrie mai departe:

"Art. 14. - (2) În urma clasificării se aplică pe autobuz/microbuz însemnul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4. Însemnele clasificării vor avea inscripționate numărul de înmatriculare al autovehiculului, numărul de locuri destinat transportului pasagerilor, simbolurile echipamentelor suplimentare, denumirea județului în care s-a efectuat verificarea și perioada de valabilitate. Însemnele clasificării acordate se vor amplasa unul pe partea dreaptă, lângă ușa de acces al pasagerilor, și unul pe peretele din spate, astfel încât informațiile conținute de acestea să poată fi citite din exteriorul autovehiculului."

Hopa! Pai cum asa, ati vazut voi, recent, pe vreo duba/maxi-taxi sa aiba acea tablita de clasificare? S-o fi abrogat aceasta prevedere?!?

"Prelungirea valabilității certificatului de clasificare
Art. 21. - Cu cel puțin 30 de zile înainte de data expirării valabilității certificatului de clasificare deținătorul autobuzului/microbuzului trebuie să solicite prelungirea valabilității acestuia. Prelungirea valabilității certificatului de clasificare se acordă în urma reverificării autobuzului/microbuzului, dacă comisia de clasificare constată că acesta îndeplinește condițiile și criteriile de clasificare prevăzute în prezentele norme metodologice.
Art. 23. - În cazul în care la verificarea pentru prelungirea valabilității certificatului de clasificare se constată că autobuzul/microbuzul nu mai satisface criteriile de clasificare, se solicită rezolvarea deficiențelor constatate în termen de maximum 30 de zile de la data constatării neregulilor. În situația în care la reverificare se constată în continuare neîndeplinirea criteriilor, certificatul de clasificare se anulează și se retrag însemnele acordate anterior.

Retragerea clasificării acordate

Art. 26. - În cazul în care un autobuz/microbuz clasificat nu mai îndeplinește criteriile pentru care a obținut clasificarea, deținătorul nu îl mai poate utiliza pentru transportul public de persoane în trafic național până la remedierea defecțiunilor constatate.
Art. 27. - În cazul în care autobuzul/microbuzul își schimbă deținătorul, certificatul de clasificare se retrage, noul deținător fiind obligat să solicite clasificarea autovehiculului în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice."


Pai un mirobuz/autobuz nu poate fi admis la clasificare daca nu indeplineste conditiile mentionate in prima parte a mesajului, deci... Rolling Eyes

Altceva, super tare:

"Art. 8. - Deținătorul autobuzului/microbuzului trebuie să permită, în orice moment și fără aviz prealabil, efectuarea inspecției de către reprezentanții comisiei de clasificare și/sau de către organele de control ale R.A.R. și ale A.R.R., indiferent de locul și de momentul controlului.".

De obicei dubagii afla - prin metode "specifice", desigur - de controale si isi tin ascunse dubele cu probleme; sa inteleg ca A.R.R. si R.A.R. ar putea solicita detinatorilor de dube sa le prezinte TOATE dubele detinute ?!? Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Apr 2010 20:33:30    Titlul subiectului: 125623

Sa fim seriosi ! Cate autoturisme ar trebui sa pice testul ITP daca acesta s-ar face pe bune !. Sau cati soferi amatori ar trece testul fizic / psihic daca acesta s-ar face pe bune !
Ce a semnalat Catalin raman numai vorbe frumoase si la capitolul maxi - taxi, nu numai la capitolul autoturisme.
Criteriile dupa care o duba este admisa / respinsa de pe drumurile publice se gasesc in anexa nr 1 a normei metotologice de admitere pe drumurile publice a autobuzelor si microbuzelor din 27 martie 2003 si anume, citez din anexa, pentru a clasifica duba in catergoria IV - cea mai slaba este suficient ca :
- suspensia sa fie clasica
-spatiul dintre scaune sa aiba o anumita valoare - o are (65 cm)
- inaltimea minima a spatarului - 50 cm - se respecta
- ferestrele sa fie din geam securizat.
Cam atat. Uitasem, sa fie dotata cu o bara de sustinere a persoanelor aflate in picioare si salonul sa fie dotat cu un bec.(treaba asta face parte din recomandari, nu se gaseste in norme).
Treaba cu rugina si altele este discutabila, daca apare rugina este vina producatorului si nu a dubagiului. Treaba cu luminile si cu altele nu se aplica Mercedesurilor / troleibuzelor / tramvaielor vreti voi neaparat sa se aplice dubelor !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 12 Apr 2010 08:48:00    Titlul subiectului: 125703

andrei11 a scris:
Treaba cu rugina si altele este discutabila, daca apare rugina este vina producatorului si nu a dubagiului.
Nu a spus nimeni ca ar fi vina dubagiului, ci doar ca vehiculele prezentand urme de rugina si zgaraieturi nu ar trebui admise la clasificare, adica sa fie eliminate direct, fara alte comentarii.
andrei11 a scris:
Treaba cu luminile si cu altele nu se aplica Mercedesurilor / troleibuzelor / tramvaielor vreti voi neaparat sa se aplice dubelor !
Trebuie sa se aplice tuturor vehiculelor, fara discriminare.
In cazul particular al dubelor, este o prevedere care imi este favorabila in demersurile mele si o pot folosi ca atare.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PREZIOSO



