Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Ian 2011 01:40:20    Titlul subiectului: 138701

mrM a scris:
@Dominatrix: de ce nu mai puteau ajunge 27 și 34 la Gara de Nord dinspre Sevastopol? Din cauza demolărilor?
La inceput, nu mai puteau ajunge pentru ca incepusera lucrarile la metroul pe Grivita, cu devierea tramvaielor 6 si 10, care ocoleau zona lucrarilor venind din Bucurestii Noi pe Calea Grivitei, apoi stanga pe Tituelscu - dr. Felix - dr. Sergiu - Buzesti - Matache, apoi traseul de baza pe Cal. Grivitei pana la Berthelot/Nuferilor. Asta intr-o prima faza.

In a 2'a faza, dupa scoaterea liniei de tramvai de pe dr. Sergiu (vara lui 1988) cu atat mai mult nu mai puteau ajunge, fiindca din acel moment nu mai exista nici varianta de intoarcere prin bucla descrisa de strazile Sevastopol - Cuza - Titulescu - dr. Felix - dr. Sergiu si inapoi pe Titulescu, varianta care a fost folosita in acei ani de diverse linii (49 - ulterior renumerotat 13 - , 35 etc.).

De mentionat ca intersectia dr. Sergiu/Sevastopol/Buzesti/Cuza a fost pana in 1988, singurul "GRAND UNION" din oras (nu chiar grand union in sensul propriu, fiindca linia pe Cuza era simpla - sens spre Titulescu), fiindca tramvaiele venite din orice directie puteau circula in oricare alta directie. Pe fostul colt al strazii Dr. Sergiu cu Bd. Cuza, trotuarul facea o curba largă de jur imprejurul bisericii, pe acolo trecand o linie simpla de tramvai care pornea de pe str. Dr. Sergiu și intra pe Bd. Al. I. Cuza. Nu circula nici un traseu pe acolo, probabil ca era folosita numai pentru devieri. Odata cu strada Dr. Sergiu, a disparut si linia aia.
mrM a scris:
51 când a fost înființat. Mergeam cu linia asta în anii '80.
In vara lui 1988, cand s-a scos linia pe dr. Sergiu si s-a reluat circulatia pe Grivitei, intre Titulescu si Piata Matache. Atunci 24 a fost scurtat pe traseul Damaroaia - Nuferilor (via Bd. 1 mai - str. dr. Felix - Titulescu - Grivitei). Practic, acel 51 (pe traseul Nuferilor - Republica) era ramura estica a fostului 24 (Republica - Damaroaia).

