|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 166 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Noi 2009 11:09:43 Titlul subiectului: |
120719 |
|
Da, are un trotuar ingust.
_________________ 611 |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Dec 2009 23:05:37 Titlul subiectului: |
121294 |
|
Ca sa nu fiu acuzat ca dezinformez in legatura cu "mareata si grandioasa" realizare a pasajului Baneasa postez un articol de pe money.ro referitor la acest aspect http://www.money.ro/exclusiv-money-ro/ce-au-in-comun-un-viaduct-francez-si-pasajul-baneasa-nimic-primul-e-un-record-mondial-celalalt-un-esec.html
Citat: | Ce au în comun un viaduct francez și pasajul Băneasa? Nimic. Primul e un record mondial, celălalt-un eșec foarte scump
Francezii au construit în 3 ani cel mai înalt pod rutier din lume. Spaniolii-o autostradă subterană, iar românii au reușit în 2 ani să construiască un pasaj subteran de doar 560 de metri. MONEY.ro va oferă o comparație în cifre, între câteva lucrări de infrastructură de mare amploare realizate în Europa si pasajul Băneasa. Concluzia? Raportându-ne la vecinii noștri, am eșuat. Ineficiența românească costă foarte mulți bani. Și uneori și vieți. Cum au construit francezii cel mai înalt pod rutier din lume în 3 ani, sau spaniolii o autostradă subterană, evident, nu știm. Și nu vrem să știm. Dar vrem să construim un tronson de metrou de doar 9 kilometri cu aproape 900 de milioane de euro. O sută de milioane de euro pe kilometru, spune logica de bun simț. Statul a investit 13 milioane de euro în construcția unui pasaj subteran de 560 de metri. Până acum nimic în neregulă în aceste ecuații. Poate doar că sunt foarte scumpe. Scumpe pentru că implică, uneori, și câțiva morți, în urma accidentelor de muncă. Care, desigur, ar fi putut fi evitate.
De ce a costat obraznic de puțin cel mai înalt pod rutier din lume?
Francezii au construit în trei ani cel mai înalt pod rutier din lume, de aproape două ori mai înalt decât următorul din top-Europabrücke din Austria. Practic, recordurile proiectanților francezi nu se opresc aici. Viaductul are cei mai înalți piloni de susținere P2 și P3 au 244,9 metri, respectiv 221, 05 metri înalțime, depășind astfel tot un record francez, deținut de viaductele Tulle și Verrieres, și este totodată cea mai înaltă construcție de acest fel din lume.
Dar, raportat la logica românească de a “investi” foarte mulți bani în construcții tergiversate, a căror funcționalitate e îndoielnică, recordul viaductului francez se referă în primul rând la eficiență, în termeni de costuri și timp. Viaductul Millau a fost construit în trei ani și a costat circa 400 de milioane de euro.
Podul rutier Millau
Traversează Valea râului Tarn
Parte a autostrăzii A75 ce leagă Paris de Montpellier
Lungime totală: 2.460 metri
Data începerii construcției: 10 octombrie 2001
Data inaugurării viaductului: 14 decembrie 2004 (și deschis traficului pe 16 decembrie 2004)
Durata construcției: trei ani.
Fără accidente de muncă
“Speranța de viață” a viaductului: cel puțin 120 de ani
Cine a construit cel mai înalt pod rutier din lume?
Ministerul Lucrărilor Publice din Franța a organizat o licitație publică câștigată de compania Eiffage, însă succesul cu care s-a finalizat acest proiect a fost rezultatul unei sinergii între părțile implicate, printre care se numără grupul Eiffage, compania Arcadis și compania de arhitectură Foster+Partners. Toate cheltuielile necesare construcției viaductului au fost suportate de concesionar (consorțiul Eiffage).
Cum va recupera consorțiul investiția?
Consorțiul Eiffage a finanțat construcția viaductului în schimbul unui contract de concesiune, prin care companiei îi revine taxa rutieră de traversare a viaductului, colectată pe o perioadă de 75 de ani, până în 2080. Taxa rutieră pentru automobilele care traversează podul se ridică la 7.40 de euro în lunile iulie și august, și la 5.60 euro în restul anului.
Podul rutier Millau
Traversează Valea râului Tarn
Parte a autostrăzii A75 ce leagă Paris de Montpellier
Lungime totală: 2.460 metri
Data începerii construcției: 10 octombrie 2001
Data inaugurării viaductului: 14 decembrie 2004 (și deschis traficului pe 16 decembrie 2004)
Durata construcției: trei ani.
Fără accidente de muncă
“Speranța de viață” a viaductului: cel puțin 120 de ani
Cine a construit cel mai înalt pod rutier din lume?
Ministerul Lucrărilor Publice din Franța a organizat o licitație publică câștigată de compania Eiffage, însă succesul cu care s-a finalizat acest proiect a fost rezultatul unei sinergii între părțile implicate, printre care se numără grupul Eiffage, compania Arcadis și compania de arhitectură Foster+Partners. Toate cheltuielile necesare construcției viaductului au fost suportate de concesionar (consorțiul Eiffage).
Record inversat sau reversul medaliei, în stil românesc
Podul rutier Millau
Costuri: 400 milioane de euro
Durata construcției: 3 ani
Finanțator: grupul Eiffage
Lungime: 2.460 metri
Pasajul Băneasa
Durata construcției: 2 ani
Finanțator: Ministerul Transporturilor
Lungime: 560 de metri
Pasajul Băneasa se află în sectorul 1 al Capitalei, la intersecția Bulevardului Aerogarii cu Bulevardul Ion Ionescu de la Brad. Construcția pasajului a început în februarie 2007 și a fost întreruptă în luna decembrie a aceluiași an. Proiectul a fost redemarat în aprilie 2009. Pasajul Băneasa constă în câte două benzi pe fiecare sens de mers și are o lungime de 560 de metri. Costurile totale de construcție a pasajului se ridică la 13 milioane de euro, cu mai bine de 50% față de costurile prevăzute inițial.
