Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
2009
Data înscrierii: 24/Feb/2009 Ultima vizita: 22/Aug/2014 Mesaje: 62
|
Trimis: Lun 25 Oct 2010 13:29:04 Titlul subiectului: |
135418 |
|
Da, exista si atunci, nu mai ti minte legenda urbana cu statuia?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Oct 2010 14:08:09 Titlul subiectului: |
135420 |
|
Care padure de stalpi, ca nu inteleg? Referitor la pasajul de acces in statia lui M 1 - implicit si pasajul de legatura, nu se sapa pe sub statie ci pe sub pasajul auto. Pe acolo vad eu pasajul de legatura. Apoi pe sub parcare.
Asa cum am precizat stalpii am impresia ca au fiecare fundatie proprie iar intre ei este pamant. Nu este turnata o fundatie continua.
Nici macar in statia de metrou. Cel putin statia de tramvai (de metrou) a fost facuta ultima cu ajutorul unei automacarale (albastre) care a "turnat" stalpii din statie si a pus traversele pe care se sprijina platfonul.
Nu ma intrebati din care parte a plecat, ca nu mai stiu.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Oct 2010 15:18:14 Titlul subiectului: |
135425 |
|
Nu avem stalpi de la un capat la altul al fiecarui peron? Nu ma refer la cei din centru care sunt ulteriori. Statia de tramvai avea stalpi pe peroane de la un capat la altul?
Cu atat mai greu mi se pare sa sapi pe dedesubt daca nu exista fundatie continua...
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Oct 2010 16:17:23 Titlul subiectului: |
135432 |
|
Fiti atenti, acolo unde sunt stalpii centrali - adaugati ulterior, sunt "îndesiti" si stalpii "normali".
Da, stalpii "normali" sunt cei originali, ai statiei de tramvai. In afara de capete - unde sunt scarile - si unde sunt modificati. S-a mai discutat acest lucru si aici. Daca nu exista fundatie continua, nu mi se pare imposibil de sapat dedesubt, vezi exemplul accesului de la statia GdN 2 unde se "umbla" pe sub cladirea garii. Sau pasajul de pietoni "Basarab".
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Oct 2010 21:26:20 Titlul subiectului: |
135445 |
|
Ce rost aveau niste stalpi pe peronul unei statii de tramvai ? Nu cred ca mai exista un astfel de exemplu...Sa fie continuarea unor stalpi din parcarea subterana ?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Oct 2010 21:34:08 Titlul subiectului: |
135447 |
|
Asa a fost proiectata structura de rezistenta. Structura de rezistenta este de fapt un mare "patrat" unde s-au tras linii orizontale si verticale, la intersectia carora se gasesc stalpii. Stiu ce va deruteaza: actualul zid al statiei - care desparte statia de pasaj nu exista. Practic era un zid de 1,5 m inaltime si dupa aceea nu mai era nimic, te puteai uita la masinile care treceau prin pasaj.Acel perete nu este perete de rezistenta. Daca nu s-a inteles trebuie sa vin cu o schita?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 25 Oct 2010 21:43:24 Titlul subiectului: |
135449 |
|
Orice modificare de anvergura a statiei existente presupune reproiectarea ei (si implicit inchiderea zonei cu neajunsurile de rigoare), e mai simplu de sapat acele pasaje de legatura decat sa muti spatiile tehnice de la locul lor - se schimba retelele electrice, canalizarile,
Accesele in pasajul de corespondenta vor fi pe jumatate cat peronul, la perete (parapetul lipit sau corp comun cu peretele) - se pot executa fara sa se umble la stalpi? Au spatiu intre ei? Solutia optima e sa se mute cate un stalp din zona lucrarilor.
Ca sa nu intrerupa traficul, realizarea acceselor la pasaj este bine s se face dupa executarea tunelului de dedesubt - astfel doar se sapa putul scarii.