De mentionat ca 24 fusese modificat prin str. Socului - Sos. Pantelimon - Bd. Ferdinand cu mai mult timp inainte, cand s-a construit Pasajul Muncii, si au disparut curbele de la Piata Muncii care permiteau virajul dinspre Obor spre Republica (si invers).
mrM a scris:
Dacă 38 a fost desființat în 1990, când a fost reînființat?
In decembrie 1994, cu vreo 1-2 saptamani inainte de Craciun, cand s-a intrerupt circulatia tramvaielor pe Bd. Camil Ressu intre Piata Titan si Ramnicu Sarat, ca urmare a lucrarilor la metrou. Tot atunci a fost inaugurata si noua linie de tramvai de pe Bd. 1 decembrie, intre Th. Pallady si L. Rebreanu, pe unde au fost deviate tramvaiele 15, 19 si 27. Mai tarziu (1 martie 1997), probabil pentru deservirea Bd. Camil Ressu, ramas fara nici un mijloc de transport - intre timp se schimbase si traseul autobuzlui 311 - s-a prelungit linia 30 de la bucla Dristorului la str. Ilioara, ulterior (16 noiembrie 1998) scurtata pe traseul Ilioara - Baba Novac, cand siamezele au fost mutate in masa pe linia - naveta 58 din Ferentari.
mrM a scris:
Linia a fost desființată definitiv pe 11.11 (nov.) 2010 (cu o zi înainte a fost desfiinață linia 30). Motivul: în aceiași zi s-a reluat circulația tramvaielor între Ilioara și P-ța Titan (15 și 27 au revenit la traseul pre 1995?), și 38 nu mai avea rost (deja apusese epoca de aur a industriei bucureștene și nu mai lucrau atâția oameni în zona industrială "Policolor" - "Chimopar" (vechea pulberărie Dudești)).
Aici e o mica eroare. Intr-adevar, linia 30 s-a desfiintat pe 11 noiembrie 1999, dar circulatia directa al liniilor 15 si 27 pe Bd. Camil Ressu a fost reluata abia pe 14 noiembrie, adica 3 zile mai tarziu. Motivul a fost ca a durat 3 zile refacerea caii duble de rulare in zona rebrusmentului (ingropat) de la Ilioara. Linia 30 a re-aparut in ianuarie 2000 pe traseul vechi Dep. Alexandria - 11 Iunie - Baba Novac, dar n-a avut viata prea lunga (2-3 luni maxim).
mrM a scris:
De ce a fost scurtat capătul de linie?
Pentu ca incepusera lucrarile la metroul spre Catelu. Probabil ca nu au vrut sa se complice cu mutarea liniei de tramvai dezaxat pe bulevard, asa cum au facut la Policolor si in zona statiei Dumbrava Rosie, asa ca au scurtat linia de tramvai si au prelungit traseul autobuzului 246 si a periferiilor de Glina si care mai erau. Sa nu uitam ca bucla de la Complex RATB Titan construita in 1990, era initial plasata pe maidanul de pe latura sudica a bulevardului, nu pe centru cum e acum.
Trole Man a scris:
Dominatrix a scris:
De fapt, linia 50 a fost o linie "episodica" [...]. S-a desfiintat cand s-a deschis traseul nou pe str. Tunari, intrucat nu mai exista macaz de viraj dinspre Obor spre Baneasa.
Acum nu mai retin daca acesta a foat exact motivul desfiintarii lui 50, dar ce retin sigur e ca in zona, cu ocazia lucrarilor la metrou, linia de tramvai de pe Stefan cel Mare a fost reasezata provizoriu, excentric, spre stadionul Dinamo. La intersectia cu Tunari erau doua randuri de incrucisari - cu linia provizorie si cu vechea linie asezata pe axul bulvardului. Poate si acest eveniment a contribuit la desfiintarea racordului spre Baneasa.
Asa este. De fapt, traseul 50 a fost desfiintat cand s-a scos linia pe Cal. Floreasca. Cand s-a dat in folosinta linia pe Barbu Vacarescu, nu s-a mai montat macaz dinspre Obor spre Baneasa si invers. A re-aparut de abia in 2008, la modernizarea liniei 34.

In schimb, la terminarea lucrarilor la metrou, la intersectia Stefan cel Mare/Tunari s-a montat macaz pentru viraj dinspre Tunari spre Perla (si invers) care a fost scos in in weekendul 12 - 14 octombrie 2001, cand s-au inlocuit o parte din incrucisarile din intersectie.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 12 Ian 2011 18:58:11    Titlul subiectului: 138717

Dupa mutarea de pe Floreasca, in 1987, 50 a circulat intre Baneasa si Faur, pana la deschiderea liniei de pe Tunari; moment in care a fost suspendat o perioada apoi reaparand intre Faur si Baba Novac pana a fosr prelungit la Sura Mare.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ailana



Data înscrierii: 12/Ian/2011
Ultima vizita: 13/Ian/2011
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 00:11:34    Titlul subiectului: linie tramvai 14? 138729

Ma intereseaza orice informatie despre traseul tramvaiului 14, mai ales in perioada interbelica. Cu atat mai mult o harta care sa puncteze exact locurile prin care trecea. Multumesc mult, deja am aflat o multime de lucruri din discutiile de pe acest forum!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 00:40:36    Titlul subiectului: 138730

