Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poze si amintiri din Iasiul de altadata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bruninho



Data înscrierii: 07/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Mar/2011
Mesaje: 19
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 28 Dec 2010 11:33:50    Titlul subiectului: 138065

Pe pagina Fotografii facute de Hans Oerlemans in 1969 si 1973, unde sunt facute urmatoarele fotografii: 5, 6, 7(presupun ca pe str. Ion Creanga), 8, 9, 17, 18, 31, 19.
Fotografiile 21-28 presupun ca au fost facute pe str. Sararie. Aceasta strada a fost largita dupa scoaterea tramvaiului, nu?
Fotografiile despre care vorbesc se gasesc la sectiunea Galerii foto si video din Iasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BOZO



Data înscrierii: 20/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti, Iasi, Viena

MesajTrimis: Sâm 22 Ian 2011 11:11:08    Titlul subiectului: 139038

Tg. Cucu in plina faza de sistematizare... Se vede troleibuzul, si casele din stanga sunt deja fara acoperis... Intrebarea este cand a fost facut rondul vechi din Tg. Cucu, aici nu se vede... Si daca e atat de nou, de ce n-a functionat decat cativa ani???

Ion Mitican via:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150090938294901&set=a.498760824900.277008.280731269900&ref=nf



Tg.Cucu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.19 kb
 Vizualizat:  de 19640 ori

Tg.Cucu.jpg



_________________
http://www.urbanrail.net
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 22 Ian 2011 19:03:24    Titlul subiectului: 139057

Nu am informatia inca, insa banuiala mea e ca aparitia sa are legatura cu accesul vagoanelor ITB dinspre depou (sau gara, daca era vorba despre schimbarea traseului unui vagon) spre Copou si invers. Pornind de la aceasta presupunere, fie a fost construit atunci cand au fost aduse ITB-urile (din cate cunosc din materialele studiate si din fotografii, in Piata Unirii nu s-a realizat o bretea simpla sau dubla Arcu - Gabriel Peri dupa aducerea lor - pana in acel moment a fost folosit un "S" amplasat cam intre statiile actuale din Piata Unirii de pe cele doua sensuri, fiind suficient pentru vagoanele de pana atunci, cu doua capete), fie cand a disparut legatura Piata Unirii - Fundatie. Accesul spre/dinspre Copou pentru ITB-uri nu se putea face decat prin Targu Cucu, fie cu revenire prin Piata Unirii, fie via Sararie. Dupa intreruperea legaturii Piata Unirii - Fundatie, singura varianta ramasa pana la refacerea acesteia prin str. Banu a fost via Sararie. La intersectia Cuza Voda/Elena Doamna/Sararie bretelele spre/dinspre Sararie au avut diverse configuratii in timp, insa niciodata nu a existat o bretea Cuza Voda - Sararie pe sensul dinspre Cuza Voda spre Sararie, asadar ITB-urile nu puteau sa se duca spre Sararie decat prin rond.

Ce-ti pot spune sigur e ca in 1955 rondul nu era, iar unica bretea de acces spre Sararie era pe sensul dinspre Cinci Drumuri, inainte de curba (banuiesc ca in zona exista un "S" pe Cuza Voda sau pe Elena Doamna pentru accesul vagoanelor cu doua capete dinspre gara spre Sararie - nu am inca o informatie sigura in aceasta privinta, insa "va sari iepurele" candva, de undeva). In pozele lui Oerlemans, insa, apar bretele simple Cinci Drumuri - Sararie si Sararie - Cuza Voda, deci legatura e evidenta cu accesul ITB-urilor (si exista, cu siguranta, si rondul).

In concluzie, parerea mea e ca rondul a aparut fie la sfarsitul anilor '50, fie in anii '60. Continuam studiul si-i dam de capat.

Revenind la imaginea prezentata, categoric rondul exista si era utilizat in perioada respectiva.


Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Sâm 22 Ian 2011 19:23:04, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
BOZO



Data înscrierii: 20/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti, Iasi, Viena

MesajTrimis: Sâm 22 Ian 2011 19:11:35    Titlul subiectului: 139058

Inseamna ca era intre cladiri?
Amuzant faptul ca poza a disparut de la sursa, bine ca am pus-o la timp pe forum, salvata in "e-eter" pe etern Wink

Cand am vazut poza am incercat sa-mi imaginez cat de superba trebuie sa fi fost intersectia, cu casele vechi pe o parte, zidurile Goliei pe cealalta....
Se vede montata reteaua de troleibuz, doar pe sensul spre TV, deci poza e facuta inainte de 1.Mai 1985, cand a fost data in folosinta... Dar casa de pe colt e deja fara acoperis...

_________________
http://www.urbanrail.net
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 22 Ian 2011 19:32:06    Titlul subiectului: 139059

Iesirea din rond era chiar pe langa casa fara etaj (desigur, dupa ea, cum privim la fotografie) - Sinagoga Stefanester Claus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1088
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 23 Ian 2011 13:58:36    Titlul subiectului: 139084

Stie cineva cand au fost demolate casele din Targu Cucu si de ce?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 24 Ian 2011 00:39:42    Titlul subiectului: 139103

Fotografia e facuta in 1985 sau 1986 (mai degraba '86, ca semn de adio). Inainte de demolarea cladirilor din imagine, pe sensul dinspre Cinci Drumuri spre Independentei troleibuzele circulau prin rondul vechi al tramvaielor si prin spatele caselor (strada Maior Popescu - disparuta dupa macel - si strada Conductelor ?), intrand pe Independentei prin straduta Stihii, transformata in prezent in prelungirea bulevardului.

Demolarile pe partea stanga a strazii Elena Doamna, cum privim la fotografia de mai sus, au inceput in vara lui '86, dupa ce s-a finalizat macelarirea caselor de pe A. Panu. Casele de pe partea dreapta (unde e si Biserica Barboi) au fost rase in '82.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 26 Ian 2011 16:00:21    Titlul subiectului: 139184

Imi amintesc foarte vag cladirile din zona aceea, dar ceea ce stiu sigur este ca in momentul in care circulau troleibuzele 43 si 46 pe Primaverii (deci spre CUG si spre Bucium), troleibuzul nu mergea pe sensul spre Piata Eminescu pe langa linia de tramvai, ci pe langa rondul tramvaiului pe o straduta care iesea la intersectia cu semafor unde incepe(?) strada Sarariei. Insa in acel moment, casele acelea erau cel putin in curs de demolare, daca nu deja demolate.

Fara legatura cu acea imagine, undeva prin 1986, cand aparusera troleibuzele Roman, liniile 43 si 46 inca mai intorceau pe o straduta pe langa statuia independentei, unde inca se mai afla piata, pana la constructia blocului de acolo si cam atunci s'au demolat si casele din piata Independentei, dar Tg.Cucului fusese deja demolat in zona rondului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LOVENDAL



Data înscrierii: 28/Ian/2011
Ultima vizita: 24/Noi/2011
Mesaje: 1

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2011 15:25:52    Titlul subiectului: Cand s-a trecut la schimbarea liniilor de tramvai din Copou? 139253

Buna ziua. E primul meu topic in cadrul acestui forum interesant si de aceea va salut pe toti pasionatii de acest subiect.

As avea o intrebare, in special pentru radub, care pare cel mai cunoscator al istoriei liniilor de tramvai din Iasi.

Am vazut multe poze vechi din Iasi in care cele 2 linii de tramvai din Copou erau situate in partea stanga a bulevardului (cum se urca de la Fundatie in Copou). Imi poate spune si mie cineva cam in ce an s-a trecut la amplasarea liniilor de tramvai in mijlocul strazii? Va multumesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2011 22:18:39    Titlul subiectului: 139284

