Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele Saurer din Bucuresti
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
gabinaum25



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2011
Mesaje: 18
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 13:17:48    Titlul subiectului: 56369

Prin 1997 - 1998 troleibuzele Saurer circulau pe 61 (linie ce traverseaza centrul) si pot spune ca reprezentau ceva "nou" si cochet in Bucuresti! Din cauza scurgerii timpului, este normal sa apara "imbatranirea" si este firesc sa fie inlocuite cu troleibuze noi. Regret ca DAC-urile vor avea aceeasi soarta... Sper sa avem sansa sa apucam troleibuze noi si articulate pe toate liniile ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 21:37:17    Titlul subiectului: SAURER 56657

Saurer a fost inițial un autobuz elvețian. Circula pe linia expres 783, între aeroportul Otopeni și Piața Unirii. Elvețienii ni le-au dat cu norma de casare îndeplinită, așa cum s-a întâmplat cu autobuzele Saviem de pe celelalte linii expres (din care acum nu mai circulă nici unul, aproape toate fiind tăiate) și cu tramvaiele de la nemți.
Apoi a fost transformat în troleibuz, fiind, dacă nu mă înșel, primul troleibuz cu chopper din București. Știu că în 1998 era o mare problemă cu nu știu ce reper din componența contactorilor: reperul respectiv era american și, la desele solicitări de pornire-oprire, ceda (se ardea) foarte repede. Din păcate, aici nu știu să mă pronunț, dau cuvântul specialiștilor.
Iar dacă vă uitați acum la organizarea geamurilor din spate ale troleibuzelor Saurer, o să remarcați asemănarea dintre ele și cele ale troleibuzelor TV de altădată...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 15 Dec 2006 13:47:30    Titlul subiectului: *Troleibuzele Saurer din Bucuresti 41375

Au fost, inițial, autobuze și au circulat pe liniile expres, 22 de bucăți fiind apoi transformate în troleibuze.
Ultima statistică oficială a RATB, preluată de pe site-ul oficial al RATB, www.ratb.ro, arăta că erau încă în serviciu 17 bucăți din cele 22 inițiale.
Cele 5 casate cu mai mult timp în urmă sunt: #5007, #5008, #5011, #5013 și #5020.
Din 22 (#5001-#5022), dacă le scădem pe cele 5 menționate de mine mai sus, rămân exact 17, cele care apar în statisticile oficiale RATB.
Iar din astea 17, mai era unul, #5014, care figura ca funcțional, însă era defect de foarte mult timp și nu mai ieșea la stradă.
Așadar ar trebui să mai fie real funcționale următoarele:
#5001, #5002, #5003, #5004, #5005, #5006, #5009, #5010, #5012, #5015, #5016, #5017, #5018, #5019, #5021 și #5022.
Iată o poză de pe când actualele troleibuze erau încă autobuze... poză scanată de pe coperta unui Ghid RATB de prin anii '90.



Saurer.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.34 kb
 Vizualizat:  de 58805 ori

Saurer.jpg



baza2_293.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.16 kb
 Vizualizat:  de 58804 ori

baza2_293.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Dec 2006 13:55:31    Titlul subiectului: 68154

5014 este retras de mult timp, a fost donator de piese si acum va fi casat, azi a fost dus la URAC din cate se stie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 26 Dec 2006 23:16:28    Titlul subiectului: 68470

Saurer #5021 are acum scaune de...Dac! Măcar au găsit unele de aceeași culoare cu cele originale (dar decât lemn de Dac117E, mai bine plastic de Saurer!)
Initial nu avea scaune tapitate... avea scaune de plastic (incredibil pt. România: În 1966 elvețienii făceau autobuze cu scaune de plastic!) foarte comode.
Saurer, atunci când au devenit troleibuze, erau cele mai moderne troleibuze (sistem de comandare a deschiderii ușilor, difuzoare în salon, iluminare cu neon, scaune de plastic, încălzire).
Iată-l pe Saurer #5010.... cu sforile sale lungi la captatori... prea lungi, părerea mea!


