Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Propuneri de infiintari / desfiintari / modificari trasee
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 35, 36, 37  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
1.cremsnit



Data înscrierii: 23/Iun/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2023
Mesaje: 29
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Feb 2011 20:22:34    Titlul subiectului: 139469

guest a scris:
Cat despre linia 25 va ramane de vazut ce solutie vor adopta cand vor da drumul la Pasajul Basarab.

Ma intreb daca vor infiinta un 12 CFR Progresul - Banu Manta in locul 25-ului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Feb 2011 20:46:22    Titlul subiectului: 139472

Imposibil, si unde vor intoarce tramvaiele acestea ? Lasand la o parte faptul ca - circula numai la nivel de zvon / barfa - TATRELE nu prea sunt binevenite pe si sub Pasajul Basarab Exclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
linia 84



Data înscrierii: 02/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2012
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 01:20:29    Titlul subiectului: 139487

Desi probabil nu corespund cu intentiile RATB-ului fac niste propuneri ce le consider cel putin de bun simt ...
linia 8 (dep. Militari): CFR Progresul - Str. Zetarilor - Cal. Ferentari - Sos Progresului - Bd. Vasile Milea - Bd. Dinicu Golescu - Bd. Uranus - Vasile Parvan (pana e gata noul boulevard Uranus doar pana la Gara Basarab)
linia 25 (dep. Militari, Giurgiului): CFR Progresul - Depoul Militari (traseul actual)
linia 34 (dep. Dudesti, Victoria, Militari): ROMPRIM - Sos Oltenitei - Cal Vacaresti - Sos. M. Bravu - Sos. Stefan cel Mare - Sos. N. Titulescu -
Pasaj Basarab - Bd. Vasile Milea - Bd. Timisoara - Bd. Preciziei - Depoul Militari
linia 47: se desfiinteaza
linia 24 (dep. Buc. Noi, Militari): Cart. Damaroaia - Bd. Gloriei - Bb. Ion Mihalache - Sos. N. Titulescu - Pasaj Basarab - Bd. Vasile Milea - Bd. Timisoara - CET VEST Militari
linia 27 (dep. Titan, Alexandria): RATB Titan - Bd. Th. Pallady - Bd. Camil Ressu - Cal. Dudesti - Bd. Marasesti - str. C-tin Istrati - Sos Progresului -
Cal. 13 Septembrie - Ghencea
linia 11 (dep. Alexandria, Giurgiului): ROMPRIM - Cart. 16 Februarie (traseul actual)
linia 44 (dep. Militari): Cart. 16 Februarie - Cal. Giulesti - Bd. Dinicu Golescu - Bd. Uranus - Vasile Parvan (pana e gata noul boulevard Uranus doar pana la Gara Basarab)
(se prelungesc liniile 162 si 163 pana la Gara de Nord prin Bd. Dinicu Golescu cu intoarcere prin str. Witing - Cal. Plevnei – ramane de studiat daca are rost o prelungire chiar mai departe pana la P-ta Romana, P-ta Unirii sau P-ta Rosetti, desigur nu ambele in acelasi loc)
linia 45: se desfiinteaza
linia 46 (dep. Buc. Noi, Colentina): Mezes - Sos. Chitilei - Bb. Ion Mihalache - Sos. Stefan cel Mare - Sos. Iancului - Sos. Pantelimon - Granitul
linia 20 (dep. Buc. Noi): LAROMET - Bd. Bucurestii Noi - Bb. Ion Mihalache - Bd. Uranus - Vasile Parvan (pana e gata noul bulevard doar pana la Banu Manta)
linia 42: se desfiinteaza (se prelungeste linia 261 prin Bd. Expozitiei - Sos. Chitilei pana la Mezes)
linia 14 (dep. Colentina): Granitul - Piata Sf. Vineri (traseul actual)
linia 55: se desfiinteaza
linia 56 (dep. Titan): Republica - Piata Sf. Vineri (traseul actual)
linia 36 (dep. Colentina, Titan): RATB Titan - Bd. Th. Pallady - Bd. 1 Decembrie 1918 - Bd. Basarabia - Bd. Chisinau - Sos. Pantelimon - Str. Ziduri Mosi - Str. Reinvierii - Str. Maica Domnului - Bd. Lacul Tei - Str.
Petricani - Bd. Dimitrie Pompei - Pipera
linia 40: se desfiinteaza
linia 103: ISOVOLTA - Sos. Industriilor - Bd. Basarabia - Sos. Morarilor - Sos. Pantelimon - Sos. Iancului - Bd. Pache Protopopescu - Bd. Carol I - Piata Rosetti
linia 19 (dep. Dudesti, Giurgiului): RATB Titan - Bd. Th. Pallady - Bd. 1 Decembrie 1918 - str. Liviu Rebreanu - Bd. Camil Ressu - Sos. M. Bravu - Cal. Vitan - Bd. Octavian Goga - str. Nerva Traian - Cal. Serban Voda - Sos Giurgiului - str. Zetarilor - Zetarilor
linia 4: se desfiinteaza
Restul traseelor de tramvaie raman neschimbate.

