|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 22 Noi 2010 01:15:13 Titlul subiectului: |
136605 |
|
Un nou episod din cenaclul cu care incercam sa ne "impacam" de luni de zile: Mare dobitocie/ La periferie!
http://www.viata-libera.ro/articol-Interzis_pentru_maxi-taxi_2.html
"Pe aici nu se trece!
Interzis pentru maxi-taxi
Deși din luna mai a intrat în vigoare noul
regulament de transport în comun, gălățenii din Micro 19 încă nu s-au obișnuit cu el și continuă să-l critice. Se simt marginalizați pentru faptul că întreaga porțiune de Brăilei care trece prin cartierul lor este „tabu” pentru maxi-taxi și că nu au nicio altă opțiune decât mijloacele Transurb.
Chiar dacă autobuzele se străduiesc să facă față situației, exclusivitatea nu le convine deloc nici operatorilor, nici localnicilor din cartier.
Unul dintre gălățenii din Micro 19, Ionuț, a dat glas nemulțumirii generale: „Au zăpăcit transportul în comun! Nu știu de ce s-a schimbat traseul, dar s-a făcut cea mai mare greșeală! Eu trebuie să mă duc în stație la Spital. Păi e departe!”
„Autobuzul vine când și-aduce aminte! Pe aici nu mai circulă neam de maxitaxi, trebuie să te duci să le cauți. Măcar dacă ar fi transportul în comun mai bun în orele de vârf. Sunt care se duc la școală, la serviciu!”.
Iar se discută scumpirea călătoriei?
Că veni vorba de transport în comun, majorarea prețului unei călătorii cu maxi-taxi sau Transurb la 1,5 lei este din nou prinsă pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local de mâine. Proiectul a fost trecut și pe lista ședințelor anterioare, dar a fost scos de fiecare dată în ultima clipă.
„Au existat multe discuții și vrem să-l mai analizăm”, ne-a explicat atunci primarul Dumitru Nicolae. Se pare
însă că de această dată nu mai avem scăpare și se va lua o decizie.
Rămâne de văzut dacă aleșii locali le vor face sau nu pe plac operatorilor privați și vor majora prețul unei călătorii pentru care cetățenii oricum nu primesc, de regulă, bilet!"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.75 kb |
Vizualizat: |
de 10266 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 22 Noi 2010 12:14:33 Titlul subiectului: |
136609 |
|
Citat: | „Autobuzul vine când și-aduce aminte! Pe aici nu mai circulă neam de maxitaxi, trebuie să te duci să le cauți. | Persoana in cauza ar trebui sa cunoasca unele din prevederile legii 92 / 2007: transportul regulat local de persoane se face:
-cu autobuze (detinute in prorietate sau in leasing)
-pe un traseu bine determinat iar opririle sunt, de asemenea, stabilite clar
-dupa orar Citat: | Măcar dacă ar fi transportul în comun mai bun în orele de vârf. Sunt care se duc la școală, la serviciu!”. | Oare se referă la o frecventa mai buna de circulatie sau la o capacitate mai mare a mijloacelor de transport?
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 23 Noi 2010 10:43:59 Titlul subiectului: |
136641 |
|
Persoana care a scris in articolul postat despre frecvente a exagerat, si asta fiindca persista, in unele cazuri, ideea aceea cum ca maxi-taxi vine (sau mai precis venea) mai repede decat autobuzele. Atat frecventa cat si caacitatea masinilor desemnate sunt suficiente pentru a asigura un transport adecvat. In plus, la orele de varf, aceste frecvente devin si mai mari, datorita suplinitoarelor introduse... Evident insa ca unii vor sa se adapteze unui transport civilizat. Pe de alta parte, organizarea actuala mi se pare foarte buna... Avem masini cu frecvente bune pe trei artere importante din grupul de cartiere Micro 18 - Micro 21:
-maxi-taxi traseu 63 pe Oltului, frecventa de 2 minute (daca nu ma insel);
-maxi-taxi trasee 60, 61, 62, 64, 84, autobuze trasee 10 si 23, tramvaie trasee 5 si 39 pe Otelarilor;
-autobuze trasee 17, 29, 102, troleibuze traseu 102 pe Brailei.
In aceste conditii, repartitia combinata intre privati si masinile Transurb-ului este exceptionala iar timpii de asteptare nu sunt mari.
O alta veste: urmeaza sa se inchida intersectia dintre Domneasca si Garii, pentru lucrarile la canalizare. Deocamdata este o prima discutie, potrivit careia, se va incerca repararea strazilor Mihai Bravu si Garii - pe portiunea care coboara spre Gara (acum e inchisa iar lucrarile au mai avansat). Ideologia presupune, in prezent, la o prima analiza, revenirea traseelor 9, 20, 22 la vechea forma (coborare pe Garii, pe langa Biserica) iar 26 sa intre pe Basarabiei - Bravu - Garii. De asemenea, 36 ar ajunge la forma sa initiala.