Data înscrierii: 02/Oct/2008
Ultima vizita: 03/Aug/2023
Mesaje: 149
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Aug 2010 13:36:14    Titlul subiectului: Diverse 131592

San Juan, capitala statului Puerto Rico, va deveni primul oras in care accesul autovehiculelor va fi complet interzis. Noua infrastructura ofera o libertate deplina de deplasare a turistilor si cetatenilor in zona Isleta, cu numeroase puncte de acces catre plaja. Transportul pe distante mai mari se va face cu trenul usor, pe calea ferata ce va strabate intregul oras.
Administratia locala spera ca astfel capitala sa devina mai atragatoare pentru vizitatori si sa fie repopulata. Conform statisticilor demografice, populatia din Isleta de San Juan (centrul vechi al San Juan-ului) s-a diminuat serios in ultimii 60 de ani (de la aproape 30.000 de locuitori in 1950, la doar 8.000 astazi), aspect corelat de autoritati cu cresterea numarului de autovehicule.
Modificarea infrastructurii costa 1,5 miliarde dolari, iar constructia caii ferate inca 400 de milioane. Transformarea completa a orasului San Juan intr-un loc de promenada si relaxare va dura aproximativ 15 ani.
Sa speram ca acest proiect va fi urmat de altele similare, de ce nu si in Romania. La cata nebunie e pe sosele si mai ales la ce legi sunt si cum se aplica, am avea mare nevoie de asa ceva!
Sursa: go4it.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 08:53:33    Titlul subiectului: 132466

http://www.adevarul.ro/financiar/Atentie-soferi-_Fiscul_si_ARR_ies_la_vanatoare_de_transporturi_ilegale_0_323367998.html

"Atenție, șoferi! Fiscul și ARR ies la vânătoare de transporturi ilegale

Dan Străuț

Miercuri 25 aug 2010

Autoritățile vor controla transporturile rutiere de mărfuri, dar și de persoane

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că, prin Autoritatea Rutieră Română (ARR), a demarat o serie de acțiuni destinate identificării și combaterii transporturilor ilegale.

Vor fi sancționate transporturile rutiere comerciale de bunuri, dar și de persoane, ce se derulează fără a fi licențiate sau autorizate ori fără documente care să dovedească faptul că operațiunea de transport comercial este supusă controlului fiscal.

Autoritatea Rutieră Română va urmări și modul de respectare, de către operatorii de transport, a obligațiilor privitoare la siguranța rutieră - respectarea timpilor de conducere și odihnă, existența atestatelor de pregătire profesională pentru persoanele cu funcții care concură la siguranța rutieră, utilizarea de către întreprindere sau de către operatorul de transport de conducători auto deținători de contract de muncă, aviz medical și aviz psihologic.

Licențele, la control!

Vor mai fi verificate transporturile rutiere de persoane pe trasee județene, interjudețene sau internațional, din punctul de vedere numărul de locuri pe scaune, ca și efectuarea de transport rutier de mărfuri și/sau de persoane numai cu vehicule destinate prin construcție categoriei, respectiv tipului de transport.

Inspectorii ARR vor mai urmări respectarea prevederilor licenței de traseu, ale autorizației de transport internațional sau ale graficului de circulație, emiterea de legitimații de călătorie corespunzătoare tarifelor aferente distanței parcurse de persoanele transportate.


Pentru o mai bună colaborare și o mai mare transparență a acțiunilor derulate, Autoritatea Rutieră invită și reprezentanții mass-media să participe la aceste acțiuni, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 01 Sep 2010 15:16:38    Titlul subiectului: 132768

Foarte interesant:

http://www.adevarul.ro/international/europa/medici-spania-fumat-trotuare_0_327567699.html

"[ . . . . . ]

Interzis fumatul pe trotuare, gări și stații de autobuz

CNPT mai reclamă ca în centrele educative și sanitare să nu existe niciun spațiu destinat fumătorilor, închis sau deschis, cerând inclusiv interzicerea fumatului pe trotuarele de acces în colegii și spitale, precum și în parcurile pentru copii, peroanele gărilor și stațiile de autobuz."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 23 Sep 2010 08:47:48    Titlul subiectului: 133865

http://www.adevarul.ro/international/in_jurul_lumii/O_romanca_va_primi_despagubiri_de_6-000_de_euro_in_Irlanda-pentru_discriminare_privind_inaltimea_0_340166243.html