Aduc aceste propuneri de modificare a liniilor de tramvaie atat din zona Pasajului Basarab cat si din partea de est a orasului cautand sa evit dublarea fara rost a unora dintre ele dar si sa creez legaturi firesti si utile pentru calatorii, locuitorii din Bucuresti, cu mentiunea ca cele 4 linii de autobuze vin sa completeze (ajute) acolo unde e nevoie.
Tramvaiele scoase din linia 55 vor merge jumatate in linia 14 si jumatate in linia 46.
Tramvaiele scoase din linia 40 vor merge jumatate in linia 56 si jumatate in linia 36.
Tramvaiele scoase din linia 4 vor merge in linia 19.
Tramvaiele scoase din linia 42 vor merge in linia 46.
Tramvaiele scoase din linia 47 vor merge in linia 24.
Pentru traseele care vor necesita un plus de vagoane (daca va fi cazul) se pot muta vagoane de la un depou la altul, precum si scoaterea a 5 ture din linia 41.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 06:40:48    Titlul subiectului: 139489

Kaustik a scris:
Si acum cred ca ar pica bine propunerea mea: 47 pe traseul Ghencea, Cal. 13 Septembrie, Sos. Progresului, Str. Dr. C. Istrati, Str. 11 Iunie, Piata Unirii.

Pentru CET Vest ar merge reinfiintat vechiul 48 dar pe ruta CET Vest, Bd. Tmisoara, Sos. Progresului, Sos. Viilor, Sura Mare.
Dar de ce atatea tramvaie la Cet Vest? Ce cerere e acolo? Plus ca sunt si autobuze care merg acolo. Tramvaiul spre Cet Vest a fost de umplutura de cand s-a infiintat, in anii '80.

In legatura cu trimiterea unui traseu de tramvai la Piata Unirii in plus fata de cele 3 existente (adica 7, 27, 32), luati-va gandul de la asta. "S-ar aglomera prea mult bucla de la Piata Unirii". Explicatie oficiala.
Plumpy1995 a scris:
Da, s-ar putea sa fie suficiente liniile 7 si 19, dar sa aiba intervale rezonabile intre 5 si 10 minute, nu 18 min. cat are 7-le in prezent.
Pe ce te bazezi? Cea mai importanta liniie de transport pe Giurgiului a fost dintotdeauna 25 (si inainte de 2007, linia 12), nu 7. Iar cei care propuneti unirea liniilor 4 si 19, nu uitati ca intrucat 4 are intervale de succedare mai mari decat 19, pentru pastrarea aceleasi capacitati de transport pe actualul traseu al lui 19 intre Complex RATB Titan si Sura Mare, e nevoie de suplimentare pentru o linie combinata 4+19. SI de unde tramvaie?
Kaustik a scris:
Logic gandind, daca se suspenda niste linii, ar trebui sa avem suficiente vagoane pentru altele... Paradoxal, nu s-a intamplat asta, ba s-a subtiat si mai tare parcul... Cum naiba vine asta?!
Nu e nimic paradoxal, explicatia e simpla: tramvaiul nu merge cu motorina Wink
Plumpy1995 a scris:
In concluzie: o multime din traseele RATB nu sunt alcatuite conform normelor logicii.
De fapt, logica este ca cu cat sunt mai putine trasee, cu atat mai putini calatori si mai putina bataie de cap, sau parafrazand "Nu-mi creste salariul de sef daca asigur mai multe ture. Mi se inmultesc doar bataille de cap". Explicatie auzita de mine personal de la un sef de depou RATB.
Plumpy1995 a scris:
Apoi avem 25 care are vreo 30-35, 8 cu inca vreo... 20 (cred); in total: 70 vagoane Tatra.
Vezi situatia "mult prea in roz". Pe linia 25 sunt circa 25 de ture, iar pe 8 in jur de 16-17, si asta in total, deci incluzand turele furnizate de Giurgiului, respectiv Alexandria, pentru cele 2 linii mentionate. A, si inca ceva, pentru Tatre se pare ca nu se vor mai cumpara piese de schimb prea curand...nu-i plac lui Crit, si probabil nici lui Dr. Oetker. Deja in Militari sunt moarte vreo 40 de vagoane (da, patruzeci).
Kaustik a scris:
Porcariile astea de trasee 55 si 56 au aparut de cand 5 si 16 nu mai ajungeau la Granitul, respectiv Republica. Sunt de acord cu scurtarile astea, dar nu si cu infiintarea lui 55 si 56...
Am impresia ca te contrazici. Daca esti de acord cu scurtarile, cum nu esti de acord cu infiintarea liniilor 55 si 56? Evident nimeni nu mergea din Baneasa in Pantelimon cu 5 sau din Lacul Tei in Titan cu 16. Deci traseele astea intr-adevar n-aveau nici un rost in acea formula, care va reamintesc ca a aparut ca o "carpeala" in 1997 cand au tipat locuitorii de pe str. Paleologu ca li se darama casele cand trece tramvaiul. Problema e ca nu mai circula nimic intre Sf. Vineri si Sf. Gheorghe, iar transbordarea aceasta e greoaie, ca de alfel si altele din zona Pietei Unirii.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 11:36:42    Titlul subiectului: 139509

Citat:
Am impresia ca te contrazici. Daca esti de acord cu scurtarile, cum nu esti de acord cu infiintarea liniilor 55 si 56?