În legătură cu linia 5 am ceva amintiri (unele dintre ele le-am mai povestit, dar am să le povestesc din nou)
1. Țin minte că atunci când l-au scos pe 5 de pe Cal. Floreasca eram răcit. Bunica din Floreasca îmi zisese că bunicul se duce să vadă cum scot liniile lui 5, dar eu nu puteam ieși din casă;
2. La intersecția Cal. Floreasca cu Șos. Ștefan cel Mare (deci lângă Spitalul de Urgență), se vedeau urme de macaze atât spre Dinamo, cât și spre Dep. Victoria. De asemenea rămăsese un semafor verde, cu 2 pozițiii (nu știu dacă ăsta e termenul corect) care pe vremuri era conectat la un macaz automat. Un semafor din ăsta mai exista în anii '90 și la intersecția Bd. Ferdinand I (fost Gh. Dimitrov) cu Șos. Mihai Bravu, înainte de intersecție (cum vii dinspre Pantelimon/Gara de Est (Obor)), deci pe Bd. Ferdinand, vis-a-vis de benzinăria veche desființată. Mi-a luat ani să-mi dau seama la ce foloseau acele semafoare.
3. Când 5 circula pe Vasile Lascăr (sau Galați, cum îi zicea pe atunci) între P-ța Galați (revenită din 1997? la vechea denumire de Gemeni) și Șos. Ștefan cel Mare/Spit. Colentina parcă și 7 circula pe acolo.
4. Într-o zi așteptam 5-ul cu bunica la Sf. Gheorghe ca să mergem în Floreasca, dar nu mai venea pe buclă. A întrebat bunica și așa am aflat de schimbarea de traseu. Peste un timp am trecut pe la intersecția Galați cu Ștefan cel Mare și am văzut bucăți din curbe scoase.
5. 5 cred că avea o frecvență decentă când încă circula pe vechea porțiune. Într-o iarnă am așteptat tramvaiul la Dinamo și nu venea nici un tramvai spre Obor... lume se uita dacă vine 50, dar venea numai 5.
6. Când se monta calea de rulare pe Tunari (lor) tatăl meu m-a plimbat cu bicicleta pe acolo (doar în apropiere de Ștefan cel Mare). Macazul spre și dinspre Victoria nu a fost montat în 1988, ci mai târziu. Când a fost introdus 5 pe traseul Str. Tunari (lor) - Str. Alecu Russo - Bd. Dacia - P-ța Galați au fost scoase V3A-urile (alea cu burduf cum le ziceam eu) și introduse EP/V3A. Undeva, după 1990 au reapărut pentru scurt timp V3A-uri pe acea linie.
7. Am și amintiri diverse cu 5: când au pus linia pe Barbu Văcărescu, nu a existat de la început piatra cubică dintre cele 2 sensuri; aceasta a fost montată la ceva timp după. Când eram o dată în 5, întrând dinspre Alecu Russo pe Tunari am spus în gura mare că 5 a fost scos de pe Floreasca că-l deranja pe Ceaușescu! Embarassed Bunică-mea a zis că nu e așa. Noroc că nu era vreun sifonar pe acolo. O puneam de asemenea să mergem pe linia de tramvai pe Barbu Văcărescu; totul a durat până într-o zi când ne-a oprit miliția (erau parcați pe margine, în apropiere de intersecția cu Lacul Tei). În anii '90 nu mi-a plăcut când au fost montat console cu articulație (arată mai urât decât cele clasice). Mi se povestea de asemenea că stâlpii care fuseseră folosiți pentru rețeaua de contact a troleibuzelor erau acum montați pentru susținerea rețelei de contact a lui 5.

În legătură cu alte linii
1) Tramvaiul nu mai oprea la Dinamo chiar cu o săptămână - două înainte să mute temporar linia pe latura dinspre Dinamo. Vechiul refugiu de vis-a-vis de Dinamo avea pe margine gărdulețele alea de metal, foarte răspândite în acele vremuri (o să pun poză cu așa ceva). Încrucișarea temporară a mai mulți ani după (dar au sudat au acoperit "găurile").
2. Nu numai la Dinamo a fost montată temporar linia pe latura dreaptă a Șos. Ștefan cel Mare (latura dreaptă pe sensul Obor - Dinamo - Gara de Nord). Acest lucru s-a întâmplat și în zona Dr. Grozovici/Spit. Colentina.
3. Când eram mic de tot și mergeam de la bunicii din Titan înspre Floreasca (pe atunci nu cred că aveam apartamentul din Obor - zona Avrig) și se aprindeau luminiile în 51 eu denumisem lumina "gagaoa". După ce 101 a revenit la normal eu vroiam să merg cu 51 (apoi cu 36), chiar dacă asta însemna să merg o stație și ceva până la tramvai. Vroiam cu tramvaiu!

