Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

La limita: se incalca sau nu legea?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 06 Feb 2011 22:32:06    Titlul subiectului: La limita: se incalca sau nu legea? 139606

Aici imi propun sa discutam despre diversele metode prin care anumite prevederi legale pot fi "ocolite", practic vom discuta despre "smecheriile" folosite de diverse persoane fizice sau juridice pentru a trage foloase de pe urma inexactitatilor sau a "portitelor" lasate de diverse legi sau reglementari.

Sa va dau un exemplu de care am luat cunostinta aseara, cand niste rude de-ale mele isi faceau rezervari la o cursa de Bucuresti.

Asa cum stim, duminica este o zi foarte aglomerata pentru transportatorii de orice fel care leaga diversele zone ale tarii cu marile centre universitare. Practic e vorba de studentii care se intorc in numar mare la facultati, e vorba si de celebrele "pachete" trimise "pe autobuz" sau "pe tren" s.a.m.d.

Acele curse care leaga un oras oarecare cu Bucurestiul sunt considerate in mod normal curse inter-judetene, iar pentru un anumit traseu ar trebui sa aiba loc o licitatie.

La licitatie e destul de complicat, e cu punctaje, posibil cu pile, posibil cu spagi, risti sa platesti/investesti si sa nu castigi s.a.m.d.

Si atunci ce faci tu, daca esti "smecher", asa cum are datoria sa se considere orice cocalar?!?

Pai faci asa:

Iti alegi sa faci o cursa regulata, in fiecare duminica, la o anumita ora, din orasul X pana in Bucuresti, cursa care insa nu figureaza pe vreun panou in autogara sau pe vreun act. Calatorii interesati "stiu" de acea cursa, caci stirea se propaga din om in om in randul potentialilor clienti.
Exista un numar de telefon, la care calatorii suna si-si rezerva locuri, nominal.

La ora cuvenita se prezinta la midibuz si semneaza un tabel cu numele tuturor calatorilor, tabel din care rezulta ca ... acei calatori, cu totii, au INCHIRIAT acel midibuz!

Si, fiind vorba de o cursa "ocazionala", la "cererea" calatorilor care l-au "inchiriat", atunci... midibuzul tau poate circula pe ce traseu vrea, fara sa mai fie obligat sa ajunga la autogara si sa plateasca taxele de peron, midibuzul tau nu mai este obligat sa respecte un anumit orar si atunci poate circula cum doreste, "din intamplare" in fata unui autobuz care a castigat licitatia pe acel traseu s.a.m.d.

Nu discutam de evaziune fiscala sau alte aspecte, fiindca pe alea nu le poate vedea un calator obisnuit, sa presupunem ca firma cu pricina e corecta sub aspect fiscal.

Dar e tare sau nu metoda de a face doar cursele rentabile ale unui traseu, circuland dupa cum doresti, fara ca totusi sa incalci legea si dand cu tifla "prostilor" care s-au chinuit sa investeasca pentru a castiga o licitatie?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Dec/2017
Mesaje: 1795
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Feb 2011 15:08:11    Titlul subiectului: 139619

