Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie de marfa

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 1732
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2007 23:44:33    Titlul subiectului: Tramvaie de marfa 84731

Dupa ce in Dresda (Germania) tramvaiele de marfa sunt un real succes iata ca si in Amsterdam se doreste introducerea unui proiect similar.
In Dresda proiectul CarGoTram functioneaza foarte bine de 7 ani - se transporta piese pentru autoturisme Volkswagen intre doua fabrici din oras, trecand chiar prin centru. Fiecare CarGoTram poate transporta 8 paleti a cate 7.5 tone fiecare deci 60 de tone in total; ele au o frecventa de unul pe ora.
In Amsterdam se are in vedere un proiect substanital mai ambitios, cu pana la 53 de tramvaie de marfa (!). In plus daca in Dresda itinerariul este fix in cazul Amsterdam-ului fiecare beneficiar al proiectului poate alege ce itinerar vrea intre unul din cele 4 puncte de transfer al marfii camion-tramvai amenajate in periferii si anumite locatii prestabilite din centru; pentru stationarea tramvaielor de marfa in centru fara a le incurca pe cele de calatori se vor construi niste linii de rezerva si se vor reactiva unele linii actualmente nefolosite de tramvaiele de calatori. Pentru ultima parte a calatoriei, de la aceste locatii din centru pana la adresa finala se vor folosi niste camioane electrice - E-car.
In ambele orase exista suficienta capacitate in retelele de tramvai astfel incat tramvaiele de marfa sa nu le incurce pe cele de calatori.
Mai multe detalii:
Dresda: http://en.wikipedia.org/wiki/CarGoTram
Amsterdam: http://www.citycargo.nl/faq_eng.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2007 12:09:07    Titlul subiectului: 84739

Si o poza: http://www.railfaneurope.net/pix/nl/trams/Amsterdam/Citycargo/pix.html
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mie 14 Noi 2007 08:58:36    Titlul subiectului: 84758

Sunt sigur ca unii dintre cei de aici au fost martori sau au auzit de troleibuzele si tramvaiele de marfa din Bucuresti si nu numai, dar daca au fost in alta epoca, nu s-a scris, se presupune ca nu au existat pentru jurnalisti. Am avut si o retea extinsa de CFU (Cale ferata uzinala).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 1732
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 14 Noi 2007 16:24:21    Titlul subiectului: 84767

Nu a pretins nimeni ca tramvaiele de marfa din orasele de mai sus ar fi ceva original sau nemaipomenit; totusi ele reprezinta niste experimente de succes (cel putin cel din Dresda) care merita amintite. La fel ca nu a negat nimeni ca noi am fi avut asa ceva dar oricum erau alte epoci, alta tehnologie, alte obiective; e o comparatie dificila intre ce-am avut noi odata si tramvaiele de mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Noi 2007 23:28:29    Titlul subiectului: 84797

Ideea e ca ei au ajuns sa transporte marfa cu tramvaiul, iar noi il distrugem pe cel de calatori (vezi Brasovul) si plangem dupa ce s-a facut acum cateva zeci de ani (unele lucruri stiute doar de pasionati sau de cei implicati direct in acele proiecte).
Este un exemplu demn de urmat pentru tara noastra! Capete luminate sunt, dar trebuie sa existe cineva care sa le "lumineze" buzunarele si proiectele, ca asa ramanem in urma si aratam cu degetul in curtea vest europenilor!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Dec 2010 10:31:00    Titlul subiectului: 137435

Cum directivele Uniunii Europene sunt sa scoatem industria din oras, iar un tramvai de marfa ar avea nevoie de un client cu un flux de marfa constant si considerabil (nu merge sa livrezi ziare sau legume la piata cu el), nu prea vad multe astfel de initiative in viitor.
Are cineva niste informatii despre tramvaiele basculanta din anii 80 din Bucuresti?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community