Sunt 3 tipuri de Saurer, nu 2. Asta din punct de vedere al caroseriei. Dar dacă le sortăm după așezarea contactorilor sunt 2. Deci, teoretic, sunt 6 combinatii diferite...

Iată si cum arată frâna folosită pe troleibuzele Saurer, frâna Telma:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 23:48:28    Titlul subiectului: 43770

Modelul este 5 DUK-A. Caroseria este din aluminiu.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 28 Ian 2007 13:03:04    Titlul subiectului: 0000 44879

Conform BS, aceasta ar fi corespondenta autobuzelor din Geneva cu troleibuzele Saurer din Bucruesti.
Cod:
Bus    RATB
471    5001
442    5002
438    5003
470    5004
469    5005
465    5006
*      5007
464    5008
473    5009
474    5010
*      5011
435    5012
*      5013
466    5014
451    5015
446    5016
443    5017
449    5018
468    5019
*      5020
447    5021
472    5022
* = 441, 445, 461 si 463, casate in 2002. Nu se cunoaste corespondenta lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 26 Feb 2007 10:20:02    Titlul subiectului: 76664

Din momentul in care toate troleibuzele Saurer au fost aduse in Depoul Berceni (cred ca in 2002, dar nu mai imi aduc aminte exact), o parte din ele au avut parte de reparatii capitale: 5001, 5002, 5005, 5022, 5010, 5017.

Primul troleibuz pe care l-am vazut circuland pe 76 (in afara de 5001 si 5002, care erau la Berceni de mai demult), a fost 5004.
La inceput (cand au fost aduse toate in depoul Berceni) am vazut pe 73 / 74 / 76 si unele din troleibuzele care au disparut repede dupa acel moment: 5007, 5013, 5020.

Apoi au fost retrase 5008, 5011 si 5014.

5001 a aparut ca troleibuz in 1995, asa scrie pe site-ul RATB si asa imi aduc si eu aminte. In 1995 a inceput sa circule cu calatori, a avut o perioada in care a circulat in probe. E posibil sa ma insel, oricum - ceea ce e clar e ca a aparut inainte de 1996.
Probabil ca 5001 este numarul dat din 1996; initial, nr de parc era 1.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 26 Noi 2007 22:59:10    Titlul subiectului: 00000 85030

În perioada 1996-1998 erau numeroase troleibuzele "Saurer" pe liniile 61 + 62?
Cam care era proporția "Saurer" / "Dac"?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 26 Noi 2007 23:43:27    Titlul subiectului: 85031

Din cate tin minte s-au folosit si pe 71 si 93. Erau evident o aparitie mai rara, dat fiind faptul ca parcul insumat al acestor patru linii era de cateva ori mai mare decat numarul de trolee Saurer disponibile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 27 Noi 2007 11:14:14    Titlul subiectului: 85035

5001 si 5002 au ramas la Berceni, in timp ce restul de 20 au fost la Bujoreni. Initial le-am vazut pe liniile 71 si 93, apoi si pe 62 si pe 61. Nu-mi amintesc sa fi fost toate pe un singur traseu vreodata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 27 Noi 2007 15:44:24    Titlul subiectului: 85041

Saurer au fost folosite pe liniile 61, 62, 69 (?), 71, 93, 96, ultimile clipe traindu-le pe liniile din Berceni. Uneori semanau cu niste telecabine. Pe liniile care mergeau la gara traseul era scris cu verde pe rulou. Imediat dupa aparitia troleului in Militari - 1996 - am vazut Saurere pe 62; nu stiu daca a avut si DAC in paralel sau astea au aparut mai tarziu in traseu.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 27 Noi 2007 18:31:46    Titlul subiectului: 85044

Atât 69, cât și 61 și 62 au avut și Dac și Saurer... de fapt, ele au circulat pe toate traseele Depoului Bujoreni (61, 62, 69, 71, 93, 96 - 91 a apărut mai târziu și nu cred că a mai apucat Saurer), la fel cum s-a întâmplat mai târziu cu Ikarusurile și Irisbusurile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mar 27 Noi 2007 21:41:58    Titlul subiectului: 85049