Este o intrebare la care nu se poate raspunde la modul "in anul cutare linia a fost mutata pe mijlocul strazii". Pe baza materialelor studiate (dosare ale Primariei de-a lungul timpului si fotografii) pot, insa, sa trag concluzia ca linia "a ajuns" pe mijlocul strazii ca urmare a unor actiuni precum dublarea liniei simple (1928) si largiri ale strazii (demolari, refacerea trotuarelor cu micsorarea acestora sau translarea lor mai departe de strada - toate acestea in functie de diversele portiuni ale bulevardului). Asadar, nu cred ca a existat vreodata o schimbare efectiva a amplasamentului liniei (discutam de Bulevardul Carol I, pentru ca pe Aleea Grigore Ghica Voda - intre Triumf si Agronomie - e alta poveste). Singura exceptie (repet, conform teoriei mele) ar fi portiunea dintre BCU si zona strazii V. Pogor, unde au existat modificari de amplasament.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 07/Aug/2023
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 16:43:05    Titlul subiectului: 139346

Poate-mi amintesc eu aiurea, dar cînd eram de cîțiva anișori știu că urcam cu bunică-mea dincolo de rondul Agronomie pentru cules tei, vara, și știu că pe atunci (prin '78, parcă) lățimea străzii din dreptul Parcului Expoziției era cam aceeași ca și acum, doar că liniile de tramvai erau la marginea străzii și nu la mijloc. Țin minte o discuție în care doi oameni mari spuneau că e singura excepție în care un autoturism poate depăși un tramvai aflat în stație pe partea stîngă, fără a fi nevoit să oprească pentru pietoni.

Oricum, știu aproape sigur că pe acolo linia era de o parte și de alta a străzii, iar între linii era suficient loc de 2 benzi de circulație. Și parcă-mi amintesc că pavajul era cu piatră cubică, însă nu mai știu dacă era pînă la mijlocul străzii sau doar pe banda ocupată cu linia de tramvai.

La un moment dat s-a reabilitat linia, s-au mutat ceva statui pe acolo, și s-a pus linia de tramvai pe mijloc. Dar n-aș putea spune cînd s-a întîmplat ”minunea”.

Scuze dacă dau informații false, eram mic pe vremea aia (4-5 ani...) Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 17:23:39    Titlul subiectului: 139352

Intr-adevar, pe acel tronson linia a stat la marginile strazii pana pe la mijlocul anilor '80. Cand s-au facut lucrarile, Tatrele au intors la Triumf, intr-un triunghi improvizat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
waly



Data înscrierii: 26/Oct/2010
Ultima vizita: 06/Iun/2011
Mesaje: 1
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Feb 2011 13:27:02    Titlul subiectului: 139445

Old


1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  204.72 kb
 Vizualizat:  de 18994 ori

1.JPG



1 (1).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.4 kb
 Vizualizat:  de 18994 ori

1 (1).JPG



1 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.27 kb
 Vizualizat:  de 18994 ori

1 (2).JPG



1 (3).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  293.81 kb
 Vizualizat:  de 18994 ori

1 (3).jpg



1 (4).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  183.43 kb
 Vizualizat:  de 18994 ori

1 (4).JPG



1 (5).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.4 kb
 Vizualizat:  de 18994 ori

1 (5).JPG



1 (6).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.25 kb
 Vizualizat:  de 18994 ori

1 (6).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Feb 2011 15:16:51    Titlul subiectului: 139448

Piata Unirii, 1941


wwII2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.72 kb
 Vizualizat:  de 18963 ori

wwII2.jpg



wwII1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.29 kb
 Vizualizat:  de 18963 ori

wwII1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 05 Feb 2011 20:21:41    Titlul subiectului: 139589

Catre mijlocul anilor '90... Ikarus 280 nr. parc 138, alb-rosu, putin accidentat. Fotografia este facuta pe Elena Doamna, in fata la 24:Ore. Se observa si o bucatica din refugiul statiei de tramvai.

Sursa foto: Viorel Gemene



138.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.14 kb
 Vizualizat:  de 18765 ori

138.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1088
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 07 Feb 2011 21:00:00    Titlul subiectului: 139634

Era refugiu de tramvai acolo?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 08 Feb 2011 18:58:14    Titlul subiectului: 139665

Am marcat in prima imagine refugiul si stalpul de langa 138. In a doua imagine am marcat capatul de refugiu (vizibil). Vorbim de anii '80 (cel putin dupa demolarile de pe A. Panu ; inainte de darea in exploatare a liniei spre Tudor si inainte de demolari si largirea strazii A. Panu nu mai stiu unde se afla statia) si prima parte a anilor '90.