Chiar ai impresia Smile . Citeste cu atentie, te rog, postarile mele in care am venit cu propunerile respective de modificari de trasee. Cat despre scurtari, ma refeream la scurtarea unor linii aberante, cum erau variantele lui 5 si 16, asa cum bine ai zis. Nu sunt de-acord, in schimb, cu toate scurtarile, nu uita ca inainte Bucurestiul era brazdat de linii de tramvaie si asta era principalul mijloc de transport in comun. Iar cu 55 si 56 nu-s de-acord pentru ca dubleaza pe 14 si 40. Ori 14, ori 55. Ori 40, ori 56. Nu toate patru. Iar in postari am venit si cu propunerile. Deci pe viitor citeste te rog mai atent Wink .

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Mar 2011 15:55:47    Titlul subiectului: 141231

Nu inteleg de ce nu-l "iarta" pe 635 de bucla aia inutila de la Gara de Nord spre Bd. Ion Mihalache; legatura este deservita cu succes de 205, cu o frecventa mult mai buna decat 635. Acelasi lucru se intampla pe noua varianta de circulatie a liniilor 162 si 163, cu inutilitatea capatului de linie de la Pascal Cristian. Autobuzele puteau sa intoarca frumos in fata complexului Belvedere (statia Tibles), doar pentru asta au fost prelungite de la inceput. Astfel, liniile aveau o singura bucla de intoarcere, in loc de doua pe acelasi capat.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Sâm 23 Apr 2011 08:01:48    Titlul subiectului: 142852

Sveik a scris:
44 isi are rost, macar pana la Basarab! Nu de alta, dar intervalele de succedare ale lui 11 sunt dezastruoase, iar cartierul Giulesti e rupt de lume!

Eu l-as fi pus pe 44 pana la Piata Emil Cioran, era foarte bun asa, linia de pe Dinicu Golescu ar fi fost folosita, Giulestiul avea legatura si cu Gara de Nord si cat de cat cu zona centrala, nu doar cu Basarab, doar ca pentru asta era nevoie de tramvaie bidirectionale si capat temporar la Berzei.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sveik



Data înscrierii: 10/Feb/2010
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 1 - Giulesti

MesajTrimis: Sâm 23 Apr 2011 09:18:18    Titlul subiectului: 142854

Nu cred ca nu s-ar putea face un capat temporar acolo. Cum s-a facut la Orhideelor. Tramvaie bidirectionale cred ca exista, dar nu vor sa le bage. Nemernici! Nu mai avem legatura directa cu Gara/Centrul de peste 6 ani de zile...
Eu personal, abia astept sa se termine si santierul de pe Berzei, sa ajunga 44 la Parvan Laughing nu de alta, dar e mai practic asa, decat cu metroul, ca sa ajung la Universitate Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2011 18:30:40    Titlul subiectului: 142964

Cu privire la modificarea traseelor de tramvaie odata cu deschiderea Pasajului Basarab, vreau sa aduc in discutie petitia comuna a carei varianta finala a fost intocmita de colegul nostru Dr2006.
Varianta finala, cu motivatii pentru traseele propuse si detaliata inclusiv cu parcul circulant necesar pe fiecare traseu propus pentru modificare, e disponibila aici:
http://transportbucuresti.trei.ro/blog.html In prezent se strang semnaturi.
Cine doreste sa semneze sa ia legatura cu autorul ei. Retineti ca datele personale trebuie să fie REALE, conform legii, altfel petitia se claseaza!

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sveik



Data înscrierii: 10/Feb/2010
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 1 - Giulesti

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2011 19:46:41    Titlul subiectului: 142967

Ar fi viabil un traseu al lui 35, Ghencea - Giulesti? Mai ales ca portiunea aceea de pe Ghencea e aproape nefolosita, iar spre CET Vest sau Depoul Militari (unde ajunge 35? Laughing ) sunt deja 2 linii de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2011 20:42:21    Titlul subiectului: 142970

S-a vazut cat de "rentabil" ar fi un asemenea traseu 4 ani de zile cat a circulat autobuzul 635 pe un traseu asemanator pana la Ghencea, rpin gradul de incarcare pe portiunea Vasile Milea - Ghencea.
In plus e o problema mare cu semaforizarea in intersectia de la Razoare care nu permite o frecventa combinata a tramvaielor mai mare de circa 2,5 - 3 minute, deci ar fi dificil de introdus un traseu suplimentar pe acolo.

Aceste aspecte au fost explicate pe larg in petitia spre care am dat link.