Mai jos, o fotografie infatisand starea lucrarii din zona mentionata (santierul s-a extins insa nu se stie daca intersectia va fi blocata anul acesta sau incepand cu anul viitor - functie de vreme).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
235.84 kb |
Vizualizat: |
de 10213 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 26 Noi 2010 00:23:11 Titlul subiectului: |
136773 |
|
Sa prezentam si parerea presei privitoare la lucrarile care ne chinuie orasul.
http://www.viata-libera.ro/articol-Avem_Balcescu_dar_nu_avem_trafic_2.html
"Pe Gării stăm mai bine
Avem Bălcescu, dar nu avem trafic
Scriem ce vedem: hăurile căscate și ieri pe strada Bălcescu, porțiunea dintre Lahovary și Aleea Mavramol, nu fac practicabilă strada – așa cum promit voci din Primărie „în proporție de 99 la sută” -, decât poate pentru amatorii de escaladări.
Altminteri, dacă nu ești un obișnuit al evitării crevaselor, cu greu te-ai putea strecura printre găurile care amenință să ajungă în China sau să dea de apă din straturile profunde ale Terrei.
Nu același lucru se poate spune însă și despre strada Gării – porțiunea dintre Domnească și Bălcescu -, la care se muncea ieri de săreau scântei.
De fapt, în timp ce unii muncitori astupau tranșeele, alții veneau și asfaltau din urmă, de ziceai că suntem într-o Germanie mai prăfuită, dar Germanie, da?!"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.47 kb |
Vizualizat: |
de 10172 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.56 kb |
Vizualizat: |
de 10172 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 01 Dec 2010 00:22:05 Titlul subiectului: |
136972 |
|
Noi detalii:
http://www.viata-libera.ro/articol-Pe_ulitele_Garii__Brailei_2.html
"Proaspăt și totuși atât de inutil
Pe ulițele Gării & Brăilei
* „Noul” asfalt de pe strada Gării are doar 5-6 zile * Dar zici că este turnat de bâlbâiți * La Potcoava mașinile merg direct pe pământ *
Ce-o să fie, ce-o să fie, o să fie o grozăvie – zice o vorbă din strămoși. Dar nici strămoșii nu bănuiau ce minunății vor străbate Galațiul, pozând în străzi asfaltate după asaltul ISPA-landului.
Valurile Dunării coafează noul asfalt de pe Gării
Cel mai nou exemplu – strada Gării, ale cărei găuroaie au fost astupate rapid – că începeau Sărbătorile! – cu un asfalt pus direct parcă în batjocură (FOTO 1 și 2).
„Nu există cineva care să supervizeze lucrarea?”, întrebau imediat după asfaltare cititorii „Vieții libere”, ediția online. Noi am așteptat să vedem, poate există.
Pământ înghețat, pe Brăilei
La Potcoava, situația este și mai jalnică: acoperit în mare viteză, găuroiul de la intersecția străzilor Brăilei cu Traian (FOTO 3) se ascunde sub sute de kilograme de pământ înghețat, iar mașinile rulează prin centrul orașului ca la țară pe uliță.
„Eu zic că o să reia lucrările, de-asta au astupat, așa, de mântuială”, își face curaj un șofer oprit la semafor.
Dea Domnul să se adeverească, zicem și noi ca țăranii, că doar de la țară suntem."
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.89 kb |
Vizualizat: |
de 10111 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.7 kb |
Vizualizat: |
de 10111 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.19 kb |
Vizualizat: |
de 10111 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 01 Dec 2010 23:40:30 Titlul subiectului: |
137011 |
|
Nebuneala mare, vericule! Sarbatorile au scos in strada tot orasul! Ieri seara, mijloacele de transport in comun au circulat pana in jurul orelor 19:30, cand au inceput spectacolele si Politia a intervenit asupra traficului.
Pentru inceput, primul aspect pozitiv a fost repunerea in functiune a semaforului din zona farmaciei Hygeia. Aspect pozitiv pentru numarul mare de pietoni... Soferii au fost nemultumiti iar coada care s-a strans la semaforul de la Mc a ajuns si dincolo de cel de la Hygeia (pe turul dinspre Micro 19) - foto 1-3.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
262.96 kb |
Vizualizat: |
de 10087 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
248.29 kb |
Vizualizat: |
de 10087 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
280.07 kb |
Vizualizat: |
de 10087 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 01 Dec 2010 23:55:58 Titlul subiectului: |
137012 |
|
A inceput apoi marea nebuneala urbana... Autobuzele s-au retras la 19:30. Au existat insa masini care au mai prins o cursa (traseul 17 si 29 - plecare din Micro 19 la limita). Nu stiu daca aceste doua ultime curse au ajuns la capat de linie sau au fost silite de poltitisti sa debarce calatorii la Inel sau in Tiglina I...
Microbuzele ramase pe traseu au efectuat curse pana la intersectia din zona VIP. Acolo isi lasau clientii si intorceau. Cu cateva minute inainte de blocarea oficiala a strazilor microbuzele erau arhi-pline si soseau in valuri. Blocajele de trafic incepusera sa-si spuna cuvantul.
Dupa ora 19:30 tramvaiele continuau sa circule (din nou nu stiu daca au avut program normal) pe traseele 5 si 39. Cand am aflat de la unul dintre bunii mei prieteni de la Transurb ca autobuzele nu mai circula am anuntat toata statia de la Spitalul Judetean si drept multumire am ramas fara taxiu... (s-au ingramadit altii sa ia toate masinile disponibile). Prin urmare am fost nevoit sa apelez la maxi-taxi. Dar nu a mai venit nici unul. Tramvaiele mergeau insa in veselie si aveau suficienti calatori. Nu stiu insa pentru cat timp...