@Dominatrix: mulțumesc pentru informații. În ceea ce privește modifăciriile din nov. 1999 valabile pentru liniile 15, 27, 30, 38 eu am luat informațiile de pe o plăcuță văzută atunci și le-am notat în caiet. Nu am stat să verific.
311 a circulat pe Camil Ressu?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 12:28:35    Titlul subiectului: 138740

@ Mrm pct. 2: Un asemenea semafor mai supravietuise la intersectia Caii Orhideelor cu Calea Plevnei in punctul unde 44 cotea la dreapta spre Giulesti iar celelalte linii mergeau inainte. Semnalul respectiv a stat acolo pana prin anii 1998-1999 cand au fost schimbate semafoarele intersectiei si acesta a fost dat jos.
Intrebare: Din ce imi amintesc eu ultimele tramvaie de pe Calea Grivitei la scoaterea liniilor odata cu metroul au fost 6, 20 si 24. A mai fost si 10 ? Am vazut aceasta scris mai sus.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 13:09:33    Titlul subiectului: 138745

Nu, au fost 6, 10, 24, nu 6, 20, 24 Smile
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 19:31:10    Titlul subiectului: 138763

311 a circulat pe Camil Ressu, cand venea dinspre Matei Basarab pe Dudesti si dupa aceea intra pe Liviu Rebreanu; in centru intorcea prin Hristo Botev (avea statie la intersectia cu Negustori, langa fosta Policlinica de copii), Bd Republicii si Mantuleasa.

Traseul lui 14 dintr-o harta interbelica, de la 1938.



14-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  399.25 kb
 Vizualizat:  de 16812 ori

14-1.jpg



142.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  495.64 kb
 Vizualizat:  de 16812 ori

142.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 21:18:38    Titlul subiectului: 138773

@Ailana: iata descrierea traseului tramvaiului 14, de la infiintare (1894, prima linie de tramvai electric) pana la sfarsitul perioadei interbelice (1939), asa cum reiese din diferite surse si harti:
1894: Uzina Cotroceni (in prezent CET Grozavesti)- Opera - Str.Schitu Magureanu - Bd.Elisabeta - Bd.Carol - Str.Matei Voievod (intorcea in dreptul Scolii Iancului)

1908: Uzina Cotroceni (in prezent CET Grozavesti)- Pod.Cotroceni - Splai (malul stang) - Piata Operei - Bd.Elisabeta - Bd.Carol I - Bd.Pache Protopopescu (pana la intersectia cu Str.Matasari, langa Biserica Iancu Vechi)

1920: la fel ca in 1908, dar prelungit pana la intersectia cu Sos. Mihai Bravu, ceea ce numim azi Piata Iancului.

circa 1930: la fel, dar prelungit pe Sos.Iancului, pana in dreptul Strazii Satucu, la fosta fabrica de tesatorie.

1939 (harta postata de rosetti61 mai sus) : Pod.Cotroceni (la ducere direct, iar la intoarcere pe Sos.Cotroceni - Str.Carol Davila - Str.Dr.Lister - inchis bucla) apoi pe Splaiul Independentei - Bd.Elisabeta - Bd.Carol I - Bd.Pache Protopopescu - Sos.Iancului pana la intersectia cu Sos. Pantelimon.

@rosetti61: Multumesc de corectarea privind linia 50 din anii '80, intr-adevar uitasem ca a circulat o vreme pana la Aeroportul Baneasa dupa ce s-a deschis linia de tramvai pe Barbu Vacarescu. Ai idee cat timp a functionat acest traseu? De desfiintat banuiesc ca s-a desfiintat cand s-a deschis linia de tramvai pe str. Tunari, fiindca la acel moment s-a desfiintat curba de la intersectia Tunari/Stefan cel Mare folosita de linia 50.

De reinfiintat stiu sigur ca s-a reinfiintat pe traseul Faur (Poarta 4) - Baba Novac in luna iulie 1990, si s-a prelungit pana la Sura Mare, comun cu linia 19 in luna septembrie 1997.

@mrM: 311 a circulat pe Camil Ressu pana prin 1995 (nu stiu exact cand s-a modificat traseul, probabil la desfiintarea liniilor 333 si 334). Vezi si harta RATB din 1991, postata pe forum aici.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 131
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Ian 2011 22:30:19    Titlul subiectului: 138778

Pentru a ilustra spusele lui @Dominatrix, postez 2 fotografii preluate de pe site-ul vechi al RATB-ului.
    Linia de tramvai 14 în 1920 și aceeași linie în 1939.