In plus cererea mare de transport din Ghencea e spre Piata Unirii (se vede asta in aglomerarea din autobuzele liniei 385), nu spre Razoare, deci utilitatea unui traseu Ghencea - Giulesti e cel putin discutabila.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2011 23:00:29    Titlul subiectului: 142975

Este perfecta propunerea pentru relatia Ghencea - Piata Unirii. Dar de ce 34 sa mearga la Militari, cand ar putea deveni foarte frumos o linie circulara? Ba mai mult, cat se inchide bucata Sudului - Vitan, 34 ar putea circula la Romprim, dar pe la Basarab.

Si apropo de zona Bucurestii Noi, ce parere aveti despre utilitatea retelei de tramvai de pe acest bulevard, o data cu inaugurarea liniei de metrou si existenta avansatei linii 97? Observati vreo legatura cu faptul ca traseele lui 20 si 24 n-au mai fost modernizate din anii 90 la inceput? Eu personal as opta pentru investirea in modernizarea completa a traseului lui 45 (inclusiv pe Ion Mihalache si Calea Grivitei, unde tramvaiul se dezintegreaza la peste 10 km/h), si desfiintarea retelei din Damaroaia si Bucurestii Noi. Ar fi mai ieftin si mai practic. 42 sa ramana pe relatia Mezes- Piata Presei, dar n-ar fi o idee rea sistematizarea (construirea unei strapungeri) intre Expozitiei si Clabucet... nu de alta, dar latimea acelor stradute se confunda usor cu cea a tramvaiului...

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Apr 2011 23:51:36    Titlul subiectului: 142979

folkfan a scris:
Este perfecta propunerea pentru relatia Ghencea - Piata Unirii. Dar de ce 34 sa mearga la Militari, cand ar putea deveni foarte frumos o linie circulara? Ba mai mult, cat se inchide bucata Sudului - Vitan, 34 ar putea circula la Romprim, dar pe la Basarab.

Si cui i-ar folosi un asemenea traseu "imbarligat" ? Din sud ai metrou pentru legatura cu centrul, iar intre Basarab si Eroii Revolutiei un traseu circular 34 ar dubla linia 11 care face fata cu succes fluxului de calatori pe acest tronson.

Argumente contra unui traseu circular:

- presupunand ca s-ar pastra capacitatea de transport pe traseul actual al liniei 34 pe Vacaresti - Mihai Bravu - Stefan cel Mare ar rezulta o oferta de transport cu mult peste necesar si nejustificata pe tronsonul Basarab - Piata Sudului in cazul infiintarii unui 34 (semi)circular datorita dublarii de catre linia 11 si partial 8 si 25.

-lipsa cronica de vehicule, ceea ce face dificila sau imposibila dublarea de trasee pe distante lungi si impune o folosire foarte judicioasa a parcului circulant existent.

- problema intersectiei Razoare de care am amintit

- problema taxarii (vor fi cazuri in care va trebui sa platesti de 2 ori pentru o singura calatorie, din lipsa unui "cap" fizic pentru schimbarea SAT'ului). Comparati asta cu simplitatea acestei probleme in cazul unei linii 34 + 35 Depoul Militari - Depoul Dudesti (- Romprim in viitor).

- datorita lungimii imense a traseului, traseu care in cea mai mare parte nu e separat de trafic, deci e de asteptat ca vor aparea frecvent goluri in circulatie. In plus, e vorba de un traseu foarte greu, extrem de solicitant pentru vatmani, cu foarte multe intersectii dificile.

- traseul nu cred ca va fi atractiv pentru noi calatori, intucat nu se creeaza practic o legatura noua de transport, ci vor fi practic 2 trasee "traditionale" unite via Pasajul Basarab. Daca vrei sa ajungi din sudul in centrul sau in nordul orasului, nu te vei plimba cu 34 via Pasajul Basarab, ci vei lua metroul care e mult mai rapid si direct. In plus e absolut necesara o legatura intre Militari/Drumul Taberei si zona Garii de Nord si Basarab (vezi aglomeratia din 105) si mai departe pe inelul central, de aici si propunerea de amalgamare a liniilor 34 si 35, cu un minim de parc necesar (fata de varianta cu suprapunere partiala dintre aceste 2 trasee).

- daca se va stationa la capatul de la Sura Mare (singura locatie care se preteaza la asa ceva in cazul unui traseu circular), se creeaza un inconvenient calatorilor care vor tranzita zona de la Sura Mare si care vor fi obligati sa faca o transbordare suplimentara, care in prezent nu exista.

- traseul circular e limpede ca va ingloba practic o parte din traseul (si vagoanele, din cauza parcului circulant insuficient) al viitoarei linii 12, deci cartierul Giurgiului ar ramane "descoperit" la "mana" liniilor 4 si 7, deci ar fi necesara fie o suplimentare a liniei 7 pana la Piata Unirii (problematica si probabil nerentabila datorita incarcarii relativ reduse a liniei 7 intre Eroii Revolutiei si Piata Unirii, chiar la intervalele de succedare actuale precum si a capacitatii limitate a buclei de intoarcere de la Piata Unirii) fie infiintarea unei linii de "dublura" pe Giurgiului pana la Sura Mare. Si de unde tramvaie?