Politia a fost la datorie... La fel si jandarmeria. Din pacate n-au putut supraveghea toti bagabontii iesiti doar sa se imbete si sa se grozaveasca magareste... Trist dar asta e, unii isi pastreaza primitivitatea de grota. Am vazut pusti beti precum si hoti minori, furand jucarii de la comercianti... dar asta e o alta poveste, nu?!
Ultimele curse le-au avut troleibuzele. Una dintre Astre a indraznit sa plece de la capatul de linie din Micro 19, inapoi spre parc, pe cand 1404 s-a dus si n-a mai venit... LST-ul se pregatea de retragere. Inca doua autobuze au ajuns la terminalul din 19 dupa care s-au retras pe centura.
Dupa ora mentionata anterior, portiunea dintre VIP si Banci a fost blocata. Pentru prima oara n-a mai fost nevoie de autobuzele Transurb-ului sa blocheze intersectiile... Ieri au fost masinile de Politie in locul lor. Se pare ca toate mijloacele de transport ale Transurb-ului au ajuns bine-mersi in garaj fara a fi implicate in vreo actiune de "blocaj".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
243.11 kb |
Vizualizat: |
de 10086 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
245.28 kb |
Vizualizat: |
de 10086 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
266.95 kb |
Vizualizat: |
de 10086 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
247.44 kb |
Vizualizat: |
de 10086 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
238.05 kb |
Vizualizat: |
de 10086 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 02 Dec 2010 12:28:40 Titlul subiectului: |
137025 |
|
Singurele vehicule ale Transurb care au mai circulat si dupa 19:30, au fost troleibuzele. Mergeau printre oameni si luau de pe unde apucau calatori.
_________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 02 Dec 2010 19:55:41 Titlul subiectului: |
137047 |
|
BaditaStefanGalati a scris: | Singurele vehicule ale Transurb care au mai circulat si dupa 19:30, au fost troleibuzele. |
Sunt cele care au ramas pe trasee si care trebuiau sa parcurga tot circuitul pentru a ajunge la autobaza. Acestea au rulat functie de posibilitati precum si dupa confirmarea dispeceratului.
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 06 Dec 2010 13:12:02 Titlul subiectului: |
137159 |
|
Astazi, troleibuzele nu ies la traseu, datorita gropii care s-a produs la intersectia strazilor Balcescu cu Brailei. Judecand dupa modul alert in care se lucra, am convingerea ca maine sau poimane - cel tarziu - MAZ-urile 203T precum si Astrele 415T vor iesi din nou pe cele doua linii...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
235.19 kb |
Vizualizat: |
de 9981 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 06 Dec 2010 21:28:18 Titlul subiectului: |
137177 |
|
In mod surprinzator, lucrarile din zona amintita anterior sunt aproape gata iar zelul muncitorilor a permis ca circulatia troleibuzelor sa se reia chiar din cursul acestei dupa-amieze. Printre temerarii care "s-au indurat" sa iasa la trasee s-au numarat 1281, 1403, 1408...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
211.45 kb |
Vizualizat: |
de 9958 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 10 Dec 2010 00:23:38 Titlul subiectului: |
137346 |
|
De saptamana urmatoare, tronsonul blocat care duce spre Piata Centrala va fi deschis din nou tramvaielor. In alta ordine de idei, ne vom bucura din nou de 7, 8 si 44...
Sunt curios sa vad unde se va muta capatul autobuzelor care deservesc linia 11. In prezent, ele intorc in rondoul destinat tramvaielor si banuiesc ca de saptamana viitoare vor fi mutate. E limpede ca trebuieste un capat mai larg fiindca nu poti intoarce un MAZ, DAB sau DAF in mijlocul strazii Traian fara a stingheri circulatia! Sunt curios sa vad solutia adoptata.
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 11 Dec 2010 22:02:43 Titlul subiectului: |
137421 |
|
Astazi am revenit in zona Garii, pentru a vedea daca promisiunea aceea cu modificarea traseelor pe forma scurta poate deveni realitate. Ei bine, lucrarile sunt aproape de final si poate cu putin "ambit" inainte de Sarbatorile de Iarna, vor fi gata.
Foto 1, 2 si 8: lucrari spre stadiul final;
Foto 3: ne extindem spre alte portiuni;
Foto 4: strada Garii, ansamblu asupra peticului "deranjat";
Foto 5: piatra cubica s-a scos dar nu va mai fi pusa inapoi. Inca o amintire...
Foto 6 si 7: Sina de tramvai intrerupta. Probabil ca va fi pusa inapoi. Momentan, aceasta lipseste din panorama si nu stiu daca a fost dusa la vre-un depou de tramvaie sau a fost "tuspita" de cei pusi pe capatuiala.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
237.99 kb |
Vizualizat: |
de 9861 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
244.86 kb |
Vizualizat: |
de 9861 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
251.49 kb |
Vizualizat: |
de 9861 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
298.67 kb |
Vizualizat: |
de 9861 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
329.85 kb |
Vizualizat: |
de 9861 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
257.8 kb |
Vizualizat: |
de 9861 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
248.14 kb |
Vizualizat: |
de 9861 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
232.36 kb |
Vizualizat: |
de 9861 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 11 Dec 2010 22:07:48 Titlul subiectului: |
137422 |
|
Al doilea set de fotografii, din zona amintita anterior:
Foto 9: microbuzele circula de aproximativ doua saptamani pe strada Garii. Autobuzele inca nu...;
Foto 10 si 11: Al doilea punct de lucru: urmarile "tavalugului";
Foto 12: Aici inca se mai lucreaza. Linia de tramvai a scapat de autogen...