0000_382.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.23 kb
 Vizualizat:  de 18622 ori

0000_382.jpg



138_954.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.93 kb
 Vizualizat:  de 18622 ori

138_954.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 12:58:00    Titlul subiectului: 139697

In imaginea de mai jos vedem zona Halei Centrale catre mijlocul anilor '90, cu un tramvai Tatra (reclama la Moldexim SA, primele forme de publicitate facuta pe mijloacele de transport, rudimentar, cu sablon, vopsire) si un autobuz Ikarus 280 (nr. parc 140, galben inchis, reclama din Germania la bere EKU Pils - Erste Kulmbacher Pils - cu sloganul de atunci, "Echt Kulmbacher Pils" - v. ultima imagine).

Sursa foto: Viorel Gemene



Hala.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.18 kb
 Vizualizat:  de 18583 ori

Hala.jpg



Tatra.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.72 kb
 Vizualizat:  de 18583 ori

Tatra.jpg



140.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.22 kb
 Vizualizat:  de 18583 ori

140.jpg



EKU.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  196.59 kb
 Vizualizat:  de 18583 ori

EKU.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 13:54:08    Titlul subiectului: 139699

Pe primul si ultimul geam de la tramvai scrie: BILETELE DE CĂLĂTORIE SE VÎND ÎN MIJLOACELE DE TRANSPORT!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bruninho



Data înscrierii: 07/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Mar/2011
Mesaje: 19
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 18:36:45    Titlul subiectului: 139709

Da-mi voie sa-ti spun ca prefer acea forma primitiva de publicitate prezenta pe acel vagon Tatra, care arata mult mai bine decat reclamele aplicate in ziua de azi pe tramvaie, in cel mai pur stil romanesc: ca exemplu, circula prin Copou un vagon GT4 cu reclama la Dedeman, autocolantul fiind lipit in bucati de toate marimile, ca un puzzle, vazandu-se de la o posta marginile acestuia. Oare cum nemtii pot aplica acele reclame pe vagoanele GT4 aduse de la ei, care parca le fac si mai atractive, pe cand noi ne batem joc de ele??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 18:53:19    Titlul subiectului: 139710

Intreaba firmele de publicitate, nu-ti poate rezolva RATP toate problemele pe care le vezi in jurul tau in oras! Multi nu vreti sa pricepeti ca regia asta se ocupa de transport public, nu de facut legi si metodologii de aplicare, nu de managementul traficului din oras, nu de publicitate, etc., etc. Am rugamintea de a incerca sa nu poluam subiectul asta cu discutii pe teme de actualitate zbuciumata! Am spus doar ca acea reclama era realizata rudimentar. In timp ce tramvaiul defila cu reclama aia pictata, autobuzul din fata lui descoperise de ceva timp publicitatea pe autocolant. E o realitate, nu e nimic de dezbatut... Aici bucura-te doar de imagini!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 20:52:27    Titlul subiectului: 139716

T4R 218 pe traseul 9, intrand in statia de la Hotel Moldova.

Sursa foto: Viorel Gemene



218.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.24 kb
 Vizualizat:  de 18506 ori

218.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 21:03:24    Titlul subiectului: 139718

Greu de spus care e numarul vagonului si unde e facuta fotografia (observand linia aproape de trotuar si trotuarul larg se restrang, insa, variantele posibile).

Sursa foto: Viorel Gemene



T4R.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.65 kb
 Vizualizat:  de 18501 ori

T4R.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 21:15:58    Titlul subiectului: 139719

T4R 259 pe pasajul Alexandru cel Bun.

Sursa foto: Viorel Gemene (cele trei fotografii sunt realizate in prima parte a anilor '90)



259.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.99 kb
 Vizualizat:  de 18497 ori

259.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
BOZO



Data înscrierii: 20/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti, Iasi, Viena

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 22:26:52    Titlul subiectului: 139726

"All in" pe Piata Unirii sens spre Tg. Cucului!
_________________
http://www.urbanrail.net
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Următoare
Pagina 9 din 26

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community