- In plus, la circulatia in sens trigonometric, e de asteptat ca vor aparea confuzii in statia vizavi de Cimitirul Serban Voda, fiindca nu vei stii daca vagonul care vine in statie merge "drept" spre Sudului sau "stanga" pentru stationare in bucla de la Sura Mare. Plus ar fi de luat in seama oboseala vatmanilor, care nu vor avea decat un singur punct de "pauza" la Sura Mare (in alta parte nu vad unde).

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 15:35:02    Titlul subiectului: 143016

Consider ca ar fi extrem de utila infiintarea /reinfiintarea unei linii de transport care sa lege Gara Obor cu cartierul studentesc Regie, sunt multi studenti din provincie care au nevoie de un mijloc de transport facil catre si de la Gara Obor.

Acum legatura este facuta din bucati, (69/85)+601.

Odata cu finalizarea Pasajului Basarab eu as propune re-infiintarea liniei 52, insa cu un traseu usor modificat fata de cel initial.

Astfel as propune urmatorul traseu:

Tur: GARA OBOR - Strada Gara Obor - bdul Ferdinand - sos. Mihai Bravu - Bucur Obor - sos. Stefan cel Mare - bdul Iancu de Hunedoara - bdul Nicolae Titulescu - Pasaj Basarab - sos. Orhideelor - bdul REGIEI.

Retur: bdul REGIEI - sos. Orhideelor - Pasaj Basarab - bdul Nicolae Titulescu - bdul Iancu de Hunedoara - sos. Stefan cel Mare - Bucur Obor - sos. Mihai Bravu - bdul Ferdinand - sos. Pantelimon - str. BAICULUI.

Ar fi astfel reactivata bucla Baicului - Obor, modernizata si apoi ... neutilizata.

Apoi, fata de "vechiul" 52, s-ar elimina ocolul inutil si greoi de pe str. Ziduri Mosi - sos. Colentina - str. Turmelor - str. Reinvierii - str. Lizeanu, un ocol stupid si inutil care mai degraba "speria" calatorii.

Problema mare ar fi lipsa triunghiului de intoarcere de pe bdul Regiei, insa cred ca nu ar presupune costuri exagerate.

Orarul ar trebui astfel conceput incat sa nu se circule decat la orele de sosire ale trenurilor, plecare din Gara Obor la 5 minute dupa sosirea efectiva a trenului (dispecer care sa comunice ora efectiva de sosire a trenului, daca trenul intarzie, sa-l astepte, nu tramvaiul sa plece gol si apoi calatorii sa ramana in statie, plecare din Regie de asa natura incat sa se ajunga cu 15-20 de minute inainte de plecarea trenului din Gara - timp pentru bilete).

Ca tramvaie, cred ca ar fi suficiente 2 bucati, eventual desfiintat 42-ul, total inutil, in opinia mea.

Pe afara am vazut ca e o practica destul de des intalnita, linii care nu au decat cateva curse pe zi, exact atunci cand e nevoie de ele.

Kaustik a scris:
Daca nu vor sa-l duca pe 35 la Piata Emil Cioran, intr-un capat provizoriu, asta e...

Legat de postarea lui Kaustik, eu sustin infiintarea unei linii naveta cu tramvaie bidirectionale intre terminalul Gara Basarab si sediul RATB de pe Dinicu Golescu, unde ar putea fi amplasat un macaz "S" provizoriu.
Astfel s-ar utiliza si linia de pe Dinicu Golescu si s-ar renunta si la stupiditatea numita 635.
Cred ca ar fi nevoie de 2 tramvaie bidirectionale, aici cred ca erau excelente #3001 si #3002... Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 15:55:03    Titlul subiectului: 143018

De-acord cu acest 52 propus de tine, Catalin, este foarte util, mai mult decat util. Dar daca ai fost atat de bun cu studentii din Regie si Grozavesti, de ce nu esti la fel si cu cei din Complex Leu si nu duci 52-ul in Militari Smile .

Asa cum arata configuratia actuala a liniilor de tramvai in zona pasajului, nu ai cum sa "cobori" tramvaiul de pe pasaj, ca apoi sa-l intorci pe Orhideelor, Regiei si capat la Cristian Pascal, cum era inainte... Iar o bucla "pe drum" pana in Militari n-ai unde sa faci, cam peste tot se incurca in trafic. Exclusa solutia actuala din Piata Titan, bucla in buricul intersectiei...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 20:53:40    Titlul subiectului: 143047

In legatura cu linia de tramvai spre Gara Obor portiunea respectiva nu mai are nici un viitor. Se va desfiinta dupa inceperea lucrarilor de refactie a caii de rulare pe Sos. Pantelimon.
Traseul propus de Catalin Ghita nu poate fi pus in aplicare ad-literam, intrucat venind dinspre Gara Obor nu se poate merge decat la dreapta spre Ziduri Mosi, nu si drept inainte pana la Soseaua Mihai Bravu, deci un ocol prin Ziduri Mosi este oricum necesar.
In capatul dinspre Regiei s-a reconfigurat traseul caii de rulare a tramvaielor deci o legatura spre Bd. Regiei nu mai e posibila. Cu atat mai putin un triunghi de intoarcere la intersectia strazilor Regiei si Pascal Cristian cum era odata.
Siamezele nu pot fi introduse pe Dinicu Golescu din simplul motiv ca e nevoie de ele in alta parte, mai precis la rebrusmentul de la Pasajul Baneasa. Cat despre 3001 si 3002, vagoanele sunt moarte definitiv in formula actuala.