Foto 13: Privind in urma;
Foto 14: Detalii si... intepeniri.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
234.46 kb |
Vizualizat: |
de 9860 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
201.3 kb |
Vizualizat: |
de 9860 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
226.81 kb |
Vizualizat: |
de 9860 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
283.24 kb |
Vizualizat: |
de 9860 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
298.69 kb |
Vizualizat: |
de 9860 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
231.48 kb |
Vizualizat: |
de 9860 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 14 Dec 2010 01:25:36 Titlul subiectului: |
137489 |
|
Cu tristete constat ca suntem un oras de idioti! Mari idioti, care nu invatam nimic din greselile altora... Iata ce soarta paste Transurb-ul! Privatizarea sau falimentarea! Rusine!!! Inainte de a lua astfel de decizii sfatuiesc edilii sa arunce un ochi la ceea ce s-a intamplat la Piatra-Neamt la jumatatea anilor 2000! Au desfiintat acolo transportul local si acum au ajuns sa se zgaraie pe ochi din cauza haosului instaurat de privati! Acolo vom ajunge si noi! O sa regretam amarnic... Si cand vom regreta, va fi prea tarziu. E penibil ceea ce se intampla, e de-a dreptul penibil! Chiar nu se intelege importanta operatorului de stat sau suntem prea inculti pentru a pricepe?!
http://www.viata-libera.ro/articol-Directoarea_Genica_Totolici_Se_doreste_falimentarea_si_privatizarea_Transurb_2.html
"Despre interese și zvonuri
Directoarea Genica Totolici: Se dorește falimentarea și privatizarea Transurb
* Nu avem nicio vină pentru creșterea tarifului, spune Genica Totolici * Sunt interese foarte mari!” * „Nu fac afaceri cu oamenii de la PC, așa cum am fost acuzată de unii domni consilieri locali, care mint” * „Înjumătățirea subvenției ar însemna în primul rând desființarea Transurb” * „Transportul urban e o afacere doar dacă faci evaziune fiscală” * Singurul oraș din România cu operatori privați *
- Aleșii locali care au susținut creșterea prețului biletului de călătorie din transportul local la 1,5 lei au dat
vina pe Transurb și pe subvenția societății. Ce ar însemna pentru Transurb majorarea cu 50 la sută a tarifului de călătorie?
- De fapt, Transurb nu are nicio vină în creșterea de tarif. Creșterea tarifului nu este o soluție ca să scadă subvenția. Am crescut tariful în ianuarie 2009 și, în loc să ne crească veniturile, ne-au scăzut. De aceea în iunie 2009 am solicitat către CL revenirea la prețul de 0,75 de lei. Deși am primit avizul comisiilor de specialitate, Buget
și Transporturi, solicitarea nu a mai fost trecută pe ordinea de zi.
Noi nu am cerut o creștere de tarif, ci operatorii privați. Tariful la microbuze este normal să fie mai mare pentru că la fel este și cheltuiala. Nu poți compara un autobuz care transportă 80 de oameni cu un microbuz care transportă 15.
Legea nu prevede nicăieri un tarif unic. Spune doar că, la solicitarea transportatorilor, consilierii locali vor aproba majorarea de tarif bine fundamentată. Un tarif de 1,5 lei o să ne scadă și mai mult veniturile.
- Care este soluția pentru a scădea subvenția la Transurb?
- Un operator privat spunea că există trasee la care se câștigă 600-700 de călători pe zi de microbuz, adică 6-7 milioane de lei vechi. Deci la o medie de 500 de călători pe zi, cele 175 de microbuze câștigă aproape 1 miliard de lei vechi.
Media încasărilor pe o zi la Transurb este de 250 milioane de lei vechi. Și celelalte firme din țară primesc subvenție ca și noi, dar ei încasează 1,2 - 1,5 miliarde de lei vechi pe zi. Dacă aș încasa acești bani
, automat presiunea pe Primărie și pe buget nu ar mai fi atât de mare.
Cât timp pe traseele principale ale orașului există operatorii privați de transport, noi nu vom încasa niciodată mai mult. Suntem singurul oraș din România în care mai există operatori privați! Spun că au rămas 170 maxitaxi, dar ele circulă tot câte 220-250.
Privații trebuie să facă afaceri
bazându-se pe forțele proprii, nu lovind în cetățean. Singurul ajutor al oamenilor de rând era transportul urban. Nouă ne trebuie călători pentru că avem cu ce face transport. De exemplu, pe traseul 102 avem 18 mijloace de transport care circulă la două minute.
- Ați fost acuzată că banii din subvenție ajung în buzunarele PC…
- Anumiți consilieri au probabil ceva personal cu mine, directorul societății, și se leagă de Transurb. Au spus că se dă subvenție pentru ca anumite persoane din PC să beneficieze de bani, să aducă piese și motorină aici. Consilierii mint și calomniază.