1920_linia14.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.42 kb
 Vizualizat:  de 16777 ori

1920_linia14.jpg



1939_linia14.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.05 kb
 Vizualizat:  de 16777 ori

1939_linia14.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 14 Ian 2011 00:57:57    Titlul subiectului: 138789

In 1991 a circulat vreun tramvai intre Sf. Ghoerghe si Gara Obor? In harta 1991 apare linia 53 (!)
Tot in 1991 18 circula intre Piata Rahova si CFR Progresul, iar intre Sura Mare si Zetarilor era 39, exact ceea ce face azi 4.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Ian 2011 01:32:54    Titlul subiectului: 138792

rosetti61 a scris:
In 1991 a circulat vreun tramvai intre Sf. Ghoerghe si Gara Obor? In harta 1991 apare linia 53 (!)
Din cate stiu eu, nu. Deci probabil e o greseala pe harta. Sau daca a circulat, nu a existat mai mult de 2-3 luni maxim, asa cum a fost si cu linia 22 in Pipera in anul 1994.
rosetti61 a scris:
Tot in 1991 18 circula intre Piata rahova si CFR Progresul, iar intre Sura Mare si Zetarilor era 39, exact ceea ce face azi 4.
Asa s-a circulat pana prin 1992 sau 1993, cand s-a desfiintat 39, iar in locul lui, a ajuns 18 la Zetarilor (Parc Rahova - Zetarilor). In ianuarie 1998 capatul liniei 18 a fost mutat din nou la CFR Progresul, cand a inceput refactia liniei pe Anghel Alexandru.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Ian 2011 18:02:00    Titlul subiectului: 138815

Prelungirea lui 14 de la P-ța Iancului la "Zefirul" S.A. parcă nu s-a făcut în 1930, ci în 1934. Oricum, data prelungirii a fost 3 sau 10 decembrie (o duminică). În 1935 era deja prelungit până la intersecția Șos. Iancului cu Șos. Pantelimon.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 14 Ian 2011 22:54:14    Titlul subiectului: 138835

"Istoricul" lui 14

1930: pod. Cotroceni - spl. Domnita Maria - pod. Elefterie - bd. Elisabeta - bd. Academiei - bd. Carol - bd. Pache Protopopescu - sos. Mihai Bravu.

1936: ȘOS. PANTELIMON cu Șos. Iancului, Șos. Iancului, P-ța Iancului, Bd. Pache Protopopescu, P-ța Pache Protopopescu – Bis. Greacă, Bd. Regele Carol I, P-ța C.A. Rosetti, Bd. Regele Carol I, P-ța I.C. Brătianu – Universitate, Bd. Regele Carol I, Bd. Regina Elisabeta, P-ța Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Spl. Independenței (cheiul stâng), Podul Știbei Vodă, Spl. Independeței (cheiul drept), COTROCENI, cu întoarcere prin Șos. Cotroceni, Str. Dr. Carol Davila, Str. Dr. Lister, Podul Victor Babeș.

1954: Bd. M-rșal Fiodor Ivanovici Tolbuhin, P-ța Pache Protopopescu (Gh. Dimitrov) – Bis. Greacă, Bd. Republicii, P-ța C.A. Rosetti, Bd. Republicii, P-ța N. Bălcescu – Universitate – Spit. Colțea, Bd. Republicii, Bd. 6 Martie, P-ța Mihail Kogălniceanu, Bd. 6 Martie, Teatrul de Operă și Balet, Spl. Independenței (cheiul drept), Podul Știrbei Vodă, Spl. Indendenței (cheiul stîng), PODUL COTROCENI, cu întoarcere prin: Șos. Cotroceni, Str. Carol Davila, Str. Dr. Lister, Bis. Elefterie Nou, Podul Elefterie.

Traseele din 1936 ai 1954 provin dintr-o lista de trasee postata mai demult de Nokia sau dr2005.

1956: Sos Pantelimon – sos. Iancului – bd. Tolbuhin – Bd. Republicii – Bd. 6 Martie – Splaiul Independentei – Pod Cotroceni – sos. Cotroceni – Palatul Pionierilor.

