|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 20 Ian 2011 10:02:45 Titlul subiectului: Eliminarea fraudelor la transport prin utilizarea cardurilor |
138976 |
|
O initiativa extrem de buna, una dintre putinele aparute in ultimii ani.
Autoritatea Rutiera Romana doreste sa elimine fraudele care apar la transportul beneficiarilor de pomeni, respectiv pensionari, veterani si alte categorii pe care politicienii i-au mituit de-a lungul timpului dandu-le "facilitati" pe banii celor care muncesc.
Sunt 3 probleme care ar putea fi rezolvate:
- 1. utilizarea frauduloasa a titlurilor de calatorie de catre alte persoane decat titularii;
- 2. contorizarea EXACTA a numarului de calatori care folosesc EFECTIV aceste facilitati, precum si date despre frecventa utilizarii lor, a perioadelor, orelor, tronsoanelor cand sunt folosite s.a.m.d., informatii extrem de utile care ar putea fi de ajutor societatilor de transport pentru a-si dimensiona corect oferta.
In prezent nu prea exista modalitati eficiente de a face determinarea exacta a numarului de calatori REALI;
- 3. ar fi o cale de a elimina fraudele la decontarea calatoriilor acestor categorii de pensionari, veterani etc.
Exista - fireste - si acuze privind interese in "favorizarea" unei anumite firme, insa chiar daca ar fi adevarat (probabil ca este), tot cred ca implementarea masurii propuse ar aduce beneficii.
Hai sa vedem si articolul:
http://www.adevarul.ro/actualitate/social/Autoritatea_Rutiera_Romana-_Cardurile_de_transport_pentru_pensionari_vor_reduce_fraudele_0_411559453.html
"Autoritatea Rutieră Română: Cardurile de transport pentru pensionari vor reduce fraudele
Silvana Chiujdea
Miercuri 19 ian 2011
Pensionarii, veteranii de război și văduvele de război vor primi legitimații de transport de tip card pentru călătoriile rutiere județene și interjudețene
Autoritatea Rutieră Română (ARR) susține că proiectul privind transportul pensionarilor și veteranilor de război în baza legitimațiilor tip card cu cip de memorie va reduce fraudele. Reprezentanții ARR au subliniat că varianta de decontare a biletelor ar îngreuna accesul la facilități.
Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a acuzat astăzi Ministerul Transporturilor că, prin proiectul de ordonanță care va obliga operatorii să-și doteze vehiculele cu cititoare de carduri, favorizează o companie care vinde astfel de sisteme și estimează un cost pentru această tehnologie de peste 100 milioane euro.
"Prin proiectul de ordonanță privind eliberarea, gestionarea și monitorizarea documentelor de călătorie acordate persoanelor care beneficiază de anumite facilități la transport se dorește implementarea unui sistem cu următoarele obiective: zero costuri pentru beneficiarii de facilități, diminuarea fraudei în ceea ce privește decontarea de către operatorii de transport a contravalorii călătoriilor efectuate de persoanele care beneficiază de facilități la transport, diminuarea fraudei fiscale prin introducerea obligativității emiterii de bilete fiscalizate, simplificarea modului de utilizare a cardului față de talonul utilizat în prezent, eliminarea tuturor procedurilor birocratice existente în prezent prin simplificarea procedurii de decont între operatorii de transport și Ministerul Transporturilor", se arată într-un comunicat al ARR.
În replică, FORT susține că valoarea investiției pentru achiziția de software, a serverului și a calculatoarelor care vor intra în dotarea ARR este de 850.000 de euro.
"Schema propusă a fi implementată prin această ordonanță suspectăm că a fost pregătită în secret de Ministerul Transporturilor împreună cu reprezentanții unei companii care vinde pe piața românească astfel de sisteme și prevede că pensionarul sau după caz veteranul primește o cartelă magnetică cu un anumit număr de călătorii anuale și se urcă la bordul vehiculului, moment în care printr-o conexiune de internet se transmite către biroul central al Autorității Rutiere Române (ARR) o informație privind numărul de persoane din categoriile defavorizate aflate în deplasare pe un anumit traseu și asta în condițiile în care oricum numărul de călătorii de pe cartelă este limitat", se arată într-un comunicat al FORT.
Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect normativ prin care pensionarii, veteranii de război și văduvele de război vor primi, până la finele anului, legitimații de transport de tip card cu cip de memorie pentru călătoriile rutiere județene și interjudețene, iar firmele de transport vor fi obligate să echipeze vehiculele cu cititoare de carduri. Cardurile vor fi nominale și vor avea înscris codul numeric personal al fiecărui beneficiar." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 28 Ian 2011 09:39:18 Titlul subiectului: |
139242 |
|
Fireste, "transportatorii" protesteaza, ca de unde "rentabilitate" in lipsa evaziunii fiscale majore?!?
http://www.adevarul.ro/financiar/Cardul_cu_cip_baga_soferii_in_faliment_0_416358983.html
"Cardul cu cip bagă șoferii în faliment
Dan Străuț
oi 27 ian 2011
Aproape 3.000 de autobuze și microbuze de la țară trebuie să se doteze cu aparatură electronică de ultimă generație
Obligația de a dota microbuzele și autocarele cu cititoare de carduri induce transportatorilor cheltuieli de peste 100 de milioane de euro. Guvernul își dorește să limiteze evaziunea puternică din acest sector, dar șoferii susțin că nu vor face față acestui efort financiar.
Pentru a putea prelua pensionari și veterani de război care beneficiază de reduceri de tarife la transportul rutier, aceștia vor primi legitimații de transport de tip card cu cip de memorie. Asta presupune ca, de cealaltă parte, șoferii de pe microbuzele și autobuzele care circulă pe rute intrajudețene sau pe distanțe mai lungi să-și doteze mașinile cu cititoare de card.
Transportatorii amenință cu blocarea completă a traficului în România
Societatea de transport în comun se apropie cu pași repezi de insolvență
Mai mult, aceste cititoare vor trebui să aibă capacitatea de a transmite datele online, din teren, iar pe mașini se vor mai monta și aparate de marcat electronice, după cum a decis Guvernul în ședința de miercuri.
Decizia va fi atacată
Însă un asemenea sistem electronic (cititor de carduri cu transmisie online și casă de marcat) costă între 1.000 și 3.500 de euro, iar pe șosele circulă aproximativ 2.800 de microbuze și autocare ce trebuie dotate astfel.
„Cheltuiala totală indusă în sectorul de transporturi prin această decizie a Guvernului este de aproximativ 120 de milioane de euro. La CFR, frauda este de zece ori mai mare, și acolo nu se face nimic. Ce pot să vă spun acum este că ordonanța aceasta este făcută după chipul și asemănarea unei firme, al cărei nume îl voi anunța mai târziu. Oricum, decizia este discriminatorie și va fi imposibil să-și atingă scopul, pentru că dacă azi se fac tranzacții la negru cu acele cupoane pentru pensionari, mâine se vor face cu aceste carduri", a declarat, pentru „Adevărul", Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT). El a precizat că va ataca pe toate căile juridice acest act normativ și că s-ar putea să urmeze proteste ample și chair acțiuni de stradă.
„Să vină și cu subvenții!"
Ioan Comuși, administratorul companiei C&I - unul dintre cei mai mari operatori de transport rutier de persoane pe rute interjudețene, spune că măsura decisă de Guvern „poate fi bună pentru combaterea evaziunii, dar achiziția de aparatură ar trebui subvenționată". Cât despre banii necesari...
„Noi mergem înainte și n-avem ce face decât să sperăm să ne ajute Dumnezeu să putem face față și acestei investiții".
Mulți șoferi cred, însă, că se va putea ocoli și acest „hop", folosind casele de marcat ale comercianților din stațiile în care opresc.
"Ordonanța aceasta este făcută după chipul și asemănarea unei firme."
Augustin Hagiu
președinte FORT
Cât costă aparatura online
Un cititor de carduri obișnuit costă între 25 și 350 de lei, însă dacă vrem ca acesta să poată transmite datele și online - cum cere Guvernul - prețul crește până la 2.500-3.500 de lei. Adăugăm și casa de marcat cu care va trebui să dotăm fiecare mașină în parte. Aceasta poate costa între 500 și 900 de lei.
Observăm, astfel, că împreună cu manopera de instalare și service-ul necesar putem ajunge la echivalentul a peste 1.000, până la 3.000 de euro per sistem, adică pentru fiecare autovehicul trimis pe traseu." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|