Noi motorina o luăm de la Oscar Downstream SRL București, pe Bursa de Mărfuri, energia de la Electrica, piesele le luăm de la International Motoare Leader SRL Galați, de la care am luat autobuzele, pentru că sunt în garanție. Anvelopele le luăm de la o firmă din Pitești și Sighetul Marmației, firme care au câștigat licitațiile pe SEAP.
- Deci nu luați motorina de la benzinăriile lui Eugen Durbacă?
- Nu. Niciodată nu s-a adus motorină sau piese de la niciun om de la PC
. Toate au fost pe SEAP și pe Bursa de Mărfuri. Putea să participe oricine dorea, dar nu au participat tocmai pentru ca să nu iasă discuții. Nu fac afaceri cu oamenii de la PC, așa cum am fost acuzată.
- Ce ar însemna înjumătățirea subvenției în 2011, fapt despre care se tot vorbește atât la Primărie cât și la CL?
- Înjumătățirea subvenției ar însemna în primul rând desființarea Transurb. Noi am avut anul acesta o subvenție de 220 de miliarde de lei vechi pe an și de plătit o redevență de 39 miliarde.
Dacă unii consilieri locali doresc ca Transurb să se desființeze, să nu mai dea subvenție! Nu vor mai beneficia de reduceri pensionarii, elevii, studenții, alte categorii de cetățeni.
Avem 420 de persoane care lucrează în exploatare. De la 865 de salariați, câți erau în 2009, acum suntem 760. Am redus cheltuielile peste tot unde s-a putut.
Dar nu poți să duci o unitate cu 140 de mijloace de transport, autobuze și 40 de vagoane pe care să le întreții și să faci transport cu ele fără oameni. La Ploiești, unitatea de transport are cam aceeași capacitate ca și noi, dar are 1.100 de salariați.
- Transportul urban poate fi o afacere profitabilă? Cum?
- În acest moment, noi plătim cele 30 de autobuze achiziționate: 1,1 miliarde pe lună rata, fără dobândă, fără nimic. Dacă le-aș fi luat în leasing aș fi plătit dublu. Subvenția noastră va scădea, repet, când veniturile ne vor crește și vor crește numai dacă facem doar noi transport urban!
Să știți că foarte mulți au vrut să falimenteze Transurb și să-l privatizeze! Sunt foarte mari interese de a privatiza societatea, nu este prima dată
! Un alt motiv de supărare mare pentru unii consilieri este și faptul că existau și alte societăți care făceau transport în Sidex, dar am fost preferați doar noi.
Tariful de transport e mai mare în alte orașe, dar acolo nu există operatori privați! Peste tot în lume, transportul urban este subvenționat. În țările din UE, transportul este subvenționat 80 la sută.
Transportul urban este o afacere doar dacă faci evaziune fiscală. Noi nu ne permitem să facem așa ceva. În 5 ani am muncit foarte mult și am depus eforturi alături de colegii mei ca să ridicăm imaginea transportului.
Prețul - votat legal sau nu?
„Eu știu că există un secretar al Consiliului Local care are experiență și nu semnează oricând și oricum. Dacă dânsul a refuzat să semneze hotărârea votată de cei 13 consilieri privind majorarea prețului la bilete la 1,5 lei, înseamnă că știe ce face”.
„În plus, eu cred că cei care ar trebui să hotărască prețul transportului sunt în primul rând cetățenii orașului, nu 13 consilieri. Știu că a fost o dezbatere publică pe această temă, dar nu știu dacă cineva a luat în seamă părerile oamenilor”, spune Genica Totolici.
Licitații și contracte - Cu cine face afaceri Transurb
Pentru a înlătura orice speculații, directorul SC Transurb Genica Totolici ne-a pus la dispoziție lista firmelor cu care s-au încheiat contracte de-a lungul anilor:
În 2010
Pentru motorină, Transurb a încheiat un contract cu Oscar Downstream SRL București, în urma unei licitații la bursă. Valoarea contractului pentru ianuarie-decembrie este de 5.343.604,56 lei, cu TVA inclus, estimarea fiind de 1.200 de tone.
Licitația pe SEAP pentru ulei a fost câștigată de Diacar Impex SRL Galați, valoarea contractului fiind de 163.363,20 lei cu TVA inclus.
În urma licitației pe SEAP, Transurb a încheiat contract pentru anvelope cu Adetrans SRL Sighetul Marmației (valoarea contractului fiind de 39.112,08 lei cu TVA) și cu Delta Plus Trading SRL Pitești (valoarea contractului fiind de 234.806,40 de lei cu TVA).
Garanția autobuzelor MAZ (ulei, filtre, antigel, piese) este asigurată de International Motoare Leader SRL Galați, contract în valoare de 173.409,77 de lei cu TVA inclus.
Anii trecuți
În 2009, Transurb a avut contracte cu Oscar Downstream SRL București (prin bursă), Diacar Impex SRL Galați, Delta Plus Trading Pitești (licitație pe SEAP), și International Motoare Leader SRL Galați (garanție MAZ).