Pot spune ca imi amintesc inca destul de bine si perioada de mult apusa in care Saurer erau autobuze pe linia 783, prin 1993. Erau o aparitie deosebita in peisajul bucurestean. In timp ce aproape peste tot erau numai DAC, Ikarus si cateva IK-4, si-au facut aparitia aceste autobuze. Erau speciale si prin faptul ca erau singurele autobuze in circulatie la acea vreme care aveau cutie de viteza automata. Erau o noutate. Au fost transformate in troleibuze. Aratau inca bine si au aratat pana aproape de casare. Singurul lucru care mi s-a parut foarte ciudat a fost ca pareau foarte lente. Nu imi amintesc sa fi vazut un asemenea autobuz sau troleibuz circuland cu viteza.

Aveau o suspensie bunicica, dar mult mai instabila ca cea de pe DAC. Totusi, Saurer mi s-au parut tot timpul oarecum rudimentare. Bordul era doar un prim indiciu in acest sens. Saurer nu au fost facute niciodata pentru un trafic intens de calatori si asta se poate observa din compartimentarea interioara a spatiului, tipul mochetei din interior, finisajele. Sincer, ca troleibuze erau mult sub un DAC, ca autobuze sunt la ani lumina de DAF.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 29 Noi 2007 20:54:58    Titlul subiectului: 85123

Am postat pe http://filme.tramclub.org/Bucuresti/ (sectiunile Trasee si Vehicule) niste filme facute astazi dintr-un si cu un troleibuz Saurer. Personal sunt putin nostalgic pentru ca ele vor disparea curand... dar asta e progresul.

Astazi in jurul orei 15 erau doar 5 la traseu: http://ratb.stfp.net/?ttx=Lz&dt1=29.11.7&dt2=29.11.7; atat pe linia 73 cat si pe 74 erau si Ikarus-uri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
balkanium



Data înscrierii: 24/Ian/2008
Ultima vizita: 14/Apr/2008
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2008 22:04:48    Titlul subiectului: 87546

Au fost unele dintre troleibuzele mele preferate. Eram prin clasa a 3-a si asteptam ca sa vina unul ca sa calatoresc cu el.
Stiu ca mergeau pe rutele mai importante precum 69, 71, 90, 93 si 96.
Odata cu aducerea troleibuzelor Ikarus au fost trimise la Berceni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 19 Mai 2010 07:36:52    Titlul subiectului: 127261

Un Saurer pe linia 96 la Gara - poza facuta in 1999 de Yury Maller ( http://ymtram.mashke.org/ ):


bucharest (18).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  283.23 kb
 Vizualizat:  de 53183 ori

bucharest (18).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 19 Noi 2010 00:26:30    Titlul subiectului: 136517

5009 in actiune: http://www.imhd.zoznam.sk


5009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.12 kb
 Vizualizat:  de 52014 ori

5009.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2011 21:11:33    Titlul subiectului: 141699

Iată și un "Saurer" în varianta originală (adică autobuz), restaurat în Elveția.
Prima și ultima poză (adică pozele 1 și 3) sunt preluate de aici:
http://www.cgac.ch/
Dacă ar fi păstrat sau donat R.A.T.B. măcar unul în forma troleibuz, ar fi fost super Crying or Very sad
În ultima vreme a vieții lor ajunseseră troleibuzele mele de suflet (deși mă enervau suspensiile rigide care făceau troleibuzul să se zgâlțâie tare chiar și la o denivelare mică). Mă făceau să mă gândesc la niște epoci frumoase, care nu au să se mai întoarcă vreodată.
Dar oare de ce la unele "Hess" a pus geamuri culisante mari (care erau foarte utile vara) iar la alte geaamuri rabatabile prin care deabea intra aerul? Până când a fost căldura funcțională la ele?