Revenind la petitia de care ziceam mai sus, pentru cei care sunt de acord cu propunerile, sunt dispusi sa treaca peste anumite orgolii si vor sa semneze o pot face pana joia viitoare, 5 mai 2011.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 21:40:58    Titlul subiectului: 143057

Dominatrix a scris:
In legatura cu linia de tramvai spre Gara Obor portiunea respectiva nu mai are nici un viitor. Se va desfiinta dupa inceperea lucrarilor de refactie a caii de rulare pe Sos. Pantelimon.
Traseul propus de Catalin Ghita nu poate fi pus in aplicare ad-literam, intrucat venind dinspre Gara Obor nu se poate merge decat la dreapta spre Ziduri Mosi, nu si drept inainte pana la Soseaua Mihai Bravu, deci un ocol prin Ziduri Mosi este oricum necesar.

Sanchi, de parca n-or putea sa remonteze macazul pe "inainte" pe Ferdinand, daca tot se reface calea de rulare pe Pantelimon... Asta daca se vrea, intr-adevar...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 21:50:35    Titlul subiectului: 143058

Sigur ca s-ar putea, dar nu se va intampla acest lucru, dupa toate probabilitatile, fiindca tronsonul respectiv nu mai prinde vreo modernizare. Oricum linia spre Gara Obor a fost mentinuta intacta atatia ani de zile de la inchiderea ei pentru ca a fost o lucrare relativ recenta in care s-au bagat ceva bani.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Apr 2011 00:35:03    Titlul subiectului: 143071

Eu nu înțeleg un lucru: de ce nu se face fir dublu de ciruclație pe Bd. Alexandru Ioan Cuza și pe Bd. I.G. Duca? Am putea avea un 46 care să treacă prin fața Gării de Nord și să ajungă la Gara Basarab, sau să întoarcă prin Bd. I.G. Duca, Cal. Grivței, Str. Buzești, P-ța Buzești, Bd. Alexandru Ioan Cuza.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 29 Apr 2011 09:11:05    Titlul subiectului: 143076

Nu zici rau. Doar ca in cazul asta ar trebui mutata actuala statie de la Banu Manta, sens catre Pasajul Basarab, "dupa colt", dupa curba, aproape de intersectia Titulescu/Cuza, in ipoteza montarii unui macaz comandat electric. Am zis sa fie mutata doar statia catre pasaj ca, daca s-ar fi mutat si cea de pe celalalt sens, pentru tramvaiele care coboara de pe pasaj franarea ar fi fost usor agresiva la intrarea in statie si am vazut ce se poate intampla, din neatentie, in cazul franarilor in coborare.

Pentru linia 46, in configuratia actuala a caii de rulare, singura "salvare", ca sa ajunga la Gara de Nord, este: curba la dreapta pe Felix dupa Pasajul Victoria, apoi Dr. Felix, Mihalache, Buzesti, Cuza, Gh. Duca, Grivitei, Buzesti, Mihalache, Dr. Felix, apoi stanga iara prin Pasajul Victoria si mai departe in treaba lui...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 29 Apr 2011 09:16:04    Titlul subiectului: 143077

Legat de propunerea mea anterioara cu linia 52: montarea unor macaze sau crearea unor racorduri suplimentare la cele deja existente nu cred ca e o problema, vreo mare "inginerie", deci se pot face.

Problema reala e insa cea cu Pasajul Basarab, mai exact cu lipsa unei rampe care sa permita tramvaielor care traverseaza podul peste liniile de la Gara de Nord/Gara Basarab sa coboare apoi undeva pe Orhideelor. Asta, daca n-a fost prevazuta din proiect, e practic imposibil sa se mai faca.

In aceste conditii, imi rectific propunerea in urmatorul mod: in loc sa intoarca pe bdul Regiei, tramvaiul sa-si continue drumul pe bdul Vasile Milea - APACA apoi stanga pe bdul Timisoara pana la Razoare si aici (re-)construita linia Razoare - bdul Geniului - Piata Leul - Sos Grozavesti.
Ar putea fi amenajat un capat de linie fie in zona maidanului de la Golden Blitz, fie in apropiere de Piata Leul, desi la Piata Leul probabil ca nu vor vrea guzganul de la Cotroceni si "serviciili".