Oricum vor fi trei nivele ca la Universitate, sau Unirii.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 26 Oct 2010 10:54:01 Titlul subiectului: |
135458 |
|
andrei11 a scris: | Asa a fost proiectata structura de rezistenta. Structura de rezistenta este de fapt un mare "patrat" unde s-au tras linii orizontale si verticale, la intersectia carora se gasesc stalpii. | Ma abtin...Cand proiectezi ceva trebuie sa te gandesti in primul rand la aspectul functional. Daca iti rezulta stalpi pe peron parerea mea este ca ceva nu este in regula si trebuie sa incerci altceva. Poate un perete de rezistenta ar fi fost mai bun acolo si sa se elimine stalpii.
@rosetti61 Nu cred ca incape vreo scara intre stalpii de la Obor, cel putin nu paralel cu peretele.
|
|
Sus |
|
|
2009
Data înscrierii: 24/Feb/2009 Ultima vizita: 22/Aug/2014 Mesaje: 62
|
Trimis: Mar 26 Oct 2010 14:08:03 Titlul subiectului: |
135460 |
|
Defapt o parte din stalpi nu au nicio legatura cu congiguratia statiei si structura ei de rezistenta. Stalpii din centru au fost facuti pentru o statuie gigant care trebuia amplasata exact deasupra statiei, dar care nu s-a mai amplasat.Ma mai intreb un lucru? Oare puteau ei construi tramvaiul pe deasupra de acum cativa ani daca nu existau stalpii astia, care au ramas din prost noroc?
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 26 Oct 2010 14:45:08 Titlul subiectului: |
135461 |
|
Nu cred ca are vreo legatura. Stalpii aceia mai degraba ar sustine linia tramvaiului 21 daca ar fi amplasata pe mijloc, nu linia 34. Oricum constructiile au din start o rezerva de portanta astfel incat sa poata prelua ulterior si alte forte. Vezi exemplul statiei Basarab care a preluat fara probleme o pasarela a pasajului Basarab. Si aici vorbim de o constructie noua amplasata peste statie plus traficul aferent, nu doar de o amarata de linie de tramvai.
Acolo la Obor a fost mai interesant doar cum au amplasat pilonii rampei de acces a tramvaiului pe centrul intersectiei peste galeria metroului.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 26 Oct 2010 15:40:35 Titlul subiectului: |
135464 |
|
Planseul peste galeria metroului are o grosime extrem de mare, nu cred ca se pune problema de rezistenta a planseului. Deschiderea este mica, cred ca vreo 7-8 metri. Vezi constructia metroului pe Splai. Pe splai se poate pune fara probleme o linie dubla de tramvai, nu cred ca afecteaza rezistenta planseului.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mar 26 Oct 2010 16:06:44 Titlul subiectului: |
135465 |
|
Planseul unei statii de metrou are intre 80 si 100 cm grosime beton armat precomprimat, grosimea variaza functie de ce "sta pe statie". Fierul din armatura e de 20 mm grosime, si e de tip striat. Oricum structurile statiilor si galeriilor sunt supradimensionate intentionat din punct de vedere al rezistentei. Vezi statia Basarab, cum bine ai remarcat si tu.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 26 Oct 2010 21:49:47 Titlul subiectului: |
135478 |
|
As vrea sa lamurim “istoria” complexului “Obor”. Complexul este format din: 2 parcari subterane “surori” denumite generic “Parcarea Colentina” si “Parcarea Mosilor”.
Parcarile au 2 nivele, un nivel inferior – la nivelul pasajului rutier – si un nivel superior. Parcarea Mosilor are o particularitate – pe timpul lui Ceausescu mai beneficia de un acces – prin spatele blocurilor perimetrale. Era o premiera la vremea aceea., de un pasaj subteran auto cu 2 benzi pe sens si de o statie de tramvai transformata in statie de metrou cu oarecare modificari..