Cronica unui eșec anunțat..de două ori
Radu Berceanu a declarat în februarie 2007 că dacă se va începe construcția pasajului în martie 2007, lucrările vor fi finalizate în luna decembrie a aceluiași an. Următoarea dată promisă de autorități pentru finalizarea lucrărilor la pasaj a fost iulie 2008. Niciuna dintre ele onorate, însă.
Pasajul Băneasa, o construcție scumpă, cu “sacrificii” umane evitabile
Constructorul pasajului subteran Băneasa este compania portugheză Lena. Ministerul Transporturilor a hotărât ca proiectul pasajului subteran să fie alocat companiei portugheze, fără licitație. Mai departe, compania a subcontractat proiectul firmei românești Marconstruct. La pasajul subteran Băneasa s-a lucrat în două schimburi, cu câte 75 de muncitori per schimb.
Bilanțul morților la construcția pasajului: trei muncitori.
Trei dintre muncitorii care lucrau la construcția pasajului Băneasa au fost implicați într-un accident de muncă pe 22 mai 2009 și nu am mai putut fi salvați.
Și comparațiile pot continua…
Spaniolii au construit un tunel subteran care traversează Madridul cu circa 4 mld. euro.
Tronsonul subteran care traversează centrul Madridului are o lungime de 3.650 de metri și a fost finalizat în 2007
Soluția madrilenilor pentru a decongestiona traficul din capitala Spaniei a fost construirea unei autostrăzi subterane. Proiectul se numește M30, a costat până acum 3.9 miliarde de euro, și construcția sa a început în septembrie 2004. S-au construit în medie 20 de metri pe zi, performanța maximă săptămânală ajungând la 188 de metri. Tronsonul subteran care traversează centrul Madridului are o lungime de 3.650 de metri și a fost finalizat în 2007. Aceasta e doar o parte din amploarea proiectului M30, care se vrea finalizat în 2012.
Românii vor să construiască doar un tronson de metrou (Drumul Taberei-Universitate) cu circa 880 de milioane de euro.
Proiectul de construcție a liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, a magistralei V va costa 883 milioane de euro, din care 395 de milioane sunt fonduri asigurate de Banca Europeană de Investiții. Restul de bani vor fi asigurați de la bugetul de stat. Tronsonul Drumul Taberei-Universitate va avea o lungime de 9.05 km.
|
De remarcat problemele semnalate azi la pasajul Baneasa, desi nu a trecut nici macar o luna de la deschiderea lui. La un moment dat se spunea ca rampa nu este asa de mare, dar iata ca la prima ninsoare multi soferi nu au reusit sa o urce.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 17 Sep 2010 21:59:35 Titlul subiectului: |
133558 |
|
Pasajul a rezolvat partial problemele de trafic din Baneasa. In unele ore de varf insa se blocheaza pe sensul inspre Piata Presei Libere, coloana de masini se face chiar inainte de a intra in pasaj (pozele 1-2) din cauza acelui semafor de la intersectia Sos. Buc-Ploiesti cu str. Dobrogeanu Gherea. Sincer eu as desfiinta cest semafor. A doua problema care nu s-a rezolvat este cu traficul pe Bulevardul Aerogarii. de asemenea probleme sunt cu cei care vor sa faca stanga in intersectie de pe Sos. Bucuresti-Ploiesti pe Sos. Aerogarii.
Alta problema care nu a fost rezolvata este cu B-dul Ion Ionescu de la Brad, aceeasi coloana care se formeaza pe sensul spre Aeroportul Baneasa, aceeasi faza scurta a semaforului.
Ma surprinde neplacut indisciplina soferilor, ani de-a randul am avut drum zilnic in zona, dar nu am vazut haosul de acum. Politia unde este ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.1 kb |
Vizualizat: |
de 9941 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.92 kb |
Vizualizat: |
de 9941 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 17 Sep 2010 22:18:04 Titlul subiectului: |
133562 |
|
Semaforul de la Elena Vacarescu / Dobrogeanu Gherea este esential pentru pietoni. Sau un pasaj denivelat sub / suprateran. Daca nu pasaj, neaparat semafor ca fara el si cu masini venind "vitezeste" pe sos Bucuresti - Ploiesti este imposibil sa traversezi in siguranta. Iar acea trecere de pietoni nu se poate desfiinta pur si simplu. Daca se desfiinteaza unica zona de traversare este pe la pasaj - mult prea departe.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 18 Ian 2011 12:11:41 Titlul subiectului: |
138949 |
|
Putin mai departe de Pasajul Baneasa - la Pasajul Otopeni ( la iesirea din Bucuresti spre orasul Otopeni ) lucrarile la Podul hobanat de pe centura si la reorganizarea traficului sub pod, la intersectia lui DN1 cu centura sunt spre finalizare, in cursul anului acestuia, pana in septembrie - octombrie sperand ca putem sa circulam in mod normal.
Am fost pe acolo la inceputul acestui an si am "fotografiat" zona. Mai jos va prezint o varianta proprie asa cum vad eu ca se va reorganiza intersectia respectiva.
Pentru cei care nu cunosc zona fac precizarea ca de la Otopeni la Bucuresti se ajunge in mod direct pe un pasaj suprateran cu 6 benzi de circulatie, pasaj pe care nu l-am mai prezentat. Sper sa nu produc confuzii. Ceea ce am schitat eu aici va fi situatia sub acest pasaj, asa cum o vad eu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
152.41 kb |
Vizualizat: |
de 9485 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|