Astfel nu ar mai fi "discriminati" studentii de la Leu, iar legatura Razoare - Grozavesti ar putea fi o alternativa excelenta pentru inchideri alternative de linie in cazul unor reparatii sau lucrari de intretinere a caii de rulare.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 29 Apr 2011 14:05:07    Titlul subiectului: 143085

Dominatrix a scris:
In Drumul Taberei, inca din anii '80, ITB'ul opera o capacitate echivalenta de circa 10.000 de calatori/ora si sens, care deja intra in sfera metroului. Stiu ca e loc de o linie de tramvai in Drumul Taberei dar problema este ce faci de la Razoare spre centru. Daca faci tramvai in Drumul Taberei si il opresti la Razoare, nu ai rezolvat problema legaturii cu centrul fiindca linia de tramvai existenta (prin Sos. Progresului - Timisoara - Milea) e parte din inelul central si ocoleste prea mult centrul.[...]Iar daca faci tramvai subteran spre Eroilor sau mai departe spre Universitate, problema sunt strazile inguste, unde nu e loc de linie de tramvai separata de trafic, deci linia trebuie sa fie subterana.

Ohoo, categoric NU, n-am pretins niciodata ca tramvaiul sa se opreasca la Razoare, ci din contra, sa mearga mai departe.

Varianta pe care eu as fi vazut-o viabila ar fi fost ca linia din Drumul Taberei sa mearga pe la Academia Militara (bineinteles, cu sensurile "imbratisand" academia, cum face acum troleibuzul, unul pe Bagdasar si unul pe Rainer), apoi pe Eroilor, Pod Eroilor, Stirbei Voda, pana la Piata Emil Cioran, unde s-ar fi amplasat macaze atat catre stanga, cat si catre dreapta, in ambele sensuri. Se creeau astfel trei directii noi catre care puteau merge tramvaiele din Drumul Taberei: Vasile Parvan, Gara de Nord/Gara Basarab si Piata Victoriei.

Ar mai fi existat si o a patra posibilitate de directionare a fluxului de calatori, printr-o linie care ar fi pornit de la Podul Eroilor, pe Splai (un sens pe o parte si celalalt sens pe cealalta parte a raului) pana la Piata Sf. Vineri prin Unirii Idea . Pai asa, cate linii de autobuz si troleibuz s-ar mai fi eliberat: 69, 71, 90, 91, 93, 126, 168, 268, 368...

Garantat n-am luat in calcul o linie pe Kogalniceanu/Elisabeta/Carol, e locul prea stramt, autobuzele si troleibuzele ajung.

Cifra aia de 10.000 de calatori/ora/sens banuiesc ca e luata in calcul ca troleibuze+autobuze. Un tramvai V3A poate sa ia 250 de oameni, asta inseamna ca un "tren" de 4 tramvaie V3A poate prelua 1.000 de oameni o data si nu depaseste 110 m in lungime (un tren de metrou are 120 m). Rezulta ca la fiecare maxim 6 minute ar trebui sa treaca un astfel de "tren" de tramvaie, ca sa poata prelua tot fluxul de calatori din Drumul Taberei, dat de cifrele de la nivelul anilor '80... Calculul l-am facut ca si cum tot fluxul de calatori ar fi preluat de o singura artera rutiera, in absenta troleibuzelor si autobuzelor...

Oricum, azi nu cred ca mai este acelasi flux (a trecut "revolutia industriala socialista") si, in afara de tramvaie, autobuzele si troleibuzele ar exista in continuare pe traseele lor, nu s-ar scoate... Linii de tramvai pe fiecare ramura a Drumului Taberei (nord si sud), cu intervale de succedare de 3-4 minute (aproape ca la 41) plus autobuze si troleibuze cred ca ajung. Mai mult, o parte din locuitorii cartierului (cei din nord) mai sunt preluati si de metroul de Militari.

Catalin Ghita a scris:
In aceste conditii, imi rectific propunerea in urmatorul mod: in loc sa intoarca pe bdul Regiei, tramvaiul sa-si continue drumul pe bdul Vasile Milea - APACA apoi stanga pe bdul Timisoara pana la Razoare si aici (re-)construita linia Razoare - bdul Geniului - Piata Leul - Sos Grozavesti.
Ar putea fi amenajat un capat de linie fie in zona maidanului de la Golden Blitz, fie in apropiere de Piata Leul, desi la Piata Leul probabil ca nu vor vrea guzganul de la Cotroceni si "serviciili".

Iarasi e buna si varianta cu Razoare. Cam chinuita insa jonctiunea dintre ipotetica linie (cale simpla) de pe Grozavesti si linia care vine de pe Milea (sensul Leu - Orhideea), in zona coborarii Pasajului Basarab pe Grozavesti. Linia ar face usor dreapta, de pe axul sos. Grozavesti pe langa partea terminala a pasajului, facand apoi usor stanga sub pasaj si "lipindu-se" de linia dinspre Milea, printre pilonii podului... Iar cei cu masinile care ar dori sa urce pe pasaj dinspre Leu mergand Grozavesti ar trebui sa fereasca tramvaiul, cam ceva de genul cum este la Muncii (nu pentru mult timp, se pare). "Ciresica de pe tort" este ca nici guzganul-de-Cotroceni, nici "serviciili" si nici riveranii de pe Geniului nu vor dori sa fie deranjati de zdranganeala tramvaiului... Deci mai simplu rezolvi problema cu o bucla de intoarcere pe maidanul de la Razoare, cu un terminal frumos construit acolo.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Apr 2011 17:04:50    Titlul subiectului: 143093