Martie 1958 – acelasi traseu pana la Bd Republicii apoi prin Piata Rosetti – Calea Mosilor – Piata de Flori – Splaiul Independentei – Pod Elefterie – Pod Grozavesti, cu retur de la podul Cotroceni prin Carol Davila si str, Dr Herescu.
Din luns mai acelasi an are traseul Gara Obor – bd. Gh Dimitrov – Bd Republicii – Piata rosetti – Cal. Mosilor – Piata de flori – Splaiul Independentei – Stavilarul ciurel (intre Piata Unirii si Ciurel tur pe malul stang si retur pe malul drept )

Mai 1960: circula de la Gara Obor prin Str. Traian, Calea Calarasi, Piata Unirii apoi restul traseului neschimbat pana la Ciurel.

1961 : Circula de la bd Dimitrov prin Sos Pantelimon pana la Fabrica Granitul.
1962 : are traseul Stavilarul Ciurel – Splaiul Independendentei – Piata Unirii – Cal. Calarasilor - str. Traian – bd. Gh. Dimitrov – sos. Pantelimon – Granitul.

Traseul se pastreaza pana in 1981, cu cateva mici modificari:
in perioada 1975-1981 spre Ciurel circula normal pe Splai (malul stang) iar la intoarcere va circula prin sos Orhideelor – bd. Dinicu Golescu – Str. Cobalcescu – Str Schitul Magureanu, cu reintreare pe splai. (circulatia se desfasoara pe un singur mal – fir dublu Ciurel – Grozavesti / Piata Unirii – Schitu Magureanu, un singur fir – spre Grozavesti – intre Schitu Magureanu si Gozavesti).
Din 1981 si pana in 1986 are capat la Podul Grozavesti, cu intoarcere prin sos. Orhideelor – bd. Dinicu Golescu – str. Cobalcescu – Schitu Magureanu, restul traseului pana la Granitul ramane neschimbat.

Octombrie 1986 – circula doar intre Granitul si sf,Vineri.
1987 : circula prin Calea Vacaresti – Lanariei – Serban Voda – sos. Oltenitei – IMGB
tot 1987 : Granitul – Sos. Pantelimon – bd. Gh. Dmitrov – Traian – Cal, Calarasilor – Cal. Vacaresti – Timpuri Noi – str, Lanariei – cal, Serban Voda – sos. Giurgiului – CFR Progresul.

Nu stiu cand 14 a fost directionat de pe Calea Calarasilor la Piata 1848, undeva in 1987-88 dupa inchiderea definitiva a circulatiei pe Calea Vacaresti.
Pe traseul Sf. Gheorghe – Granitul a circulat pana la inceperea lucrarilor la noul temrinal de la Sf. Vineri/Calea Mosilor/ Sf. Ghoerghe, cand a suferit modificari temporare.
Din 2008 circula pe traseul Sf. Vineri – Cal Calarasilor – Traian – bd. Ferdinand – sos. Pantelimon – Granitul.

In atasamente traseul din 1947 si din 1962.



14-1_1947.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  433.12 kb
 Vizualizat:  de 16647 ori

14-1_1947.jpg



14-2_1947.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  590.41 kb
 Vizualizat:  de 16647 ori

14-2_1947.jpg



14-1 1962.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  412.42 kb
 Vizualizat:  de 16645 ori

14-1 1962.jpg



14-2 1962.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  319.17 kb
 Vizualizat:  de 16645 ori

14-2 1962.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Ian 2011 13:06:54    Titlul subiectului: 138845

Deși apare 1954: Bd. M-rșal Fiodor Ivanovici Tolbuhin, P-ța Pache Protopopescu (Gh. Dimitrov) – Bis. Greacă,... în 1954 capătul nu era la Bd. Tolbuhin, ci tot a intersecția Șos. Iancului cu Șos. Pantelimon.