Structura de rezistenta a complexului este prezentat in fig.1. Este un “caroiaj” de stalpi si grinzi si formeaza un urias dreptunghi care ocupa practic toata piata pe care o cunoasteti cu totii. Se observa ca acest dreptunghi este impartit de fapt in 3 dreptunghiuri independente care sunt egale ca dimensiuni (dreptunghiul caramiziu, gri si vernil). Daca lucrurile sunt clare, sa trecem la fig.2
Fig.2 reprezinta un detaliu de constructie. Va rog sa observati stalpii – pe care i-am schitat ca si cei din fig 1 si cum sunt ei asezati in gabaritul fostei statii de tramvai. Parerea mea sincera este ca asa a vrut arhitectul si ca nu a rezultat plasarea stalpilor dintr-un calcul de rezistenta. A se vedea fig 1 unde se vede foarte clar simetria perfecta a dreptunghiului mare (format din cele 3 dreptunghiuri mici). Statia de tramvai (respectiv statia de metrou) o cunoasteti cu totii, nu mai trebuie sa insist pe descrierea ei. Inclusiv modificarea la scari, inclusiv “indesirea stalpilor” din cauza monumentului care nu s-a mai construit. Daca vreti sa vedeti cele 3 dreptunghiuri independente din care este facut dreptunghiul mare mergeti in statia de metrou, se vad foarte bine. (se vad cei 2 stalpi lipiti si care fac parte din structuri diferite).
Asadar orice proiectare a statiei de metrou Obor ( M 7 ) si a pasajelor de legatura trebuie sa tina seama de ce v-am prezentat eu aici, asta daca nu vreti sa fie distruse cele 2 parcari. Parerea mea este ca cele 2 parcari sunt necesare si ar putea sa fie mai bine puse in valoare. Au capacitate destul de mare.
Va rog frumos sa observati ca nu am notat nicaieri directiile (spre Lizeanu sau spre Ferdinand ) pentru ca practic dreptunghiul este perfect simetric si nu conteaza din ce parte privesti constructia. Respectand adevarul, de fapt sunt 3 mici asimetrii, dar nu din punct de vedere al structurii de rezistenta. Oricum asimetriile sunt cunoscute de putini.
Descriere: |
Structura de rezistenta a complexului "OBOR" |
|
Mărime fișier: |
92.58 kb |
Vizualizat: |
de 14334 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.07 kb |
Vizualizat: |
de 14333 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mar 26 Oct 2010 22:54:23 Titlul subiectului: |
135481 |
|
Practic, tot "complexul" subteran de la Obor este un platou urias din beton ce se sprijina pe caroiajul de grinzi sustinute de piloni. Restul "detaliilor", peretii statiei, scarile, accesele etc. sunt "adaosuri". Structura principala de rezistenta este formata din piloni, grinzi si planseu din beton.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 26 Oct 2010 23:20:46 Titlul subiectului: |
135483 |
|
Ceea ce tine de M7 va trece pe sub pasaj si parcare si nu va interfera in vreun fel cu spatii din parcare. "Subsolul 3" va fi afectat doar de pasajul de legatura dinte cele doua statii - cu putina ingeniozitate se pot face scari frante (la 90 de grade) de acces in pasajul de corespondenta. Ca sa fie mai comod si din punctul de vedere al constructorilor, statia va fi pe Colentina.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 09:13:52 Titlul subiectului: |
135490 |
|
S-a gandit cineva unde va fi linia tehnologica a M7? La Obor cred ca este exclus fara un nou complex subteran, cu o statie noua adevarata de metrou... La Unirii poate,insa cu modificarea liniei 3...Si poate sa se realize o linie tehnologica tripla M1-M2-M7.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 12:03:17 Titlul subiectului: |
135495 |
|
Se va putea ajunge foarte simplu de la M 7 la celalte linii ale retelei la (viitoarea) statie Mosilor, intersectie cu M 5. Deci linia tehnologica va fi M 5 / M 7
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 13:03:25 Titlul subiectului: |
135497 |
|
Unde faci linie tehnologica in acea intersectie Mantuleasa-Carol-Mosilor? Deja doua statii acolo cred ca este destul...Si cum M5 nu va avea legatura cu M2, atunci daca o rama de pe M7 vrea sa ajunga in Depoul Berceni va fi o adevarata aventura...Intra de pe M7 pe M5 la Mantuleasa, apoi de pe M5 pe M1 la Eroilor si de pe M1 pe M2 la Victoriei.