În 2008, pe SEAP, Unicom Holding SA București a asigurat motorina Transurb. Cele 1200 de tone estimate pe ianuarie-decembrie au însemnat o valoare de contract de 6.314.196 de lei cu TVA.
Uleiul a fost asigurat de Prista Oil România SRL București – valoarea contractului fiind de aproximativ 78.117,43 de lei cu TVA.
Anvelopele au venit de la Killtec SRL Galați, contra sumei de 176.837,57 de lei cu TVA. Garanția MAZ a funcționat și în acest an."
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
25.39 kb |
Vizualizat: |
de 9810 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 14 Dec 2010 12:44:11 Titlul subiectului: |
137499 |
|
Stau si ma intreb dece s-au adus autobuze MAZ cand se puteau aduce autobuze MERCEDES care erau la acelasi pret, aproximativ. Dai un banut in plus dar ai o calitate superioara. Scumpirea la Transurb ar fi fost justificata daca s-ar fi adus tramvaie noi, autobuze si troleibuze noi, dar calitate superioara nu panaramele astea de MAZ-uri. Asteptam sa vedem daca se va investi in calea de rulare si in tramvaie nou-noute.
_________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 14 Dec 2010 13:11:49 Titlul subiectului: |
137500 |
|
La baza sta fondul financiar pus la dispozitie. Sa nu uitam ca "sponsorizarea" a venit de la primarie si din acest motiv MAZ-urile nu au numere obisinuite ci dintr-acelea cu terminatie PMG... Adica sa se stie de unde vine investitia desi pe majoritatea galatenilor nu ii intereseaza acest aspect.
Iata, este vorba din nou de economia de piata, mai precis "lucruri efectuate cu bani putini" si evident ca aceste "lucruri" nu pot fi de calitate... Interiorul unui MAZ nu poate fi comparat cu cel al unui DAB sau al unui DAF... Da, ultimele doua marci au venit SH la noi si nu au facut atatea nazuri cat au facut "albele fostului bloc estic". Sunt net superioare acestora, chiar si acum, cand poarta pe roti kilometri de uzura.
Am discutat cu o parte dintre colaboratorii mei si am tras o concluzie, e de fapt un raspuns perfect logic pe care unii nu-l prea accepta: "prostiile" facute in prezent, cu economie, nu se vor ridica niciodata la creatiile efectuate cu un buget pus in slujba testelor amanuntite, a confortului si fireste, a calitatatii tehnice! Asta e... Simplificarea unor aspecte pe bani putini nu e solutia optima!
Poate ar fi fost mai bine Mercedes decat MAZ. Insa eu inclin sa cred ca ar fi fost mai bine un lot de DAB-uri sau DAF-uri SH decat masini noi si incapabile sa faca fata circuitului urban.
Sa lasam deocamdata acest subiect si sa revenim in peisajul galatean. Astazi am avut ocazia sa strabat din nou strada Balcescu, mai precis zona aceea inchisa - inca - traficului. Ei bine, este aproape de sfarsit si poate ca inainte de Sarbatori vom avea ocazia s-o strabatem din nou. Speram ca pana atunci, toate traseele de autobuz care sunt deviate in prezent pe Domneasca sa revina la forma stabilita si sa se reduca astfel intarzierile din program. Dupa cum afirmam intr-o postare anterioara, si strada Garii e aproape gata pe portiunea de legatura spre Gara... Doua aspecte care sper sa fie rezolvate pana la sfarsitul acestei luni... Asa se spune "pe teren". Insa vorba aia, "vrabia malai viseaza" si tare sper sa nu ne imbatam din nou cu promisiuni...
Mai jos, cateva fotografii realizate astazi pe portiunea "interzisa" a strazii Balcescu. Trageti si dvs concluziile...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
248.44 kb |
Vizualizat: |
de 9776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
201.04 kb |
Vizualizat: |
de 9776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.1 kb |
Vizualizat: |
de 9776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
214.42 kb |
Vizualizat: |
de 9776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
221.36 kb |
Vizualizat: |
de 9776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
234.69 kb |
Vizualizat: |
de 9776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
216.37 kb |
Vizualizat: |
de 9776 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 15 Dec 2010 00:05:42 Titlul subiectului: |
137532 |
|
Din punct de vedere estetic, e mizerabil!! E bataie de joc ordinara! Cum e posibil asa ceva?
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 15 Dec 2010 00:24:00 Titlul subiectului: |
137533 |
|
Strada Balcescu e la a treia interventie... si sa speram ca e ultima. Nu e singura strada care a beneficiat de o asemenea carpeala. Marturie sunt strazile Brailei si Garii... Asta e, Galati-ul e departe de lumea civilizata. Fonduri putine (chipurile, ca banii se duc si-n alte directii, nu doar in cele pentru care au fost cotizati) si munca e cu personal redus... Sa ne multumim si cu atat. Ce pretentii am putea avea intr-un oras care pe zi ce trece cade in delasare?! Si sa facem referinta la trecut, e ca-n povestile alea care incep cu "Once upon a time"... Pe scurt, asta s-a putut face si am lasat pozele sa vorbeasca de la sine. O eventuala intrebare adresata "forumurilor inalte" ar insemna o plimbare de pisica, deci n-are nici un rost. Sa fim multumiti ca nu ne mai zdruncinam cu mijloacele de transport si ca in curand, circulatia va intra intr-un fagas normal... asta daca putem crede ca la orele de varf, Balcescu ne poate asigura asa ceva!
