Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzul articulat are 50 de ani

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Vin 05 Noi 2010 19:39:30    Titlul subiectului: Autobuzul articulat are 50 de ani 135921

O noua expozitie s-a deschis in Muzeul de Transporturi din Ungaria pentru sarbatorirea de 50 de ani de la primul autobuz articulat.

Dupa al II-lea razboi mondial, cererea de transport era foarte mare. In Anglia s-a optat pentru autobuze etajate, dar pe continent s-a dorit extinderea pe orizontala si nu pe verticala a autobuzelor.

La inceput au fost atasate remorci, dar acesta solutie nu era confortabila pentru pasageri. Remorcile se clatinau, oamenii se simteau ca sunt tratati ca niste animale etc.

Astfel, pe data de 5 noiembrie 1960, pe vremea cand la Mercedes se faceau numai experimente fara pasageri, la Budapesta a aparut primul autobuz articulat cu numarul de inmatriculare GA 12-00. Acesta a circulat pe vechea linia 1 si a facut 35000 km fara probleme.

Istoria crearii autobuzului este de poveste. In atelierele centrale de reparatii de autobuze (un fel de URAC) 3 ingineri au hotarat sa nu mai astepte autobuzul articulat promis de Ikarus (1962-1963). Au luat un Ikarus 60 fara spate, un TR 5 fara fata si un rulment de remorca de la fabrica de tractoare Steagul Rosu, si gata a si fost modelul ITC 600.

Muncitorii au realizat autobuzul din schitele si desenele inginerilor, documentatia oficiala s-a realizat abia dupa ce autobuzul a fost gata.

"Nu a fost chiar asa de usor. A trebuit sa unim autobuze uzate si deformate de o vechime de 15 ani. In cei 5 ani nu am reusit sa facem 2 autobuze identice." - spune Színi Béla, unul din cei 3 ingineri.

Au fost fabricate in total 267 de autobuze ITC 600, toate Ikarusurile 60 (in afara celor casate) au fost transformate in autobuze articulate. Din pacate nu a supravetuit nici un exemplar, "au fost casati sub ochii nostrii, nici nu ne-am gandit sa pastram unul, nu era atunci acest val de nostalgie", spune un batran meserias, prezent la expozitie.

Articulatul original si poze: http://index.hu/belfold/2010/11/05/csuklositas_vilagszenzacio/?rnd=230

Alte poze aici: http://www.metropol.hu/itthon/budapest/cikk/647108

Autobuzul cu pricina: [img]http://www.hirado.hu/Hirek/2010/11/~/media/News/Hirado/Hirek/2010/11/04/15/budz.jpg.ashx[/img]

Scuzati pentru eventualele greseli, dar am tradus in graba
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 06 Noi 2010 11:22:13    Titlul subiectului: 135952

Autobuzul articulat are 50 de ani, iar fabrica Ikarus risca sa devina istorie prin mutarea ei in China. Desfiintarea liniei de productie din Mattyasfold a echivalat, din punct de vedere psihologic, cu desfiintarea intregii fabrici, desi, teoretic, s-a mutat in China.
Citat:
La inceput au fost atasate remorci, dar acesta solutie nu era confortabila pentru pasageri. Remorcile se clatinau, oamenii se simteau ca sunt tratati ca niste animale etc.
Si, totusi, Hess a revenit la remorcile distincte; desigur, cu suspensia din acea perioada, calatorie era extrem de neconfortanta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 07 Noi 2010 15:47:39    Titlul subiectului: 135989

Da, linia de productie a fost mutat in China, iar fabrica din Matyasfold a fost inchisa. Totusi Ikarus a revenit anul acesta cu 2 modele V187 si V134. In luna mai a fost testat de BKV modelul V187 alaturi de Credo Citadell 19, iar in iunie a fost testat V134. Poze: http://galeria.index.hu/belfold/2010/05/14/ikarus_187v/ .

Totusi, acestea nu sunt adevarate Ikarusuri, sunt de fapt autobuzele unui producator mic pe nume ARC. Nu au facut altceva, decat sa schimbe logoul de pe autobuz.

Au as dori un Ikarus modern, dar cu o fata retro de forma seriei 200.

Revenind la topic: da, remorcile pot fi o solutie, in cazul in care fluxul de calatori difera in timpul zilei. Se poate aproape dubla capacitatea de transport, fara a fi necesar achizitia si intretinerea unui autobuz articulat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Noi 2010 19:39:10    Titlul subiectului: 136618

    Este vorba de primul autobuz articulat produs în Ungaria de firma IKARUS, în anul 1960. Primele autobuze articulate au fost testate și apoi produse totuși de germani, acesta este adevărul.
MAN MKN 26-1 cu caroserie KÄSSBOHRER, a fost testat și a circulat în orașul Dortmund, începând cu anul 1952.
    BÜSSING EMMELMANN 6500T a circulat începând cu anul 1955 în orașul Mainz.
HENSCHEL HS 160 USL, construit în 1956, a inceput să circule pe traseele din orașele Wiesbaden, Trebur, Gießen și Bobenhausen din anii 1958-1959. Sursa, foto și pagini pdf: "omnibusarchiv.de"



[1952] MAN MKN 26-1 caroserie KÄSSBOHRER.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.18 kb
 Vizualizat:  de 14116 ori

[1952] MAN MKN 26-1 caroserie KÄSSBOHRER.jpg



[1955] BÜSSING EMMELMANN 6500T.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.98 kb
 Vizualizat:  de 14116 ori

[1955] BÜSSING EMMELMANN 6500T.jpg



[1956] HENSCHEL HS 160 USL TYP 449.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  [1956] HENSCHEL HS 160 USL TYP 449.pdf
 Mărime fișier:  640.76 kb
 Descărcat:  de 688 ori


[1957] BÜSSING VETTER OGZ.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  [1957] BÜSSING VETTER OGZ.pdf
 Mărime fișier:  562.18 kb
 Descărcat:  de 482 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Noi 2010 19:48:05    Titlul subiectului: 136619

    În privința troleibuzului articulat, se poate spune că este și mai bătrân. Firma italiană STANGA a produs în anii 1940 un troleibuz articulat STANGA OMS ISSOTA, unele dintre ele circulând între anii 1941- 1942 la Bratislava.
Sursa: www.imhd.sk.



[1941-1942] OMS ISSOTA_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  202.57 kb
 Vizualizat:  de 14115 ori

[1941-1942] OMS ISSOTA_1.jpg



[1941-1942] OMS ISSOTA_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.13 kb
 Vizualizat:  de 14115 ori

[1941-1942] OMS ISSOTA_2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community