Parerea mea sincera este ca se incalca legea, si asta in modul cel mai grosolan.
Dar mai intai o definitie, asta ca sa vorbim toti o aceeasi limba :
Ordinul MT 254 / 85 - 1996
Transport public de persoane - activitate de transport de persoane planificata ( transport de linie ) sau neplanificata ( transport ocazional ) efectuata pe baza de tarife stabilite conform reglementarilor in vigoare.
Si acum sa vedem ce spune legea :
Ordinul MTCT Nr 1892 / 2006
ART. 100
Transportul rutier public de persoane prin servicii ocazionale în trafic național se efectuează de către operatorii de transport rutier numai în baza documentului de transport.
ART. 101
(1) La efectuarea unui transport rutier public de persoane prin servicii ocazionale în trafic național, operatorul de transport rutier are obligația de a deține în original, la bordul vehiculului, pe toată durata transportului, documentul de transport.
(2) Pentru transportul rutier public de persoane prin servicii ocazionale în trafic național, prin document de transport se înțelege documentul de control al cărui model este prevăzut în anexa nr. 14 la prezentele norme.
(3) Documentul de control este format din foi de parcurs detașabile, în două exemplare, legate în carnete de 25 de file numerotate consecutiv de la 1 la 25.
(4) Primul exemplar al foii de parcurs, denumit original, se păstrează la bordul vehiculului pe toată durata transportului pentru care a fost întocmit.
(5) Foile de parcurs se completează în dublu exemplar de către operatorul de transport rutier, pentru fiecare călătorie înainte de începerea acesteia.
(6) Al doilea exemplar al foii de parcurs, denumit copie, se detașează din documentul de control imediat după completare și se păstrează la sediul operatorului de transport rutier.
(7) Suplimentar față de documentul de transport, în cazul transportului rutier public de persoane prin servicii ocazionale în trafic național, la bordul vehiculului trebuie să se mai afle:
a) contractul/comanda beneficiarului transportului respectiv, în original sau în copie;
b) legitimația de serviciu valabilă a conducătorului auto, din care să reiasă că este angajat al operatorului de transport rutier;
c) contractul de închiriere sau de leasing în original ori copia conformă cu originalul, în cazul în care vehiculul rutier este deținut cu contract de închiriere sau de leasing;
d) actul prin care se dovedește dreptul de muncă în România, în cazul conducătorilor auto cetățeni străini;
e) asigurarea pentru persoanele transportate și bagajele acestora pentru riscuri de accidente ce cad în sarcina operatorului de transport rutier, în copie;
f) certificatul de competență profesională al conducătorului auto, valabil pentru tipul de transport efectuat.
ART. 102
(1) Documentul de control se eliberează de agențiile teritoriale ale Autorității Rutiere Române - A.R.R.
(2) Documentul de control este nominal și nu este transmisibil.
ART. 103
Comanda sau contractul încheiat cu beneficiarul trebuie să cuprindă cel puțin următoarele informații:
a) denumirea beneficiarului;
b) codul unic de înregistrare;
c) adresa beneficiarului (adresa de comunicare a actelor);
d) traseul;
e) punctul de îmbarcare și cel de debarcare a persoanelor transportate;
f) perioada de desfășurare a serviciului respectiv.
ART. 104
Pe parcursul transportului de persoane prin servicii ocazionale în trafic național nicio persoană nu poate urca sau coborî, îmbarcarea, respectiv debarcarea acestora, fiind posibilă numai într-un singur punct menționat în comandă sau contract.
ART. 105
(1) Operatorul de transport rutier are următoarele obligații:
a) să asigure instruirea conducătorilor auto privind obligațiile ce revin acestora;
b) să transporte doar persoanele nominalizate în documentul de control;
c) să asigure gratuit readucerea persoanelor transportate la punctul de plecare, în cazul în care călătoria nu se poate realiza până la destinație din vina operatorului de transport rutier;
d) să asigure preluarea persoanelor transportate din vehiculele rămase imobilizate pe traseu, în termen de maximum 3 ore în județ și 5 ore în țară.
(2) Suplimentar față de prevederile art. 39, conducătorii auto angajați ai operatorului de transport rutier au următoarele obligații:
a) să preia la transport bagaje sau colete doar în limita spațiilor disponibile;
b) să asigure urcarea și coborârea bagajelor în/din portbagajul vehiculului. Bagajele se manipulează numai de către conducătorul auto;
c) să transporte persoane doar în limita numărului de locuri pe scaune înscris în certificatul de înmatriculare;
d) să oprească pentru urcarea sau coborârea persoanelor transportate numai în locurile prevăzute în comandă sau în contract.
Si inca ceva, foarte interesant :
Ordonanta de Urgenta 109 / 2005
Art 35 - Pe traseele paralele cu calea ferata graficele de circulatie se armonizeaza pentru a nu se suprapune cu graficele de circulatie ale trenurilor de persoane.