În lista aia postată de mine privind evoluția traseelor în perioada 1965-1962 au uitat să menționeze că până pe 4/5 mai 1958 14 ca să ajungă de la Podul Izvor la P-ța Operei nu o lua pe cheiul Dâmboviței, ci pe Bd. Sschitu Măgureanu, Bd. 6 Martie, P-ța Mihail Kogălniceanu, Bd. 6 Martie. La fel făcea și 13.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Vin 21 Ian 2011 00:44:14    Titlul subiectului: Linia de tramvai de pe Cal. Grivitei 138998

Stie cineva in ce an s-a desfiintat linia de tramvai pe cal. Grivitei intre Basarab si Chibrit?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Ian 2011 01:39:56    Titlul subiectului: 139071

In 1988.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 27 Ian 2011 23:26:14    Titlul subiectului: 139227

Extrase din documentarul "Arhitectura si putere (1994) regizat de Nicolae Margineanu - filmul trateaza arhitectura dar sunt secvente in care apar si tramvaie (dupa minutul 3, in jurul minutului 15, 20:37, 31:45, 32:50).
Cine vrea sa-l vada http://www.vplay.ro/watch/aihbxvjw/

1. Pe bd Elisabeta
2. la Universitate spre Piata Mare
3. Tramvai pe Magheru
4. Prin fata Universitatii, spre Calea Victoriei
5. In statia de la Patria
6. Tramvai distrus de bombardamente
7. Tramvai prin Piata operei
8. autobuz Dac 117. (Trabi a stricat filmul ! Very Happy)
9. Tramvai pe sos Pantelimon in 1990 (cand inca mai exista ITB); nr parc ilizibil

10. Detaliu de pe macheta viitorului centru civic, cum ar fi trebuit sa arate zona aferenta Bibliotecii Nationale - se preconiza tramvai in zona, dar realitatea fuse crunta
Mad
A - spre Piata Unirii, B - spre Timpuri Noi, C - spre Piata Muncii (sau Dudesti?) pe traseul actualului bd Unirii, D - spre Calea Calarasilor-Mantuleasa, E - spre Piata Sf, Vineri.



tw1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  29 kb
 Vizualizat:  de 16167 ori

tw1.JPG



tw universitate.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.71 kb
 Vizualizat:  de 16167 ori

tw universitate.JPG



tw magheru.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.27 kb
 Vizualizat:  de 16167 ori

tw magheru.JPG



tw univ bd elisabeta.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.44 kb
 Vizualizat:  de 16167 ori

tw univ bd elisabeta.JPG



tw patria.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.7 kb
 Vizualizat:  de 16167 ori

tw patria.JPG



tw bombardamente.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.04 kb
 Vizualizat:  de 16167 ori

tw bombardamente.JPG



tw piata operei.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.17 kb
 Vizualizat:  de 16167 ori

tw piata operei.JPG



dac117 pantelimon.JPG
 Descriere:
(Trabi a stricat filmul ! :D)
 Mărime fișier:  36.09 kb
 Vizualizat:  de 16167 ori

dac117 pantelimon.JPG



tw pantelimon.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.89 kb
 Vizualizat:  de 16167 ori

tw pantelimon.JPG



macheta1.JPG
 Descriere:
A - spre Piata Unirii, B - spre Timpuri Noi, C - spre Piata Muncii (sau Dudesti?) pe traseul actualului bd Unirii, D - spre Calea Calarasilor-Mantuleasa, E - spre Piata Sf, Vineri.
 Mărime fișier:  39.5 kb
 Vizualizat:  de 16167 ori

macheta1.JPG



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 27 Ian 2011 23:27:40    Titlul subiectului: 139228

Continuare

La Piata Sf, Vineri, vizita de lucru in zona deja muribundului capat din Piata, februarie-martie 1987. Vedere spre calea Calarasilor. Lumea ca la urs, cadrele urmatoare (minutul 33) surprind si statia de tramvai de pe sensul spre Calarasi.



sf vineri 1987.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.8 kb
 Vizualizat:  de 16166 ori

sf vineri 1987.JPG



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Ian 2011 23:58:14    Titlul subiectului: 139229

Poza 7 este sigur in Piata Operei ? Nu-mi pica deloc fisa ce este cu cladirea aceea din fundal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2011 18:34:30    Titlul subiectului: 139269

E Opera in constructie - fata de proiectul initial si de cum arata la inaugurare a suferit schimbari. Imediat dupa secventa vorbeste despre cladirea Operei.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dimitrios



Data înscrierii: 31/Iul/2008
Ultima vizita: 10/Oct/2015
Mesaje: 30
Locație: Bucuresti; Ploiesti