La Răzătoare... ăăă, Răzoare mai fac pasajul ăla? Că dacă îl fac poate le va fi mai ușor tramvaielor să treacă de intersecție.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Apr 2011 21:40:14    Titlul subiectului: 143102

Propunerile de mai sus sunt frumoase, dar - exista un mare "dar" - nu exista nici o perspectiva de punere a lor in practica in viitor. Sa ne amintim ca in 2006 nici macar nu a fost aprobata introducerea liniei de tramvai pe strada Polizu (dupa cum se poate vedea aici), iar cu tramvaiul pe Panduri stiti ce scandal a fost, deci cu toata consideratia pentru ante-vorbitorii mei, nu cred ca are rost sa ne pierdem timpul dezbatand "oniric" pe acest forum idei cu tramvaie pe la Cotroceni, sos. Grozavesti, Stirbei Voda, Splai etc. care nu vor fi puse niciodata in practica. Realitatea este ca cu primarii si alti factori de decizie pe care dintr-un masochism caracteristic ii perpetuam in functie din 4 in 4 ani, combinata cu achizitia masiva si investitiile doar in parcul de autobuze, singurul viitor pentru tramvaiul (si probabil si troleibuzul) bucurestean pare a fi unul singur :restrangere treptata a retelei. Asta e situatia, fie ca ne place, fie ca nu. Asa ca propun sa ne concentram pe idei realizabile nu pe vise "umede" cu tramvaie peste tot. Restul e vorbe.

In legatura cu metroul spre Drumul Taberei, consider ca varianta metrou "greu" (care de fapt va fi si pusa in practica) este cu mult mai buna decat un "metrou usor". Acest lucru nu am spus-o eu, toate studiile de trafic facute de specialisti adevarati, incepand cu studiul JICA, a recomandat implementarea acestui traseu. Si nu cred ca toti sunt nebuni, avand in vedere ca japonezii, de felul lor, sunt specialisti in aglomerari urbane, dat fiind ca ei au 5 metropole cu peste 5 milioane de locuitori, iar Tokyo sare cu mult peste 30 de milioane. Nu credeti ca ar fi cazul sa ascultam si la ce zic ei? Nu de alta, dar de 20 de ani, stam intr-un "pionierat" continuu in care facem ce credem noi ca e mai bine, si am vazut ce "bine" se circula prin oras.

Cu privire la fluxul de calatori, da, e adevarat ca in conditiile de fata poate un metrou usor in stilul liniei 41 ar putea face fata in Drumul Taberei. Dar infrastructura de transport nu se gandeste si dimensioneaza doar pentru o stare intermediara incerta, ci pentru a fi capabila sa raspunda la parametrii finali cand functioneaza la intreaga capacitate. Concret, cu un metrou usor, chiar cu unul modern, subteran in zonele centrale si separat total de traficul general, deci superior liniei 41, cu greu poti satisface o cerere de transport mai mare de 10.000 de calatori/ora si sens. Spre deosebire de metrou, care optimizat poate transporta in conditii relativ civilizate 30.000 - 40.000 calatori ora/sens. (presupunand o capacitate de 1000 calatori pentru un TEM Bombardier si un interval minim de urmarire de circa 2 minute la orele de varf). Cum va evolua cererea de transport in zona Drumul Taberei la orizonturile de 5-10-20 de ani? De aceea, investitia trebuie gandita pentru a face fata si in viitor, nu numai pentru a rezolva o problema de moment.

E adevarat si ca fata de anii '80, s-a dus Ilfovul, s-au dus fabricile, dar populatia tot cam aia este si acum se duce la munca nu doar spre "platforme industriale", ci spre orice zona unde exista un "bisnitz-center" sau cladire de birouri. O face cu masina, pentru ca nu a luptat la revolutie ca sa mearga tot ca pe vremea tovarasului, si oricum oferta de transport (si la metrou, si la RATB) e cu mult inferioara celei existente atunci.

Ce vreau sa spun este ca daca intr-adevar dorim imbunatatirea transportului public nu trebuie sa ne limitam la solutiile cele mai ieftine, intrucat infrastructura se construieste intotdeauna cu gandul spre viitor. Altfel vom ramane intr-un cerc vicios perpetuu in care pana terminam ceva de facut trebuie sa o luam de la capat fiindca infrastructura e deja depasita. La ora actuala totul este prioritar in infrastructura din Bucuresti, asa ca orice proiect lansat si sustenabil este bun.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 9873
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Mai 2011 22:21:37    Titlul subiectului: 143499

O propunere as avea si eu in legatura cu linia 5 si 605. Daca s-ar putea ca tramvaiul sa plece de la capatul Pod Baneasa, dupa ce autobuzul 605 a venit in statie. Ar scurta timpul de asteptare al calatorilor care merg cu 605 pe portiunea parasita de tramvaiul 5 si vor sa continue calatoria mai departe cu 5 inspre Stefan cel Mare.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 35, 36, 37  Următoare
Pagina 31 din 37

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community