Nu stiu cate din conditiile de aici si care sunt obligatorii sunt respectate de operatorul de transport din exemplul lui Catalin. Un singur lucru remarc, desi repet, toate conditiile sunt obligatorii.
Trebuie sa existe un contract intre furnizorul de servicii si beneficiar. Beneficiarul nu poate fi 'un grup de cetateni' ci asa cum specifica legea un beneficiar cu CUI, adresa, etc.


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Lun 07 Feb 2011 15:17:22, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 07 Feb 2011 15:16:52    Titlul subiectului: 139620

Am citit toate cele prezentate de tine, dar nu am gasit ca s-ar incarca vreun paragraf.
Hai sa discutam mai la obiect, adica citeaza un paragraf de lege si spune de ce crezi tu ca se incalca legea si apoi iti spun si eu de ce cred ca se respecta, ca sa fim mai operativi.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Dec/2017
Mesaje: 1795
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Feb 2011 15:21:26    Titlul subiectului: 139621

Art 103
Trebuie sa existe un contract intre furnizorul de servicii ( cel ce detine minibuzul sau ce o fi el ) si beneficiarul serviciului.
Beneficiarul serviciului nu poate fi 'un grup de cetateni' care vor ei, asa, dintr-o data, sa inchirieze un autobuz intre Buzau si Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 07 Feb 2011 15:30:19    Titlul subiectului: 139622

Asa cum am spus, la prezentarea la autobuz calatorii isi trec numele in clar si semnatura pe un tabel-anexa la un contract prin care, chipurile, inchiriaza acel vehicul.

La orice control, soferul prezinta contractul si tabelul nominal, deci pare in regula. Nu e interzis nimanui sa inchirieze un autobuz, daca ne adunam mai multi putem oricand sa inchiriem un autobuz disponibil.

Stii ca in general detest metehnele operatorilor privati, insa pe de alta parte le admir abilitatea in a gasi "portite" legale si ma intreb ce antidot ar putea fi folosit pentru a "bloca" acele "portite"...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Dec/2017
Mesaje: 1795
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Feb 2011 18:00:24    Titlul subiectului: 139627

Aici nu e nici o portita. Reluam. Spune - mi si mie conform Art 103 :
a) Denumirea beneficiarului;
b) Codul unic de înregistrare;
c) Adresa beneficiarului (adresa de comunicare a actelor).
Dupa cum am subliniat, 'un grup de cetateni' nu poate fi denumit 'beneficiar' in sensul legii. Mai mult decat atat, lista de pasageri trebuie sa se gaseasca atat la bordul autovehiculului cat si la sediile furnizorului de servicii cat si a beneficiarului. Si care este beneficiarul in cazul 'unui grup de cetateni'. Nu tine, este cusuta cu ata alba.
Si trebuie sa existe contractul. Ori daca nu am beneficiar nu am cum sa am contract.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 08 Feb 2011 10:08:34    Titlul subiectului: 139651

Beneficiarul poate fi o persoana fizica sau o persoana juridica. Unul dintre calatori (sau un prieten de-al soferului) este trecut la beneficiar, ca si cum el ar fi fost "organizatorul" excursiei si cel care inchiriaza autobuzul. Nimic ilegal.

Codul unic de înregistrare se completeaza in cazul persoanelor fizice (firme), in cazul persoanelor fizice se trece CNP-ul. Adresa beneficiarului e adresa din buletin. La fel se procedeaza la orice magazin unde ceri factura pe persoana fizica.

Lista cu pasageri, anexa la contract, se poate completa la urcare, in 2 exemplare, unul ramane la sofer si unul e trimis prin cineva la sediul firmei, deci se acopera si pe partea asta.

Urmatoarea problema?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community