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 21:06:06    Titlul subiectului: 139527

Da era o bucla. Era folosita de tramvaiele liniei 26 care aveau traseu inelar.
Da, pe Bd Pionierilor (odinioara) circulau troleibuzele care veneau din Berceni si mergeau la Piata Unirii si Gara de Nord.
bercenicity a scris:
Imi aduc aminte de niste macazuri pe Viilor intersectie cu strapungerea Serban Voda (unde avea capat 173)... macazurile parca erau pentru intrarea tramvaielor de pe strapungere pe Viilor... ce era acolo? era un fel de bucla cum e la Sura Mare?
Pe bd. Pionierilor (actual bd. Tineretului) a fost troleibuz?... se vede pe trotuar ca stalpii erau de doua ori mai desi ceea ce ma duce cu gandul ca a fost retea de contact sustinuta de ei la un moment dat...
La pod Timpuri Noi, prin fata intrarii in intreprinderea Timpuri Noi linia de tramvai avea alt aliniament; aparent fara motiv venind dinspre bd. O. Goga spre Dimbovita calea facea un S... stie cineva motivul? cum arata zona inainte?...
Cautand zilele trecute o oportunitate de a face poze in URAC fara sa intru in incinta (a se citi, cautam o gaura in gard), am dat pe strada laturalnica din spate, paralela cu intr. Vagonului de niste urme de sina de cale ferata oblic pe strada orientate spre URAC (era cale dubla de tren)... facea parte din linia de legatura Herastrau-Obor?
Uitandu-ma acum cateva zile la filmul Crucea de Piatra, ma intreb acum daca trecea vre-un tramvai prin zona respectiva Embarassed Very Happy
Iata si o bucata de harta cu zona cu pricina - presupun - ("Crucea de Piatra").. harta e din 1983 (aceea cu trei fasii verticale, pa care o avea toata lumea Smile )

_________________
pasionat de tot ce inseamna miscare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 15/Aug/2020
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 04 Feb 2011 01:50:35    Titlul subiectului: 139543

Situatia veche cu liniile de la Timpuri noi. Directia principala de mers era Sf Vineri - Mihai Bravu. De abia in 1963 a aparut linia pe Lanariei.


timpuri noi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.37 kb
 Vizualizat:  de 15895 ori

timpuri noi.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 11/Ian/2020
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Feb 2011 22:26:38    Titlul subiectului: 139560

Vechiul aliniament al sinelor de tramvai din zona podului de la Timpuri Noi avea intr-adevar un traseu sinuos. Faptul se datora unui decalaj de pozitie a podului in raport cu Calea Vacaresti, aceasta din urma avand traseu oblic. Ca urmare, tramvaiele care circulau spre si dinspre Piata Sf. Vineri intrau in ambele sensuri pe malul stang al Dambovitei, unde se incrucisau si cu cele de pe Splai, ale liniei inelare 26. In prezent, podul a fost relocat mai aproape de bd. Mircea Voda (care corespunde Caii Vacaresti), iar str. Lanariei a fost largita si transformata in actualul bd. Gh. Sincai.
Va prezint si o imagine a vechiului pod Timpuri Noi, din cartea "Bucuresti - arhipelag" a lui Cristian Popescu (foto 6 aug. 1985).



img462.jpg
 Descriere:
Podul vechi de la Timpuri Noi spre Calea Vacaresti
 Mărime fișier:  480.77 kb
 Vizualizat:  de 15827 ori

img462.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Feb 2011 10:39:21    Titlul subiectului: 139733

Pe 15 febr. 1994 s-a întâmplat acel accident urât de la P-ța Iancului, în care un tramvai V3A a deraiat omorând 2 sau 3 persoane. Din ce direcție venea tramvaiul și încotro mergea? A deraiata numai tronsonul B sau și tronsonul C (C fiind cel din centru).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Feb 2011 21:51:23    Titlul subiectului: 139751

Tramvaiul venea dinspre Obor si se indrepta inspre Vatra Luminoasa, a deraiat ultimul tronson. Ultimul boghiu a luat-o la stanga, este vorba de macazul unde actualul tramvai 46 face stanga inspre Sos. Iancului. Atunci 13 fusese desfiintat, si nu mai aveam tramvai de la Gara la Granitul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 25 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community