"O româncă va primi despăgubiri de 6.000 de euro în Irlanda, pentru discriminare privind înălțimea

Mihaela Stoica

Miercuri 22 sep 2010

Dublin Bus nu a vrut să angajeze o româncă pe motiv că e prea scundă

O româncă care a fost respinsă la un interviu pentru un post de șofer de autobuz în Dublin, pe motiv că este prea scundă, va primi despăgubiri de 6.000 de euro, potrivit deciziei unui tribunal, informează Irish Times.

Izabela Lazăr a trecut testul teoretic și proba practică pentru a deveni șofer de autobuz la regia locală de transport Dublin Bus și a fost chemată la interviu, în timpul căruia a fost supusă și unei examinări medicale. Ea a fost anunțată că nu este suficient de înaltă pentru a obține slujba, fără a i se spune care este înălțimea minimă admisă.

În fața instanței, Lazăr a susținut că o restricție privind înălțimea afectează mai mult femeile decât bărbații și că Dublin Bus a angajat oameni care aveau aceeași înălțime ca și ea, dar erau bărbați, albi și irlandezi.

Dublin Bus a comunicat că înălțimea minimă acceptată pentru un șofer de profesie este 1,65 metri și că Lazăr, la 1,57 metri, nu poate fi angajată. Compania a admis însă că "ar putea fi" bărbați angajați care au o înălțime sub 1,65 metri.

Un specialist în sănătatea la locul de muncă a spus că, în opinia sa, înălțimea medie a unei femei din Irlanda este de 1,62 metri. Astfel, Dublin Bus cere ca femeile angajate de ei să aibă mai mult decât înălțimea medie.

Instanța a decis că, în absența unor criterii de înălțime clare și a unor proceduri asociate, o măsură aparent arbitrară nu poate constitui un fundament la angajare.Astfel, Isabella Lazăr a primit despăgubiri de 6.000 de euro, pentru discriminarea sa pe bază de înălțime.

Instanța a respins însă alte două plângeri depuse de femeie, că a fost discriminată pe criterii de rasă și pentru dizabilități.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Oct 2010 09:42:40    Titlul subiectului: 135252

http://www.ziare.com/stiri/trafic-rutier/ue-propune-cutii-negre-pentru-autobuze-si-taxiuri-1030431

"UE propune "cutii negre" pentru autobuze si taxiuri

Autobuzuele si taxiurile ar putea fi dotate cu "cutii negre", asemeni avioanelor, pentru a mari siguranta pe sosele.

Comisia Europeana, care si-a ales ca tinta reducerea la jumatate a deceselor survenite din cauza accidentelor rutiere, doreste examinarea posibilitatii montarii acestora in autovehiculele comerciale.

Propunerile au fost incluse in ultimul plan al Comisiei pentru "Siguranta Rutiera".

Dupa cum a fost prezentat in 2009 in Daily Telegraph, CE a cheltuit deja 2,4 milioane de lire sterline in "Proiectul Veronica" pentru a face teste.

Cutiile negre ar putea veni in ajutorul politiei pentru determina cauzele unui accident.

Dorinta Comisiei de a cheltui si mai multi bani pentru dezvoltarea tehnologiei a creat temeri ca acestea vor deveni, in timp, obligatorii pentru absolut toate autovehiculele. Dar acest aspect a fost negat de catre comisie.

Opozantii introducerii cutiilor negre avertizeaza ca aceasta actiune va duce la cresterea supravegherii cetatenilor de catre stat. De cealalta parte sunt sustinatorii, care sunt de parere ca astfel se va determina cu exactitate vinovatii in cazul unui accident.

"Soferii nu ar trebui sa fie ingrijorati de prezenta cutiilor negre. Daca sunt utilizate corespunzator, acestea pot ajuta la demonstrarea nevinovatiei unui sofer," declara Robert Gifford, directorul executiv din cadrul Consiliului pentru Siguranta Rutiera din Parlament.

Un alt proiect discutat, pentru siguranta rutiera, este introducerea instalatiilor electronice pentru stabilizarea autovehicului, precum si franele automate pentru autobuze si camioane.

"O suta de oameni mor zilnic pe soselele europene. Am facut progrese importante din 2001 reusind sa salvam aproape 80.000 de vieti. Dar numarul accidentelor mortale este inca inacceptabil," precizeaza comisarul european pentru transporturi, Siim Kallas.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community