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
amon82
Data înscrierii: 29/Iul/2009 Ultima vizita: 27/Noi/2014 Mesaje: 28 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 15 Dec 2010 09:08:26 Titlul subiectului: |
137535 |
|
S-au adus autobuze MAZ pentru ca asa e legea romana. Cand faci o licitatie, si vin mai multe firme cu aceeasi oferta, si care indeplinesc caietul de sarcini, esti obligat sa alegi pe cea mai mica, chiar daca nu e preferata. Si apare pe urma si situatia inversa. Daca alegeai alta firma decat cea cu oferta cea mai mica, incepeau zvonurile ca sunt interese la mijloc, deturnare de fonduri samd. Ca, deh, asa e romanu'. Moare fara sa comenteze ceva. Daca se lua Mercedes, unde calitatea e mai buna, incepeau sa se spuna ca: "Uite-i si pe aia. Se plang ca nu au bani, dar cumpara Mertzane". Si preturile intre MAZ si Mercedes (noi ma refer, pentru ca pentru asta se facuse licitatia), am eu o vaga impresie ca poti cumpara 2 MAZ-uri la pretul unui Mercedes, chiar daca in exploatare face cat 3. Si de ce nu s-au cumparat acuma tot noi in locul DAF-urilor. De ce nu tot MAZ? Una e cand ai un parc auto uniform. Alta e cand ai mijloace de transport adunate de prin toata Europa. Si mecanicii si electricienii care le asigura mentenanta, sunt de multe ori, nedumeriti. Azi lucrezi la unul turcesc care merge pe un stil de constructie, maine la unul din Belarus, poimaine la unul din Olanda. Sa se faca investitii? Se doreste falimentarea Transurb-ului, si voi vorbiti de investitii, sau de cum e prin Europa. Acuma sa ii vedem daca le pasa. Sa scumpeasca biletul la maxi-taxi si lasa-l la fel la Transurb. Adica cat de idiot poti fii? Daca cresti pretul la bilete, duce si la cresterea abonamentului. Deci si subventia va creste, pentru ca primaria trebuie sa plateasca reducerile unor abonamente mai scumpe. Si te intorci de unde ai plecat. Acea subventie nu se refera la sustinerea unei societati de transport care e in faliment. Se refera la plata contravalorii reducerilor pe care Primaria le impune. Ok. Taie subventia. Dar taie si toate reducerile. Stai si plimbi jumate de autobuz de mosi si babe, ca se plictisesc acasa, ca e iarna frig acasa, si e cald in autobuz, si nu ai ce sa le faci. Consumi motorina, timp, bani. Nu poti lua oamenii care circula corect ca nu incap de ei(oameni care iti aduc un venit la buget), si tot tu esti intrebat de eficientizarea activitatii. Astia sunt politicienii romani. Sa-i stapanim sanatosi.
|
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Mie 15 Dec 2010 09:57:08 Titlul subiectului: |
137536 |
|
Eu cred ca se face altfel. pimaria taie din subventie, si ca Transurbul sa aiba aceleasi venituri, se scumpeste biletul si abonamentul.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 16 Dec 2010 01:06:41 Titlul subiectului: |
137564 |
|
Din 1980 si pana in 1998 am avut trei tipuri de autobuze, mari si late, Roman-uri, DAC-uri si Ikarus-uri, tramvaie Timis si Tatra iar troleibuze, doar DAC-uri. In alta ordine de idei, unui mecanic ii venea usor sa repare sau sa opereze schimbari in parcul auto disponibil. Acum avem in parcul auto sapte tipuri de autobuze, doua de troleibuze si doua de tramvaie. O intreaga nebunie. Am ajuns la concluzia ca daca am fi fost inspirati si nu in umbra legilor romanesti, foarte proaste in domeniul la care ma refer, si am fi achizitionat o cireada de DAF-uri B93 si B96 am fi fost mult mai inspirati si totodata mai organizati din punct de vedere al mentenantelor.
Dar asta se intampla intr-o tara dezorganizata si care a avut proasta inspiratie de a refuza orice investitie in fabrica ROCAR. Asta se intampla atunci cand alergam precum curcile fara cap dupa cum ne miroase banul... Iata rezultatul!
Am spus DAF-uri fiindca acestea sunt masini bune, fiabile si dispun de tot confortul necesar unei calatorii in mediul urban. Din punctul meu de vedere - si nu sunt singurul - sunt exceptionale si nu pot fi comparate cu celelalte 6 sortimente de autobuze din parcul Transurb-ului. Bun, am fost flausati si-am pierdut fabrica Rocar, macar sa avem un parc uniform...
Este o mare prostie modul in care se organizeaza in prezent licitatiile. Intr-un fel esti silit sa iei ceea ce este mai ieftin si care corespunde totodata caietului de sarcini. Dar ceea ce este mai ieftin nu inseamna ca este si bun. Ar trebui aici un studiu amanuntit asupra tuturor detaliilor constructive, ansamblelor, executarii... etc, etc...