AB452_bressonaz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  310.39 kb
 Vizualizat:  de 51051 ori

AB452_bressonaz.jpg



saurer_diwabus_452_208.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  316.43 kb
 Vizualizat:  de 51051 ori

saurer_diwabus_452_208.jpg



AB452_givisiez_avr10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  249.22 kb
 Vizualizat:  de 51050 ori

AB452_givisiez_avr10.jpg



_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Joi 12 Ian 2012 14:59:01    Titlul subiectului: 151944

Stiu ca in Geneva, Saurer-ele aveau numere de parc de forma 4xx.
In poza lui Catalin Ghita cu autobuzul Saurer, se poate vedea numarul 146 (sau asa ceva), iar aici este o poza a lui Robert Kindl in care apare Saurer-ul 132.
Stie cineva care era intrevalul de numerotare al autobuzelor Saurer?

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 11 Feb 2012 21:29:31    Titlul subiectului: 153034

Unul dintre cele mai fiabile troleibuze bucurestene care a avut un final "tragic", o batjocora din partea RATB-ului.
Uitandu-ma la pozele lui Catalin ma intreb oarecum retorica "daca la ei s-a putut, la noi de ce nu s-a vrut?".
Am mai amintit aici in forum cand circulam cu Saurer pe linia 96 cu 70 km/h de se zdruncina troleul in doua sau meregau troleibuzele captator langa captator tot pe linia 96 in aceeasi seara.
Macar unul daca il restaurau sa amintim viitorului ca au existat si troleibuze Saurer pe liniile RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 26 Mar 2012 21:53:07    Titlul subiectului: 154485

Autobuzele Saurer in 1991:
- in Autobaza Metalurgiei.
- in drum spre Romania
Sursa: flickr.com



6389941799_a43498f761_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  451.73 kb
 Vizualizat:  de 47201 ori

6389941799_a43498f761_b.jpg



6542647761_5db6db3e0a_z.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  216.57 kb
 Vizualizat:  de 47201 ori

6542647761_5db6db3e0a_z.jpg



_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Sâm 07 Mar 2015 20:32:03    Titlul subiectului: 177806

Alte poze cu elvetienele, de pe www.flickr.com (fototak):
Otopeni, iunie 1994
URAC, 9 noiembrie 1996



16131810701_f4541554ca_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  306.52 kb
 Vizualizat:  de 40993 ori

16131810701_f4541554ca_b.jpg



15511361704_76d0573139_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.6 kb
 Vizualizat:  de 40993 ori

15511361704_76d0573139_b.jpg



_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RATB904



Data înscrierii: 21/Sep/2015
Ultima vizita: 08/Oct/2023
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)

MesajTrimis: Sâm 12 Dec 2015 16:15:29    Titlul subiectului: 182824

Cateva Poze cu Saurer-urile cand erau aduse
Poza 1: La Klösterle am Arlberg (Austria)
Poza 2: La Bran
Poza 3: La Câmpina
Poza 4: Un autobuz Leyland-Saurer, tot ex-TPG. Nu am mai vazut pana acum asemenea autobuz la RATB. Stie cineva despre el?
Foto: Andre Knoerr.



9244205274_2c64008681_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  392.41 kb
 Vizualizat:  de 38243 ori

9244205274_2c64008681_b.jpg



6594567255_347365fd99_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  425.89 kb
 Vizualizat:  de 38242 ori

6594567255_347365fd99_b.jpg



16281282713_90e96fcbe0_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  600.26 kb
 Vizualizat:  de 38241 ori

16281282713_90e96fcbe0_b.jpg



15947645949_7c362d7cee_b.jpg
 Descriere:
Saurer-Leyland
 Mărime fișier:  229.85 kb
 Vizualizat:  de 38240 ori

15947645949_7c362d7cee_b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Doban4



Data înscrierii: 04/Aug/2014
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti, Sector 2

MesajTrimis: Sâm 12 Dec 2015 18:45:51    Titlul subiectului: 182830

Acel autobuz nu apartinea RATB-ului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community