Sincer nu inteleg abordarea asta ca acolo unde se intalnesc doua magistrale sa nu existe o linie de legatura. M5 va fi o premiera in acest sens la Universitate.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 13:13:14 Titlul subiectului: |
135499 |
|
Nu inteleg de ce sa ajunga o rama de pe M 7 la Berceni? M 7 o sa aiba depoul propriu dotat cu ce trebuie, inclusiv cu acces catre calea ferata. E loc de-ajuns la Mosilor. Chiar prea mult decat trebuie. Nu inteleg ce vrei sa spui cu M 5 si Universitate.
Si la Mosilor nu trebuie sa demoleze absolut nimic. Desi probabil ca pana ce vor construi M 7 se va demola masiv in zona, si pe Carol si pe Mantuleasa.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 15:06:26 Titlul subiectului: |
135505 |
|
De asta exista fiecare magistrala cu depoul ei. Asta era ideea inainte si va fi si de acum inainte. Exceptand cazurile majore, trenurile nu se plimba pe la fiecare depou, dupa cum le vine cheful mecanicilor sau metrorexului.
Si in afara regula este tot la fel. Fiecare are depoul propriu magistralei, si mai mult acolo nu prea isi schimba trenurile intre magistrale deloc.
Cu o precizare, ca la noi nu cred ca exista atelier de reparatii in fiecare depou (gen depoul Militari), si asta cam incurca putin traba.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 17:01:54 Titlul subiectului: |
135517 |
|
S-a gandit cineva unde va fi statia de la Unirii pentru M7 si cum se va realiza aceasta daca va fi sub parc (e o varianta care leaga 2 care doua statiile existente, cu "matele de corespondenta" aferente)? Daca e sub Coposu, Unirii 2 o sa fie efectiv statie de tranzit pietonal; sub bd. Unirii are posibilitatea de a se conecta cu ambele statii (caz in care dispare McD - n-ar fi exclus sa umble la unul din accesele de la magazin (cel care da spre Dambovita) prin adancirea lui si legarea de viitorul vestibul de la Unirii 3, iar de la Unirii 1 se poate face un nou pasaj in zona turnichetilor. Trebuie profitat de zona de actiune a turnichetilor, fara a bloca fluxurile libere de circulatie - Unirii 1 si 2 au si functiunea de pasaj pietonal.
Iar Mosilor va trebui realizata tinand cont si de M7; un vestibul central la Mosilor 5 e de ajuns (daca statia e sub intersectie, daca nu o sa mai aiba unul la Izvorul Rece) - din care se accede si spre peronul de M7 cand va fi gata, Mosilor 7 va mai avea o iesire spre Maria Rosetti.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 17:47:48 Titlul subiectului: |
135523 |
|
In principiu M7 va avea o legatura tehnologica la M5.
Tot 'in principiu' M7 va avea statie la PU intre M1 si M2, paralel cu Hanul lui Manuc.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 18:07:24 Titlul subiectului: |
135530 |
|
Intre M1 si M2 este perfect, dar nu prea iese paralelismul cu Manuc decat daca M7 o sa "fandeze" la intrarea in Pta Unirii,
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 18:52:51 Titlul subiectului: |
135534 |
|
Traseul avut in vedere este acelasi cu cel de 'pre-metrou' postat pe site-ul PMB...
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 20:30:31 Titlul subiectului: |
135535 |
|
Iata un amplasament al statiei "Unirii (M 7) paralela cu Hanul lui Manuc care nu se incurca cu Dambovita si care este intre M 1 si M 2.
Subway guru nu a spus ca statia va fi intre statiile magistralelor 1 si 2, ci pur si simplu intre M 1 si M 2.
E o idee, nu singura. Nu cred ca o sa se apuce nimeni sa construiasca o statie cu Dambovita deasupra (parere personala), asta daca am construi Unirii (M 7) sub parc.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
224.49 kb |
Vizualizat: |
de 14173 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|