Mercedes sau MAZ, tare ma gandesc ca din punct de vedere al dotarilor n-am fi ajuns prea departe. In prezent se lucreaza destul de superficial, cu elemente destul de nefericite in conditiile de mediu sau de utilizare excesiva. Pare o munca superficiala, si asta pentru a sustine teoria economica a concurentei. Dar nu si cea a fiabilitatii. Se indeplinesc anumiti parametri insa acestia sunt oare suficienti?! Sunt oare de "cursa lunga"? Va intreb fiindca din cate am vazut la autobuzele MAZ, multe dintre acestea au inceput sa cedeze inaintea termenilor de garantie. Deci?! Superficialitate...
Sa tai subventiile, mi se pare o greseala. In fond, n-are nici o logica aceasta masura, exceptand faptul ca "mai marii" doresc s-o puna de o privatizare fortata. Adica spalare de maini...
E un mare razboi la mijloc. In prezent, privatii sunt la podea insa meciul nu e pierdut. Si tare imi este sa nu se intoarca marii capsomani care se cred politicieni si-n realitate sunt niste rahati cu cravata sa se-apuce de sprijinul privatilor si sa ingroape Transurb-ul... Regretabil ca suntem condusi de o adunatura de idioti care nu sunt si nu vor fi niciodata in slujba noastra ci intr-aceea care le aduce mai mult venit.
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2024 Mesaje: 9958 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 16 Dec 2010 01:14:04 Titlul subiectului: |
137565 |
|
Subscriu la parerea referitoare la DAF-uri. In Bucuresti DAF-urile (de generatie mai noua decat cele de la Galati) au facut fata cu brio, si ar mai fi mers inca ani buni de acum in colo, dar au fost achizitionate autobuzele noi, Citaro, iar restul stiti ce s-a intamplat.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Vin 17 Dec 2010 08:47:49 Titlul subiectului: |
137598 |
|
S-a deschis circulatia pe strada Nicolae Balcescu portiunea intre Lahovary si Centru. S-a revenit la circulatia normala si pe strada General Lahovary (sensurile unice), toate indicatoarele fiind adaptate in acest sens. Traseele de autobuz care veneau dinspre gara/gradina publica circulau alalltaieri aseara tot pe traseul troleibuzelor de pe str Domneasca.
Se revine la normal:
http://www.viata-libera.ro/articol-De_luni_se_reia_circulatia_normala_pentru_autobuze_si_tramvaie__2.html
De luni se reia circulația normală pentru autobuze și tramvaie
Citat: | Potrivit informațiilor furnizate de viceprimarul Nicușor Ciumacenco, începând de luni, 20 decembrie, tramvaiele nr. 7 și 44 își vor relua circulația către Piața Centrală, în timp ce autobuzele vor reîncepe să circule pe străzile Gării și Bălcescu.
Totodată, se va suspenda circulația pe dublu sens, de pe Domnească (în zona Modern), soluție temporară stabilită de autorități, până acum, când autobuzele nu puteau circula pe toată strada Bălcescu.
Reamintim că circulația tramvaielor către Piață, dar și a autobuzelor pe Domnească (pe contrasens) au fost provocate de închiderea străzilor Traian, Gării și Bălcescu, din cauza desfășurării investițiilor la rețele de apă și canalizare, prin programul ISPA. |
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 18 Dec 2010 10:11:08 Titlul subiectului: |
137619 |
|
Ieri a fost o zi agitata in ceea ce priveste traficul urban, si desi autoritatile au facut "planul de aparare al strazilor" d-inaintea ninsorilor, iata ca incapatanarea acestora l-a stricat. Prin urmare, desi s-a intervenit cu sare si material antiderapant, inainte sa ninga, in scurt timp strazile au fost acoperite si situatia a ramas asa pana spre seara, cand, in urma eforturilor sporite ale plugurilor si excavatoarelor, stratul de zapada a fost indepartat aproape definitiv.
Evident c-au fost intarzieri in grafic. In special pe tura 1 cat si pentru mai bine de jumatate din timpii alocati turei 2. Datorita vitezei reduse, pe dealul dintre Inel si Mc se stransesera ieri, la ora de varf a amiezei, o coloana impresionanta, care a afectat toate traseele de autobuz cu trecere prin Micro 19. Am prins sase semafoare si probabil c-am fi prins cel putin inca altele doua daca soferul nostru n-ar fi fost experimentat, experienta constand in a te strecura la timp de pe o banda pe alta, fara a pune in pericol siguranta traficului.
La trasee au iesit masinile pregatite pentru iarna (cele care au putut iesi din garaj si care aveau anvelope corespunzatoare). Cum o parte dintre acestea n-au primit unda verde pentru locale, s-a apelat la suplinitori, astfel ca ieri am avut ocazia sa vedem ceva mai multe midibuze Isuzu, Prestij precum si Cobra.
Sa vedem cateva aspecte inregistrate ieri, in intervalul orar 9:30 - 10:30
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
221.75 kb |
Vizualizat: |
de 9564 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
227.83 kb |
Vizualizat: |
de 9564 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
250.42 kb |
Vizualizat: |
de 9564 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
239.7 kb |
Vizualizat: |
de 9564 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
242.84 kb |
Vizualizat: |
de 9564 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
240.79 kb |
Vizualizat: |
de 9564 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
283.73 kb |
Vizualizat: |
de 9564 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
201.43 kb |
Vizualizat: |
de 9564 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|